Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 160/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7620 de 22.09.2015
Número identificador:  2015/7704
Referència Base de Dades:  007534/2015
 



DECRET 160/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació. [2015/7704]

ÍNDEX



Preàmbul

Títol I. Disposicions generals

Article 1. Competències de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació

Article 2. Òrgans superiors, centres directius i nivell administratiu



Títol II. Estructura i funcions dels òrgans superiors, directius i serveis centrals de la Conselleria

Capítol primer. la Conselleria

Article 3. Competències de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació

Article 4. Gabinet de la persona titular de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació.

Article 5. Consell de Direcció

Article 6. Substitucions

Capítol II. La Secretaria Autonòmica

Secció primera. La Secretaria Autonòmica de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació

Article 7. Secretaria Autonòmica de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació

Secció segona. La Direcció General de Transparència i Participació



Article 8. Direcció General de Transparència i Participació

Article 9. Nivell administratiu de la Direcció General de Transparència i Participació

Secció tercera. La Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern

Article 10. Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern

Article 11. Nivell administratiu de la Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern

Secció quarta. La Direcció General de Cooperació i Solidaritat

Article 12. Direcció General de Cooperació i Solidaritat

Article 13. Nivell administratiu de la Direcció General de Cooperació i Solidaritat

Capítol III. La Subsecretaria

Article 14. Subsecretaria

Article 15. Secretaria General Administrativa

Article 16. Subdirecció General d'Atenció a la Ciutadania, Qualitat i Inspecció de Serveis.

Article 17. Subdirecció General del Gabinet Tècnic

Títol III. Organització territorial

Article 18. Serveis territorials

Disposicións transitòries

Disposició transitòria primera. Unitats administratives

Disposició transitòria segona. Direccions i Serveis territorials

Disposició derogatòria

Disposicions finals

Primera. Desplegament

Segona. Entrada en vigor





PREÀMBUL



El Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat, crea la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, amb competències en matèria de transparència, responsabilitat social, foment de l'autogovern, participació ciutadana i cooperació al desenvolupament.

D'altra banda, el Decret 103/2015, de 7 de juliol, del Consell, establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat.

Partint d'eixa organització, i a l'empara del que disposa l'article 64 de la Llei del 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, cal aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació.

Per tot això, de conformitat amb el que establixen els articles 28.f i 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre,

del Consell, a proposta del conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 18 de setembre de 2015,





DECRETE



TÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Competències de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació

La Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació és el màxim òrgan encarregat de la direcció i execució de la política del Consell en matèria de transparència de l'activitat pública, participació de la societat civil i ciutadana, responsabilitat social, foment de l'autogovern i desplegament estatutari, cooperació al desenvolupament i solidaritat.



Article 2. Òrgans superiors, centres directius i nivell administratiu

1. Sota l'autoritat del conseller o consellera, la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació està integrada pels òrgans superiors i centres directius següents:

a) Secretaria Autonòmica de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació.

b) Subsecretaria.

c) Direcció General de Transparència i Participació.

d) Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern.

e) Direcció General de Cooperació i Solidaritat.

2. El nivell administratiu de la Conselleria està constituït per totes les unitats dependents directament dels órgans superiors i del nivell directiu.





TÍTOL II

Estructura i funcions dels òrgans superiors, directius

i serveis centrals de la Conselleria



CAPÍTOL I

La Conselleria



Article 3. Competències de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació

1. El conseller o la consellera és l'autoritat superior de la Conselleria i exercix les competències que li conferix la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, així com qualsevol altra que li atorgue l'ordenament jurídic en l'àmbit competencial assignat a la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació.

2. Sota la superior direcció del seu titular, la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació s'estructura en tres nivells: nivell superior, nivell directiu i nivell administratiu.

3. Per raó de l'àmbit territorial en què s'exercixen les atribucions, els òrgans de la Conselleria es classifiquen en serveis centrals i serveis territorials.



Article 4. Gabinet de la persona titular de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació

Directament dependent de la persona titular de la Conselleria està el gabinet del conseller o de la consellera com a òrgan de suport i assistència immediata a aquesta.



Article 5. Consell de Direcció

1. El Consell de Direcció és l'òrgan col·legiat d'assessorament i assistència a la persona titular de la Conselleria en l'elaboració, coordinació i execució del programa d'actuacions del departament. Sota la seua presidència, el Consell de Direcció està integrat pels titulars de la Secretaria Autonòmica, la Subsecretaria, les direccions generals i el Gabinet del Conseller o de la Consellera, que exercirà la secretaria de l'esmentat Consell.

2. A les sessions del Consell de Direcció podran assistir, a més, les persones responsables de centres, òrgans, unitats o ens adscrits al departament quan la persona titular de la Conselleria ho considere convenient.

3. La persona titular de la Conselleria pot disposar, sempre que ho considere convenient, la constitució d'altres òrgans o comissions de caràcter consultiu i d'assessorament per a matèries concretes o assumptes específics amb la composició que en cada cas determine.



Article 6. Substitucions

1. En els casos d'absència o malaltia de la persona titular del departament serà aplicable el que disposa la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell. Fins que es resolga la substitució, les competències de qui exercisca la titularitat del departament, a excepció de les que li corresponen com a membre del Consell, seran exercides temporalment per la persona que posseïsca la titularitat de la Secretaria Autonòmica i, en la seua absència, se seguirà l'orde de prelació previst en l'article 2 d'este reglament.

2. Este orde serà aplicable, així mateix, a l'efecte de la seua substitució, per a les persones titulars de la Secretaria Autonòmica, la Subsecretaria i les direccions generals.

3. El que establixen els apartats anteriors s'entén sense perjuí del que, si és el cas, dispose la persona titular de la Conselleria mitjançant una resolució.





