Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE de 4 de juny de 2002, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es modifica l'Orde de 23 de maig de 2001, per la qual es dicten normes per a la classificació d'empreses per la Generalitat Valenciana i es regula el funcionament i inscripció en el Registre Oficial de Contractistes i Empreses Classificades de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 4278 de 25.06.2002
Número identificador:  2002/6452
Referència Base de Dades:  2752/2002
 



ORDE de 4 de juny de 2002, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es modifica l'Orde de 23 de maig de 2001, per la qual es dicten normes per a la classificació d'empreses per la Generalitat Valenciana i es regula el funcionament i inscripció en el Registre Oficial de Contractistes i Empreses Classificades de la Comunitat Valenciana. [2002/6452]

Mitjançant l'Orde de 23 de maig de 2001, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, es van establir les normes del procediment per a la classificació d'empreses per la Junta Superior de Contractació Administrativa de la Generalitat Valenciana i es va regular el funcionament del Registre Oficial de Contractistes i Empreses Classificades de la Comunitat Valenciana, tot això en desplegament del que disposa el Decret 79/2000, de 30 de maig, del Govern Valencià, i en concordança amb el que preveu el text refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2000, de 16 de juny, i en la resta de normes bàsiques vigents en la data mencionada.

Des d'aleshores, l'entrada en vigor el 26 d'abril de 2002 del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, aprovat pel Reial Decret 1098/2001, de 12 d'octubre, comporta la derogació de les normes estatals anteriors que regulaven la classificació empresarial, la seua actualització parcial en el nou reglament i, sobretot, la incorporació a este, com a normes bàsiques, de les normes i dels criteris tècnics utilitzats per la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de l'administració general de l'Estat en els procediments de classificació. Per això, encara que gran part de les dites mesures ja estaven previstes en l'orde mencionada al principi, es fa aconsellable adaptar-la al que establix el Reglament esmentat, en la mesura en què es facilita o alleugera la documentació i els tràmits que han d'efectuar les empreses que aspiren a classificar-se, però sobretot resulta imprescindible fer-ho per a introduir la nova regulació del silenci administratiu en els procediments de classificació, establida per la disposició addicional tercera del Reglament, la qual s'ha optat pes estendre-la també al procediment d'inscripció en la Secció Segona del Registre.

D'altra banda, vist que no hi ha inconvenient jurídic per a això en les normes estatals, ni tampoc en el Decret 79/2000, de 30 de maig, del Govern Valencià, i atenent l'interés que ja han manifestat algunes empreses, també s'ha considerat convenient preveure els supòsits en què una empresa domiciliada en la Comunitat Valenciana i classificada per l'administració general de l'Estat vulga, no obstant això, obtindre la classificació atorgada per la Generalitat Valenciana.

En segon lloc, l'experiència del funcionament del Registre Oficial de Contractistes i Empreses Classificades ha posat de manifest la necessitat de completar determinades normes que regulen la inscripció, especialment, per a agilitar l'actualització de dades i per a permetre en la pràctica la permeabilitat entre les dues secciones del Registre, de forma que, d'una banda, es preveja la possibilitat que una empresa inscrita en la Secció 2ª sol·licite i obtinga la classificació de la Generalitat i, de l'altra, que la caducitat de la classificació atorgada per la Generalitat no supose necessàriament la cancel·lació de la inscripció de l'empresa en el Registre, sinó el seu canvi a la Secció 2ª, sempre que aquella ho sol·licite i continue reunint els requisits per a això.

En virtut de tot això, amb consulta prèvia a la Junta Superior de Contractació Administrativa de la Generalitat Valenciana, i fent ús de les facultats que em conferixen l'article 25 del Decret 79/2000, de 30 de maig, del Govern Valencià, i la seua disposició addicional primera en relació amb l'article 35 e) de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià,

ORDENE

Article 1

L'article 3, número 2, lletra b), de l'Orde de 23 de maig de 2001, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es dicten normes per a la classificació d'empreses per la Generalitat Valenciana i es regula el funcionament i la inscripció en el Registre Oficial de Contractistes i Empreses Classificades, queda redactat així:

«b) Les empreses inscrites en el Registre Oficial d'Empreses Classificades dependent del Ministeri d'Hisenda, sempre que no es troben en el supòsit previst en el número 1 d'este article.»

