Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 7/2017, de 28 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es desplega el Decret 157/2014, de 3 d'octubre, pel qual s'estableixen les autoritzacions sanitàries i s'actualitzen, creen i organitzen els registres d'ordenació sanitària de la Conselleria de Sanitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8122 de 07.09.2017
Número identificador:  2017/7681
Referència Base de Dades:  007903/2017
 



ORDRE 7/2017, de 28 d'agost, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es desplega el Decret 157/2014, de 3 d'octubre, pel qual s'estableixen les autoritzacions sanitàries i s'actualitzen, creen i organitzen els registres d'ordenació sanitària de la Conselleria de Sanitat. [2017/7681]

Índex

Preàmbul

Títol I. Disposicions generals

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Títol II. Procediment d'autorització, certificació i inscripció

Capítol I. Procediment d'autorització de centres, serveis sanitaris i biobancs

Secció primera. Procediment d'autorització

Article 2. Autorització sanitària de centres, serveis sanitaris i biobancs

Article 3. Tipus d'autorització sanitària i definicions

Article 4. Òrgan competent

Article 5. Presentació de sol·licituds

Article 6. Documentació

Article 7. Esmena de sol·licituds

Article 8. Informes tècnics

Article 9. Període d'informació pública

Article 10. Inspecció dels centres, serveis sanitaris i biobancs



Article 11. Resolució / finalització / terminació del procediment



Secció segona. Revocació de l'autorització sanitària

Article 12. Procediment de revocació

Capítol II. Procediment de certificació tecnicosanitària dels vehicles destinats al transport sanitari terrestre

Secció primera. Procediment de certificació

Article 13. Obligacions dels vehicles destinats a transport sanitari terrestre

Article 14. Procediment de concessió de la certificació tecnicosanitària

Article 15. Òrgan competent

Article 16. Període de validesa de les certificacions tecnicosanitàries



Secció segona. Revocació de la certificació tecnicosanitària

Article 17. Procediment de revocació

Capítol III. Procediment d'inscripció de desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs instal·lats fora de l'àmbit sanitari



Article 18. Procediment d'inscripció

Títol III. Tipologia dels centres, serveis i establiments sanitaris



Article 19. Tipologia dels centres, serveis i establiments sanitaris



Títol IV. Requisits dels centres, serveis sanitaris i biobancs

Article 20. Requisits bàsics dels centres, serveis sanitaris i biobancs



Títol V. Registres sanitaris

Capítol I. Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana

Article 21. Finalitat del Registre

Article 22. Naturalesa i dependència

Article 23. Contingut del Registre

Article 24. Assentaments del Registre

Article 25. Actualització del Registre

Capítol II. Registre Autonòmic de Biobancs

Article 26. Finalitat i dependència

Article 27. Naturalesa

Article 28. Contingut del Registre

Capítol III. Registre Autonòmic de Certificacions Tecnicosanitàries de la Comunitat Valenciana

Article 29. Finalitat del Registre

Article 30. Naturalesa i dependència

Article 31. Contingut del Registre

Article 32. Dades registrals bàsiques

Article 33. Assentaments del Registre

Capítol IV. Registre Autonòmic de Desfibril·ladors Automàtics i Semiautomàtics Externs

Article 34. Finalitat del Registre

Article 35. Naturalesa i dependència

Article 36. Contingut del Registre

Article 37. Assentaments del Registre

Disposició addicional

Única. No increment de la despesa

Disposicions transitòries

Primera. Sol·licituds en tràmit

Segona. Adaptació de recursos autoritzats

Tercera. Actualització del Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana

Disposició derogatòria

Única. Normativa que es deroga

Disposició final

Única. Entrada en vigor.





PREÀMBUL



La Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat, estableix amb caràcter de normativa bàsica que els centres i establiments sanitaris, qualssevol que en siga el nivell i la categoria o el titular, precisaran autorització administrativa prèvia per a la seua instal·lació i funcionament, així com per a les modificacions que respecte de la seua estructura i règim inicial puguen establir-se. A més, assenyala que les bases generals sobre qualificació, registre i autorització seran establides per reial decret.

La Llei 16/2003, de 28 de maig, de cohesió i qualitat del Sistema Nacional de Salut, assenyala que mitjançant reial decret es determinaran, amb caràcter bàsic, les garanties mínimes de seguretat i qualitat que hauran de ser exigides per a la regulació i autorització, per part de les comunitats autònomes, de l'obertura i posada en funcionament en el seu respectiu àmbit territorial dels centres sanitaris. Els requisits bàsics esmentats aniran dirigits a garantir que el centre, establiment o servei sanitari compta amb els mitjans necessaris per a realitzar les activitats a què va destinat. Així mateix, estableix que «els requisits mínims podran ser complementats per les comunitats autònomes per a tots els centres, establiments i serveis sanitaris del seu àmbit territorial».



El Reial decret 1277/2003, de 10 d'octubre, pel qual s'estableixen les bases generals sobre autorització de centres, serveis i establiments sanitaris, regula les bases del procediment de la seua autorització, estableix una classificació, denominació i definició comuna per a tots ells, i crea un registre i un catàleg general dels centres, serveis i establiments esmentats.

En matèria de vehicles de transport sanitari el Reial decret 836/2012, de 25 de maig, estableix les característiques tècniques, l'equipament sanitari i la dotació de personal dels vehicles de transport sanitari per carretera.

El Reial decret 365/2009, de 20 de març, determina les condicions i requisits mínims de seguretat i qualitat en la utilització de desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs fora de l'àmbit sanitari.



El Reial decret 1716/2011, de 18 de novembre, estableix els requisits bàsics d'autorització i funcionament dels biobancs, amb fins d'investigació biomèdica i del tractament de les mostres biològiques d'origen humà i regula el funcionament del Registre Nacional de Biobancs per a investigació biomèdica.

En l'àmbit autonòmic, l'article 84.1 de la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, estableix que els centres, serveis i establiments sanitaris, qualssevol que en siga el nivell i la categoria o el titular, siga una persona física o jurídica, requeriran autorització administrativa per a la seua instal·lació, obertura, funcionament, possibles modificacions i, si és el cas, tancament. Reglamentàriament es determinaran els requisits necessaris per a concedir l'autorització esmentada i la seua inscripció en el registre corresponent.

El Decret 157/2014, de 3 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen les autoritzacions sanitàries i s'actualitzen, creen i organitzen els registres d'ordenació sanitària de la Conselleria de Sanitat, estableix les bases generals del procediment d'autorització sanitària de centres, serveis sanitaris i biobancs, així com de la certificació tecnicosanitària dels vehicles destinats al transport sanitari terrestre, l'actualització i gestió dels registres d'ordenació sanitària existents i la creació del Registre Autonòmic de Certificacions Tecnicosanitàries de la Comunitat Valenciana.

