Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 185/2015, de 16 d'octubre, del Consell, pel qual regula el personal i els llocs de naturalesa eventual de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7640 de 21.10.2015
Número identificador:  2015/8486
Referència Base de Dades:  008204/2015
 



DECRET 185/2015, de 16 d'octubre, del Consell, pel qual regula el personal i els llocs de naturalesa eventual de l'Administració de la Generalitat. [2015/8486]

PREÀMBUL



La Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, en l'article 12, estableix el règim jurídic aplicable al personal eventual, que, per un nomenament i amb caràcter no permanent, només fa funcions expressament qualificades com de confiança o assessorament especial i és retribuït amb càrrec als crèdits pressupostaris consignats per a aquest fi. Aquesta condició no pot comportar cap mèrit per a l'accés a la funció pública o per a la promoció interna, i se li aplica, en la mesura que siga adequat a la naturalesa de la seua condició, el règim general dels funcionaris de carrera.

L'article 19 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, assenyala que, en qualsevol cas, són personal eventual, ateses les funcions de confiança especial que exerceixen, els conductors al servei directe dels membres del Consell. L'apartat 3 especifica que, en l'Administració de la Generalitat, poden disposar de personal eventual els gabinets del president o presidenta de la Generalitat, vicepresidents o vicepresidentes del Consell i consellers o conselleres. El seu nomenament i cessament correspon al titular de l'òrgan de què depenguen. El nombre màxim de personal eventual, així com les retribucions, els determina el Consell i es publiquen en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



D'altra banda, cal assenyalar que des de l'aprovació del Decret 349/1995, de 28 de novembre, del Govern Valencià, sobre la regulació del personal eventual al servei de l'Administració del Consell, han transcorregut al voltant de 20 anys, període en què s'ha aprovat una norma bàsica per a totes les administracions públiques espanyoles d'especial importància i transcendència, la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i s'han adaptat les previsions bàsiques que conté a la funció pública valenciana per mitjà de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, esmentada més amunt.

De conformitat amb el que disposa el decret indicat, el Consell va aprovar, en data 27 de juny de 2003, l'estructura dels gabinets dels consellers i les retribucions del personal que hi estiga adscrit. Va acordar, en data 11 de juny de 2010, donar publicitat a les taules retributives a què fa referència la disposició addicional huitena del Decret Llei 3/2010, de 4 de juny, del Consell, de mesures urgents en matèria de retribucions en l'àmbit del sector públic valencià aplicables al personal inclòs en l'àmbit subjectiu de l'article 24 de la Llei 13/2009, de 29 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2010, entre els quals es troba el personal eventual.

A més, s'han de remarcar les novetats que dia a dia s'han anat incorporant al funcionament de les administracions públiques com a conseqüència de la implantació de les noves tecnologies, entre les quals destaquen les relatives a la informació. S'hi han d'afegir les demandes de la societat actual, que exigeixen que l'Administració pública compte amb una estructura composta per gabinets flexibles i pluridisciplinaris i amb capacitat resolutòria de les situacions i desafiaments que les societats modernes i complexes plantegen.

Resulta necessari assenyalar que l'actual Consell du a terme una política d'estalvi de la despesa pública, en el compliment de la qual s'han dut a terme, en primer lloc, l'amortització de llocs de coordinadors assessors.

Així, aquest decret està orientat a establir la tipologia del nombre màxim dels 74 llocs destinats al personal eventual dels gabinets de la persona titular de la Presidència de la Generalitat, de les vicepresidències del Consell i de les conselleries. S'estableixen les categories C1, C2, C3, i C4, en funció del grau de dedicació, disponibilitat i complexitat de l'assessorament i de la naturalesa de l'àmbit funcional i material en què exerceixen les seues funcions, així com les seues retribucions.



El personal eventual no pot exercir cap altra funció que les que implica una relació de confiança política. Li estan vedades totes les que comporten un exercici d'activitats ordinàries de gestió o de caràcter tècnic o l'exercici de llocs de treball estructurals o permanents, atribuïbles per la seua naturalesa al personal funcionari públic de l'Administració de la Generalitat, al qual corresponen amb caràcter exclusiu les funcions l'exercici de les quals implique la participació directa o indirecta en l'exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals.

Per tot això, i atés que s'està exercint la potestat d'autoorganització amb què compta l'Administració de la Generalitat, s'ha seguit en la tramitació el procediment que conté en l'article 43.2 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, en relació amb el que disposen l'article 37.2 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i l'article 154.3.a de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.



