Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 105/2010, de 25 de juny, del Consell, pel qual es modifiquen els decrets 90/2009, de 26 de juny, 189/2009, de 23 d'octubre, i 66/2009, de 15 de maig, pels quals s'aproven, respectivament, el Reglament d'Habitatges de Protecció Pública, el Reglament de Rehabilitació d'Edificis i Habitatges i el Pla Autonòmic d'Habitatge de la Comunitat Valenciana 2009-2012.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6301 de 01.07.2010
Número identificador:  2010/7572
Referència Base de Dades:  007441/2010
 



DECRET 105/2010, de 25 de juny, del Consell, pel qual es modifiquen els decrets 90/2009, de 26 de juny, 189/2009, de 23 d'octubre, i 66/2009, de 15 de maig, pels quals s'aproven, respectivament, el Reglament d'Habitatges de Protecció Pública, el Reglament de Rehabilitació d'Edificis i Habitatges i el Pla Autonòmic d'Habitatge de la Comunitat Valenciana 2009-2012. [2010/7572]

Preàmbul

Els decrets 90/2009, de 26 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'habitatges de protecció pública; 189/2009, de 23 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de rehabilitació d'edificis i habitatges, i 66/2009, de 15 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Pla autonòmic d'habitatge de la Comunitat Valenciana 2009-2012, es van publicar, respectivament, l'1 de juliol, el 27 d'octubre i el 19 de maig de 2009, i van entrar en vigor el primer als 15 dies de la publicació, i els dos restants l'endemà de la publicació.

Transcorreguts uns quants mesos des de l'entrada en vigor, i després de la publicació del Reial decret 1961/2009, de 18 de desembre, que modifica el Reial decret 2066/2008, de 12 de desembre, que regula el Pla estatal d'habitatge i rehabilitació 2009-2012, s'ha posat en evidència la necessitat d'introduir-hi alguns matisos correctors, siga a causa de mers errors de transcripció, siga a causa de la necessitat de completar o concretar alguns aspectes que han sorgit després de l'entrada en vigor de la modificació del Reial decret 2066/2008, o altres aspectes que havien sigut involuntàriament omesos en la redacció inicial.

Quant al Decret 90/2009, de 26 de juny, s'esmenen omissions com la corresponent a la renda dels habitatges protegits en l'article 10 mentre dura el període de protecció, i en la disposició addicional segona, subscripció de convenis, s'hi afegeixen les entitats sense ànim de lucre i altres entitats de dret públic.

Així mateix, es corregeixen errors com el de l'article 35, on no es produeix cap variació normativa, sinó una redacció més clara pel fet que, en resultar equívoca la inicial, s'han suscitat dubtes respecte a la interpretació.

Igualment, la modificació de la superfície útil que recull l'article 40, substituint els 15 m² útils que apareixien en el Decret 90/2009 per 10 m² útils, no és més que un error de transcripció, que entra en contradicció amb la disposició addicional setena i amb disposicions anteriors reguladores de la mateixa matèria.

Quant al paràgraf afegit en la disposició addicional tercera, ve imposat pel compliment de la normativa bàsica estatal, que exigeix la constitució d'un Registre de Demandants.

Respecte a les modificacions introduïdes en el Decret 66/2009, de 15 de maig, alguna d'aquestes es deuen a circumstàncies posteriors, com la incorporació de les dones gestants com a col·lectiu de protecció preferent a l'efecte dels plans d'habitatge, i es recull així el que estableix la Resolució de 28 de setembre de 2009, del conseller de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge, i en desenvolupament de la Llei 6/2009, de 30 de juny, de la Generalitat, de protecció de la maternitat.

D'altres es deuen a omissions involuntàries de preceptes previstos en disposicions anteriors, que comporten un perjudici per a col·lectius especialment desfavorits, com el relatiu als supòsits d'adquirents amb discapacitat, als quals pot exceptuar-se el requisit d'ingressos mínims, sempre que s'acredite que els ingressos són els de la pensió d'invalidesa.

Altres modificacions no són tals, sinó mera correcció d'errors, com afegir en l'article 9.1 el terme "allotjament".

La nova redacció de l'article 14 té com a objecte fomentar la millora de la qualitat i l'eficiència energètica de les actuacions de rehabilitació.

