Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 186/1996, de 18 d'octubre de 1996, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament de l'Estructura, l'Organització i el Funcionament de l'Atenció Especialitzada de la Conselleria de Sanitat i Consum.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 2860 de 31.10.1996
Referència Base de Dades:  2779/1996
 



DECRET 186/1996, de 18 d'octubre de 1996, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Reglament de l'Estructura, l'Organització i el Funcionament de l'Atenció Especialitzada de la Conselleria de Sanitat i Consum.

El Decret 122/1988, de 29 de juliol, del Govern Valencià, que definia i estructurava l'Assistència Especialitzada a la Comunitat Valenciana, aportà els criteris bàsics per a l'ordenació d'aquest nivell assistencial com un conjunt organitzat i amb la integració dels seus recursos.

D'altra banda, el Decret 174/1992, de 26 d'octubre, del Govern Valencià, que aprovà el Reglament sobre l'Estructura, l'Organització i el Funcionament de l'Assistència Especialitzada del Servei Valencià de Salut, desplegà el model organitzatiu, i va crear els equips de direcció d'Assistència Especialitzada.

L'existència de dues normes autonòmiques de rang reglamentari, que incideixen sobre el mateix nivell de l'assistència sanitària, fa ja més que aconsellable que el Govern Valencià dicte una disposició única, reguladora de l'estructura, l'organització i el funcionament de l'Atenció Especialitzada de la Conselleria de Sanitat i Consum. Però és que, d'una altra banda, l'experiència ha demostrat l'evident necessitat de reformar els dos decrets esmentats, ja que les seues disposicions són incompatibles en alguns casos. A més a més, la sentència número 963/1995, de la Secció Segona de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana va anul·lar alguns preceptes del Decret 174/1992. Per tant, aquesta norma acata la sentència i omet tot el que aquesta invalida, referit a la possibilitat de provisió de llocs de treball de lliure designació per part del personal aliè a l'administració pública.

L'objectiu primordial d'aquest reglament és incidir en una millora substancial de la gestió dels centres d'Atenció Especialitzada. Per això, el model que s'introdueix tendeix a incrementar la descentralització de la gestió sanitària en favor dels serveis assistencials, als quals es dota d'una major autonomia en la gestió i, conseqüentment, se'ls fa més partícips de la presa de decisions i de la responsabilitat que això comporta. La descentralització transfereix de les direccions dels hospitals a les restants direccions el control directe sobre determinats òrgans de gestió, que ara passen a dependre de les corresponents direccions. A més, a l'esquema organitzatiu dissenyat se l'ha dotat d'un alt grau de flexibilitat, de manera que s'estableixen unes estructures bàsiques que després tindran una adaptació concreta per a cada centre, i configura així l'organigrama precís que aconsellen per a cada cas la dimensió, la població que s'ha d'assistir, l'emplaçament i altres condicions.

L'efectiva constitució dels consells de salut de les àrees, que no s'havia fet encara en el moment de la promulgació del Decret 174/1992, fa innecessària l'existència de les comissions de participació i benestar social, ja que les seues funcions les assumeixen aquells. I, d'una altra banda, les juntes d'hospital substitueixen amb avantatge les anteriors juntes clíniques alhora que se'n crea la comissió permanent, òrgan de dimensions reduïdes i, per tant, dotat d'un alt nivell d'operativitat, en configurar-se com una unitat d'assessorament permanent els òrgans de direcció.

El reglament s'inscriu dins les normes específiques de la Comunitat Valenciana a les quals es refereix l'apartat 2 de l'article 1 de la Llei de la Funció Pública Valenciana, donades determinades peculiaritats del personal sanitari.

En atenció d'aquests motius, consultades les entitats a què es refereix l'article 130.4 de la Llei de Procediment Administratiu i fets els tràmits que preveu la Llei d'Organs de Representació, Determinació de les Condicions de Treball i Participació del Personal al Servei de les Administracions Públiques, a proposta del conseller de Sanitat i Consum, i amb la deliberació prèvia del Govern Valencià en la reunió de 18 d'octubre de 1996,

DECRETE

CAPíTOL I

Estructura de l'Atenció Especialitzada

Article 1

Aquest reglament s'aplicarà als hospitals i centres d'especialitats de la Conselleria de Sanitat i Consum.

