Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 2/2015, de 3 de desembre, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es desenvolupa el sistema d'avaluació de l'exercici, així com l'accés i el procediment de progressió dins del sistema de carrera professional horitzontal del personal empleat públic de caràcter fix de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7678 de 15.12.2015
Número identificador:  2015/10000
Referència Base de Dades:  009651/2015
 



ORDRE 2/2015, de 3 de desembre, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es desenvolupa el sistema d'avaluació de l'exercici, així com l'accés i el procediment de progressió dins del sistema de carrera professional horitzontal del personal empleat públic de caràcter fix de l'Administració de la Generalitat. [2015/10000]

PREÀMBUL



Per Decret 186/2014, de 7 de novembre, del Consell, complint amb allò acordat per la Mesa General de Negociació I de la Generalitat, sobre condicions de treball i retribucions del personal dels sectors de l'Administració de la Generalitat, docent, sanitari i de justícia, en el marc del diàleg social per al període 2014-2015, es va reconèixer el dret del personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat a promocionar professionalment a través de la modalitat de carrera horitzontal, i es va regular el sistema d'avaluació de l'exercici vinculat a aquella.

El Decret esmentat resulta també d'aplicació al personal laboral fix de l'Administració de la Generalitat, gestionat per la direcció general competent en matèria de funció pública, en virtut d'Acord de la Comissió d'Interpretació, Vigilància i Estudi del II Conveni Col·lectiu (CIVE), de data 12 de novembre de 2014, d'adhesió al que estableix el Decret 186/2014, i a les seues normes de desplegament.

L'article 8.2 de l'esmentat Decret preveia que l'accés al sistema de carrera professional horitzontal del personal que, a l'entrada en vigor de la norma, tinguera la condició de personal funcionari de carrera, es duria a terme de conformitat amb allò que s'ha disposat per les seues disposicions addicionals i transitòries. D'acord amb la previsió esmentada, la Direcció General de Recursos Humans de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública va publicar la corresponent resolució d'inici del procediment d'incorporació al sistema del referit de personal i, una vegada tramitats els corresponents procediments, d'acord amb el que preveu el decret indicat, i l'Ordre 19/2014, de 12 de novembre, reguladora del procediment electrònic per a l'accés al sistema de carrera professional horitzontal, s'han dictat les resolucions d'enquadrament en els distints graus de desenvolupament professional del citat personal.

Una vegada portat a terme l'accés al sistema de carrera professional horitzontal de la forma indicada, escau ara comptar amb un instrument normatiu que regule el procediment ordinari d'accés del personal que vaja adquirint la condició de funcionari o funcionària de carrera o laboral fix una vegada el Decret 186/2014 ha entrat en vigor. També ha d'abordar-se la regulació del procediment de progressió dins del sistema, així com de la valoració específica a què es refereix l'article 9.2 de l'esmentada norma, com a requisit complementari al temps mínim d'exercici professional, perquè puga produir-se l'esmentada progressió. Per a això ha de dur-se a terme el desplegament normatiu de les àrees de valoració previstes en el Decret esmentat.

La regulació del procediment de valoració de mèrits i accés al GDP superior continguda en l'Ordre, preveu, com exigeix l'article 34 del Decret 186/2014, un procediment de tramitació electrònica, si bé, de manera transitòria, s'estableix l'eficàcia demorada d'alguns dels seus preceptes fins al moment en què l'aplicació informàtica esmentada es pose en funcionament. En tant açò no ocórrega, la tramitació del procediment es portarà a efecte de forma no electrònica, d'acord amb les previsions contingudes en les normes de procediment administratiu vigents.



Respecte a la regulació de les àrees de valoració, el Decret 186/2014 va optar, com es dedueix de la seua disposició transitòria cinquena, per una implantació progressiva del sistema d'avaluació de l'exercici. En aquest sentit, per Resolució de 22 de desembre de 2014, de la Direcció General de Recursos Humans, es va aprovar el Pla Anual d'Avaluació per a l'ascens en el sistema de carrera professional horitzontal l'any 2015. L'esmentada resolució determina que les àrees que són objecte de valoració en el present exercici són les àrees Desenvolupament de coneixements i Transferència de coneixements. Per aqueix motiu, la present ordre aborda el desenvolupament complet únicament de les àrees a què fa referència la resolució indicada, si bé, com no pot ser d'una altra manera, conté algunes referències relatives a la resta d'àrees en aquells aspectes de tipus procedimental o organitzatiu que també són objecte de regulació.

