Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 81/2017, de 23 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'Autoritat de Transport Metropolità de València.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8076 de 04.07.2017
Número identificador:  2017/6020
Referència Base de Dades:  005922/2017
 



DECRET 81/2017, de 23 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de l'Autoritat de Transport Metropolità de València. [2017/6020]

Preàmbul

Capítol I. Naturalesa i funcions de l'Autoritat de Transport Metropolità de València

Article 1. Naturalesa

Article 2. Funcions

Capítol II. Adhesió dels municipis a l'Autoritat

Article 3. Objecte de l'acord d'adhesió

Article 4. Condicions de l'adhesió

Article 5. Procediment d'adhesió

Capítol III. Organització de l'Autoritat de Transport Metropolità de València

Article 6. Òrgans de l'Autoritat de Transport Metropolità de València

Article 7. El Consell d'Administració

Article 8. Funcions del Consell d'Administració

Article 9. Funcions de la Presidència del Consell d'Administració



Article 10. La Secretaria del Consell d'Administració

Article 11. La Comissió Executiva

Article 12. La Comissió Consultiva

Article 13. Les comissions tècniques

Article 14. Formació de la voluntat dels òrgans col·legiats

Article 15. La Direcció Gerència

Article 16. Funcions de la Direcció Gerència

Article 17. Estructura administrativa de la Direcció Gerència

Article 18. Comitè de Direcció

Capítol IV. Planificació i programació de les activitats de l'Autoritat de Transport Metropolità de València.

Article 19. Pla plurianual de gestió

Article 20. Programa anual d'actuació

Capítol V. Règim jurídic i econòmic-financer

Article 21. Règim jurídic

Article 22. Resolucions i actes administratius i règim d'impugnació



Article 23. Personal i mitjans materials

Article 24. Recursos econòmics

Article 25. Règim econòmic financer

Article 26. Règim patrimonial

Disposicions addicionals

Primera. Posada en funcionament de l'Autoritat

Segona. Igualtat de gènere

Disposicions transitòries

Primera. Asunción temporal de competències

Segona. Unitats i llocs de nivell administratiu

Disposició derogatòria única. Derogació normativa

Disposicions finals

Primera. Modificació del Decret 159/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració.

Segona. Normativa de desenvolupament

Tercera. Entrada en vigor

Annex. Acord d'adhesió a l'Autoritat de Transport Metropolità de València.



PREÀMBUL



En virtut del que estableixen els apartats 3r i 15è de l'article 49.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, la Llei 13/2016, de 29 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat, en l'article 90, crea l'Autoritat de Transport Metropolità de València com a organisme autònom adscrit a la conselleria competent en matèria de transport, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar per al compliment dels seus fins.

L'apartat 13 de l'esmentat article faculta el Consell perquè aprove el Reglament de l'Autoritat Pública de Transport Metropolità de València, a fi de regular la forma i moment d'assumpció progressiva de les seues competències de l'organisme esmentat. Així mateix, es remet a posterior desenvolupament reglamentari la concreció de les funcions, composició i funcionament dels òrgans de govern de l'Autoritat de Transport Metropolità de València, i l'atribució de noves funcions a l'organisme públic no previstes en la pròpia llei.

Amb aquest decret s'articula reglamentàriament l'organització i posada en funcionament de l'organisme autònom complint al mandat legal al·ludit en el paràgraf anterior, destacant l'especial composició dels seus òrgans de govern, la qual cosa permet desenvolupar un nou model de cooperació entre les administracions de l'àrea metropolitana de València.

En justificació del compliment dels principis de bona regulació arreplegats en l'article 129.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, escau afirmar que l'organització administrativa prevista en la normativa de creació i desenvolupament de l'Autoritat permetrà superar de forma adequada la fragmentació competencial existent en el transport públic de viatgers, on el repartiment i delimitació de facultats i potestats entre les administracions es realitza pel que fa al territori. Aquest model competencial, quan es tracta d'ordenar i gestionar els serveis de transport urbà i interurbà dins de les àrees d'influència dels grans nuclis urbans, propícia l'existència de duplicitats, superposicions i, en definitiva, nombroses ineficiències mediambientals i econòmiques.



L'objectiu és que la ciutadania reba una oferta integrada de transport que no ha pogut escometre's fins ara, davant de la dispersió dels poders de decisió que corresponen a les distintes autoritats de transport dins de l'àrea metropolitana. Això redundarà en una gestió del sistema més eficient, assegurant que l'exercici del dret a la mobilitat de la ciutadania es desenvolupe en les degudes condicions d'accessibilitat, seguretat, mediambientals i de qualitat, augmentant així les seues opcions d'accés als serveis i equipaments, als centres de treball, formació i oci.



Des del punt organitzatiu, l'assignació de funcions al nou organisme exigeix l'adequació del Decret 159/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, el qual ha de contemplar el nou repartiment de funcions dins de les unitats administratives de la Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat.

Alhora, en consideració al criteri general d'actuació que han d'observar els poders públics en l'aplicació de la Llei orgànica 3/20017, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, en relació amb la implantació d'un llenguatge no sexista en l'àmbit administratiu, les referències efectuades en el text al transport de viatgers, han d'entendre's referides tant a dones com a homes.



Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de l'Administració de la Generalitat per a 2017.

En virtut de l'article 49.1.3a de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, dels article 28.c i 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i d'allò establert en el Decret 24/2009, de 13 de febrer, del Consell, sobre la forma, l'estructura i el procediment d'elaboració dels projectes normatius de la Generalitat, a proposta de la consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del 23 de juny de 2017







DECRETE



CAPÍTOL I

Naturalesa i funcions de l'Autoritat de Transport Metropolità de València



Article 1. Naturalesa

L'Autoritat de Transport Metropolità de València és un organisme autònom de la Generalitat adscrit a la conselleria competent en matèria de transport, creat en virtut de l'article 90 de la Llei 13/2016, de 29 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat, amb l'objecte d'exercir, en l'àrea de transport metropolità de València i en règim de cooperació institucional per a la gestió conjunta i coordinada les competències en matèria de transport públic regular de viatgers de la Generalitat i les dels municipis integrants de l'Àrea de Transport Metropolità de València que s'hi adherisquen, per mitjà de la delegació de les seues competències en matèria de transport urbà.



