Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 3/2019, de 12 de juliol, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública sobre l'habilitació de veterinaris per al control sanitari de xicotetes quantitats de carn de caça silvestre.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8604 de 01.08.2019
Número identificador:  2019/7607
Referència Base de Dades:  007113/2019
 



ORDRE 3/2019, de 12 de juliol, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública sobre l'habilitació de veterinaris per al control sanitari de xicotetes quantitats de carn de caça silvestre. [2019/7607]

Índex



PREÀMBUL

CAPÍTOL PRIMER. Disposicions generals.

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació.

Article 2. Definicions.

CAPÍTOL SEGON. Requisits i formació dels veterinaris i veterinàries habilitats.

Article 3. Requisits.

Article 4. Formació.

CAPÍTOL TERCER. Procediment d'habilitació, sol·licituds, vigència, renovació i retirada de l'habilitació.

Article 5. Procediment d'habilitació.

Article 6. Sol·licituds.

Article 7. Vigència de l'habilitació.

Article 8. Renovació de l'habilitació.

Article 9. Retirada de l'habilitació.

CAPÍTOL QUART. Règim d'actuació: funcions, obligacions i control dels veterinaris i veterinàries habilitats.

Article 10. Funcions dels veterinaris i veterinàries amb habilitació.



Article 11. Obligacions.

Article 12. Control de l'autoritat competent.

DISPOSICIONS ADDICIONALS.

Primera. Emissió de documents.

Segona. Incidència pressupostària.

DISPOSICIÓ FINAL.

Única. Entrada en vigor.

ANNEX. Àmbits temàtics que ha d'incloure la formació dels veterinaris i veterinàries habilitats per a la inspecció de carn de caça silvestre.







PREÀMBUL



El Reglament (CE) núm. 853/2004, del Parlament Europeu i del Consell, de 29 d'abril de 2004, pel qual s'estableixen les normes específiques d'higiene dels aliments d'origen animal, és la norma de l'àmbit comunitari on s'estableixen requisits específics d'higiene dels aliments d'origen animal. Aquesta norma comunitària exclou del seu àmbit d'aplicació, el subministrament directe per part dels caçadors i caçadores de xicotetes quantitats de caça silvestre o de carn de caça silvestre a les persones consumidores finals o a establiments locals de venda al detall que subministren directament a les persones consumidores finals.



Aquesta exclusió constitueix una excepció a la comercialització de carn de caça, inclòs dins de l'àmbit d'aplicació del Reglament (CE) 853/2004, de 29 d'abril. No obstant això, en el mateix reglament s'indica que els estats membres han d'establir, conformement al seu dret nacional, normes que regulen les activitats i les persones anteriorment esmentades amb la finalitat de garantir-ne els objectius, ja que aquest tipus d'aliments d'origen animal poden presentar perills per a la salut humana.

El Reial decret 640/2006, de 26 de maig, pel qual es regulen determinades condicions d'aplicació de les disposicions comunitàries en matèria d'higiene, de la producció i comercialització dels productes alimentaris, disposa que l'autoritat competent podrà autoritzar el subministrament directe per part dels caçadors/es de xicotetes quantitats de caça silvestre al consumidor final o a establiments locals de venda al detall que subministren directament al consumidor/a final, i per a això estableix els requisits sanitaris necessaris. En el cas d'espècies sensibles a triquina, determina que se sotmetran a una anàlisi de detecció de triquina conforme al que s'estableix en la normativa vigent. Les comunitats autònomes, en l'àmbit de les seues competències, són les que estableixen les condicions en què s'ha de realitzar aquest tipus de subministrament, en cas d'autoritzar-lo.

