Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 159/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7620 de 22.09.2015
Número identificador:  2015/7710
Referència Base de Dades:  007533/2015
 



DECRET 159/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori. [2015/7710]

Índex



Preàmbul

Títol I. Disposicions generals

Article 1. Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori

Article 2. Òrgans superiors i centres directius

Article 3. Nivell administratiu

Títol II. Estructura i funcions dels òrgans superiors, directius i serveis centrals de la Conselleria

Capítol I. La persona titular de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori

Article 4. Atribucions del /de la conseller/a

Article 5. Substitució en cas d'absència, vacant o malaltia



Article 6. Gabinet

Article 7. Consell de Direcció

Capítol II. Secretaria Autonòmica d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori

Article 8. Secretaria Autonòmica d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori

Secció primera. Direcció General d'Habitatge, Rehabilitació i Regeneració Urbana

Article 9. Competències

Article 10. Estructura

Secció segona. Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat

Article 11. Competències

Article 12. Estructura

Secció tercera. Direcció General d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge

Article 13. Competències

Article 14. Estructura

Capítol III. Sotssecretaria

Article 15. Competències

Article 16. Estructura

Article 17. Subdirecció General del Gabinet Tècnic

Títol III. Organització territorial

Article 18. Direccions territorials

Article 19. Atribucions dels /de les directors/ores territorials

Article 20. Estructura

Disposició transitòria

Única. Règim transitori de les unitats i llocs de treball

Disposició derogatòria

Única. Derogació normativa

Disposicions finals

Primera. Habilitació normativa

Segona. Entrada en vigor





PREÀMBUL



El Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, modificat pel Decret 12/2015, de 16 de setembre, pel qual determina les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, entre les quals es troba la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, li assigna en l'article 10 les competències en matèria d'habitatge, projectes urbans, obres públiques, vertebració del territori, paisatge, transports, ports, costes i aeroports.

El Decret 9/2015, de 30 de juny, del president de la Generalitat, pel qual determina les secretaries autonòmiques en què s'estructura la Presidència de la Generalitat i les conselleries, regula en l'article únic que la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques, i Vertebració del Territori disposarà com a òrgan superior la Secretaria Autonòmica d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori.

D'altra banda, el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, modificat pel Decret 147/2015, de 18 de setembre, estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i regula en el títol IX la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori.

Com a conseqüència del que s'ha exposat anteriorment, és necessari dictar una nova norma que regule l'estructura orgànica i funcional de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, i determinar les funcions que s'atribueixen als òrgans superiors, als centres directius que la componen, així com a les unitats administratives que s'adscriuen a cada un d'aquests.

Per tot això, de conformitat amb el que estableixen els articles 28.f i 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, a proposta de la consellera d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 18 de setembre de 2015,





DECRETE



TÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori

1. La Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori és el màxim òrgan responsable del Consell en matèria d'habitatge, projectes urbans, obres públiques, vertebració del territori, paisatge, transports, ports i aeroports.

2. Territorialment, la Conselleria s'organitza en serveis centrals i direccions territorials i, funcionalment, en òrgans superiors, nivell directiu i nivell administratiu.



Article 2. Òrgans superiors i centres directius

1. Sota l'autoritat de la persona titular del departament, la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori està integrada pels òrgans superiors i centres directius següents:

a) Secretaria Autonòmica d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori

b) Sotssecretaria

c) Direcció General d'Habitatge, Rehabilitació i Regeneració Urbana

d) Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat

e) Direcció General d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge



2. S'adscriuen a la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori les següents entitats de dret públic que es regiran per la seua normativa específica: Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), i l'Entitat d'Infraestructures de la Generalitat (EIGE).



3. S'adscriu a la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori l'Institut Cartogràfic Valencià, organisme autònom que es regirà per la seua normativa específica.



Article 3. Nivell administratiu

1. El nivell administratiu de la Conselleria està constituït per totes les unitats que depenen directament de la persona titular de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, de la Secretaria Autonòmica d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, de la Sotssecretaria i de les direccions generals del departament.

2. La Secretaria General Administrativa, amb la màxima jerarquia del nivell administratiu, atendrà tots els serveis generals de la Conselleria, sota la dependència de la Sotssecretaria.







TÍTOL II

Estructura i funcions dels òrgans superiors, directius i serveis centrals de la Conselleria



CAPÍTOL I

La persona titular de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori



Article 4. Les atribucions del /de la conseller/a

1. La persona titular de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori és l'òrgan jeràrquic superior del departament, i exerceix totes les atribucions conferides per la Llei del Consell, així com qualsevol altra que li atorgue l'ordenament jurídic en l'àmbit competencial assignat a la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori.

2. La persona titular de la Conselleria, sota la superior autoritat del Consell, assumeix la representació orgànica de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori davant de qualsevol classe d'institucions públiques i privades.



Article 5. Substitució en cas d'absència, vacant o malaltia

1. En els casos d'absència o malaltia de la persona titular del departament, serà aplicable el que disposa l'apartat i de l'article 12.1 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell. Fins que es resolga la substitució, les funcions d'aquell o aquella com a titular del departament, a excepció de les que li corresponen com a membre del Consell de la Generalitat, seran exercides temporalment seguint l'ordre de prelació establit en l'article 2 d'aquest reglament.