Article 2. Funcions

Amb subjecció a la normativa aplicable en matèria de transport públic de viatgers, l'Autoritat de Transport Metropolità de València podrà exercir les funcions següents:

a) La planificació de les infraestructures per al transport públic de viatgers.

b) La planificació de xarxes i serveis públics de transport de viatgers, inclosa l'elaboració dels plans metropolitans de mobilitat sostenible del seu àmbit territorial, així com el seu seguiment, control i avaluació.

c) La subscripció i control dels contractes de servei públic de transport interurbà de viatgers dins de l'àmbit de l'àrea de transport metropolità de València, així com dels serveis de transport públic urbà dels municipis de la referida àrea, els ajuntaments de la qual li hagen delegat expressament l'exercici de la competència esmentada.

d) La gestió administrativa dels serveis públics de transport adés esmentats.

e) El disseny, l'aprovació i la gestió del règim tarifari dels serveis de transport de la seua competència.

f) L'establiment de contractes-programa amb els operadors de transport i el control del seu compliment.

g) La subscripció de convenis o contractes-programa amb altres administracions públiques per al desenvolupament de les seues competències i, en especial, per al finançament del sistema de transport.

h) Les relatives a informació a les persones usuàries, la publicitat i la qualitat dels serveis.

i) La col·laboració i coordinació amb les administracions públiques en matèria d'activitat inversora en infraestructures de transport, ordenació del territori i gestió de tràfic i de circulació.

j) La col·laboració amb entitats públiques i privades per al foment de la mobilitat sostenible i el transport públic.

k) La promoció i difusió de la mobilitat sostenible, impulsant l'acció coordinada de les administracions públiques per a potenciar els desplaçaments no motoritzats i el transport públic.

l) Exercir les competències administratives escaients sobre estacions, terminals i intercanviadors de transport de viatgers per carretera de l'àrea metropolitana.

m) Qualsevol altra funció que li siga expressament atribuïda pel Consell, o li siga delegada o encomanada, així com les que li corresponga exercir en aplicació de la normativa de transport públic de viatgers.







CAPÍTOL II

Adhesió dels municipis a l'Autoritat de Transport Metropolità de València



Article 3. Objecte de l'acord d'adhesió

1. L'adhesió dels municipis a l'Autoritat de Transport Metropolità de València té per objecte establir un marc general de cooperació amb vista a la consecució d'un sistema integrat de transport en l'àrea de transport metropolità de València.

2. Els municipis integrants de l'àrea, en el lliure exercici del seu dret a associar-se, podran adherir-se i participar en l'Autoritat de Transport Metropolità de València, de conformitat amb el procediment d'adhesió establert en aquest capítol. L'adhesió de l'Ajuntament de València podrà instrumentar-se a través d'un conveni de col·laboració específic entre la Generalitat i l'esmentat Ajuntament.



Article 4. Condicions de l'adhesió

1. L'adhesió a l'Autoritat comportarà per als municipis:

a) La delegació a l'Autoritat de les competències sobre els serveis de transport públic urbà a què es refereixen els articles 3.2 i 22.3 de la Llei 6/2011, d'1 d'abril, de la Generalitat, de mobilitat de la Comunitat Valenciana, en relació amb les funcions de l'Autoritat enumerades en l'apartat 5 de l'article 90 de la Llei 13/2016, de 29 de desembre, de la Generalitat, i en aquest reglament.

b) La participació en les decisions de l'esmentat organisme, directament o a través de la representació designada per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, d'acord amb el que estableix aquest reglament.

c) El compromís de no-avocació de les competències delegades durant la vigència de l'acord d'adhesió.

d) La col·laboració amb l'Autoritat de Transport en l'exercici efectiu de les seues funcions.

2. Per part de la Generalitat, suposarà:

a) Assumir inicialment el cost de funcionament de l'estructura interna de l'Autoritat, sense perjuí dels acords que el seu Consell d'Administració puga adoptar en el futur respecte al finançament del sistema de transport públic.

b) Mantindre informades, a través de l'organisme esmentat, les administracions locals adherides de les condicions de prestació dels serveis de transport, com ara itineraris, expedicions, freqüències, horaris i parades.

3. Inicialment, cada administració continuarà finançant els serveis públics de transport que estigueren a càrrec seu en el moment de la seua adhesió, en tant el Consell d'Administració de l'Autoritat no acorde un altre model de finançament dels serveis de transport metropolità.



4. L'exercici de les facultats i obligacions derivades de l'adhesió dels municipis a l'Autoritat es regirà pel que disposa la normativa bàsica de règim jurídic del sector públic i, si és el cas, la normativa reguladora de les bases del règim local.



Article 5. Procediment d'adhesió

1. L'adhesió dels municipis a l'Autoritat inclosos en el seu àmbit geogràfic d'actuació, haurà d'aprovar-se mitjançant un acord plenari, d'acord amb el que dispose la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.

2. L'acord s'acomodarà, en la seua forma i contingut, a l'acord tipus d'adhesió establert en l'annex d'aquest reglament.

3. Després de l'aprovació de l'acord, se'n remetrà certificat a la conselleria competent en matèria de transport la qual, després del seu examen, ratificarà la integració del municipi que es tracte, a través de resolució de la persona titular que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4. L'acord d'adhesió tindrà una vigència de sis anys comptat des de la data de l'aprovació, podent prorrogar-se per acord de la corporació local i la conselleria competent en matèria de transports, en qualsevol moment abans de la seua finalització, per un màxim de quatre anys addicionals, d'acord amb el que disposa l'article 49.h de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

5. El conveni s'extingirà anticipadament per mutu acord de les parts, per dissolució o extinció de l'Autoritat, així com per ineficàcia sobrevinguda de l'acord o altres causes d'invalidesa que establisca la legislació vigent.

