Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 18 de desembre de 2018, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8451 de 26.12.2018
Número identificador:  2018/11953
Referència Base de Dades:  011654/2018
 



RESOLUCIÓ de 18 de desembre de 2018, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA), per la qual es convoquen les ajudes previstes en la submesura 19.2 del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, Suport per a la realització d'operacions d'acord amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu, dels grups d'acció local LEADER 2014-2020. Segona ronda de presentació de projectes. [2018/11953]





Vist el que es disposa en l'Ordre 13/2018, de 10 d'abril, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural (DOGV 8278, 20.04.2018), per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes previstes en la submesura 19.2 del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, Suport per a la realització d'operacions d'acord amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu, dels grups d'acció local LEADER 2014-2020.

I en virtut de les facultats que em confereixen l'article 160.4.b de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda, del sector públic instrumental i de subvencions, i l'article 13.1.h del Decret 123/2006, de 8 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova l'Estatut de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, en la seua redacció vigent, resolc:



Primer. Convocatòria

Convocar les ajudes de suport per a la realització d'operacions d'acord amb l'estratègia de desenvolupament local participatiu dels grups d'acció local LEADER 2014-2020, finançades per FEADER, en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, gestionades per la Direcció General de Desenvolupament Rural i Política Agrícola Comuna de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural de la Generalitat Valenciana, i les bases de la qual han sigut publicades mitjançant l'esmentada Ordre 13/2018.



Segon. Objecte i àmbit

1. L'objecte de les subvencions previstes en la present convocatòria, regulades en l'Ordre 13/2018, és la realització d'operacions d'acord amb les estratègies de desenvolupament local participatiu (d'ara en avant, EDLP) en el període 2014-2020, de conformitat amb les disposicions aplicables a l'ajuda al desenvolupament rural a través del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (d'ara en avant, FEADER) i al Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 (d'ara en avant, PDR-CV 2014-2020).

2. Les ajudes LEADER incloses en aquesta convocatòria s'emmarquen en l'operació 19.2.1. «Implementació de les operacions d'acord amb l'Estratègia de Desenvolupament Local Participatiu», de la submesura 19.2. «Suport per a la realització de les operacions d'acord amb l'Estratègia de Desenvolupament Local Participatiu», de la mesura 19 «Suport per al desenvolupament local de LEADER (DLP, desenvolupament local participatiu)», del PDR-CV 2014-2020, que preveu actuacions dirigides a fomentar la creació d'ocupació, la diversificació econòmica, la innovació, la conservació i millora mediambiental, i el desenvolupament econòmic i social del medi rural valencià.

3. Les actuacions objecte de les ajudes de la present convocatòria són les establides en l'annex II de l'Ordre 13/2018, i la regulació d'aquestes i les seues condicions estan previstes en els articles 7 i 8 així com en l'annex esmentat de l'ordre indicada.

4. Els règims d'ajuda previstos en la submesura mencionada en l'apartat 2 seran aplicats pels grups d'acció local LEADER 2014-2020 als municipis de la Comunitat Valenciana, sobre la base de les EDLP seleccionades, segons el que s'estableix en les resolucions de 19 de juliol i de 2 novembre de 2017 de la directora general de Desenvolupament Rural i Política Agrària Comuna, i d'acord amb l'Ordre 5/2016, d'11 d'abril, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es convoca i regula la selecció dels grups d'acció local LEADER 2014-2020 i de les estratègies de desenvolupament local participatiu.

5. Cada grup operarà en el conjunt de municipis de la zona d'actuació de la seua estratègia de desenvolupament local participatiu.

Les zones i els municipis en què s'aplicarà l'enfocament LEADER, així com el grup seleccionat per a actuar en aquests, es preveuen en l'annex I de l'Ordre 13/2018.



Tercer. Finançament de les ajudes

1. Les ajudes incloses en aquesta convocatòria estaran finançades pel FEADER, la Generalitat Valenciana i el Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación, segons consta en el PDR-CV 2014-2020, del qual formen part.