També en matèria de rehabilitació s'aclareixen i amplien diversos aspectes que susciten dubtes d'interpretació, o sobre els quals hi ha alguna llacuna normativa, sobretot en relació amb les àrees de rehabilitació.

S'han realitzat correccions motivades per omissions produïdes en la redacció originària; així, s'han modificat l'article 20.4 i la disposició addicional sisena.

També, per a una eficaç gestió en les àrees de rehabilitació, s'ha concretat la disposició transitòria tercera, i es remet a les condicions i les ajudes establides pel Decret 66/2009, i respecte a l'informe de conservació de l'edifici (ICE), s'ha modificat l'article 21 a fi de millorar la intervenció del parc residencial d'habitatges construït, especialment els habitatges plurifamiliars, regulant determinats aspectes pel que fa a la seua aplicació i la concessió d'ajudes per a la seua realització.

Respecte a l'adaptació del Reial decret 1961/2009, de 18 de desembre, a la normativa autonòmica, i en relació amb les mesures adreçades a la mobilització de l'estoc d'habitatges, a fi de resoldre el problema que afecta el sector immobiliari i facilitar als ciutadans l'accés a l'habitatge, s'ha modificat la disposició addicional cinquena, per a recollir i concretar els nous supòsits de qualificació individual, tant per a venda com per a arrendament.

Finalment, s'hi han afegit una disposició addicional vuitena, relativa a la proposta de bestretes al Ministeri de l'Habitatge per part de la Generalitat, en el supòsit de les subvencions al promotor en matèria d'arrendament, i tres de transitòries -cinquena, sisena i setena- que es refereixen, respectivament, a les condicions dels habitatges usats la sol·licitud d'ajudes dels quals haja sigut presentada entre el 20 de maig de 2009, data d'entrada en vigor del Decret 66/2009, i l'1 de gener de 2010, data d'entrada en vigor del Reial decret 1961/2009, als propietaris d'habitatges lliures per a arrendar que haguen realitzat obres de rehabilitació acollint-se al Pla 2005-2008, i als habitatges d'accés concertat amb declaració de protecció pública regulats per la normativa autonòmica, i estableix un termini per a la presentació dels contractes de compravenda per al seu visat.

Respecte del Decret 189/2009, de 23 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de rehabilitació d'edificis i habitatges, l'única modificació que s'inclou té com a fi flexibilitzar la qualificació dels tècnics que han de realitzar l'informe sobre l'estat de conservació d'edificis.

A més de la modificació dels decrets referits, s'hi inclou una disposició addicional que esmena l'omissió del municipi de Carcaixent a l'adscripció als àmbits territorials de preu màxim superior C2.

Per tot això, complits els tràmits procedimentals previstos en l'article 43 de la Llei del Consell, a proposta del conseller de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 25 de juny de 2010,

DECRETE

Article 1. Modificació del Decret 90/2009, de 26 de juny, del Consell

Es modifiquen els articles 10.2, 35.1 i 40.12.b), com també les disposicions addicionals segona i tercera del Decret 90/2009, de 26 de juny, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'habitatges de protecció pública, que queden redactats en els termes que figuren en l'annex I.

Article 2. Modificació del Decret 189/2009, de 23 d'octubre, del Consell

Es modifica l'article 14.1 del Decret 189/2009, de 23 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de rehabilitació d'edificis i habitatges, que queda redactat en els termes que figuren en l'annex II.

Article 3. Modificació del Decret 66/2009, de 15 de maig, del Consell

Es modifiquen els articles 3, 9.1, 14, 15.1, 16, 17, 18.1 19.3, 20.4, 21.2, les disposi-cions addicionals cinquena i sisena i la disposició transitòria tercera del Decret 66/2009, de 15 de maig, del Consell, pel qual s'aprova el Pla autonòmic d'habitatge de la Comunitat Valen-ciana 2009-2012, i s'fi afegeix una disposició addicional, la vuitena, i tres de transitòries, la cinquena, la sisena i la setena, en els termes que figuren en l'annex III.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

Única. Adscripció de Carcaixent a l'ATPMS C2

A l'efecte del que disposa l'article 7 del Decret 66/2009, de 15 de maig esmentat, i la resta de normativa concordant, s'inclou el municipi de Carcaixent en l'àmbit territorial de preu màxim superior (ATPMS) C2.

