Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 196/2011, de 23 de desembre, del Consell, de modificació del Decret 72/2005, de 8 d'abril, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 6678 de 26.12.2011
Número identificador:  2011/13035
Referència Base de Dades:  012888/2011
 



DECRET 196/2011, de 23 de desembre, del Consell, de modificació del Decret 72/2005, de 8 d'abril, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat. [2011/13035]

Preàmbul



La nova organització i estructura de l'administració de la Generalitat establida després de l'entrada en vigor del Decret 5/2011, de 21 de juny, del president de la Generalitat, requerix la creació d'una unitat especial de control adscrita directament a la Intervenció General, dotada amb personal tècnic qualificat, i dedicada específicament a programar controls de caràcter financer en totes aquells òrgans i àrees de gestió on s'haja pogut constatar bé desajustos importants d'ordre pressupostari no prou justificats, bé debilitats en la gestió que necessiten d'un pronunciament sobre la seua eficàcia, eficiència i economia, tot això en el marc de les mesures d'ajust previstes amb el propòsit d'aconseguir l'equilibri econòmic i pressupostari.



El desenvolupament de controls de caràcter financer sobre àrees específiques que realitzarà la unitat especial, requerix la modificació de l'estructura orgànica dels servicis centrals de la Intervenció General, en la qual es preveu una Viceintervenció General de Control Financer, que exercirà específicament les funcions de planificació, programació i execució tant del control financer permanent com dels controls financers especials referits.

El present decret dóna una nova redacció a l'article 2 del Reglament del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat, en el qual es reconeix rang de secretari/ària autonòmic/a a la persona titular de la Intervenció General, a fi que, dins de l'esquema organitzatiu de l'administració de la Generalitat previst en la Llei del Consell, queden equiparats els dos òrgans superiors que tenen un marcat perfil tècnic, l'Advocacia General de la Generalitat i la Intervenció General de la Generalitat.

Finalment, es regula l'estructura orgànica i funcional de la Intervenció General a nivell de servici administratiu, que fins ara es trobava regulada en l'ordre de desplegament del Reglament Orgànic i Funcional de la conselleria amb competències en hisenda.

Per tot això, a proposta del conseller d'Hisenda i Administració Pública, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 23 de desembre de 2011,



DECRETE



Article únic. Modificació del Decret 72/2005, de 8 d'abril, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat

Es modifiquen els articles 2.1, 3 i 4 del Decret 72/2005, de 8 d'abril, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat, que queden redactats en la forma ressenyada en l'annex I.



Disposicions addicionals



Primera

Se suprimixen els articles 31 i 32 del Decret 119/2011, de 9 de setembre, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública.



Segona

Es modifiquen els articles 2, 4, 10.1 i 2 i 18.2 del Decret 119/2011, de 9 de setembre, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, i s'hi introduïx un nou article el 6.bis i una nova secció, la tercera «De la Intervenció General», en el capítol II «De les secretaries autonòmiques», composta per dos articles el 44.bis i el 44.ter, que queden redactats en la forma ressenyada en l'annex II.



Disposició final



Única

El present decret entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2012



València, 23 de desembre de 2011



El president de la Generalitat,

ALBERTO FABRA PART



El conseller d'Hisenda i Administració Publica,

JOSÉ MANUEL VELA BARGUES





ANNEX I



Nova redacció dels articles 2.1, 3 i 4 del Decret 72/2005, de 8 d'abril, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat



Article 2. Intervenció General

1. Adscrita orgànicament a la conselleria amb competències en matèria d'hisenda, i amb plena independència funcional, la Intervenció General, al titular de la qual se li reconeix el rang de secretari/ària autonòmic/a, exercirà les funcions establides en la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, i, en concret, el control de tots els actes de l'administració de la Generalitat, les seues entitats autònomes i empreses públiques, que donen lloc al reconeixement de drets i obligacions de contingut econòmic, així com dels ingressos i pagaments que se'n deriven, i de la recaptació, inversió o aplicació en general dels seus cabals, a fi d'assegurar que l'administració de la seua hisenda s'ajuste a les disposicions aplicables en cada cas.



