Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 97/2018, de 20 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de règim intern del Consell Interuniversitari Valencià d'Estudiants.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8347 de 26.07.2018
Número identificador:  2018/7411
Referència Base de Dades:  007255/2018
 
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Organització de l'administració
    Descriptors:
      Temàtics: administració regional, reglament intern , Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, monografies



DECRET 97/2018, de 20 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de règim intern del Consell Interuniversitari Valencià d'Estudiants. [2018/7411]

PREÀMBUL



L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana atribueix la competència exclusiva a aquesta, per a la regulació i administració de l'ensenyament en tota la seua extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats, sense perjudici del que es disposa en l'article 27 de la Constitució i lleis orgàniques que ho desenvolupen.

La Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, regula els drets i deures de l'alumnat universitari, i estableix que els estatuts de les universitats i les normes d'organització i funcionament els desenvolupen.

Per això, l'article 29 de la Llei 4/2007, de 9 de febrer de la Generalitat, de coordinació del sistema universitari valencià, va crear el Consell Interuniversitari Valencià d'Estudiants, com a òrgan de consulta i assessorament en matèria de coordinació universitària sobre assumptes acadèmics i de coordinació que afecten l'alumnat de més d'una universitat. Aquest Consell estarà integrat per representants de cadascuna de les universitats valencianes, i s'establirà reglamentàriament la seua composició, estructura i funcionament.

El Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior regulat en la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de la Generalitat, de coordinació del sistema universitari valencià, ha tingut coneixement del text d'aquest decret en la sessió del 27 de febrer de 2018, així com s'han sol·licitat els preceptius informes previstos en la legislació vigent.



Per a l'elaboració d'aquest decret, s'ha donat trasllat del text del projecte a la representació de l'alumnat universitari de la Comunitat Valenciana.

Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de l'Administració de la Generalitat per a 2018.

Per tot això, de conformitat amb el que estableix l'article 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, a proposta del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, prèvia deliberació del Consell en la reunió del 20 de juliol de 2018,





DECRETE



Article únic. Aprovació del Reglament de règim intern del Consell Interuniversitari Valencià d'Estudiants

S'aprova el Reglament de règim intern del Consell Interuniversitari Valencià d'Estudiants, el text del qual s'insereix com annex a continuació.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Termini per a la constitució del Consell Interuniversitari Valencià d'Estudiants

Per a constituir el Consell Interuniversitari Valencià d'Estudiants, les universitats del sistema universitari valencià de la Generalitat, en referència a l'article 6 del reglament, comunicaran a la direcció general competent en matèria d'ensenyaments universitaris i de formació superior, els vocals representants d'aquestes en el termini de dos mesos des de l'entrada en vigor d'aquest decret.

Així mateix, el president del Consell, convocarà la sessió constitutiva d'aquest, en el termini màxim de sis mesos des de l'entrada en vigor d'aquest decret.



Segona. Incidència pressupostària

La implementació i desenvolupament d'aquest decret no podrà tindre cap incidència en la dotació dels capítols de despeses assignats a la conselleria competent per raó de la matèria, i en tot cas, haurà de ser atès amb els seus mitjans personals i materials.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Règim supletori

Sense perjudici de la legislació bàsica en matèria d'òrgans col·legiats, en tot allò no previst en el reglament, caldrà ajustar-se al que s'ha regulat en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



Segona. Desenvolupament

S'autoritza el conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per a dictar els actes i disposicions necessaris per al desenvolupament i l'execució d'aquest decret.



Tercera. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Castalla, 20 de juliol de 2018



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



El conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport,

VICENT MARZÀ IBÁÑEZ







ANNEX

Reglament de règim intern del Consell

Interuniversitari Valencià d'Estudiants



Article 1. Naturalesa i adscripció

1. El Consell Interuniversitari Valencià d'Estudiants, en endavant CIVE, és l'òrgan de consulta i assessorament en matèria de coordinació universitària sobre assumptes acadèmics i de coordinació que afecten l'alumnat de més d'una universitat del sistema universitari valencià de la Comunitat Valenciana, adscrit en la conselleria amb competències en matèria d'ensenyaments universitaris i de formació superior, en el qual participen organitzacions representatives d'interessos socials.