Finalment, la norma aborda la regulació de l'organització del sistema de carrera professional horitzontal, establint la composició de les comissions incloses per l'article 33 del Decret 186/2014 i fixant les competències atribuïdes a aquelles.

Quant a l'àmbit subjectiu de la norma, la present Ordre fa referència al personal empleat públic de caràcter fix, a fi d'englobar no sols el personal funcionari de carrera, sinó també el personal laboral fix de l'Administració de la Generalitat gestionat per la direcció general competent en matèria de funció pública, atès que la CIVE, mitjançant Acord de data 12 de novembre de 2014, es va adherir, no sols al que estableix el Decret 186/2014, sinó també a les corresponents normes del seu desplegament.

En virtut de tot el que exposa i de l'habilitació prevista en la disposició final primera del Decret 186/2014, havent sigut negociada amb la representació sindical de conformitat amb el que estableix l'article 37 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, complits els tràmits de l'article 43.1 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i previs els informes preceptius,





ORDENE



CAPÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte

L'Ordre té per objecte el desenvolupament parcial del Decret 186/2014, de 7 de novembre, del Consell, pel qual es regula el sistema de carrera professional horitzontal i l'avaluació de l'exercici, del personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat (d'ara en avant Decret 186/2014). En aquest sentit, s'hi regula:

a) L'accés al sistema del personal que adquirisca la condició de personal empleat públic de caràcter fix després de l'entrada en vigor de la norma esmentada.

b) La progressió dins del sistema.

c) La regulació de les àrees de valoració desenvolupament de coneixements i transferència de coneixements.

d) Els aspectes organitzatius del sistema de carrera professional horitzontal, així com la composició i funcions dels distints òrgans previstos en l'esmentat decret.



Article 2. Àmbit d'aplicació

La norma serà aplicable al personal funcionari de carrera a què es refereix l'article 3 del Decret 186/2014, i al personal laboral fix gestionat per la direcció general competent en matèria de funció pública, segons l'Acord de la Comissió d'Interpretació, Vigilància i Estudi del II Conveni Col·lectiu, de data 12 de novembre de 2014, pel qual s'acorda l'adhesió al que estableix el decret referit, així com a les corresponents normes i mesures de desenvolupament d'aquest.



La regulació continguda en la present ordre serà aplicable al personal laboral fix de l'Administració de la Generalitat sense perjuí del que puga establir l'oportú conveni col·lectiu que hi siga aplicable.





CAPÍTOL II

Accés al sistema de carrera professional horitzontal i progressió en aquest



Secció primera

Accés al sistema de carrera professional horitzontal



Article 3. Accés al sistema de carrera professional horitzontal

1. Sense perjuí d'allò que s'ha disposat per les disposicions addicionals i transitòries del Decret 186/2014, l'accés al sistema de carrera professional horitzontal del personal empleat públic de caràcter fix de l'Administració de la Generalitat, d'acord amb el que disposa l'article 7, es produirà, de forma automàtica, des de la presa de possessió, sempre que la persona interessada no manifeste formalment la seua renúncia a l'accés esmentat, per mitjà del model normalitzat, que figura com a annex I a la present ordre.

2. La competència per a dictar la resolució d'accés al sistema correspon a la direcció general competent en matèria de funció pública.



3. El personal empleat públic de caràcter fix que, trobant-se dins del sistema de carrera professional, accedisca amb caràcter definitiu a un altre cos, agrupació professional funcionarial o grup professional a través dels sistemes d'accés previstos en la normativa vigent, serà enquadrat en el GDP d'accés amb efectes de la data de la seua presa de possessió, sense perjuí de poder sol·licitar, si és el cas, el complement compensatori previst en l'article 18.2 del Decret 186/2014.