Alhora, el mencionat Decret 157/2014, de 3 d'octubre, en l'article 4, autoritza la conselleria amb competències en matèria de sanitat per a establir requisits complementaris als mínims que estableix el Reial decret 1277/2003, de 10 d'octubre, i normes d'aplicació per a l'autorització de centres i serveis sanitaris; i, en l'article 5, per a determinar altres requisits, a més dels mínims exigits pel Reial decret 1716/2011, que estime necessaris per a la concessió de l'autorització de constitució i funcionament d'un biobanc en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana; així com en els articles 6 i 7, per a establir requisits addicionals als que es contemplen en el Reial decret 836/2012, de 25 de maig, pel qual s'estableixen les característiques tècniques, l'equipament sanitari i la dotació de personal dels vehicles de transport sanitari per carretera, i en el Reial decret 365/2009, de 20 de març, pel qual s'estableixen les condicions i requisits mínims de seguretat i qualitat en la utilització dels desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs fora de l'àmbit sanitari.



Al seu torn, l'article 10.3 del Decret 157/2014, arreplega que la Conselleria de Sanitat establirà l'estructura i el contingut del Registre Autonòmic de Certificacions Tecnicosanitàries de la Comunitat Valenciana, d'acord amb allò que s'ha establit per l'Ordre PRE/1435/2013, de 23 de juliol, per la qual es va desenvolupar el Reglament de la Llei d'ordenació dels transports terrestres en matèria de transport sanitari per carretera.

És per tot això que es fa necessari sintetitzar en una única norma el procediment d'autorització de centres, serveis sanitaris i biobancs i de certificació tecnicosanitària dels vehicles destinats al transport sanitari terrestre a la Comunitat Valenciana, així com establir els requisits complementaris dels mínims establits per la normativa bàsica per als centres, serveis sanitaris i biobancs que han de reunir per a la seua autorització i funcionament. Tenint en compte la variabilitat en la tipologia dels centres i serveis, els requisits complementaris que s'estableixen són els considerats mínims comuns bàsics a tots ells que garanteixen que el centre, servei sanitari o biobanc compta amb els mitjans necessaris per a desenvolupar l'activitat en condicions bàsiques de qualitat i seguretat. Aquests requisits bàsics podran ser desenvolupats específicament en funció del tipus de centre o servei sanitari, establint amb major concreció requisits proporcionals a la seua tipologia.



Per a assegurar la transparència i seguretat jurídica de la ciutadania resulta, així mateix, necessari establir aquests requisits amb l'adequat rang normatiu i la consegüent publicació d'aquests en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el web del departament.



Per a garantir la millor eficàcia i eficiència dels procediments, se'n tendeix a la màxima simplificació per a facilitar la tramitació de les autoritzacions i reduir les càrregues administratives al ciutadà.



En relació als registres d'ordenació sanitària s'ha establit una estructura i contingut que facilite la màxima coordinació entre els registres mencionats en la present norma, i altres registres en l'àmbit autonòmic o estatal amb els quals necessàriament estan relacionats.

Alhora, es fa constar que la present norma està inclosa com una de les iniciatives reglamentàries a tramitar per aquesta conselleria en el marc del Pla normatiu de l'administració de la Generalitat 2017, aprovat per Acord del Consell, de 17 de febrer de 2017.

Per tot això, en virtut d'allò disposat en l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i en virtut de l'atribució de competències efectuada pel Decret 7/2015, de 29 de juny, del president de la Generalitat, realitzada la consulta pública prèvia per a demanar l'opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats, demanats els informes preceptius i fent ús, igualment, de l'autorització concedida per la disposició final primera del Decret 157/2014, de 3 d'octubre, del Consell, pel qual es regulen les autoritzacions sanitàries i s'actualitzen, creen i organitzen els registres d'ordenació sanitària de la Conselleria de Sanitat





ORDENE



Títol I

Disposicions generals



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Constitueix l'objecte i àmbit d'aquesta ordre:

1. Desenvolupar el procediment d'autorització dels centres i serveis sanitaris, tant públics com privats, ubicats en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, a excepció d'aquells el procediment d'autorització del qual vinga regulat per una normativa específica i regular el procediment d'autorització sanitària dels biobancs amb fins d'investigació biomèdica i les mostres biològiques d'origen humà, i el d'obtenció de la certificació tecnicosanitària dels vehicles destinats al transport sanitari terrestre a la Comunitat Valenciana.



2. Establir els requisits tècnics complementaris bàsics que els centres i serveis sanitaris de la Comunitat Valenciana, han de complir per a la seua autorització sanitària.

3. Actualitzar i modernitzar els registres d'ordenació sanitària de la conselleria competent en matèria de sanitat: el Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana, el Registre Autonòmic de Biobancs, el Registre Autonòmic de Desfibril·ladors Automàtics i Semiautomàtics Externs i el Registre Autonòmic de certificacions tecnicosanitàries de la Comunitat Valenciana.







Títol II

Procediments d'autorització, certificació i inscripció



Capítol I

Procediment d'autorització de centres,

serveis sanitaris i biobancs



Secció primera

Procediment d'autorització



Article 2. Autorització sanitària de centres, serveis sanitaris i biobancs

Els centres, serveis sanitaris i biobancs de la Comunitat Valenciana, hauran de comptar amb la preceptiva autorització sanitària amb caràcter previ a l'inici de la seua activitat. Així mateix, requeriran d'autorització sanitària les seues modificacions i tancament.

Amb caràcter general, l'autorització sanitària dels centres, serveis sanitaris i biobancs es concedirà per un període indefinit sempre que el centre, servei o biobanc mantinga la seua inscripció en el registre autonòmic corresponent, segons disposa l'article 25.

No obstant això, les autoritzacions per a l'obtenció, processament, emmagatzematge, distribució i utilització d'òrgans, cèl·lules i teixits s'ajustaran a la normativa específica existent per a aquest tipus d'activitats.

L'autorització sanitària que regula aquesta norma no eximeix els centres, serveis sanitaris i biobancs de l'obtenció de la resta d'autoritzacions o llicències que siguen necessàries per a l'exercici de les seues activitats o el funcionament de les seues instal·lacions i equipament, ni del compliment d'una altra normativa que els siga aplicable.



