Ficha disposicion

Ficha disposicion





Instrucció de 25 de juliol de 1994, de la Intervenció General, referent a la gestió recaptadora, pel procediment de compensació d'ofici de deutes contrets per les entitats locals i el personal al servei de la Generalitat Valenciana, a favor d'aquesta.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 2345 de 14.09.1994
Referència Base de Dades:  1964/1994
 



INSTRUCCIó de 25 de juliol de 1994, de la Intervenció General, referent a la gestió recaptadora, pel procediment de compensació d'ofici de deutes contrets per les entitats locals i el personal al servei de la Generalitat Valenciana, a favor d'aquesta [94/5525]

Aquesta Intervenció General, en compliment del que sanciona l'article 5é. de l'Ordre de 18 de juliol de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, i als efectes de poder tramitar els expedients administratius per a la compensació d'ofici entre dèbits i crèdits recíprocs, que resulten de les seues relacions amb les entitats locals o el personal al servei de la mateixa Generalitat, emet les següents instruccions:

Compensació de deutes amb les entitats locals

Instrucció 1

1.1. Les Intervencions delegades en cada conselleria o en els serveis territorials de la Conselleria d'Economia i Hisenda, comprovaran que les dades aportades pels centres gestors, a què es refereix l'article 2.1 de l'Ordre de 18 de juliol de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, contenen els elements necessaris per a considerar que els deutes proposats per a compensació han adquirit fermesa. En cas afirmatiu, iniciaran l'expedient de compensació, mitjançant el qual es tramite el cobrament, i a continuació el trametran a la Direcció General de Tributs i Tresoreria de la Conselleria d'Economia i Hisenda.

1.2. Les Intervencions delegades vetlaran perquè els expedients de compensació de deutes que inicien, es referesquen, exclusivament, als crèdits a favor de la Hisenda de la Generalitat Valenciana que resulten de les relacions d'aquesta amb les entitats locals, siga quina siga la seua naturalesa jurídica, sense que puguen ser objecto de compensació d'oficis aquells crèdits a favor dels ens locals provinents de l'Estat, en què la participació de la Generalitat Valenciana és de simple intermediària.

Instrucció 2

2.1. Quan les Intervencions delegades, com a conseqüència de la seua funció fiscalitzadora o, simplement, per les dades que tinguen en les seues oficines, coneguen deutes de les entitats locals que hagen adquirit fermesa, requeriran els centres gestors de la conselleria a què corresponga la competència sobre això, reclamant les propostes de compensació i documentació a què es refereix l'article 2. de l'Ordre de 18 de juliol de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda.

2.2. Si en el termini de quinze dies les Intervencions delegades no reben la documentació a què es refereix el número anterior, notificaran aquesta circumstància a aquest centre directiu dins dels deu següents.

Instrucció 3

3.1. Una vegada examinada la documentació tramesa pels centres gestors en les intervencions delegades, aquestes iniciaran el procediment de compensació de deutes amb l'entitat local deutora i emetran l'informe fiscal d'acord amb la proposta efectuada pels centres de gestió, segons el model que s'ajunta com annex I d'aquestes instruccions.

3.2. Si de l'examen de la documentació rebuda i de les dades que hi ha en la mateixa Intervenció delegada es dedudeix que no hi ha lloc a la compensació, aquesta es tornarà al centre gestor de gestió sol.licitant, amb informe fiscal de disconformitat, segons el model que s'adjunta com annex II d'aquestes instruccions.

Instrucció 4

Una vegada efectuada la compensació de deutes, la Direcció General de Tributs i Tresoreria, en consonància amb el que estableix a l'efecte el procediment assenyalat en el Reglament General de Recaptació, notificarà els seus resultats a les intervencions delegades que iniciaren l'expedient respectiu, a l'efecte que en aquestes unitats en quede constància i, alhora, ho traslladen als òrgans de gestió de la conselleria proposant, perquè en prenga coneixement i ho arxive.

Instrucció 5

En el cas de compensació de deutes amb les entitats locals, conseqüència de bestretes efectuades sobre subvencions, les intervencions delegades posaran especial cura que l'expedient de proposta de compensació continga, expressament, l'acord o la resolució de revocació, de l'òrgan competent per a la concessió d'aquesta subvenció.

