Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desplega el capítol II, de les beques de pràctiques professionals, del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6521 de 16.05.2011
Número identificador:  2011/5470
Referència Base de Dades:  005639/2011
 



ORDE 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desplega el capítol II, de les beques de pràctiques professionals, del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques. [2011/5470]

Preàmbul



El Consell va aprovar el 4 de setembre de 2009 el Decret 132/2009, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques (BOE número 609, de 8.09.2009). En el preàmbul de la norma s'anticipa una de les seues finalitats, indicant que es va a proposar un procediment únic i comú per a tots els departaments, en el qual s'ha tingut en compte facilitar als que desitgen sol·licitar una beca la simplificació documental, i als departaments gestors la simplificació de les tasques administratives.



El capítol segon de l'esmentat decret està dedicat a les beques que es convoquen a fi de facilitar l'accés al món laboral per mitjà de la realització de pràctiques professionals en distints departaments del Consell, la qual cosa requerix necessàriament l'establiment de pautes comunes d'actuació. Per això, la part dispositiva s'acompanya d'un annex en què s'inclou el model de sol·licitud i el currículum que ha d'adjuntar-se en totes les convocatòries, així com el barem aplicable a estes.



Així doncs, l'article 16, referit a la tramitació electrònica de les beques de practiques professionals, disposa que es podran realitzar la presentació i registre per mitjans electrònics i sol·licitar que les comunicacions i notificacions es practiquen per la dita via, una vegada transcorregut el termini previst en la disposició addicional quinta del decret, en la que s'imposa l'obligació d'implantar les ferramentes informàtiques adequades per a la presentació telemàtica de les sol·licituds, així com per a facilitar la tramitació electrònica del procediment de concessió de les beques, per mitjà d'un sistema de gestió únic per a tota la Generalitat.

El referit decret, en la seua disposició final primera, faculta la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques per a adoptar les disposicions necessàries per al seu desplegament i execució, així com per a la modificació i actualització dels documents que es conté en el seu annex.

Determinades normes aparegudes des de la publicació del Decret, regulen alguns aspectes amb una incidència directa en el seu contingut: L'aprovació per part de les Corts de la Llei 3/2010, de 5 de maig, de la Generalitat, d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana (DOCV de 7.05.2010), el títol III del qual està dedicat a la regulació del procediment administratiu a través de mitjans electrònics, introduint com a element estratègic l'accés a dades de les persones interessades per part de les administracions públiques, sense necessitat de requerir la seua aportació per estes.

En esta mateixa línia, l'aprovació pel Consell el 19 de febrer de 2010 del Pla de Simplificació i Reducció de Càrregues Administratives de la Generalitat 2010-2012 i com una acció destacada d'este, la publicació del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic, l'objecte del qual és establir mesures de simplificació, documental o de tramitació, en la gestió dels procediments administratius fent-los més eficients i accessibles, a fi d'agilitzar-ne la gestió i facilitar l'exercici dels seus drets a tots els ciutadans, la qual cosa, al seu torn, pot redundar en una millora de la qualitat dels servicis públics.

Igualment, la modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, inclosa en la Llei 25/2009, de 22 de desembre, de modificació de diverses lleis per a la seua adaptació a la llei sobre el lliure accés a les activitats de servicis i el seu exercici (BOE 308, de 23 de desembre 2009), per la qual s'afig un nou article, el 71 (bis), en el qual es regula la declaració responsable i la comunicació prèvia.



A més de les modificacions a què al·ludix en els paràgrafs anteriors, s'incorpora una novetat en el sistema de tramitació electrònica. El passat dia 16 de desembre de 2010, la Comissió Interdepartamental per a la Modernització Tecnològica, la Qualitat i la Societat del Coneixement a la Comunitat Valenciana (Comissió CITEC) va acordar fer ús de la facultat concedida pels articles 27.6 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als servicis públics, i 28.2 de la Llei 3/2010, de 5 de maig, sobre la possibilitat d'establir l'obligatorietat a la ciutadania de comunicar-se amb la Generalitat per mitjans electrònics.



Ja el citat Decret 165/2010 va arreplegar reglamentàriament esta possibilitat i va autoritzar en la seua disposició final segona les diferents conselleries perquè materialitzaren l'establiment d'esta obligació, la qual cosa es porta a efecte per mitjà d'esta orde per a les beques de pràctiques professionals, ja que té en compte que es tracta d'un col·lectiu que per la seua formació i capacitats té perfecte coneixement i accés als mitjans electrònics, tenint en compte que se situen en una franja d'edat en què està implantada la cultura electrònica. A més, les possibles carències estaran cobertes pels punts d'atenció al ciutadà PROP.