Article 3. Tipus d'autorització sanitària i definicions

1. Autorització de funcionament: és la que faculta els centres i serveis sanitaris, públics i privats, de qualsevol classe i naturalesa, per a realitzar les seues activitats. Es concedirà per a cada centre sanitari així com per a cada un dels serveis que constitueixen la seua oferta assistencial. En el cas dels biobancs, n'autoritza la constitució i el funcionament.

2. Autorització de modificació: s'exigirà per a tots els centres i serveis sanitaris que realitzen canvis en la seua estructura i/ o instal·lacions, en la seua titularitat o en la seua oferta assistencial. En el cas dels biobancs, es requerirà per a qualsevol modificació substancial en les condicions i requisits que van motivar la concessió de l'autorització de funcionament.

3. Autorització de renovació: s'exigirà després de l'autorització de funcionament, quan la normativa n'exigisca la renovació periòdica.

4. Autorització de tancament: s'exigirà per a tots aquells biobancs, centres i serveis sanitaris que vagen a finalitzar la seua activitat de manera definitiva, per trasllat o per cessament d'activitat.

5. Autorització d'instal·lació: s'exigirà per a tots els centres i serveis sanitaris de nova creació que impliquen realització d'obra nova o alteracions substancials en la seua estructura o instal·lacions. L'autorització d'instal·lació no autoritza el funcionament del centre o servei sanitari.





Article 4. Òrgan competent

1. Els titulars de les direccions territorials de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública seran competents per a resoldre les autoritzacions de funcionament, modificació i tancament en els següents tipus de centres:

a) C.2.1 Consultes mèdiques.

b) C.2.2 Consultes d'altres professionals sanitaris.

c) C.2.3 Centres d'atenció primària.

d) C.2.4 Centres polivalents.

e) C.2.5.1 Clíniques dentals.

f) C.2.5.6 Centres de diagnòstic (només els laboratoris extrahospitalaris).

g) C.2.5.7 Centres mòbils d'assistència sanitària.

h) C.2.5.10 Centres de reconeixement.

i) C.2.5.11 Centres de salut mental.

j) C.2.5.90 Altres centres especialitzats.

k) C.2.90 Altres proveïdors d'assistència sanitària sense internament.

l) C.3 serveis sanitaris integrats en una organització no sanitària.



2. En els biobancs i en tots els altres tipus de centres, així com en els tipus previstos en l'apartat anterior en els quals el seu equipament o les tècniques diagnòstiques o terapèutiques utilitzades augmenten la seua complexitat, o es tracte de centres de nova creació a ubicar en edificis de nova planta o adaptació d'edifici existent per a ús exclusiu de centre sanitari, la competència per a resoldre correspondrà a la direcció general competent en matèria d'autorització i registre de centres, serveis i establiments sanitaris.

3. L'autorització d'aquells centres o serveis sanitaris, el procediment de la qual vinga regulat per una normativa específica, correspondrà a l'òrgan que determine la normativa específica esmentada.



Article 5. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds d'autorització sanitària es presentaran en els llocs i amb els mitjans previstos en la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

El punt d'accés únic de tramitació electrònica serà la seu electrònica de la Generalitat, que actualment és accessible en l'adreça electrònica https://sede.gva.es des d'on es realitzaran els tràmits electrònics i estaran accessibles els models de formularis.

Les sol·licituds de renovació d'autorització hauran de presentar-se almenys un mes abans de la finalització del termini de vigència de l'anterior autorització.



Article 6. Documentació

1. La sol·licitud d'autorització de funcionament haurà d'acompanyar-se de la documentació següent:

a) Documentació acreditativa de la personalitat jurídica del titular i de la disponibilitat d'ús del local.

b) Memòria descriptiva de les activitats, que incloga la justificació del compliment dels requisits exigits per a l'autorització.

c) Relació de l'equipament sanitari del centre.

d) Plantilla de personal sanitari prevista, per categories professionals, amb indicació de la dedicació i adscripció a les distintes unitats.

e) Certificat sobre els locals i instal·lacions, en el que es faça constar que el centre disposa dels locals i instal·lacions adequades al fi que es destinen, així com que compleix la normativa corresponent de protecció contra incendis i d'accessibilitat i barreres arquitectòniques.



f) Plànols del centre: s'aportarà un plànol de distribució de cada planta, a escala 1/50 o 1/100, en el qual s'indique la superfície total del centre, les seues dependències, així com, si és el cas, aquelles àrees o instal·lacions previstes en la normativa sobre requisits bàsics per a l'autorització, aplicable en funció del tipus de centre.

El certificat sobre els locals i instal·lacions i els plànols del centre hauran de ser realitzats i firmats per tècnic competent (arquitecte, enginyer, arquitecte tècnic, etc.).

2. La sol·licitud d'autorització d'instal·lació s'acompanyarà de la documentació següent:

a) Documentació acreditativa de la personalitat jurídica del titular i de la disponibilitat d'ús del local.

b) Memòria descriptiva de les activitats, que incloga la justificació del compliment dels requisits exigits per a l'autorització.

c) Relació de l'equipament sanitari del centre.

d) Plantilla de personal sanitari prevista, per categories professionals, amb indicació de la dedicació i adscripció a les distintes unitats.



e) Projecte tècnic que comprenga:

1) Memòria de les obres i instal·lacions, amb justificació del compliment de la legislació específica aplicable.

2) Plànols de conjunt i de detall a escala 1/50 o 1/100.

3)Termini previst d'execució.

El projecte tècnic haurà de ser realitzat i firmat per tècnic competent (arquitecte, enginyer, arquitecte tècnic, etc.).

3. La sol·licitud d'autorització de modificació s'acompanyarà de la documentació següent:

a) Si la modificació es refereix a canvis en l'estructura i/o instal·lacions, s'aportarà:

1) Memòria de les modificacions a realitzar.

2) Certificat, realitzat i firmat per tècnic competent, sobre els locals i instal·lacions a modificar, en el que es faça constar que els locals i instal·lacions són adequats al fi que es destinen, així com que compleix la normativa corresponent de protecció contra incendis i d'accessibilitat i barreres arquitectòniques.

3) Plànol de conjunt i detall de les modificacions a escala 1/50 o 1/100.

b) En cas de modificació de l'oferta assistencial, hauran d'aportar la documentació següent referida exclusivament a l'oferta assistencial que es modifica:

1) Memòria descriptiva de les activitats, que incloga la justificació del compliment dels requisits exigits per a l'autorització.

2) Relació de l'equipament sanitari.

3) Plantilla de personal sanitari prevista, per categories professionals, amb indicació de la dedicació i adscripció a les distintes unitats.



c) Les sol·licituds d'autorització de canvi de titularitat s'acompanyaran exclusivament de la documentació següent:

1) Documentació acreditativa de la personalitat jurídica del titular i de la disponibilitat d'ús del local.