Secció segona

Progressió en el sistema de carrera professional horitzontal



Article 4. Tramitació electrònica del procediment de valoració de mèrits i accés al GDP superior

1. D'acord amb el que preveu l'article 34 del Decret 186/2014, la tramitació del procediment de valoració de mèrits i accés al GDP superior, s'efectuarà de forma electrònica, per a la qual cosa s'habilitarà una aplicació informàtica.

2. Cada persona que accedisca al sistema de carrera professional horitzontal disposarà d'un expedient personal informatitzat en l'esmentada aplicació (d'ara en avant expedient).



Article 5. Incorporació de mèrits a l'expedient als efectes de l'avaluació

1. Els mèrits obtinguts, resultants de l'avaluació de cada una de les àrees, seran incorporats a l'expedient.

2. La incorporació dels mèrits que hagen de ser tinguts en compte per a l'accés als distints GDP es regirà pel principi de celeritat.

3. A l'efecte, la direcció general competent en matèria de funció pública establirà els mitjans necessaris perquè la informació que conste en el Registre de Personal i resulte rellevant als efectes de progressió en la carrera professional horitzontal, s'incorpore d'ofici en l'aplicació informàtica d'avaluació de l'exercici i carrera professional horitzontal (d'ara en avant, aplicació informàtica).

4. Els mèrits corresponents al resultat de l'avaluació de les Àrees de Compliment d'objectius i Professionalitat en l'exercici de les tasques assignades seran incorporats d'ofici a l'expedient de la persona interessada, una vegada l'avaluació citada siga efectuada.

5. Els mèrits corresponents a les àrees d'iniciativa i contribució per a la millora de la prestació del servei públic, desenvolupament de coneixements i transferència de coneixements, que siguen presentats per les persones interessades a fi que s'incorporen al seu expedient, seran objecte d'anotació en l'aplicació informàtica per la direcció general competent en matèria de funció pública, prèvia comprovació de la seua adequació als requisits establits en el Decret 186/2014 i la resta de normativa aplicable.

En aquells casos en què la direcció general competent en matèria de funció pública considere que el mèrit al·legat per la persona interessada no puga ser anotat, bé per no consistir en un mèrit valorable als efectes d'avaluació de l'exercici, bé per no resultar degudament acreditat, li ho comunicarà a fi que puga formular al·legacions o aportar els documents que estime convenients.

En el cas que, d'acord amb la normativa d'aplicació al Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, el mèrit al·legat resulte a més susceptible d'inscripció en aquell, la direcció general competent en matèria de funció pública acordarà d'ofici que s'efectue l'anotació esmentada.



Article 6. Consulta de l'expedient d'avaluació de l'exercici

El personal empleat públic de caràcter fix adherit al sistema, en consultar el seu expedient i, en particular, la puntuació de cada una de les àrees d'avaluació, podrà sol·licitar l'esmena de qualsevol error detectat.

Article 7. Procediment i terminis per a la sol·licitud d'accés al GDP superior

1. Quan el personal empleat públic de caràcter fix que ha accedit al sistema de carrera professional horitzontal considere que compleix amb els requisits establits normativament, podrà sol·licitar l'inici del corresponent procediment de valoració de mèrits i accés al GDP superior. La sol·licitud haurà de dirigir-se a la direcció general competent en matèria de funció pública i podrà acompanyar-se de la documentació que s'estime convenient.

2. Els efectes econòmics i administratius es reconeixeran des del dia que es complisquen els requisits per a l'accés al següent GDP, sempre que la persona interessada haja presentat la sol·licitud. Si la sol·licitud s'efectua durant els tres mesos posteriors al compliment dels requisits exigits per al progrés, els efectes econòmics i administratius es retrotrauran a la data del compliment d'aquests requisits.



Si la sol·licitud s'efectua una vegada transcorreguts els tres mesos posteriors al compliment dels requisits, els efectes econòmics i administratius seran els de la data de sol·licitud.



Article 8. Instrucció i resolució del procediment d'accés al GDP superior

1. Presentada la sol·licitud d'accés a un GDP superior, d'acord amb el que preveu l'article anterior, la unitat administrativa competent en matèria d'avaluació de l'exercici comprovarà si la persona interessada compleix els requisits per a l'esmentada progressió.