2. Aquest ordre serà aplicable, així mateix, als efectes de la seua substitució, per a la Secretaria Autonòmica, Sotssecretaria i direccions generals.

3. El que estableixen els paràgrafs anteriors s'entén sense perjudici del que, si és el cas, dispose la persona titular del departament mitjançant una resolució.



Article 6. Gabinet

1. El gabinet de la persona titular de la Conselleria és la unitat de suport, assessorament i assistència immediata al titular del departament, de qui depén directament.

2. El gabinet de la persona titular de la Conselleria té a càrrec seu el manteniment de les relacions del titular del departament amb els alts òrgans i institucions de la Generalitat, de l'Estat i de les altres administracions públiques, així com el desenvolupament de totes les funcions que se li encomanen.



Article 7. Consell de Direcció

1. El Consell de Direcció és l'òrgan col·legiat d'assessorament i assistència a la persona titular de la Conselleria en l'elaboració, coordinació i execució del programa d'actuacions del departament. Sota la seua presidència, el Consell de Direcció està integrat pels titulars de la Secretaria Autonòmica, la Sotssecretaria, les direccions generals i el Gabinet del conseller o de la consellera, que exercirà la secretaria de l'esmentat consell.

2. A les sessions del Consell de Direcció podran assistir, a més, les persones responsables de centres, òrgans, unitats o ens adscrits al departament quan la persona titular de la Conselleria ho considere convenient.

3. La persona titular de la Conselleria pot acordar, sempre que ho considere convenient, la constitució d'altres òrgans o comissions de caràcter consultiu i d'assessorament per a matèries concretes o assumptes específics amb la composició que en cada cas es determine.





CAPÍTOL II

Secretaria Autonòmica d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori



Article 8. Secretaria Autonòmica d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori

1. Sota l'autoritat de la persona titular de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, la Secretaria Autonòmica d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori és l'òrgan superior que exerceix les competències que li atribueix l'article 68 de la Llei del Consell en matèria d'obres públiques, transports i logística, ports, costes, aeroports, actuacions pròpies en matèria de sòl, incloent-hi les referides a sòl industrial; arquitectura, projectes urbans i equipaments, habitatge i qualitat de l'edificació, ordenació, planificació i actuacions territorials estratègiques, coordinació territorial, cartografia, avaluació ambiental, urbanisme i paisatge.

2. Correspon a la persona titular de la Secretaria Autonòmica dirigir i coordinar els centres directius que s'adscriguen sota la seua dependència, així com les unitats administratives integrades en aquests.

3. La Secretaria Autonòmica d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori està integrada per les direccions generals d'Habitatge, Rehabilitació i Regeneració Urbana, d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat i d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge.



4. Les entitats de dret públic Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), així com l'Entitat d'Infraestructures de la Generalitat (EIGE), queden adscrites a la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori a través d'aquesta secretaria autonòmica.

5. L'organisme autònom Institut Cartogràfic Valencià queda adscrit a la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori a través d'aquesta secretaria autonòmica.





Secció primera

Direcció General d'Habitatge,

Rehabilitació i Regeneració Urbana



Article 9. Competències

La Direcció General d'Habitatge, Rehabilitació i Regeneració Urbana és el centre directiu dependent de la Secretaria Autonòmica, que exerceix les competències que li atribueix l'article 70 de la Llei del Consell en matèria d'arquitectura, projectes i actuacions urbanes, equipaments, habitatge i qualitat de l'edificació, gestió i coordinació del patrimoni públic d'habitatge, plans d'habitatge, sòl i actuacions concertades amb ens locals en matèria de patrimoni urbà i pla de millora municipal.





Article 10. Estructura

Per al desenvolupament de les seues competències, la Direcció General d'Habitatge, Rehabilitació i Regeneració Urbana s'estructura en les unitats següents:

La Subdirecció General d'Habitatge i Regeneració Urbana, a la qual correspon l'impuls de les mesures competència de la Direcció General, la seua planificació, desenvolupament, elaboració, dinamització i la seua coordinació, l'administració del parc públic d'habitatge de la Generalitat, i la coordinació del seu seguiment i avaluació de les polítiques desenvolupades, així com l'impuls de la participació ciutadana en les actuacions pròpies de la Direcció General. La coordinació de les accions per al foment de l'arquitectura i les actuacions urbanes. La coordinació de les funcions dels serveis territorials d'Habitatge i Rehabilitació, i de la inspecció per al control i l'exercici de la potestat sancionadora.

