Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 29/2016, de 31 d'octubre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes a les inversions en explotacions agràries en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7915 de 11.11.2016
Número identificador:  2016/8874
Referència Base de Dades:  008466/2016
 



ORDRE 29/2016, de 31 d'octubre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes a les inversions en explotacions agràries en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020. [2016/8874]



PREÀMBUL



El sector agrari valencià està subjecte a una constant necessitat de modernització de les explotacions a fi de millorar la seua viabilitat i garantir la seua sostenibilitat. Aquesta modernització ha de produir-se per mitjà de la introducció de millores tècniques que permeten augmentar la seua rendibilitat, optimitzar l'ús eficient dels recursos hídrics i energètics i incrementar la qualitat de la producció a més d'adaptar l'oferta a les tendències globals de consum.

El nou marc de programació 2014-2020 que inicia el Reglament (UE) 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda del desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) pel qual es deroga el Reglament (CE) 1698/2005 del Consell, ha permés analitzar els problemes derivats de l'obsolescència que aguaita a les nostres estructures productives, i ofereix múltiples possibilitats per a millorar aquesta situació.

La submesura 4.1 del Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, aprovat per la Comissió Europea el 28 de juliol de 2015, relativa al «Suport a les inversions en explotacions agràries», aborda les deficiències estructurals que poden tractar-se amb inversions directes en el sector primari. Aquesta submesura desenvolupa dos operacions o línies d'ajuda, la primera d'elles «Ajuda a les inversions en explotacions agràries», amb vocació per a actuar en favor de la modernització integral d'explotacions davall la titularitat d'agricultors professionals, i una segona línia titulada «Pla de reconversió de cítrics», l'objecte de la qual és promoure produccions alternatives als cítrics i mitigar la inèrcia d'un monocultiu que en determinades circumstàncies estructurals no resulta viable.

Aquesta mesura de suport a les inversions en explotacions agrícoles contribueix a les prioritats de desenvolupament rural de la Unió a través de la millora de la viabilitat i competitivitat de les explotacions agràries i la promoció de tecnologies agrícoles innovadores, fent especial insistència a millorar els resultats econòmics de les explotacions i facilitar-ne la reestructuració i modernització a fi d'incrementar la seua participació i orientació cap al mercat, així com la diversificació de la seua producció.

La modernització requereix, per tant, la dedicació de recursos destinats a inversions que per a moltes explotacions són difícils d'obtindre com a conseqüència de la disminució de rendibilitat que es detecta en alguns cultius i sectors, així com les dificultats per a accedir a finançament extern com a conseqüència de la situació econòmica general.



D'altra banda, el dèficit hídric estructural de la Comunitat Valenciana, agreujat per la irregularitat, tant espacial com temporal del règim de precipitacions, aconsella la implantació de sistemes de reg estalviadors d'aigua, així com la racionalització en la gestió i aprofitament dels recursos hídrics existents. Igualment, a fi de pal·liar aquest dèficit cal recórrer a altres fonts de subministrament, com ara aigües residuals urbanes depurades, l'ús de les quals implica reduir la dependència del subministrament de conques i masses hídriques naturals.

La tecnificació dels sistemes de reg necessita mà d'obra qualificada, que ha d'assumir la tasca del maneig de xarxes automatitzades, telecomandades des d'un centre de control, així com l'establiment de plans d'adobament i torns de reg. Per això, aquesta mesura contribuirà a la millora de la gestió de l'aigua, incloent-hi la gestió de fertilitzants i plaguicides.

Addicionalment, les accions previstes en aquesta mesura contribuiran a millorar l'eficiència en l'ús del conjunt dels recursos naturals en les explotacions agràries i el pas cap a una economia més competitiva i eficient així com en la reducció de les emissions de diòxid de carboni i el consum d'aigua, com a part de l'estratègia global de lluita contra el canvi climàtic.

Aquesta mesura també contribueix al desenvolupament econòmic de les zones rurals gràcies al foment de l'organització de la cadena alimentària, incloent-hi la transformació i comercialització dels productes agraris, el benestar animal i la gestió de riscos en el sector agrari, fent especial insistència a millorar la competitivitat dels productors primaris integrant-los en la cadena agroalimentària per mitjà de la seua incorporació a règims de qualitat, la promoció en mercats locals i els circuits de distribució curts, les agrupacions i organitzacions de productors i les organitzacions interprofessionals.

Finalment, la mesura contribuirà a l'objectiu transversal del foment de la innovació en les zones rurals, a través de la incorporació de millors tecnologies i l'augment de la capacitació i formació d'agricultors i ramaders.

L'àmbit d'aplicació d'aquesta mesura comprén el suport a les inversions materials o immaterials que milloren el rendiment global i la sostenibilitat de les explotacions agrícoles.

En aplicació del Reglament (UE) 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda del desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) pel qual es deroga el Reglament (CE) 1698/2005 del Consell i del Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, en la part dispositiva d'aquesta ordre s'arrepleguen les bases reguladores i el procediment de concessió d'ajudes a les inversions en explotacions agràries, en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

En aplicació dels articles 1.4 i 7.4 del Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, s'especifica que a les ajudes regulades en aquesta ordre i a les convocatòries que es realitzen per a aplicar-la, no els resulta aplicable l'article 107.1 del Tractat de Funcionament de la UE (TFUE), atés que els fons destinats a finançar les actuacions previstes tenen origen comunitari en el marc de les previsions de l'article 81 i 82 del Reglament (UE) 1305/2013, del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del fons Europeu Agrícola de desenvolupament rural (FEADER) ja que són fons que s'inclouen dins de l'àmbit d'aplicació de l'article 42 del TFUE en el marc del Programa de Desenvolupament Rural, per tant aquesta ordre compleix els criteris establits en el Reglament (UE) 1305/201



Per tot això, a proposta del titular de la direcció general competent en matèria de modernització d'explotacions agràries, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, d'acord amb la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i fent ús de les atribucions conferides per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, així com del Decret 158/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural i dels articles 160.2 i 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions,





ORDENE



Article únic. Aprovació de les bases reguladores

S'aproven les bases reguladores de les ajudes a les inversions en explotacions agràries, en el marc del Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, contingudes en l'annex I que s'insereix a continuació.



DISPOSICIÓ ADDICIONAL



Única. Certificació d'explotacions agràries prioritàries i inscripció en el Registre de titularitat compartida de la Comunitat Valenciana



La capacitació professional suficient que han d'aconseguir els titulars d'explotacions agràries prioritàries d'acord amb la Llei 19/1995, de modernització de les explotacions agràries, així com els integrants de les entitats de titularitat compartida acollides a la normativa per la qual es regula el procediment administratiu de reconeixement de la titularitat compartida d'explotacions agràries a la Comunitat Valenciana i es crea un fitxer de dades de caràcter personal per a la seua inscripció, s'assimila a la capacitació professional establida en l'article 2.6 d'aquesta ordre.



A l'efecte de la verificació d'aquest requisit de capacitació així com sobre l'acreditació de la titularitat de l'explotació, dels requisits per a ser considerat agricultor professional, l'edat dels titulars i, si és el cas, l'acreditació de la mà d'obra per a les sol·licituds d'inscripció en el Registre d'Explotacions Agràries Prioritàries de la Comunitat Valenciana i en el Registre d'Entitats de Titularitat Compartida de la Comunitat Valenciana s'apliquen les disposicions establides en l'article 8 d'aquesta ordre.

Així mateix, en el cas de persones jurídiques que sol·liciten la inscripció en el Registre d'Explotacions Agràries Prioritàries de la Comunitat Valenciana és aplicable l'article 8.15 d'aquesta ordre respecte a la documentació de la societat que ha de ser aportada junt amb la sol·licitud.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Disposicions d'aplicació i desplegament

Es faculta el titular de la direcció general amb competència en matèria de modernització d'explotacions agràries perquè dicte les disposicions d'aplicació tècnica i desplegament d'aquesta ordre que siguen necessàries.



Segona. Entrada en vigor

Aquesta orde entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 31 d'octubre de 2016



La consellera d'Agricultura, Medi Ambient,

Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural

ELENA CEBRIÁN CALVO





ANNEX I

Bases reguladores per a la concessió d'ajudes a les inversions en explotacions agràries, en règim de concurrència competitiva, en el marco del Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020



Índex



Capítol I. Objecte, àmbit d'aplicació i definicions

Article 1. Objectiu i àmbit d'aplicació

Article 2. Definicions

Capítol II. Ajudes

Article 3. Tipus d'ajuda

Article 4. Percentatges d'ajuda

Article 5. Despeses subvencionables i subvencions

Article 6. Límits en el cas de plans de millora consecutius

Capítol III. Sol·licitants de l'ajuda, requisits i acreditacions

Article 7. Requisits dels sol·licitants

Article 8. Acreditació dels requisits

Capítol IV. Sol·licitud d'ajuda i tramitació de la concessió

Article 9. Presentació de sol·licituds

Article 10. Estudi i avaluació

Article 11. Concessió de les ajudes

Article 12. Modificació de la resolució d'ajuda

Capítol V. Sol·licitud i tramitació de pagament

Article 13. Sol·licitud de pagament i justificació de les inversions

Article 14. Certificació de les inversions, proposta i resolució de pagament

Capítol VI. Compromisos, seguiment i control

Article 15. Compromisos

Article 16. Seguiment i control

Article 17. Obligació de mantindre les inversions auxiliades

Article 18. Reintegrament de subvencions

Article 19. Concurrència d'ajudes i incompatibilitats

Article 20. Creació de condicions artificials

Capítol VII. Finançament, informació i publicitat

Article 21. Finançament

Article 22. Informació i publicitat



CAPÍTOL I

Objecte, àmbit d'aplicació i definicions



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Aquesta ordre desplega, en l'àmbit d'aplicació del Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, el que preveu l'article 17, apartat 1, lletra a), del Reglament (UE) 1305/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013 relatiu a l'ajuda del desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural. L'objectiu d'aquesta mesura és facilitar una ajuda per a la realització d'inversions en explotacions agràries de la Comunitat Valenciana que milloren el seu rendiment global i sostenibilitat, gràcies a la implementació de plans de millora, tal com es defineixen en l'article següent.