6. Una vegada esgotada la vigència inicial i les seues pròrrogues, les entitats locals podran aprovar un nou acord d'adhesió per a mantindre la seua integració en l'entitat, d'acord amb el que estableix aquest article.





CAPÍTOL III

Organització de l'Autoritat de Transport Metropolità

de València



Article 6. Òrgans de l'Autoritat de Transport Metropolità de València



1. Els òrgans de govern són:

a) El Consell d'Administració

b) La Comissió Executiva.

c) La Direcció Gerència.

2. A més, l'organisme comptarà amb les comissions següents:

a) La Comissió Consultiva.

b) Les comissions tècniques.



Article 7. El Consell d'Administració

1. El Consell d'Administració és l'òrgan superior de govern de l'Autoritat de Transport Metropolità de València. Hi estaran representats, a més de la Generalitat, els ajuntaments de l'àrea de transport metropolità de València que s'adherisquen a l'organisme per mitjà de la delegació de les seues competències en matèria de transport urbà.



2. El Consell estarà integrat per un màxim de 14 membres:

a) La Generalitat comptarà amb següent representació:

1r) La persona titular de la conselleria competent en matèria de transport, qui n'ostentarà la Presidència.

2n) La persona titular de la Secretaria Autonòmica competent en matèria de transport, qui exercirà la Vicepresidència del Consell. En el cas d'inexistència de tal òrgan en l'estructura de la conselleria corresponent, el lloc l'ocuparà la persona titular de la Sotssecretaria de la conselleria esmentada.

3r) La persona titular de la direcció general o òrgan directiu competent en matèria de transport.

4t) Quatre vocals nomenats pel Consell, a proposta de la persona titular de la conselleria competent en matèria de transport, almenys dos d'entre el personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat.

b) L'Ajuntament de València comptarà amb cinc persones representants designades per aquest, que formaran part del Consell una vegada l'entitat local s'adherisca a l'Autoritat, delegant les seues competències en matèria de transport urbà d'acord amb el que disposa la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local.



c) En representació de la resta de municipis adherits a l'Autoritat, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies comptarà amb dues persones membres designades per l'òrgan competent segons la seua pròpia normativa.

3. En casos d'absència o de malaltia i, en general, quan concórrega una altra causa justificada, les persones titulars de l'òrgan col·legiat seran substituïdes pe les respectives suplents que es designen per a aquesta circumstància per la Generalitat, l'Ajuntament de València i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

4. La persona responsable de la Secretaria del Consell, que actuarà amb veu però sense vot, tindrà la condició de funcionària de la Generalitat del grup A1 amb llicenciatura o grau en Dret.



Article 8. Funcions del Consell d'Administració

1. Al Consell d'Administració li correspon les funcions següents:



a) El control de la labor de direcció i gestió ordinària duta a terme per la Direcció Gerència.

b) Aprovar la planificació de les xarxes i serveis de transport públic regular de viatgers.

c) Aprovar el règim tarifari dels serveis de transport públic regular de viatgers.

d) Definir i ordenar l'estructura de finançament, mecanismes i principis de coordinació i gestió d'aquests.

e) Aprovar la proposta del pressupost anual, per a la seua elevació a la conselleria competent en matèria de transport.

f) L'aprovació dels comptes anuals.

g) La subscripció de convenis de col·laboració i l'acceptació de delegacions de competències d'altres administracions públiques en favor de l'Autoritat, sense perjuí del que disposa l'article 3.2 d'aquest reglament.

h) La subscripció dels contractes de servei públic de transport de viatgers, així com els contractes d'una altra naturalesa que superen 300.000 euros o comporten una despesa plurianual.

i) Aprovació de les modificacions pressupostàries.

j) Aprovació del Pla Plurianual de Gestió de l'organisme.

k) La proposta a l'òrgan competent de la Generalitat de l'oferta d'ocupació pública de llocs de treball adscrits a l'organisme.

l) Establir el règim de funcionament del Consell d'Administració, i aquest haurà de reunir-se amb la periodicitat que acorde, almenys dos vegades a l'any.

m) Nomenar les persones que hagen d'integrar-lo i determinar el règim de funcionament de la Comissió Consultiva.

n) Constituir comissions tècniques quan haja de tractar-se algun assumpte que, per la seua complicació o dificultat tècnica, s'estime convenient comptar amb assessorament especialitzat.

o) Qualsevol altra funció que se li atribuïsca l'ordenament jurídic.



2. El Consell d'Administració podrà delegar les seues funcions a la Comissió Executiva i a la Direcció Gerència, excepte les assenyalades en els epígrafs b, c, d de l'apartat anterior.



Article 9. Funcions de la Presidència del Consell d'Administració



1. A la Presidència del Consell d'Administració li corresponen les funcions següents:

a) Ostentar la representació institucional de l'Autoritat, i la firma dels actes i acords de competència del Consell.

b) Acordar la convocatòria de les sessions ordinàries i extraordinàries i fixar l'ordre del dia, tenint en compte, si és el cas, les peticions dels i les vocals sempre que hagen sigut formulades amb la suficient antelació per a la seua inclusió en el document esmentat.

c) Presidir les sessions, moderar el desenvolupament dels debats i suspendre'ls per causes justificades.

d) Dirimir amb el seu vot els empats, als efectes d'adoptar acords.

e) Visar les actes i certificacions dels acords de l'òrgan.

f) Realitzar aquelles altres tasques que siguen inherents a la Presidència del Consell d'Administració.

2. En cas de vacant, absència o malaltia, aquestes funcions de la Presidència s'exerciran per la persona que ostente la Vicepresidència, la qual, alhora, serà suplida en aquestes funcions, en idèntics supòsits, per la mateixa persona que haja d'exercir la seua suplència en el Consell d'administració.