D'altra banda el Reglament (UE) número 2015/1375, de la Comissió, de 10 d'agost, pel qual s'estableixen normes específiques per als controls oficials de la presència de triquines en la carn, defineix els procediments de la presa de mostres i els mètodes d'anàlisis de referència per a la realització d'aquests controls. Aquest reglament deroga expressament el Reglament (CE) número 2075/2005, de la Comissió, de 5 de desembre de 2005, pel qual s'estableixen normes específiques per als controls oficials de la presència de triquines en la carn, que regulava la matèria fins hui, i indica que les referències a l'anterior reglament s'entendran fetes al present reglament i en aquest ja no es recull el mètode triquinoscòpic com a mètode de referència, per no oferir suficients garanties de diagnòstic. És per això que, en data 25 de novembre de 2015, el Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, a través de la seua Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició, i en espera de modificar el Reial decret 640/2006, de 26 de maig, va actualitzar la nota aprovada en la Comissió Institucional de 26 de novembre de 2014, en el sentit de no considerar el mètode triquinoscòpic com un mètode vàlid per a l'anàlisi de triquina a Espanya, després d'haver-se detectat un cas de Trichinella pseudospiralis espècie no encapsulada i, per tant, no detectable per aquest mètode.



Per tant, per a minimitzar el risc potencial de transmissió de malalties per consum d'aquest tipus de carns, cal dictar les condicions sanitàries que ha de complir la seua comercialització, així com els requisits per a la seua inspecció i control.

A fi de regular aquest tipus d'activitats, es va elaborar el Decret 201/2017, de 15 de desembre del Consell, pel qual es regula la venda de proximitat de productes primaris i agroalimentaris i on s'indiquen els requisits que han de complir els qui vulguen comercialitzar aquest tipus de productes d'origen animal derivats de la caça silvestre, i al mateix temps estableix el control sanitari de la carn obtinguda en aquest tipus d'activitats, de manera que es garantisca un elevat nivell de protecció de les persones consumidores, assegurant la innocuïtat alimentària.



En aquest es determina que les canals de caça que siguen comercialitzades per venda directa al consumidor/a final o en canals curts de comercialització hauran de ser inspeccionades per veterinaris autoritzats en sales d'inspecció de caça autoritzades i registrades per a aquest fi.



Per tant, cal realitzar controls de manera que es garantisca la seguretat en la comercialització de xicotetes quantitats de carn de caça i designar els responsables d'efectuar-los. Per a poder realitzar aquests controls, cal disposar d'una formació adequada, i el veterinari o veterinària és l'únic professional per la seua formació capacitat per a la inspecció sanitària de les peces de caça.

La necessitat presencial del veterinari o veterinària en les activitats cinegètiques, es fonamenta en aspectes com l'emissió de documents per al trasllat de peces senceres de caça i posterior comercialització de carn de caça; així com la valoració de les condicions que podrien ser determinants per a establir un dictamen de la possible aptitud per al consum d'aquesta carn. A més resulta fonamental la supervisió del compliment de les condicions sanitàries durant la preparació de la canal de les peces de caça i la realització de la inspecció post-mortem en què es practique un correcte examen de les possibles patologies o alteracions que podrien presentar-se per a poder determinar l'aptitud per al consum de la carn. També ha de garantir l'aplicació efectiva dels controls de triquina en la inspecció de carn de caça. Així mateix, ha de verificar la destinació correcta dels subproductes animals generats durant aquestes activitats i les condicions adequades dels mitjans de transport.



Aquestes raons, de conformitat amb els principis de necessitat i eficàcia, fonamenten aquesta disposició, amb l'objectiu de garantir la salut i seguretat de les persones consumidores en matèria alimentària i mantindre un elevat nivell de protecció de la salut enfront de perills associats al consum de determinats aliments.

En la present ordre s'estableix el procediment per a l'habilitació dels veterinaris i veterinàries d'exercici lliure per al compliment de determinades funcions relatives a la inspecció sanitària de carn de caça i l'emissió dels documents associats a aquesta, en desplegament del que estableix la disposició addicional tercera del Decret 201/2017, de 15 de desembre, del Consell.

S'ha garantit el principi de seguretat jurídica, ja que aquesta norma és coherent amb el marc jurídic, tant amb la legislació estatal i autònoma vigent, com amb les directives del Parlament Europeu.