Article 2. Definicions

Als efectes d'aquesta disposició seran aplicables les definicions contingudes en la Llei 19 1995/, de 4 de juliol, de Modernització de les Explotacions Agràries, llevat que contradiguen el que disposa el present article.

1. Activitat agrària

El conjunt de treballs que es requereix per a l'obtenció de productes agrícoles, ramaders i forestals. Així mateix, es considera com activitat agrària la venda directa per part de l'agricultor o agricultors de la producció pròpia sense transformació o la primera transformació d'aquesta, el producte final de la qual estiga inclòs en l'annex I de l'article 38 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, dins dels elements que integren l'explotació, en mercats municipals o en llocs que no siguen establiments comercials permanents, també es considera activitat agrària tota aquella que implique la gestió o la direcció i gerència de l'explotació.

2. Agricultor actiu

Un titular d'una explotació serà considerat agricultor actiu d'acord amb el que preveu el títol II, capítol I, del Reial Decret 1075/2014, de 19 de desembre, sobre aplicació a partir de 2015 dels pagaments directes a l'agricultura i a la ramaderia i a altres règims d'ajuda, així com sobre la gestió i control dels pagaments directes i dels pagaments al desenvolupament rural.

3. Agricultor professional

És la persona física titular d'una explotació agrària que obté almenys el 50 per cent de la seua renda total d'activitats agràries o altres activitats complementàries, sempre que la part de renda procedent directament de l'activitat agrària realitzada en la seua explotació no siga inferior al 25 per cent de la seua renda total i el temps de treball dedicat a activitats agràries o complementàries siga igual o superior a la meitat d'una unitat de treball agrari.

A aquests efectes es consideren activitats complementàries la participació i presència de la persona titular, com a conseqüència d'elecció pública, en institucions de caràcter representatiu, així com en òrgans de representació de caràcter sindical, cooperatiu o professional, sempre que aquests estiguen vinculats al sector agrari. També es consideren activitats complementàries les de transformació dels productes de l'explotació agrària i la venda directa dels productes transformats de la seua explotació, sempre que no siga la primera transformació especificada en l'apartat 1 d'aquest article, i les relacionades amb la conservació de l'espai natural i protecció del medi ambient, el turisme rural o agroturisme, igual que les cinegètiques i artesanals realitzades en la seua explotació.



4. Pla de millora de l'explotació agrària

S'entén per pla de millora de l'explotació agrària (d'ara en avant, pla de millora), el document estratègic on s'arrepleguen les actuacions previstes que ha de realitzar el titular, amb la finalitat de millorar el rendiment global i la sostenibilitat de l'explotació agrària, garantint la seua viabilitat i adaptació al mercat, que ha d'acompanyar la sol·licitud de l'ajuda a les inversions en explotacions agràries que regula aquesta ordre. El pla no tindrà una duració superior a tres anys des de la resolució de la concessió o de l'autorització d'inici d'inversions, si és el cas.



Els objectius generals hauran d'aconseguir-se a través d'un o més dels següents objectius particulars:

a) Millora de la condicions de l'entorn de treball, de les condicions tècniques i mediambientals de l'explotació, així com d'higiene i benestar animal, garantint la sostenibilitat i la viabilitat econòmica de l'explotació

b) Millora de l'eficiència dels sistemes de reg, reducció dels costos de producció, del consum d'inputs i de l'impacte mediambiental de l'explotació, augmentant la competitivitat de l'explotació en el seu conjunt.

c) Mesures de diversificació que afavorisquen l'exercici d'activitats en cicle tancat, o minimitzen els riscos empresarials i l'impacte mediambiental.

d) Adaptació de la producció a les demandes del mercat. Millora de la qualitat dels productes.

e) Millora de la conservació de l'entorn natural

5. Unitat de treball agrari (UTA)

Es defineix com el treball equivalent a temps complet, és a dir, el total d'hores treballades dividit per la mitjana anual d'hores treballades a temps complet i que s'estableix en 1920 hores a l'any (8 hores diàries per 240 dies laborables), valor equivalent al de la unitat de treball agrari establida en l'Ordre de 13 de desembre de 1995 per la qual es desplega la disposició final sisena de la Llei 19/1995, de 4 de juliol.



6. Capacitació i competència professional

Per a l'aplicació dels beneficis d'aquesta ordre, es considera capacitació suficient la següent:

a) Experiència professional en l'activitat agrària per un total 2 anys. En cas de no posseir els dos anys d'experiència professional haurà d'acreditar 50 hores lectives en cursos de formació professional agrària per cada any de carència.

b) 100 hores en curs de formació en matèries relacionades amb les activitats pròpies d'explotacions agrícoles o ramaderes, amb l'estalvi d'aigua i energia i amb la protecció del medi ambient i l'adaptació de les explotacions al canvi climàtic.

c) Titulació de Formació Professional de grau bàsic, mitjà o superior en matèries relacionades amb l'activitat exercida en l'explotació o titulacions equivalents de la família professional agrària.

d) Titulació acadèmica universitària de grau mitjà o superior, grau o màster en matèries relacionades amb l'activitat exercida en l'explotació.



7. Titularitat compartida

La titularitat compartida d'una explotació agrària es regula per la Llei 35/2011, de 4 d'octubre, la seua naturalesa s'estableix en l'article 2 punt 1 de la norma esmentada com la unitat econòmica, sense personalitat jurídica i susceptible d'imposició a efectes fiscals, que es constitueix per un matrimoni o parella unida per anàloga relació d'afectivitat, per a la gestió conjunta de l'explotació agrària.

8. Data d'instal·lació efectiva

Es considera data d'instal·lació aquella en què l'interessat adquirisca la titularitat d'una explotació que abaste la dimensió equivalent de com a mínim una UTA, i estiga donat d'alta en el règim d'hisenda i de la Seguretat Social que li corresponga per l'activitat exercida en la mateixa.

La data d'accés a la titularitat de l'explotació correspon a la data en què queda acreditada la propietat o arrendament de l'explotació o, en el cas d'instal·lació per mitjà de cotitularitat o incorporació a una persona jurídica, la de formalització de l'acord de cotitularitat o d'adquisició de la qualitat de soci.

9. Renda unitària de treball (RUT)

Rendiment econòmic generat en l'explotació agrària que s'atribueix a la unitat de treball i que s'obté dividint entre el nombre d'unitats de treball agrari dedicades a l'explotació, la xifra resultant de sumar el marge net o excedent net d'explotació i l'import dels salaris pagats.





CAPÍTOL II

Ajudes



Article 3. Tipus d'ajuda

L'ajuda es destinarà a sufragar una part de les despeses i inversions subvencionables previstes en l'article 5 d'aquesta ordre i consistirà en una subvenció directa que s'abonarà d'una sola vegada amb la justificació prèvia per part del beneficiari de la realització i pagament de les inversions aprovades, així com del compliment de la resta de requisits previstos en aquesta ordre.



Article 4. Percentatges d'ajuda

1. En general, el percentatge d'ajuda serà del 35 % de la inversió subvencionable inclosa en la sol·licitud d'ajuda.

2. La intensitat de l'ajuda de l'apartat anterior pot incrementar-se en els percentatges addicionals que s'indiquen a continuació, sense que en cap cas puga superar-se el 55 %:

a) Jóvens que tinguen menys de 41 anys i compten amb la capacitació i competència professional descrita en l'article 2.6 d'aquesta ordre en el moment de presentar la sol·licitud i s'hagen instal·lat efectivament en els 5 anys anteriors a la sol·licitud d'ajuda, un 10 % addicional.



b) Explotacions ubicades majoritàriament en zones de muntanya previstes en el Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana (PDR-CV) 2014-2020, un 10 % addicional. Es considera que una explotació està ubicada en aquestes zones quan més del 50 % de la seua superfície productiva estiga inclosa en elles.

c) Sol·licituds corresponents a titulars d'explotacions acollides a les mesures d'agroambient i clima o d'agricultura ecològica, previstes en el PDR-CV 2014-2020, que hagen formalitzat el corresponent contracte plurianual amb la conselleria competent en matèria d'agricultura i producció agrària en el moment de presentar la sol·licitud, un 10 % addicional.

3. Les ajudes a les inversions en béns immobles en règim de proindivís es limitaran al percentatge en què el beneficiari participa sobre la titularitat d'aquests i siguen justificades per mitjà de documents emesos al seu nom. En aquest cas caldrà que hi haja autorització per part de la totalitat de la resta dels partícips en el proindivís per a la realització de les inversions proposades.

4. En aplicació del que disposa l'article 11 de la Llei 35/2011, de 4 d'octubre, sobre titularitat compartida, les sol·licituds associades a una explotació agrària de titularitat compartida, han de realitzar-se a nom de l'entitat de titularitat compartida que constitueix l'explotació agrària de titularitat compartida, i s'efectuarà el pagament corresponent en el compte bancari associat a aquesta entitat de titularitat compartida.