Article 10. La Secretaria del Consell d'Administració

1. La Secretaria del Consell d'Administració tindrà les funcions següents:

a) Assistir a les reunions amb veu però sense vot.

b) Efectuar la convocatòria de les sessions de l'òrgan per ordre de la Presidència, així com les citacions als seus membres.

c) Rebre els actes de comunicació de les persones integrants del Consell d'Administració, siguen notificacions, peticions de dades, rectificacions o qualsevol altra classe d'escrits dels quals haja de tindre coneixement.

d) Expedir certificacions de les consultes, dictàmens o acords adoptats pel Consell.

e) Qualsevol altra funció inherent a la seua condició que vinga establerta per la normativa que estableix el règim jurídic dels òrgans col·legiats en l'àmbit de les administracions públiques.

2. La designació i el cessament, així com la substitució temporal de la persona responsable de la Secretaria en supòsits de vacant, absència o malaltia, es realitzaran segons el que disposa les normes específiques de funcionament del Consell i, a falta d'això, per acord d'aquest.



Article 11. La Comissió Executiva

1. El Consell formarà una Comissió Executiva integrada per un màxim de sis persones, de les quals tres seran designats per la Generalitat, dos per l'Ajuntament de València, i una per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies. Comptarà, així mateix, amb una Secretaria.



2. La Presidència de la Comissió, que tindrà el vot diriment en cas d'empat, recaurà en una de les vocalies designades per la Generalitat.



3. A la Comissió Executiva li correspon:

a) La preparació, proposta i seguiment dels treballs que corresponga conèixer al Consell d'Administració.

b) Resoldre aquells assumptes que li siguen delegats pel Consell d'Administració.

4. La Secretaria de la Comissió Executiva correspondrà a la persona que ostente la Secretaria del Consell d'Administració, qui assistirà a les seues sessions amb veu però sense vot.

5. La Comissió aprovarà les normes de funcionament que regiran les seues sessions, de conformitat amb el que disposen les normes sobre règim jurídic del sector públic.



Article 12. La Comissió Consultiva

1. La Comissió Consultiva estarà integrada per les persones designades per les organitzacions que s'enumeren a continuació:

a) Una en representació de l'Empresa Municipal de Transport de València (EMT).

b) Una en representació de l'entitat Ferrocarrils de la Generalitat (FGV).

c) Una en representació de l'associació empresarial majoritària de les empreses concessionàries dels serveis públics de transport terrestre, que operen en l'àmbit de l'àrea de transport metropolità de València.



d) Una en representació de RENFE.

e) Dos en representació dels consumidors i usuaris, designades per les dues associacions amb nombre més gran de persones associades de la província de València.

f) La persona a càrrec de la Secretaria del Consell d'Administració o persona específicament designada per a la seua substitució, que actuarà amb funcions de Secretaria de la Comissió Consultiva, amb veu però sense vot.

2. També serà membre de la Comissió Consultiva la persona que exercisca la Direcció Gerència de l'Autoritat, qui n'exercirà la Presidència.

3. Podran ser convidades a les sessions de la Comissió Consultiva, amb veu però sense vot, les persones en representació d'altres àmbits no representats en aquella, quan s'hi tracten assumptes directament relacionats amb el seu específic àmbit d'actuació.

4. A la Comissió li correspon les tasques de consulta, participació i assessorament en temes de transport públic terrestre de viatgers.

5. La Comissió informarà sobre els assumptes que li siguen sotmesos pel Consell d'Administració o per la Direcció Gerència. Alhora, a instància de la majoria dels seus membres, podrà informar sobre algun assumpte concret, així com proposar iniciatives que estimen convenients al Consell d'Administració, el qual en valorarà la idoneïtat.

6. Els seus informes no tindran caràcter vinculant.



Article 13. Les comissions tècniques

1. El Consell d'Administració podrà constituir les comissions tècniques que estime necessàries quan el Consell haja de decidir sobre algun assumpte que, per la seua complicació o dificultat tècnica, requerisca assessorament especialitzat.

2. Aquestes comissions estaran constituïdes per persones expertes en la matèria a tractar, designades pel Consell.



Article 14. Formació de la voluntat dels òrgans col·legiats

1. La formació de la voluntat dels òrgans col·legiats es regirà pel que disposa l'apartat 8 de l'article 90 de la Llei 13/2016, de 29 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat i en aquest article, així com en les normes bàsiques sobre règim jurídic del sector oúblic, o per les quals, si és el cas, els òrgans col·legiats establisquen en els seus respectius reglaments de funcionament.

2. La convocatòria de les sessions serà acordada i notificada almenys amb 48 hores d'antelació a la data de realització de la sessió, amb expressió de l'ordre del dia. En casos d'urgència justificada podrà convocar-se la sessió amb una antelació no inferior a 24 hores.

3. El quòrum per a la vàlida constitució dels òrgans col·legiats serà, almenys, la meitat de les persones membres, sempre que hi figure la persona titular de la Presidència, o qui la substituïsca, i la persona titular de la Secretaria, o qui la substituïsca.

4. Els acords s'adoptaran per majoria dels vots. No obstant això, es requerirà una majoria qualificada de 10 vots del Consell d'Administració per a l'adopció dels acords que es prenguen en l'exercici de les funcions assenyalades en els epígrafs b, c, d de l'apartat 1 de l'article 8, sempre que afecten de manera preferent i majoritària un municipi de què hagen delegat les seues competències en matèria de transport urbà.



Article 15. La Direcció Gerència

1. La Direcció Gerència, amb rang de direcció general, és l'òrgan de gestió ordinària de l'organisme.

2. La persona titular de la Direcció Gerència, serà nomenada i cessada pel Consell, a proposta del conseller o consellera competent en matèria de transport, prèvia consulta al Consell d'Administració de l'Autoritat, havent de recaure en una persona de reconeguda solvència professional en matèria de transport de viatgers.