2. Efectuada la comprovació esmentada, l'expedient serà inclòs per a la seua avaluació per la Comissió Tècnica de Gestió de la Carrera Professional Horitzontal corresponent (d'ara en avant Comissió Tècnica de Gestió).

3. L'esmentada comissió formularà proposta relativa a la sol·licitud formulada per la persona interessada, incloent-hi la puntuació parcial de totes les àrees objecte de valoració, així com la puntuació global, amb indicació de la pertinença o no de la progressió al GDP que corresponga.

4. En el cas que existisca discrepància entre la valoració presentada per la persona interessada i la realitzada per la Comissió Tècnica de Gestió, se li posarà de manifest a fi que puga al·legar i presentar la documentació que considere oportuna.

Complits els tràmits anteriors, la Comissió Tècnica de Gestió elevarà proposta de resolució a la direcció general competent en matèria de funció pública.

5. La competència per a dictar la resolució d'accés al GDP superior, correspon a la direcció general competent en matèria de funció pública, que resoldrà i notificarà en un termini de sis mesos des de la data de presentació de la sol·licitud. Transcorregut el mencionat termini sense que l'Administració haja notificat la resolució expressa, es considerarà estimada la sol·licitud d'accés al GDP superior.





CAPÍTOL III

Procediment de valoració de les distintes àrees que componen l'avaluació de l'exercici



Secció primera

Avaluació i puntuació



Article 9. Puntuació necessària per a la progressió en el sistema de carrera professional horitzontal

1. Per a poder accedir a un GDP superior serà necessari obtindre almenys 75 punts en el procediment de valoració de mèrits.

2. La puntuació màxima a obtindre per a sol·licitar l'ascens al següent GDP, per cada una de les àrees d'avaluació de l'exercici, serà l'establida en els barems que figuren com a annex I i II del Decret 186/2014.

3. La puntuació màxima a obtindre en les àrees desenvolupament de coneixements i transferència de coneixements establida en els annexos del Decret 186/2014, vindrà referida al període complet que conforma el període de permanència necessari per a l'accés al GDP superior.



Article 10. Conseqüències del venciment del temps mínim de permanència sense obtindre la puntuació mínima exigida

1. En el cas que, complit el període mínim de permanència necessari per a l'ascens al següent GDP, no s'haguera aconseguit la puntuació mínima exigida, la persona interessada haurà de demorar la seua sol·licitud de valoració per al progrés de GDP al moment en què assolisca la puntuació mínim esmentada.

2. Els efectes econòmics i administratius de l'accés al següent GDP, es reconeixeran des del dia que es compliren els requisits per a l'accés esmentat, per la qual cosa el període de permanència per a un nou accés s'iniciarà l'endemà d'aquella data.



Secció segona

Desenvolupament de coneixements



Article 11. Valoració del desenvolupament de coneixements

1. Per la participació en activitats formatives que complisquen amb els requisits establits pel Decret 186/2014, per a la seua valoració com a mèrit per a la progressió en la carrera professional horitzontal, s'atorgarà una puntuació de 0.2 punts per hora de formació.

2. En el cas que en l'expedició de certificats acreditatius de les activitats esmentades es distingisca entre assistència i aprofitament, la valoració de l'activitat requerirà l'acreditació d'aquesta última circumstància.

3. Per a poder ser objecte de valoració, aquests certificats hauran d'indicar el nombre d'hores de l'activitat formativa.



Secció tercera

Transferència de coneixements



Article 12. Valoració de la transferència de coneixements, investigació i innovació

Les activitats incloses en l'apartat Transferència de coneixements seran valorades d'acord amb el barem següent:

1. Docència: 0,75 punts per hora.

En el supòsit d'impartició de més d'una sessió d'una mateixa activitat formativa dins d'un mateix pla de formació, la segona i posteriors sessions es valorarà a 0,30 punts per hora.

2. Tutoria:

a) Aquest apartat es valorarà d'acord amb la següent escala segons la durada de l'activitat:

1r. Fins a 15 hores: 2 punts.

2n. De 16 a 30 hores: 3 punts.

3r. Més de 30 hores: 4 punts.

b) Les activitats de tutorització hauran de ser aprovades per la direcció general competent en matèria de funció pública, perquè resulten valorables als efectes de progressió en la carrera professional.