CAPÍTOL II

La Secretaria Autonòmica



Secció primera

La Secretaria Autonòmica de Transparència,

Responsabilitat Social, Participació i Cooperació



Article 7. Secretaria Autonòmica de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació

1. La Secretaria Autonòmica de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, dependent de la persona titular de la Conselleria, és l'òrgan a què correspon dirigir i coordinar els òrgans directius adscrits sota la seua dependència, així com les unitats administratives integrades en aquesta. De la Secretaria Autonòmica depenen les direccions generals incloses en aquest capítol.

2. La Secretaria Autonòmica coordinarà els distints òrgans de la Conselleria que se li adscriguen i vetlarà per l'eficaç tramitació dels assumptes que hagen d'atendre els serveis que en depenguen i que afecten la resta de departaments, per a la qual cosa exercirà les competències determinades en l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.

3. Correspon a la Secretaria Autonòmica de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació exercir les competències establides en l'article 68 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en matèria de transparència de l'activitat pública, participació de la societat civil i ciutadana, responsabilitat social de l'Administració, foment de l'autogovern i desplegament estatutari, cooperació al desenvolupament i solidaritat.

4. La Secretaria Autonòmica assumirà la direcció superior dels instruments de planificació que siguen de competència de la Conselleria.



Secció segona

La Direcció General de Transparència i Participació



Article 8. Direcció General de Transparència i Participació

1. La Direcció General de Transparència i Participació és el centre directiu de la Conselleria que programa i executa les polítiques del Consell i exercix les seues competències en matèria de transparència en l'activitat pública i participació de la societat civil i ciutadana.

2. En especial, té atribuïdes les competències següents:

a) Dissenyar la planificació i les directrius d'actuació en matèria de transparència i participació ciutadana.

b) Organitzar i coordinar els programes i accions relatius a la transparència en l'activitat pública i la participació ciutadana, impulsar l'execució de les polítiques de la Generalitat en aquestes matèries i coordinar la comunicació de les institucions autonòmiques amb la ciutadania a través de les xarxes socials i altres mitjans tecnològics.

c) Promoure, coordinar i supervisar la formació i avaluació dels mecanismes de participació i transparència, en tots els sectors de la població, amb especial atenció als col·lectius tradicionalment menys actius en els assumptes públics.

d) Donar suport a la relació institucional amb els col·lectius de valencians residents fora de la Comunitat Valenciana, les cases regionals i federacions d'associacions d'altres comunitats autònomes a la Comunitat Valenciana i altres entitats cíviques que aglutinen ciutadans valencians que residixen a l'estranger, especialment aquelles relacionades amb els jóvens desplaçats per raons econòmiques, i mantindre aquesta relació.

e) Actuar, si és el cas, en representació del Consell, en els òrgans col·legiats de les distintes administracions públiques, en les conferències sectorials i en altres òrgans de cooperació que es creen en matèria de transparència i participació.

f) Formar part dels òrgans col·legiats de la Generalitat en què s'aborde l'aplicació de les mesures de transparència, i encarregar-se de la direcció tècnica, així com de la preparació dels assumptes que hagen de ser tractats, i de la coordinació de l'execució i el seguiment dels acords que adopten els esmentats òrgans.

g) Intervindre, si és el cas, en representació del Consell, en els fòrums, jornades, simposis, debats o altres trobades en què es tracten temes relacionats amb la matèria pròpia de la direcció general.

h) Dissenyar, coordinar i gestionar les ajudes destinades a fomentar les polítiques de transparència i participació.

i) Emetre un informe sobre l'oportunitat dels projectes normatius de la Generalitat que incidisquen directament en les matèries de transparència i participació.

j) Emetre un informe previ sobre l'oportunitat de l'aprovació de programes, ajudes o subvencions en cada un dels sectors de l'Administració de la Generalitat que estiguen destinats a la realització de polítiques públiques relacionades amb les matèries de transparència i participació.

k) Elaborar convenis o altres formes de col·laboració, així com projectes normatius relatius a la matèria.

l) Exercir les competències sobre el Registre d'Activitats i Bens i Drets Patrimonials d'Alts Càrrecs.



Article 9. Nivell administratiu de la Direcció General de Transparència i Participació

1. De la Direcció General de Transparència i Participació depèn la Subdirecció General de Transparència i Participació, a la qual correspon coordinar i supervisar, en les matèries pròpies de la direcció general, els serveis que en depenen.

2. De la Subdirecció General de Transparència i Participació depenen els serveis següents:

2.1. Servei de Transparència de l'activitat pública, amb les funcions següents:

a) Proposar accions que afavorisquen la transparència i l'accés públic a la informació relativa a la gestió de l'Administració de la Generalitat.

b) Proposar l'establiment i la regulació dels instruments que es consideren oportuns per a fer pública la informació que permeten les disposicions en vigor, garantint l'accés de la ciutadania a aquesta.

c) Col·laborar en la regulació, el desenvolupament i el manteniment del Portal de Transparència de la Generalitat, facilitant l'accessibilitat a tota la ciutadania, la interoperabilitat i la reutilització de la informació.

d) Gestionar el Portal de Transparència, les xarxes del portal i les actuacions que se'n deriven.

e) Coordinar i demanar a les diferents unitats administratives de cada Conselleria i del sector públic instrumental de la Generalitat, la informació i les actuacions necessàries per a complir les obligacions de transparència establides en les disposicions legals i reglamentàries.

f) Proposar i col·laborar en la realització de plans de formació específics en matèria de transparència, bon govern i reutilització de dades obertes.

g) Gestionar les ajudes destinades a fomentar les polítiques de transparència en l'activitat pública

h) Exercir les competències sobre el Registre d'Activitats i Bens i Drets Patrimonials d'Alts Càrrecs.

i) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.2. Servei de Participació de la ciutadania i de la societat civil, amb les funcions següents:

a) Potenciar i realitzar projectes de caràcter participatiu propis de la societat civil.

b) Demanar compte i supervisar la participació ciutadana en l'elaboració de les disposicions normatives i dels pressupostos de la Generalitat d'acord amb les normes establides a aquest efecte.

c) Gestionar i coordinar les campanyes d'acostament de la ciutadania a les institucions.