Article 16. Funcions de la Direcció Gerència

1. Qui ostente la Direcció Gerència tindrà les funcions següents:



a) L'exercici de la representació ordinària de l'Autoritat de Transport Metropolità.

b) Impulsar i executar els acords i programes aprovats pel Consell d'Administració o la Comissió Executiva.

c) Exercir la direcció, inspecció i règim intern dels serveis de l'organisme, l'exercici de la direcció superior del seu personal i l'elaboració de les propostes en matèria de personal a l'òrgan competent de la Generalitat en matèria de funció pública.

d) Prestar assistència tècnica al Consell d'Administració i a la Comissió Executiva, per a la qual cosa assistirà a les seues sessions, amb veu però sense vot.

e) L'elaboració de la proposta de pressupost de l'organisme i la resta de documentació econòmica/financera, per a la seua elevació a la Comissió Executiva.

f) L'elaboració de plans o projectes d'actuació així com dictar instruccions sobre organització i funcionament efectiu de l'organisme, en desplegament del que preveu aquest reglament.

g) Les relacions ordinàries amb altres òrgans de l'Administració Autonòmica i amb altres administracions públiques o entitats públiques o privades.

h) La proposta al Consell d'Administració de l'estructura organitzativa de l'organisme.

i) L'elaboració de propostes a l'òrgan competent en matèria de tecnologies de la informació, de la planificació de la gestió de recursos informàtics i d'administració electrònica necessaris per al desenvolupament de les funcions de l'organisme.

j) L'elaboració de propostes per a l'autorització i firma de convenis amb altres entitats, i per a l'acceptació de les delegacions de competències o encàrrecs de gestió de funcions d'altres administracions públiques, o les seues entitats dependents a favor de l'Autoritat de Transport, per a la seua elevació a la Comissió Executiva.

k) L'elaboració de propostes de contractació, per a l'elevació al Consell d'Administració.

l) La contestació de les queixes pel funcionament dels serveis de l'organisme.

m) Proposar als òrgans col·legiats superiors la resolució que estime convenient en assumptes de l'organisme.

n) Qualsevol altra funció no expressament atribuïda a altres òrgans de l'Autoritat.

2. Així mateix, li correspondrà, dins dels límits pressupostaris:



a) Autoritzar i disposar les despeses.

b) Acceptar les subvencions, donant compte al Consell d'Administració.

c) Reconèixer i liquidar obligacions i ordenar pagaments.

d) Impulsar la tramitació dels expedients de modificació pressupostària.

e) Exercir les facultats en matèria de contractació que no estiguen atribuïdes a altres òrgans de govern de l'organisme autònom.

f) Les facultats que li delegue el Consell d'Administració.

g) Qualsevol altra funció no expressament atribuïda a altres òrgans de l'organisme autònom.

3. En cas de vacant, absència, o malaltia, les funcions de la direcció s'exerciran per la persona que designe el Consell Administració, entre les persones titulars de les unitats amb rang de Subdirecció General.





Article 17. Estructura administrativa de la Direcció Gerència

1. Sota la direcció i supervisió de la Direcció Gerència, l'Autoritat de Transport Metropolità de València s'estructura en dues unitats amb rang de Subdirecció General, amb les denominacions de Subdirecció Tècnica i Secretaria General, respectivament. A cada subdirecció general, sota l'autoritat de la persona titular de la Direcció Gerència, li correspon dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'execució dels projectes, objectius o activitats que se li assignen, així com els serveis que se li adscriuen. Igualment exerciran les facultats que se'ls delegue o encomane expressament.

2. La Subdirecció Tècnica s'estructura en els serveis següents:

a) El Servei de Planificació, Mobilitat i Gestió de Xarxes, a què correspon les funcions següents:

1r) Elaboració dels instruments de planificació d'infraestructures, xarxes i serveis urbans i metropolitans, així com els plans relacionats amb la mobilitat sostenible i accessibilitat del sistema de transports.



2n) Elaboració dels estudis tècnics necessaris per a la caracterització de la demanda de transport i els patrons de mobilitat en l'àrea metropolitana de València, com a base de l'acció planificadora dels serveis i les infraestructures del transport en l'àrea esmentada, així com els informes relatius a la planificació que li siguen requerits.

3r) Redacció de projectes de servei públic per a la creació de serveis públics de transport.

4t) Gestió i coordinació dels serveis públics de transport per a la integració del sistema i la intermodalitat dels diferents mitjans de transport en l'àrea metropolitana.

5è) Control del compliment de les condicions de prestació dels serveis públics de transport.

6è) Disseny i execució d'estratègies escaients sobre mobilitat, amb vista a participar en convocatòria de fons europeus.

7è) Coordinació amb altres administracions públiques en matèria d'activitat inversora en infraestructures de transport, ordenació del territori i gestió de tràfic i de circulació.

8è) Qualsevol altra funció que li siga assignada per la Direcció Gerència o la Subdirecció Tècnica.

b) El Servei de Gestió Econòmica Financera del Sistema de Transport, a què correspon les funcions següents:

1r) Estudi i disseny del règim tarifari del transport metropolità de València.

2n) Control dels ingressos tarifaris.

3r) Control i gestió econòmica financera del sistema de transport.



4t) Execució de tasques relacionades amb l'expedició, distribució i venda dels títols de transport, així com la promoció dels desenvolupaments de noves tecnologies per al suport de bitllets integrats.

5è) Recopilar i analitzar les dades per a les elaboració de les estadístiques sobre mobilitat metropolitana.

6è) Qualsevol altra funció que li siga assignada per la Direcció Gerència o la Subdirecció Tècnica.

3. La Secretaria General s'estructura en els serveis següents:

a) El Servei de Suport Tècnic i Coordinació Administrativa, a què corresponen les funcions següents:

1r) Exercir les funcions de suport a les secretaries dels òrgans col·legiats de l'organisme.

2n) Efectuar suport jurídic a altres unitats administratives i òrgans directius de l'Autoritat.

3r) Amb el suport dels serveis comuns de la Conselleria a la qual s'adscriu l'Autoritat, realitzarà la gestió i tramitació administrativa, econòmica, de personal i patrimonial que escaiga.

4t) Tramitar els recursos administratius que haja de resoldre l'organisme.

5è) Qualsevol altra funció que li siga assignada per la Direcció Gerència o la Secretaria General.

b) El Servei de Comunicació i Qualitat, a què li correspon:

1r) Realitzar les tasques de comunicació, publicitat i promoció a la ciutadania de l'ús de transport públic.

