Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 5/2020, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es modifica l'Ordre 4/2017, de 21 de juny, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, sobre la comptabilitat de les bestretes de caixa fixa.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8954 de 17.11.2020
Número identificador:  2020/9575
Referència Base de Dades:  009239/2020
 



ORDRE 5/2020, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es modifica l'Ordre 4/2017, de 21 de juny, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, sobre la comptabilitat de les bestretes de caixa fixa.



[2020/9575]

El Decret 25/2017, de 24 de febrer, del Consell, i l'Ordre 2/2017, de 29 de març, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, van efectuar el desplegament reglamentari de les bestretes de caixa fixa previstes en l'article 63 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



Amb posterioritat, l'Ordre 4/2017, de 21 de juny, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, sobre comptabilitat de les bestretes de caixa fixa va desenvolupar les normes de comptabilitat aplicables a les bestretes de caixa fixa, d'acord amb la regulació assenyalada en el paràgraf anterior, i va establir en el seu annex una sèrie de regles comptables.

En haver transcorregut tres anys des de l'entrada en vigor, el context actual i l'experiència han determinat la necessitat d'adaptar el que es preveu en les regles de comptabilitat aplicables a les bestretes de caixa fixa incloses en l'annex de l'Ordre, en concret el que disposa la regla 4 per a les devolucions de pagaments realitzats per aquestes, a la vista de la proposta de la Subdirecció General de Tresoreria basada en els objectius següents:

– Dinamització de la gestió de les devolucions que es produeixen en els pagaments realitzats per caixa fixa a través de l'automatització dels documents d'ingrés (FEMI) en cadascun dels centres gestors.

– Agilitació de la gestió de les devolucions a les persones interessades eliminant actuacions d'intermediació, considerades no imprescindibles a la finalització de la tasca administrativa.

– Unificació dels criteris de gestió en les devolucions dels pagaments.

Per tot el que s'ha exposat, en virtut de l'autorització continguda en la disposició final primera del decret esmentat, i fent constar que la present ordre no està inclosa com una de les iniciatives reglamentàries a tramitar per la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic en el marc del Pla normatiu de l'Administració de la Generalitat 2020, aprovat per Acord del Consell de 6 de març de 2020,





ORDENE



Primer

Es modifica el contingut de la regla 4 de l'annex aprovat per l'Ordre 4/2017, de 21 de juny, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, de comptabilització de les bestretes de caixa fixa, que quedarà redactada com s'indica en l'annex de la present ordre.





Disposició addicional



Única

L'aplicació del que es disposa en aquesta ordre no tindrà incidència en la dotació de tots i cadascun dels capítols de despesa assignats a la Generalitat i, en tot cas, haurà de ser atés amb els mitjans personals i materials d'aquesta administració.





Disposició final



Única

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 11 de novembre de 2020.– El conseller d'Hisenda i Model Econòmic: Vicent Soler i Marco.



ANNEX



Regla 4. Comptabilització de les devolucions de pagaments

4.1. En cap cas es podran efectuar ingressos en els comptes corrents de les caixes fixes pagadores.

4.2. En el cas que s'efectue un pagament a un compte bancari erroni, l'entitat financera tornarà l'import al compte centralitzat de caixa fixa. La tresoreria comptabilitzarà un document FEMI en la rúbrica extrapressupostària 869999 «Transferències pendents. Caixa fixa» que corresponga, d'entre les creades a aquest efecte en cada secció pressupostària.

La Tresoreria comunicarà al coordinador o coordinadora de caixa fixa de la conselleria corresponent, els FEMIS comptabilitzats en la seua rúbrica amb la informació complementària de la devolució. La conselleria, una vegada obtingudes les dades correctes de la caixa pagadora, procedirà al pagament proposant i, posteriorment comptabilitzant un document FEKP en la mateixa rúbrica extrapressupostària. Finalment, es procedirà al pagament per la Tresoreria a través del procés habitual.

4.3. En el cas que s'efectue un pagament a un tercer erroni, o bé un pagament duplicat, la caixa pagadora requerirà qui el perceba perquè realitze la devolució d'aquest pagament, mitjançant un ingrés en el compte centralitzat de caixa. Una vegada ingressat l'import, s'actuarà de la forma següent:

– Si el compte justificatiu està comptabilitzat en el mateix exercici comptable, la caixa pagadora sol·licitarà a la Tresoreria l'anul·lació de les fases tresoreres, per a procedir a la comptabilització del document correcte, segons el punt 3.4 d'aquesta ordre.

– Si el compte justificatiu està comptabilitzat en un exercici comptable anterior, per l'ingrés Tresoreria comptabilitzarà un FEMI en la rúbrica 869999 “Transferències pendents. Caixa fixa” de la conselleria corresponent, i el centre gestor l'aplicarà a pressupost mitjançant la proposta i posterior comptabilització en formalització dels documents comptables DRK-FEKP i EL MI-FEMP, respectivament.

– Si el compte justificatiu no està comptabilitzat, Tresoreria comptabilitzarà un document FEMP/ en la rúbrica 819999 “Bestretes de caixa fixa” de la conselleria corresponent, o bé, en cas de no poder realitzar això, Tresoreria generarà un FEMI en la 819999 de la conselleria corresponent.

Amb independència de l'anterior, en el cas de pagament a un tercer incorrecte, la caixa pagadora haurà d'incloure el tercer correcte en la següent ordre de transferència que emeta.

4.4. L'esmena de pagaments indeguts no reposa crèdit en les caixes pagadores.

Mapa web