Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 19/2018, de 25 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del programa mixt d'ocupació i formació Escoles d'Ocupació Et Formem destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8412 de 29.10.2018
Número identificador:  2018/9960
Referència Base de Dades:  009731/2018
 



ORDRE 19/2018, de 25 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual es modifica l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del programa mixt d'ocupació i formació Escoles d'Ocupació Et Formem destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables. [2018/9960]

Preàmbul



D'acord amb el que es preveu en l'article 129 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en l'exercici de la iniciativa legislativa i la potestat reglamentària, les administracions públiques actuaran d'acord amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, i eficiència, per la qual cosa es procedeix, a continuació, a justificar l'adequació de l'ordre als motius esmentats:

En aplicació dels principis de necessitat i eficàcia, les raons d'interés general que justifiquen el dictat d'aquesta ordre, esdevenen de l'aplicació de l'article 10 del text refós de la Llei d'ocupació, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d'octubre, en el qual s'estableix, que l'Estratègia Espanyola d'Activació per a l'Ocupació s'articularà entorn de l'eix Formació, entre uns altres, incloent-hi les actuacions de formació professional per a l'ocupació, dirigides a l'aprenentatge, formació, requalificació o reciclatge professional i de formació en alternança amb l'activitat laboral, inclosos els programes públics d'ocupació i formació, que permeten a les persones beneficiàries adquirir competències o millorar la seua experiència professional, per a millorar la seua qualificació i facilitar la seua inserció laboral.

En data 19 de juliol de 2017, es va publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del programa mixt d'ocupació i formació Escoles d'Ocupació Et Formem destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables.



L'objecte de la present ordre és adaptar les previsions recollides en l'esmentada Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, al període temporal corresponent a cadascuna de les convocatòries que es dictaran en aplicació d'aquesta, així com a les modificacions operades pel Reial decret 694/2017, de 3 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral, que modifica i complementa l'anterior normativa d'aplicació.

D'acord amb l'anterior, la present ordre es considera l'instrument més adequat per a garantir la consecució dels principis de necessitat i eficàcia, així com el de proporcionalitat, ja que conté la regulació imprescindible per a atendre l'interés general protegit.



A fi de garantir el principi de seguretat jurídica, la iniciativa normativa s'exerceix de manera coherent amb la resta de l'ordenament jurídic, nacional i de la Unió Europea, mencionat en els paràgrafs anteriors, per a generar un marc normatiu estable, predictible, integrat, clar i de certitud, que facilite el seu coneixement i comprensió i, en conseqüència, l'actuació i presa de decisions de les persones i empreses.



En aplicació del principi de transparència, es possibilita l'accés senzill, universal i actualitzat a la normativa en vigor i els documents propis del seu procés d'elaboració, en els termes establits en l'article 7 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern;

En aplicació del principi d'eficiència, l'ordre evita càrregues administratives innecessàries o accessòries i racionalitza, en la seua aplicació, la gestió dels recursos públics.

Com a l'ordre afecta les despeses o ingressos públics presents o futurs, la seua aplicació queda supeditada al compliment dels principis d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.

D'acord amb el que s'ha exposat i, fent ús de les facultats que em confereix la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell i el Decret 104/2017, de 2 1 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, conforme el Consell Valencià de Formació Professional i conforme el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.





ORDENE



Article únic. Aprovar la modificació de l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del programa mixt d'ocupació i formació Escoles d'Ocupació Et Formem destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral, o pertanyents a col·lectius vulnerables

Els preceptes afectats per la modificació, i que es mencionen a continuació, compten amb la redacció que s'incorpora en el text de l'annex d'aquesta disposició:

U. S'afig un paràgraf 7 al preàmbul i es modifica la referència al derogat Decret 147/2007 en el paràgraf anterior a l'antepenúltim.

Dos. S'afig un paràgraf últim a l'apartat 1 de l'article 2.

Tres. Es modifica l'article 3 lletra m.

Quatre. Es modifica l'article 4 apartat 2.

Cinc. Es modifica l'apartat 2, el tercer paràgraf de l'apartat 5, el primer i tercer paràgraf de l'apartat 6 i els apartats 7 i 8 de l'article 5 i s'afig un apartat 13 al mateix article 5 amb la mateixa redacció que l'anterior apartat 6 de l'article 16 al que es dona nova redacció.

