Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE de 10 de juny de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual s'aprova la targeta d'identificació dels inspectors i de les inspectores d'Educació.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6042 de 24.06.2009
Número identificador:  2009/7303
Referència Base de Dades:  007433/2009
 



ORDE de 10 de juny de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual s'aprova la targeta d'identificació dels inspectors i de les inspectores d'Educació. [2009/7303]

La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, regula en el títol VII la inspecció del sistema educatiu. En l'article 153.c s'establix que els inspectors d'Educació, en l'exercici de les seues activitats, tindran la consideració d'autoritat pública.

A la Comunitat Valenciana, el Decret 180/1992, de 10 de novembre, del Govern valencià (DOGV de 27 de novembre), pel qual es regula l'organització i les funcions de la Inspecció Educativa i s'establix el sistema d'accés i de permanència en el seu exercici, determina, en l'article tercer, punt 2, que els inspectors d'Educació, en l'exercici de les seues funcions, tindran la consideració d'autoritat pública, i com a tal rebran dels distints membres de la comunitat educativa, així com de les altres autoritats i personal al servici de l'administració, l'ajuda i la col·laboració necessàries per a realitzar la seua activitat.

A més, d'acord amb el que disposa l'article 35 b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú (BOE de 27 de novembre), es determina que els ciutadans tenen dret a identificar les autoritats i el personal al servici de les administracions públiques que tinguen sota la seua responsabilitat la tramitació dels procediments.

Per a assegurar el compliment de les seues atribucions, els inspectors i les inspectores d'Educació disposaran de documentació acreditativa de la seua condició d'autoritat pública.

Atés el que s'ha dit anteriorment, segons el que establix l'article 28 e) de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, una vegada donada audiència als representants dels treballadors i complits la resta de tràmits establits en l'article 43 de l'esmentat text legal, i vista la proposta de la Secretaria Autonòmica d'Educació de data 10 de juny de 2009, i d'acord amb esta, així com segons l'informe preceptiu de l'Advocacia General de la Generalitat,

ORDENE

Article 1. Identificació de la Inspecció Educativa

1. Els inspectors d'Educació actuaran, degudament identificats, en l'exercici de les seues funcions.

2. La disposició addicional sèptima de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, reconeix el caràcter del cos d'inspectors d'Educació com a cos docent.

3. La identificació consistirà en la presentació, quan la considere convenient o siga requerida per la persona a qui es dirigisca, de la targeta d'identitat.

Article 2. Model de targeta d'identificació

1. El model de targeta d'identitat és el que disposa l'annex d'esta orde.

2. L'anvers de la targeta estarà encapçalat per l'anagrama de la conselleria competent en matèria d'Educació, i a continuació figuraran les dades següents: inspector/a d'Educació, nom i cognoms de l'inspector/a, DNI, el número de registre i una fotografia.

El revers de la targeta l'encapçalarà el Servici d'Inspecció Educativa i, a continuació, figurarà el text següent:

«La persona titular d'este document pertany a la funció pública docent, segons la disposició addicional sèptima de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació. A més, en l'exercici de les seues atribucions com a inspector/a d'Educació tindrà la consideració d'autoritat pública, i com a tal rebrà de la resta de funcionaris i responsables de centres i servicis educatius, públics i privats, la col·laboració necessària per a l'exercici de les seues activitats, d'acord amb el que disposa l'article 153.c de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.»

Article 3. Ús de la targeta d'identificació

La targeta d'identificació és personal i intransferible, té la consideració de document públic i, en este sentit, la seua confecció o ús per una persona no autoritzada donarà lloc a les conseqüències previstes per la legislació vigent.

Article 4. Expedició, devolució i substitució de la targeta d'identificació

1. L'expedició de la targeta d'identificació correspon a la conselleria competent en matèria d'Educació i s'entrega a cada inspector/a d'Educació una vegada que ocupa el lloc de treball. L'inspector procedirà a la devolució immediata de la targeta en el moment del cessament en el lloc de treball i en el supòsit de suspensió de funcions, mentres dure esta.

2. En cas de sostracció, pèrdua o destrucció de la targeta, el seu titular haurà de comunicar-ho per escrit a la direcció territorial o servici central corresponent, per a anul·lar i expedir-ne una nova, amb un número nou de registre. En cas de deteriorament, s'entregarà la targeta i es mantindrà el mateix número de registre.

Article 5. Llibre de registre de les targetes d'identificació

En la secretaria autonòmica competent en matèria d'Educació hi haurà un llibre de registre de les targetes d'identitat a què es referix esta orde, en el qual figuraran les dades de les targetes expedides i les relacionades amb la devolució i l'anul·lació per deteriorament i amb la substitució per sostracció, pèrdua o destrucció.

DISPOSICIONS FINALS

Primera. Instruccions d'aplicació

Es faculta la secretària autonòmica competent en matèria d'Educació per a dictar les instruccions que siguen necessàries quan s'aplique esta orde.

Segona. Entrada en vigor

Esta orde entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

València, 10 de juny de 2009

El conseller d'Educació,

ALEJANDRO FONT DE MORA TURÓN

<div id="AquiVaUnaImagen"></div>

Mapa web