A aquests efectes, la persona interessada comunicarà a la Sotssecretaria o òrgan superior de personal de l'organisme en què preste serveis, la realització de l'activitat, acompanyant-hi una memòria que haurà de contindre la descripció de l'activitat, la seua durada i persones participants, tant com tutors com tutoritzats.

La descripció de l'activitat haurà de precisar aquelles característiques que la distingeixen d'una activitat merament formativa o d'accions informals valorables en l'àrea de Professionalitat en l'exercici de les tasques assignades, en l'ítem «Col·laboració i cooperació amb companys i companyes. Compartir i transmetre coneixements. Treball en equip».



La Sotssecretaria o òrgan superior de personal de l'organisme remetrà l'esmentada memòria acompanyant informe, a la direcció general competent en matèria de funció pública, la qual resoldrà sobre la inclusió de l'activitat com a actuació susceptible de valoració als efectes de carrera.

3. Coordinació o participació en grups de treball per a l'elaboració i posada en pràctica d'un projecte professional sobre una temàtica d'interès per a l'Administració:

a) Aquest apartat es valorarà d'acord amb la següent escala:

1r. Coordinació: 0,40 punts per hora

2n. Participació: 0,20 punts per hora

b) La creació de grups de treball serà comunicada per la Sotssecretaria o òrgan superior de personal de l'organisme en què aquests tinguen lloc, acompanyant una descripció de l'objecte del grup citat, la seua durada, així com persones que en formen part com a coordinadors i participants, a la direcció general competent en matèria de funció pública, la qual resoldrà sobre la inclusió de l'activitat com a actuació susceptible de valoració als efectes de carrera professional horitzontal.



4. Direcció o participació en treballs d'investigació, innovació o qualitat relacionades amb l'activitat professional o institucional:

a) Aquest apartat es valorarà d'acord amb l'escala següent:

1r. Direcció: 7 punts

2n. Participació: 5 punts

b) Els treballs d'investigació, innovació o qualitat s'ajustaran als criteris que, si és el cas, siguen establits per les comissions regulades en els articles 13 i següents de la present ordre.



5. Participació en congressos, jornades i conferències relacionades amb l'activitat professional i institucional:

Aquest apartat es valorarà d'acord amb l'escala següent:

Ponència: 4 punts

Comunicació, pòster o semblants: 2 punts

Assistència: 1 punt

6. Publicacions relacionades amb l'àmbit de l'Administració Pública, tant en format digital com en paper: aquest apartat es valorarà amb 4 punts.





CAPÍTOL IV

Organització del sistema de carrera professional horitzontal



Article 13. Composició de la Comissió de Seguiment de la Carrera Professional Horitzontal

La Comissió de Seguiment de la Carrera Professional Horitzontal estarà integrada pels membres següents:

1) Presidència: La persona titular de la secretaria autonòmica competent en matèria de funció pública o òrgan que delegue amb rang, almenys, de director general.

2) Vocals:

Les persones titulars de les direccions generals competents en les matèries següents:

a) Funció pública

b) Pressupostos

c) Tecnologies de la informació i comunicacions

d) Un nombre de vocals amb rang de Sotssecretaria, nomenats per la persona que ocupe la presidència que, units als anteriors, iguale el nombre de vocals en representació de les organitzacions sindicals.



e) Una persona en representació de cada una de les organitzacions sindicals d'acord amb el que estableix l'apartat 3 de l'article 33, del Decret 186/2014.

3) Secretaria: les funcions de secretària o secretari s'exerciran per la persona funcionària de carrera, pertanyent a un cos del subgrup professional A1, nomenada per qui n'ostente la presidència i que hi actuarà amb veu però sense vot.