Sis. En l'article 7 es modifica el paràgraf primer, s'afig un segon paràgraf i es modifiquen els Criteris 1, 5, 8 i el quadre de valoració final del procés d'avaluació.

Siete. Es modifica el tercer paràgraf de l'apartat 1 de l'article 9.

Huit. Es modifica l'article 12.1.

Nou. S'afig un paràgraf a l'article 14 amb el número 4 i l'últim s'enumera com a paràgraf 5.

Deu. S'elimina l'apartat 6 de l'article 16.

Onze. Es modifica l'últim paràgraf de la lletra a de l'apartat 4 de l'article 17, s'afig la lletra h al mateix apartat 4 de l'article 17 i es modifiquen els apartats 8 i 12.

Dotze. S'elimina l'apartat 4 i es dona nova redacció a l'apartat 8 de l'article 19.

Tretze. Es modifica el paràgraf quart de la disposició addicional única.



DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 25 d'octubre de 2018



El conseller d'Economia Sostenible,

Sectors Productius, Comerç i Treball,

RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ







ANNEX

Relació completa dels articles modificats de l'Ordre 14/2017, de 17 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores del programa mixt d'ocupació i formació escoles d'ocupació Et Formem destinat a persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents a col·lectius vulnerables, amb la seua nova redacció:





U. S'afig un paràgraf 7 al preàmbul, i es modifica la referència al derogat Decret 147/2007 en el paràgraf anterior a l'antepenúltim, amb la següent redacció:

Amb la vocació de fer valer els recursos i capacitats locals en l'àmbit de la promoció de l'ocupació i el desenvolupament local sostenible, per raó de la seua major proximitat i coneixement de les particularitats socials i laborals del seu àmbit territorial i de la potencialitat que té sumar sinergies entre els agents d'aquest, en data 2 d'agost de 2016 es va publicar en el DOGV l'Ordre 12/2016, de 29 de juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa de foment dels acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local a la Comunitat Valenciana, d'acord amb aquesta es preveu i incentiva la participació en aquest programa dels acords o pactes constituïts a l'empara d'aquesta.

Les ajudes a la formació regulades en aquesta ordre són compatibles amb el mercat comú, d'acord amb l'article 107, apartat 1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea i queden dispensades de l'obligació de notificació establida en l'article 108, apartat 3, del Tractat i de comunicar d'acord amb el que es preveu en l'article 3.4 del Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques, ja que no reuneixen tots els requisits de l'article 107.1, perquè no suposen avantatge econòmic per a una empresa ni falsegen la competència, i no afecten els intercanvis comercials entre els estats membres.





Dos. S'afig un paràgraf últim a l'apartat 1 de l'article 2 amb la redacció següent:

En el cas d'acords/pactes territorials constituïts a l'empara del que s'estableix en l'article 2.1 apartat a i b de l'Ordre 12/2016, de 29 juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa de foment dels acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local a la Comunitat Valenciana, quan l'àmbit d'actuació incloga més d'una entitat local, només podrà presentar sol·licitud una de les entitats que l'hagueren subscrit que haurà de disposar de l'acreditació de les especialitats incloses en el projecte. Per a l'admissió de la sol·licitud s'hauran d'aportar els acords corresponents del ple de la corporació i, si escau, els convenis interadministratius en què es regulen expressament els compromisos assumits per al desenvolupament del projecte.





Tres. Es modifica l'article 3 lletra m que queda redactat com segueix:

m) A l'efecte de difusió pública, atés que aquestes ajudes són susceptibles de cofinançament pel Fons Social Europeu, l'entitat beneficiària estarà subjecta a les normes d'informació i publicitat que estableix el Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 17 de desembre de 2013. Entre aquestes normes cal destacar que la concessió de la subvenció implica l'acceptació de ser inclosa en una llista d'operacions que es publicarà de forma electrònica o per qualsevol altre mitjà, en la qual figuraran les persones beneficiàries, l'operació finançada i l'import de l'ajuda. Així mateix, l'entitat beneficiària estarà subjecta a les normes d'informació i publicitat que recull el Reglament d'execució (UE) núm. 821/2014 de la Comissió de 28 de juliol de 2014 pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) núm. 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre els instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades.

Així mateix s'haurà de comunicar a les persones participants contractades que aquestes accions estan cofinançades pel Fons Social Europeu i en tota la documentació elaborada per l'entitat, relacionada amb l'activitat subvencionada, haurà de figurar el logo d'aquest fons.