A la Subdirecció General d'Habitatge i Regeneració Urbana li correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència, que es detallen a continuació:



a) Servei de Planificació Econòmica i Regeneració Urbana, al qual correspon la planificació estratègica, programació pressupostària i gestió financera de les actuacions d'habitatge, rehabilitació, regeneració urbana i la resta d'actuacions que escometa la Direcció General. L'impuls i coordinació de propostes que s'han de tramitar amb vista a l'obtenció de fons europeus en matèries d'intervenció de la Direcció General (habitatge, rehabilitació, regeneració i desenvolupament urbà sostenible). Elaboració de metodologies i sistemes d'indicadors per al coneixement de les realitats urbanes de la Comunitat Valenciana, que permeten l'elaboració de propostes d'intervenció i el seu possible finançament per la Unió Europea. El suport als municipis en les actuacions de la Generalitat, així com en la tramitació de propostes a les convocatòries de fons europeus. La realització d'estudis, informes i estadístiques com a suport a l'Observatori d'Habitatge i a la inclusió en el Pla d'Estadística de la Generalitat. El disseny, establiment de processos i implementació, seguiment i avaluació, de les polítiques públiques desplegades per la Direcció General.

b) Servei de Coordinació d'Habitatge, al qual correspon l'impuls, seguiment i tramitació de les mesures necessàries per al desplegament del marc normatiu per al dret a la habitatge. L'elaboració, tramitació i coordinació de les polítiques de la Generalitat en les matèries competència de la Direcció General, i la tramitació i seguiment dels convenis i acords que es deriven en els seus aspectes juridiconormatius. La implementació de les mesures que s'acorden en relació amb l'administració i gestió del parc públic d'habitatge de la Generalitat. La col·laboració i participació en plans i accions amb altres departaments de la Generalitat. La coordinació de programes relacionats amb els sistemes d'informació i gestió administrativa, millora i modernització i impuls de noves tecnologies en la gestió i la implementació d'instruments per a garantir la transparència i informació de les polítiques desplegades.



c) Servei de Rehabilitació, al qual correspon el disseny, propostes i elaboració de projectes de normativa tècnica, divulgació, foment i coordinació en les matèries competència de la Direcció General. L'impuls d'actuacions de desenvolupament de programes I+D+I i formació amb incidència en la rehabilitació, construcció sostenible i accessibilitat. L'impuls i coordinació de les accions per a la gestió de la rehabilitació pels agents implicats. La coordinació, posada en marxa i seguiment de la informació associada al coneixement de l'estat de conservació dels edificis d'habitatge i la concertació amb les corporacions locals i la gestió del registre unificat. El compliment de la inspecció dels laboratoris i entitats de control de qualitat, i el suport a les comissions pertinents de caràcter estatal o amb altres administracions.



d) Servei d'Arquitectura, al qual correspon la planificació, programació, redacció de projectes, memòries i plecs de bases tècniques, gestió i control de les actuacions directes o convingudes competència de la Direcció General. La realització i contractació d'estudis i accions en aquestes matèries. El desenvolupament, coordinació i seguiment de les actuacions convingudes en les matèries assenyalades. El foment de l'arquitectura, amb l'objectiu de la millora en les característiques constructives, funcionals i econòmiques i el desenvolupament de criteris de millora i qualificació respecte a l'adequació d'espais públics en entorns urbans i de l'arquitectura en les actuacions en què intervinga la Direcció General. Totes aquelles que en matèria d'arquitectura s'encomanen, bé siguen competència de la Direcció General o d'altres organismes quan així es determine.





Secció segona

Direcció general d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat



Article 11. Competències

La Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat és el centre directiu dependent de la Secretaria Autonòmica, que exerceix les competències que li atribueix l'article 70 de la Llei del Consell en matèria d'infraestructures públiques, planificació i logística del transport, planificació, coordinació i execució de l'oferta intermodal del transport a la Comunitat Valenciana, seguretat viària, seguretat i ordenació del transport, administració de costes, planificació de ports i infraestructures portuàries de competència autonòmica, així com la gestió i explotació d'aquests, aeroports, gestió de la xarxa de transports i mobilitat metropolitana.



Article 12. Estructura

Per al desenvolupament de les seues competències, la Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat s'estructura en les unitats següents:

1. Subdirecció General de Mobilitat, a la qual correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència i que es detallen a continuació:

a) Servei de Planificació, el qual durà a terme l'elaboració d'informes i propostes relatius a la planificació de les infraestructures públiques (carreteres, ferrocarril, ports, aeroports i costes) i de la infraestructura logística i intermodal de la Comunitat Valenciana, així com la programació necessària per a la formulació dels corresponents plans i el desenvolupament dels documents de planificació detallada que es requerisquen. Elaborarà, així mateix, els estudis tècnics necessaris per a la caracterització de la demanda de transport i els patrons de mobilitat en els distints àmbits territorials de la Comunitat Valenciana com a base de l'acció planificadora de les infraestructures del transport; elaborarà els informes que siguen requerits reglamentàriament per altres òrgans administratius en relació amb la planificació de les infraestructures de la Comunitat Valenciana i informarà sobre totes aquelles actuacions que en matèria d'infraestructures, logística i intermodalitat puguen escometre altres administracions amb repercussió en el territori de la Comunitat Valenciana; realitzarà l'estudi i seguiment de les iniciatives relatives a la normativa de la Unió Europea en l'àmbit de les xarxes transeuropees del transport; durà a terme les accions necessàries per a concretar en programes de desenvolupament sectorial la planificació general de les infraestructures públiques a fi de facilitar la seua inclusió en els corresponents programes pressupostaris, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



