Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 1978, de 24 de maig de 2012, de l'Alcaldia, pel qual s'acorda modificar ampliant certs extrems del fitxer «Registre d'entrada i eixida de documents de l'entitat», inscrit en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades amb el número 203083003, amb motiu de l'aprovació del Registre Electrònic de l'Ajuntament en la sessió plenària de 28 de març de 2012.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6792 de 08.06.2012
Número identificador:  2012/5482
Referència Base de Dades:  005682/2012
 
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Protecció de dades
    Descriptors:
      Temàtics: dades personals, base de dades, administració local
      Descriptors toponímics: Paterna



DECRET 1978, de 24 de maig de 2012, de l'Alcaldia, pel qual s'acorda modificar ampliant certs extrems del fitxer «Registre d'entrada i eixida de documents de l'entitat», inscrit en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades amb el número 203083003, amb motiu de l'aprovació del Registre Electrònic de l'Ajuntament en la sessió plenària de 28 de març de 2012. [2012/5482]

Sara Álvaro Blat, alcaldessa presidenta en funcions de l'Ajuntament de Paterna (València), en virtut de les facultats que em confereix la legislació vigent, dicte el decret següent:

Fent ús de les atribucions que a l'Alcaldia confereix l'article 41 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.

Havent donat compte de l'informe del cap de l'Àrea de Convivència, en el qual es comunica la necessitat de dur a terme la modificació del fitxer denominat «Registre d'entrada i eixida de documents de l'entitat», inscrit en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades amb el número 203083003, amb motiu de l'aprovació del Registre Electrònic de l'Ajuntament, en la sessió plenària de data 28 de març de 2012, es precisen a col·lació del que s'exposa les modificacions que han de dur-se a terme en l'esmentat fitxer inscrit per a la seua adequació.

Vist que la cap de l'Àrea de Modernització i TIC ha emés un informe, segons la proposta de modificació del fitxer del cap de l'Àrea de Convivència, que atorga la conformitat a les característiques del fitxer i al nivell de seguretat, ateses les dades que hi conté, i assenyala adoptar en conseqüència les mesures de seguretat pertinents legalment, tot precisant no variar estes respecte a les adoptades fins al moment i mantindre les mesures del nivell bàsic.

Atés que l'article 20 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, estableix que la creació, modificació o supressió dels fitxers de les administracions públiques només podran fer-se per mitjà de disposició general publicada en el Butlletí Oficial de l'Estat o diari oficial corresponent.



Atés que l'article 52.2 del Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de Desenvolupament de la Llei Orgànica 15/1999, disposa: «En tot cas, la disposició o acord haurà de dictar-se i publicar-se amb caràcter previ a la creació, modificació o supressió del fitxer».

Atés que, quant a la forma que ha d'adoptar la disposició o acord de creació del fitxer, l'article 53.3 de l'esmentat reial decret estableix, en relació als fitxers de què siguen titulars les entitats locals, que caldrà ajustar-se a la seua legislació específica.

Atés el que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 54 del Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre:

«Contingut de la disposició o acord.

1. La disposició o acord de creació del fitxer haurà de contindre els punts següents:

a. La identificació del fitxer o tractament, indicant-ne la denominació, així com la descripció de la seua finalitat i usos previstos.

b. L'origen de les dades, indicant el col·lectiu de persones sobre les quals es pretén obtindre dades de caràcter personal o que resulten obligades a subministrar-los, el procediment d'arreplega de les dades i la seua procedència.

c. L'estructura bàsica del fitxer mitjançant la descripció detallada de les dades identificatives, i, si és el cas, de les dades especialment protegides, així com de les restants categories de dades de caràcter personal que s'hi inclouen i el sistema de tractament utilitzat en la seua organització.

d. Les comunicacions de dades previstes, indicant, si és el cas, els destinataris o categories de destinataris.

e. Les transferències internacionals de dades previstes a tercers països, amb indicació, si és el cas, dels països de destí de les dades.



f. Els òrgans responsables del fitxer.

g. Els serveis o unitats davant els quals pogueren exercitar-se els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició.

h. El nivell bàsic, mitjà o alt de seguretat que resulte exigible, d'acord amb el que estableix el títol VIII del present reglament.

2. La disposició o acord de modificació del fitxer haurà d'indicar les modificacions produïdes en qualsevol dels extrems a què es refereix l'apartat anterior».

Atés que en virtut de l'article 55 del Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, «tot fitxer de dades de caràcter personal de titularitat pública serà notificat a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades per l'òrgan competent de l'administració responsable del fitxer per a la seua inscripció en el Registre General de Protecció de Dades, en el termini de 30 dies des de la publicació de la seua norma o acord de creació en el diari oficial corresponent».

Atés que és competència de l'Alcaldia, segons el que disposa l'article 21.1.s de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.

Atés l'informe de la Coordinadora Juridicoadministrativa, de data 23 de maig de 2012.

Vist el que antecedeix, esta Alcaldia en funcions resol:



Primer

Modificar ampliant els següents apartats en el fitxer «Registre d'entrada i eixida de documents de l'entitat» inscrit en l'Agència Espanyola de Protecció de Dades amb el número 203083003, amb motiu de l'aprovació del Registre Electrònic de l'Ajuntament en la sessió plenària de 28 de març de 2012, romanent la resta del fitxer invariable:



«7. Estructura bàsica i descripció dels tipus de dades de caràcter personal incloses en el fitxer.

Dins del subapartat "Dades de caràcter identificatiu", afegir: telèfon i firma electrònica.

«8. Finalitat del fitxer i usos previstos.

Dins del subapartat "Finalitats diverses", afegir: procediments administratius i altres registres administratius.

«10. Procedència i procediment d'arreplega de les dades.

Dins del subapartat "10.a) Procedència de dades", afegir: altres persones físiques distintes de l'afectat i el seu representant.

I dins del subapartat "10.b) Procediment d'arreplega", afegir: via telemàtica.



Segon

Publicar l'edicte de modificació del fitxer, en el Butlletí Oficial de la Província de València i en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Tercer

Remetre el present acord, junt amb la publicació de l'edicte, a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, per a la inscripció de la modificació del fitxer en el Registre General de Protecció de Dades.





Quart

Traslladar l'acord a la cap de l'Àrea de Modernització i TIC a fi que implemente les mesures de seguretat pertinents legalment.





Cinqué

Notificar la present resolució al cap de l'Àrea de Convivència, indicant que la modificació del fitxer no estarà operativa fins que no es procedisca a l'esmentada inscripció i queden adoptades les corresponents mesures de seguretat.



Ho mana i firma l'alcaldessa en funcions.



Paterna, 24 de maig de 2012.- L'alcaldessa en funcions: Sara Álvaro Blat. La secretària: Teresa Morán Paniagua.

Mapa web