Quatre. Es dona nova redacció a l'apartat número 2 de l'article 4 que queda redactat com segueix:

2. Amb caràcter general, i sempre que complisquen els requisits mínims exigits, tindran prioritat a l'efecte de la seua participació en els programes, les dones i les persones amb dificultats d'inserció laboral o pertanyents als col·lectius vulnerables següents:

a) Persones en situació o risc de pobresa, exclusió social o privació material severa.

b) Les persones titulars i beneficiàries de la renda valenciana d'inclusió.

c) Dones.

d) Víctimes de violència de gènere.

e) Persones que encapçalen famílies monoparentals o monomarentals.

f) Persones amb diversitat funcional.

g) Persones que pateixen discriminació en l'accés a l'ocupació per alguna situació personal.

h) Persones majors de 45 anys amb baixa qualificació.

i) Persones en atur de llarga durada.

j) Joves entre 16 i 18 anys en situació de guarda o tutela per la Generalitat.

k) Joves entre 18 i 24 anys que hagen estat subjectes al sistema de protecció de menors o al sistema judicial de reeducació, en algun període dels tres anys anteriors a la majoria d'edat.



Cinc. Es modifica l'apartat 2, el tercer paràgraf de l'apartat 5, el primer i tercer paràgraf de l'apartat 6 i els apartats 7 i 8 de l'article 5 i s'afig un apartat 13 al mateix article 5 amb la mateixa redacció que l'anterior apartat 6 de l'article 16 al qual es dona una nova redacció:

2. Les convocatòries podran establir límits quant a les etapes, al nombre de projectes a presentar per les entitats promotores, al nombre d'especialitats per aula acreditada, als horaris de desenvolupament i al tipus de jornada contínua o partida.

Tercer paràgraf de l'apartat 5.

La duració dels contractes de treball subscrits amb l'alumnat/treballador/treballadora no podrà excedir a la data de finalització d'aquesta etapa de formació en alternança amb el treball i la pràctica professional, dirigida a l'aprenentatge, la qualificació i adquisició d'experiència professional, a aquest efecte es dedicarà a formació per a l'ocupació un mínim del 25 % de la duració d'aquesta etapa.

Primer paràgraf de l'apartat 6.

Les respectives convocatòries fixaran la seua duració i horari, que estarà compresa entre sis mesos i un any.

Tercer paràgraf de l'apartat 6.

La duració dels contractes de treball subscrits amb l'alumnat/treballador/treballadora no podrà excedir a la data de finalització d'aquesta etapa de formació en alternança amb el treball i la pràctica professional, dirigida a l'aprenentatge, la qualificació i adquisició d'experiència professional, a aquest efecte es dedicarà a formació per a l'ocupació un mínim del 25 % de la duració d'aquesta etapa.

7. Per a l'alumnat que no haja obtingut el títol de graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent, es podran organitzar:

– Programes específics amb la finalitat de completar la seua formació, amb l'objectiu de preparar l'alumnat per a la prova d'obtenció del títol de graduat en ESO, d'accés a cicles formatius de grau mitjà, convocades per la conselleria competent en matèria d'educació, i proporcionar-los una formació bàsica i professional que els permeta incorporar-se a la vida activa o prosseguir els seus estudis en els diferents ensenyaments regulats en les normes educatives vigents, així com presentar-se a les proves que siguen autoritzades pel SERVEF, i que els capaciten per a accedir en el futur als certificats de professionalitat de nivell 2. Aquest alumnat només podrà participar en itineraris amb impartició d'un certificat de nivell 1 o en el cas que la resolució de convocatòria establisca itineraris en els quals s'impartisca de manera consecutiva un certificat de professionalitat de nivell 1 i 2 de la mateixa família professional.

– Acciones formatives corresponents a algun dels programes següents:

· FCOV30: comunicació en valencià – N2

· FCOV22: comunicació en llengua castellana – N2

· FCOV05: comunicació en llengües estrangeres anglés – N2 (només per a l'accés a un certificat de professionalitat amb idiomes)

· FCOV23: competència matemàtica – N2

La superació de tots ells els permetrà accedir als certificats de professionalitat de nivell 2.