S'ha observat el principi de transparència, definint clarament en aquest preàmbul els objectius i la justificació de la norma i possibilitant l'accés als documents durant el procés d'elaboració d'aquesta, de conformitat amb la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern i la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

En el procés d'elaboració d'aquesta ordre s'han emés els preceptius informes, s'han realitzat els tràmits d'audiència pertinents i s'ha complit l'article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell.

Finalment, justificant-se així tots els principis establits en l'article 129.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'ha tingut en consideració, el principi d'eficiència, racionalitzant al màxim les càrregues administratives i la gestió dels recursos públics.

Per tot això, en conseqüència amb el que s'ha expressat abans i a proposta de la Direcció General de Salut Pública i de conformitat amb l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, i de conformitat amb el Decret 93/2018, de 13 de juliol, del Consell, pel qual aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública,





ORDENE



CAPÍTOL PRIMER

Disposicions generals



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

La present ordre té per objecte establir el procediment d'habilitació, els requisits, les obligacions i les funcions que puguen encomanar-se'ls als veterinaris i veterinàries habilitats per al compliment de les activitats relatives a la inspecció sanitària de xicotetes quantitats de carn de caça silvestre a la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que es disposa en el Decret 201/2017, de 15 de desembre, del Consell.



És també objecte d'aquesta ordre establir la formació i el control dels veterinaris i veterinàries habilitats.



Article 2. Definicions

1. A l'efecte de la present ordre s'aplicaran les definicions recollides en els reglaments comunitaris i normativa nacional sobre legislació alimentària.

2. Així mateix, a l'efecte d'aquesta ordre, s'entendrà per:

a) Veterinari/ària habilitat: persona llicenciada o graduada en veterinària que reunisca els requisits legals necessaris per a l'exercici de la professió, habilitada per la Direcció General de Salut Pública per a l'execució de determinades funcions de vigilància i control sanitari, que reglamentàriament es determinen.

b) Veterinari/ària autoritzat: el veterinari/ària autoritzat definit en el Decret 201/2017, de 15 de desembre del Consell es correspon amb la figura del veterinari/ària habilitat definit en aquesta ordre.





CAPÍTOL SEGON

Requisits i formació dels veterinaris i veterinàries habilitats



Article 3. Requisits

Els veterinaris i veterinàries habilitats, hauran de complir els requisits següents:

1. Reunir les condicions necessàries per a exercir la professió veterinària i estar col·legiat.

2. Els veterinaris i veterinàries habilitats no podran ser, en cap cas, veterinaris de serveis oficials ni prestar serveis en l'Administració pública, organismes autònoms, empreses públiques o altres entitats de dret públic.

3. No tindre sanció per falta greu o molt greu del Col·legi Oficial de Veterinaris corresponent, en els últims quatre anys.

4. No tindre sanció o expulsió del servei de qualsevol Administració pública.

5. Haver superat el curs, que acredite la seua formació conforme al que es disposa l'article 4 de la present ordre.

6. No haver-se'ls retirat l'habilitació prevista en aquesta norma, per qualsevol òrgan competent.

7. Mancar de participació financera o relacions familiars dins del tercer grau amb els titulars o responsables dels establiments dedicats a la inspecció sanitària de les peces de caça.



Article 4. Formació.

1. Els veterinaris i veterinàries, que sol·liciten i desitgen mantindre l'habilitació conforme a aquesta ordre hauran d'acreditar la superació d'un curs de formació per a l'habilitació de veterinaris i veterinàries en inspecció de caça amb una duració mínima de 45 hores.

2. El contingut del curs versarà sobre les matèries incloses en l'annex, de la present ordre.

3. El curs de formació que regula aquesta ordre podrà ser organitzat i impartit a més de per la direcció general competent en matèria de seguretat alimentària, pel Consell Valencià de Col·legis Veterinaris.



4. El curs de formació que s'impartisca haurà de sol·licitar amb caràcter previ a la seua realització, l'acreditació a la Comissió de Formació Continuada de les professions sanitàries de la Comunitat Valenciana, adscrita a l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES).