2n) Proveir la informació web dels serveis públics de transport a la ciutadania.

3r) Gestionar i coordinar els diferents sistemes d'informació pública.

4t) Controlar la qualitat dels serveis.

5è) Tramitar i contestar les queixes i suggeriments que reba l'organisme.

6è) Donar resposta a les sol·licituds d'informació formulades per entitats locals, institucions parlamentàries o de control institucional.

7è) Vetlar pel compliment de la normativa de transparència en l'àmbit competencial de l'organisme.

8è) Qualsevol altra funció que li siga assignada per la Direcció Gerència o la Secretaria General.



Article 18. Comitè de Direcció

Per a l'adequat exercici de les seues funcions, la Direcció Gerència convocarà setmanalment un Comitè de Direcció integrat per les persones titulars de la Direcció Gerència, la Subdirecció Tècnica i la Secretaria General, així com, quan ho estime convenient, qualsevol de les persones que dirigisquen els serveis en què s'estructura l'organisme.



El Comitè de Direcció té per missió facilitar el control, la coordinació i la supervisió de l'execució dels projectes, objectius o activitats de l'Autoritat, així com de les unitats en què s'estructura la Direcció Gerència.





CAPÍTOL IV

Planificació i programació de les activitats



Article 19. Pla plurianual de gestió

1. La Direcció Gerència redactarà un Pla plurianual de gestió que haurà de determinar com a mínim, amb referència a un termini de vigència d'entre 3 i 5 exercicis, el següent:

a) La definició de l'orientació estratègica, objectius i criteris d'actuació de l'Autoritat.

b) L'establiment dels requeriments de mitjans materials i informàtics i d'administració electrònica, i de recursos humans necessaris per a la consecució d'aquells objectius, incloses, si és el cas, les percepcions retributives relacionades amb aquests objectius, de conformitat amb el que disposa la legislació vigent en matèria de funció pública.



c) La previsió de resultats.

2. El termini inicial de vigència d'un determinat pla podrà prorrogar-se per períodes anuals fins al màxim previst en l'apartat 1 d'aquest article, sempre que així es preveja en cada pla, amb els mateixos requisits establerts per a l'aprovació inicial del pla.



Article 20. Programa anual d'actuació

Alhora, la Direcció Gerència presentarà al Consell d'Administració un programa anual d'actuació, que haurà d'incloure com a mínim, amb referència a un exercici complet:

a) La definició dels objectius i prioritats de l'exercici corresponent per departaments i serveis, en el marc dels objectius del pla plurianual de gestió en què s'inserisca.

b) La previsió de resultats.





CAPÍTOL V

Règim jurídic i econòmic financer



Article 21. Règim jurídic

1. L'Autoritat de Transport Metropolità de València es regeix pel que disposa l'article 90 de la Llei 13/2016, de 29 de desembre, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat, per aquest Reglament i per les altres normes que els desenvolupen. Són d'aplicació supletòria les disposicions generals reguladores dels organismes autònoms de la Generalitat.

2. L'assistència jurídica d'aquest organisme es realitzarà de conformitat amb el que disposa la normativa sobre assistència jurídica de la Generalitat.

3. El règim jurídic aplicable a la contractació és l'establert en la legislació sobre contractació pública i la normativa sectorial de transports, respecte a la contractació de serveis públics de transport.



4. En matèria de personal, s'aplicarà el que disposa l'apartat 12 de l'article 90 de la Llei 13/2016, de 29 de desembre.



Article 22. Resolucions i actes administratius i règim d'impugnació



1. Els actes dictats pels òrgans de l'Autoritat en l'exercici de potestats administratives que li corresponga, tal com estableix la seua norma de creació, tenen la consideració d'actes administratius.

2. L'Autoritat dictarà les normes internes necessàries per al compliment del seu objecte i per al seu funcionament, a través de resolucions, instruccions i circulars del titular de la Direcció Gerència.

3. Els actes i resolucions dictats pel Consell d'Administració o la seua Comissió Executiva posaran fi a la via administrativa i, en contra, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició, o impugnar-se directament davant la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, d'acord amb el que preveu l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjuí del règim de reclamacions que la normativa reguladora dels diferents procediments puga establir.



4. Contra els actes i resolucions de la Direcció Gerència podrà interposar-se un recurs d'alçada, que haurà de ser resolt pel Consell d'Administració.

5. Correspon a la persona titular de la conselleria competent en transport la resolució dels procediments de responsabilitat patrimonial seguits per actuacions de l'organisme, de conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Article 23. Personal i mitjans materials

1. L'Autoritat de Transport Metropolità de València ha de comptar amb els mitjans personals i materials necessaris, inclosos equips i aplicacions informàtiques i d'administració electrònica, per al compliment de les seues funcions.

2. L'ordenació, selecció, provisió i formació del personal funcionari de l'Autoritat de Transport Metropolità de València correspondrà a la conselleria competent en matèria de funció pública.

3. Les persones titulars de la Subdirecció Tècnica, Secretaria General i dels distints serveis, seran nomenades a mesura que amb el que estableix la normativa de provisió de llocs de treball, entre el personal funcionari de carrera pertanyent al grup A1, entre els cossos superiors de l'Administració de la Generalitat o d'altres administracions públiques, quan així es determine en la relació de llocs de treball.



4. De conformitat amb la normativa general sobre la funció pública de la Generalitat, el personal funcionari de carrera exercirà, en tot cas, i amb caràcter exclusiu, aquells llocs de treball que comporten funcions l'exercici dels quals implique la participació directa o indirecta en l'exercici de les potestats públiques, o en la salvaguarda dels interessos generals.