Article 2

Són funcions de l'Atenció Especialitzada:

a) Proporcionar suport especialitzat als equips d'Atenció Primària amb els quals s'integra.

b) Atenció especialitzada a pacients en règim d'internament.

c) Atenció especialitzada a pacients en règim d'ambulatori.

d) Assistència a pacients en règim d'hospitalització a domicili.

e) Assistència a pacients amb patologia urgent.

f) Rehabilitació dels pacients.

g) Col·laborar en la prevenció de les malalties i en la promoció de la salut de la població, participant en els programes específics que es dissenyen des dels centres de salut comunitària, o des d'altres instàncies que hi tinguen competència.

h) Participar en la formació del personal sanitari i en les línies d'investigació en matèria de salut.

Article 3

L'àmbit territorial de l'Atenció Especialitzada serà el que en cada moment figure determinat per ordre de la Conselleria de Sanitat i Consum, segons que disposa l'article 15.2 de la Llei 8/1987, de 4 de desembre, del Servei Valencià de Salut.

Article 4

Els hospitals, d'acord amb la funció que exerceixen dins de la Comunitat Valenciana i amb els serveis o unitats que tinguen incorporats, es classifiquen en:

a) Hospitals amb serveis o unitats de referència de la Comunitat Valenciana.

b) Hospitals amb serveis o unitats de referència d'àrees.

c) Hospitals amb serveis o unitats d'àrea.

d) Hospitals amb serveis o unitats d'assistència a malalts crònics i de llarga estada.

e) Hospitals monogràfics.

Article 5

Cada àrea de Salut estarà vinculada a o disposarà de, almenys, un hospital, amb els serveis que aconselle la població que s'ha d'assistir, l'estructura d'aquesta i els problemes de salut.

Article 6

L'hospital és la institució sanitària en la qual s'articulen els recursos necessaris per a atendre la demanda d'Atenció Especialitzada de la població, tant en règim d'internament com d'ambulatori. Estaran especialment dotats per a atendre la demanda de la població amb patologia urgent.

Article 7

Els centres d'especialitats són institucions sanitàries que participen en l'atenció de les necessitats d'atenció especialitzada de la població en règim d'ambulatori i han de disposar de l'equipament i els recursos sanitaris que es requerisquen amb tal finalitat.

Els centres d'especialitats depenen funcionalment d'un hospital, en el qual queden integrats com una extensió d'aquests. El personal dels centres depèn dels equips d'assistència corresponents de l'hospital en què s'integren.

Excepcionalment, en els centres d'especialitats es podran constituir serveis o unitats de referència, amb l'autorització i el reconeixement previs per part de la Conselleria de Sanitat i Consum.

Article 8

S'establiran mesures adequades per garantir la interrelació entre els diferents nivells assistencials, si bé l'accés als serveis de l'Atenció Especialitzada es farà a instància de l'Atenció Primària, amb l'excepció en tot cas de les situacions d'urgència vital. Tot això sense perjudici de l'autonomia en la gestió i la utilització dels recursos que correspon a ambdós nivells de l'atenció sanitària.

CAPíTOL II

òrgans de gestió dels hospitals

i centres d'especialitats

Article 9

Tenen la consideració d'òrgans de direcció dels hospitals els següents:

- Director d'hospital

- Director mèdic

- Director econòmic

- Director d'infermeria

- Comissió de Direcció

Article 10

Correspon al director de l'hospital l'exercici de les funcions següents:

a) Coordinar, dirigir i controlar els restants òrgans de direcció de l'hospital i també, si n'hi ha, els dels centres d'especialitats dependents.

b) Tenir la màxima representació en l'àmbit de la seua demarcació de les institucions sanitàries que dirigeix.

c) Adoptar les mesures que la legislació li atribuïsca en els casos de crisis, emergències, urgències o altres circumstàncies similars.

d) Elaborar els objectius de les institucions que en depenguen en el marc dels establerts per la Conselleria de Sanitat i Consum, i també adoptar les mesures necessàries per al seu compliment.

Article 11

1. El director de l'hospital el designarà el conseller de Sanitat i Consum, mitjançant una convocatòria pública, pel procediment de lliure designació.

2. L'exercici del lloc és incompatible amb el de qualsevol altra activitat pública o privada, segons que preveu la legislació sobre incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. No obstant això, podrà realitzar activitat assistencial no retribuïda en el seu centre, d'acord amb la titulació que posseïsca.