5. L'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut (EVES) establirà els requisits d'acreditació i supervisarà i inspeccionarà el desenvolupament de les activitats de cadascun dels cursos respecte als quals s'haja sol·licitat acreditació.

6. La direcció general competent en matèria de seguretat alimentària vetlarà per la deguda formació i actualització d'aquesta del personal veterinari amb habilitació, a través de la impartició dels corresponents cursos directament o a través del Consell Valencià de Col·legis Veterinaris.





CAPÍTOL TERCER

Procediment d'habilitació, sol·licituds, vigència, renovació i retirada de l'habilitació



Article 5. Procediment d'habilitació

1. La direcció general amb competències en matèria de seguretat alimentària, podrà habilitar, en l'àmbit de les seues competències, els veterinaris i veterinàries en l'exercici lliure de la seua professió, per al compliment de les funcions pròpies dels veterinaris i veterinàries habilitats, que s'indiquen en la present ordre.

2. El procediment d'habilitació si iniciarà a instàncies de part. Per a això els veterinaris i veterinàries interessats a habilitar-se hauran de presentar una sol·licitud conforme al que es disposa en l'article 6 de la present ordre, dirigit a la direcció general amb competències en seguretat alimentària. La presentació podrà realitzar-se en els llocs i formes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. El termini màxim per a resoldre una sol·licitud d'habilitació serà de tres mesos des de la data en què la sol·licitud haja tingut entrada en el registre electrònic de l'Administració o organisme competent per a la seua tramitació, d'acord amb el que es preveu en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Transcorregut aquest termini sense haver-se notificat resolució expressa, s'atendrà el que es disposa en l'art. 24 de la Llei 39/2015.

4. L'habilitació de veterinaris i veterinàries s'aprovarà mitjançant una resolució de la direcció general amb competències en seguretat alimentària.

5. La direcció general competent en seguretat alimentària, podrà revocar motivadament la resolució d'habilitació i el seu manteniment si es comprova després de l'obertura d'expedient i audiència a la persona interessada que aquesta no compleix algun dels requisits que van motivar la resolució d'habilitació, així com per l'incompliment de les seues funcions delegades.

6. En cap cas, l'exercici de les funcions que se'ls assignen donarà dret a l'adquisició del caràcter de personal al servei de l'Administració.



Article 6. Sol·licituds

La sol·licitud d'habilitació dels veterinaris i veterinàries s'efectuarà, a instàncies de part, mitjançant el procediment que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https:// sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat, www.prop.gva.es, per part del mateix interessat o a través dels qui els represente legalment.



D'acord amb el que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es presumeix que els sol·licitants presten la seua autorització a l'òrgan gestor del procediment perquè aquest obtinga directament les dades d'identitat i la possessió del títol de veterinari/ària. En cas que el sol·licitant s'opose que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà d'indicar-ho expressament en el formulari, i quedarà obligat a aportar els documents acreditatius corresponents.



La documentació necessària que cal aportar juntament amb la sol·licitud, sense perjudici del que es disposa en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, és la que s'assenyala a continuació:

a) Certificat que acredite la col·legiació del col·legi de veterinaris al qual pertany.

b) Declaració responsable de compliment dels requisits corresponents que figuren en l'article 3 d'aquesta ordre.

c) Certificació de l'òrgan, organisme o entitat que imparteix la formació, que acredite la formació específica indicada en l'article 4 d'aquesta ordre.



Article 7. Vigència de l'habilitació

La vigència de l'habilitació concedida serà de 3 anys naturals, i podrà ser objecte de renovació per iguals períodes de temps.



Article 8. Renovació de l'habilitació

1. La renovació de l'habilitació podrà ser sol·licitada dins de l'últim mes del seu període de vigència. En aquest cas, la inscripció s'entendrà renovada fins que recaiga resolució expressa o transcórrega el termini màxim per a resoldre la sol·licitud de renovació.

2. La sol·licitud de renovació s'efectuarà a instàncies de part amb la presentació d'una sol·licitud dirigida a la Direcció General de Salut Pública, per qualsevol dels mitjans reconeguts en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i estarà dirigit a la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de seguretat alimentària.