Article 2. Funcions

El CIVE tindrà atribuïdes les funcions següents:

a) Representar l'alumnat del sistema universitari valencià.

b) Informar sobre les iniciatives i els programes universitaris que afecten l'alumnat de les universitats valencianes, a instàncies de la conselleria amb competències en matèria universitària.

c) Assessorar l'administració de la Generalitat en relació amb els drets, interessos i reivindicacions de l'alumnat universitari, així com ser consultat i servir de via d'expressió de les seues opinions i propostes d'actuació relacionades amb l'activitat universitària.

d) Identificar les necessitats que des de la perspectiva de l'alumnat universitari, siguen requerides per a un millor desenvolupament de les funcions que corresponen a la Universitat al servei de la societat i pronunciar-se, quan es considere oportú, sobre qualsevol assumpte per al qual siga requerit per la conselleria competent en matèria d'universitats o qualsevol altre organisme que ho sol·licite, i canalitzar-les a través del CIVE.

e) Conèixer i valorar propostes de disposicions generals que afecten l'alumnat de les universitats valencianes i, especialment, pel que fa a l'aplicació de preus públics, així com de la previsió de les convocatòries de beques i ajudes a l'estudi.

f) Vetllar per la igualtat de gènere en l'àmbit universitari.

g) Fomentar la participació de l'alumnat en els òrgans de participació i la vida universitària.

h) Qualssevol altres funcions al fet que li atribuïsca la legislació vigent en matèria d'ensenyaments universitaris, per a l'adequat compliment de les seues finalitats.

Article 3. Composició

El CIVE estarà format per la Presidència, tres vicepresidències, les vocalies i la Secretaria.

Tots les persones membres tindran veu i vot, excepte qui ostente la Secretaria que tindrà veu però no vot. En cas d'empat, la persona que ocupe la Presidència tindrà el vot de qualitat.



Article 4. La Presidència

1. La Presidència l'ostentarà la persona titular de la conselleria competent en matèria d'ensenyaments universitaris i de formació superior.



2. Són funcions de la Presidència:

a) Representar al CIVE, exercir la direcció i vetllar per l'adequat funcionament d'aquest.

b) Acordar la convocatòria de les sessions ordinàries i extraordinàries i la fixació de l'ordre del dia, es tindrà en compte, si escau, les peticions de les altres membres formulades amb una antelació de 10 dies naturals com a mínim.

c) Presidir, moderar i conduir les sessions, i si escau, suspendre-les per causes degudament justificades.

d) Signar els acords, dictàmens i recomanacions adoptats pel CIVE.



e) Visar les actes i les certificacions dels acords del CIVE, expedides per la Secretaria.

f) Exercir qualsevol altra funció que li atribuïsca aquest reglament o siga inherent a la seua condició de Presidència del CIVE.



Article 5. Les vicepresidències

1. El CIVE tindrà tres vicepresidències:

a) La Vicepresidència Primera l'ostentarà la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'ensenyaments universitaris i de formació superior.

b) La Vicepresidència Segona l'ostentarà la persona titular de l'Institut Superior d'Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana.

c) La Vicepresidència Tercera l'ostentarà la persona representant de l'alumnat del sistema universitari valencià de la Comunitat Valenciana. L'elecció es realitzarà per i entre les persones que siguen vocals del ple.



2. Són funcions de les vicepresidències:

a) Assistir a la persona titular de la presidència en l'exercici de les seues competències.

b) Qualssevol altres encomanades pel Consell i la legislació vigent.



c) Per ordre, exerciran les funcions de la Presidència, en cas d'absència, vacant o malaltia.

