Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 5/2011, de 25 de novembre, del conseller d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es regulen les operacions de tancament de l'exercici 2011 en relació amb la comptabilitat de la Generalitat



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6663 de 01.12.2011
Número identificador:  2011/12110
Referència Base de Dades:  012188/2011
 
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria Hisenda i Administració Pública
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Pressupostos i política pressupostària
    Descriptors:
      Temàtics: comptabilitat pública, gestió comptable, tancament de comptes, execució del pressupost, exercici pressupostari, comptabilitat regional



ORDE 5/2011, de 25 de novembre, del conseller d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es regulen les operacions de tancament de l'exercici 2011 en relació amb la comptabilitat de la Generalitat [2011/12110]

La regulació de les operacions sobre comptabilitat de les despeses i dels ingressos públics corresponents al final del present exercici i les subsegüents de liquidació d'este, concretant la data d'assenyalament d'havers, fa necessari dictar les instruccions oportunes. En virtut d'això,



ORDENE



Article 1. Del termini general per a la tramitació de documents comptables

El termini per a la tramitació i l'entrada en les intervencions delegades dels documents comptables pressupostaris i extrapressupostaris acabarà el 5 de desembre de 2011. Tot això, sense perjudici de les particularitats derivades, si és el cas, del que disposen els articles següents.





Article 2. Assenyalament d'havers en el mes de desembre

Els havers i la paga extraordinària corresponent al mes de desembre seran satisfets a partir del dia 20 del dit mes. No obstant això, es fixa el dia 15 de desembre com a últim dia per a la presentació en les intervencions delegades de les variacions i les incidències del capítol I, este termini s'estén fins al dia 16 de desembre en el cas de les variacions i incidències de nòmina corresponents al personal que presta servicis en els centres i institucions sanitàries.



Article 3. Expedició i tramitació dels documents comptables relatius als fons de caixa fixa i als fons a justificar

1. En relació amb els fons de caixa fixa:

a) El dia 23 de desembre serà l'últim dia hàbil per a realitzar pagaments a càrrec d'estos fons.

b) La data d'entrada en les intervencions delegades serà com a màxim fins al dia 30 de desembre i la seua comptabilització haurà d'acabar abans de l'11 de gener de 2012.

c) Una vegada acabat l'exercici pressupostari i es procedisca a l'obertura del nou pressupost, amb la finalitat de tindre cobertura per als fons de caixa fixa, durant el primer mes de l'any, es donarà màxima prioritat als documents comptables que, segons l'Ordre de 3 de febrer de 1999, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, són necessaris per a l'obertura d'estes caixes.

2. En relació amb els fons a justificar:

a) Les propostes de despeses a justificar (documents ADOKJ i OKJ) tindran entrada com a màxim en les intervencions delegades el dia 9 de desembre.

b) En relació amb els lliuraments pendents de justificar, inclosos els previstos en l'apartat anterior, hauran de quedar íntegrament justificats, bé amb les justificacions de pagaments corresponents, bé amb lliurament de taló, pels fons lliurats i no justificats, a l'efecte de tindre entrada en les intervencions delegades abans del 16 de desembre.



c) No obstant el que diu l'apartat anterior dels fons lliurats a justificar per al pagament d'expropiacions, podran presentar-se, en les intervencions delegades fins al dia de 16 desembre, el reintegrament dels fons no invertits, i fins al 29 del mateix mes, els comptes justificatius dels dits fons.



Article 4. Tramitació de modificacions de crèdit

1. S'establix el dia 2 de desembre com a data límit per a la recepció en la Direcció General de Pressupostos de les modificacions de crèdit a què fa referència l'article 16.1.a de l'Ordre de 22 de març de 2005, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.

2. La Direcció General de Pressupostos, en tot cas i atenent criteris de política pressupostària, podrà proposar, al conseller d'Hisenda i Administració Pública, la iniciació d'aquelles modificacions derivades del tancament de l'exercici i necessàries per a donar cobertura pressupostària a compromisos contrets, de reconeixement preceptiu o d'interés general. Així mateix podrà instar d'ofici l'inici de qualsevol altra modificació de crèdit que considere necessària per a la correcta execució del pressupost, en els termes prevists en l'article 16.1.b de l'ordre mencionada.

3. En tot cas, l'aprovació de les modificacions de crèdit a les quals fa referència el present article, comportarà necessàriament la possibilitat de tramitar els documents comptables necessaris per a la correcta execució del seu objecte.



Article 5. De les despeses finançades amb fons finalistes

En relació amb les despeses finançades amb fons finalistes i considerant el procediment de tramesa i justificació a què estan subjectes, les conselleries que els gestionen hauran de trametre a la Direcció General de Pressupostos la relació de saldos disponibles i d'autorització que no vagen a executar-se en el que resta d'exercici abans del dia 16 de desembre, perquè puga procedir-se a realitzar els ajusts necessaris i així evitar desajusts temporals entre els ingressos finalistes i les despeses afectades per aquells.



Article 6. De les variacions de límits establits en l'article 29 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana



S'establix el dia 7 de desembre com a data límit per a la recepció en la Direcció General de Pressupostos de les propostes de variació de límits establits en l'article 29 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana.



Article 7. De les formalitzacions

La Intervenció General, per conducte de les seues intervencions delegades, tramitarà tots aquells documents que siguen necessaris, fins al tancament de l'exercici, en aquells supòsits d'errades en els documents proposta o documents comptables, sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permeten.



DISPOSICIONS FINALS



Primera. De les excepcions

Els expedients de despesa de tramitació anticipada que s'inicien a càrrec del pressupost de l'any 2012 i, si és el cas, posteriors, s'exceptuen dels terminis previstos en la present ordre.

Atesa la situació que presenta el mercat laboral i la necessària implementació de totes les polítiques actives dirigides a desocupats que està posant en marxa el Consell, s'exceptuen dels terminis i dels requisits establits en la present ordre, les despeses gestionades per la Secretaria Autonòmica de Formació i Ocupació finançats amb fons del Servici Públic d'Ocupació Estatal, així com aquells cofinançats pel Fons Europeu d'Adaptació a la Globalització.



Segona. Del desplegament de la present ordre

S'autoritza la Direcció General de Pressupostos i la Intervenció General per a, en els seus àmbits d'actuació respectius, dictar les instruccions i autoritzar les excepcions que siguen necessàries per a l'adequat exercici i el desplegament de les operacions de tancament de l'exercici 2011.



València, 25 de novembre de 2011



El conseller d'Hisenda i Administració Pública,

JOSÉ MANUEL VELA BARGUES

Mapa web