Article 14. Funcions de la Comissió de Seguiment de la Carrera Professional Horitzontal

Correspon a la Comissió de Seguiment de la Carrera Professional Horitzontal:

a) Conèixer i analitzar l'estat d'implantació del sistema de carrera professional i proposar mesures que en permeten el desenvolupament fins a la seua total posada en marxa.

b) Emetre informe instància de l'òrgan superior competent en matèria d'avaluació d'exercici i carrera professional horitzontal sobre qüestions relacionades amb les matèries esmentades.

c) Establir criteris genèrics que permeten una aplicació homogènia de la normativa sobre carrera professional horitzontal.

d) Determinar l'ajust de les accions dissenyades pels EGP a les línies d'acció estratègica que aprove el Consell, d'acord amb l'article 23.2 a) del Decret 186/2014.

e) Acordar, si és el cas, els criteris generals que hagen de seguir-se en els procediments de valoració de mèrits i accés al GDP superior.

f) Resoldre les qüestions que siguen plantejades per la Comissió Tècnica de Coordinació de la Carrera Professional Horitzontal.

g) Instar la Comissió de Formació constituïda en l'àmbit de la Mesa General de Negociació de la Generalitat Valenciana, per tal que analitze i emeta un informe en cas d'existència de desestimacions reiterades de sol·licituds d'accés a la formació del personal de l'Administració de la Generalitat.

A l'efecte, la persona interessada comunicarà la situació adés esmentada a la direcció general competent en matèria de funció pública, la qual, una vegada constatada l'existència de reiteració en la desestimació d'accions formatives, inclourà l'assumpte esmentat en l'ordre del dia de la sessió que corresponga.

h) Quantes funcions de caràcter semblant a les anteriors que, dins del marc d'actuació de la comissió, es consideren pertinents.



Article 15. Composició de la Comissió Tècnica de Coordinació de la Carrera Professional Horitzontal

La Comissió de Tècnica de Coordinació de la Carrera Professional Horitzontal estarà integrada pels membres següents:

1) Presidència: La persona titular de la direcció general competent en matèria de funció pública o òrgan que delegue amb rang, almenys, de direcció general.

2) Vocals.

a) Un nombre de vocals amb rang, almenys, de direcció de servei, nomenats per la persona que ocupe la presidència, que iguale el nombre de representants de les organitzacions sindicals.

b) Una persona en representació de cada una de les organitzacions sindicals d'acord amb el que estableix l'apartat 3 de l'article 33, del Decret 186/2014.

3) Secretaria: les funcions de secretària o secretari s'exerciran pel vocal nomenat per qui n'ostente la presidència que actuarà amb veu i vot.



Article 16. Funcions de la Comissió Tècnica de Coordinació de la Carrera Professional Horitzontal

Correspon a la Comissió Tècnica de Coordinació de la Carrera Professional Horitzontal:

a) Proposar criteris a aplicar en el procediment de valoració de mèrits i accés al GDP superior, de conformitat amb els criteris genèrics que, si és el cas, establisca la Comissió de Seguiment.

b) Proposar criteris genèrics per a la valoració de les activitats incloses en les àrees Iniciativa i participació per a la millora de la qualitat del servei públic, desenvolupament de coneixements i transferència de coneixements.

c) Formular proposta respecte a sol·licituds que haja de resoldre la direcció general competent en matèria de funció pública sobre valoració de les activitats de l'àrea Iniciativa i participació en la millora de la qualitat del servei públic i de les activitats de tutoria i de grups de treball per a l'elaboració i posada en pràctica d'un projecte professional, ambdós englobades en l'àrea Transferència de coneixements, investigació i innovació.

d) Proposar els criteris exigibles per a determinar la idoneïtat com a activitat avaluable, dels treballs d'investigació, innovació o qualitat.



e) Aprovar els models de qüestionari sobre implicació i contribució individual a la consecució dels objectius col·lectius o, si és el cas, d'informe individual de resultats relatiu al compliment d'objectius individuals que figuren en els DOCI, proposats per les comissions tècniques de Gestió de la Carrera Professional Horitzontal.

e) Proposar a la direcció general competent en matèria de funció pública l'acreditació d'activitats de l'àrea Transferència de coneixements com a activitats susceptibles de valoració en la carrera professional horitzontal.

f) Resoldre les qüestions que se li plantegen a instància de la direcció general competent en matèria de funció pública, determinant els criteris i regles d'aplicació, en els casos en què s'adverteix divergència de criteris entre les distintes comissions de gestió de la carrera professional.

g) Resoldre les qüestions que plantegen les distintes comissions tècniques de gestió.