Article 3.Viceintervencions generals

1. Les viceintervencions generals que conformen l'estructura central de la Intervenció General, i que compten davall la seua dependència amb intervencions delegades adjuntes, són les següents:

- Viceintervenció General de Funció Interventora.

- Viceintervenció General de Control Financer.

- Viceintervenció General d'Auditories.

- Viceintervenció General de Comptabilitat Pública.

- Viceintervenció General per a l'Administració Sanitària.

2. A la Viceintervenció General de Funció Interventora li corresponen les funcions següents:

a) La coordinació de l'activitat fiscalitzadora de les intervencions delegades en els distints òrgans de la Generalitat.

b) L'elaboració de les propostes d'informes fiscals sobre els actes, acords i expedients amb transcendència en matèria de despesa que se sotmeten a l'aprovació o autorització del Consell.

c) La tramitació d'expedients sobre discrepàncies.

d) L'estudi, l'elaboració i la proposta d'aprovació d'ordres de servici i instruccions en matèries pròpies de la seua competència.

e) Els assumptes interns i de personal de la Intervenció General.

f) L'estudi i elaboració de projectes normatius en matèries directament relacionades amb les funcions de control encomanades a la Intervenció General.

3. A la Viceintervenció General de Control Financer li corresponen les funcions següents:

a) L'elaboració i proposta d'aprovació del pla anual de control financer permanent.

b) L'elaboració i proposta de programació de controls financers a practicar sobre àrees específiques de l'activitat dels òrgans de l'administració de la Generalitat, i sobre les entitats, empreses i fundacions.



c) L'elaboració de la proposta d'informes i dictàmens que es deriven de l'exercici del control financer permanent i dels controls financers específics que es practiquen, per a la seua elevació al Consell a través del conseller o consellera amb competències en matèria d'hisenda.

d) L'avaluació, en la forma que es dispose reglamentàriament, del grau d'economia, eficiència i eficàcia en l'execució dels programes de les seccions i servicis de l'administració de la Generalitat, i dels seus organismes autònoms administratius.

e) L'avaluació de la qualitat dels informes de control financer permanent que emeten les intervencions delegades, amb l'extensió i l'abast que reglamentàriament es determine.

f) La col·laboració en les tasques de supervisió de les auditories de qualitat realitzades sobre els controls financers de fons europeus.

g) L'estudi, l'elaboració i la proposta d'aprovació d'ordres de servici i instruccions en l'àmbit de la seua competència.

4. A la Viceintervenció General d'Auditories li corresponen les funcions següents:

a) L'elaboració i proposta d'aprovació del pla anual d'auditories d'empreses públiques, ens públics no administratius i universitats.



b) L'elaboració i proposta d'aprovació del pla anual de control de perceptors de fons europeus.

c) L'elaboració dels plans específics d'auditories a persones físiques o jurídiques que gaudisquen de subvencions, préstecs, avals i altres ajudes de la Generalitat.

d) La direcció i revisió dels treballs d'auditoria realitzats en aplicació dels plans abans exposats.

e) L'aplicació dels controls de qualitat establits per la Intervenció General, tant per als treballs que es realitzen en col·laboració amb firmes privades d'auditoria, com per als que s'efectuen per mitjans propis.



f) L'emissió d'informes especials, dictàmens i certificats relatius al control financer.

g) L'estudi, elaboració i proposta d'aprovació d'ordes de servici i instruccions en l'àmbit de la seua competència.

5. A la Viceintervenció General de Comptabilitat Pública li corresponen les funcions següents:

a) L'estudi del Pla General de Comptabilitat de la Generalitat per a la seua elevació al conseller o consellera amb competències en matèria d'hisenda, conforme al Pla Marc de Comptabilitat de l'Administració General de l'Estat.

b) L'estudi dels plans especials per a la seua elevació a la Intervenció General.

c) L'obtenció i l'examen de tota la documentació que siga necessària per a l'adequada elaboració del Compte General de la Generalitat.

d) La preparació i la tramesa del Compte General a la Sindicatura de Comptes i al Tribunal de Comptes, així com de tots aquells altres documents que siguen sol·licitats per estos òrgans.

e) L'estudi, l'elaboració i la proposta d'aprovació d'ordres de servici i instruccions en l'àmbit de la seua competència.

f) L'estudi i la proposta dels comptes del sector públic de la Generalitat de forma homogènia als comptes nacionals.

g) La direcció i la coordinació amb els distints departaments implicats, de les aplicacions corporatives que servixen de suport al sistema comptable de la Generalitat.