4. La Vicepresidència Tercera es renovarà cada curs acadèmic en la primera sessió que celebre el CIVE. Les candidatures es presentaran de manera presencial en la sessió per a la qual estiga convocada l'elecció del càrrec. Els càrrecs seran nominatius, i es triaran sempre titular i suplent, per a poder cobrir qualsevol absència.



Article 6. Les vocalies

1. Estaran formades, almenys, per una persona representant de l'alumnat de cadascuna de les universitats del Sistema Universitari Valencià. En aquelles on existisca consell d'estudiants o altre màxim òrgan de representació del estudiants (MORE), la representació recaurà en qui ostente la titularitat de la seua Presidència o càrrec anàleg. La resta de representants, si procedeix, serán elegits pel citat consell d'estudiants o màxim òrgan de representació de l'alumnat.



Les designacions, una vegada produïdes, seran comunicades per la Secretaria del MORE a través del registre de la Generalitat Valenciana, a la Secretaria del CIVE.

En cas de no existir cap màxim òrgan de representació de l'alumnat, la seua representació serà nomenada pel Consell de Govern a proposta de la representació de l'alumnat electe d'aquest. Igual procediment es seguirà en el seu cas per a la designació com la resta de vocalies i es comunicarà per part del Rectorat a la Secretària del CIVE a través del registre de la Generalitat.

2. El nombre de vocalies de cada universitat s'ajustarà a la distribució següent:

a) Fins a 10.000 estudiants matriculats en estudis universitaris oficials en equivalència a temps complet: un representant.

b) de 10.001 a 20.000 estudiants matriculats en estudis universitaris oficials en equivalència a temps complet: dos representants.

c) Més de 20.000 estudiants matriculats en estudis universitaris oficials en equivalència a temps complet: tres representants.

3. En la designació de les vocalies de cada universitat, es procurarà que hi haja una presència equilibrada de dones i homes en els termes que preveu la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, article 54, així com el compliment de les prescripcions establides en el Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general del dret de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social.



4. Així mateix, es designarà una vocalia suplent per cada vocal titular que podrà substituir-se a tots els efectes, prèvia comunicació, a través del Registre de la Generalitat Valenciana, del fedatari del MORE o del consell d'estudiants, o si escau, del rectorat de la universitat respectiva.

5. Les funcions de les vocalies seran, entre d'altres: participar en els debats de les sessions, exercir el seu dret al vot i formular el seu vot particular, així com expressar el sentit del seu vot i els motius que ho justifiquen.



Article 7. Renovació

1. La renovació dels representants de l'alumnat i els seus suplents es produirà quan així ho comuniquen la Secretaria del MORE o el rectorat de la universitat a la Secretària del CIVE.

2. La direcció general competent en matèria d'ensenyament universitari, amb periodicitat triennal des de la constitució del Consell, comprovarà els possibles canvis que en el nombre de vocalies es pogueren produir per variació de la matriculació, i es notificarà a la universitat corresponent a l'efecte de la designació o cessament de les vocalies.



Així mateix, es permetrà la comprovació en qualsevol moment a petició de la Universitat.



Article 8. Cessament de les vocalies

Les persones que ostenten la representació de l'alumnat del Consell cessaran:

a) A petició pròpia.

b) Per expiració del seu mandat com a representant estudiantil en el CIVE.

c) Per pèrdua de la condició d'estudiant de la universitat a la qual representa.

d) Per finalització de la condició de representant estudiantil de la seua universitat.

e) Per la pèrdua de la condició de membre de l'associació d'estudiants a qui representa.



Article 9. La Secretaria

1. La persona que exercisca la Secretaria, amb veu i sense vot, la nomenarà qui ostente la Vicepresidència primera del CIVE, entre el personal funcionari que exercisca un lloc de nivell de direcció de servei en la direcció general competent en matèria d'ensenyaments universitaris i formació superior. En cas d'absència, vacant o malaltia, serà substituïda per un altra persona funcionària designada per qui ostente la Vicepresidència primera.

