Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 15 de juny de 2015, del director general de Tributs i Joc, per la qual es desplega el contingut de l'Orde 10/2015, de 27 de maig, per què se suprimix l'obligació d'aportar determinada documentació complementària junt amb la presentació de l'autoliquidació pels impostos sobre transmissions i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions, i es modifiquen les resolucions de 10 d'abril de 2007 i de 24 de gener de 2011, que regulen l'acció SAR@-5 del model 600, d'autoliquidació de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7565 de 07.07.2015
Número identificador:  2015/5959
Referència Base de Dades:  006097/2015
 



RESOLUCIÓ de 15 de juny de 2015, del director general de Tributs i Joc, per la qual es desplega el contingut de l'Orde 10/2015, de 27 de maig, per què se suprimix l'obligació d'aportar determinada documentació complementària junt amb la presentació de l'autoliquidació pels impostos sobre transmissions i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions, i es modifiquen les resolucions de 10 d'abril de 2007 i de 24 de gener de 2011, que regulen l'acció SAR@-5 del model 600, d'autoliquidació de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats. [2015/5959]





L'Orde 10/2015, de 27 de maig, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, ha suprimit l'obligació d'aportar l'original i còpia del document notarial que continga el fet imposable junt amb l'autoliquidació dels impostos de successions i donacions i de transmissions patrimonials i actes jurídics documentats.

La supressió d'esta obligació es fonamenta en el fet que el fedatari públic té l'obligació de remetre, en el termini dels quinze dies hàbils següents a la firma del document notarial, la còpia electrònica del document notarial, de conformitat amb el que establix l'Orde 22/2013, de 13 de desembre, del conseller d'Hisenda i Administració Pública, que ha regulat el format, el contingut, els terminis i la resta de condicions de compliment de les obligacions formals dels notaris en l'àmbit dels impostos sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions, relatives a la còpia electrònica dels documents notarials, i regula, igualment, la determinació dels actes o contractes a què es referiran estes obligacions i, en relació amb els notaris destinats fora del territori de la Comunitat Valenciana, en virtut del Conveni de col·laboració entre la Generalitat, el Consell General del Notariat i el Col·legi Notarial de València per al subministrament, a efectes tributaris, de la còpia simple electrònica de documents notarials, subscrit el 21 de febrer de 2014.



Per mitjà de l'aplicació de les disposicions anteriors, en el moment en què té lloc la presentació telemàtica o presencial de l'autoliquidació la Generalitat disposa de la documentació comprensiva del fet imposable o es troba en condicions d'obtindre'l per les vies establides en l'Orde 22/2013, de 13 de desembre, o en el Conveni, de 21 de febrer de 2014.

Per això, no ha d'haver cap obstacle per a l'expedició del justificant corresponent de presentació de l'autoliquidació, encara que no conste rebuda la còpia, electrònica o en paper, del document notarial.

La supressió de l'obligació d'aportar l'original i la còpia del document comprensiu del fet imposable no produïx cap efecte respecte a una altra classe de documentació diferent de la notarial i, únicament, afecta els documents notarials presentats a partir de la data d'entrada en vigor de l'esmentada Orde 22/2013.

Així mateix, la supressió de l'obligació d'aportar la documentació addicional tampoc no impedix, com s'indica en l'apartat 2 de l'article únic de la mencionada Orde 10/2015, de 27 de maig, que l'Administració tributària puga sol·licitar la còpia autèntica del document notarial en què conste l'acte o contracte i la còpia simple d'este en el curs d'un procediment d'aplicació dels tributs o per mitjà d'un requeriment d'obtenció d'informació, en aplicació del que establixen els articles 93 i 94 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.



D'altra banda, de conformitat amb el que disposa l'apartat primer.dos de l'Orde de 21 de novembre de 2003, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'establixen les condicions generals i el procediment per a la presentació telemàtica de declaracions i declaracions liquidacions dels tributs la gestió dels quals competix a la Generalitat Valenciana, l'accés a les tècniques electròniques, informàtiques i telemàtiques, relatives a la presentació i, si és el cas, pagament per via telemàtica de declaracions, comunicacions, declaracions liquidacions, autoliquidacions o qualssevol altres documents, en relació amb els tributs la gestió dels quals competix a la Generalitat, s'efectuarà per mitjà de l'habilitació d'utilitats per a cada tipus o model de document amb transcendència tributària, en el sistema informàtic d'ajuda de la Generalitat a l'ompliment, presentació i, si és el cas, pagament d'estos models tributaris. A estos efectes, les tècniques habilitades, en el moment d'entrada en vigor de l'esmentada orde, figuren incloses, amb la denominació d'accions, en el seu annex I. La posterior habilitació de qualsevol utilitat s'haurà de realitzar mitjançant una resolució del director general competent en matèria de tributs.