Article 5. Despeses subvencionables i exclusions

1. Els imports subvencionables en aquesta línia d'ajuda han de complir els preceptes següents:

a) El volum màxim d'inversió subvencionable és de 100.000 euros per UTA en el moment de la sol·licitud, amb un límit màxim de 200.000 euros per explotació per a tot el període d'aplicació del PDR-CV 2014-2020, en el cas d'explotacions el titular de les quals siga una persona física.

b) Quan el titular és una entitat associativa, el límit anterior per explotació es multiplica pel nombre de socis de l'entitat que acrediten, per l'activitat que hi exerceixen, la seua condició d'agricultor professional, fins a un màxim de quatre.

c) Per a qualsevol despesa subvencionable, els proveïdors no podran tindre parentiu per consanguinitat ni afinitat de fins a primer grau amb els sol·licitants de l'ajuda i en el cas de persones jurídiques formar-ne part.

d) Quan les inversions s'hagen de realitzar en terrenys que no siguen propietat exclusiva del sol·licitant, ha de constar el consentiment per a la seua realització per part del propietari.

Les inversions corresponents als punts 4.a i 4.e d'aquest article que es realitzen sobre terrenys que no siguen propietat exclusiva del sol·licitant, no seran finançables per l'import que excedisca de 50.000 euros.



e) El volum mínim d'inversió subvencionable en un pla de millora és de 6.000 euros.

f) S'estableix l'obligació que els beneficiaris aporten com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors per a qualsevol inversió subvencionable que supere els 6.000 euros, i s'haurà de seleccionar sempre l'oferta més econòmica o justificar expressament qualsevol altra elecció.



g) De conformitat amb l'article 17.6 del Reglament (UE) 1305/2013, quan el dret de la Unió impose nous requisits als agricultors, pot concedir-se ajuda per a les inversions necessàries per a complir aquests requisits durant un màxim de 12 mesos a partir de la data en què passen a ser obligatoris per a l'explotació agrícola.

h) De conformitat amb l'article 17.5 del Reglament (UE) 1305/2013, poden concedir-se ajudes als jóvens agricultors que s'establisquen per primera vegada en una explotació agrícola com a titulars d'explotació per a les inversions necessàries per a complir les normes de la Unió aplicables a la producció agrícola, també en matèria de seguretat laboral. Aquesta ajuda podrà concedir-se durant un màxim de 24 mesos a partir de la data d'establiment de les normes esmentades.

i) S'estableixen mòduls amb els imports màxims subvencionables per a les inversions més freqüents, segons s'arreplega en l'annex II d'aquesta ordre.

2. Són subvencionables les inversions realitzades després de la resolució de concessió de l'ajuda sol·licitada i, si és el cas, aquelles que es realitzen després de la data de formalització de la sol·licitud i sobre les quals hi haja certificat de tècnic competent per a la instrucció de les ajudes en què es faça constar la no iniciació de les inversions en aquesta data, sempre que recaiga una resolució aprovatòria d'ajuda per a les inversions esmentades.

3. Conforme a l'article 65.2 del Reglament (UE) 1303/2013, només poden optar a ser subvencionables les despeses realitzades pel beneficiari, executades i abonades, abans del 31 de desembre de 2023.

4. Les despeses subvencionables, amb les condicions que s'especifiquen, són les següents:

a) Construcció o adquisició de béns immobles

S'inclouen en aquest apartat les despeses derivades de la construcció i/o adquisició de béns immobles destinats als fins propis de les explotacions agrícoles i ramaderes, com poden ser hivernacles, granges i magatzems, entre altres, amb les limitacions i condicions següents:



1r) El preu unitari màxim de la inversió subvencionable, inclosa l'adquisició dels béns immobles, és de 250 euros per metre quadrat.



2n) Les construccions i instal·lacions han de constar d'una sola planta edificada, excepte en instal·lacions ramaderes. A més, si la seua dimensió és superior a 200 metres quadrats per UTA, o a 300 metres quadrats de superfície total, han de ser prèviament autoritzades per la conselleria competent en matèria agrària.

3r) No són subvencionables les inversions en edificis que es limiten a substituir-ne un preexistent o una part d'aquest. No es considera inversions substitutives la demolició total d'un edifici agrari de 30 anys o més i la seua substitució per un altre de nou, ni la renovació general d'un edifici, entenent com a tal quan el seu cost supose com a mínim el 50 % del cost de l'edifici nou, prenent com a referència per a aquest valor 250 euros per metre quadrat.

4t) En el cas de compra d'immobles, aquests no poden haver sigut objecte en els últims deu anys de cap subvenció nacional ni comunitària per a la seua construcció o adquisició.

5é) Documentació que s'ha d'aportar amb la sol·licitud:

– Pressupost i/o factures proforma en què figure el mesurament de les unitats subvencionables i el seu preu unitari corresponent.

– Presentació d'un projecte, per a aquells casos en què es necessiten autoritzacions, informes i llicències, que haurà de coincidir inequívocament amb el presentat per a la seua obtenció, junt amb una memòria agronòmica redactada per tècnic competent i visada pel corresponent col·legi professional.

– De qualsevol tipus de construcció o instal·lació el pressupost d'execució material del qual siga igual o superior a 350.000 euros, o sempre que segons el parer de la conselleria competent en matèria d'agricultura comporten especial complexitat o risc, es presentarà projecte constructiu, redactat per tècnic competent i visat pel col·legi professional corresponent per al seu informe pel servei competent en supervisió de projectes. Aquest projecte tècnic haurà de presentar-se en un únic fitxer en format PDF, de conformitat amb les especificacions que s'arrepleguen en els annexos de l'Ordre 9/2016, de 22 d'abril, de 2016, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableix el format digital per a la presentació de projectes tècnics, amb les firmes digitals de les persones autores d'aquest. A més haurà de presentar-se un exemplar imprés.



6é) Per a la justificació de les inversions ha de presentar-se la llicència d'obra concedida per import d'acord amb la inversió.



b) Compra de terrenys

S'inclouen en aquest apartat els imports derivats de l'adquisició de terrenys destinats als fins propis de l'explotació agrícola i ramadera, amb les limitacions i condicions següents:

1r) L'import subvencionable està limitat al 10 % de l'import total de les inversions incloses en el pla de millora. En cap cas el resultat d'aplicar el percentatge anterior pot excedir l'import de 3.000 euros per hectàrea d'ús agrari, o de 20 euros per metre quadrat de terreny edificat o que s'haja d'edificar dins del pla de millora que es presenta.



2n) Documentació que s'ha d'aportar amb la sol·licitud:

– Acord de compravenda, cessió o qualsevol altra forma de transmissió de la titularitat admissible en dret en què s'especifique la descripció cadastral de cada parcel·la, inclosa la superfície, la referència, superfície i aprofitament SIGPAC de cada recinte i el preu unitari i total de la transmissió.

3r) Documentació per a la justificació de les inversions.

– Escriptura pública inscrita en el registre de la propietat.

– Pagament de l'Impost de Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats si és el cas.

c) Implantació i reestructuració de cultius permanents

S'inclouen en aquest apartat les despeses derivades de les operacions dirigides a implantar i/o reestructurar cultius permanents, excepte cítrics com a cultiu final, sobre superfícies de cultiu que formen part de l'explotació de la qual el sol·licitant de l'ajuda siga el titular. Es consideren dins d'aquest apartat les labors d'arrancada de cultius preexistents, el condicionament del terreny, la plantació i les plantes o material vegetal de cultius permanents, amb les limitacions i condicions següents:

1r) No són subvencionables les operacions de cultiu com ara poda (llevat que siga necessària per a la reconversió del cultiu), tractaments fitosanitaris de les plantes o el manteniment posterior a la plantació.



2n) Tampoc són subvencionables les operacions que afecten cultius que s'hagen beneficiat d'ajudes de reestructuració i/o reconversió en els últims 10 anys anteriors a la data de sol·licitud de l'ajuda.



3r) El material vegetal ha de procedir de vivers autoritzats.

4t) Documentació que s'ha d'aportar amb la sol·licitud.

– Pressupost i/o factures proforma en què figure el mesurament de les unitats subvencionables i el seu preu unitari corresponent.

– Projecte o avantprojecte, per a aquells casos en què es necessite junt amb les autoritzacions, informes i llicències necessàries

5é) Les inversions es justificaran per mitjà de factures i justificants del pagament.

6é) També és subvencionable la mà d'obra emprada pels sol·licitants que complisquen els requisits per a ser considerats agricultors professionals per la seua dedicació en l'explotació segons es defineix en l'article 3 d'aquesta ordre, així com per la utilització de maquinària de l'explotació, amb les condicions següents:

– La part interessada ha de realitzar un pressupost amb la inversió concreta, i el temps emprat en la seua realització.

– El jornal de mà d'obra pròpia es valora en 56,75 euros.

– El límit màxim de mà d'obra pròpia són 3.000 euros per agricultor professional per la seua dedicació a l'explotació.

– La maquinària pròpia ha d'estar inscrita en el Registre Oficial de Maquinària Agrícola (ROMA), la seua utilització es valora en 25 euros/hora per a maquinària de més de 50 CV i en 10 euros/hora per a maquinària de menys de 50 CV.

– El tècnic instructor de l'expedient reflectirà en un informe l'avaluació de la coherència del pressupost presentat, incloent-hi la utilització de mà d'obra i de maquinària pròpia de l'explotació.

– En el moment de la certificació el beneficiari de l'ajuda ha de justificar en un document la utilització d'aquests mitjans propis, que no podrà ser superior al que estableix la proposta del tècnic instructor de l'expedient.

d) Instal·lacions de reg

Es consideren subvencionables les inversions que no impliquen la implantació de nous regadius i que complisquen les condicions següents:

1r) Ha de justificar-se la disponibilitat legal de l'aigua a utilitzar: dret o concessió d'aigua de reg.

2n) La instal·lació de reg ha de disposar, o instal·lar-se com a part de la inversió, d'un sistema que permeta mesurar, per mitjà de comptador, l'ús d'aigua corresponent a la inversió objecte de l'ajuda. En les inversions de regadiu que depenen de sistemes de reg col·lectiu el sistema de mesurament serà el que tinga establit la Comunitat de Regants.