Compensació de deute amb el personal al servei

de la Generalitat Valenciana

Instrucció 6

Si un empleat de la Generalitat Valenciana ha percebut en nòmina quantitats no meritades, com a conseqüència d'errors materials en la seua confecció, haurà de comunicar aquesta circumstància per a reintegrar les quantitats percebudes indegudament, d'acord amb el que determina l'article 4.1 de l'Ordre de 18 de juliol de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda. A aquest efecte es duran a terme les actuacions següents, a fi de quantificar la quantitat que s'ha de reposar al Tresor de la Generalitat Valenciana. Els serveis de personal de la conselleria on estiga destinat l'empleat hauran de tramitar l'expedient que permeta quantificar l'import que s'ha de reintegrar i, prèvia fiscalització de conformitat de la Intervenció delegada que pertoque, notificaran allò actuat a l'interessat perquè materialitze el reintegrament. Aquest es durà a terme, mitjançant xec nominatiu a favor de la "Generalitat Valenciana-Conselleria d'Economia i Hisenda", per import calculat, segons es determina en el número 3 de la instrucció 7, imputant l'import tornat als conceptes de despeses on es va contraure el pagament indegut.

Instrucció 7

7.1 Quan l'error siga advertit pels òrgans de gestió, tal com es determina en l'article 4.2 de l'Ordre de 18 de juliol de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, i aquests hagen tramitat l'expedient a què es refereix el número 3 de l'article esmentat, la Intervenció delegada, una vegada fiscalitzat d'acord amb aquest, ho notificarà a l'interessat, perquè en el termini que estableix l'article 20.2 del Reglament General de Recaptació (R.D. 1684/1990, de 20 de desembre) i per allò assenyalat en el número 4 del mateix article i cos legal, reintegre la quantitat percebuda indegudament.

7.2. Una vegada transcorregut el termini a què es refereix l'esmentat article 20.2 del Reglament General de Recaptació, sense que el deutor faça efectiu el seu deute, la Intervenció delegada n'iniciarà el cobrament per compensació, mitjançant la proposta i la comptabilització de les "incidències en nòmina" i documents comptables necessaris, per a reposar a la Hisenda de la Generalitat Valenciana les quantitats indegudament pagades.

7.3. A l'efecte de determinar els imports pels quals s'han de cursar les "incidències en nòmina" i els documents comptables que els donen suport, s'actuarà, segons els casos, de les formes següents:

7.3.1.- Reintegraments a efectuar, que corresponguen al pagament de retribucions en nòmina o nòmines d'exercicis tancats:

7.3.1.1.- Tramitació d'"incidèncias en nòmina"

7.3.1.1.1.- Reintegrament de retribucions

El reintegrament de retribucions per compensació, es farà minorant, dels emoluments de la nòmina o nòmines d'idèntica classificació econòmica, els imports que s'abonaren indegudament; aquests reintegraments es duran a terme en una o més nòmines, fins a la reposició total de la quantitat deguda, mitjançant "incidències en nòmina", proposadas i comptabilitzades per les Intervencions delegades.

7.3.1.1.2.- Descomptes efectuats per les retribucions indegudament pagades.

Cal distingir:

7.3.1.1.2.1.- Retencions per IRPF

Atés que les retencions per IRPF corresponen a exercicis anteriors, no es tindran en compte com a minoració dels ingressos a efectuar, ja que el perceptor ha quedat o quedarà rescabalat de les quanties esmentades en efectuar la seua declaració anual davant la Hisenda de l'Estat, ja que la certificació de retencions emesa per la Tresoreria les haurà inclòs.

7.3.1.1.2.2.- Retencions per quotes de la Seguretat Social

Els imports retinguts, en concepte de quotes a favor de la Seguretat Social, a càrrec de l'empleat, corresponents a les retribucions a reintegrar, seran reposades per la seua quantia, com a devolució en el concepte de retencions, ja que, en liquidació posterior, pot fer-se la compensació d'aquestes davant la Tresoreria de la Seguretat Social.

7.3.1.1.2.3.- Altres descomptes (retencions judicials, quotes sindicals, etc.)

