Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ordre de 18 de juliol de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, per la qual es desplega el procediment de compensació d'ofici de deutes contrets per les entitats locals i el personal al servei de la Generalitat Valenciana, a favor d'aquesta.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 2313 de 19.07.1994
Referència Base de Dades:  1603/1994
 



ORDRE de 18 de juliol de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, per la qual es desplega el procediment de compensació d'ofici de deutes contrets per les entitats locals i el personal al servei de la Generalitat Valenciana, a favor d'aquesta. [94/4965]

En compliment del que sanciona l'article cinqué del Decret 129/1994 de 5 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana, i a l'efecte d'establir els procediments administratius que permeten d'ofici reintegrar els deutes a favor de la Hisenda de la Generalitat Valenciana, pel procediment de compensació de deutes

ORDENE:

Article primer. Compensació amb les entitats locals

D'acord amb el que disposa l'article primer del Decret 129/1994, de 5 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana, i d'acord amb el procediment que es regula en l'article següent, quan les entitats locals tinguen deutes ferms i no satisfets amb la Hisenda de la Generalitat Valenciana, podran deduir-se a favor d'aquesta les quantitats que corresponguen sobre els imports que la mateixa Generalitat Valenciana haja de transferir a les entitats locals esmentades.



Article segon. Procediment per a la compensació amb les entitats locals

1. Quan els centres de gestió de les distintes conselleries comproven l'existència d'un saldo net, a favor d'aquestes, entre crèdits i dèbits recíprocs amb una entitat local, siga quina siga la seua naturalesa, facilitaran a la intervenció delegada de la Intervenció General en la conselleria respectiva, les dades següents:

- Nom de l'entitat local.

- Codi d'identificació fiscal.

- Naturalesa del pagament o pagaments que motiven l'expedient de compensació.

- Import del deute.

- Aplicació pressupostària i exercici en què es dugué a terme el pagament esmentat, o, si s'escau, fotocòpia compulsada, amb diligència, en què es faça constar la quantia que s'ha de reintegrar del document comptable en fase OK, mitjançant el qual es materialitzà la proposta de pagament.

- Qualsevol altre aspecte que es considere convenient aportar per a facilitar la instrumentació de l'expedient de compensació.

2. Les intervencions delegades, amb les dades facilitades i amb aquelles de què disposen, com a conseqüència de la seua funció fiscalitzadora i altres antecedents que consten en les seues unitats, iniciaran d'ofici els expedients de compensació de deutes i a continuació els trametran a la Direcció General de Tributs i Tresoreria, la qual ho notificarà a les entitats locals afectades pel procediment de retenció.

3. En la notificació a què es refereix el número anterior, es farà constar la naturalesa i l'origen del deute i la quantia total d'aquest, per a la deducció del qual s'ha instrumentat l'expedient de compensació i obert el procediment de retenció.

4. En la notificació es concedirà a l'entitat local deutora el termini d'un mes, a partir de la recepció, per a expressar-ne la conformitat amb la quantitat resultant de la compensació realitzada i de la retenció corresponent.

5. Si l'entitat local deutora formula reclamació dins del termini a què es refereix el número anterior, la Direcció General de Tributs i Tresoreria actuant elevarà l'expedient al conseller d'Economia i Hisenda perquè hi resolga. Aquesta resolució podrà ser objecte de recurs davant la jurisdicció competent, amb els requisits previstos en la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú.

6. Si l'entitat local deutora no formula cap reclamació contra l'expedient instruït, la Direcció General de Tributs i Tresoreria farà figurar en les propostes d'ordres de pagament que s'estenguen a favor de l'entitat local deutora, les retencions a favor de la Hisenda de la Generalitat Valenciana.

Article tercer. Compensació de deutes per errors materials en les nòmines del personal al servei de la Generalitat Valenciana

D'acord amb el que disposa l'article primer del Decret 129/1994, del Consell de la Generalitat Valenciana, quan membres del personal al seu servei hagen rebut quantitats indegudes per errors materials en la confecció de les nòmines, les intervencions delegades de la Intervenció General en les conselleries respectives o, si s'escau, les dels serveis territorials d'aquesta Conselleria, iniciaran l'expedient de compensació d'ofici, en el cas que els perceptors no reintegrassen de forma immediata les quantitats cobrades indegudament.

Article quart. Procediment de reintegrament i de compensació per errors materials en les nòmines del personal

1. Quan algun membre del personal al servei de la Generalitat Valenciana perceba en nòmines quantitats indegudes, com a conseqüència d'errors materials produïts en la seua confecció, aquesta comunicarà immediatament aquesta circumstància al centre administratiu a què corresponga la gestió de la seua nòmina, del qual rebrà les instruccions oportunes per al reintegrament de la quantitat cobrada i no meritada.

2. Quan l'error siga advertit pels òrgans de gestió, sense que els perceptors de les quantitats indegudes ho comuniquen, d'acord amb el que disposa el número anterior, aquells comunicaran a les intervencions delegades respectives aquesta circumstància.

3. Els òrgans de gestió de cada conselleria i el servei de Nòmines de la Direcció General de Patrimoni i Nòmines de la Conselleria d'Economia i Hisenda facilitaran a les intervencions delegades, a què corresponga la fiscalització de les nòmines on estiga inclòs el personal que haja percebut havers indegudament, com a conseqüència d'errors materials, les dades següents:

- Nom i cognoms.

- Número de lloc de treball.

- Número d'identificació fiscal.

- Domicili a efecte de la notificació.

- Import íntegre d'havers pagats indegudament.

- Retencions que afecten aquests havers, per IRPF i quotes a la Seguretat Social al seu càrrec.

- Qualsevol altra dada que es considere convenient per a facilitar el reintegrament.

4. Les intervencions delegades, amb la documentació que reben dels òrgans de gestió de les conselleries i del servei de Nòmines de la Direcció General de Patrimoni i Nòmines que els afecte, com també amb el de les deutes per pagament d'havers indeguts que coneguen, com a conseqüència de l'exercici de la seua funció, comprovaran la procedència i la quantia de les quantitats que s'han de compensar i una vegada comprovats aquests aspectes, si són conformes, iniciaran d'ofici el reintegrament per compensació, proposant-ne i comptabilitzant-ne l'import o imports en la nòmina o nòmines següents, fins a aconseguir el reintegrament de la quantia deguda.

5. Les intervencions delegades traslladaran aquesta actuació, amb referència a les compensacions realitzades en la nòmina de cada mes, a la Direcció General de Patrimoni i Nòmines de la Conselleria d'Economia i Hisenda i a la Secretaria General de la conselleria de destinació del personal afectat, perquè aquesta, al seu torn, notifique a la persona interessada la compensació efectuada en les seues retribucions.

6. En el cas que el personal afectat hagués causat baixa, el procediment de reintegrament del pagament indegut efectuat, s'haurà de dur a terme d'acord amb el que estableix a l'efecte el Reglament General de Recaptació, i no pel sistema de compensació que, per tant, queda fora de l'àmbit d'aquesta ordre.

Article cinqué

Es faculta la Intervenció General de la Generalitat Valenciana perquè emeta les instruccions i les circulars necessàries per a desplegar l'aplicació de tot allò establert anteriorment.

Article sisé

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Valencia, 18 de juliol de 1994

El conseller d'Economia i Hisenda,

AURELIO MARTÍNEZ ESTÉVEZ

Mapa web