3r) La inversió ha de justificar un estalvi potencial mínim d'aigua d'un 10 %. Aquesta reducció ha de justificar-se a partir de la reducció de pèrdues per millora de les conduccions dins de l'explotació i de la reducció del volum d'aigua requerit respecte del sistema anterior.

4t) Si el regadiu preexistent, les instal·lacions del qual es pretenen millorar amb la inversió, afecta masses d'aigua superficials o subterrànies l'estat de les quals, d'acord amb el corresponent pla hidrològic de conca, ha sigut qualificat com inferior a bo per raons quantitatives o està qualificat com desconegut, la inversió ha d'assegurar una reducció del volum d'aigua utilitzat per l'explotació, ja siga servida per una infraestructura de regadiu o procedent d'una captació pròpia, que ascendisca, com a mínim al 50 % de l'estalvi potencial d'aigua possibilitat per la inversió i que haurà de ser justificat pel beneficiari de l'ajuda. Per al càlcul del volum total d'aigua utilitzat per l'explotació s'ha d'incloure l'aigua que eventualment puga ser venuda a tercers per aquesta.



Les condicions d'estalvi d'aigua establides en els apartats 3r) i 4t) no s'apliquen a les inversions destinades a l'ús d'aigua reutilitzada que no afecten masses d'aigües subterrànies o superficials, inversions per a la millora de l'eficiència energètica o inversions per a la creació de basses de reg.

5é) Documentació que s'ha d'aportar amb les sol·licituds:

– Document acreditatiu del dret o concessió d'aigua de reg

– Pressupost i/o factures proforma en què figure el mesurament de les unitats subvencionables i el seu preu unitari corresponent.

– Presentació d'un projecte, per a aquells casos en què es necessiten, autoritzacions, informes i llicències, que haurà de coincidir inequívocament amb el presentat per a la seua obtenció, junt amb una memòria agronòmica redactada per tècnic competent i visada pel corresponent col·legi professional.

– En instal·lacions de reg el pressupost d'execució material de les quals siga igual o superior a 350.000 euros, o sempre que segons el parer de la conselleria competent en matèria d'agricultura comporten especial complexitat o risc, es presentarà projecte constructiu, redactat per tècnic competent i visat pel col·legi professional corresponent perquè emeta informe el servei competent en supervisió de projectes. Aquest projecte tècnic haurà de presentar-se en un únic fitxer en format PDF, de conformitat amb les especificacions que s'arrepleguen en els annexos de l'Ordre 9/2016 per la qual s'estableix el format digital per a la presentació de projectes tècnics, amb les firmes digitals de les persones autores d'aquest. A més haurà de presentar-se un exemplar imprés.



6é) Per a la justificació de les inversions es presentaran les factures i justificants de pagament corresponents.

e) Un altre tipus d'instal·lacions

S'inclouen en aquest apartat les inversions que complisquen les condicions i limitacions següents:

1r) Despeses derivades de l'adquisició i posada en funcionament d'equips de condicionament, comercialització i transformació el producte final dels qual estiga inclòs en l'annex I de l'article 38 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, dels productes agrícoles i ramaders que provinguen, almenys en un 50 % de la pròpia explotació.



2n) Instal·lacions que reduïsquen l'impacte mediambiental de l'activitat de l'explotació o incrementen la seua eficiència energètica.

3r) Inversions l'objecte de les quals siga la utilització d'energies renovables

4t) L'activitat principal de l'explotació ha de continuar sent l'activitat agrària tal com es defineix en l'article 2 d'aquesta ordre.



5é) Documentació que s'ha d'aportar amb les sol·licituds:

– Pressupost i/o factures proforma en què figure el mesurament de les unitats subvencionables i el seu preu unitari corresponent.

– Presentació d'un projecte, per a aquells casos en què es necessiten autoritzacions, informes i llicències, que haurà de coincidir inequívocament amb el presentat per a la seua obtenció, junt amb una memòria agronòmica redactada per tècnic competent i visada pel corresponent col·legi professional.

– En instal·lacions el pressupost d'execució material de les quals siga igual o superior a 350.000 euros, o sempre que segons el parer de la conselleria competent en matèria d'agricultura comporten especial complexitat o risc, es presentarà projecte constructiu, redactat per tècnic competent i visat pel col·legi professional corresponent perquè emeta informe el servei competent en supervisió de projectes. Aquest projecte tècnic haurà de presentar-se en un únic fitxer en format PDF, de conformitat amb les especificacions que s'arrepleguen en els annexos de l'Ordre 9/2016, amb les firmes digitals de les persones autores d'aquest. A més haurà de presentar-se un exemplar imprés.

6é) Per a la justificació de les inversions es presentaran les factures i justificants de pagament corresponents.

f) Maquinària, vehicles de càrrega i transport, i altres equips inclosos els informàtics

S'inclouen en aquest apartat les despeses derivades de l'adquisició de vehicles, maquinària agrícola i ormeigs agrícoles i una altra maquinària d'ús agrari. També l'adquisició d'equips informàtics. Es consideren subvencionables les inversions que complisquen les condicions i limitacions següents:

1r) No és subvencionable la compra de béns de segona mà.

2n) En la memòria del pla de millora ha d'especificar-se clarament la necessitat i idoneïtat de la maquinària, vehicles i equips a adquirir.



3r) Per a inversions en maquinària i ormeigs agrícoles diferents de tractors, veremadores, recol·lectores de cereals i vibradors així com per a l'adquisició de vehicles de càrrega i transport (furgonetes i camions), la inversió màxima és de 25.000 euros en explotacions de fins a 2 UTA inclusivament.

4t) En inversions en maquinària, ormeigs agrícoles o vehicles de càrrega i transport, per cada UTA addicional i fins a un màxim de 5 addicionals, els límits anteriors d'inversió màxima s'elevaran en 5.000 euros per UTA.

5é) Documentació que s'ha d'aportar amb la sol·licitud:

– Pressupost i/o factures proforma en què figuren les característiques de les unitats subvencionables i el seu preu unitari.

6é) Documentació per a la justificació:

– Factures i justificants del pagament.

– Inscripció si és el cas en el Registre Oficial de Maquinària Agrícola (ROMA) a nom del beneficiari.

– Permís de circulació a nom del beneficiari.

g) Costos generals subvencionables

De conformitat amb l'article 45.2, apartat c del Reglament (UE) 1305/2013 són subvencionables els costos generals vinculats a les despeses previstes en les lletres a), b), c), d), e) i f) del punt 4 d'aquest article amb les condicions i limitacions següents:

1r) S'engloben en aquestes despeses els projectes i honoraris d'arquitectes i enginyers necessaris per a la realització del pla de millora amb un import màxim del 10 % de les inversions de què siguen objecte.

2n) També poden subvencionar-se per aquest punt els honoraris relatius a l'assessorament sobre la sostenibilitat econòmica i mediambiental inclosos els estudis de viabilitat amb un import màxim de 900 euros per expedient.

3r) Junt amb la sol·licitud ha de presentar-se una previsió de despeses necessàries per a aquests conceptes, emesa per tècnic competent.

4t) En el moment de la certificació de les inversions han d'aportar-se les factures i justificants del pagament dels honoraris efectivament satisfets.

h) Adquisició o desenvolupament de programes informàtics i adquisició de patents, llicències, drets d'autor o marques registrades

De conformitat amb l'article 45.2, apartat d del Reglament (UE) 1305/2013, són subvencionables les inversions intangibles següents, amb les condicions i limitacions que s'estableixen:

1r) Adquisició o desenvolupament de programes informàtics.

2n) Adquisicions de patents, llicències, drets d'autor, marques registrades.

3r) L'import màxim per aquest concepte és del 10 % de les inversions subvencionades en l'expedient.

4t) Amb la sol·licitud s'aportarà pressupost i/o factures proforma.

5é) En el moment de la certificació de les inversions hauran d'aportar-se les factures i justificants del pagament



5. Inversions i despeses no subvencionables

a) Conforme a l'article 45.3 del Reglament (UE) 1305/2013 no són subvencionables la compra de drets de producció agrícola, de drets d'ajuda, animals, plantes anuals i la seua plantació o les inversions necessàries per al compliment de normes comunitàries vigents exceptuant les incloses en els apartats g) i h) del punt 1 del present article.



b) Els interessos de deute per operacions financeres subscrites pels sol·licitants.

c) L'impost sobre el valor afegit, excepte quan no siga recuperable d'acord amb la legislació nacional sobre l'IVA.



Article 6. Límits en el cas de plans de millora consecutius

Amb independència de les incompatibilitats previstes en l'article 19 d'aquesta ordre, no podrà aprovar-se un pla de millora sol·licitat pel beneficiari d'un altre pla de millora anterior sense que en la data de la sol·licitud s'haja comunicat la finalització de les inversions i justificat la despesa del pla de millora anterior.





CAPÍTOL III

Sol·licitants de l'ajuda, requisits i acreditacions



Article 7. Requisits dels sol·licitants

Poden sol·licitar les ajudes previstes en aquesta ordre les persones físiques, entitats inscrites en el registre de titularitat compartida i entitats associatives amb personalitat jurídica que complisquen la definició de PIME titulars d'explotacions agràries l'objecte principal de les quals siga l'activitat agrària, que realitzen alguna de les inversions subvencionables en la seua explotació i que complisquen la resta de requisits que es detallen a continuació.

1. Requisits generals:

a) Ser titular d'una explotació agrària la dimensió equivalent de la qual siga de com a mínim una UTA o que aconseguisca aquesta dimensió després de l'execució de les inversions previstes en el pla de millora.

b) Complir els requisits per a ser considerat agricultor actiu, tal com es defineix en l'article 2.2 d'aquestes bases reguladores.

c) Presentar un pla de millora de l'explotació en què s'arrepleguen les actuacions previstes així com la seua justificació tècnica. Així mateix ha de quedar justificada la sostenibilitat i viabilitat econòmica de l'explotació després de l'execució de les inversions previstes, d'acord amb els criteris següents:

1r) Acreditar una RUT mínima respecte a la renda de referència. La RUT de l'explotació ha de ser igual o superior al 20 % de la renda de referència.