b) Servei de Projectes i Obres, al qual correspon la formulació dels projectes d'infraestructures públiques, així com de la resta de documents tècnics que siguen necessaris per a dur a terme les diverses actuacions; concertació amb altres administracions i entitats per a la formulació de cada un d'aquests i l'impuls, seguiment i proposta de resolució dels tràmits d'informació pública i informe institucional que siga procedent. Si és el cas, i en col·laboració amb altres serveis, l'impuls d'actuacions integrades o relacionades amb les desenvolupades en matèria de sòl. Així mateix, li correspon la gestió i execució de les obres que expressament se li encomanen, el control de les obres en matèria mediambiental, de seguretat i salut, i de control de qualitat i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



c) Servei de Mobilitat Urbana, al qual correspon l'impuls i coordinació dels plans de mobilitat urbana sostenible i dels programes de la Generalitat d'inversió en cooperació amb els municipis, així com la gestió de totes aquelles que s'orienten mitjançant línies de subvenció, convenis i altres instruments mitjançant els quals corresponga l'execució directa de les inversions als respectius municipis; coordinació del Fòrum de la Mobilitat de la Comunitat Valenciana; exercici de les funcions que la llei atribuïsca a la Generalitat en els fòrums municipals i metropolitans de la mobilitat; exercici de les funcions que la legislació de mobilitat urbanística o territorial atribuïsca a la Generalitat en relació amb els estudis de mobilitat; estudis i propostes d'actuació en les travessies encaminades a calmar el trànsit atenent els distints modes de transport i la seua regeneració urbana, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



d) Servei de Seguretat Viària, al qual corresponen les funcions encaminades a la millora de la seguretat viària de les carreteres basant-se en l'obtenció d'informació sobre l'estat real de funcionament de la xarxa, la seua anàlisi i diagnòstic i l'elaboració de propostes de planificació i actuacions concretes per al seu desenvolupament pels òrgans competents; elaborarà els informes que siguen requerits per la Direcció General sobre la situació de l'accidentalitat de la xarxa viària de la Comunitat Valenciana i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.

e) Servei de Gestió i Suport Tècnic, al qual corresponen les funcions encaminades a la programació de les inversions; al seguiment de les actuacions de la mateixa direcció general i de les altres administracions i organismes per raó de la seua matèria; qualitat de la prestació dels serveis prestats per la Direcció General; gestió del Catàleg Viari de la Comunitat Valenciana; gestió d'una base de dades i informació amb referència geogràfica de les infraestructures públiques, de les seues zones de domini i servituds i dels seus elements patrimonials, així com de les seues característiques funcionals; elaboració d'estadístiques del transport i de les seues infraestructures; formulació de propostes de normativa en les matèries pròpies de la Direcció General; coordinació de les accions en matèria d'innovació i normativa amb les que desenvolupen altres organismes i administracions, i assumirà la coordinació en matèria de protecció civil amb les altres institucions en tot allò que afecte les carreteres; direcció i coordinació del CEGESEV, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



2. Subdirecció General de Transport, a la qual correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència i que es detallen a continuació:

a) Servei de Transport Metropolità i Grans Àrees Urbanes, al qual correspon la realització dels estudis necessaris per a l'establiment i manteniment de la xarxa de transport públic per carretera a la Comunitat Valenciana, així com el desenvolupament de les funcions relacionades amb la promoció, control i seguiment de la mobilitat en àmbits supramunicipals, en particular metropolitans. En l'àmbit de la intermodalitat, a fi de potenciar la utilització conjunta i combinada dels distints modes de transport, desenvoluparà les actuacions que es programen en matèria d'instal·lacions d'intercanvi modal. Coordinarà els diversos projectes d'integració tarifària que es plantegen, i proposarà les polítiques tarifàries i recursos necessaris per al seu bon funcionament. Elaborarà plans i propostes sobre parades, marquesines i intercanviadors per a mantindre una adequada qualitat de servei. Així mateix, durà a terme la gestió dels distints aspectes relacionats amb l'exercici de les activitats que, amb caràcter general, afecten la política tarifària del transport en l'àmbit de les competències autonòmiques, així com de les activitats derivades de la integració tarifària. Elaborarà, així mateix, estudis i propostes tendents a millorar la coordinació entre els distints modes de transport en relació amb la prestació del servei, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



b) Servei de Gestió i Ordenació del Transport, al qual s'adscriuen les funcions relatives a l'estudi i proposta d'actuacions de caràcter normatiu o reglamentari que haja de promoure la Direcció General en l'àmbit de la seguretat i ordenació del transport, incloent-hi el servei del taxi, així com la coordinació i direcció dels procediments de gestió administrativa i de les atribucions dels serveis territorials de la Direcció General. Assumirà l'impuls i gestió dels plans de seguretat del transport i d'inspecció, i coordinarà la funció inspectora a fi de garantir la unitat de criteri de la Direcció General. Sense perjudici de les competències atribuïdes a altres serveis, la gestió i tramitació d'aquells expedients administratius, incloent-hi els de matèria sancionadora, que excedisquen les competències resolutives dels serveis territorials de la Direcció General. Durà a cap les funcions de formació, tant del personal d'administració del transport com de les empreses transportistes, en matèria de transport terrestre. En l'àmbit de la coordinació administrativa, durà a terme les tasques necessàries per a garantir la coordinació amb altres administracions públiques, cossos de seguretat i qualsevol altra institució pública o privada en matèria de transports. Assumirà la direcció i coordinació de les juntes arbitrals de transport de la Comunitat Valenciana. En relació amb el taxi, durà a terme la gestió de les funcions administratives que la Llei de Mobilitat de la Comunitat Valenciana preveu en relació amb el servei del taxi; l'estudi, seguiment i proposta d'implantació d'àrees de prestació conjunta i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