Article 2

L'article 5, número 2, apartat 2.1, lletra a), paràgrafs tercer i quart, queda redactat així:

«– Si el titular de l'empresa és una societat o una altra persona jurídica, còpia de l'escriptura de constitució i, si és el cas, de les de la seua modificació, inscrites en el Registre Mercantil quan este requisit siga exigible per la legislació mercantil aplicable. Si no ho és, document de constitució, estatuts o acte fundacional, en el qual consten les normes per les quals es regula la seua activitat, inscrits, si és el cas, en el Registre oficial corresponent. Quan es tracte d'empresaris no espanyols d'estats membres de la Comunitat Europea o signataris de l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu, estos hauran d'acreditar la seua inscripció en el registres o presentar les certificacions que s'indiquen en l'annex I del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques. Els altres empresaris estrangers hauran d'acreditar la seua capacitat d'obrar en la forma prevista en l'article 10 del dit Reglament. En tot cas, els documents constitutius s'hauran de presentar traduïts al castellà o al valencià de forma oficial.

L'objecte social de les persones jurídiques haurà de comprendre les activitats incloses en els subgrups en què se sol·licite classificació.»

Article 3

L'article 5, número 2, apartat 2.1, lletra d), queda redactat així:

«d) Certificacions i documents acreditatius de trobar-se al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, d'acord amb el que establix l'article 15 del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.»

Article 4

Se suprimix el paràgraf corresponent a la lletra f) de l'article 5, número 2, apartat 2.1.

Article 5

En l'article 5, número 2, apartat 2.2, s'afegix paràgraf següent:

«c) Declaració, en el model oficial del formulari de la sol·licitud, de la composició i integrants dels òrgans de direcció i administració, amb el quadre de directius de l'empresa adjunt.»

Article 6

L'article 5, número 2, apartat 2.4, lletra a), queda redactat així:

«a) Relacions del personal tècnic professional amb titulació universitària i sense ella, respectivament, vinculat a l'execució dels contractes, i declaració dels efectius personals mitjans de l'empresa en els tres últims anys, tot això d'acord amb el model oficial del formulari de la sol·licitud.»

Article 7

En l'article 5, número 2, apartat 2.4, s'afegix un nou paràgraf amb la redacció següents:

«c) Certificat, emés per la Tresoreria General de la Seguretat Social, on s'indique el nombre anual mitjà de treballadors empleats per l'empresa durant els tres últims anys.»

Article 8

L'article 5, número 2, apartat 2.6, queda redactat així:

«2.6 Documentació per a acreditar l'experiència en l'execució de treballs relacionats amb les activitats dels subgrups on se sol·licita la classificació:

a) Per als contractes d'obres: per cada subgrup que sol·licite, l'empresa presentarà relació de les obres corresponents a esta activitat, realitzades durant els últims cinc anys, indicant si els treballs s'han dut a terme directament o mitjançant subcontractes. La relació durà adjunts els certificats de bona execució de les més importants i de les corresponents a l'any de major volum executat.

Els certificats s'hauran d'ajustar a les condicions establides en l'article 47.7, apartat A), del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.

b) Per als contractes de servicis: per cada subgrup que sol·licite, l'empresa presentarà relació dels servicis corresponents a esta activitat, realitzats durant els tres últims anys, indicant si els treballs s'han dut a terme directament o mitjançant subcontractes. La relació durà adjunts els certificats corresponents de bona execució, els quals s'han ajustar a les condicions establides en l'article 47.7, apartat B) del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.»

Article 9

L'article 8, número 2, queda redactat així:

«2. L'adopció i notificació de l'acord pel qual es resol el procediment de classificació, així com el de la seua revisió o renovació, s'efectuarà en el termini màxim de sis mesos comptats a partir de la data de presentació de la sol·licitud corresponent o, si és el cas, de la seua esmena o millora. Transcorregut este termini sense que es notifique el dit acord, la sol·licitud es podrà entendre acceptada.»