2n) Després de l'execució del pla de millora no ha de disminuir la dimensió de l'explotació en UTA ni la renda unitària de treball de l'explotació com a conseqüència de les inversions realitzades. En el cas que s'incremente el nombre d'UTA de l'explotació no ha de disminuir-ne el marge net.

3r) Quan la totalitat de les inversions sol·licitades es realitzen exclusivament per al compliment de noves normes comunitàries no cal justificar la millora del rendiment global de l'explotació.



d) Comprometre's a exercir l'activitat agrària en l'explotació objecte de l'ajuda i mantindre les inversions durant almenys tres anys comptats des de la data del pagament final de l'ajuda.

e) Estar al corrent de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social

f) No estar subjecte a cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari assenyalades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003 General de Subvencions.

g) Complir la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat conforme el Decret 279/2004, de 17 de desembre, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per a el foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.

h) No tindre concedida o rebuda cap tipus de subvenció per a l'execució de les inversions sol·licitades.

i) Identificar un compte corrent per al cobrament de les ajudes.

j) Complir el que estableix l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana.

2. Requisits específics per a les persones físiques:

a) Tindre més de 18 anys i menys de 65 anys.

b) Ser agricultor professional tal com es defineix en l'article 2.3 d'aquesta ordre.

c) Acreditar posseir una capacitació suficient tal com estableix l'article 2.6 d'aquesta ordre.

3. Requisits específics per a les entitats de titularitat compartida:



a) Acreditar la inscripció registral de l'entitat de titularitat compartida

4. Requisits específics per a les persones jurídiques:

a) La seua activitat principal ha de ser l'agrària.

b) Reunir els requisits per a ser qualificada com PIME segons la definició de la Recomanació 2003/361/CE.

c) Almenys un dels socis de l'entitat ha de complir els requisits exigits als agricultors individuals com a conseqüència del seu treball en l'explotació.



Article 8. Acreditació dels requisits

Els sol·licitants de les ajudes han d'acreditar el compliment dels requisits establits en l'article 7 d'aquesta ordre tal com s'especifica a continuació, en general, en el moment de presentar la sol·licitud d'ajuda. Els requisits especificats en els apartats 7 i 13 han d'acreditar-se en el moment de sol·licitar el pagament de l'ajuda.

1. Titularitat de l'explotació

a) En el cas que el règim de tinença siga l'arrendament

1r) Contracte firmat entre l'arrendador i l'arrendatari en què s'especifique la descripció cadastral de cada parcel·la inclosa la superfície, el preu de l'arrendament i la seua duració que no podrà ser inferior a 5 anys. Així mateix, en el cas que es preveja la realització d'actuacions en les parcel·les arrendades es necessita l'autorització del propietari.



2n) Liquidació de l'Impost de Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats.

b) En el cas que el règim de tinença siga la propietat

Es demanarà, pels mitjans de què disposa l'Administració, la descripció cadastral de cada parcel·la, inclosa la superfície. Quan aquesta no coincidisca amb la manifestada pel sol·licitant, pot admetre's com a acreditació un certificat recent de la Gerència Territorial de Cadastre o nota simple del Registre de la Propietat.

Així mateix, en el cas de parcel·les pertanyents a la societat conjugal en règim de guanys de què forme part la persona sol·licitant, en aplicació de la legislació vigent relativa al que s'ha disposat per a les societats esmentades, ha d'aportar-se declaració responsable del règim matrimonial i autorització expressa per part de l'altre cònjuge per a l'administració i disposició d'aquests béns per part del sol·licitant.

c) La titularitat del bestiar s'acreditarà per mitjà del llibre d'explotació ramadera actualitzat. Es comprovarà per part dels mitjans de què disposa l'Administració la inclusió de l'explotació en el REREGA.



Per a les explotacions inscrites en el Registre d'explotacions prioritàries de la Comunitat Valenciana o en el Registre d'entitats de titularitat compartida cal acreditar la titularitat de l'explotació si no s'han produït modificacions respecte a la base territorial inscrita en aquests registres.

2. Ser agricultor actiu

En el cas de no poder comprovar-se amb els mitjans a disposició de l'Administració, serà acreditat per mitjà de:

a) L'última declaració d'IRPF, en el cas de persones físiques.

b) L'impost de societats, en el cas de persones jurídiques.

3. Ser agricultor professional

a) A aquest efecte es tindrà en compte el que estableix l'Ordre APA/171/2006 per la qual es modifica l'Ordre de 13 de desembre de 1995 que desplega l'article 16.1 i la disposició final sisena de la Llei 19/1995 de Modernització de les Explotacions Agràries, que estableix el sistema d'estimació objectiva per al càlcul de la renda total del titular i de la renda unitària de treball.



b) Respecte a l'activitat exercida, ha d'acreditar-se per mitjà d'un informe de vida laboral actualitzat que demostre la cotització en el règim corresponent per l'activitat exercida en l'explotació. Si hi ha cotització per més d'un règim, ha de presentar-se certificat de la Seguretat Social que acredite tots els règims pels quals es cotitza.



L'afiliació a la Seguretat Social ha d'acreditar-se per mitjà de certificat, informe actualitzat de vida laboral expedit per la Tresoreria de la Seguretat Social o qualsevol altre document fefaent.

4. Tindre més de 18 anys i menys de 65 anys

Es demanarà la informació pels mitjans de què disposa l'Administració, amb el consentiment previ per part de l'interessat per a demanar aquestes dades.

5. Qualificació professional

El requisit de qualificació professional establit en l'article 2.6 d'aquesta ordre s'acreditarà de la manera següent:

a) Les hores de cursos o formació acadèmica s'acreditaran per mitjà de fotocòpia compulsada dels diplomes, títols o certificat del responsable del centre corresponent, en què conste l'especificació de les matèries impartides, la duració de la formació i el receptor d'aquesta.



b) L'experiència ha d'acreditar-se per mitjà de:

1r) Informe de vida laboral.

2n) Certificat de la Tresoreria de la Seguretat Social d'haver cotitzat durant dos anys en qualsevol règim per activitats agràries.

3r) Declaracions de l'Impost de la Renda de les Persones Físiques (IRPF) de dos anys distints, en què el peticionari conste com a declarant de rendes agràries.

6. Presentar un pla de millora de l'explotació, segons es definix en l'article 2.4

El pla de millora ha d'incloure, almenys, els apartats següents:

a) Descripció general de l'explotació agrària en el moment de presentar la sol·licitud, incloent-hi la identificació, aprofitament i superfície dels recintes conforme al Sistema d'Informació Geogràfica de Parcel·les Agrícoles (SIGPAC), especificant-se el cultiu o aprofitament realment existent en cas de no estar actualitzat. Unitats i mitjans de producció disponibles i la seua ubicació física en el cas de béns immobles. Mà d'obra emprada.

b) Canvis a introduir pel pla de millora sobre la situació descrita en el punt anterior. Descripció i justificació tècnica i de viabilitat econòmica de les inversions que es preveuen.

c) Documentació sobre inversions:

– Memòria i/o projecte si és el cas, de les inversions a realitzar. En particular, per a inversions destinades a reduir l'impacte ambiental de l'activitat de l'explotació o que incrementen la seua eficiència energètica ha d'adjuntar-se una memòria justificativa firmada per tècnic competent alié a l'Administració.

– Pressupost o factures proforma de totes les inversions.

– Plans de situació per a ubicar les inversions immobles.

La dimensió equivalent de l'explotació i la RUT es calcularà aplicant els criteris desenvolupats en els annexos corresponents de l'Ordre 7/2015 que regula l'ajuda a la instal·lació de jóvens agricultors en el marc del Programa de Desenvolupament Rural a la Comunitat Valenciana 2014-2020.

7. Avaluació d'impacte ambiental

En aquells projectes o actuacions en què siga necessari s'acreditarà per mitjà de la presentació de l'instrument ambiental que pertoque segons la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental i el Decret 32/2006, de 10 de març, del Consell de la Generalitat, pel qual es modifica el Decret 162/1990, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat, pel qual va aprovar el Reglament per a l'execució de la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat, d'Impacte Ambiental.

8. Justificació d'estar al corrent de les obligacions fiscals i amb la Seguretat Social

S'acreditarà, amb el consentiment previ per a demanar les dades oportunes per part de l'interessat, pels propis mitjans de què disposa l'Administració

9. No estar subjecte a cap dels supòsits previstos en el punt 2 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

S'acreditarà, segons l'article 13.7 de la llei mencionada, per mitjà de declaració responsable per part del beneficiari.

10. Complir la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat conforme el Decret 279/2004, de 17 de desembre.

S'acreditarà per mitjà de declaració responsable per part del beneficiari.

11. No tindre concedit o rebut cap tipus de subvenció per a l'execució de les inversions sol·licitades.

S'acreditarà per mitjà de declaració responsable per part del beneficiari.

12. Identificar un compte corrent per al cobrament de les ajudes i, en el cas que no figure en el Registre de Tercers de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, ha d'aportar el document de domiciliació bancària corresponent de l'Organisme Pagador, Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària.

13. Complir el que estableix l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, respecte a l'obligació de donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de l'activitat, inversió o actuació objecte de subvenció quan l'import siga superior a 10.000 euros.

S'acreditarà com s'estableix en l'article 22.4 d'aquesta ordre.

14. Producció ecològica o acollida a altres figures de qualitat diferenciada agroalimentària descrites en l'article 16.1.a del Reglament (UE) 1305/2013, si és el cas.

Ha d'acreditar-se per mitjà de certificat dels corresponents organismes reguladors o òrgans de gestió.