En este sentit, la supressió de l'obligació d'aportar determinada documentació afecta el que establixen les resolucions de 10 d'abril de 2007 i de 24 de gener de 2011, de la Direcció General de Tributs, per quant, quan s'utilitze l'acció SAR@-5 del model 600, d'autoliquidació de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats de «presentació per lots per mitjà de transmissió de dades» o de «presentació i pagament individual per mitjà de transmissió de dades (document notarial)», i, en ambdós casos, quan el document comprensiu del fet imposable siga un document notarial, s'haurà d'expedir el justificant de presentació, sense que calga l'aportació de la còpia, electrònica o en paper, del document notarial.

Finalment, la disposició final primera de l'esmentada Orde 10/2015, de 27 de maig, autoritza el titular de la direcció general competent en matèria de tributs perquè dicte quantes instruccions resulten necessàries per a l'execució de la dita orde.

Per tant, en l'exercici de les atribucions conferides a esta direcció general en l'àmbit de la gestió dels tributs cedits per l'Estat a la Generalitat per l'article 26.1.a del Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, resolc:





Primer

Presentació presencial del model 600, d'autoliquidació de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i del model 650 i 651 de l'impost sobre successions i donacions.



Quan el document comprensiu del fet imposable siga un document notarial s'expedirà el justificant de presentació, encara que no conste rebuda la còpia, electrònica o en paper, del document notarial.





Segon

Modificació de la Resolució de 10 d'abril de 2007, per la qual es resol incloure l'acció SAR@-5 del model 600, d'autoliquidació de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats, en la relació d'accions de l'annex I de l'Orde, de 21 de novembre de 2003, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'establixen les condicions generals i el procediment per a la presentació telemàtica de declaracions i declaracions liquidacions dels tributs la gestió dels quals competix a la Generalitat.

Es modifica el quadre descriptiu de les accions habilitades en l'acció SAR@-5 del model 600 de la Resolució de 10 d'abril de 2007, per la qual es resol incloure l'acció SAR@-5 del model 600, d'autoliquidació de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats, en la relació d'accions de l'annex I de l'Orde, de 21 de novembre de 2003, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'establixen les condicions generals i el procediment per a la presentació telemàtica de declaracions i declaracions liquidacions dels tributs la gestió dels quals competix a la Generalitat, que passa a tindre la redacció següent:



Tercer

Modificació de la Resolució, de 24 de gener de 2011, per la qual s'amplien les utilitats incloses en l'acció SAR@-5 del model 600, d'autoliquidació de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats.

U. Es modifica l'apartat 10 de l'annex II de la Resolució, de 24 de gener de 2011, per la qual s'amplien les utilitats incloses en l'acció SAR@-5 del model 600, d'autoliquidació de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats, que passa a tindre la redacció següent:

«10. Acceptada l'autoliquidació pel sistema d'informació de la Generalitat, no hi haurà cap obligació d'aportar original i còpia simple del document notarial comprensiu del fet imposable, i el justificant de presentació definitiu s'obtindrà en el format arreplegat en l'annex V d'esta resolució».

Dos. Es modifica l'annex V de la Resolució, de 24 de gener de 2011, per la qual s'amplien les utilitats incloses en l'acció SAR@-5 del model 600, d'autoliquidació de l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats, que passa a tindre la redacció que s'inclou en l'annex adjunt:



València, 15 de juny de 2015.– El director general de Tributs i Joc: Vicent Peiró Ibáñez.





ANNEX



Models de justificant de presentació telemàtica i, si és el cas, ingrés, emesos per l'Administració tributària, quan el document comprensiu del fet imposable siga notarial, corresponents a l'impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats relatius a operacions diferents de transmissions de vehicles usats.

Mapa web