3. Subdirecció General de Ports, Aeroports i Costes, a la qual correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència i que es detallen a continuació:



a) Servei d'Administració de Ports i Aeroports, el qual durà a terme les funcions de gestió i liquidació de taxes i cànons i resolució dels seus recursos; tramitació dels expedients de concessions i autoritzacions; disciplina i propostes d'utilització dels espais portuaris, gestió de les competències en matèria de titulacions nauticoesportives; gestió del transport marítim entre ports de la Comunitat Valenciana; redacció de propostes normatives, instruccions i circulars; així com assessorament tècnic administratiu en matèria de ports als serveis de la Subdirecció General, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis. Respecte de les instal·lacions aeroportuàries de competència autonòmica, li correspondrà la tramitació d'expedients d'autorització i sanció, així com l'emissió d'informes tècnics en la matèria, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.

b) Servei d'Explotació de Ports, el qual assumirà les funcions de direcció tècnica, coordinació, gestió mediambiental, explotació, conservació i policia, tant de les instal·lacions portuàries de la Generalitat com dels serveis que s'hi presten; proposta de delimitació d'espais i usos portuaris, i anàlisi i avaluació tècnica; així com l'emissió d'informes tècnics per a l'elaboració dels informes preceptius a l'Administració general de l'Estat en matèria de ports, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència.



c) Servei de Costes, el qual durà a terme les funcions de coordinació de la vigilància de la zona de servitud de protecció de costes, i tramitarà els expedients d'autorització i sanció, així com l'emissió d'informes tècnics en aquesta matèria; li correspondrà l'elaboració d'informes relatius a les actuacions en matèria de costes i la coordinació i seguiment de les actuacions de les diferents administracions amb incidència en el territori costaner; en particular, els informes als expedients de l'Administració general de l'Estat corresponents a la delimitació del domini públic maritimoterrestre.





Secció tercera

Direcció General d'Ordenació del Territori,

Urbanisme i Paisatge



Article 13. Competències

La Direcció General d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge és el centre directiu dependent de la Secretaria Autonòmica, que exerceix les competències que li atribueix l'article 70 de la Llei del Consell en matèria d'ordenació del territori i del litoral, urbanisme, paisatge, coordinació territorial i inspecció d'urbanisme.



Article 14. Estructura

Per al desenvolupament de les seues competències, la Direcció General d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge s'estructura en les unitats següents:

1. La Subdirecció General d'Urbanisme, a la qual correspon planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència i que es detallen a continuació:

a) Servei de Coordinació Urbanística i Territorial, a la qual corresponen les funcions d'assessorament tècnic, la coordinació, supervisió tècnica i control de les actuacions en matèria d'urbanisme, la coordinació de l'activitat que es desenvolupe en els serveis territorials d'urbanisme, incloent-hi el Registre Urbanístic de la Comunitat Valenciana i del Registre Autonòmic dels Patrimonis Municipals de Sòl; el foment d'actuacions de planificació urbanística; el manteniment i gestió de l'arxiu documental i cartogràfic de la Direcció General; el Sistema d'Informació Territorial, en els termes establits en la legislació en matèria d'ordenació territorial, així com la seua difusió i divulgació, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



b) Servei de Règim Jurídic i Inspecció Territorial, a la qual corresponen les funcions d'assessorament jurídic i emissió d'informes en matèries pròpies de la Direcció General. Les funcions d'inspecció urbana i la instrucció d'expedients sancionadors i de restauració de la legalitat en les matèries pròpies d'aquesta direcció general. A més, li correspon informar dels recursos que es formulen contra els actes emesos en matèries de competència de la Direcció General i qualsevol altra funció relativa a la inspecció que li siga encomanada.



2. La Subdirecció General d'Ordenació del Territori i Paisatge és la unitat administrativa a la qual correspon l'impuls i la coordinació de les actuacions territorials estratègiques, així com planificar, dirigir, controlar, coordinar i supervisar l'activitat dels serveis sota la seua dependència i que es detallen a continuació:

a) Servei d'Infraestructura Verda i Paisatge, al qual correspon exercir les funcions relatives a l'elaboració, supervisió, gestió i tramitació dels instruments previstos en la normativa de protecció del paisatge, el foment de la participació pública i la coordinació amb altres administracions públiques en aquestes matèries; la cooperació amb els ajuntaments en l'elaboració, tramitació i aplicació dels instruments de paisatge; la planificació i impuls d'actuacions singulars de protecció, ordenació, gestió del paisatge i la coordinació de la infraestructura verda en plans, programes i projectes; la difusió i sensibilització en matèria de paisatge, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.

b) Servei d'Ordenació del Territori, al qual correspon el desenvolupament de l'estratègia territorial de la Comunitat Valenciana; la definició de propostes en matèria de territori; l'elaboració i gestió de plans d'ordenació del territori, incloent-hi els riscos naturals i induïts en el territori, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.