d) Assessorar i coordinar fórmules participatives telemàtiques i presencials i proposar procediments de decisió ciutadana en els assumptes públics.

e) Coordinar i demanar a les diferents unitats administratives de cada Conselleria i del sector públic instrumental de la Generalitat, la informació i les actuacions necessàries per a complir les obligacions de participació ciutadana establides en les disposicions legals i reglamentàries.

f) Col·laborar amb entitats locals per a la posada en marxa de mecanismes de transparència i altres iniciatives de participació ciutadana.



g) Coordinar i mantenir el contacte institucional entre la Generalitat i les col·lectivitats de valencians i valencianes de fora de la Comunitat Valenciana. Especialment, executarà, les accions de relació i suport als joves valencians residents fora de la Comunitat Valenciana desplaçats per per raons econòmiques en l'estranger, coordinant-se amb altres conselleries.

h) Desenvolupar les actuacions oportunes en relació amb les cases regionals i federacions d'associacions d'altres comunitats autònomes a la Comunitat Valenciana.

i) Realitzar accions institucionals dins d'aquest àmbit i organitzar visites a edificis de la Generalitat que susciten l'interès de la ciutadania, en coordinació amb els departaments competents en matèria de patrimoni i de cultura.

j) Gestionar les ajudes destinades a fomentar les polítiques de participació ciutadana en l'activitat pública.

k) Donar suport administratiu al Consell de Participació Ciutadana i al Consell de Centres Valencians en l'Exterior.

l) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.3. Oficina de Suport al Consell de Transparència i Accés a la Informació Pública i el Bon Govern.

L'Oficina de Suport al Consell de Transparència i Accés a la Informació Pública i Bon Govern, amb rang administratiu de servei, prestarà suport administratiu al Consell de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern i a les seues comissions a fi que puguen exercir les funcions que tenen normativament atribuïdes. Així mateix, li correspondrà qualssevol altres que s'establisquen les disposicions legals o reglamentàries.



Secció tercera

La Direcció General de Responsabilitat Social

i Foment de l'Autogovern



Article 10. Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern

1. La Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern és l'òrgan directiu que programa i executa les polítiques del Consell en matèria de responsabilitat social i dirigeix i gestiona les polítiques de la Generalitat destinades al desplegament de l'autogovern i recuperació del dret foral civil valencià.

2. En especial, té atribuïdes les funcions següents:

a) Dissenyar la planificació i les directrius d'actuació en matèria de responsabilitat social, així com executar les polítiques de la Generalitat en aquest àmbit.

b) Dirigir i gestionar les polítiques de la Generalitat destinades al desplegament de l'autogovern.

c) Donar suport a la iniciativa legislativa popular en el marc de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i de la legislació vigent, i promoure-la.

d) Disseny, coordinació i gestió de les ajudes destinades al foment i divulgació de l'autogovern i de la responsabilitat social.

e) Coordinar el desplegament normatiu de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana per a la creació dels organismes previstos en aquest.

f) Impulsar, coordinar i desplegar la normativa de la Generalitat, dins de l'àmbit de la responsabilitat social i del foment de l'autogovern, en matèria de processos de participació diferents a les consultes populars.

g) Fomentar les relacions de la Comunitat Valenciana amb altres països en matèria de responsabilitat social i foment de l'autogovern.

h) Fomentar la recuperació, difusió i estudi del dret civil valencià.



i) Informar i donar suport a les administracions de la Comunitat Valenciana en matèria de promoció de l'autogovern.

j) Dissenyar i executar les actuacions relacionades amb la promoció i divulgació de l'autogovern i les seues institucions i participar en els órgans de decissió i coordinació relatius a la recuperació de la memòria històrica, com a eina per completar la visió que deu tindre la societat valenciana del seu autogovern.

k) Executar aquelles competències que en un futur li puga encomanar el titular de la Conselleria per delegació o per desplegament de la normativa vigent.



Article 11. Nivell administratiu de la Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern

1. De la Direcció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern depèn la Subdirecció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern, a la qual correspon coordinar i supervisar, en les matèries pròpies de la direcció general, els serveis que en depenen.



2. De la Subdirecció General de Responsabilitat Social i Foment de l'Autogovern depenen els serveis següents:

2.1. Servei de Responsabilitat Social, amb les funcions següents:



a) Impulsar i dinamitzar els processos d'implantació de la cultura de la responsabilitat social en el conjunt de la societat valenciana.

b) Impulsar i coordinar l'aplicació de les polítiques i instruments de responsabilitat social en les administracions públiques i, especialment, en l'àmbit competencial de la Generalitat i el seu sector públic.

c) Fomentar la recerca de noves fórmules d'aplicació de la responsabilitat social i realitzar els estudis, anàlisis comparatives, avaluacions i informes necessaris per la seua implantació en territori de la Comunitat Valenciana.

d) Promoure el coneixement i la difusió de la responsabilitat social en la societat en general a través de la formació, les publicacions, els premis, els incentius o el foment de les col·laboracions entre el sector públic i el privat.

e) Impulsar la creació d'un marc d'actuació en matèria de responsabilitat social que sistematitze d'una manera clara i accessible per a la ciutadania els processos, metodologies i instruments existents en aquesta matèria.

f) Impulsar la participació ciutadana en l'àmbit de la responsabilitat social mitjançant processos diferents a les consultes populars.

g) Fomentar les relacions de la Comunitat Valenciana amb altres països en matèria de responsabilitat social.

h) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.2. Servei de Promoció de l'Autogovern i Dret Foral Valencià, amb les funcions següents:

a) Estudiar, informar i efectuar propostes en matèria de desenvolupament estatutari, i fer estudis, anàlisis comparatives, avaluació i informes sobre dret comparat.

b) Informar i donar suport a l'Administració autonòmica de la Comunitat Valenciana en matèria de desenvolupament estatutari i promoció de l'autogovern.

c) Coordinar amb els serveis corresponents de les administracions locals i departaments en què incidisquen les iniciatives legislatives de desenvolupament estatutari.