2) Vinculació jurídica de la plantilla de personal sanitari amb el nou titular.

4. La sol·licitud d'autorització de renovació s'acompanyarà de:

a) Declaració responsable sobre el manteniment de les condicions que van motivar la seua autorització.

b) Memòria funcional de les activitats exercides des de la seua anterior autorització.

5. La sol·licitud d'autorització de tancament s'acompanyarà de:

a) Declaració responsable sobre:

1. La destinació i custòdia de les històries clíniques,

2. La destinació de l'equipament sanitari i de radiodiagnòstic, si escau i,

3. La destinació de les mostres biològiques, si escau.

b) Calendari de tancament previst.

c) En cas de tancament per trasllat, ha d'acompanyar-se la documentació requerida per a l'autorització de funcionament en la nova ubicació.

6. Totes les sol·licituds d'autorització sanitària hauran també d'acompanyar-se de la documentació complementària que siga requerida per la normativa específica que els siga aplicable.



Article 7. Esmena de sol·licituds

La unitat competent en matèria d'autorització de centres sanitaris de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, estudiarà les sol·licituds, així com la documentació a què fa referència l'article sisè i, en cas d'observar-hi cap deficiència, requerirà la persona interessada perquè esmene la deficiència esmentada o aporte els documents preceptius en el termini de 10 dies hàbils, amb indicació que, si així no ho fera, es considerarà que desisteix de la seua petició, mitjançant una resolució emesa a l'efecte.



Article 8. Informes tècnics

Una vegada completada tota la documentació, per la unitat competent en matèria d'autorització de centres sanitaris, es procedirà a informar sobre els expedients. Es podran sol·licitar altres informes que, segons el parer de la unitat encarregada de la tramitació, es consideren necessaris.

En el cas de la sol·licitud d'autorització d'instal·lació, serà preceptiu l'informe favorable de la unitat competent en matèria de supervisió de projectes, respecte del projecte tècnic.

En el cas de sol·licitud d'autorització per a centres del sistema sanitari públic de la Comunitat Valenciana, així com per a tots els hospitals, siga quina en siga la titularitat, serà preceptiu l'informe favorable de la direcció general competent en matèria d'assistència sanitària.



Article 9. Període d'informació pública

En el cas de les sol·licituds d'autorització d'instal·lació d'un centre sanitari amb internament o quan així ho requerisca l'interès general a juí de l'òrgan tramitador, una vegada completada la documentació i emesos els informes preceptius, s'obrirà un període d'informació pública per vint dies, i se'n publicaran els corresponents anuncis en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les al·legacions o observacions que es formulen hauran de remetre's a la direcció general competent en matèria d'autorització i registre de centres, serveis i establiments sanitaris, la qual les incorporarà a l'expedient.



Article 10. Inspecció dels centres, serveis sanitaris i biobancs



Els centres, serveis sanitaris i biobancs de la Comunitat Valenciana estan subjectes al control de la Conselleria competent en matèria de sanitat d'acord amb el que preveu l'ordenament jurídic.

Les unitats d'aquesta conselleria competents en matèria d'autorització de centres sanitaris i d'inspecció de serveis sanitaris, hauran de realitzar activitats coordinades de comprovació dels requisits d'autorització amb caràcter previ a aquella, almenys en els següents centres i serveis sanitaris:

1. Hospitals (centres amb internament).

2. Centres de reproducció humana assistida.

3. Centres d'interrupció voluntària de l'embaràs.

4. Centres de cirurgia major ambulatòria.

5. Centres de diàlisi.

6. Centres de diagnòstic (excepte els laboratoris extrahospitalaris).

7. Centres de transfusió.

8. Bancs de teixits.

9. Biobancs.

En la resta de centres i serveis sanitaris podrà obviar-se la visita d'inspecció en aquells expedients en què, segons el parer de la unitat administrativa encarregada de la tramitació de l'expedient d'autorització, la documentació aportada es considere suficient per a resoldre.

Es podrà sol·licitar la col·laboració d'altres unitats que s'estime convenient en el tràmit d'inspecció.

Els titulars dels centres, serveis sanitaris i biobancs estaran obligats a presentar davant de l'autoritat sanitària documentació acreditativa que compleix els requisits que establisca la normativa.



Article 11. Resolució / finalització / terminació del procediment

Instruït el procediment, i immediatament abans de redactar la proposta de resolució, es realitzarà el tràmit d'audiència, previst per l'article 82 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, perquè els interessats puguen, en el termini de 10 dies, al·legar i presentar els documents i justificacions que estimen pertinents.

Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figuren en el procediment ni siguen tinguts en compte en la resolució altres fets ni altres al·legacions i proves que els adduïts per l'interessat.

A la vista de l'expedient complet i de la proposta de resolució que efectue la unitat encarregada de la tramitació de l'expedient, el titular de l'òrgan competent, de conformitat al que estableix l'article 4 d'aquesta ordre, resoldrà concedint o denegant l'autorització sol·licitada. Les resolucions denegatòries seran sempre motivades.



El termini màxim en què ha de notificar-se la resolució expressa serà de 6 mesos. En el cas dels biobancs, en què ha de notificar-se la resolució expressa serà de 3 mesos.





Secció segona

Revocació de l'autorització sanitària



Article 12. Procediment de revocació

1. Les autoritzacions sanitàries concedides als centres i serveis sanitaris i biobancs podran ser revocades en qualsevol moment, mitjançant una resolució de l'òrgan competent per a la seua concessió, previ tràmit d'audiència a l'interessat o interessats, que disposaran d'un termini de 10 dies per a al·legar el que consideren pertinent, quan hi concórrega alguna de les circumstàncies següents:

a) Quan algun dels documents presentats en la sol·licitud d'autorització siga declarat fals per sentència judicial ferma.

b) Quan el biobanc, centre o servei sanitari deixe de complir, després de l'atorgament de l'autorització, els requisits establits per a ser autoritzat.

c) Quan haja transcorregut el termini, sense haver realitzat la declaració responsable, establit en l'article 25 o en la Disposició transitòria tercera d'aquesta ordre.

2. Les resolucions de revocació hauran de contindre el motiu pel qual se'ls revoca l'autorització sanitària.





Capítol II

Procediment de certificació tecnicosanitària dels vehicles

destinats al transport sanitari terrestre



Secció primera

Procediment de certificació



Article 13. Obligacions dels vehicles destinats a transport sanitari terrestre

Els vehicles destinats al transport sanitari terrestre a la Comunitat Valenciana hauran de complir en tot moment les exigències contingudes en el Reial decret 836/2012, de 25 de maig, i a l'efecte hauran de comptar amb la preceptiva certificació tecnicosanitària, amb caràcter previ a la seua autorització com a vehicles de transport sanitari.