DISPOSICIÓ FINAL

Única. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

València, 25 de juny de 2010

El president de la Generalitat,

FRANCISCO CAMPS ORTIZ

El conseller de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge,

JUAN GABRIEL COTINO FERRER

Annex I

Decret 90/2009, de 26 de juny, del Consell

I. En l'article 10 es modifica l'apartat 2, que queda redactat de la manera següent:

«2. En tot cas, per a les segones i posteriors transmissions d'habitatges de protecció pública, i mentre dure el període de protecció, el preu serà l'equivalent en el moment de la transmissió, al d'un habitatge protegit qualificat provisionalment del mateix règim a la mateixa localitat. La renda d'aquests habitatges ha de ser la corresponent en el moment del contracte als habitatges del mateix règim destinats a arrendament durant deu anys a la mateixa localitat.»

II. En l'article 35 es modifica l'apartat 1, que queda redactat de la manera següent:

«1. Els promotors d'expedients de construcció d'habitatges de protecció pública poden destinar un percentatge de la superfície útil de l'immoble destinada a habitatge perquè es promoga com a habitatges en règim lliure. Aquest percentatge no pot excedir el 40 per 100, excepte quan siga superior com a conseqüència de la vinculació establida en el planejament urbanístic.»

III. En l'article 40 es modifica l'apartat 12.b), que queda redactat de la manera següent:

«b) Quan l'habitatge resulte inadequat per raó de superfície per als membres de la unitat familiar, i no es complisca el mínim establit de deu metres quadrats útils per persona.»

IV. La disposició addicional segona es modifica i queda redactada de la manera següent:

«Segona. Subscripció de convenis

La conselleria competent en matèria d'habitatge pot subscriure convenis amb les corporacions locals afectades, patronats municipals d'habitatge o societats anònimes municipals, entitats sense ànim de lucre i altres entitats de dret públic per a administrar el patrimoni públic de l'habitatge.»

V. S'afegeix un tercer paràgraf a la disposició addicional tercera:

«"El que estableix aquesta disposició és sense perjudici del que dispose la normativa reguladora del Registre de Demandants.»



ATPMS: Àmbit territorial de preu màxim superior.

* * * * * * * * * * * *



ATPMS Ámbito territorial de precio máximo superior.

Annex II

Decret 189/2009, de 23 d'octubre, del Consell

En l'article 14 es modifica l'apartat 1, que queda redactat de la forma següent:

«1. L'informe l'han de realitzar els titulats competents, degudament col·legiats, d'acord amb la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació.»

Annex III

Decret 66/2009, de 15 de maig, del Consell

I. Es modifica l'article 3, que queda redactat de la forma següent:

«Article 3. Ingressos familiars i ingressos mínims, condicions dels demandants

1. A l'efecte de la ponderació per a la determinació dels ingressos en nombre de vegades l'IPREM regulat en l'article 4 del Reial decret 2066/2008, de 12 de desembre, pel qual es regula el Pla estatal d'habitatge i rehabilitació 2009-2012, s'ha d'aplicar el coeficient corresponent de la taula que s'adjunta, atenent a la ubicació de l'habitatge i al nombre de membres de la unitat familiar.

Aquest coeficient resulta de la multiplicació del coeficient associat al nombre de membres en la unitat familiar (eix horitzontal) amb el coeficient associat a la ubicació (eix vertical) de l'habitatge o actuació protegida. La taula adjunta indica ja el resultat d'aquesta multiplicació.

2. Quan es tracte de famílies amb una persona dependent o un menor en acolliment familiar a càrrec seu i en el cas de les dones gestants en les condicions establides en la Resolució de 28 de setembre de 2009, del conseller de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge, s'han d'aplicar els coeficients que apareixen en la taula següent:



ATPMS: àmbit territorial de preu màxim superior.

* * * * * * * * * * * *



A.T.P.M.S. Ámbito territorial de precio máximo superior.

3. Per a l'accés a les ajudes per a adquisició d'habitatge cal acreditar un mínim d'ingressos. A aquest efecte, s'entén que hi ha desproporció d'ingressos quan la suma dels rendiments nets procedents del treball o d'activitats professionals dels membres de la unitat familiar siga inferior a la catorzena part de la quantia màxima del préstec convingut.