Article 17. Composició de les comissions tècniques de gestió de la carrera professional horitzontal

Es constituirà una comissió tècnica de gestió de la carrera professional horitzontal en cada un dels serveis centrals de les conselleries i organismes, i una altra en cada una de les seues direccions territorials. Les comissions esmentades estaran integrades pels membres següents:



1) Presidència: La persona que ocupe la secretaria general administrativa de la Conselleria o equivalent de l'organisme, o bé el lloc de director o directora territorial o unitat administrativa que delegue amb rang, almenys, de direcció de servei.

2) Vocals.

a) Un nombre de vocals amb rang, almenys, de cap de servei o de secció, nomenats per la persona que ocupe la presidència, que iguale el nombre de representants de les organitzacions sindicals.



b) Una persona en representació de cada una de les organitzacions sindicals d'acord amb el que estableix l'apartat 3 de l'article 33, del Decret 186/2014.

3) Secretaria: Les funcions de secretària o secretari seran exercides pel vocal nomenat per qui n'ostente la presidència, i actuarà amb veu i vot.



Article 18. Funcions de les comissions tècniques de gestió de la carrera professional horitzontal

correspon a les comissions tècniques de gestió:

a) Dur a terme la valoració de mèrits establint la puntuació parcial de totes les àrees objecte de valoració, així com la puntuació global i formular proposta de resolució, tot això respecte al procediment a què es refereix l'article 17 del Decret 186/2014, i secció segona del capítol II de la present ordre.

b) Aprovar l'informe de resultats del compliment d'objectius col·lectius i atorgar la puntuació que corresponga per este concepte.

c) Proposar a la Comissió Tècnica de Coordinació de la Carrera Professional Horitzontal l'aprovació dels models qüestionari sobre implicació i contribució individual a la consecució dels objectius col·lectius o, si és el cas, l'informe individual de resultats relatiu al compliment d'objectius individuals que figuren en els DOCI, i atorgar la puntuació que corresponga.

d) Valorar i proposar mesures per a garantir la implantació i desenvolupament del sistema de carrera professional en l'àmbit de la Conselleria o organisme de què es tracte, en la línia dels criteris generals establits per la Comissió de Seguiment i la Comissió de Coordinació de la carrera professional horitzontal.

e) Valorar el compliment d'objectius i proposar, si és el cas, als òrgans competents de les conselleries i organismes aquells objectius i mesures que es considere oportú incorporar en futurs exercicis.

f) Elaborar propostes de formació i transferència de coneixements en l'àmbit de la corresponent Conselleria o organisme susceptibles de valoració en l'àmbit de la carrera professional horitzontal, així com els criteris per al seu accés, realització o compliment.



Article 19. Règim de funcionament de les comissions de seguiment, coordinació i gestió del sistema de carrera professional

1. Els òrgans regulats en els articles anteriors quedaran integrats en l'Administració de la Generalitat encara que sense participar-ne en l'estructura jeràrquica.

El seu funcionament es regularà, en allò no previst en els articles precedents, pel règim establit en la legislació bàsica estatal en matèria d'òrgans col·legiats.

2. El vot de la persona que ocupe la presidència dels òrgans col·legiats regulats en el present capítol serà diriment en cas d'empat.



3. La Comissió de Seguiment de la Carrera Professional Horitzontal es reunirà, com a mínim, una vegada a l'any. Les comissions previstes en els articles 15 i 17, es reuniran amb la periodicitat que exigisca l'adequat compliment de les funcions que tenen assignades i, en tot cas, cada sis mesos.







DISPOSICIONS ADDICIONALS



Única. Procediment per a l'accés al sistema de carrera professional horitzontal del personal empleat públic de caràcter fix en el moment de l'entrada en vigor del Decret 186/2014, a què es refereix la disposició transitòria segona de la norma esmentada.

1. D'acord amb el que preveu la disposició transitòria segona del Decret 186/2014, l'accés al sistema de carrera professional horitzontal del personal que, a la seua entrada en vigor, tinguera la condició de personal empleat públic de caràcter fix i es trobe en qualssevol de les situacions relacionades en l'esmentada disposició, es produirà en la data de reingrés al servei actiu, sempre que, en aqueixa data, complisca els requisits establits en la disposició transitòria primera.



