Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 51/1998, de 21 d'abril, del Govern Valencià, per a l'ordenació del sistema d'atenció i gestió telefònica.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 3235 de 05.05.1998
Número identificador:  1998/A3431
Referència Base de Dades:  0783/1998
 



DECRET 51/1998, de 21 d'abril, del Govern Valencià, per a l'ordenació del sistema d'atenció i gestió telefònica. [1998/A3431]

La Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, estableix tota una sèrie de drets del ciutadà respecte a l'administració, l'exercici dels quals correspon facilitar als empleats públics amb els dispositius adequats.

Un dels dispositius que s'han desenvolupat en major extensió i profunditat en els últims anys, al compàs de les possibilitats tecnològiques, és l'atenció telefònica. Una dada rellevant és, segons expressió de la Unió Europea, que s'han creat a Europa en els últims tres anys més d'un milió de llocs de treball, tant en el sector públic com en el privat, en els serveis telefònics d'atenció al client. La creixentment coneguda banca telefònica és un exponent d'aquests canvis.

Pel que fa a l'administració pública, el fenomen no és menor que en relació amb el sector privat. L'administració pública és una enorme generadora d'informació útil i necessària per als ciutadans. Així, sols en la Generalitat Valenciana en els últims anys poden trobar-se més de vint números de telèfon l'exclusiva missió dels quals és subministrar informació, sense comptar els corresponents a les oficines d'informació turística, i es coneixen noves iniciatives per a la implantació de nous números de telèfon.

Tanmateix, en la proliferació d'aquests serveis hi ha alguns aspectes que, si no són neutralitzats, comprometen el manteniment del seu èxit. Així pareixen haver-ho comprés els països de la Unió Europea quan han creat el programa que establirà un mateix número de telèfon d'accés als serveis d'emergències de cada país, de forma que els ciutadans puguen cooperar amb les autoritats del país on es troben amb el mateix esforç que ho farien en el de la seua residència habitual.

Aquest risc de pèrdua d'eficàcia davant els ciutadans per excessiva proliferació, que ja es palesa en les llargues relacions de telèfons útils, guies, etc., que es poden observar en els periòdics, en els teletextos i en les publicacions oficials, posa de manifest la importància de la qüestió que es vol resoldre, que és l'ordenació del sistema d'atenció i gestió telefònica de la Generalitat Valenciana. I amb major interés perquè ens aproximem acceleradament a una administració l'atenció al públic de la qual -tant presencial com a distància- es distribueix en un major nombre de punts.

El Pla Estratègic per a la Modernització de l'Administració Valenciana (PEMAV), aprovat pel Govern Valencià el 5 de febrer de 1996, en el projecte HELP (Informació i Comunicació de la Generalitat Valenciana), preveu la simplificació dels números de telèfon mitjançant els quals els ciutadans accediran als serveis d'informació de la Generalitat Valenciana. La primera realització d'aquest projecte és el Servei d'Assistència i Gestió Telefònica, instal·lat en l'edifici Prop, que atén una mitjana de 1.200 telefonades diàries, amb un funcionament satisfactori.

Per tot això, d'acord amb el que disposa l'article 31 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, a proposta del conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública, i prèvia deliberació del Govern Valencià, en la reunió del dia 21 d'abril de 1998,

DECRETE

Article 1

Es constitueix en l'àmbit de l'administració de la Generalitat Valenciana una comissió interdepartamental que, sota la direcció de la Sotssecretaria per a la Modernització de les Administracions Públiques, se centrarà en la millora contínua del sistema corporatiu d'atenció i gestió telefònica.

Article 2

La Comissió estarà presidida pel sotssecretari per a la Modernització de les Administracions Públiques i es compondrà d'un representant de cadascuna de les conselleries, organismes autònoms i entitats de dret públic vinculades o dependents d'aquelles, nomenats pels respectius secretaris generals i òrgans assimilats en els organismes autònoms i entitats de dret públic. La secretaria administrativa de la Comissió estarà atribuïda a l'Àrea del Gabinet de Coordinació Interdepartamental de la Sotssecretaria del Secretariat de Govern i Relacions amb les Corts, de la Conselleria de Presidència.

Article 3

Les funcions de la Comissió seran les següents:

- Analitzar la situació i establir, en conseqüència, un màxim de referències, de números de telèfon, que han de romandre perquè el ciutadà puga considerar transparent, penetrable i senzilla la forma d'accés a la informació que necessite.

- Racionalització de la despesa d'aquests serveis.

- Ampliar fins al màxim possible les possibilitats dels serveis d'atenció telefònica per a facilitar la relació del ciutadà amb l'administració.

Article 4

Totes les iniciatives d'implantació de serveis d'atenció telefònica se sotmetran al pronunciament de la Comissió, que versarà sobre la coherència de la iniciativa amb els criteris d'aquest decret i els que, com a conseqüència del treball de la mateixa Comissió, pogueren establir-se.

DISPOSICIONS FINALS

Primera

Es faculta el conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública per a dictar les disposicions necessàries per al desplegament del present decret.

Segona

El present decret entrarà en vigor el mateix dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 21 d'abril de 1998

El president de La Generalitat Valenciana,

EDUARDO ZAPLANA HERNÁNDEZ-SORO

El conseller d'Economia, Hisenda y Administració Pública,

JOSÉ LUIS OLIVAS MARTÍNEZ

Mapa web