8. Així mateix, per a l'alumnat que no haja obtingut el títol de batxiller o equivalent i estiga en possessió del títol de graduat en ESO o equivalent, es podran organitzar:

– Programes específics amb l'objectiu de preparar a l'alumnat per a la prova d'obtenció del títol de batxiller i d'accés a cicles formatius de grau superior, convocada per la conselleria competent en matèria d'educació, sense perjudici de les convalidacions que pertoquen, si escau, i proporcionar-los una formació bàsica i professional que els permeta incorporar-se a la vida activa o prosseguir els seus estudis en els diferents ensenyaments regulats en les normes educatives vigents. Aquest alumnat participarà preferentment en itineraris formatius on s'impartisca un certificat de professionalitat de nivell 2.

– Acciones formatives corresponents a algun dels programes següents:

· FCOV31: comunicació en valencià – N3

· FCOV02: competència en llengua castellana – N3

· FCOV06: comunicació en llengües estrangeres anglés – N3 (només per a l'accés a un certificat de professionalitat amb idiomes)

· FCOV12: competència matemàtica – N3

La superació de tots ells els permetrà accedir als certificats de professionalitat de nivell 3.

5.13. Finalitzada la segona etapa, les entitats beneficiàries hauran de prestar assistència tècnica durant almenys sis mesos a les persones participants que ho sol·liciten, tant per a la cerca d'ocupació per compte d'altri com per a l'establiment per compte propi, de forma individual o en projectes d'economia social, a aquests efectes podran utilitzar els serveis propis del SERVEF, així com els de les entitats col·laboradores del SERVEF en matèria d'orientació. En els projectes en què es desenvolupe només la primera etapa, el període esmentat de 6 mesos es computarà des de la finalització d'aquesta.



Sis. En l'article 7 es modifica el paràgraf primer, s'afig un segon paràgraf i es modifiquen els Criteris 1, 5, 8 i el quadre de valoració final del procés d'avaluació, que queden redactats com segueix:

Paràgraf primer:

A fi d'optimitzar la formació de l'alumnat participant i garantir la continuïtat dels projectes de manera que no es trenque temporalment l'itinerari d'ocupació-formació programat s'estableix un sistema de valoració comuna per a totes les entitats, sense perjudici que per a les entitats que presenten sol·licitud en ambdues etapes, es mantindrà la valoració obtinguda en la primera etapa, amb excepció del que es preveu en el criteri 4, que es desdobla en un sistema de puntuació per als projectes presentats a la primera etapa i un altre per als presentats en la segona. En tot cas la puntuació total màxima a atorgar en cadascuna de les etapes serà de 130 punts.

Paràgraf segon:

Criteris objectius de valoració per a l'atorgament de la subvenció, en tot cas, es prendran en consideració les condicions que l'entitat reunisca en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, que hauran de mantindre's com a mínim durant tot el període d'execució.

Criteris 1, 5, 8 i el quadre de valoració final del procés d'avaluació:



Criteri 1. Valoració enquestes d'execució.

Baremació de l'Enquesta de Formació d'Oferta (EFO) i de l'Enquesta de Formació d'Oferta Personal Tècnic (EFOTEC).

Es puntuaran les entitats fins a un màxim de 7,5 punts, pel resultat obtingut en les enquestes EFO i fins a un màxim de 7,5 punts pel resultat obtingut en les enquestes EFOTEC, en funció de la mitjana aritmètica resultant de les dades disponibles per als programes mixtos d'ocupació formació, desenvolupats per l'entitat en la programació del segon i tercer exercici anteriors a la convocatòria de què es tracte:

Puntuació EFO x 1,875. En el cas que l'entitat no haja realitzat durant els exercicis esmentats cap acció formativa o no es dispose de les dades EFO se li atorgarà una puntuació equivalent a la mitjana aritmètica obtinguda per les entitats en el segon exercici anterior a la convocatòria de què es tracte.

Puntuació EFOTEC x 1,875. En el cas que l'entitat no haja realitzat durant els exercicis esmentats cap acció formativa o no es dispose de les dades EFOTEC se li atorgarà una puntuació equivalent a la mitjana aritmètica obtinguda per les entitats en el segon exercici anterior a la convocatòria de què es tracte.

La puntuació absoluta d'aquest criteri serà la suma de les puntuacions obtingudes en les enquestes EFO i EFOTEC.

L'obtenció d'una puntuació absoluta inferior a 7,5 punts en aquest apartat determinarà la denegació de l'acció formativa sol·licitada.