Article 10

L'article 16, número 2, apartats b) i c), queden redactats així:

«b) Si el titular de l'empresa és una societat o una altra persona jurídica, còpia de l'escriptura de constitució i, si és el cas, de les de la seua modificació, en el Registre Mercantil quan este requisit siga exigible per la legislació mercantil aplicable. Si no ho és, document de constitució, estatuts o acte fundacional on consten les normes per les quals es regula la seua activitat, inscrits, si és el cas en el Registre oficial corresponent.

c) Quan es tracte d'empresaris no espanyols d'estats membres de la Comunitat Europea o signataris de l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu, estos hauran d'acreditar la seua inscripció en els registres o presentar les certificacions que s'indiquen en l'annex I del Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques. Els altres empresaris hauran d'acreditar la seua capacitat d'obrar en la forma prevista en l'article 10 del dit Reglament. En tot cas, els documents constitutius s'hauran de presentar traduïts al castellà o al valencià de forma oficial.»

Article 11

S'afegix un nou apartat en l'article 16 amb el text següent:

«3. Les empreses classificades inscrites en la Secció Primera del Registre que al terme de la vigència de la seua classificació no hagen sol·licitat o obtingut la renovació, podran sol·licitar el canvi de la seua inscripció a la Secció Segona sense necessitat d'aportar qualsevol dels documents a què es referix el número anterior que és troben en l'expedient de classificació, els quals es podran substituir per una declaració responsable de la seua vigència o de la no modificació de les circumstàncies que acrediten, sempre que es donen estos supòsits. En cas contrari, podran així mateix sol·licitar la inscripció en la Secció Segona aportant aquells documents que modifiquen els que ja es troben en l'expedient de classificació o que actualitzen les circumstàncies acreditades en estos.»

Article 12

L'article 19 queda redactat així:

«L'acord de notificació o denegació de la inscripció en la Secció Segona del Registre es notificarà en el termini màxim de sis mesos des de la data en què es presentà la sol·licitud o s'efectuà la seua esmena, mitjançant certificació d'este expedida per la Secretaria de la Junta Superior de Contractació Administrativa. Si transcorregut este termini no s'ha notificat l'acord, es considerarà estimada la sol·licitud.»

Article 13

S'inclou l'article 23 en el capítol IV, Disposicions comunes, i es fa una nova redacció del dit article amb el text següent:

«Article 23. Validesa de la inscripció, obligacions dels empresaris inscrits i actualització de dades.

a) La inscripció en el Registre tindrà validesa indefinida a partir de la data de la seua notificació. Les persones naturals o jurídiques inscrites estan obligades a comunicar immediatament al Registre Oficial de Contractistes i Empreses Classificades de la Comunitat Valenciana qualsevol variació de les dades o dels documents aportats al Registre, inclòs el cessament d'activitat o dissolució de l'empresa, així com a presentar la declaració de vigència a què fa referència la present orde.

b) L'anotació en el Registre del canvi de secció a què es referix l'article 16.3, així com de les modificacions o actualitzacions de les dades o circumstàncies de l'empresa que consten els documents a què es referixen els articles 5 i 16 de la present orde i, en especial, dels canvis en els apoderaments o en la classificació, no requerirà d'un nou procediment d'inscripció de l'empresa i serà acordada, a sol·licitud de l'interessat i amb l'acreditació prèvia d'estos aspectes, per la Secretaria de de la Junta Superior de Contractació Administrativa.

c) Queden exceptuades del que disposa el número anterior totes aquelles circumstàncies modificatives de la personalitat jurídica, la titularitat o la capacitat d'obrar de la persona natural o jurídica titular, que requeriran d'un nou procediment d'inscripció i, si és el cas, de la cancel·lació de la inscripció original.»

Article 14

L'article 24, número 3, queda redactat de la forma següent:

«3. Canvi de domicilio social o de la condició d'empresa classificada: en el cas de les empreses classificades per la Junta Superior de Contractació Administrativa de la Generalitat Valenciana, el canvi de domicili social fora del territori de la Comunitat Valenciana, així com la pèrdua de la condició d'empresa classificada, determinaran la cancel·lació de la seua inscripció en la Secció Primera del Registre, sense perjuí que puguen sol·licitar la seua inscripció en la Secció Segona en la forma prevista en el article 16.3.»

DISPOSICIONS FINALS

Única

La present orde entrarà en vigor el mateix dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 4 de juny de 2002

El conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació

Mapa web