En el supòsit que es complisquen els requisits per a accedir a la compra d'un habitatge amb protecció pública, però no els requisits per a accedir a les ajudes, es resoldrà concedint resolució de visat de contracte.

En els supòsits d'adquirents amb discapacitat pot exceptuar-se el requisit d'ingressos mínims, sempre que s'acredite que els ingressos són els de la pensió d'invalidesa.

4. Per a l'accés a les ajudes per a l'inquilí cal acreditar uns ingressos mínims de 0,5 vegades l'IPREM, calculat de la mateixa manera que en el cas de la compra.

5. No cal complir la condició de no haver obtingut ajudes financeres ni préstec convingut per al mateix tipus d'actuacions en els deu anys anteriors a la sol·licitud en els supòsits següents:

a) Quan la nova sol·licitud d'ajudes financeres a l'habitatge es dega a un increment del nombre de membres de la unitat familiar per a adquirir un habitatge per part d'una família nombrosa amb major superfície útil del que es tenia.

b) Quan la nova sol·licitud d'ajudes financeres es produïsca per la necessitat d'un habitatge adaptat a les condicions de discapacitat sobrevinguda d'algun membre de la unitat familiar del sol·licitant.

c) Quan es complisquen els supòsits de no disposició dels drets d'ús o gaudi de l'habitatge per pèrdua de la titularitat de l'habitatge deguda a extinció de condomini com a conseqüència d'una separació o divorci de la parella administrativament reconeguda com a tal, quan l'habitatge s'adjudica a l'altra part.»

II. En l'article 9 es modifica l'últim paràgraf de l'apartat 1, que queda redactat de la manera següent:

«Quantia de la subvenció per habitatge o allotjament:



III. Es modifica l'article 14, tant en el títol com en el text, que queda redactat de la manera següent:

«Article 14. Concessió d'ajudes per a la millora de la qualitat i eficiència energètica als habitatges amb protecció pública de nova construcció i en actuacions de rehabilitació.

1. A fi de fomentar la millora de la qualitat als edificis d'habitatge amb protecció pública, la Generalitat concedirà ajudes al promotor, conforme al nivell del perfil de qualitat aconseguit i la qualificació energètica obtinguda.

2. El perfil de qualitat específic per a edificis de nova construcció inclou els requisits bàsics d'estalvi d'energia i de sostenibilitat. El perfil de qualitat de rehabilitació, per a actuacions de rehabilitació d'edificis, inclou els requisits basics d'estalvi d'energia, de sostenibilitat i d'accesibilitat. Poden modificar-se i incorporar-se altres requisits bàsics als perfils de qualitat mitjançant una ordre de desenvolupament d'aquesta disposició.

a) El perfil de qualitat d'estalvi d'energia identifica la millora de prestacions en els requisits de l'edificació, considerant la limitació de la demanda, la millora del rendiment de les instal·lacions tèrmiques i la contribució solar d'aigua calenta sanitària, entre altres.

b) El perfil de qualitat de sostenibilitat identifica l'ús sostenible de recursos naturals, considerant l'eficiència en el consum d'aigua, en les instal·lacions de sanejament i llanterneria, com també en equipament de l'edifici, banys i cuines, la gestió de materials i residus, com també criteris de millora en el disseny en recintes de l'edifici i l'habitatge, entre altres.

c) El perfil de qualitat d'accessibilitat identifica les actuacions per a la reducció de les barreres arquitectòniques i que afavorisquen la millora de l'ús de béns i serveis a persones majors i a aquelles amb mobilitat reduïda o limitació sensorial.

3. La conselleria competent en matèria d'habitatge ha d'establir amb l'Institut Valencià de l'Edificació les condicions perquè l'institut atorgue el corresponent perfil de qualitat específic, a l'efecte d'obtenció d'ajudes.

Aquestes ajudes es concediran en funció dels distints nivells que abaste el perfil, que pot ser alt i molt alt.

Ajudes per a habitatges amb protecció pública de nova construcció:

1r. Perfil alt d'estalvi d'energia i alt de sostenibilitat: 1.000 euros per habitatge.

2n. Un dels perfils alt i l'altre perfil molt alt: 2.000 euros per habitatge.

3r. Perfil molt alt d'estalvi d'energia i molt alt de sostenibilitat: 3.000 euros per habitatge.