Amb referència a qualsevol altre descompte o retenció efectuat, sobre les retribucions a reintegrar, es farà segons les possibilitats de compensació que tinga la Generalitat Valenciana, respecte a l'entitat a favor de la qual es feren aquests.

7.3.1.2.- Tramitació de "documents comptables"

7.3.1.2.1.- Atés que les retribucions de personal meritades i no pagades, corresponents a exercicis anteriors, s'imputen pressupostàriament a l'exercici corrent, per disposar-ho així l'article 31.2, del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana (Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991 del Consell de la Generalitat Valenciana), els reintegraments per pagaments indeguts d'exercicis anteriors, per la mateixa raó, s'imputaran als mateixos conceptes pressupostaris, quedant amb això degudament comptabilitzats, amb l'emissió dels documents comptables amb què es comptabilitzen les nòmines on s'efectuen les compensacions, ja que els totals íntegres d'aquestes, contindran les reposicions per aplicacions pressupostàries efectuades, i en conseqüència, les intervencions delegades, no hauran d'efectuar cap tràmit addicional per aquest concepte.

7.3.1.2.2.- Quant a la comptabilització de les quotes de la Seguretat Social a càrrec de l'empleat que se li reintegren, en lliurar la nòmina de forma ordinària, quedaran també comptabilitzades, sense cap tràmit addicional per les intervencions delegades.

7.3.1.2.3.- Les intervencions delegades hauran de tramitar els documents comptables d'ingrés en Valors Extrapressupostaris, pels imports que s'han de tornar a l'empleat, al seu moment retinguts a favor de tercers, sempre que a aquests, en el moment d'efectuar la compensació, no se'ls hagués pagat aquestes retencions.

7.3.2.- Reintegraments a efectuar, que corresponguen a pagaments indeguts de retribucions, efectuats en nòmina o nòmines de l'exercici en curs.

7.3.2.1.- Tramitació de "incidèncias en nòmina"

7.3.2.1.1.- Pel que fa al reintegrament de retribucions, es procedirà en en els termes que s'indiquen en el número 7.3.1.1.1, d'aquestes instruccions.

7.3.2.1.2.- Descomptes efectuats per les retribucions indegudament pagades.

Cal distingir:

7.3.2.1.2.1.- Retencions per IRPF

Es compensaran amb les retencions que s'han d'efectuar en el mes per l'IRPF, d'acord amb el càlcul de les que es van retenir indegudament, com a conseqüència de les retribucions pagades erròniament.

7.3.2.1.2.2.- Retencions per quotes de la Seguretat Social

Es procedirà d'idèntica forma a la que es determina en el número 7.3.1.1.2.2. d'aquestes instruccions.

7.3.2.1.2.3.- Altres descomptes (retencions judicials, quotes sindicals, etc.)

En referència a qualsevol altre descompte o retenció, s'actuarà en els mateixos termes dits en el número 7.3.1.1.2.3. d'aquestes instruccions.

7.3.2.2.- Tramitació dels "documents comptables"

7.3.2.2.1.- Quant a la comptabilització dels reintegraments per compensació, de les distintes retribucions, les Intervencions delegades no emetran documents comptables, ja que aquests queden suficientment comptabilitzats globalment, amb la tramitació dels totals de la nòmina o nòmines, on estan compresos.

7.3.2.2.2.- Quant a les quotes de la Seguretat Social, a càrrec de l'empleat, s'actuarà en els termes del número 7.3.1.2.2. d'aquestes instruccions.

7.3.2.2.3.- Quant a la comptabilització d'altres retencions, les Intervencions delegades, actuaran en els termes que s'indiquen en el número 7.3.1.2.3. d'aquestes instruccions.

7.3.3.- Quan els documents comptables que automàticament emeta el Sistema Informàtic de la Comptabilitat, no hi deixen fidelment reflectits els fets econòmics derivats del reintegrament, per compensació de retribucions i les seues corresponents retencions, com a conseqüència de l'indeterminat nombre de circumstàncies que es poden produir en la pràctica, les intervencions delegades hauran d'anul.lar, mitjançant documents inversos, els documents erronis que siguen produïts pel sistema proposant i comptabilitzant els que pertoquès efectuar-hi, d'acord amb el que estableix aquesta instrucció.