3. En el cas que es mantinguen les mateixes condicions que van donar lloc a l'habilitació, no caldrà aportar de nou juntament amb la sol·licitud de renovació la documentació referida en l'article 6.

4. Les sol·licituds de renovació inclouran una declaració responsable amb indicació del manteniment de les condicions que van portar a la inscripció i inclourà l'actualització de la formació en cas necessari.





Article 9. Retirada de l'habilitació

1. Seran causes de retirada i cancel·lació de l'habilitació conferida:



a) A sol·licitud de part.

b) L'incompliment per part de la veterinària o veterinari de les obligacions i condicions establides en la normativa d'aplicació en matèria sanitària.

c) Les irregularitats en l'expedició dels documents.

d) L'incompliment de les funcions i obligacions dels articles 10 i 11.



e) La desaparició o alteració dels requisits que van donar lloc a l'habilitació.

2. La retirada i cancel·lació de l'habilitació es realitzarà mitjançant resolució del director o directora general amb competències en matèria de seguretat alimentària, amb la tramitació prèvia del corresponent procediment, que s'iniciarà d'ofici en el cas dels apartats b), c), d) i e) del punt anterior, en el qual es donarà tràmit d'audiència a la persona interessada i a instàncies de part en el cas de l'apartat a).

3. Els terminis i resolucions de retirada i cancel·lació de l'habilitació atendran al que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

4. Prèviament a l'inici d'un expedient de cancel·lació es donarà tràmit d'audiència a la persona interessada perquè en el termini de deu dies hàbils puga al·legar i presentar els documents i justificacions que estime pertinents. Si abans del venciment del termini manifesta la seua decisió de no efectuar al·legacions ni aportar nous documents o justificacions, es considerarà realitzat el tràmit. Passat aquest termini, i si es mantenen les causes que donen lloc a l'inici de l'expedient, es procedirà a la cancel·lació de l'habilitació.

5. El procediment i resolució de retirada i cancel·lació de l'habilitació es duran a terme sense perjudici del procediment sancionador que pertoque pels supòsits previstos en la llei.

6. Serà causa de suspensió cautelar i temporal de l'habilitació:

a) La iniciació d'un expedient de retirada i cancel·lació de l'habilitació en funció de la gravetat dels fets dels supòsits b) c) i d) que s'indiquen en l'apartat 1 i, sempre i en tot cas quan es done el supòsit de la desaparició o alteració dels requisits que van donar lloc a l'habilitació.



b) Quan la direcció general amb competències en matèria de seguretat alimentària ho determine mitjançant resolució motivada per produir-se circumstàncies sanitàries excepcionals o per una alerta sanitària.







CAPÍTOL QUART

Règim d'actuació: funcions, obligacions i control dels veterinaris i veterinàries habilitats



Article 10. Funcions dels veterinaris i veterinàries amb habilitació



1. Els veterinaris i veterinàries autoritzats en el control sanitari de xicotetes quantitats de carn de caça silvestre tindran les funcions següents:

a) Realitzaran el control sanitari de les peces de caça silvestre, d'acord amb el que es disposa en el Decret 201/2017, de 15 de desembre, del Consell, dictaminant sobre l'aptitud per al consum humà de les canals i les seues vísceres. Els procediments d'inspecció sanitària s'ajustaran a la legislació comunitària i estaran inclosos dins dels programes de formació obligatòria.

b) Analitzaran sistemàticament per a detectar triquines, les canals de porc senglar o qualsevol altra espècie animal silvestre sensible a la infestació, segons el mètode de detecció de referència que s'estableix en l'annex I del Reglament (UE) 2015/1375.

c) Comunicaran qualsevol resultat positiu en la detecció de triquines realitzada o del diagnòstic de qualsevol altra zoonosi i/o epizoòtia, així com els possibles incompliments de la normativa d'higiene al centre de salut pública del departament de salut en què es trobe l'establiment, en un termini màxim de 24 hores, adjuntant una còpia de l'informe de resultats.