CAPÍTOL III

Sotssecretaria



Article 15. Competències

La Sotssecretaria, sota la directa dependència de la persona titular, exercirà les competències establides en l'article 69 de la Llei del Consell. En particular, exercirà la potestat disciplinària respecte del personal adscrit a la Conselleria, llevat del supòsit que la sanció proposada siga la de separació del servei.

La Sotssecretaria coordinarà la relació entre els òrgans directius i superiors de la Conselleria amb l'Advocacia General de la Generalitat. L'Advocacia General de la Generalitat prestarà les seues funcions a la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, de conformitat amb el que preveuen els articles 17 i següents del Decret 84/2006, de 16 de juny, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament de l'Advocacia General de la Generalitat.



Article 16. Estructura

La Sotssecretaria, per al desenvolupament de les competències expressades en l'article anterior, s'estructura en la unitat següent:

La Secretaria General Administrativa, a la qual corresponen les funcions establides en l'article 73.2 de la Llei del Consell, i s'estructura en els serveis següents:

a) Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària, al qual correspon l'elaboració de l'avantprojecte de pressupostos de la Conselleria, control i seguiment de l'execució pressupostària i les seues modificacions, així com la gestió econòmica d'ingressos i despeses en general, l'elaboració de la informació economicopressupostària necessària per a la gestió de les distintes unitats administratives, el seguiment i control dels fons comunitaris, l'avaluació, anàlisi i elaboració d'informes sobre inversions i despeses en general; totes les funcions que li corresponguen en relació amb la gestió econòmica i pressupostària, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.

b) Servei de Personal, al qual correspon la gestió del personal de la Conselleria, ja es tracte d'alts càrrecs, personal eventual, funcionarial o laboral; impuls, tramitació i seguiment de tots els expedients en matèria de personal, com ara situacions administratives, jubilacions, permisos, llicències, compatibilitats, triennis, grau personal, carrera professional, reconeixement de serveis previs i avaluació de riscos laborals, així com l'elaboració d'informes i propostes de resolució que siguen procedents; tramitació de les propostes de classificació de llocs de treball; incoació, instrucció i proposta de resolució d'expedients disciplinaris; tramitació i proposta de provisió de llocs de treball; conservació i custòdia dels expedients personals; seguiment del control horari; tramitació de processos d'incapacitat temporal, accidents de treball, altes i baixes en Seguretat Social; gestió de les nòmines, manteniment, altes, baixes i incidències en nòmina, i, en general, aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



c) Servei de Coordinació i Suport Tècnic, al qual correspon la tramitació dels assumptes que s'hagen d'elevar a la Comissió de Secretaris Autonòmics i Subsecretaris i al Consell, així com el trasllat d'acords; la tramitació i coordinació de convenis i acords de col·laboració que ha de subscriure la Conselleria; la coordinació i harmonització de l'elaboració de legislació sectorial i impuls de les disposicions i projectes normatius de la Conselleria; la tramitació dels procediments de responsabilitat patrimonial que competisquen a la Conselleria; la tramitació de queixes i suggeriments; l'elaboració d'informes tecnicojurídics relatius a l'activitat competencial de la Conselleria; la gestió dels assumptes generals; l'adopció de les mesures conduents a la racionalització d'usos i consums de mitjans materials i instal·lacions; la supervisió i coordinació del parc mòbil; el manteniment dels locals i instal·lacions de la Conselleria i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



d) Servei de Contractació i Gestió Patrimonial, a la qual correspon la gestió i tramitació dels expedients relatius a contractació administrativa; expropiacions; la confecció de plecs de condicions, fiances i documents contractuals; l'impuls i seguiment de tots els expedients de la Conselleria que comporten despesa, tramitant aquells que no competisquen a altres dependències; l'estudi, control i gestió patrimonial dels béns mobles i immobles de la Conselleria; l'elaboració d'informes i propostes de resolució i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.

e) Servei de Supervisió de Projectes i Coordinació Tècnica, al qual correspon verificar que s'han tingut en compte les disposicions de caràcter legal o reglamentari, així com la normativa tècnica que siga aplicable a cada tipus dels avantprojectes i projectes d'obra, la supervisió dels qual exigisca la legislació vigent; examinar que els preus dels materials i de les unitats d'obra són els adequats per a l'execució del contracte d'obres; l'elaboració i manteniment de bases de preus d'unitats d'obra; el manteniment de bases de normativa tècnica, així com el desenvolupament i manteniment de les bases amb referència geogràfica de projectes d'obres i manteniment d'instal·lacions. Així mateix, li competeix proposar a l'òrgan de contractació criteris i orientacions de caràcter tècnic per a incloure'ls, si és el cas, en la circular, norma o instrucció corresponent, i en general les funcions relatives a projectes i obres, previstes en la legislació de contractes del sector públic, i altres que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen atribuïdes a altres serveis. Així com exercitar aquestes funcions per a altres òrgans de la Generalitat quan així es determine.