d) Efectuar les tasques de documentació, publicacions, comunicació i compilació, així com crear, sistematitzar i custodiar l'arxivament, i promocionar la investigació i l'estudi del dret foral valencià.

e) Promoure les iniciatives legislatives pertinents per a la recuperació i el desenvolupament del dret foral civil valencià, i establir els criteris i les directrius que permeten l'adaptació a les necessitats socials i econòmiques de la Comunitat Valenciana.

f) Gestionar la Comissió de Codificació Civil Valenciana i el seu corresponent òrgan assessor, l'Observatori de Dret Civil Valencià, així com altres comissions o grups de treball que es puguen crear en matèria de dret foral civil valencià, ja directament, ja mitjançant altres institucions, incloent la coordinació en aquest àmbit amb les universitats valencianes.

g) Col·laborar, preparar, estudiar i elaborar els informes que sustenten les sol·licituds necessàries per verificar les transferències de l'Estat a la Comunitat Valenciana de conformitat amb el procediment legalment establit.

h) Informar, assessorar i donar suport a la representació en la Comissió Mixta de Transferències.

i) Disseny, coordinació i gestió de les ajudes destinades al foment i divulgació de l'autogovern i de la responsabilitat social.

j) Coordinar el desplegament normatiu de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana per a la creació dels organismes previstos en aquest.

k) Impulsar, coordinar i desplegar la normativa de la Generalitat en matèria de processos de participació diferents a les consultes populars, en l'àmbit del foment de l'autogovern.

l) Fomentar les relacions de la Comunitat Valenciana amb altres països en matèria de foment de l'autogovern.

m) Dissenyar i executar les actuacions relacionades amb la promoció i la divulgació de l'autogovern i les seues institucions i participar en els órgans de decissió i coordinació relatius a la recuperació de la memòria històrica, a eina per completar la visió que deu tindre la societat valenciana del seu autogovern o autonomia.

n) Divulgar i promoure l'autogovern, així com la identitat, valors, cultura, història i institucions pròpies de la Comunitat Valenciana, mitjançant la subscripció de convenis, campanyes informatives o de divulgació i imatge i plans de formació.

o) Proposar l'aprovació de plans de formació a fi d'impartir cursos en matèria d'autogovern i desenvolupament estatutari en l'ensenyança primària i secundària, en col·laboració amb la conselleria competent en matèria d'educació.

p) Estudiar, impulsar i proposar la creació d'organismes i institucions que dimanen de l'Estatut d'Autonomia, així com tots aquells instituts, organismes o centres d'investigació orientats a promoure i desenvolupar l'autogovern.

q) Coordinar i publicar la Revista Valenciana d'Estudis Autonòmics i altres publicacions relacionades amb aquests objectius.

r) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.



Secció quarta

La Direcció General de Cooperació i Solidaritat



Article 12. Direcció General de Cooperació i Solidaritat

1. La Direcció General de Cooperació i Solidaritat és l'òrgan directiu que programa i executa les polítiques del Consell i exercix les seues competències en matèria de cooperació i solidaritat ciutadana, educació per al desenvolupament i sensibilització social, codesenvolupament, estudis i investigació per al desenvolupament, i voluntariat social i participació en aquest àmbit.

2. En especial, té atribuïdes les competències següents:

a) Elaborar i efectuar el seguiment i avaluació del pla director, els plans anuals i els plans estratègics de cooperació al desenvolupament i solidaritat ciutadana que s'han d'executar en el territori de la Comunitat Valenciana i en països desfavorits, per a l'eradicació de la pobresa, a fi de propiciar el desenvolupament humà sostenible i endogen dels països i poblacions empobrits i facilitar el seu progrés social i econòmic, la sostenibilitat mediambiental i la promoció i defensa dels drets humans.



b) Impulsar, promocionar, fomentar i desenvolupar projectes i accions de cooperació i solidaritat, així com efectuar el seu seguiment i avaluació per l'aprenentatge institucional i la millora contínua de les polítiques i intervencions.

c) Donar suport a les iniciatives solidàries de cooperació que duguen a terme les organitzacions no governamentals i la resta d'agents de la cooperació valenciana, així com, si és el cas, efectuar el seu control, seguiment i avaluació.

d) Realitzar accions de caràcter humanitari, encaminades a pal·liar en altres països els efectes originats pels desastres naturals o provocades pel ser humà com a conseqüència de guerres o conflictes.

e) Coordinar els plans, els programes i els projectes de cooperació al desenvolupament i de les accions humanitàries de la Comunitat Valenciana, així com establir les relacions adequades de col·laboració amb tots els agents públics i privats, nacionals i internacionals, per a la realització de programes conjunts en matèries de la seua competència.

f) Coordinar amb l'Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament i amb altres administracions públiques, organismes i institucions nacionals o supranacionals, la realització de programes conjunts en matèries de la seua competència.

g) Impulsar, promocionar, fomentar i desenvolupar projectes i accions d'educació per al desenvolupament i sensibilització de la societat valenciana, per mitjà de la informació de les diferents realitats, a través del foment de valors com ara la solidaritat, la justa distribució de la riquesa i el racional aprofitament dels recursos, així com el seu seguiment i avaluació.

h) Donar suport i promocionar els projectes de codesenvolupament, com a instrument per a afavorir la participació de la població immigrant com a potencial per al desenvolupament dels seus pobles d'origen.

i) Realitzar estudis i investigacions, per si mateix o per altres mitjans, per a la cooperació i per al desenvolupament, així com promocionar iniciatives de noves formes de cooperació.

j) Establir i dur a terme actuacions de sensibilització social dirigides a impulsar la solidaritat ciutadana a fi de remoure obstacles que impedeixen l'exercici ple i efectiu dels drets fonamentals de les persones recollits en la Constitució a través d'instruments i mecanismes de participació.

k) Elaborar projectes normatius, avantprojectes de pressupostos, programes i ajudes i subvencions sobre matèries de competència de la direcció general.

l) Qualssevol altres actuacions que determinen la presència i la participació efectiva del Consell en l'àmbit de la cooperació i la solidaritat.