Article 24. Recursos econòmics

Els recursos econòmics de l'Autoritat de Transport Metropolità de València són, de conformitat amb el que estableix l'apartat 10 de l'article 90 de la Llei 13/2016, de 29 de desembre, els següents:

a) Les dotacions, transferències o subvencions que anualment es consignen en els pressupostos de la Generalitat o en el d'altres administracions públiques.

b) Els béns, drets i valors propis o que li siguen adscrits, així com els productes i rendes d'aquells, per a la gestió dels quals gaudirà d'autonomia.

c) Les aportacions de les persones que usen el sistema de transport en els termes que es determine.

d) Els préstecs que siguen necessaris per a atendre situacions de desfasament temporal de tresoreria, derivades de l'exercici de la seua activitat.

e) Els altres recursos econòmics, ordinaris o extraordinaris, que se li autoritze a percebre o que pogueren correspondre-li d'acord amb la normativa vigent.



Article 25. Règim economicofinancer

1. El règim pressupostari, econòmic-financer, de comptabilitat, d'intervenció i de control financer és l'establert, per a aquest tipus d'entitats, en la legislació sobre Hisenda Pública de la Generalitat.



2. L'Autoritat de Transport Metropolità de València elaborarà anualment una proposta de pressupost per a la seua integració en l'avantprojecte de Llei de Pressupostos de la Generalitat, d'acord amb les regles generals d'elaboració pressupostària de la Generalitat, i que reflectirà les despeses de personal i d'administració electrònica, de serveis, i les altres despeses necessàries per al funcionament de l'organisme i la consecució dels seus fins.

En els pressupostos esmentats es tindrà en compte l'estimació per a l'exercici pressupostari de les despeses derivades dels requeriments de mitjans materials i personals per a la consecució dels objectius del Pla plurianual de gestió que corresponga.

A l'efecte, la Direcció Gerència elevarà al Consell d'Administració una proposta de pressupost amb almenys 10 dies d'antelació a la data límit que s'establisca per la conselleria competent en matèria d'hisenda, per a la seua remissió a la direcció general competent en matèria de pressupostos de la Generalitat.



Article 26. Règim patrimonial

1. El règim patrimonial de l'organisme serà l'establert en aquest reglament, amb subjecció en tot cas al que estableix l'apartat 10 de l'article 90 de la Llei 13/2016, de 29 de desembre, i la Llei 14/2003, de 10 d'abril, de Patrimoni de la Generalitat Valenciana.

2. A més dels béns que integren el seu propi patrimoni, l'Autoritat podrà comptar amb els béns patrimonials de titularitat pública l'adscripció dels quals s'acorde per part de la Generalitat o altres administracions públiques, de conformitat amb el que disposa la norma sobre patrimoni de la Generalitat, que conservaran la qualificació jurídica originària i que únicament podran ser utilitzats per al compliment dels seus fins, i en correspon a l'Autoritat la utilització, administració i quantes prerrogatives referents al domini públic i als béns patrimonials de l'Estat estiguen legalment establertes.

3. Integren el patrimoni propi de l'organisme el conjunt de béns i drets de què siga titular. L'Autoritat podrà adquirir qualsevol classe de béns i drets per qualsevol dels modes admesos en l'ordenament jurídic.



4. L'Autoritat formarà i mantindrà actualitzat l'inventari dels seus béns i drets, amb l'única excepció dels de caràcter fungible. L'inventari es revisarà, si és el cas, anualment amb referència al 31 de desembre.







DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Posada en funcionament de l'Autoritat

1. La posada en funcionament de l'Autoritat de Transport Metropolità de València i la subrogació en els drets i obligacions que li corresponguen, es produirà en el moment que així ho acorde el Consell d'Administració, el qual haurà d'estar constituït en el termini de 6 mesos següents a l'entrada en vigor d'aquest reglament.

2. Tan prompte com estiga constituït, el Consell anirà determinant la data concreta d'assumpció progressiva de les seues funcions.



Segona. Igualtat de gènere

En els nomenaments i designacions de càrrecs s'observarà el que disposa l'article 16 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes en relació a l'aplicació del principi de presència equilibrada d'homes i dones.





DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



Primera. Assumpció temporal de competències

1. La direcció general competent en matèria de transport continuarà exercint les seues competències dins de l'àmbit metropolità de València, fins a la posada en funcionament de l'Autoritat de Transport Metropolitana de València.

2. Correspondrà a l'òrgan directiu impulsar les actuacions que siguen necessàries per a l'efectiva posada en marxa de l'organisme.





Segona. Unitats i llocs de nivell administratiu

1. Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu configurades d'acord amb l'anterior estructura del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, continuaran subsistents, retribuïdes amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris amb què ho venien sent fins al moment, i donant suport administratiu en relació amb els assumptes i expedients que els corresponguen en les matèries que venien gestionant amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquest decret, sense perjuí de la competència per a resoldre dels òrgans als quals els ha sigut atribuïda.

2. El que disposa l'apartat anterior es mantindrà fins que s'efectuen les modificacions pressupostàries derivades d'aquest decret i les actuacions escaients sobre els llocs de treball que calga adscriure, si és el cas, a l'Autoritat de Transport Metropolità de València, en el marc de la vigent normativa en matèria de funció pública.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o inferior que s'oposen al que disposa aquest decret.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Modificació del Decret 159/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració.

1. Es modifica l'apartat 3r de l'article 2 del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració, quedant com segueix:

«3. S'adscriu a la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, l'Institut Cartogràfic Valencià i l'Autoritat de Transport Metropolità de València, organismes autònoms que es regiran per la seua normativa específica».

2. Es modifica l'article 11 del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració, quedant com segueix:

«La Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat és el centre directiu dependent de la Secretaria Autonòmica, que exerceix les competències que li atribueix l'article 70 de la Llei del Consell en matèria d'infraestructures públiques, planificació i logística del transport, planificació, coordinació i execució de l'oferta intermodal del transport a la Comunitat Valenciana, seguretat viària, seguretat i ordenació del transport, administració de costes, planificació de ports i infraestructures portuàries de competència autonòmica, així com la seua gestió i explotació, aeroports, gestió de la xarxa de transports i mobilitat metropolitana, excepte aquelles competències tinga atribuïdes l'Autoritat de Transport Metropolità de València».