Criteri 5. Barris d'acció preferent i acords/pactes territorials.

Es puntuaran amb 10 punts els projectes l'objecte d'actuació dels quals es desenvolupe en algun dels barris d'acció preferent inclosos en el Decret 157/1988, d'11 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'estableix el Pla conjunt d'actuació en barris d'acció preferent.

Així mateix, es puntuaran amb 10 punts els projectes presentats per acords/pactes territorials constituïts a l'empara del que s'estableix en l'article 2.1 apartat a i b) de l'Ordre 12/2016, de 29 juliol, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores del programa de foment dels acords territorials en matèria d'ocupació i desenvolupament local a la Comunitat Valenciana.

La puntuació dels anteriors apartats tindrà caràcter acumulatiu fins a un màxim de 20 punts.

Criteri 8. Igualtat entre dones i homes.

En aquest apartat es valoraran les accions positives que garantisquen i promoguen la igualtat efectiva de dones i homes fins a un màxim de 10 punts, d'acord amb la distribució que s'exposa a continuació, en cas contrari, es puntuarà amb 0 punts:

– En l'escriptura de constitució o en els estatuts de l'entitat figura com a objectiu d'aquesta treballar a favor de la igualtat d'homes i dones, o en cas que l'entitat no dispose d'escriptura de constitució o estatuts, haja aportat declaració responsable a aquest efecte. S'entén que les administracions públiques i el seu sector públic instrumental compleixen amb aquest requisit per prescripció legal (1 punt).



– L'entitat acredita disposar d'un Pla d'igualtat, visat per l'òrgan competent, subscrit per les organitzacions sindicals d'acord amb el que es preveu en l'article 45 i següents de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. D'acord amb el que es preveu en la disposició addicional única del Decret 133/2007, de 27 de juliol, del Consell, sobre condicions i requisits per al visat dels plans d'igualtat de les empreses de la Comunitat Valenciana, les empreses o organitzacions participades majoritàriament amb capital públic (empreses públiques autonòmiques, provincials i municipals) hauran d'elaborar un Pla d'igualtat, així mateix visat per l'òrgan competent.



En el cas d'empreses en les quals no hi haja obligació legal, s'haurà d'aportar el Pla aprovat amb la signatura de les parts subscriptores, degudament visat per l'òrgan competent. Per a les entitats subjectes al règim de funció pública en matèria de personal, es considerarà que compleixen aquest tràmit amb l'aportació prèvia del pla. (9 punts).

Valoració final del procés d'avaluació.

Les sol·licituds obtindran una valoració final d'acord amb el quadre-resum següent:



Criteris de valoració Puntuació

màxima

Criteri 1. EFO i EFOTEC 15

Criteri 2. Desocupació 10

Criteri 3. Adequació formació-ocup. 5

Criteri 4. Itineraris formatius 40

Criteri 5. Barris d'acció preferent i acords/pactes 20

Criteri 6. Normes de qualitat 5

Criteri 7. Inclusió social 25

Criteri 8. Igualtat entre dones i homes 10

Valoració total màxima 130

Set. Es modifica el tercer paràgraf de l'apartat 1 de l'article 9 que queda redactat com segueix:

El mòdul B compensarà les despeses en mitjans didàctics no inventariables, material escolar, amortització d'equips i lloguer de maquinària i equips i costos d'auditoria, si escau, sempre que siguen inequívocament identificables amb l'activitat subvencionada i el nexe de la qual amb aquesta activitat puga demostrar de manera indubtable.



Huit. Es modifica l'article 12.1 que queda redactat com segueix:

1. La selecció de l'alumnat/treballador/treballadora serà precedida, si escau, de tramitació d'oferta de serveis formatius pel centre SERVEF corresponent. A l'efecte de garantir el compliment del que es preveu en l'article 4.2 de la present ordre, s'atorgarà 1 punt per cadascuna de les condicions en què es puga enquadrar una mateixa persona, i seran t seleccionades les que obtinguen major puntuació. Les convocatòries establiran la forma d'acreditar, si escau, les condicions esmentades.



Nou. S'afig un paràgraf a l'article 14 amb el número 4 i l'últim s'enumera com a paràgraf 5, i queden redactats com segueix:

4. Les verificacions administratives i in situ, estaran a càrrec de l'organisme intermedi que establirà el procediment adequat per al seu desenvolupament i garantirà que el control, assistència i supervisió del desenvolupament dels projectes s'ajusta a les previsions legals i reglamentàries.