Article 14. Procediment de concessió de la certificació tecnicosanitària

El procediment i els requisits per a la concessió de la certificació tecnicosanitària s'adaptaran al que estableix l'Ordre PRE/1435/2013, de 23 de juliol.

Les sol·licituds es dirigiran a l'òrgan competent.

Instruït el procediment, i immediatament abans de redactar la proposta de resolució, es realitzarà el tràmit d'audiència, previst per l'article 82 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, perquè els interessats puguen, en el termini de 10 dies, al·legar i presentar els documents i justificacions que estimen pertinents.

Es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figuren en el procediment ni siguen tinguts en compte en la resolució altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes per l'interessat. L'òrgan competent, després de comprovar que es compleixen els requisits, atorgarà o denegarà la certificació tecnicosanitària. Les denegacions seran sempre motivades.

Article 15. Òrgan competent

La competència per a la concessió de les certificacions tecnicosanitàries dels vehicles destinats a transport sanitari terrestre, correspondrà al titular de la direcció territorial de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública de la província on tinga la seua base el vehicle.





Article 16. Període de validesa de la certificació tecnicosanitària

La certificació tecnicosanitària es concedirà per un període de durada de dos anys per a vehicles nous, i anual a partir del segon any d'antiguitat fins a un màxim de deu.

En cas de no produir-se la corresponent renovació, la certificació tecnicosanitària perdrà la seua validesa i, per tant, serà exclosa d'ofici del Registre Autonòmic de Certificacions Tecnicosanitàries de la Comunitat Valenciana.

En el cas dels vehicles destinats al transport sanitari terrestre dotats de personal sanitari, la certificació tecnicosanitària i l'autorització del vehicle equivaldran a la seua autorització com a centre sanitari mòbil, podent requerir-se per les autoritats sanitàries altres requisits complementaris que s'establisquen, a més dels que estipula la normativa bàsica estatal. Els titulars d'aquests vehicles hauran de comunicar-ho per mitjà de declaració responsable a la direcció general competent en matèria d'autorització i registre de centres, serveis i establiments sanitaris per a la seua inscripció en el Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana. En aquests vehicles la renovació de la corresponent certificació tecnicosanitària implicarà automàticament la renovació de la seua inscripció en el registre esmentat.





Secció Segona

Revocació de la Certificació Tecnicosanitària



Article 17. Procediment de revocació

1. Les certificacions tecnicosanitàries concedides als vehicles destinats al transport sanitari terrestre podran ser revocades en qualsevol moment, mitjançant una resolució de l'òrgan competent per a la seua concessió, previ tràmit d'audiència a l'interessat o interessats, que disposaran d'un termini de 10 dies per a al·legar el que consideren pertinent, quan hi concórrega alguna de les circumstàncies següents:

a) Quan algun dels documents presentats en la sol·licitud de certificació siga declarat fals per sentència judicial ferma.

b) Quan el vehicle destinat al transport sanitari terrestre deixe de complir, durant el seu període de vigència, els requisits establits per a la seua concessió.

2. Les resolucions de revocació hauran de contindre el motiu pel qual se'ls revoca la certificació.





Capítol III

Procediment d'inscripció de desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs instal·lats fora de l'àmbit sanitari



Article 18. Procediment d'inscripció

La inscripció en el Registre Autonòmic de Desfibril·ladors Automàtics i Semiautomàtics Externs instal·lats fora de l'àmbit sanitari (DESA), es realitzarà després de comunicació del titular del desfibril·lador a l'òrgan directiu de la conselleria amb competència en matèria d'autorització i registre de centres, serveis i establiments sanitaris, de les dades següents:

a) Persona física o jurídica responsable de la gestió o explotació dels espais o llocs on s'instal·le el DESA.

b) Tipus de desfibril·lador, marca, model i número de sèrie.

c) Ubicació del desfibril·lador, amb el màxim detall possible.

d) Telèfon del local on s'ubica el desfibril·lador.

e) Compromís de l'adequat manteniment i conservació de l'aparell, d'acord amb les especificacions del fabricant.

f) Compromís de comunicar a l'autoritat sanitària competent en urgències i emergències sanitàries la utilització del DESA, cada vegada que açò es produïsca.

g) Compromís de notificar qualsevol modificació de les anteriors dades, inclosa la baixa del desfibril·lador.

h) En els centres en què siga obligatòria la seua instal·lació: compromís de disposar de personal habilitat per al seu maneig en l'entorn de l'aparell, durant l'horari d'obertura al públic dels locals on s'ubique.



Una vegada acceptada la comunicació, es notificarà a l'interessat la inscripció en el Registre Autonòmic de DESA.





Títol III

Tipologia dels centres, serveis i establiments sanitaris



Article 19. Tipologia dels centres, serveis i establiments sanitaris



1. Els centres, serveis i establiments sanitaris ubicats en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana es classifiquen i defineixen de conformitat amb allò que s'ha establit en Reial decret 1277/2003, de 10 d'octubre, pel qual s'estableixen les bases generals sobre autorització de centres, serveis i establiments sanitaris.

2. L'oferta d'atenció sanitària dels centres i serveis sanitaris de la Comunitat Valenciana podrà estar integrada pels serveis o unitats que figuren en el mencionat Reial decret 1277/2003, de 10 d'octubre.







Títol IV

Requisits dels centres, serveis sanitaris i biobancs



Article 20. Requisits bàsics dels centres, serveis sanitaris i biobancs



1. Els biobancs hauran de reunir com a mínim els requisits que estableix el Reial decret 1716/2011, de 18 de novembre, pel qual s'estableixen els requisits bàsics d'autorització i funcionament dels biobancs amb fins d'investigació biomèdica i del tractament de les mostres biològiques d'origen humà, i es regula el funcionament i organització del Registre Nacional de Biobancs per a investigació biomèdica.



2. Els requisits bàsics per a l'autorització de funcionament d'un centre o servei sanitari a la Comunitat Valenciana són els que contempla el Reial decret 1277/2003, de 10 d'octubre, i els que a continuació es determinen amb caràcter bàsic per a tot tipus de centre o servei sanitari:



a) Relatius als espais físics:

Els centres i serveis sanitaris disposaran d'espais que garantisquen una atenció sanitària en condicions de funcionalitat, comoditat i seguretat, i sempre que siga possible en funció del tipus de centre hi hauran de diferenciar almenys tres zones:

1. Recepció.

2. Atenció sanitària.

3. Lavabos.

La zona destinada a recepció ha de permetre la deguda intimitat, en el cas que hom hi requerisca als pacients dades de caràcter personal.