D'altra banda, realitzades ja distintes convocatòries des de la publicació del ja esmentat Decret de Beques 132/2009, s'ha observat la necessitat de desenrotllar algun dels seus apartats i actualitzar els documents de sol·licitud i currículum continguts en l'annex I d'eixe decret, a fi d'adaptar-los a les noves normes que s'han publicat en este període.



Així doncs, esta orde es dicta amb la finalitat d'incorporar els avantatges que oferixen per als ciutadans i per a l'administració les noves normes i estendre els beneficis que aporten les noves tecnologies als interessats, en la presentació electrònica de les sol·licituds, i garantir la seguretat en la transmissió i publicació de la informació.



En virtut de tot el que exposa i fent ús de la facultat que m'atorga la disposició final primera del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, així com la disposició final segona, del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'administració de la Generalitat i el seu sector públic, complits els tràmits de l'article 43.1 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i amb un informe previ preceptiu de l'advocacia de la Generalitat, a proposta de la Direcció General de Modernització,



ORDENE



Article 1. Objecte

Esta orde té com a objecte desplegar el capítol II, referit a les beques de pràctiques professionals, del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, amb la finalitat de simplificar el procés i reduir càrregues administratives als ciutadans; aprovar l'aplicació informàtica corporativa denominada «e-beques» i regular tot allò que s'ha relacionat amb la tramitació electrònica, així com actualitzar els models de sol·licitud i currículum que es van incloure en l'annex I del referit decret, per a adaptar-los als nous requeriments normatius.



Article 2. Àmbit d'aplicació

El que disposa esta orde serà aplicable a les beques de pràctiques professionals que es convoquen pels diferents departaments del Consell, així com per la resta d'entitats de dret públic incloses en l'àmbit d'aplicació del Decret 132/2009, pel qual es regula la concessió de beques, objecte d'este desplegament.

A este efecte, tindran la consideració de beques de pràctiques professionals aquelles que tinguen com a objecte acostar el coneixement pràctic de l'administració pública als jóvens per a completar la seua formació, per mitjà de la realització de pràctiques que impliquen el compliment de certes activitats en dependències de la Generalitat, amb independència de la denominació que figure en la seua convocatòria.



Article 3. Ompliment i presentació de sol·licituds

1. Les persones aspirants a obtindre una beca presentaran exclusivament per via electrònica, la sol·licitud i currículum de forma completa, segons models normalitzats que s'inclouen en l'annex d'esta orde, en el termini assenyalat en les corresponents convocatòries, sense perjuí de la normativa establida amb caràcter general sobre la presentació de sol·licituds davant de les administracions públiques. En cas d'incompliment d'esta obligació es requerirà l'interessat perquè esmene.



2. Ambdós documents són obligatoris i estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat (<www.sede.gva.es>), omplint els formularis disponibles, a fi de poder obtindre l'autobaremació inicial dels mèrits adduïts en el currículum, que es calcularà de forma automàtica a partir de la informació aportada en este. El resultat de la dita baremació es visualitzarà com un camp més del formulari.



3. El formulari de sol·licitud, inclòs en l'annex, incorpora una declaració responsable, per mitjà de la qual el sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades arreplegats en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a disposició de la Generalitat per a la comprovació, control i inspecció que s'estimen oportuns. Segons el que disposa l'article 71 bis de la Llei 30/1992, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada, o manifestació, en la dita declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria.

4. Igualment, inclou una autorització perquè l'administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006).

5. Així mateix, el formulari conté una indicació que les dades de caràcter personal contingudes en este podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament pel seu titular responsable, en l'ús de les funcions pròpies que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Al seu torn, s'informa els interessats de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de Protecció de Dades de caràcter personal (BOE núm. 298, de 14.12.1999).



6. Per a poder realitzar la presentació electrònicament, el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica, per mitjà del certificat reconegut per a ciutadans emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (<www.accv.es>) o del DNI electrònic.

7. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar per mitjà del rebut expedit per este de manera automàtica.

8. A l'efecte del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit per el registre electrònic. La Generalitat garantix que la data i hora assignada en el rebut és l'hora oficial que establix el Reial Institut i Observatori de l'Armada.

9. La recepció en dia inhàbil a la unitat corresponent s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana.





Article 4. Presentació de documentació acreditativa dels mèrits

1. A fi de reduir càrregues administratives als interessats, junt amb la sol·licitud i el currículum no s'adjuntarà cap documentació.