Article 13. Nivell administratiu de la Direcció General de Cooperació i Solidaritat

1. De la Direcció General de Cooperació i Solidaritat depèn la Subdirecció General de Cooperació i Solidaritat, a la qual correspon coordinar i supervisar, en les matèries pròpies de la direcció general, els serveis que en depenen.

2. De la Subdirecció General de Cooperació i Solidaritat depenen els serveis següents:

2.1. Servei d'Anàlisi, Estudis, Promoció i Seguiment, amb les funcions següents:

a) Elaborar l'avantprojecte deL Pla Director de la Cooperació Valenciana, en col·laboració amb la resta dels departaments implicats i agents de la cooperació valenciana, i executar la seua coordinació, seguiment i avaluació.

b) Elaborar plans i programes de cooperació al desenvolupament, a partir dels objectius, prioritats i línies d'actuació assenyalats per la direcció general.

c) Elaborar i realitzar programes de seguiment i avaluació dels projectes i accions de cooperació internacional al desenvolupament i la solidaritat finançats amb càrrec als pressupostos de la Generalitat.

d) Proposar directrius tècniques per a la preparació de les convocatòries d'ajudes i convenis de col·laboració en matèria de cooperació al desenvolupament i la solidaritat finançats amb càrrec als pressupostos de la Generalitat.

e) Proposar i impulsar mesures de coordinació, coherència interna, col·laboració i coordinació de la direcció general amb altres departaments, administracions públiques i agents de la cooperació valenciana, sota els principis de complementarietat i qualitat, per a l'optimització dels recursos existents i l'eficàcia de les intervencions.

f) Facilitar la consulta i la participació de les institucions i agents socials, implicats en la cooperació valenciana, en les polítiques i accions del Consell en matèria de cooperació al desenvolupament i la solidaritat.



g) Promoure la formació especialitzada, el voluntariat i la professionalització dels cooperants de la Comunitat valenciana, així com la recerca i innovació en qüestions relacionades amb la cooperació al desenvolupament.

h) Proposar, impulsar i coordinar amb l'Administració General de l'Estat, comunitats autonòmes, administracions i institucions públiques, estatals i supraestatals, en l'àmbit de la cooperació internacional al desenvolupament, programes i projectes de cooperació.

i) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.2. Servei de Gestió de Programes i Cooperació, amb les funcions següents:

a) Gestionar econòmicament i pressupostàriament els programes de cooperació i les convocatòries d'ajudes i dels convenis de col·laboració que se subscriguen en matèria de cooperació i solidaritat finançats amb càrrec als pressupostos de la Generalitat. Així mateix, el control dels projectes i accions finançades amb càrrec als pressupostos de la Generalitat.

b) Establir i dur a terme actuacions de sensibilització social dirigides a impulsar la solidaritat ciutadana a fi de remoure obstacles que impedeixen l'exercici ple i efectiu dels drets fonamentals de les persones recollits en la Constitució a través d'instruments i mecanismes de participació.

c) Col·laborar en la coordinació d'actuacions d'ajuda humanitària i emergències i la seua coordinació amb l'ajuda humanitària de les comunitats autònomes i de l'Estat.

d) Proposar directrius normatives per a la preparació de les convocatòries d'ajudes i convenis de col·laboració en matèria de cooperació al desenvolupament finançats amb càrrec als pressupostos generals de la Generalitat.

e) Elaborar projectes normatius, avantprojectes de pressupostos, programes i ajudes i subvencions sobre matèries de competència de la direcció general.

f) Coordinar la informació sobre les actuacions i les convocatòries de diversos organismes d'àmbit local, autonòmic, estatal i de la Unió Europea, en matèria de cooperació al desenvolupament i solidaritat.

g) Gestionar el Registre Autonòmic de les Persones Cooperants Valencianes i el Registre d'Agents de la Cooperació al Desenvolupament de la Comunitat Valenciana.

h) Elaborar estadístiques sobre la cooperació al desenvolupament finançada amb càrrec als pressupostos de la Generalitat.

i) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.





CAPÍTOL III

La Subsecretaria



Article 14. Subsecretaria

1. La Subsecretaria presta assistència tècnica al conseller, al secretari autonòmic i als directors generals en tot el que es requerisca i vetla per l'eficaç tramitació dels assumptes que han d'atendre els serveis que en depenen. Per a això, sota la dependència de la persona titular de la Conselleria, exercirà les competències determinades en l'article 69 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, així com la promoció i la coordinació de les accions i mesures de transparència que s'establisquen en l'àmbit de la Conselleria, en compliment del que disposa la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana, i portar el seu seguiment i la vigilància. També li correspon l'exercici de la potestat disciplinària pel que fa al personal adscrit a la Conselleria, excepte en el supòsit que la sanció proposada siga la de separació del servei.

2. Així mateix, la Subsecretaria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació coordina i demana a les diferents unitats administratives de cada conselleria la informació i les actuacions necessàries per a complir amb les obligacions de millora de la qualitat dels serveis públics i simplificació administrativa establides en les disposicions legals i reglamentàries.

3. La Subsecretaria dirigeix i coordina les funcions corresponents a la gestió administrativa i de personal, contractació, assumptes generals, gestió econòmica i pressupostària, i organització.

4. Directament de la Subsecretaria depenen:

a) La Secretaria General Administrativa.

b) La Subdirecció General d'Atenció a la Ciutadania, Qualitat i Inspecció de Serveis.

c) La comissió de transparència que es constituïsca dins de l'àmbit de la Conselleria, integrada per personal propi d'aquesta, en els termes que s'establisca reglamentàriament.

5. La Subdirecció General del Gabinet Tècnic depèn orgànicament de la Subsecretaria i funcionalment de la persona titular de la Conselleria. Al seu torn, depèn, de la Subdirecció General de Gabinet Tècnic, la Unitat d'Igualtat, dins de l'àmbit de la Conselleria, integrada per personal propi d'aquesta.