La zona d'atenció sanitària inclourà un espai específic destinat a consulta sanitària que permeta la funció que es pretenga realitzar. Sempre que s'efectuen en el centre tècniques de diagnòstic i/o tractaments especials, haurà de disposar d'un espai d'exploració i tractament, que tindrà aquells mitjans o elements que permeten l'exercici de l'activitat assistencial en condicions higièniques. L'espai destinat a exploració serà independent quan, per l'activitat a desenvolupar, puga existir risc de contaminació.

Quan l'oferta assistencial del centre o servei incloga l'aplicació d'algeps, aquesta activitat no es podrà realitzar en el mateix espai de consulta sanitària.

Els lavabos estaran integrats en el centre sanitari i disposaran, almenys, de llavamans i inodor. Els centres o serveis sanitaris ubicats en edificis o locals que disposen de lavabos comuns, es consideraran com a propis sempre que estiguen situats en la mateixa planta que el centre sanitari i sense barreres arquitectòniques per al seu accés.

Els espais destinats al processat i emmagatzematge de residus, zona de brut, neteja, arxius i magatzems hauran d'estar clarament diferenciats.

El centre haurà de comptar amb il·luminació i senyalització d'emergència.

En cas de disposar de més d'un nivell en les zones d'utilització dels usuaris, es garantirà el transport vertical dels pacients amb elevador mecànic.

En el cas de centres sanitaris ubicats en locals destinats a activitats comercials, docents o d'oci i entreteniment, les dependències del centre sanitari hauran d'estar clarament senyalitzades i diferenciades de la resta d'instal·lacions dels locals, no podent ser autoritzades ni permeses dins de les dependències esmentades altres activitats que les estrictament sanitàries previstes en el Reial decret 1277/2003, de 10 d'octubre.



b) Relatius a l'equipament sanitari:

Tots els centres i serveis sanitaris comptaran amb un inventari de l'equipament sanitari que posseïsquen, havent de tindre els plànols d'ubicació dels equips, els seus manuals de funcionament, manuals de conservació i manteniment i els registres periòdics dels equips esmentats, de les calibratges, accidents i/o avaries.

Si està prevista la utilització de material fungible, comptaran amb un registre actualitzat del material fungible esmentat, que haurà d'incloure com a mínim: control d'entrades i eixides, ubicació, condicions d'emmagatzematge i controls de caducitat.

Si es preveu la utilització de productes sanitaris, aquests han de complir allò que s'ha regulat en el Reial decret 1591/2009, de 16 d'octubre, i la resta de normativa d'aplicació.

c) Relatius a la neteja, desinfecció i esterilització:

Tot centre o servei sanitari ha de disposar de protocols de neteja i desinfecció.

Els sòls, parets i sostres en les zones assistencials, d'instal·lacions i serveis generals seran de materials que permeten una fàcil neteja i, en cas de necessitat, la seua desinfecció.

Si es preveu l'ocupació de material i/o instrumental no fungible que requerisca ser esterilitzat, el centre o servei haurà de comptar amb un sistema d'esterilització, propi o concertat amb capacitat suficient i protocol d'esterilització i controls de garantia de qualitat del procés esmentat. Amb aquest fi haurà de disposar de protocol d'esterilització amb caràcter previ a la seua autorització.

d) Relatius al personal:

Els centres i serveis sanitaris objecte d'aquesta ordre hauran d'acreditar la titulació del personal sanitari i la seua norma o protocol d'identificació en la seua indumentària amb el seu nom i categoria professional.



Tots els professionals sanitaris que desenvolupen la seua activitat en aquests centres i serveis sanitaris hauran d'estar en possessió de la titulació legalment requerida, o habilitació professional corresponent per a l'activitat que realitzen i, si és el cas, de la col·legiació professional que siga obligatòria.

Els centres en què vaja a prestar servei més d'un professional sanitari, hauran de nomenar un responsable de la coordinació de l'activitat sanitària, que serà un professional sanitari que haurà de reunir els requisits de titulació o habilitació per a alguna de les activitats sanitàries per a les quals sol·licita autorització el centre o servei sanitari.

El personal no sanitari que vaja a desenvolupar funcions auxiliars o complementàries a l'atenció sanitària en un centre o servei sanitari, haurà de preveure'n l'actuació sempre davall la tutela, direcció, supervisió i coordinació del personal sanitari.

e) Relatius a la documentació clínica:

Per a la seua autorització, tot centre o servei sanitari està obligat a disposar d'un model d'història clínica individual que haurà d'incloure els continguts, la seua confidencialitat i formes d'accés, d'acord amb la normativa específica en la matèria.

Alhora, haurà de disposar de models de consentiment informat per escrit almenys per als casos següents: intervencions quirúrgiques, procediments diagnòstics i terapèutics invasors i, en general, aplicació de procediments que suposen riscos o inconvenients de notòria i previsible repercussió negativa sobre la salut del pacient.



f) Relatius a la cobertura de riscos:

El centre o servei sanitari haurà de disposar d'una assegurança de responsabilitat civil amb cobertura per a totes les activitats que s'hi duguen a terme, així com per a tots els professionals sanitaris.

g) Relatius als residus sanitaris:

Els centres i serveis sanitaris han de disposar d'un protocol de eliminació de residus sanitaris abans del seu funcionament. L'eliminació esmentada haurà de realitzar-se de conformitat amb la normativa específica de la Comunitat Valenciana.

h) Relatius a les reclamacions:

Els centres i serveis sanitaris estan obligats a disposar de fulls de reclamacions a disposició dels pacients o els seus acompanyants.



i) Relatius a la denominació i senyalització:

Els centres i serveis sanitaris només podran fer referència en la seua identificació al contingut de l'oferta assistencial sol·licitada.

La denominació del centre o servei sanitari no podrà donar lloc a equívocs en relació a la tipologia i activitat assistencial per a la qual se sol·licita autorització.

j) Relatius a la qualitat i seguretat assistencial:

Els centres i serveis sanitaris hauran de disposar, abans del seu funcionament, d'un protocol de seguretat assistencial de l'activitat sanitària que desenvolupen.





Títol V

Registres sanitaris



Capítol I

Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments

Sanitaris de la Comunitat Valenciana



Article 21. Finalitat del Registre

La finalitat del Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana és la inscripció de tots els centres, serveis i establiments sanitaris de la Comunitat Valenciana, tant públics com privats, una vegada concedida l'autorització sanitària corresponent.