4. La conselleria competent en matèria d'habitatge establirà, mitjançant una ordre del conseller, el procediment per a atorgar el corresponent perfil de qualitat de rehabilitació i la quantia de les ajudes corresponents, així com les condicions per a la concessió per l'Institut Valencià de l'Edificació.

5. Alta qualificació energètica: mitjançant una ordre conjunta de la conselleria competent en matèria d'habitatge i de la conselleria competent en matèria d'energia, s'han d'establir les característiques i els requisits per a l'accés a les ajudes per a nous edificis d'habitatges amb protecció pública, que tenen la qualificació energètica de la classe A o B mitjançant reducció del consum d'energia, conforme al Reial Decret 47/2007, de 19 de gener, pel qual s'aprova el procediment bàsic per al certificat d'eficiència energètica d'edificis de nova construcció i les corresponents disposicions de la Generalitat.»

IV. Es modifica l'apartat 1 de l'article 15, que queda redactat de la manera següent:

«1. La declaració d'una zona com a àrea de rehabilitació integral (ARI), d'acord amb el que disposa els articles 45 i 46 del Reial decret 2066/2008, de 12 de desembre, l'ha d'efectuar la direcció general competent en matèria d'habitatge. Amb la sol·licitud prèvia, l'ajuntament o l'ens gestor interessat ha de presentar la documentació prevista en l'article 48 del reial decret esmentat, acompanyada de la programació de les actuacions i dels instruments previstos per a la gestió, com també l'aportació econòmica municipal prevista.»

V. Es modifica l'article 16, que queda redactat de la manera següent:

«La Generalitat pot concedir subvencions complementàries a les establides en l'article 48.6 del Reial decret 2066/2008, de 12 de desembre, pel qual es regula el Pla estatal d'habitatge i rehabilitació 2009-2012, després del compliment de les condicions establides en els articles 46 i 47 del reial decret esmentat, excepte pel que fa a l'antiguitat de l'edifici, que ha de ser superior a 25 anys, i és preceptiu abans de la qualificació com a actuació protegida que es realitze l'informe de conservació de l'edifici regulat en el capítol VI d'aquest decret.

Aquestes ajudes complementàries a càrrec dels pressupostos de la Generalitat, són:

1. Per a àrees de rehabilitació integral s'estableix una subvenció per un import màxim del 40% del pressupost total de les obres de rehabilitació, amb un límit de 5.000 euros per habitatge.

2. Per a àrees de rehabilitació integral en conjunts històrics amb pla especial de protecció, de conformitat amb el que disposa l'article 46.2 del Reial decret 2066/2008 i municipis rurals de menys de 5.000 habitants en les condicions establides en la Llei 45/2007, de 13 de desembre, per al desenvolupament sostenible del medi rural, s'estableix una subvenció per un import màxim del 40% del pressupost total de les obres amb límit de 6.600 euros per habitatge.

3. Per a les obres d'urbanització i reurbanització dels espais públics inclosos en l'àmbit d'un àrea de rehabilitació integral, la subvenció ha de ser del 20% del pressupost protegit de les obres, que no pot excedir del 30% x mòdul bàsic estatal x superfície d'actuació.»

VI. S'afegeix un nou apartat 3 a l'article 17, que queda redactat de la manera següent:

«3. L'ens gestor que duga a terme les actuacions en l'ARU ha de destinar els habitatges substituïts protegits que li siguen adjudicats en el marc de la gestió urbanística de l'actuació programada quan no es destinen als ocupants, o aquests no existisquen, en un percentatge mínim del 75% a habitatges en règim de lloguer a 10 o 25 anys o a lloguer a 10 anys amb opció de compra.»

VII. L'article 18 es modifica en el punt 1, el qual queda redactat com segueix:

«1. Per a la substitució dels edificis d'habitatges s'estableix una subvenció per un import màxim del 35% del pressupost protegit dels nous habitatges protegits que s'oferisquen als seus ocupants, amb el límit de 30.000 euros per habitatge, no aplicable a noves edificacions que no siguen de substitució.

La mateixa subvenció és aplicable als habitatges que, sent de substitució, no es destinen als ocupants, bé perquè aquests no existisquen, bé perquè siguen adjudicats a l'ens gestor de l'actuació, sempre que almenys el 75% d'aquests habitatges es destine a lloguer. A l'efecte de les ajudes ací regulades, el pressupost protegit es considera el definit per l'article 52.2 del Reial Decret 2066/2008, de 12 de desembre, incloent el cost de la urbanització i el dels realotjaments.»