Article 15. Secretaria General Administrativa

1. A la Secretaria General Administrativa li corresponen les funcions de suport a la Subsecretaria en la gestió de tots els serveis generals de la Conselleria, exercint, entre d'altres les funcions establides en l'article 73.2 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.



2. La Secretaria General Administrativa s'estructura en els serveis següents:

2.1. Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària, amb les funcions següents:

a) Elaborar l'avantprojecte de pressupostos de la Conselleria.

b) Tramitar i formalitzar els ingressos que s'originen per les activitats dels distints centres directius de la Conselleria.

c) Controlar i efectuar el seguiment de l'execució pressupostària i econòmica de tots els programes pressupostaris de la Conselleria i tramitar les corresponents modificacions pressupostàries.

d) Gestionar el programa pressupostari de la Conselleria.

e) Coordinar i efectuar seguiment de les caixes pagadores de la Conselleria, així com comptabilitzar els comptes justificatius dels fons de caixa fixa gestionats pels centres directius de la Conselleria.

f) Supervisar l'activitat de gestió econòmica i pressupostària que realitzen altres unitats de la Conselleria.

g) Avaluar els programes pressupostaris i, en general, desenvolupar quantes funcions de caràcter econòmic i pressupostari li siguen encomanades pels òrgans superiors.

h) Establir les directrius per a la correcta gestió de despeses i ingressos i l'òptima utilització dels recursos.

i) Dissenyar i mantenir actualitzats els programes d'informació i gestió econòmica de la Conselleria.

j) Efectuar la gestió patrimonial dels béns mobles.

k) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.2. Servei de Coordinació Administrativa i Suport Tècnic i de Personal, amb les funcions següents:

a) Tramitar les incidències de personal, incloses les relatives a la gestió de nòmina del personal adscrit al departament, i preparar les propostes de modificació de les relacions de llocs de treball i les seues actualitzacions.

b) Realitzar els estudis, propostes i actuacions que respecte al personal de la Conselleria hagen d'efectuar-se, i encarregar-se de la conservació i custòdia els expedients personals dels empleats públics al servei de la Conselleria.

c) Vetlar pel compliment de la normativa en matèria de personal, i tramitar, si és el cas, els expedients disciplinaris.

d) Proposar a l'Institut Valencià d'Administració Pública i, si és el cas, realitzar cursos de formació en matèries de competències de la Conselleria.

e) Coordinar i impulsar la tramitació dels projectes normatius, així com col·laborar amb les direccions generals en la seua elaboració.

f) Racionalitzar els procediments administratius, impulsar i coordinar la implantació i desenvolupament dels sistemes i instruments de la gestió de qualitat i transparència en la Conselleria, i efectuar estudis i propostes sobre normalització de documentació, simplificació i transparència administrativa.

g) Coordinar, informar i rendir compte a l'òrgan superior o centre directiu competent en matèria de qualitat dels serveis públics i simplificació administrativa, de transparència i participació ciutadana i de responsabilitat social, de totes les actuacions de la Conselleria en aquestes matèries.

h) Realitzar l'assistència tècnica a les direccions generals per a la preparació de convocatòries de subvencions i concerts, així com per a la implantació de procediments de gestió.

i) Efectuar la coordinació, seguiment, supervisió i impuls de la tramitació dels convenis de col·laboració a subscriure per la Conselleria, així com la remissió dels convenis subscrits al Registre de Convenis.

j) Supervisar i remetre els expedients corresponents als assumptes que s'hagen d'elevar a la comissió de secretaris autonòmics i subsecretaris i al Consell per a la seua aprovació o coneixement, preparar l'informe de la Subsecretaria i traslladar dels acords al centre directiu corresponent de la Conselleria.

k) Tramitar la publicació de normes i actes de la Conselleria en els diaris oficials.

l) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.3. Servei de Contractació i Assumptes Generals, amb les funcions següents:

a) Analitzar, dissenyar, determinar i ordenar els criteris en relació amb les contractacions que s'efectuen.

b) Estudiar, preparar i formalitzar els expedients de contractació de la Conselleria.

c) Portar el seguiment de l'execució dels expedients de contractació de la Conselleria.

d) Elaborar els informes, propostes de resolució i la resta d'incidències que es deriven dels contractes i qualsevol altra funció relativa a contractació.

e) Efectuar la gestió patrimonial dels béns immobles adscrits a la Conselleria i qualsevol altra funció relativa a patrimoni.

f) Gestionar els assumptes generals i dependències comunes, com ara règim interior, manteniment d'instal·lacions, organització i coordinació del personal subaltern i conductors i altres comeses semblants.



g) Establir criteris de racionalització i homogeneïtzació en matèria d'adquisició i utilització de material de tipus general i elaborar la proposta i gestionar l'adquisició de mobiliari i material fungible i inventariable.

h) Vetlar pel funcionament correcte del registre general d'entrada i eixida de documents i de l'arxiu general.

i) Efectuar la proposta de resolució dels expedients de responsabilitat patrimonial de la Conselleria i tramitar les reclamacions administratives prèvies a l'exercici d'accions laborals.

j) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.



Article 16. Subdirecció General d'Atenció a la Ciutadania, Qualitat i Inspecció de Serveis.

1. La Subdirecció General d'Atenció a la Ciutadania, Qualitat i Inspecció de Serveis dirigix, controla, coordina i supervisa l'execució dels projectes, objectius o activitats que se li assignen, així com els serveis i les unitats administratives que se li adscriuen.

2. De la Subdirecció General d'Atenció al Ciutadà, Qualitat i Inspecció de Serveis depenen la Inspecció General de Serveis i l'àrea funcional referida a l'atenció a la ciutadania i a la qualitat en la prestació dels serveis públics, i té la següent estructura i funcions:



2.1. La Inspecció General de Serveis, que desenvolupa l'execució de les funcions de control i inspecció general dels serveis.