5. En cas de suspensió definitiva, s'instrumentaran els mecanismes necessaris per a minimitzar les conseqüències negatives per a l'alumnat, a aquests efectes es facilitarà la continuïtat de la part formativa pendent d'impartició inclusivament en els centres propis del SERVEF.





Deu. S'elimina l'apartat 6 de l'article 16.



Onze. Es modifica de l'article 17, l'apartat 4, l'últim paràgraf de la lletra a d'aquest, s'afig la lletra h, i es modifiquen els apartats 8 i 12 amb la redacció següent:

4. Dins del mes següent a la finalització de les actuacions corresponents a cadascuna de les etapes es remetran els justificants dels pagaments efectuats amb especificació de l'import corresponent a cadascuna de les partides subvencionades, utilitzant per a això el programa informàtic e-SIDEC, o aquell que per a anàloga finalitat li siga facilitat pel SERVEF, transcorregut aquest termini sense la presentació de la justificació, que es relaciona a continuació, s'aplicarà el que es disposa per a aquests casos en l'article 70.3 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol:



Últim paràgraf de la lletra a de l'apartat 4 de l'article 17

Es considera cost salarial, el salari base i els complements salarials que es troben fixats en el conveni col·lectiu de l'entitat, i si no n'hi ha, el que s'estableix en el segon Acord de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies i les organitzacions sindicals. S'haurà d'aportar còpia del conveni d'aplicació vigent durant el període d'execució de l'acció formativa, que continga les ressenyes del Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en què es va publicar, i l'última actualització salarial, quan siga procedent.

h) Quan d'acord amb el que es preveu en l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 de juliol, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, pertoque la presentació telemàtica de la documentació esmentada en aquest article, les convocatòries podran establir mitjans o procediments per a facilitar a les entitats beneficiàries el compliment d'aquesta obligació.

8. En tot cas la justificació de les despeses subvencionades s'efectuarà conforme al que es preveu en l'article 30 de la LGS, i d'acord amb les indicacions que el SERVEF puga proporcionar en cada cas per a justificar que la subvenció concedida s'acomoda a les condicions imposades i a la consecució dels objectius previstos en l'acte de concessió d'aquesta. L'entitat beneficiària haurà d'aportar un informe econòmic fonamentant que els costos màxims del projecte presentat s'ajusten al valor de mercat relacionat directament amb la modalitat i formació prevista a impartir. Aquest informe podrà ser valorat per un equip tècnic de l'òrgan instructor amb la finalitat d'apreciar motivadament si els costos aportats són concordes o no als valors de mercat, tal com estableix l'article 33 de la LGS.

12. No podrà realitzar-se el pagament de la subvenció mentre l'entitat beneficiària no es trobe al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, a aquests efectes, d'acord amb el que es preveu en l'article 22.4 del RLGS, la presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de la sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de forma directa l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del reglament esmentat a través de certificats telemàtics, en aquest cas la sol·licitant no haurà d'aportar la certificació corresponent. No obstant això, la sol·licitant podrà denegar expressament aquesta autorització, havent d'aportar llavors les certificacions corresponents.

Així mateix, per a poder realitzar el pagament de la subvenció l'entitat haurà d'acreditar que no és deutora per resolució de procedència de reintegrament mitjançant la presentació d'una declaració responsable.



Dotze. S'elimina l'apartat 4 i es dona nova redacció a l'apartat 8 de l'article 19.

8. La falta de presentació de la documentació establida en els apartats 4 i 5 de l'article 16 podrà comportar una minoració proporcional de la subvenció concedida.



Tretze. Es modifica el paràgraf quart de la disposició addicional única, que queda redactat com segueix:

Així mateix seran aplicable, en el que es referisca als programes d'ocupació-formació la Llei 30/2015, de 9 de setembre, per la qual es regula el Sistema de Formació Professional per a l'Ocupació en l'àmbit laboral i el Reial decret 694//2017, de 3 de juliol, que desplega l'anterior i en allò que no estiga derogat, el Reial decret 395/2007, de 23 de març, pel qual es regula el subsistema de formació professional per a l'ocupació i l'Ordre TAS/718/2008, de 7 de març, que el desplega.

Mapa web