f) Servei d'Organització i Tècniques de Gestió, al qual correspon l'estudi dels procediments per a la seua simplificació, informatització i millora de la tramitació administrativa, de l'estructura i dels mètodes de treball; l'elaboració de propostes i implantació de millores de processos i tasques administratives, així com dels instruments de gestió; el disseny i normalització d'impresos; el registre general de documents i la informació al públic; l'organització de l'arxiu; l'impuls de l'administració electrònica, i la coordinació de projectes tecnològics, sense perjudici de les competències que en aquesta matèria puguen correspondre a la conselleria competent en matèria de tecnologies de la informació, i accions de millora de la qualitat; la logística de les comunicacions; l'elaboració d'estudis i anàlisis previs a la informatització dels procediments, la coordinació i gestió de la cartografia temàtica, la coordinació del manteniment de continguts de la pàgina web de la Conselleria, així com les funcions relatives a transparència i accés a la informació pública, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



Article 17. Subdirecció General del Gabinet Tècnic

1. Igualment, depenent funcionalment de la persona titular del departament i orgànicament de la Sotssecretaria, la Subdirecció General del Gabinet Tècnic exercirà les funcions concernents a assessorament tècnic, informes, estudis, documentació i seguiment parlamentari. A més, exercirà com una unitat d'igualtat de la Conselleria, amb caràcter transversal i en coordinació amb la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere. Les funcions com a unitat d'igualtat seran:

a) Vetlar per l'aplicació efectiva del principi d'igualtat entre dones i homes.

b) Dur a terme el seguiment, avaluació del desenvolupament i grau de compliment de la normativa vigent en matèria d'igualtat entre dones i homes.

c) Assessorar en l'elaboració d'informes sobre impacte per raó de gènere.

d) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en els contractes, subvencions, convenis, acords, gestió de recursos humans i qualsevol altra actuació que es duga a terme en l'àmbit de les seues competències, així com analitzar l'impacte dels resultats que la seua realització ha tingut respecte del gènere.

e) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en l'elaboració dels pressupostos.

f) Sol·licitar la informació estadística generada per l'activitat del departament i assessorar en relació amb la seua elaboració, així com realitzar l'anàlisi, seguiment i control, des de la dimensió de gènere, de les estadístiques oficials relacionades amb el seu àmbit competencial.

g) Promoure l'elaboració d'estudis d'investigació i informes tècnics de diagnòstic de la situació de les dones, en relació amb les àrees d'activitat del departament, amb la finalitat de detectar i corregir possibles situacions de desigualtat entre dones i homes.

h) Assessorar en l'elaboració dels plans d'igualtat previstos en la normativa de funció pública valenciana, col·laborar en la seua avaluació i proposar l'adopció de mesures correctores.

i) Impulsar la formació i sensibilització del personal del seu departament en relació a l'abast i significat del principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes, mitjançant la formulació de propostes d'accions formatives a la Direcció General de l'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere.

j) Impulsar i proposar mesures específiques dirigides a corregir situacions de desigualtat social que afecten especialment dones en exclusió social, víctimes de violència o que pateixen discriminació múltiple.



k) Promoure i impulsar el desenvolupament de mesures de coresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar que s'adopten des de la conselleria amb competències en funció pública.

2. La Subdirecció General del Gabinet Tècnic s'estructura en els serveis següents:

a) Servei d'Informes i Activitat Parlamentària, al qual correspon assessorar, d'acord amb criteris de competència tècnica i des d'una perspectiva pluridisciplinària, la persona titular del departament, elaborar i analitzar la informació i documentació sobre les matèries pròpies de la Conselleria, preparant els informes i estudis tècnics i memòries necessàries, proposar i tramitar les actuacions de la Conselleria relacionades amb l'activitat parlamentària i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.

b) Servei de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental, al qual correspon gestionar les bases de dades documentals d'interés per a la Conselleria, col·laborar en el tractament, organització i recuperació de la documentació rellevant per a la realització de les funcions d'assessorament corresponents a la Subdirecció General, proposar i elaborar publicacions i estadístiques en matèria de la Conselleria i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.







TÍTOL III

L'organització territorial



Article 18. Direccions territorials

1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, en cada una de les capitals de les províncies d'Alacant, Castelló i València hi haurà una direcció territorial d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, sota la dependència orgànica de la Sotssecretaria i amb competència en el territori de la respectiva província.



2. Funcionalment, les direccions territorials depenen de les direccions generals, en consideració a la matèria a què, en cada cas, es referisca la corresponent actuació administrativa, i que, a aquest efecte, establiran els criteris i directrius necessaris.



Article 19. Atribucions dels / de les directors/ores territorials

1. En cada una de les províncies, dependent de la Sotssecretaria, hi haurà un/a director/a territorial amb rang de subdirector/a general, que dirigirà i coordinarà els programes, activitats, serveis, seccions, unitats administratives i els llocs de treball que segons la relació de llocs de treball de l'Administració de la Generalitat figuren adscrits a la direcció territorial, així com la coordinació de les oficines d'habitatge i la mediació en matèria de desnonaments i rehabilitació, de conformitat amb els criteris i directrius que establisca cada un dels centres directius de la Conselleria, segons l'índole de la matèria, i vetlarà pel seu funcionament correcte i adoptarà les mesures que siguen necessàries.