D'acord amb allò que estableix el Decret 68/2014, de 9 de maig, del Consell, pel que se regula l'exercici de la competència i les funcions d'inspecció general dels serveis de l'Administració de la Generalitat, la competència d'inspecció de serveis compren essencialment:

a) Efectuar la inspecció general de totes les activitats, centres i serveis dels òrgans i entitats inclosos en l'apartat 1 de l'article 2 del decret esmentat, vigilar i comprovar que el seu funcionament i la gestió dels programes, les estructures, els processos i els procediments, i els recursos personals i materials, s'ajusten en tot moment a les lleis, als reglaments i a la resta de disposicions aplicables en cada cas.



b) Avaluar, controlar i efectuar l'anàlisi de l'eficàcia i l'eficiència en la gestió de les dites activitats, programes i serveis, en funció dels objectius finalment aconseguits i en relació amb els recursos utilitzats.



c) Qualsevol altra acció d'anàloga naturalesa que puguen incloure les lleis o els reglaments com a constitutiva de la competència d'inspecció general dels serveis.

d) Amb caràcter complementari, encara que igualment essencial, la competència d'inspecció general dels serveis comprén també la participació activa en l'impuls, la coordinació, la supervisió, el seguiment, el suport tècnic i l'avaluació dels plans, els programes i les iniciatives de millora de la qualitat dels serveis públics, amb l'abast i la dimensió que en cada pla o projecte s'establisquen.

e) Pel que fa a la matèria de queixes i suggeriments, es considera inclosa en la competència d'inspecció general dels serveis la seua tramitació i resolució, en els termes que explicita l'article 4 del decret esmentat.

f) Desenvolupar les actuacions d'investigació i informe que els atribuïsquen els protocols d'actuació en matèria d'assetjament moral en el treball (mobbing) o davant de l'assetjament sexual o per raó de sexe en l'àmbit de l'Administració de la Generalitat.

La Inspecció General de Serveis està conformada pel personal inspector i els seus llocs de treball, amb rang de cap de servei, depenen jeràrquicament, de forma directa, de la persona titular de la dita subdirecció general, qui dirigix, controla, coordina i supervisa directament l'execució de les mencionades funcions.

2.2. Per a les seues restants funcions, la Subdirecció General d'Atenció a la Ciutadania, Qualitat i Inspecció de Serveis s'estructura en els serveis següents:

2.2.1.Servei de Atenció a la Ciutadania i Qualitat dels serveis, amb les funcions següents:

a) Coordinar i gestionar les activitats d'atenció a la ciutadania en la Generalitat, que integren la coordinació del Sistema d'Informació al Ciutadà i la direcció dels canals d'atenció, tant presencials en les oficines Prop, com no presencials: en la plataforma 012, en terminals mòbils, en la web, així com en els nous canals emergents que proporcione la implantació de les noves tecnologies.

b) Coordinar, homogeneïtzar i validar la informació que continga el catàleg de procediments administratius de la Generalitat, i el seu sector públic, la normalització dels seus formularis i la coordinació i gestió de la guia de persones i departaments de la Generalitat.

c) Coordinar les infraestructures d'atenció al ciutadà en les oficines Prop i del Projecte d'Oficines Integrades d'Atenció al Ciutadà en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

d) Coordinar la implantació i el desenvolupament del sistema d'informació del mercat interior europeu (IMI).

e) Gestionar les funcions atribuïdes pel Decret 165/2006, de 3 de novembre, del Consell, pel qual es regulen les queixes i els suggeriments en l'àmbit de l'administració i les organitzacions de la Generalitat.

f) Gestionar i fer el seguiment dels plans i dels programes en materia de qualitat, per mitjà de l'impuls de mesures de simplificació administrativa, el desenvolupament de les cartes de serveis i altres instruments de gestió anàlegs dirigits a la millora final de la qualitat en la prestació dels serveis públics.

g) L'execució dels programes d'actuació per al mesurament de la qualitat dels serveis públics de la Generalitat.

h) L'execució dels programes d'avaluació de la qualitat dels serveis públics i d'acreditació i certificació de la qualitat dels serveis.



i) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.2.2. Servei d'Assistència Tècnica a la Inspecció General de Serveis, amb les funcions següents:

a) Recopilar la documentació normativa i tècnica necessària per a les actuacions de control i inspecció de serveis.

b) Realitzar estudis específics relacionats amb la funció d'inspecció de serveis que li siguen encomanats.

c) Col·laborar en el disseny de guies, protocols, formularis i metodologies d'avaluació, anàlisi, control i inspecció per a la seua utilització en les actuacions desenvolupades pel personal inspector de serveis.

d) Assistir al personal inspector de serveis en les tasques de planificació, execució i supervisió de les actuacions desenvolupades, així com en la realització de visites d'inspecció i en l'elaboració dels informes finals.

e) Prestar suport tècnic en els processos de millora de la qualitat impulsats per la subdirecció general.

f) Atendre les incidències que es produïsquen en la xarxa d'oficines Prop relatives als seus mitjans materials i humans.

g) Recolzar les distintes comissions i grups de treball en què participe la Subdirecció General, preparar tota la documentació necessària, i portar el seguiment dels acords aconseguits i exercir la secretaria d'aquestes quan s'estime convenient.

h) En general, qualsevol altra funció de suport tècnic a la labor inspectora, tant en les actuacions específiques de control i inspecció com en el desenvolupament de programes i projectes de millora de la qualitat dels serveis en què participe el personal inspector.