3. Es modifica el punt a de l'apartat 2n de l'article 12, quedant com segueix:

«a) Servei de Gestió del Transport Públic, a què correspon la realització dels estudis necessaris per a l'establiment i manteniment de la xarxa de transport públic per carretera a la Comunitat Valenciana, així com el desenvolupament de les funcions relacionades amb la promoció, control i seguiment de la mobilitat en àmbits supramunicipals, en particular metropolitans. En l'àmbit de la intermodalitat, a fi de potenciar la utilització conjunta i combinada dels distints modes de transport, desenvoluparà les actuacions que es programen en matèria d'instal·lacions d'intercanvi modal. Coordinarà els diversos projectes d'integració tarifària que es plantegen, proposant les polítiques tarifàries i recursos necessaris per al seu bon funcionament. Elaborarà plans i propostes sobre parades, marquesines i intercanviadors per a mantindre una adequada qualitat de servei. Així mateix, durà a terme la gestió dels distints aspectes relacionats amb l'exercici de les activitats que, amb caràcter general, afecten la política tarifària del transport en l'àmbit de les competències autonòmiques, així com de les activitats derivades de la integració tarifària. Elaborarà, així mateix, estudis i propostes tendents a millorar la coordinació entre els distints modes de transport en relació amb la prestació del servei, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis. Tot això sense perjudici de les funcions que té assignades l'Autoritat de Transport Metropolità de València».



Segona. Normativa de desenvolupament

S'autoritza la persona titular de la conselleria competent en matèria de transport, per a dictar totes les disposicions que siguen necessàries per al desenvolupament i l'execució del que disposa aquest decret.



Tercera. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de ser publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 23 de juny de 2017



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



La consellera d'Habitatge, Obres Públiques

i Vertebració del Territori,

MARIA JOSÉ SALVADOR RUBERT





ANNEX

Acord d'adhesió a l'Autoritat

de Transport Metropolità de València



El 15 de novembre de 2015, la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori va impulsar una declaració institucional per a la creació d'una autoritat única de transport per a l'àrea de València. En la declaració, després de reconèixer la importància que la lliure mobilitat de les persones té per al creixement econòmic i el benestar social, es va declarar la voluntat de crear un organisme de coordinació institucional per a l'exercici conjunt de les competències que, en matèria de transport i mobilitat, tenen atribuïdes la Generalitat i els ajuntaments de l'Àrea de Transport Metropolità de València.

La missió d'aquest organisme és superar la fragmentació competencial que existeix en matèria de transport públic de viatgers, que impedeix una gestió eficient en els entorns metropolitans, la qual cosa justifica acudir a mecanismes de coordinació que permeten planificar i gestionar el sistema de forma integrada.

El 25 de juliol de 2016 es va fer una Comissió Institucional en què es va determinar, per la Generalitat, l'Ajuntament de València i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, la creació d'un organisme autònom de la Generalitat a què s'adheririen voluntàriament els municipis de l'Àrea de Transport Metropolità de València, la qual cosa possibilitaria una gestió comuna de les competències que en matèria de transport de viatgers tenen la Generalitat i els municipis en l'àmbit territorial esmentat.

Fruit de tot això, ha estat la creació, en virtut de l'article 90 de la Llei 13/2016, de 29 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat, de l'Autoritat de Transport Metropolità de València, a la qual se li han atribuït les competències en matèria de transport públic de viatgers de la Generalitat dins de l'Àrea de Transport Metropolità de València (definida aquesta segons la Llei 1/1991, de 14 de febrer, d'Ordenació del Transport Metropolità de València), així com les competències en matèria de transport urbà dels municipis inclosos en l'àmbit esmentat que, a través de la seua adhesió, deleguen en l'esmentat organisme.

Aquesta decisió s'emmarca en les previsions del mateix Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, que, en l'article 63.4, assenyala que la legislació de les Corts fomentarà la creació de figures associatives entre les administracions públiques per a millorar la gestió dels interessos comuns, i per a garantir l'eficàcia en la prestació de serveis. Tal previsió encaixa també en la legislació bàsica de l'Estat, ja que l'article 144 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, possibilita complir el principi de cooperació entre les distintes administracions públiques d'acord amb les tècniques que aquestes estimen més adequades, com la participació d'una administració pública en organismes públics o entitats dependents o vinculades a una altra Administració diferent.

En conseqüència de tot allò que s'ha exposat, i en aplicació de l'article 57 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i en atenció a l'objectiu d'aconseguir un sistema integrat de transports per a la ciutadania de l'Àrea de Transport Metropolità de València a través d'una autoritat única, és d'interès per part d'aquesta Corporació Local adherir-se a l'Autoritat de Transport Metropolità de València, en virtut de l'aprovació d'aquest acord d'adhesió, de conformitat amb el que estableixen el reglament de l'organisme esmentat, aprovat per decret del Consell.



Per allò que s'ha exposat, s'acorda:



Primer. L'adhesió de l'Ajuntament de _____________ a l'Autoritat de Transport Metropolità de València, de conformitat amb el que estableix el Reglament de l'organisme, que comporta:

a) Delegar les competències en matèria de transport urbà a què es refereixen els articles 3.2 i 22.3 de la LMOV, en relació amb les funcions de l'ATMV enumerades en l'apartat 5 de l'article 90 de la Llei 13/2016, de 29 de desembre, de la Generalitat, i en l'article 2 del Reglament que el desenvolupa.

b) Participar en les decisions de l'esmentat organisme, a través de la representació designada per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

c) Respectar i mantindre aquest acord d'adhesió durant la vigència de l'acord, tal com estableix el Reglament de l'Autoritat de Transport Metropolità de València.

d) Col·laborar amb l'Autoritat de Transport possibilitant i facilitant el compliment efectiu de les seues determinacions i l'exercici de les seues funcions.



Segon. Remetre certificat d'aquest acord a la conselleria competent en matèria de transport, fent-se efectiu el que acorda prèvia publicació de la seua ratificació per l'esmentada conselleria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Mapa web