2. Les seues funcions seran:

a) Efectuar en nom de la Presidència les convocatòries de les sessions, així com les oportunes notificacions i citacions.

b) Estendre acta de les sessions.

c) Custodiar les actes i acords adoptats.

d) Expedir certificacions dels acords adoptats.

e) Elaborar la memòria anual.

f) Quantes altres funcions li siguen atribuïdes per la Presidència.



Article 10. Col·laboradors amb participació en el CIVE

A proposta de la Presidència, o a proposta d'almenys un terç del ple del CIVE, podran assistir a les sessions persones convidades amb veu però sense vot, que pels seus coneixements específics i reconeguda trajectòria en determinades matèries, siguen susceptibles d'opinar amb coneixement de causa.



Article 11. Funcionament del Consell

1. El Ple del Consell es reunirà en sessió ordinària com a mínim una vegada per quadrimestre lectiu convocat, amb una antelació mínima de 48 hores a la data fixada per a la sessió.

2. La Presidència, per iniciativa pròpia o a proposta d'almenys un terç de les persones membres del Consell, podrà convocar sessions extraordinàries quan les circumstàncies ho aconsellen, amb una antelació mínima de 5 dies.

3. El Consell s'entendrà vàlidament constituït, quan estiguen presents la Presidència i la Secretaria del CIVE o les seues suplents, i almenys, la meitat de integrants, i es computaran els vots delegats a favor de membres del mateix col·lectiu.

4. Els acords s'adoptaran per majoria simple de vots de les persones assistents, i serà el vot únic i delegable amb els mitjans habilitats a aquest efecte.

5. Com a màxim es podrà recollir un vot delegat per membre present en el ple.

6. Les persones membres del ple podran proposar, a través de la Secretaria del CIVE, la inclusió de punts en l'ordre del dia.

7. Les votacions podran ser a proposta de la Presidència:

a) Per assentiment.

b) Pública, a mà alçada.

c) Pública, per crida.

d) Secreta, per paperetes, quan es tracte d'elecció de persones, o així ho decidisca la Presidència o ho sol·licite qualsevol membre.



Article 12. Les comissions

1. El Ple podrà aprovar la creació de quantes comissions considere necessàries per a exercir les seues funcions, a proposta de qualsevol integrant del CIVE. Cada comissió estarà composta almenys per tres vocalies, i una d'aquestes ostentarà la Presidència.

2. La creació de les comissions haurà de ser proposada i ratificada pel Ple, que també fixara la seua composició i integrants, o el procediment per a la seua constitució. Qui integre les comissions ha de pertànyer al Sistema Universitari Valencià, o tractar-se de persones que pels seus coneixements específics i reconeguda trajectòria en determinades matèries, siguen susceptibles d'opinar amb coneixement de causa.

3. Les comissions es regiran per aquest reglament i pel que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de règim Jurídic del Sector Públic, para l'organització i el funcionament intern dels òrgans col·legiats.





Article 13. Despeses de representació

1. En els termes establerts en la normativa vigent, es podran sufragar les despeses autoritzades de desplaçament i dietes, amb la justificació prèvia, derivades de l'activitat dels qui actuen en representació del CIVE i no de la seua universitat.

2. La direcció general competent en matèria d'ensenyaments universitaris i de formació superior, assignarà els recursos que corresponguen per a les despeses esmentades, i justificaran les despeses generades al Ple del CIVE.



Article 14. Transparència del CIVE

Sense perjudici del que es disposa en la normativa vigent, la conselleria amb competències en matèria d'ensenyaments universitaris, haurà d'habilitar un espai web de lliure accés on estarà disponible almenys:



a) La composició del Ple del CIVE i de les comissions.

b) Les actes de les sessions realitzades.

c) Els informes elaborats.

d) La memòria de cada any.

Mapa web