Article 17. Subdirecció General del Gabinet Tècnic

1. A la Subdirecció General del Gabinet Tècnic li correspon coordinar i supervisar els serveis que en depenen en relació a les funcions relatives a l'assessorament tècnic al titular de la Conselleria, informes, estudis, documentació, publicacions, estadístiques i seguiment parlamentari. A més, exercirà com a Unitat d'Igualtat de la Conselleria, amb caràcter transversal i en coordinació amb l'òrgan competent de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. Les funcions com a Unitat d'Igualtat seran:

a) Vetlar per l'aplicació efectiva del principi d'igualtat entre dones i homes.

b) Dur a terme el seguiment, avaluació del desenvolupament i grau de compliment de la normativa vigent en matèria d'igualtat entre dones i homes.

c) Assessorar en l'elaboració d'informes sobre impacte per raó de gènere.

d) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en els contractes, subvencions, convenis, acords, gestió de recursos humans i qualsevol altra actuació que es duga a terme en l'àmbit de les seues competències, així com analitzar l'impacte dels resultats que la seua realització ha tingut respecte del gènere.

e) Supervisar i proposar mesures per a la incorporació de la perspectiva de gènere en l'elaboració dels pressupostos.

f) Demanar la informació estadística generada per l'activitat del departament i assessorar en relació amb la seua elaboració així com realitzar l'anàlisi, el seguiment i el control, des de la dimensió de gènere, de les estadístiques oficials relacionades amb el seu àmbit competencial.

g) Promoure l'elaboració d'estudis d'investigació i informes tècnics de diagnòstic de la situació de les dones, en relació amb les àrees d'activitat del departament, amb la finalitat de detectar i corregir possibles situacions de desigualtat entre dones i homes.

h) Assessorar en l'elaboració dels plans d'igualtat previstos en la normativa de funció pública valenciana, col·laborar en la seua avaluació i proposar l'adopció de mesures correctores.

i) Impulsar la formació i la sensibilització del personal del seu departament en relació amb l'abast i el significat del principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes, per mitjà de la formulació de propostes d'accions formatives a la Direcció General d'Institut Valencià de les Dones i per la Igualtat de Gènere.

j) Impulsar i proposar mesures específiques dirigides a corregir situacions de desigualtat social que afecten especialment a dones en exclusió social, víctimes de violència o que patixen discriminació múltiple.



k) Promoure i impulsar el desenvolupament de mesures de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar que s'adopten des de la Conselleria amb competències en funció pública.

2. La Subdirecció General del Gabinet Tècnic s'estructura en els serveis següents:

2.1. Servei d'Informes i Activitat Parlamentària, amb les funcions següents:

a) Assessorar, d'acord amb criteris de competència tècnica i des d'una perspectiva pluridisciplinària, a la persona titular del departament.

b) Elaborar i analitzar la informació i documentació sobre les matèries pròpies de la Conselleria, i preparar els informes i els estudis tècnics i les memòries necessaris.

c) Proposar i tramitar les actuacions de la Conselleria relacionades amb l'activitat parlamentària.

d) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.

2.2. Servei de Documentació, Publicacions i Estadística Departamental, amb les funcions següents:

a) Gestionar les bases de dades documentals d'interés per a la Conselleria

b) Col·laborar en el tractament, organització i recuperació de la documentació rellevant per al desenvolupament de les funcions d'assessorament corresponents a la Subdirecció General del Gabinet Tècnic.



c) Proposar i elaborar publicacions i estadístiques en matèria de la Conselleria.

d) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.





TÍTOL III

Organització territorial



Article 18. Serveis territorials

1. Com a expressió del principi de desconcentració administrativa, en cada una de les tres províncies de la Comunitat Valenciana estaran els serveis territorials, que gestionaran les funcions que se li atribuïsquen en la matèria, en el respectiu àmbit territorial.

2. Els serveis territorials dependran orgànicament de la Subsecretaria i funcionalment de les direccions generals en les matèries de la respectiva competència.

3. En cada una de les províncies, un director o directora territorial, amb el rang de subdirecció general, dirigirà i coordinarà els serveis, seccions i unitats administratives, vetlarà pel seu funcionament correcte per mitjà de l'adopció de les mesures necessàries i exercirà totes aquelles facultats que se li assignen o deleguen.

4. A cada director/a territorial, dins del seu àmbit territorial, li correspon l'exercici de les funcions següents:

a) Exercir la direcció de tots els serveis, els programes i les activitats que realitzen els serveis, les seccions, les unitats i els negociats i la resta de centres dependents o integrats en la direcció territorial.

b) Vetlar per l'adequada realització i execució de les funcions pròpies de la Conselleria en el seu àmbit territorial.

c) Exercir les funcions que li atribuïxen les disposicions vigents, així com les que expressament li deleguen els centres directius competents





DISPOSICIÓNS TRANSITÒRIES



Primera. Règim transitori de les unitats i llocs de treball

Els diferents centres directius gestionaran els crèdits relatius a les competències que els han sigut atribuïdes pel present decret.

Al mateix temps, les unitats i els llocs de treball de nivell administratiu configurades de conformitat amb l'anterior estructura de conselleries del Consell i els corresponents reglaments orgànics i funcionals continuaran subsistents, retribuïdes amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris amb els quals ho eren fins al moment, i donaran el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponguen en les matèries que venien gestionant amb anterioritat a l'entrada en vigor del present decret, sense perjudici de la competència per a resoldre dels òrgans als qui els ha sigut atribuïda.

Tot açò es mantindrà fins que es duguen a terme les modificacions pressupostàries derivades d'aquest reglament, així com les actuacions que procedisquen sobre els llocs de treball indicats en el marc de la vigent normativa en matèria de funció pública per a l'adequació de la nova estructura orgànica i sense perjudici que, posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a aquesta. Així mateix, des del moment de l'entrada en vigor d'aquest decret, i sense perjudici de l'anterior, es podran produir els canvis d'adscripció d'unitats administratives que procedisquen, de conformitat amb la reorganització efectuada.



Aegona. Direccions i Serveis territorials

Les Direccions i Serveis territorials de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació no entraran en funcionament en tant que no existisca una necessitat real d'aquests i consignació pressupostària adequada i suficient amb aquest fi.







DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Queda derogat el Decret 119/2015, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Desplegament

Es faculta el conseller o la consellera de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació per a dictar totes les disposicions que requerisca l'aplicació i el desplegament d'aquest decret, en compliment del que disposa la Llei del 5/1983, de 30 de desembre, Consell.





Segona. Entrada en vigor

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



Valencia, 18 de setembre de 2015



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



El conseller de Transparència,

Responsabilitat Social, Participació i Cooperació,

MANUEL ALCARAZ RAMOS

Mapa web