VIII. L'article 19 es modifica en l'apartat 3, que queda redactat de la manera següent:

«3. L'antiguitat de l'edifici ha de ser superior a vint-i-cinc anys, i la de l'habitatge a 15 anys, excepte en els supòsits d'obres per a facilitar l'accessibilitat, en què no es requereix antiguitat mínima.»

IX. L'article 20 es modifica en l'apartat 4, que queda redactat de la manera següent:

«4. Condicionament d'habitatges destinats al lloguer:

Per a obtenir l'ajuda del 25% del pressupost fins a un màxim de 6.500 euros, per al propietari promotor del condicionament d'un habitatge destinat a lloguer, de conformitat amb el que disposa l'article 61.b) del Reial decret 2066/2008, de 12 de desembre, pel qual es regula el Pla estatal d'habitatge i rehabilitació 2009-2012, cal complir els requisits següents:

a) Destinar l'habitatge a arrendament durant un termini mínim de cinc anys, en les condicions de preu fixades per als habitatges protegits de règim general a 10 anys, la qual cosa s'ha d'acreditar amb la presentació del contracte d'arrendament.

b) Que les obres de condicionament de l'habitatge tinguen com a objecte la millora de les condicions d'habitabilitat, les instal·lacions o l'accessibilitat, i se n'haurà d'acreditar la realització en els últims 12 mesos abans de la sol·licitud de l'ajuda.

c) L'habitatge ha de tenir una antiguitat mínima de 15 anys, i el cost de les obres de condicionament ha d'arribar a un mínim de 6.000 euros.

d) El termini per a presentar la sol·licitud serà de 4 mesos des de la data de firma del contracte d'arrendament o alta en la xarxa de mediació.

e) Poden optar a aquesta ajuda aquelles persones físiques, propietàries d'habitatges desocupats, deslligats de qualsevol activitat econòmica o professional del propietari i per a un màxim d'un habitatge per propietari.»

X. L'article 21 es modifica en l'apartat 2, que queda redactat com segueix:

«2. L'informe de conservació de l'edifici (ICE) s'ha de realitzar en aquells edificis d'habitatges plurifamiliars, i d'habitatges unifamiliars quan aquests siguen adossats i en règim de propietat horitzontal, que opten a la qualificació i el finançament de les actuacions de rehabilitació.

En els edificis d'habitatges unifamiliars, l'acreditació de l'estat de la conservació d'edifici s'ha de fer mitjançant un document informatiu de conservació de l'edifici d'habitatge unifamiliar (DICEU).

En ambdós casos s'ha d'efectuar en les condicions que a aquest efecte es regulen mitjançant una ordre del conseller competent en matèria d'habitatge.»

XI. La disposició addicional cinquena queda redactada de la manera següent:

«Cinquena. Qualificació individual

Per a sol·licitar la qualificació d'un habitatge protegit en les condicions establides en l'article 1, 2.a) del Reial decret 1961/2009, de 18 de desembre, pel qual es modifica la disposició transitòria primera del Reial decret 2066/2008, de 12 de desembre, en el supòsit de les sol·licituds presentades a partir de l'1 de gener de 2010, cal que la llicència d'obres de l'habitatge s'haja concedit després de l'1 de setembre de 2004.

Poden sol·licitar la qualificació per a venda dels habitatges lliures els promotors o els propietaris d'aquests que els hagen adquirit directament als promotors, tant si són persones físiques com si són persones jurídiques.

Poden sol·licitar la qualificació per a arrendament dels habitatges lliures acabats els promotors o els propietaris dels quals, que els hagen adquirit directament als promotors, si són persones jurídiques l'objecte social de les quals siga l'arrendament d'habitatges.

En el cas que els habitatges es qualifiquen per a lloguer en qualsevol règim, únicament es poden obtenir les subvencions a càrrec del Ministeri d'Habitatge que corresponguen.

Així mateix, per al cobrament de les subvencions cal que els habitatges estiguen efectivament llogats i que el contracte d'arrendament l'haja visat el servei territorial competent, a fi de comprovar tant el compliment dels requisits establits per la normativa estatal com el del destinació per al que es van crear les ajudes.