2. Per a això, la persona interessada sol·licitarà, en el termini de tres mesos, a comptar de la data en què tinga lloc el reingrés, l'accés al sistema de carrera professional horitzontal, acompanyant indicació del mèrit que pretén al·legar d'entre els relacionats en la disposició transitòria primera del Decret 186/2014. En el cas que el mèrit esmentat no estiga inscrit en el Registre de Personal, haurà d'acompanyar, alhora, documentació acreditativa del mèrit esmentat.

3. Els efectes econòmics i administratius es reconeixeran des del dia en què es produïsca el reingrés al servei actiu, sempre que la sol·licitud es presente dins del termini de tres mesos previst en l'apartat anterior, i la persona interessada complisca els requisits establits en la disposició transitòria primera del Decret 186/2014, bé en el moment del reingrés o bé en el termini i del mode previst per l'apartat 2 de la disposició transitòria segona de la norma esmentada.

4. Com a annex II a la present ordre s'inclou model de sol·licitud d'accés al sistema de carrera professional del personal afectat per la Disposició transitòria segona del Decret 186/2014.





DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



Primera. Procediment d'accés al GDP superior en casos de venciment del temps de permanència abans de l'entrada en vigor de la present Ordre

1. En aquells casos en què el venciment del temps de permanència necessari per a l'accés a un GDP superior es produïsca amb anterioritat a l'entrada en vigor de la present ordre, s'obrirà un nou termini de presentació de sol·licituds del procediment previst per l'article 17 del Decret 186/2014 i 7 de la present ordre per a l'accés a un GDP superior, que s'iniciarà l'endemà de la seua entrada en vigor.

2. No serà necessària la presentació de nova sol·licitud d'accés al GDP superior en el cas que la persona interessada haguera presentat la sol·licitud esmentada amb anterioritat a l'entrada en vigor de la present ordre.

3. El termini per a resoldre i notificar la resolució serà de 6 mesos a comptar de la data en què s'haguera presentat la sol·licitud per la persona interessada

4. Els efectes econòmics i administratius de l'accés citat es retrotrauran a la data del compliment dels requisits establits per les disposicions esmentades, en relació amb la Resolució de 22 de desembre de 2014, de la Direcció General de Recursos Humans, per la qual s'aprova el Pla anual d'avaluació per a l'ascens en el sistema de carrera professional horitzontal l'any 2015.



Segona. Tramitació dels procediments previstos en la present Ordre fins a la posada en funcionament de l'aplicació informàtica prevista aquella

Fins que no es pose en funcionament l'aplicació informàtica regulada en els articles 4, 5 i 6 de la present ordre, els preceptes referits a aquella no seran aplicables. En aquest cas, les sol·licituds es presentaran per qualsevol dels mitjans previstos en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú o la vigent en la matèria en eixe moment, i el procediment subsegüent se substanciarà de forma no electrònica.



Tercera. Període d'implantació progressiva del sistema d'avaluació de l'exercici

Durant el període d'implantació progressiva del sistema d'avaluació de l'exercici, a què es refereix la disposició transitòria quinta del Decret 186/2014, la puntuació mínima necessària per a poder accedir a un GDP superior prevista en l'article 9.1 de la present disposició, serà la que s'establisca en el Pla Anual d'Avaluació.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Aplicació de l'Ordre

Se autoritza la direcció general competent en matèria de funció pública per a dictar les instruccions necessàries per a l'aplicació de la present Ordre i, en particular, per a l'aprovació dels models i qüestionaris normalitzats previstos en el Decret 186/2014.



Segona. Entrada en vigor

1. La present Ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

2. Les referències de la present ordre a les àrees que componen l'avaluació de l'exercici segons el Decret 186/2014, i el procediment d'avaluació del qual no es regula en aquesta ordre, no tindran eficàcia fins al seu desplegament normatiu.

Igualment, la Comissió Tècnica de Coordinació de la Carrera Professional Horitzontal, i les comissions tècniques de gestió de la carrera professional horitzontal no es posaran en funcionament fins que entre en vigor el desenvolupament normatiu adés esmentat.



València, 3 de desembre de 2015



La consellera de Justícia, Administració Pública,

Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO

Mapa web