Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 180/1998, de 3 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es disposa la creació i posada en funcionament del Servei Telefònic d'Atenció al Ciutadà Telèfon Prop.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 3376 de 19.11.1998
Número identificador:  1998/S9687
Referència Base de Dades:  2729/1998
 



DECRET 180/1998, de 3 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es disposa la creació i posada en funcionament del Servei Telefònic d'Atenció al Ciutadà Telèfon Prop. [1998/S9687]

Pel Decret 51/1998, de 21 d'abril, del Govern Valencià, per a l'ordenació del sistema d'atenció i gestió telefònica, es va constituir una comissió interdepartamental, sota la direcció de la Sotssecretaria per a la Modernització de les Administracions Públiques, la missió de la qual consisteix a proposar, dictaminar o adoptar, segons pertoque, les mesures que estime oportunes per a la millora contínua dels sistema corporatiu d'atenció i gestió telefònica.

Aquesta actuació, prevista en el Pla Estratègic per a la Modernització de l'Administració Valenciana (PEMAV), aprovat pel Govern Valencià el 5 de febrer de 1996, i en concret el projecte Help (Informació i Comunicació de la Generalitat), ha estat ja escomesa per la Sotssecretaria per a la Modernització de les Administracions Públiques en un fase inicial, en la qual s'han posat en funcionament els telèfons Prop en els Serveis Territorials d'Alacant, Castelló i València, mitjançant els quals s'adrecen les cridades dels ciutadans a les unitats o organismes sol·licitats, al temps que es responen directament les consultes sobre els serveis que l'administració autonòmica ofereix.

Aquest servei ha demostrat en la pràctica la seua utilitat, com es pot desprendre de la creixent demanda d'aquest, per la qual cosa sembla convenient ampliar-lo, a la vista d'aquests resultats, en la raonable confiança que està assegurada la seua rendibilitat en termes de servei públic.

D'altra banda, aplicant criteris d'eficiència, i ja que actualment existeixen uns recursos humans assignats a les tasques d'atenció telefònica en la forma tradicional en les distintes conselleries i organismes de l'administració autonòmica, que amb una adequada capacitació podrien dedicar-se a prestar el nou servei sense que això significara abandonament de les comeses que fins ara atenen, resulta procedent l'assignació a aquestes noves tasques, ja que amb això s'evitarà una assignació suplementària de recursos i el consegüent augment de la despesa pública.

En virtut d'això, vist l'informe favorable emés al respecte per la Comissió creada pel Decret 51/1998, de 21 d'abril, del Govern Valencià, a proposta del conseller de Economia, Hisenda i Administració Pública i amb la deliberació prèvia del Govern Valencià, en la reunió del dia 3 de novembre de 1998,

DECRETE

Article 1

Es crea el Servei Telefònic d'Atenció al Ciutadà, que es denominarà Telèfon Prop, i serà adscrit a la Sotssecretaria per a la Modernització de les Administracions Públiques, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública.

Article 2

Mitjançant aquest servei s'atendran les cridades dels ciutadans, tant per a adreçar-les a les distintes dependències i organismes de l'administració valenciana, com per a facilitar informació directa sobre els distints serveis públics que aquesta presta.

Article 3

S'assignen a aquest servei tots els llocs de treball de l'administració de la Generalitat Valenciana la funció del qual consisteix actualment en l'atenció de cridades telefòniques.

Disposicions finals

Primera

La Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública iniciara i impulsara les actuacions previstes en l'article 32 del Text Refós del Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, aprovat pel Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, del Govern Valencià, per a assignar els llocs de treball a què es refereix l'article 3 del present decret i les seues corresponents dotacions pressupostàries al programa 06.07.121.60 Area d'atenció al ciutadà.

Segona

Així mateix, la Conselleria d'Economia, Hisenda i Administració Pública iniciarà i impulsarà un pla d'ordenació de recursos humans, d'acord amb el que disposa la Llei de la Funció Pública Valenciana, a fi que el personal que ocupe aquests llocs de treball de telefonistes que presten el servei que pel present decret es crea estiga convenientment capacitat per a l'exercici. Fins que no s'aprove aquest pla, no seran modificades les actuals condicions de treball del personal a què es refereix l'article 3 del present decret.

Tercera

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà al de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 3 de novembre de 1998

El president de la Generalitat Valenciana,

EDUARDO ZAPLANA HERNANDEZ-SORO

El conseller d'Economia, Hisenda i Administració Pública,

JOSÉ LUIS OLIVAS MARTINEZ

Mapa web