6. A la Viceintervenció General per a l'Administració Sanitària li corresponen les funcions següents:

a) La coordinació de l'activitat fiscalitzadora de les intervencions delegades en aquells òrgans de la Generalitat amb competències en matèria sanitària.

b) La determinació de les directrius a seguir en l'execució dels controls financers permanents per les intervencions delegades en òrgans de l'administració sanitària, i preparació del pla anual corresponent.



c) L'elaboració de la proposta d'informes d'actuació que puguen derivar-se de l'exercici del control financer permanent per les intervencions delegades en òrgans de l'administració sanitària.

d) L'estudi, l'elaboració i la proposta d'aprovació d'ordres de servici i instruccions en l'àmbit de la seua competència.

7. Davall la dependència directa de les seues respectives intervencions delegades adjuntes, la Viceintervenció General de Control Financer i la Viceintervenció General d'Auditories comptaran en la seua estructura administrativa, respectivament, amb un Servici de Control Financer, al qual correspondrà l'estudi, la planificació i la realització de les actuacions preparatòries que siguen necessàries per a l'exercici dels controls financers sobre àrees especifiques de l'activitat dels òrgans de l'administració de la Generalitat, i sobre les entitats, empreses i fundacions, i d'un Servici de Control de Fons Europeus, al qual correspondrà l'estudi, la planificació i la realització de les actuacions preparatòries que siguen necessàries per a l'execució del pla anual de control de perceptors de fons europeus.



Article 4. Intervencions delegades i intervencions delegades adjuntes

1. A més de l'estructura central a què es referix l'article anterior, la Intervenció General tindrà una intervenció delegada, i davall la seua dependència una o diverses intervencions delegades adjuntes, en els servicis centrals de les conselleries, en els servicis territorials d'Alacant i Castelló de la conselleria amb competències en matèria d'hisenda, en la Tresoreria de la Generalitat i en el Servici Valencià d'Ocupació i Formació, així com en les unitats administratives i organismes les característiques i el volum pressupostari de les quals ho facen aconsellable. A estes intervencions delegades els correspon l'exercici de les funcions comptables i de control intern sobre les actuacions dels òrgans o organismes que tinguen assignats.

2. Per a l'exercici del control intern en l'àmbit de l'administració sanitària es podran adscriure, així mateix, davall la dependència directa de la Viceintervenció General per a l'Administració Sanitària, intervencions delegades en aquells centres hospitalaris les característiques i el volum pressupostari dels quals així ho facen aconsellable.

3. Les intervencions delegades en les conselleries amb competències en matèria d'educació i sanitat, així com en aquelles unitats i organismes les característiques i el volum pressupostari de les quals ho facen aconsellable, comptaran, davall la dependència de les seues intervencions delegades adjuntes respectives, d'un Servici de Fiscalització i Comptabilitat, al qual correspondran en el seu àmbit d'actuació respectiu, les funcions següents:

a) La realització de totes aquelles actuacions preparatòries que necessite el control intern dels actes i documents de contingut econòmic.

b) L'estudi, la planificació i la realització de les actuacions preparatòries que siguen necessàries per a l'exercici del control financer permanent.

c) El desenvolupament de les tasques encaminades a l'anotació i registre comptable dels ingressos i despeses.

d) La comprovació dels requisits previs per a la presa de raó de les cessions de crèdit, així com per a l'emissió de certificacions sobre dades i registres comptables.

e) El control i seguiment dels lliuraments a justificar i rendicions de compte de caixa fixa, així com dels crèdits amb abast pluriennal i amb finançament afectat.





ANNEX II



Nova redacció dels articles 2, 4, 6.bis, 10.1 i 2, 18.2, 44.bis i 44.ter del Decret 119/2011, de 9 de setembre, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública.