2. La dotació pressupostària es farà a càrrec de la secció 12, entitat 91, Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, capítol VII, línia SO833000, fins a un import màxim d'11.000.000 d'euros, amb la distribució d'anualitats següent:



2018 2019 2020

2.000.000 euros 8.000.000 euros 1.000.000 euros







3. La distribució dels fons per zona i grup d'acció local és la següent:

Zona Rural LEADER 1. Maestrat-Plana Alta LEADER 1420: 1.000.000 d'euros.

Zona Rural LEADER 2. Almaesports LEADER: 1.000.000 d'euros.

Zona Rural LEADER 3. Asociación para el Apoyo para al Desarrollo Integral de las Comarcas de Interior (@DICI): 1.000.000 d'euros.

Zona Rural LEADER 4. Asociación Palancia-Mijares 14/20: 1.000.000 d'euros.

Zona Rural LEADER 5. Grupo de Acción Local Castellón Sur 14-20: 1.000.000 d'euros.

Zona Rural LEADER 6. Asociación Desarrollo Rural Túria-Calderona: 1.000.000 d'euros.

Zona Rural LEADER 7. Asociación para el Desarrollo Rural Sostenible RURABLE: 1.000.000 d'euros.

Zona Rural LEADER 8. Asociación para el Desarrollo Sostenible de los Municipios del Caroig, Serra Grossa y Riberes del Xúquer: 1.000.000 d'euros.

Zona Rural LEADER 9. Associació Som Rurals: 1.000.000 d'euros.

Zona Rural LEADER 10. Grup d'Acció Local Rural Muntanya d'Alacant: 1.000.000 d'euros.

Zona Rural LEADER 11. Asociación para la Sostenibilidad e Innovación Rural: 1.000.000 d'euros.

4. Les quanties en euros esmentades en l'apartat anterior queden supeditades a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost corresponent de cada exercici.

En el cas que una vegada valorades i adjudicades les ajudes no s'esgotara la quantia disponible en una anualitat, es podrà utilitzar aquest romanent per a incrementar les anualitats restants, tenint en compte el que es disposa en el punt 8 de l'article 40 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

5. Les ajudes que es convoquen tindran caràcter plurianual, d'acord amb l'article 40 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.





Quart. Tramitació anticipada

Segons el que es disposa l'article 41 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, sobre despeses de tramitació anticipada, la resolució estarà condicionada a l'efectiva existència de crèdit adequat i suficient una vegada aprovat el pressupost de la Generalitat.



Cinqué. Persones beneficiàries i requisits

1. Podran ser persones beneficiàries de les ajudes, sense perjudici de les especificacions previstes en l'annex II de l'Ordre 13/2018, els promotors de les inversions que a continuació es detallen:

a) Les persones físiques o jurídiques de caràcter privat, les agrupacions sense personalitat jurídica i les persones de dret públic de base associativa privada;

b) Les entitats de dret públic de caràcter local o comarcal: ajuntaments, mancomunitats i entitats locals menors, així com les societats o associacions de dret privat formades majoritàriament per persones de dret públic o que disposen de la majoria de drets de vot o de la capacitat efectiva de decisió;

c) Els grups d'acció local.

2. Les persones beneficiàries hauran de complir els requisits i les obligacions establits en els articles 5, apartat 2, i 6 de l'Ordre 13/2018.





Sisé. Termini de presentació i sol·licitud

1. El termini de presentació de sol·licituds per a les ajudes de la present convocatòria començarà a comptar des de l'endemà de la publicació en el DOGV de l'extracte d'aquesta i finalitzarà el 28 de febrer de 2019.

2. Les sol·licituds i la documentació que les acompanya es presentaran preferentment en el registre de la conselleria competent en matèria d'agricultura, que estarà obert al públic els dies laborals, de dilluns a divendres, de les 9 hores a les 14 hores, i que té la seu al carrer de la Democràcia, torre 1, 46018 València, o en la forma establida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i es podran presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú.

3. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, tot i no estar-hi obligades, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'URL següent:



Zona Rural LEADER 1. Maestrat-Plana Alta LEADER 1420

http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=19338



Zona Rural LEADER 2. Almaesports LEADER

http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=19396



Zona Rural LEADER 3. Asociación para el Apoyo para al Desarrollo Integral de las Comarcas de Interior (@DICI)

http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=19398



Zona Rural LEADER 4. Asociación Palancia-Mijares 14/20

http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=19399



Zona Rural LEADER 5. Grupo de Acción Local Castellón Sur 14-20

http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=19400



Zona Rural LEADER 6. Asociación Desarrollo Rural Túria-Calderona

http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=19401



Zona Rural LEADER 7. Asociación para el Desarrollo Rural Sostenible RURABLE

http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=19402



Zona Rural LEADER 8. Asociación para el Desarrollo Sostenible de los Municipios del Caroig, Serra Grossa y Riberes del Xúquer

http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=19403



Zona Rural LEADER 9. Associació Som Rurals

http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=19404



Zona Rural LEADER 10. Grup d'Acció Local Rural Muntanya d'Alacant

http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=19407



Zona Rural LEADER 11. Asociación para la Sostenibilidad e Innovación Rural

http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=19408



En cas de presentació telemàtica, les sol·licituds han de signar-se amb el certificat digital de la persona física o jurídica que presenta la sol·licitud o, si escau, amb el certificat digital del seu representant. Així mateix, la resta de documents que s'hi adjunten, quan siga procedent, hauran d'anar signats electrònicament pels qui siguen competents per a això.

D'acord amb el que es disposa en l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, si algun dels subjectes obligats a relacionar-se per mitjans electrònics presenta la seua sol·licitud presencialment, les administracions públiques requeriran a l'interessat que la presente de forma electrònica a través de les URL assenyalades. A aquests efectes, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual s'haja registrat de forma electrònica.

Per a poder accedir a aquest sistema telemàtic, les persones sol·licitants hauran de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). Entre aquests, els certificats emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados), així com el sistema clau signatura per a les persones físiques

En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà de presentar acreditació de la representació de l'entitat sol·licitant.

4. No seran admeses a tràmit les sol·licituds que es presenten fora del termini establit en la convocatòria, de les quals es resoldrà la inadmissió, que haurà de ser notificada als interessats en els termes previstos en els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

5. Tant el model de sol·licitud d'ajuda com els models de documents a aportar, i també la informació bàsica sobre aquestes ajudes, figuraran en l'adreça electrònica del subapartat 3 del present apartat.



6. Una vegada presentada la sol·licitud de forma telemàtica, qualsevol esmena o aportació documental posterior haurà de fer-se a través de l'adreça següent per a totes les zones rurals LEADER: http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=18536



Seté. Documentació a presentar amb la sol·licitud d'ajuda

La sol·licitud d'ajuda s'acompanyarà de la documentació prevista en l'annex IV de l'Ordre 13/2018, mitjançant la presentació i l'ompliment de l'imprés «Sol·licitud d'ajudes LEADER (submesura 19.2) PDR-CV 2014-2020», segons el tipus d'ajuda que se sol·licite en el dit imprés, així com els corresponents formularis. Juntament amb aquesta documentació, l'imprés de sol·licitud inclourà les declaracions responsables previstes en l'apartat huité de l'article 13 de l'ordre esmentada.





Huité. Ordenació i instrucció

1. La tramitació del procediment correspon a la direcció general competent en polítiques de desenvolupament rural, a través del servei amb competències en l'execució de l'estratègia territorial rural de la Comunitat Valenciana.