No serà aplicable el que estableix l'article 12.3 de l'Ordre de 28 de juliol de 2009, de tramitació d'actuacions protegides quant a la cessió de la gestió d'arrendament, per part dels promotors o persones jurídiques propietàries dels immobles a l'Agència Valenciana de Lloguer.

A causa de la limitació d'objectius corresponents al programa de promoció d'habitatge protegit per a lloguer, la direcció general competent en matèria d'habitatge ha de prioritzar la qualificació de promocions completes i ha de valorar l'interés social de les sol·licituds presentades.»

XII. La disposició addicional sisena queda redactada de la manera següent:

«Sisena. Fraccionament d'ajudes en matèria de rehabilitació

En ARI, ARU, PPRU i GVRP es pot resoldre el pagament de les ajudes de manera fraccionada i en funció del percentatge d'obra executada, o qualsevol altra circumstància que es determine, sempre que es justifique aquest extrem i hi haja resolució de la direcció general competent en matèria d'habitatge.»

XIII. S'afegeix la disposició addicional, la vuitena

«Vuitena. Bestreta de la subvenció a promotors en matèria d'arrendament

En el marc del Pla 2009-2012, la Generalitat ha de proposar la bestreta de la subvenció al promotor a què es refereix l'article 29 del Reial decret 2066/2008, de 12 de desembre, pel qual es regula el Pla estatal d'habitatge i rehabilitació 2009-2012, quan es complisquen les condicions establides en el Conveni entre el Ministeri d'Habitatge i la Generalitat per a l'aplicació del pla esmentat i el Ministeri efectue el pagament de la subvenció al beneficiari.»

XIV. En la disposició transitòria tercera, el paràgraf tercer queda redactat de la manera següent:

«Per a les ARI declarades i ja convingudes amb el Ministeri d'Habitatge, a l'empara del Reial decret 801/2005, d'1 de juliol, les ajudes a càrrec de la Generalitat han de mantenir els compromisos pressupostaris previstos en l'acta de la comissió bilateral corresponent, i les ajudes de la Generalitat s'estableixen en les condicions establides per aquest decret per a les actuacions de rehabilitació d'edificis i habitatges en ARIS.»

XV. S'afegeix la disposició transitòria, la cinquena

«Cinquena. Sol·licituds d'ajuda per a habitatge usat.

Els propietaris d'habitatges usats que complisquen els requisits establits en el Decret 66/2009, de 15 de maig, del Consell, quant a superfície i preu, i que van sol·licitar ajudes en el període comprés entre el 20 de maig de 2009 i 1 de gener de 2010, poden ser beneficiaris de les ajudes corresponents del Pla 2009-2012.»

XVI. S'afegeix la disposició transitòria, la sisena

«Sisena. Propietaris d'habitatges lliures

Els propietaris d'habitatges lliures que havien realitzant obres de rehabilitació per al posterior lloguer de l'habitatge, i als quals, per esgotament dels objectius corresponents a aquest tipus d'actuació, en el marc del Pla 2005-2008, se'ls va denegar l'ajuda per a arrendament que havien sol·licitat, a tenor de l'article 66 del Decret 41/2006, de 24 de març, del Consell, poden acollir-se al Pla 2009-2012, d'acord amb el que disposa l'article 20.4 d'aquest decret, amb les excepcions següents:

a) No els és aplicable el termini de 4 mesos que estableix l'apartat d) d'aquest article.

b) La renda aplicable s'ha de calcular d'acord amb el que estableix la normativa del Pla 2005-2008.

c) El termini de dotze mesos que estableix l'apartat b) s'ha d'entendre referit a la data de presentació de la sol·licitud inicial.

d) No són exigibles els límits d'antiguitat de l'habitatge i cost mínim de les obres establits en l'apartat c).»

XVII. S'afegeix una disposició transitòria, la setena

«Setena. Habitatges d'accés concertat amb declaració de protecció pública regulats per la normativa autonòmica

En el supòsit dels habitatges d'accés concertat amb declaració de protecció pública destinats a venda, regulats pels decrets 73/2005, de 8 d'abril, i 41/2006, de 24 de març, del Consell, els contractes de compravenda s'han de presentar perquè es visen en el servei territorial competent abans del 31 de desembre de 2011. Transcorregut aquest termini, es produirà la caducitat de l'expedient.»

Mapa web