Per tant, segons el que disposen els articles 18.f i 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta de la consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 16 d'octubre de 2015,





DECRETE



Article 1. Objecte

L'objecte d'aquest decret és establir la tipologia del nombre màxim dels 74 llocs destinats al personal eventual que pot haver-hi en l'Administració de la Generalitat, configurar-ne les categories i fixar l'import de les seues retribucions.



Article 2. Àmbit subjectiu

El que preveu aquest decret s'aplica a tot el personal eventual de l'Administració de la Generalitat i té efecte des de la data en què es va produir el seu nomenament.



Article 3. Tipologia dels llocs

S'aprova la tipologia dels llocs de treball de naturalesa eventual del Gabinet de la Presidència de la Generalitat, de les vicepresidències del Consell i dels consellers i conselleres, que es regeix per les denominacions i categories següents:



Denominació del lloc Categoria

Director/a gabinet de membres del Consell C1

Assessor /a president/a C1

Assessor /a president/a C2

Secretari/a del president/a C2

Assessor/a de la persona Portaveu del Consell C2

Assessor /a de la Secretaria del Consell C2

Assessor/a del Gabinet de la Vicepresidència C2

Assessor/a de premsa de membres del Consell C2

Assessor/a d'assumptes parlamentaris de membres del Consell C2

Assessor/a d'assumptes generals de membres del Consell C2

Conductor /a del president/a C3

Assessor/a d'assumptes generals del president/a C4







Article 4. Funcions

El personal eventual no pot exercir cap altra funció que les que impliquen una relació de confiança i assessorament especials, no pot fer cap de les tasques que comporten un exercici d'activitats ordinàries de gestió o de caràcter tècnic o l'exercici de llocs de treball estructurals o permanents, atribuïbles per la seua naturalesa al personal funcionari públic, al qual corresponen amb caràcter exclusiu les funcions l'exercici de les quals implique la participació directa o indirecta en l'exercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals.



Article 5. Dependència orgànica i funcional

Tots els llocs del personal eventual depenen orgànicament de la persona titular de l'òrgan que els nomena i en resol el cessament.

Tots els llocs de personal eventual de cada departament del Consell depenen funcionalment de la persona titular del lloc de director del gabinet de membres del Consell.



Article 6. Retribucions

1. Les retribucions del personal eventual que estableix l'annex d'aquest decret atenen exclusivament la naturalesa de l'àmbit funcional i material en què exerceixen les seues funcions i el grau de dedicació i disponibilitat que se'ls requereix per a exercir-les, així com la complexitat de l'assessorament o de les funcions que exerceixen.



2. El personal eventual dels gabinets de la personal titular de la Presidència de la Generalitat, de les vicepresidències del Consell i de les conselleries ha de percebre en catorze mensualitats de la mateixa quantia les retribucions brutes anuals que conté l'annex. Aquestes retribucions s'han d'actualitzar d'acord amb el que dispose la llei de pressupostos de la Generalitat per a cada exercici.





DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA



Única. Equiparació dels nomenaments efectuats

Els nomenaments del personal eventual efectuats fins a la data de la publicació del present decret s'equipararan a les denominacions i categories que s'aproven per mitjà d'esta norma, equiparant-se els no existents en la nova tipologia establida en l'article 3 d'este decret segons la taula següent:

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queda derogat el Decret 349/1995, de 28 de novembre, del Consell, sobre regulació del personal eventual al servici de l'Administració del Consell, totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que disposa aquest decret.









DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquest decret entra en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 16 d'octubre de 2015



El president de la Generalitat,

XIMO PUIG I FERRER



La consellera de Justícia, Administració Pública,

Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO





ANNEX

Taula retributiva dels llocs del personal eventual

al servici de l'Administració de la Generalitat



Denominació del lloc Categoria Retribució anual

Director/a de gabinet de membre

del Consell C1 48.570,72 €

Assessor/a president/a C1 48.570,72 €

Assessor/a president/a C2 43.632,96 €

Secretari/a del president/a C2 43.632,96 €

Assessor/a de la persona portaveu

del Consell C2 43.632,96 €

Assessor/a de la Secretaria del Consell C2 43.632,96 €

Assessor/a del Gabinet

de la Vicepresidència C2 43.632,96 €

Assessor/a de premsa de membres

del Consell C2 43.632,96 €

Assessor/a d'assumptes parlamentaris de membres del Consell C2 43.632,96 €

Assessor/a d'assumptes generals

de membres del Consell C2 43.632,96 €

Conductor/a del president/a C3 34.643,76 €

Assessor/a d'assumptes generals

del president/a C4 29.115,84 €

Mapa web