2. El grup d'acció local (d'ara en avant, GAL) és el responsable d'elaborar el dictamen d'elegibilitat, que consistirà a comprovar l'adequació del projecte a l'estratègia de desenvolupament local participatiu, així com l'informe de viabilitat, que consistirà a determinar la viabilitat econòmica, tècnica o social del projecte, segons el que s'estableix en l'article 13 de l'Ordre 13/2018.

El GAL, d'acord amb els criteris de selecció i priorització indicats en l'annex III de l'Ordre 13/2018 i en l'apartat nové de la present convocatòria, atorgarà una puntuació amb un percentatge d'ajuda sobre la inversió en cada projecte a realitzar en el seu territori. Abans d'aprovar aquest percentatge, haurà de comprovar que, una vegada aplicat sobre la inversió, no comporta l'atorgament d'una ajuda superior al màxim permés.

3. Rebudes les propostes de valoració emeses pel GAL, juntament amb els pertinents informes, el servei amb competències en l'execució de l'estratègia territorial rural emetrà l'informe de subvencionalitat, que versarà sobre l'adaptació de cada projecte a l'operació 19.2.1 del PDR-CV 2014-2020 i a la normativa en matèria de subvencions, el percentatge d'ajuda aplicable i l'import d'aquesta, de conformitat amb els criteris de prioritat establits en el programa esmentat i en la corresponent estratègia de desenvolupament local participatiu. Emés l'informe esmentat, elevarà la proposta de resolució de les ajudes a la direcció general competent en polítiques de desenvolupament rural.



Nové. Criteris de selecció i priorització de les sol·licituds

1. Les sol·licituds d'ajuda presentades seran valorades segons els criteris de selecció i priorització establits en l'article 15 de l'Ordre 13/2018. Les sol·licituds seran avaluades per una comissió d'avaluació en els termes assenyalats en l'article 14 de la indicada ordre. La puntuació màxima que es podrà aconseguir serà de 100 punts.

2. En cas d'empat en la puntuació i per a la resolució d'aquesta situació, s'aplicaran els criteris de desempat establits en l'apartat 3 de l'article 15 de l'esmentada ordre.



Desé. Sol·licitud de pagament de l'ajuda concedida i justificació de les despeses

1. Les sol·licituds de pagament i la documentació que les acompanya es presentaran preferentment en el Registre de la conselleria competent en matèria d'agricultura, que estarà obert al públic els dies laborals, de dilluns a divendres, de les 09.00 hores a les 14.00 hores, i té la seu al carrer de la Democràcia, torre 1, 46018 València, o en la forma establida en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i es podran presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú.

2. Els subjectes obligats a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, així com les persones sol·licitants que, tot i no estar-hi obligades, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds de pagament telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'URL següent:

http://www.gva.es/portal/page/portal/inicio/procedimientos?id_proc=18536

Una vegada esgotat el termini de justificació sense que les entitats o persones beneficiàries presenten la documentació completa i correcta, seran requerides perquè la presenten en el termini improrrogable de 15 dies hàbils.

3. El termini de realització i justificació de la despesa per les persones o entitats beneficiàries s'estableix com a màxim el 30 de novembre de 2019 per a l'anualitat corresponent a 2019. Per a les anualitats corresponents a 2020 i 2021 la realització i justificació de la despesa tindrà com a data final l'1 de juny per als projectes que no incloguen obres i l'1 d'octubre per als que n'incloguen, de les respectives anualitats.



4. L'incompliment dels terminis previstos per a la realització de la inversió i la presentació de la justificació de les despeses realitzades en cada anualitat implicarà la pèrdua de l'ajuda corresponent a l'anualitat en qüestió, o de la totalitat, en cas d'una única anualitat.

5. Per al pagament de l'ajuda caldrà que abans de la data establida en la resolució com a fi de la realització i justificació, les inversions estan totalment acabades, la maquinària i l'equip instal·lats i en funcionament, i els pagaments totalment justificats mitjançant factures i justificants de pagament. L'incompliment d'aquesta condició, sense obtindre pròrroga, ocasionarà la pèrdua de l'anualitat o de l'ajuda total, si escau.