15. Per a l'acreditació dels requisits específics corresponents a sol·licitants que siguen persona jurídiques, ha de presentar-se:

a) NIF

b) Còpia d'escriptures actualitzades, estatuts i normes de règim intern.

c) Acta de l'assemblea que arreplegue l'acord de presentar la sol·licitud corresponent, dur a terme les inversions previstes i el nomenament de representant.

d) Impost de societats de l'últim exercici.

e) Informe de vida laboral i últim IRPF dels socis que desenvolupen la seua activitat en l'explotació agrària com a agricultor professional.

Tota la documentació exigida en aquest article ha de presentar-se per mitjà de document original, fotocòpia per a la seua compulsa o document certificat electrònicament.

16. Mà d'obra de l'explotació

En el cas d'explotacions la dimensió equivalent de les quals siga superior a 6 UTA i en tot cas si la sol·licitud correspon a una entitat associativa, ha d'acreditar-se la mà d'obra.



CAPÍTOL IV

Sol·licitud d'ajuda i tramitació de la concessió



Article 9. Presentació de sol·licituds

1. Les sol·licituds d'ajuda, acompanyades de la documentació indicada en els articles 5 i 8 d'aquesta ordre, han de ser presentades preferentment a l'oficina comarcal de la conselleria competent en matèria agrària (OCAPA d'ara en avant) corresponent a la ubicació de l'explotació. Aquestes sol·licituds també poden registrar-se en les direccions territorials de la conselleria o en qualsevol dels registres establits en la legislació bàsica del procediment administratiu comú.



La conselleria competent en matèria agrària facilitarà models normalitzats específics, les sol·licituds es poden trobar en les oficines comarcals de la conselleria, en els centres PROP de la Generalitat o en la seua web (http://www.gva.es).

2. El termini per a la presentació de sol·licituds d'ajuda s'establirà en la convocatòria que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Article 10. Estudi i avaluació

1. Les sol·licituds presentades seran revisades per personal tècnic de les oficines comarcals. En cas de detectar-se deficiències o falta de documentació que haja d'esmenar l'interessat, se'l requerirà per escrit, se li concedirà un termini de 10 dies per a l'aportació de la informació i/o documentació pertinent, i se l'informarà que si no ho fa es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud. Per a cada sol·licitud d'ajuda s'emetrà un informe d'adequació a les condicions de la convocatòria.

2. Les ajudes regulades per aquesta disposició es tramitaran en règim de concurrència competitiva. Per a això, les sol·licituds presentades que reunisquen els requisits per a la seua aprovació seran estudiades per una comissió avaluadora integrada pel titular de la subdirecció general competent en matèria de modernització d'explotacions agràries, el cap de servei responsable de la mesura, i dos tècnics designats pel titular de la direcció general amb competència en matèria de modernització d'explotacions agràries.

3. Els expedients seran puntuats per la comissió avaluadora seguint els criteris següents, s'ordenaran de major a menor puntuació, i l'ordre de prioritats per a la seua aprovació el constituirà:

a) Inversions a realitzar en explotacions qualificades com prioritàries en el moment de presentar la sol·licitud d'ajuda (7 punts).

b) Sol·licituds corresponents a jóvens que s'hagen instal·lat en els 5 anys anteriors a la sol·licitud d'ajuda i que en el moment de la sol·licitud d'aquesta ajuda tinguen menys de 41 anys i compten amb la capacitació i competència professional adequada (7 punts).

c) Explotacions ubicades majoritàriament en zones amb limitacions naturals o altres limitacions específiques previstes en l'article 32 del Reglament (UE) 1305/2013 (5 punts).

d) Explotacions ubicades majoritàriament en municipis d'aplicació de la mesura LEADER no inclosos en l'apartat anterior (3 punts)



e) Sol·licituds en què una dona siga titular de l'explotació, de forma individual o per mitjà de titularitat compartida, segons es defineix en la Llei 35/2011 de titularitat compartida de les explotacions agràries (5 punts).

f) Sol·licituds de titulars que no tinguen aprovat un expedient d'ajuda a plans de millora en la convocatòria immediatament anterior (3 punts). En el mateix cas però per a les dos convocatòries immediatament anteriors (5 punts).

g) Sol·licituds en què, almenys el 25 % de les inversions subvencionables del pla de millora tenen un objectiu mediambiental, estalvi energètic, o lluita contra el canvi climàtic (2 punts). Si més del 90 % de les inversions del pla empresarial aborden els objectius assenyalats (7 punts).

A aquest efecte es consideren inversions elegibles les establides en l'apartat d i els punts 2n i 3r de l'apartat e del de l'article 5.4.

h) Explotacions en què més del 50 % de les UTA de l'explotació estiguen dedicades a producció ecològica o altres produccions de qualitat diferenciada descrites en l'article 16.1.a del R(UE) 1305/2013 (5 punts).

4. Una vegada baremades totes les sol·licituds s'ordenaran d'acord amb la puntuació total obtinguda. En cas d'empat es tindrà en compte la data del registre d'entrada de les sol·licituds i es concedirà prioritat a les sol·licituds presentades amb anterioritat. Perquè una sol·licitud puga ser aprovada serà necessari que aconseguisca la puntuació mínima que s'establisca en cada convocatòria.

5. Aquestes condicions de baremació han de mantindre's des del moment de la sol·licitud fins al moment de la certificació de l'execució de les inversions. Si es verifica l'incompliment d'algun criteri de baremació valorat en el procés de selecció es procedirà a calcular la nova puntuació de l'expedient, i es podrà arribar a la denegació de l'ajuda i a sol·licitar-se el reintegrament dels imports ja pagats, incrementats amb l'interés de demora legalment establit, si després de la nova baremació l'interessat perd el dret a l'ajuda.

6. La comissió avaluadora proposarà l'aprovació d'aquells expedients que complint els requisits de la convocatòria i, segons l'ordre de prioritat anterior, puguen ser atesos segons la dotació pressupostària prevista. Al mateix temps es proposarà la desestimació de l'ajuda per a aquells expedients per als que no hi haja disponibilitat pressupostària d'acord amb el que estableix l'article 39 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.



Article 11. Concessió de les ajudes

1. S'estableix un termini de sis mesos per a resoldre les sol·licituds de les ajudes, que podran entendre's desestimades si transcorregut el termini esmentat no s'ha emés la resolució corresponent.

2. La concessió s'efectuarà en funció de les inversions subvencionables i atenent les característiques de la sol·licitud i la disponibilitat pressupostària. Les propostes de concessió o denegació de les ajudes seran traslladades a l'òrgan competent per a la seua resolució.

3. El titular de la direcció general amb competència en matèria de modernització d'explotacions agràries és el competent per a resoldre sobre la concessió, el pagament, reintegrament i revocació de les ajudes.

4. Les resolucions, que posen fi a la via administrativa, seran notificades als interessats, motivant degudament el seu sentit. Es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del titular de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà del dia en què tinga lloc la notificació, de conformitat amb el que estableix la legislació bàsica del procediment administratiu comú, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.





Article 12. Modificació de la resolució d'ajuda

En general, ha d'entendre's que el pla de millora a implementar és inalterable quant al seu contingut i terminis. No obstant això, considerant la possibilitat que puguen produir-se circumstàncies sobrevingudes no imputables al sol·licitant, hi ha la possibilitat de sol·licitar canvis quant al contingut o termini d'execució:

1. Abans del 30 d'abril de cada any el beneficiari pot sol·licitar un canvi dels terminis previstos en la resolució de concessió, justificant degudament aquesta petició. Sobre aquesta sol·licitud emetran informe els servicis tècnics i quedarà supeditada a la disposició de crèdit suficient. S'elevarà proposta de resolució al titular de la direcció general que va dictar la resolució que s'ha de modificar.

2. Abans del 30 d'abril de cada any, el beneficiari pot també sol·licitar modificacions del programa d'inversions, justificant degudament aquesta petició. Sobre aquesta sol·licitud emetran informe els servicis tècnics i no podrà suposar increment de l'ajuda per al beneficiari, ni increment d'intensitat respecte a la inversió subvencionable. Es denegarà qualsevol modificació si s'alteren les condicions que van propiciar la selecció i aprovació del pla de millora. S'elevarà proposta de resolució al titular de la direcció general que va dictar la resolució a modificar.







CAPÍTOL V

Sol·licitud i tramitació del pagament



Article 13. Sol·licitud de pagament i justificació de les inversions

1. Sol·licitud de pagament

a) El beneficiari està obligat a efectuar la sol·licitud de pagament per les inversions realitzades, segons els termes i els terminis establits en la resolució de concessió, i en aquestes bases reguladores.

b) Abans del dia 31 de juliol de l'exercici pressupostari corresponent per al qual es va programar la finalització del pla de millora, els beneficiaris han de comunicar la finalització de les inversions incloses en la sol·licitud, justificar la seua execució, acreditar el pagament de les inversions i sol·licitar el pagament de l'ajuda corresponent.

c) La sol·licitud del pagament anirà acompanyada de la documentació i justificants pertinents.

d) La sol·licitud de pagament, d'acord amb l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, donarà lloc a la comprovació i verificació per tècnic competent que comportarà, si és el cas, la certificació de les inversions executades.

2. Justificació de les inversions

a) En virtut del que estableix l'article 60.4 del Reglament (UE) 1305/2013, relatiu a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), la justificació de les inversions ha de realitzar-se per mitjà de factures originals i justificants del seu pagament.

b) Es consideren mitjans de pagament admissibles les transferències bancàries i el deute en el compte bancari del sol·licitant en què figuren clarament el concepte així com el titular del compte i el receptor del pagament. Per a l'acreditació del pagament efectiu ha d'adjuntar-se còpia de l'extracte bancari original o còpia compulsada corresponent a l'operació justificada.

c) Si la forma de pagament consisteix en un efecte mercantil garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, ha d'aportar-se còpia compulsada del document i acreditació del pagament de l'efecte per l'entitat que l'haja realitzat.

d) Si la forma de pagament és el xec, el document justificatiu consistirà en:

1r) Un justificant de recepció, firmat i segellat pel proveïdor, en què ha d'especificar-se:

– La factura o documentació justificativa de la despesa a què correspon el pagament i la seua data.