Article 22. Naturalesa i dependència

1. El Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana tindrà caràcter públic i informatiu.



2. El Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana s'adscriu a l'òrgan directiu de la conselleria amb competència en matèria d'autorització i registre de centres sanitaris, a què en correspondrà la gestió i custòdia. L'òrgan esmentat serà l'encarregat de facilitar la informació necessària per a mantindre actualitzat el Registre General de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris gestionat pel ministeri encarregat de la Sanitat.

3. Els diferents òrgans, organismes i administracions amb competència en autorització de centres, serveis i establiments sanitaris en l'àmbit de la Comunitat Valenciana facilitaran la informació necessària per a mantindre permanentment actualitzat el Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana.





Article 23. Contingut del Registre

1. El contingut i estructura del Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana haurà d'incloure com a mínim el contingut i estructura del Registre General de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris, actualment establit en l'annex de l'Ordre SCO/3866/2007, de 18 de desembre, del Ministeri de Sanitat i Consum.

2. Es consideren dades registrals bàsiques i, per tant, públiques les següents:

a) Número de registre.

b) Denominació del centre, servei o establiment.

c) Adreça completa del centre, servei o establiment.

d) Telèfon del centre, servei o establiment.

e) Titularitat del centre, servei o establiment.

f) Tipologia del centre, servei o establiment sanitari.

g) Oferta assistencial.

h) Nombre de llits, en el cas de centres amb internament.

i) Data d'inscripció en el registre.

3. Les inscripcions registrals donaran lloc a l'emissió d'un certificat que caducarà quan ho faça alguna de les autoritzacions inscrites.





Article 24. Assentaments del Registre

1. Assentament d'inscripció: es produirà una vegada concedida la corresponent autorització sanitària de funcionament. Açò suposarà l'alta del centre, servei o establiment en el mencionat registre i l'atribució d'un número de registre. En el cas d'autorització de funcionament en una nova ubicació d'un centre, servei o establiment sanitari ja autoritzat, es mantindrà el número de registre.

2. Assentament de modificació: es produirà una vegada concedida la corresponent autorització de modificació. En aquests casos es mantindrà el número de registre atribuït al centre, servei o establiment en l'assentament d'inscripció.

3. Assentament de renovació: es produirà una vegada concedida la corresponent renovació de l'autorització de funcionament, en els casos en què procedisca normativament. Aquest assentament no donarà lloc a l'assignació d'un nou número de registre.

4. Assentament de baixa: es produirà per alguna de les causes següents:

a) Una vegada concedida l'autorització de tancament del centre, servei o establiment sanitari, la qual cosa en suposarà l'exclusió definitiva en el registre i la pèrdua definitiva del número de registre atribuït.



b) Una vegada revocada l'autorització sanitària del centre de conformitat al que estableix l'article 12.

c) Automàticament quan, haja transcorregut el termini de vigència de l'autorització, sense haver-ne sol·licitat la renovació.



Article 25. Actualització del Registre

Els titulars dels centres, serveis i establiments sanitaris estan obligats a comunicar cada cinc anys, a comptar de la data de la seua última autorització de funcionament, modificació o renovació, al Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana, per mitjà de declaració responsable, que es mantenen les condicions del centre, servei o establiment sanitari que en van motivar l'autorització, per a mantindre actualitzat el registre esmentat. Transcorregut el termini susdit sense haver efectuat la comunicació citada, s'obrirà expedient per a la revocació de l'autorització concedida.







Capítol II

Registre Autonòmic de Biobancs



Article 26. Finalitat i dependència

Es crea el registre Autonòmic de Biobancs, dependent de la direcció general competent en matèria d'autorització i registre de centres, serveis i establiments sanitaris, que té com a finalitat la inscripció de tots els biobancs que s'autoritzen a la Comunitat Valenciana.





Article 27. Naturalesa

1. El Registre Autonòmic de Biobancs tindrà caràcter públic i informatiu.

2. La direcció general competent en matèria d'autorització i registre de centres sanitaris s'encarregarà de la gestió del Registre Autonòmic de Biobancs, del seu manteniment i actualització.



Article 28. Contingut del Registre

1. El Registre Autonòmic de Biobancs haurà d'incloure com a mínim el contingut i estructura del Registre Nacional de Biobancs, actualment establit en l'annex del RD 1716/2011, de 18 de novembre.



2. Es consideraran dades registrals bàsiques dels biobancs i, per tant, públiques les següents:

a) Número de registre.

b) Denominació del biobanc.

c) Adreça completa del biobanc i telèfon.

d) Titularitat del biobanc.

e) Finalitat del biobanc.

f) Data d'inscripció.

3. Dades registrals bàsiques relatives a les col·leccions de mostres biològiques d'origen humà per a fins d'investigació biomèdica fora de l'àmbit organitzatiu del biobanc.

a) Número de registre.

b) Data d'inscripció.

c) Tipus i origen de les mostres conservades.

d) Responsable de la col·lecció.

e) Lloc on es guarda la col·lecció.





Capítol III

Registre Autonòmic de Certificacions Tecnicosanitàries

de la Comunitat Valenciana



Article 29. Finalitat del Registre

La finalitat del Registre Autonòmic de Certificacions Tecnicosanitàries de la Comunitat Valenciana és la inscripció de totes les certificacions tecnicosanitàries emeses a vehicles, tant públics com privats, que tinguen la seua base a la Comunitat Valenciana.



Article 30. Naturalesa i dependència

1. El Registre Autonòmic de Certificacions Tecnicosanitàries de la Comunitat Valenciana, tindrà caràcter públic i informatiu.

2. El mencionat Registre s'adscriu a l'òrgan directiu de la conselleria amb competència en matèria d'autorització i registre de centres sanitaris, a què en correspondrà la gestió i custòdia.



Article 31. Contingut del Registre

El contingut i estructura del Registre Autonòmic de Certificacions Tecnicosanitàries de la Comunitat Valenciana inclourà almenys la següent informació sobre:

1. Assentament: tipus, número i data.

2. Vehicle: matrícula, marca, model i número de bastidor.

3. Vehicle: classe, dependència funcional i patrimonial, domicili de la seua base i telèfon.

4. Titular i representant o sol·licitant del vehicle: dades identificatives d'aquests (NIF/CIF, nom o raó social, adreça, telèfon).



