Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIó de 21 de març de 1996 de la Direcció General de Patrimoni Artístic, per la qual s'estableixen determinats criteris per als dipòsits de materials obtinguts en activitats arqueològiques i paleontològiques a la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 2745 de 10.05.1996
Referència Base de Dades:  0886/1996
 



RESOLUCIó de 21 de març de 1996 de la Direcció General de Patrimoni Artístic, per la qual s'estableixen determinats criteris per als dipòsits de materials obtinguts en activitats arqueològiques i paleontològiques a la Comunitat Valenciana.

La disposició final de l'Ordre de 31 de juliol de 1987 de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual es regula la concessió d'autoritzacions per a la realització d'activitats arqueològiques a la Comunitat Valenciana, faculta la Direcció General de Patrimoni Artístic perquè, en l'àmbit de les seues competències, dicte les resolucions i instruccions que estime escaients per al compliment del que es disposa en la dita norma.

L'article 16 de la dita ordre regula el lliurament i el dipòsit dels materials obtinguts en les activitats arqueològiques. L'experiència en l'aplicació de la dita disposició ha mostrat la necessitat de desenvolupar diversos criteris a fi de garantir tècnicament la protecció dels dipòsits dels materials arqueològics i paleontològics, i de permetre, alhora, l'estudi i la investigació del dit material, sempre d'acord amb les línies exposades en la Llei 16/1985, de 25 de juny, del Patrimoni Històric Espanyol.

Per tot això, aquesta direcció general, d'acord amb l'informe del Consell Assessor d'Arqueologia i Paleontologia, ha resolt :

Primer

En les autoritzacions per a la realització d'activitats arqueològiques i paleontològiques a la Comunitat Valenciana, la Direcció General de Patrimoni Artístic determinarà el museu arqueològic o paleontològic on es dipositaran els materials obtinguts com a conseqüència d'aquestes autoritzacions.

Segon

El museu dipositari dels materials haurà de ser reconegut d'acord amb l'Ordre de 6 de febrer de 1991 de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, d'ubicar-se a la localitat on s'efectue l'activitat i de reunir, a més, les següents característiques que permeten l'adequada conservació i millor acompliment de la funció cultural i científica dels materials:

a) Instal·lacions amb espai suficient per a guardar el material que haja de dipositar-se, que permeta una ubicació ordenada i una utilització senzilla i accessible, amb facilitat per a l'evacuació en casos d'emergència. Condicions de seguretat i ambientals relatives a llum, humitat i temperatura, que permeten la perfecta conservació, facilitant-ne l'exposició i difusió.

b) El museu delimitarà una zona d'estudi i consulta que facilite el treball amb els materials dipositats, i haurà de disposar d'un fons bibliogràfic mínim, susceptible de ser ampliat. Igualment, haurà tenir tallers de restauració on es puguen netejar o tractar les peces que integren els fons dipositats.

Tercer

En cas que no hi haja museu al lloc de l'activitat arqueològica o paleontològica, els materials es dipositaran al museu de més a prop que tinga les condicions del punt anterior.

Quart

El titular del permís de l'activitat arqueològica o paleontològica adjuntarà una relació de les peces lliurades i la documentació següent:

- Part gràfica i diapositives suficients que documenten el procés de l'excavació;

- Planimetria, talls i seccions i inventari dels materials;

- Relació de materials recopilada mitjançant l'aplicació informàtica Magatzem, que subministrarà la Direcció General de Patrimoni Artístic, impresa i en format magnètic.

En rebre els materials i la documentació corresponent, el director del museu estendrà la corresponent acta de recepció per triplicat, la qual haurà de ser ratificada al mateix acte per un funcionari habilitat per la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.

Cinqué

Les sol·licituds per a consulta, estudi, reproducció, trasllat, exposició i publicació dels materials arqueològics i paleontològics hauran de ser adreçades a la Direcció del Museu on s'hagen dipositat. Les dites sol·licituds, a les quals s'adjuntarà el permís del titular de l'activitat arqueològica o paleontològica, hauran de ser traslladades a la Direcció General de Patrimoni Artístic per a la seua corresponent autorització.

Sisé

La Direcció General de Patrimoni Artístic podrà revocar el dipòsit dels materials arqueològics i paleontològics, especialment quan varien les condicions de seguretat, conservació i instal·lació del museu que van determinar el dit dipòsit.

Seté

En qualsevol cas i atenent les especials circumstàncies que concorren en els materials arqueològics i paleontològics trobats i després de l'informe dels serveis tècnics de la Direcció General de Patrimoni Artístic, aquesta es reserva la facultat de dipositar els materials al museu més adequat.

Vuité

S'aplicaran de manera anàloga els criteris exposats als anteriors números, als materials arqueològics i paleontològics obtinguts per troballes casuals i als adquirits per la Generalitat Valenciana.

Aquesta resolució entrarà en vigor el mateix dia de publicar-la el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 21 de març de 1996.- La directora general de Patrimoni Artístic: Carmen Pérez García.

Mapa web