– El número i la data del xec.

– Davall de la firma ha d'aparéixer el nom i número del DNI de la persona que firma.

2n) Còpia d'extracte bancari del càrrec en compte corresponent a l'operació justificada.

e) No són admissibles com a justificants de la inversió els pagaments en efectiu ni els abonaments en el compte del proveïdor.

f) Una vegada comprovada la validesa de les factures i justificants de les despeses, aquests documents seran estampillats amb un segell pel funcionari actuant en el procés de control administratiu que indique la línia d'ajuda per la qual se subvenciona aquesta despesa.

g) Quan la inversió subvencionada siga la compra de terrenys o immobles, s'aportarà escriptura pública inscrita en el Registre de la Propietat o nota simple del Registre de la Propietat a nom del sol·licitant junt amb justificants de pagament de les inversions corresponents.





Article 14. Certificació de les inversions, proposta i resolució de pagament

1. Certificació d'inversions

a) Per a procedir al pagament de les ajudes cal que un funcionari públic certifique la realització de les inversions per a les quals s'ha concedit l'ajuda i el compliment dels compromisos i obligacions adquirides.

b) Aquesta certificació ha d'expressar les inversions o accions realitzades i la quantia de l'ajuda que li corresponga, i s'ha de deduir, si és el cas, la part proporcional a la inversió no realitzada o no justificada, ajustant-se l'import de l'ajuda al percentatge que corresponga de la inversió realitzada i justificada.

2. Proposta i resolució de pagament

a) El titular de la direcció general amb competència en matèria de modernització d'explotacions agràries és el competent per a resoldre el pagament de les ajudes.

b) Contra la referida resolució es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant del titular de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà del dia en què tinga lloc la notificació, de conformitat amb el que estableix la legislació bàsica del procediment administratiu comú, o bé directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la notificació, de conformitat amb el que estableixen els articles 10 i 46 de la Llei de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.

c) Per incompliment de l'objecte de l'ajuda concedida, incompliment del que s'ha especificat en el pla de millora, incompliment de les condicions tingudes en compte en la baremació, incompliment de compromisos o qualsevol altra causa exposada en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; el tècnic competent en la instrucció del procediment emetrà un informe que podrà donar lloc a la resolució de denegació del pagament de les ajudes aprovades.





CAPÍTOL VI

Compromisos, seguiment i control



Article 15. Compromisos

1. El beneficiari ha de complir els requisits i obligacions referits en els articles 7, 17 i 22.3 d'aquesta ordre relatius a l'elegibilitat, manteniment i publicitat, respectivament, de l'operació objecte de l'ajuda.



2. El beneficiari de l'ajuda ha de comunicar a l'òrgan concedent en la sol·licitud d'ajuda, així com en qualsevol altre moment de la vigència de l'expedient, l'obtenció d'altres ajudes sol·licitades o concedides per a la mateixa finalitat per altres administracions o ens públics, d'acord amb l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. En el cas que la sol·licitud o concessió d'altres ajudes s'efectue durant la tramitació de l'expedient, aquesta comunicació ha d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.



3. El beneficiari de l'ajuda ha de mantindre a disposició de l'Administració, durant almenys els sis anys següents al pagament final, els justificants de pagament de les despeses finançades i dels ingressos per les ajudes percebudes.

4. En compliment de l'apartat 1 c) i) de l'article 66 del Reglament (UE) 1305/2013, el beneficiari ha de portar un sistema de comptabilitat separat o bé un codi comptable adequat per a les transaccions relatives a l'operació subvencionada que indique tots els ingressos i despeses d'aquesta.

5. El beneficiari de l'ajuda està obligat a facilitar en tot moment als serveis tècnics disposats per l'Administració la realització dels controls necessaris per a comprovar la correcta aplicació de l'ajuda i el compliment de compromisos. Així mateix està obligat a presentar qualsevol documentació requerida pels tècnics competents en la instrucció dels expedients o en el control d'aquests, que acredite el compliment dels compromisos esmentats.

6. El beneficiari ha d'aportar la informació necessària tècnica, econòmica i laboral per a l'elaboració d'indicadors de seguiment de la mesura.

7. Qualsevol variació que afecte les dades i documentació entregada a l'Administració en el context de tramitació d'aquesta ajuda s'ha de comunicar immediatament a la conselleria competent en matèria agrària. L'incompliment dels compromisos adquirits pot, excepte cas de força major, donar lloc a l'inici de l'expedient de reintegrament d'ajudes.



Article 16. Seguiment i control

1. Els beneficiaris de les ajudes se sotmetran a controls administratius i sobre el terreny, previs i a posteriori, així com qualsevol altra actuació de comprovació i control financer que corresponga a la Intervenció General i a qualsevol altre organisme amb competències de control sobre fons FEADER, i aportar la informació que els siga requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

2. L'organització i realització dels controls s'efectuarà d'acord amb les disposicions generals que siguen aplicables establides en el capítol II del títol IV del Reglament d'execució (UE) 809/2014 pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) 1306/2013 en el que es refereix al sistema integrat de gestió i control, les mesures de desenvolupament rural i la condicionalitat.

3. D'acord amb el que estableix l'article 169.3 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, per part de la direcció general competent en matèria de modernització d'explotacions s'elaborarà un pla de controls que haurà de ser aprovat amb caràcter previ a la seua execució i en el qual s'especificaran els tipus de control a efectuar, els criteris de selecció de la mostra i el percentatge mínim d'ajuda a controlar respecte a l'import global.

4. En aquests controls es comprovarà el compliment dels objectius, requisits i compromisos adquirits. Així mateix, es verificarà que els sol·licitants no han creat artificialment les condicions per a complir els requisits establits per a accedir a l'ajuda o per al compliment dels requisits derivats de la definició d'agricultor actiu, agricultor professional o explotació prioritària, en particular, que no s'ha produït l'adquisició o arrendament de superfícies amb l'únic objectiu de justificar la superfície de l'explotació sense que s'observe cap finalitat de caràcter empresarial, la inscripció en el registre d'explotacions ramaderes REREGA sense justificació d'activitat ramadera o l'aportació de declaracions d'ingressos a fi de complir els requisits referits a les rendes que no corresponguen a la situació real del sol·licitant.





Article 17. Obligació de mantindre les inversions subvencionades



1. De conformitat amb l'article 71.1 del Reglament (UE) 1303/2013, les inversions subvencionades a través del pla de millora han de mantindre's en l'explotació almenys 3 anys des de la data del pagament de l'ajuda.

2. El manteniment de les inversions obliga que aquestes estiguen en possessió del titular de l'explotació i dedicades al fi per al qual es van subvencionar durant el període de compromisos.



Article 18. Reintegrament de subvencions

1. Són causes de reintegrament les previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, entre elles, la resistència o obstrucció a les actuacions de comprovació i control previstes en l'article 13. A més, en el cas que es detecte dol, incompliment o falsedat greus que afecten les condicions requerides, el beneficiari quedarà exclòs de la línia d'ajuda durant l'any natural en què s'haja detectat l'incompliment i l'any natural següent.



2. En tot cas, no s'aplicaran reduccions en casos de força major, com els següents:

a) Mort del beneficiari

b) Incapacitat permanent total per a la professió habitual, incapacitat permanent absoluta per al treball o gran invalidesa

c) Abandó de la condició de titular de l'explotació motivat per alguna de les causes, següents que hauran de ser estimades per la conselleria competent en matèria agrària:

1r) Expropiació total o d'una part important de l'explotació si aquesta expropiació no era previsible el dia en què es van subscriure els compromisos.

2n) Catàstrofes naturals o accidentals que afecten greument l'explotació.

3r) Epizoòtia que afecte la totalitat o una part del bestiar productor.



3. En els casos en què el beneficiari transmeta la totalitat de l'explotació a una altra persona, aquesta podrà subrogar-se en els seues compromisos durant el període pendent de compliment, sempre que el nou titular reunisca els requisits per a ser beneficiari de les ajudes. En aquest cas, no és procedent el reintegrament de les ajudes percebudes.



Article 19. Concurrència d'ajudes i incompatibilitats

1. Amb independència d'altres limitacions que puguen aplicar-se, no és subvencionable un projecte d'inversió si ja és objecte d'altres mesures d'ajuda pública que puguen donar cobertura a les mateixes actuacions del pla de millora que es presenta. Amb caràcter general, aquesta limitació s'aplicarà amb independència de l'origen del finançament públic, de l'organisme que gestione l'ajuda, o de l'exercici financer en què haja sigut concedida.

D'acord amb el que estableix l'article 59.8 del Reglament (UE) 1305/2013, les despeses cofinançades pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) no seran cofinançades per mitjà de la contribució dels Fons Estructurals, del Fons de Cohesió o de qualsevol altre instrument financer de la Unió.

2. En particular, no poden acollir-se a les ajudes establides en aquesta ordre les inversions corresponents a les mesures incloses en el programa de suport al sector vitivinícola aprovat d'acord amb les disposicions del Reglament (UE) 1308/2013 pel qual es crea l'organització comuna de mercats dels productes agraris i pel qual es deroga el Reglament (CEE) 922/72, el Reglament (CEE) 234/79, el Reglament (CE) 1037/2001 i el Reglament (CE) 1234/2007.