5. Certificació tecnicosanitària: número de registre, la seua data i de la seua vigència.



Article 32. Dades registrals bàsiques

Es consideren dades registrals bàsiques i, per tant, públiques, les següents:

1. Número de registre.

2. Matrícula del vehicle.

3. Classe de vehicle de conformitat al que estableix el Reial decret 836/2012, de 25 de maig.

4. Telèfon de la base del vehicle.

5. Titularitat del vehicle.

6. Data d'inscripció en el Registre.

7. Data de l'última renovació.



Article 33. Assentaments del Registre

1. Assentament d'inscripció: es produirà una vegada concedida la primera certificació tecnicosanitària. Açò suposarà l'alta del vehicle en el mencionat registre i l'atribució d'un número de registre.

2. Assentaments de renovació: es produiran una vegada concedides les corresponents renovacions de la certificació tecnicosanitària inicial. Aquests assentaments no donaran lloc a l'assignació d'un nou número de registre.

3. Assentament de baixa: suposarà l'exclusió del registre i la pèrdua definitiva del número de registre atribuït i es produirà per alguna de les causes següents:

a) Una vegada comunicat el cessament d'activitat del vehicle destinat al transport sanitari terrestre.

b) Una vegada revocada la certificació tecnicosanitària per qualsevol de les circumstàncies previstes en la normativa.

c) Automàticament quan, haja transcorregut el termini de vigència de l'autorització, sense haver-ne sol·licitat la renovació.





Capítol IV

Registre Autonòmic de Desfibril·ladors Automàtics i Semiautomàtics Externs



Article 34. Finalitat del registre

La finalitat del Registre Autonòmic de Desfibril·ladors Automàtics i Semiautomàtics Externs és la inscripció de tots els desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs instal·lats fora de l'àmbit sanitari (DESA), que permeta l'elaboració d'un mapa complet del seu desplegament a la Comunitat Valenciana per a millorar l'eficàcia de la resposta sanitària davant d'una fibril·lació o parada cardíaca.



Article 35. Naturalesa i dependència

El Registre Autonòmic de Desfibril·ladors Automàtics i Semiautomàtics Externs tindrà caràcter públic i informatiu.

El Registre Autonòmic de Desfibril·ladors Automàtics i Semiautomàtics Externs de la Comunitat Valenciana s'adscriu a l'òrgan directiu de la Conselleria amb competència en matèria d'autorització i registre de centres sanitaris, a què en correspondrà la gestió i custòdia.





Article 36. Contingut del Registre

Es consideren dades registrals bàsiques i, per tant, públiques les següents:

1. Número de registre del desfibril·lador.

2. Centro o lloc d'instal·lació.

3. Adreça completa d'instal·lació.

4. Telèfon de contacte del centre d'ubicació.

5. Descripció concreta del lloc d'ubicació o coordenades georeferenciades.

6. Data d'inscripció en el registre.



Article 37. Assentaments del Registre

1. Assentament d'inscripció: es produirà una vegada acceptada la comunicació. Açò suposarà l'alta en el mencionat registre i l'atribució d'un número de registre.

2. Assentament de modificació: es produirà una vegada acceptada la corresponent comunicació de canvi d'alguna dada registral bàsica. En aquests casos es mantindrà el número de registre atribuït al DESA en l'assentament d'inscripció.

3. Assentament de baixa: es produirà una vegada comunicada la baixa corresponent, la qual cosa suposarà l'exclusió del registre.





DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. No increment de la despesa

La implantació i posterior desenvolupament d'aquesta ordre no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de despesa assignats a la conselleria amb competències en matèria de sanitat i, en tot cas, haurà de ser atès amb els mitjans personals i materials de l'esmentada conselleria.





DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



Primera. Sol·licituds en tràmit

Les sol·licituds d'autorització i inscripció de centres, serveis i establiments sanitaris, desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics fora de l'àmbit sanitari, biobancs o vehicles destinats al transport sanitari terrestre presentades abans de l'entrada en vigor d'aquesta ordre, es tramitaran d'acord amb la normativa anterior que hi fóra d'aplicació.



Segona. Adaptació de recursos autoritzats

Els centres i serveis sanitaris, desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics fora de l'àmbit sanitari, biobancs o vehicles destinats al transport sanitari terrestre previstos en l'àmbit d'aplicació d'aquesta ordre, autoritzats abans de la seua entrada en vigor, disposaran d'un període de 2 anys per a complir amb els requisits que en aquesta norma s'exigeixen.





Tercera. Actualització del Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana

Els centres i serveis sanitaris, ja inscrits en el Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana, disposaran d'un termini de 3 anys, des de l'entrada en vigor d'aquesta ordre, per a realitzar declaració responsable, en la qual es comunique el compliment dels requisits que estableix aquesta ordre.

Els establiments sanitaris, ja inscrits en el Registre Autonòmic de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana, disposaran d'un termini de 3 anys, des de l'entrada en vigor d'aquesta ordre, per a realitzar declaració responsable, en la qual es comunique que es mantenen les condicions de l'establiment sanitari que van motivar la seua autorització.

Transcorregut el termini esmentat sense haver efectuat la declaració responsable s'obrirà expedient per a la revocació de l'autorització concedida.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Normativa que es deroga

1. Queden derogades les disposicions següents:

a) Ordre de 30 de juliol de 1993, del conseller de Sanitat i Consum, per la qual es regula el procediment per a l'obtenció de la certificació sanitària de les ambulàncies i la seua dotació de farmaciola mèdica.

b) Ordre d'1 de setembre de 1994, del conseller de Sanitat i Consum, per la qual s'estableix el procediment d'autorització de les ambulàncies assistides en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.



c) Ordre de 22 d'abril de 1998, de la Conselleria de Sanitat, per la qual regula el Registre Oficial de Centres, Serveis i Establiments Sanitaris de la Comunitat Valenciana.

d) Ordre de 16 de maig de 2001, de la Conselleria de Sanitat, per la qual s'estableixen els requisits i condicions bàsiques d'autorització i funcionament per a consultes de professionals sanitaris.

e) Ordre de 6 de maig de 2002, de la Conselleria de Sanitat, per la qual s'estableixen les condicions i requisits tècnics d'instal·lació i funcionament de les consultes i clíniques dentals.

f) Ordre de 18 d'abril de 2005, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es regulen els procediments d'autorització sanitària de centres i serveis sanitaris en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

g) Ordre de 22 d'abril de 2008, del conseller de Sanitat, per la qual es regula el procediment per a l'autorització de consultoris auxiliars de temporada per a l'atenció sanitària en zones turístiques de la Comunitat Valenciana.

2. Així mateix, queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen al que preveu aquesta ordre.





DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 28 d'agost de 2017



La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,

CARMEN MONTÓN GIMÉNEZ

Mapa web