6. Es podrà sol·licitar la pròrroga del termini per a la justificació de l'ajuda en els termes establits en l'article 21 de l'Ordre 13/2018.





Onzé. Resolució del procediment

1. Les sol·licituds de concessió de les ajudes seran resoltes per la persona titular de la direcció general competent en polítiques de desenvolupament rural, segons l'Acord de 26 d'abril de 2012, pel qual es deleguen les funcions d'autorització del pagament de fons FEADER entre l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA), com a organisme pagador, i els diferents òrgans administratius de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, així com de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, i de la Conselleria de Governació.

2. El termini màxim de resolució i notificació s'estableix en sis mesos, a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La falta de resolució dins del termini tindrà efectes desestimatoris en els termes previstos en l'article 25 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, així com en l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat Valenciana.

3. La resolució posarà fi a la via administrativa, i contra aquesta podrà interposar-se, potestativament, un recurs de reposició davant el/la director/a de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA), en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua publicació o notificació, o directament un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos.



Dotzé. Incompliment de les condicions de concessió de l'ajuda



Segons el que es disposa en l'article 28 de l'Ordre 13/2018, l'incompliment per les persones beneficiàries de qualsevol dels requisits, condicions o compromisos establits en la seua resolució de concessió de subvenció, en la resolució de convocatòria o en les bases reguladores d'aquesta ordre, podrà donar lloc a la pèrdua del dret a la subvenció i a la devolució, si escau, de les quantitats indegudament percebudes, sense perjudici d'altres responsabilitats que pertocara. Aquestes conseqüències seran ponderades en funció de la magnitud de l'incompliment, d'acord amb el que es disposa en l'article 29 de l'Ordre 13/2018.





Tretzé. Mitjà de notificació i publicació sobre informació de les persones beneficiàries

1. La resolució de la convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i les resolucions positives individuals i condicions particulars seran notificades a cadascuna de les persones beneficiàries.

2. De conformitat amb l'article 113 del Reglament (UE) núm. 1306/2013, les dades de les persones beneficiàries seran publicades d'acord amb l'article 111 d'aquest reglament i podran ser tractades per organismes d'auditoria i investigació de la Unió Europea i nacionals, per a salvaguardar els interessos financers de la Unió.



Catorzé. Requisits de notificació, comunicació o exempció

En relació amb les notificacions i comunicacions necessàries a la Comissió Europea, així com les causes d'exempció d'aquestes, caldrà ajustar-se al que s'estableix en la disposició addicional primera de l'Ordre 13/2018.



Quinzé. Procediment de comunicació d'irregularitats i sospites de frau

Qualsevol persona que tinga coneixement de fets que pogueren ser constitutius de frau o irregularitat en relació amb projectes o operacions finançades totalment o parcialment amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea en el marc d'aquesta convocatòria, podrà posar els fets en coneixement del Servicio Nacional de Coordinación Antifraude de la Intervención General de la Administración del Estado, per mitjans electrònics a través del canal habilitat a tal l'efecte per aquesta servei en l'adreça web: http://www.igae.pap.minhafp.gob.es/sitios/igae/es-es/snca/paginas/inicio.aspx i en els termes establits en la Comunicació 1/2017, de 6 d'abril, de l'esmentat servei, que es pot consultar en l'URL següent:

http://www.hisenda.gva.es/documents/90598251/165748060/ComunicacionSNCA+1-2017+06-04-017Canaldenuncias.pdf/0356c08d-0e02-4cf6-b820-19f28fcee69f



La present resolució posa fi a la via administrativa i contra aquesta pot interposar-se, potestativament, un recurs de reposició davant el director de l'AVFGA, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació, o impugnar-se directament davant els jutjats contenciosos de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 18 de desembre de 2018.– El director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària: Francisco Rodríguez Mulero.

Mapa web