d) Comprovaran que les peces de caça silvestre, presentades en els locals d'inspecció estan acompanyades de la identificació i documentació necessària.

e) Comprovaran que les canals de caça silvestre declarades aptes per a consum humà, van precintades i acompanyades de documentació que assegure la seua aptitud i traçabilitat.

f) Mensualment facilitaran al centre de salut pública del departament de salut en què es trobe l'establiment la documentació relacionada amb les seues funcions referents a la present ordre.

g) Elaboraran els informes tècnics de les seues actuacions i comprovacions que els puga sol·licitar la direcció general competent en matèria de salut pública.

h) Arxivaran les còpies de tots els documents expedits, a la disposició de l'autoritat competent, i els conservaran, com a mínim, durant quatre anys.

2- El compliment d'aquestes funcions per part dels veterinaris i veterinàries amb habilitació serà objecte de la supervisió oficial per part de la subdirecció general amb competències en seguretat alimentària.



3. Els serveis que presten els veterinaris i veterinàries autoritzats, d'acord amb els seus honoraris professionals, seran abonats pels demandants d'aquest servei.



Article 11. Obligacions

1. Els veterinaris i veterinàries habilitats hauran d'actuar amb objectivitat i imparcialitat en l'exercici de les funcions habilitades.

2. Els veterinaris i veterinàries habilitats hauran de participar en les accions formatives o de divulgació destinades a actualitzar els seus coneixements com a veterinari o veterinària habilitat que organitze la direcció general competent en matèria de seguretat alimentària o el Consell Valencià de Col·legis Veterinaris.



Article 12. Control de l'autoritat competent

1. Les autoritats competents en seguretat alimentària efectuaran controls periòdics de supervisió de l'actuació del personal veterinari amb habilitació.

2. En cas de comprovar-se l'incompliment sobrevingut d'algun dels requisits de l'article 3, o l'incompliment d'alguna de les funcions i obligacions dels articles 10 i 11, la direcció general amb competències en seguretat alimentària podrà procedir a la suspensió dels efectes de l'habilitació, o a la seua retirada, amb la tramitació prèvia del corresponent procediment en el qual es donarà audiència a la persona interessada, tot això sense perjudici de les mesures cautelars o provisionals que, conforme a la legislació vigent puguen acordar-se i a través dels procediments previstos.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Emissió de documents

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública editarà tota la documentació oficial que es requerisca, i es considere necessària, per al desenvolupament de la seua activitat veterinària en l'àmbit d'aplicació de l'activitat dels veterinaris i veterinàries habilitats. No obstant això quan la documentació l'hagen d'emprar exclusivament les i els veterinaris en l'exercici lliure professional, mitjançant conveni, aquesta documentació podrà ser editada pel Consell Valencià de Col·legis Veterinaris. Des de l'organització col·legial es controlarà l'ús de la documentació per ella editada, i facilitarà a l'Administració competent la informació que sobre aquest tema requerisca.



Segona. Incidència pressupostària

L'aplicació i desplegament d'aquesta ordre no podrà tindre cap incidència en els capítols de despesa de la Generalitat.





DISPOSICIONS FINALS



Única. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 12 de juliol de 2019



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública

ANA BARCELÓ CHICO





ANNEX

Àmbits temàtics que ha d'incloure la formació

dels veterinaris i veterinàries habilitats per a la inspecció

de carn de caça silvestre



El curs de formació per als veterinaris i veterinàries habilitats constarà almenys de 45 hores lectives i inclourà com a mínim les matèries següents:

1) Normativa bàsica comunitària, nacional i autonòmica en matèria d'higiene i seguretat alimentària. Procediments d'inspecció sanitària.



2) Patologies en animals de caça silvestres. Zoonosi.

3) Coneixements específics en matèria d'inspecció sanitària.

4) Funcions dels veterinaris i veterinàries habilitats en els locals autoritzats d'inspecció de caça.

5) Presa de mostres. Anàlisi de triquina.

6) Documentació i comunicació de resultats de les inspeccions.

Mapa web