3. En el cas d'inversions corresponents a explotacions agràries de membres d'organitzacions de productors de fruites i hortalisses (OPFH), només podran acollir-se a les ajudes establides en aquesta ordre les inversions de caràcter individual que hagen sigut concebudes, decidides, finançades i dutes a terme pels mateixos agricultors.

4. Així mateix, a fi de previndre el risc de doble finançament d'inversions acollides als programes apícoles establits de conformitat amb l'article 55 del Reglament (UE) 1308/2013 amb les ajudes establides en aquesta ordre es realitzaran controls basats en encreuaments entre les bases de dades de beneficiaris d'ambdós ajudes.

5. Finalment, sense perjudici del que preveu l'article 6 d'aquesta disposició, no pot aprovar-se un pla de millora i rebre ajuda a les inversions en explotacions agràries, previstes per l'operació 4.1.1 del PDR-CV 2014-2020, si en data sol·licitud de l'ajuda el beneficiari té aprovat i en execució un expedient d'ajudes en virtut de l'operació 4.1.2, «Pla de reconversió de cítrics». Aquesta incompatibilitat s'aplica també en sentit contrari, i no podrà aprovar-se un pla de reconversió de cítrics si el sol·licitant té en execució un pla de millora.





Article 20. Creació de condicions artificials

En aplicació de l'article 60 del Reglament (UE) 1306/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013, no es concediran pagaments ni altres ajudes a les persones físiques o jurídiques de les quals es demostre que han creat artificialment les condicions exigides per a obtindre aquestes ajudes. En funció de l'incompliment comés es determinaran els imports que el beneficiari no podrà percebre.



CAPÍTOL VII

Finançament, informació i publicitat



Article 21. Finançament

1. Les quanties totals màximes aplicables en cada convocatòria es publicaran mitjançant una resolució del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Podran establir-se seccions específiques per a determinades orientacions productives, i dotar-se pressupostàriament de forma independent en cada convocatòria d'ajuda.

3. El finançament de la mesura es farà a càrrec de les assignacions previstes en el Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, segons els percentatges de cofinançament que s'estableixen en aquest document.

L'operació es finançarà a càrrec de les consignacions previstes en el pla financer del Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana 2014 2020-, cofinançat per la Unió Europea a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) amb un 53 % i l'Administració General de l'Estat i la Generalitat Valenciana que assumiran el 47 %restant.



Article 22. Informació i publicitat

1. En la resolució de concessió s'indicarà expressament que l'ajuda està subvencionada pel FEADER en virtut del Programa de Desenvolupament Rural de la Comunitat Valenciana, 2014-2020, així mateix es farà menció de la mesura 4 «Inversions en actius físics» del PDR-CV 2014-2020 en el qual s'emmarca la mesura objecte d'ajuda.

2. D'acord amb el que estableix l'article 18 de la Llei 38/2003, General de Subvencions, l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, com a autoritat de gestió del PDR-CV 2014-2020, publicarà en versió electrònica o impresa, la relació de beneficiaris, els imports corresponents de les ajudes concedides i la seua finalitat, així com la indicació de la convocatòria, el programa i crèdit pressupostari a què s'imputen.

3. En compliment de l'article 13.2 del Reglament d'execució (UE) 808/2014, el beneficiari informarà el públic de l'ajuda obtinguda del FEADER de la manera següent:

a) Presentant en el lloc web del beneficiari per a ús professional, en el cas que existisca aquest lloc, una breu descripció de l'operació quan puga establir-se un vincle entre l'objecte del lloc web i l'ajuda prestada a l'operació, en proporció al nivell d'ajuda, amb els seus objectius i resultats, i destacant l'ajuda financera de la Unió.

b) En el cas d'operacions que reben una ajuda pública total superior a 50.000 EUR, col·locant almenys un panell amb informació sobre l'operació d'una grandària mínima A3 on es destaque l'ajuda financera rebuda de la Unió, en un lloc ben visible per al públic, com l'entrada d'un edifici.

c) Quan una operació done lloc a una inversió que reba una ajuda pública total superior a 50.000 euros, el beneficiari ha de col·locar una placa explicativa amb informació sobre el projecte, en la qual es destaque l'ajuda financera de la Unió.

4. Així mateix, en compliment de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, els beneficiaris estan obligats a donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de l'activitat, inversió o actuació objecte de subvenció quan l'import siga superior a 10.000 euros de la manera següent:

a) Les persones jurídiques han de donar l'adequada publicitat a les ajudes percebudes per mitjà de la difusió de com a mínim l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionat, preferentment a través de les corresponents pàgines web. En cas de no disposar de pàgina web on realitzar la publicitat, podran complir aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició la Generalitat.

b) Les persones físiques han de donar l'adequada publicitat al caràcter públic del finançament de l'activitat, inversió o actuació objecte de subvenció en les condicions que s'estableixen en aquestes bases reguladores.





ANNEX II

Imports màxims subvencionables



Codi Concepte subvencionable Unitat Import

1 Bassa d'aigua impermeabilitzada m³ 17,50 €

2 Depòsit de formigó m³ 90,00 €

3 Reg per aspersió ha 3.000,00 €

4 Reg localitzat horta ha 4.800,00 €

5 Reg localitzat fruiters ha 3.500,00 €

6 Reg localitzat olivera ha 2.500,00 €

7 Reg localitzat vinya ha 3.000,00 €

8 Reg localitzat fruites seques ha 2.300,00 €

9 Caseta de reg m² 160,00 €

10 Anivellament amb pendent mitjà inferior al 7 % ha 1.000,00 €

11 Anivellament amb pendent mitjà superior al 7 % ha 2.500,00 €

12 Estructura de suport de plantació en fruiters ha 3.000,00 €

13 Estructura de suport de plantació en olivera ha 2.500,00 €

14 Estructura de xarxa antipedra ha 11.000,00 €

15 Xarxa antipedra ha 7.000,00 €

16 Plançons d'olivera ha 450,00 €

17 Plançons de olivera intensiva ha 2.500,00 €

18 Plançons fruiters llavor ha 6.000,00 €

19 Plançons fruiters pinyol ha 3.000,00 €

20 Plançons fruites seques ha 1.000,00 €

21 Plançons fruites seques intensives ha 4.500,00 €

22 Royalties fruiters ha 3.000,00 €

23 Labors preparatòries profundes i superficials per a plantació de llenyosos, inclòs marcatge i aclotament 1400 ha 1.400,00 €

24 Hivernacles (estructura metàl·lica) m² 45,00 €

25 Hivernacles (túnel) m² 18,00 €

26 Estructura umbracle i xarxa agrícola

d'ombreig m² 14,21 €

27 Construcció amb coberta sense formigonar m² 80,00 €

28 Hormigonat construcció amb coberta m² 26,00 €

29 Construcció amb coberta semitancada i pavimentada / naus ramaderes obertes m² 130,00 €

30 Construcció naus ramaderes tancades m² 250,00 €

31 Construcció de magatzem agrícola m² 250,00 €

32 Tancaments i tanques m.l. 15,00 €

33 Estui de viabilitat econòmica i

mediambiental u 900,00 €



Maquinària i equips:

34 Adobadora u 4.175,00 €

35 Desenrotllador de pel·lícula plàstica u 4.900,00 €

36 Arada de pala u 8.160,00 €

37 Atomitzador capacitat < 1500 litres u 5.600,00 €

38 Atomitzador capacitat > 1500 litres u 8.190,00 €

39 Barra per a tractaments fitosanitaris mitjançant doll projectat u 4.785,00 €

40 Bomba tipus 0,5-1,5 cv (fins a 1,5 cv inclòs) u 407,40 €

41 Bomba tipus 1,5- 3 cv (fins a 3 cv inclòs) u 569,80 €

42 Bomba tipus 3 - 7 cv (fins a 7 cv inclòs) u 2.473,80 €

43 Bomba tipus 7 - 28 cv (fins a 28 cv inclòs) u 4.092,20 €

44 Cultivadora tipus Chissel u 3.745,00 €

45 Depòsits de volum < 5000 litres u 615,00 €

46 Depòsits de volum > 5000 litres u 3.980,00 €

47 Desbrossadora u 4.200,00 €

48 Embaladora, arrossegada o autopropulsada u 15.315,00 €

49 Rascle u 7.575,00 €

50 Grup electrogen diesel fins a 40kva u 12.740,00 €

51 Grup electrogen gasolina fins a 24 cv u 4.760,00 €

52 Motoserra u 305,00 €

53 Motocultores amb/sense ormeigs agrícoles, motosegadores arrengladores i altra maquinària autopropulsada de 0 a 50 cv c.v. 700,00 €

54 Recollidor de branques o restes de poda u 1.350,00 €

55 Remolc escampador de fem capacitat fins a 7500 kg u 12.600,00 €

56 Remolc per a transport capacitat fins a 8000 quilos u 10.640,00 €

57 Sembradora a eixam u 4.865,00 €

58 Sembradora mecànica u 10.243,80 €

59 Sitga construcció in situ en formigó armat, per a magatzem de fins a 100 m³ u 7.700,00 €

60 Sitga xapa ondulada amb eixida lateral o central fins a 30 m³ u 3.010,00 €

61 Sopladora manual u 440,00 €

62 Subsolador fins a 3 braços u 3.165,40 €

63 Tractor estàndard de fins a 70 cv de potència u 37.100,00 €

64 Tractor estàndard entre 71-100 cv de potència u 62.300,00 €

65 Tractor estàndard entre 101-150 cv de potència u 103.600,00 €

66 Trituradora u 14.000,00 €

67 Veremador arrossegat u 55.000,00 €

68 Veremador autopropulsat u 125.000,00 €

69 Vibrador per a recol·lecció u 34.290,00 €

70 Vibrador manual per a recol·lecció u 890,00 €



*Altres conceptes segons factures proforma, d'acord amb el que disposa l'article 5 d'aquesta ordre

Mapa web