2. Així mateix, en cada direcció territorial, un/a secretari/ària territorial, amb rang de cap de servei, prestarà assistència tècnica a la persona titular de la direcció territorial i exercirà les atribucions de tramitació administrativa, de gestió de personal, d'assumptes generals i de gestió econòmica i pressupostària.



Article 20. Estructura

Per al desenvolupament de les seues funcions, les direccions territorials s'estructuren en:

1. Servei territorial d'Obres Públiques, als quals correspon la redacció de projectes, així com la gestió, construcció i control de les obres que se'ls encomane en matèria d'infraestructures públiques; manteniment, conservació i vigilància de la xarxa de carreteres autonòmica i de les seues instal·lacions i elements patrimonials annexos; gestió del parc de vehicles, tallers, laboratoris i la resta d'instal·lacions; treballs relatius a la defensa de les carreteres en situacions d'emergència o extraordinàries, i la formulació de propostes d'autorització i llicències la resolució de les quals siga competència de la Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat, en relació amb les activitats que es desenvolupen en la carretera i en les seues zones d'afecció, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis. Manteniment, conservació i vigilància de la resta d'infraestructures públiques i de les seues instal·lacions i elements patrimonials annexos que no estiguen expressament encomanats a altres serveis o entitats, tals com la xarxa de transport públic o les vies verdes. Concertació amb altres administracions i entitats per al desenvolupament de cada actuació, i implementació dels procediments tendents a la seua conclusió amb els millors nivells possibles d'eficiència i qualitat; impuls i seguiment de les relacions amb altres ens o òrgans de la Generalitat o d'altres administracions en desplegament d'acords, convenis, comandes o altres instruments de col·laboració en matèria d'execució de les actuacions; les funcions d'inspecció, seguiment i control de les concessions d'obra pública, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



2. Servei territorial de Transport, als quals correspon, en l'àmbit territorial de les seues respectives províncies, l'atorgament, anul·lació, suspensió i rehabilitació de totes les autoritzacions de transports; autorització d'activitats auxiliars i complementàries del transport; en els serveis públics de viatgers, les funcions que li encomane la Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat; l'execució dels plans d'inspecció de la Direcció General d'Obres Públiques, Transport i Mobilitat i la tramitació dels expedients sancionadors i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.



3. Servei territorial d'Habitatge i Rehabilitació, als quals correspon l'atenció i suport als ciutadans i agents socials en tot allò que s'ha relacionat amb l'habitatge, la rehabilitació, regeneració urbana i assessorament de la propietat immobiliària, així com les funcions de tramitació, gestió i resolució i inspecció dels assumptes acollits a les actuacions protegibles en matèria d'habitatge i d'altres programes complementaris; la inspecció per al control de la legalitat i l'exercici de la potestat sancionadora de l'habitatge; la tramitació, seguiment i informes tècnics i propostes d'aprovació de projectes, si és el cas, sobre els assumptes sobre els quals tinga competència la Direcció General i aquelles altres funcions que se li encomanen, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.

4. Servei territorial d'Urbanisme, als quals correspon l'aplicació i el control del planejament i gestió urbanística, així com dels instruments d'ordenació; la secretaria permanent de la corresponent comissió territorial d'urbanisme, i aquelles altres funcions que se li encomanen en matèria de la seua competència, sempre que no estiguen expressament atribuïdes a altres serveis.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Règim transitori de les unitats i llocs de treball

Els diferents centres directius gestionaran els crèdits relatius a les competències que els han estat atribuïdas per mitjà d'aquest decret.

Al mateix temps, les unitats i els llocs de treball de nivell administratiu configurats d'acord amb l'estructura anterior de conselleries del Consell i els reglaments orgànics i funcionals corresponents continuaran subsistents, retribuïts a càrrec dels mateixos crèdits pressupostaris amb què ho estaven fins al moment, i donant el suport administratiu en relació amb els assumptes i expedients que els corresponguen en les matèries que gestionaven abans de l'entrada en vigor d'aquest decret, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans als quals els ha estat atribuïda.

Tot això es mantondrà fins que es duguen a terme les modificacions pressupostàries derivades d'aquest reglament, així com les actuacions que siguen procedents sobre els llocs de treball esmentats en el marc de la normativa vigent en matèria de funció pública per a l'adequació de la nova estructura orgànica i sense perjudici que, posteriorment, s'aproven les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta. Així mateix, des del moment de l'entrada en vigor d'aquest decret, i sense perjudici d'això, es podran produir els canvis d'adscripció d'unitats administratives que siguen procedents, de conformitat amb la reorganització efectuada.







DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queda derogat el Decret 47/2015, de 17 d'abril, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, així com totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al present decret.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Habilitació normativa

Es faculta la persona titular de la Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori per a dictar totes les disposicions que requerisca el desplegament i l'execució d'aquest decret, en compliment del que disposa l'article 65 de la Llei del Consell.



Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de ser publicat en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 18 de setembre de 2015



El president de la Generalitat

XIMO PUIG I FERRER



La consellera d'Habitatge,

Obres Públiques Vertebració del Territori

MARÍA JOSÉ SALVADOR RUBERT

Mapa web