2. Els sol·licitants que hagen sigut seleccionats per a la fase d'entrevista o superen les proves previstes, o simplement puguen tindre possibilitat d'obtindre una beca, hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el moment en què s'establisca en les ordes de convocatòria o bé quan així se'ls requerisca per la comissió de valoració corresponent.

3. Els mèrits no prou acreditats no seran tinguts en compte als efectes de la seua valoració. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

4. Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de la comissió avaluadora corresponent que algun dels sol·licitants no posseïx la totalitat dels requisits exigits, haurà de requerir-li l'acreditació de tals requisits. En el cas que no foren acreditats en el termini que s'establisca en cada convocatòria, quedarà exclòs del procés, després de la indicació prèvia de les inexactituds o falsedats formulades pel sol·licitant.





Article 5. Procediment electrònic.

1. Es tracta d'un procediment de tramitació electrònica íntegra i s'establix per a tot el procediment l'obligatorietat d'utilitzar models normalitzats.

2. La gestió electrònica del procediment no alterarà el règim general de titularitat i exercici de les competències administratives atribuït a cada departament, entitat o òrgan determinat en les normes de creació o d'organització corresponents.

3. En tots els casos es garantirà la inalterabilitat de les sol·licituds d'iniciació i del currículum, així com de la documentació que s'hi adjunte, una vegada presentades i admeses en el registre electrònic. Qualsevol alteració que puga realitzar-se després de l'admissió de la sol·licitud i que no siga merament tècnica als efectes de lectura, emmagatzemament, arxiu o transmissió, es tindrà per no posada.

4. En qualsevol moment al llarg del procediment l'òrgan instructor podrà sol·licitar als òrgans, administracions i entitats competents la transmissió telemàtica d'aquelles dades que siguen necessàries per a la correcta instrucció del procediment, permetent la comprovació dels fets sobre els quals haja de pronunciar-se la resolució. Les transmissions de dades tindran la naturalesa jurídica de certificats quan siguen firmats electrònicament pel titular de l'òrgan responsable de les dades transmeses i conste expressament tal naturalesa.

5. Es posarà a disposició de les persones interessades en el procediment un servici electrònic d'accés restringit a l'expedient on aquelles podran consultar la informació sobre l'estat de la tramitació del procediment, que haurà d'incloure la relació d'actes de tràmit realitzats, amb indicació sobre el seu contingut, així com la data en què van ser dictats.

6. L'administració actuant impulsarà la presentació d'al·legacions, l'aportació de documents, així com la substanciació del tràmit d'audiència i d'informació pública, a través de mitjans i canals electrònics, amb totes les garanties jurídiques necessàries.

7. Les notificacions i comunicacions al llarg de tot el procediment seran electròniques, sense perjuí del dret dels ciutadans en l'elecció de la via o canal pel qual volen comunicar-se amb l'administració.





Article 6. Procés de selecció

1. La selecció dels becaris s'ordenarà en primer lloc d'acord amb la puntuació obtinguda en l'autobaremació, basant-se en els mèrits requerits en cada convocatòria.

A la vista dels mèrits al·legats en el currículum, la comissió avaluadora els valorarà d'acord amb la informació obtinguda en l'autobaremació que s'obtindrà de forma automàtica en omplir el currículum, que en tot cas respectarà els apartats i puntuacions del barem general establit en l'annex II del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, i publicarà durant 10 dies el llistat provisional, ordenat segons la puntuació obtinguda per tots els aspirants, per a la fase d'al·legacions.



2. Els candidats que obtinguen la millor puntuació podran ser convocats per a la realització d'una entrevista o prova, quan així es determine en la corresponent convocatòria.

En el cas que així s'establisca, haurà d'indicar-se en les bases el contingut de la prova o l'objecte o aspectes valorables en l'entrevista, així com la seua puntuació, tenint en compte la limitació establida en el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell.



DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Règim transitori

Les convocatòries de beques anteriors a l'entrada en vigor d'esta orde es regiran pel que establix la norma vigent en la data de la seua publicació.







DISPOSICIONS FINALS



Primera

S'autoritza la Direcció General competent en matèria de Modernització a dictar totes les instruccions que siguen necessàries per al compliment d'esta orde.



Segona

Esta orde entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 6 de maig de 2011



La consellera de Justícia i Administracions Públiques,

PAULA SÁNCHEZ DE LEÓN GUARDIOLA





<div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div>

Mapa web