Instrucció 8

Quan el servei de Nòmines de la Direcció General de Patrimoni i Nòmines, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, per raó de les seues competències, conega errors materials en les nòmines de retribucions del personal de la Generalitat Valenciana, dels quals es desprenguen crèdits a favor de la seua Hisenda, traslladarà aquesta circumstància, aportant les dades de què dispose sobre això, als òrgans responsables, en els centres de gestió, de la tramitació de les incidències en nòmina d'aquestes circumstàncies. Aquests, a la vista de la documentació aportado, actuaran de la forma que s'estableix en la instrucció 7.

Instrucció 9

Quan les intervencions delegades, com a conseqüència de la seua funció fiscalitzadora, coneguen errors en les nòmines dels quals es desprenguen crèdits a favor de la Hisenda de la Generalitat Valenciana, requeriran els serveis de gestió de personal corresponents, perquè els aporten la documentació necessària a l'efecte de compensar els deutes pendents per pagaments indeguts en aquestes. Tot això, sense menyscapte dels assenyalaments i objeccions que, en la seua funció fiscalitzadora, aquestes duguen a terme en els seus informes crítics a posteriori, en matèria de retribucions de personal.

Instrucció 10

Les intervencions delegades una vegada efectuada la compensació per pagaments indeguts al personal, ho comunicaran, adjuntant un exemplar de la "incidència en nòmina" tramitada i comptabilitzada, als serveis de personal de la conselleria, a l'efecte d'allò que determina l'article 4.5 de l'Ordre de 18 de juliol de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda.

València, 25 de juliol de 1994.- L'interventor general: Ramón Brull Mandingorra



ANNEX I

En/Na/N................................................... interventor/a delegat/ada de l'Interventor General de la Generalitat Valenciana en................. manifeste, que una vegada rebuda en la unitat al meu càrrec la documentació a què es refereix l'article 2n.1 de l'Ordre de 18 de juliol de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, a l'efecte que s'inicie el cobrament per compensació, del deute pendent amb la Hisenda de la Generalitat Valenciana, de l'entitat local..................................... .......................................................................... i sent conforme, tant la documentació aportada, com la proposta de l'òrgan gestor:

Aquesta Intervenció delegada, d'acord amb el que estableix l'article 2n.2 de l'Ordre de la Conselleria d'Economia i Hisenda anteriorment esmentada, intervé favorablement que s'efectue la compensació dels crèdits pendents a favor de la Hisenda Comunitària, a càrrec de les obligacions que, així mateix, aquesta tinga pendents amb l'entitat local.........................................................................pe r un import de ....................................................pessetes (.......................... PTA), pels conceptes que s'assenyalen en l'expedient.

Tot això ho trasllade a la Direcció General de Tributs i Tresoreria, a l'efecte que s'efectue aquesta compensació, amb subjecció al Reglament General de Recaptació, al que sanciona el Decret 129/1994, de 5 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana, l'Ordre de 18 de juliol de 1994, de la Consellería d'Economia i Hisenda i al que es diu, a l'efecte, en la instrucció 3 de les dictades per la Intervenció General amb data 25 de juliol de 1994.

____________, ___ d ______________ de 199___

L'/La interventor/a delegat/ada

Signat

IL.lM.SR. DIRECTOR GENERAL DE TRIBUTS I TRESORERIA DE LA CONSELLERIA D'ECONOMIA I HISENDA

ANNEX II

EN/Na/N'................................. interventor/a delegat/ada de l'interventor general de la Generalitat Valenciana en............................ .................................................manifesta, que una vegada rebuda en la unitat al meu càrrec la documentació a què es refereix l'article 2n.1 de l'Ordre de 18 de juliol de 1994, de la Conselleria d'Economia i Hienda, a l'efecte que s'inicie el cobrament per compensació, del deute pendent amb la Hisenda de la Generalitat Valenciana, de l'entitat local........................................................ i no trobant conforme la.............................................................................. ..........per les raons següents:....................................................................... ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................ .............................................

Es per això que aquesta Intervenció delegada torna a..................... ..............................................................la documentació tramesa, als efectes indicats anteriorment.

_____________, ___ d ____________ de 199___

L'/La interventor/a delegat/ada

Signat

IL.LM.SR.

Mapa web