Article 2. Dels òrgans superiors i del nivell directiu

Davall l'autoritat del conseller o consellera, la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública està integrada pels òrgans superiors i el nivell directiu següents:

Òrgans superiors:

Secretaria Autonòmica d'Hisenda i Pressupostos

Secretaria Autonòmica d'Administració Pública

Intervenció General

Nivell directiu:

Subsecretaria

Direcció General de Pressupostos

Direcció General de Tributs

Direcció General de Projectes i Fons Europeus

Direcció General de Patrimoni

Direcció General de Recursos Humans

Direcció General de Tecnologies de la Informació



Article 4. Del nivell directiu de la Secretaria Autonòmica d'Hisenda i Pressupostos

Depenent de la Secretaria Autonòmica d'Hisenda i Pressupostos, el seu nivell directiu estarà integrat pels òrgans següents:



a) Direcció General de Pressupostos. Assumix les competències en matèria d'elaboració i programació pressupostària, anàlisi, planificació i avaluació de la despesa pública i la gestió de les competències financeres que en matèria d'hisendes locals té atribuïda la Generalitat.



b) Direcció General de Tributs. Assumix les competències relatives a ingressos tributaris, recaptació, gestió i inspecció de tributs i la resta de matèries d'índole fiscal.

c) Direcció General de Projectes i Fons Europeus. Assumix les competències en matèria de control i coordinació d'ajudes públiques de la Generalitat, promoció del desenvolupament regional en el marc de les polítiques regionals de la Unió Europea, fons europeus, així com la seua verificació i control, autorització i control de la participació de la Generalitat en projectes europeus.

d) Direcció General de Patrimoni. Assumix les competències inherents al patrimoni de la Generalitat, la seua gestió immobiliària i econòmica, així com el parc mòbil de la Generalitat.



Article 6 bis. De la Intervenció General

Davall la directa dependència del conseller o consellera d'Hisenda i Administració Pública, la Intervenció General, al titular de la qual se li reconeix el rang de secretari/ària autonòmic/a, assumix les competències establides en el títol III del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.



Article 10.1 i 2

1. Són òrgans superiors de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, el conseller o consellera i davall la seua dependència, la Secretaria Autonòmica d'Hisenda i Pressupostos, la Secretaria Autonòmica d'Administració Pública i la Intervenció General.

2. El nivell directiu de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública queda integrat per les unitats que s'assenyalen en les lletres que figuren a continuació, adscrites als òrgans superiors de la manera següent:

Davall la directa dependència de la persona titular de la conselleria:

La Subsecretaria.

Adscrites a la Secretaria Autonòmica d'Hisenda i Pressupostos i davall la seua dependència:

La Direcció General de Pressupostos.

La Direcció General de Tributs.

La Direcció General de Projectes i Fons Europeus.

La Direcció General de Patrimoni.

Adscrites a la Secretaria Autonòmica d'Administració Pública i davall la seua dependència:

La Direcció General de Recursos Humans.

La Direcció General de Tecnologies de la Informació.



Article 18.2

De la Secretaria Autonòmica d'Hisenda i Pressupostos depenen els centres directius següents:

La Direcció General de Pressupostos.

La Direcció General de Tributs.

La Direcció General de Projectes i Fons Europeus.

La Direcció General de Patrimoni.



Article 44.bis. De les competències de la Intervenció General

Davall la directa dependència del conseller o consellera, la Intervenció General exercirà les competències establides en el títol III del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat i, en concret, el control de tots els actes de l'administració de la Generalitat, les seues entitats autònomes i empreses públiques -que donen lloc al reconeixement de drets i obligacions de contingut econòmic, així com dels ingressos i pagaments que se'n deriven, i de la recaptació, inversió o aplicació en general dels seus cabals- a fi d'assegurar que l'administració de la seua hisenda s'ajuste a les disposicions aplicables si és el cas.



Article 44.ter. De l'estructura orgànica i funcional de la Intervenció General

L'estructura orgànica i funcional de la Intervenció General s'ajustarà al que disposa el vigent Reglament del Cos Superior d'Interventors i Auditors de la Generalitat.

Mapa web