3. En la convocatòria figuraran els requisits mínims següents:

a) Titulació superior universitària.

b) Capacitat adequada per a l'exercici del càrrec.

c) No trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques, professionals o de la Seguretat Social.

d) Tenir la condició de funcionari de carrera, de personal estatutari de la Seguretat Social amb plaça en propietat, o de laboral fix al servei de la Generalitat Valenciana, cas en què quedaran en la situació administrativa que els corresponga.

Article 12

1. El director mèdic, que haurà de ser llicenciat en Medicina i Cirurgia, tindrà dedicació exclusiva i el nomenarà el conseller de Sanitat i Consum, pel procediment de lliure designació, mitjançant una convocatòria pública a la qual s'aplicarà l'apartat 3 de l'article 11. No obstant això, podrà realitzar activitat assistencial no retribuïda en el seu centre, d'acord amb la titulació que posseïsca.

2. Correspon al director mèdic l'exercici de les funcions següents:

a) Dirigir, supervisar, coordinar i avaluar el funcionament dels serveis mèdics i la resta de serveis sanitaris de les institucions dependents; també proposar al director de l'hospital les mesures necessàries per al millor funcionament dels serveis esmentats.

b) Assumir les funcions que tinga encomanades el director de l'hospital, en els casos en què no existisca aquest càrrec.

c) Substituir el director de l'hospital en els casos de vacant, absència o malaltia.

d) Exercir les funcions que expressament li delegue o encomane el director de l'hospital.

Article 13

1. Queden adscrites a la Direcció Mèdica les àrees d'activitat següents:

- Serveis o unitats mèdiques i les seues especialitats.

- Serveis o unitats quirúrgiques i les seues especialitats.

- Serveis o unitats d'obstetrícia i ginecologia.

- Serveis o unitats de pediatria i d'àrees específiques.

- Serveis o unitats d'hospitalització psiquiàtrica.

- Serveis o unitats centrals.

- Serveis o unitats especials interdisciplinàries.

- Serveis o unitats de medicina preventiva, salut laboral, treball social i higiene hospitalària.

- Serveis o unitats de documentació clínica, admissió i atenció al pacient.

- Qualsevol altra àrea d'activitat on es facen funcions mèdiques i assistencials.

2. Són unitats especials les unitats assistencials interdisciplinàries en les quals el personal de diverses especialitats i unitats treballa a temps parcial o complet.

Les unitats especials hauran d'estar dotades d'unes normes de funcionament específiques i se'n nomenarà un responsable entre els membres que les formen. La constitució n'haurà d'incloure, com a criteri general i prioritari, la major integració possible de recursos humans i materials.

Article 14

1. Els serveis i unitats als quals s'assignen funcions amb un àmbit d'influència superior al de l'hospital en què estan integrats i que destaquen per unes activitats assistencials, docents i d'investigació, podran ser acreditats com a serveis o unitats de referència pel conseller de Sanitat i Consum, a proposta del director general del Servei Valencià de Salut, amb l'informe previ del director de l'hospital i segons el procediment objectiu establert per a l'autorització de tals serveis. Aquesta acreditació es podrà revocar en la mesura que es modifiquen les condicions que n'hagueren motivat la concessió.

2. Els serveis o unitats amb acreditació de referència s'inclouran, dins del pla general del Servei Valencià de Salut, en plans específics de necessitats d'acord amb la seua activitat.

Article 15

1. El director econòmic, que ha de ser titulat superior, tindrà dedicació exclusiva i serà nomenat el conseller de Sanitat i Consum, pel procediment de lliure designació, mitjançant una convocatòria pública a la qual s'aplicarà l'apartat 3 de l'article 11.

2. Correspon al director econòmic l'exercici de les funcions següents:

a) Organitzar, dirigir, controlar i avaluar el funcionament de les unitats i els serveis que depenen d'ell; també proposar al director de l'hospital, si és el cas, les mesures necessàries per al millor funcionament de tals serveis.

b) Proporcionar als altres òrgans directius suport administratiu i tècnic específic, i també els serveis generals necessaris per al compliment dels seus objectius.

c) Efectuar el seguiment i informar els altres òrgans directius del grau d'execució pressupostària en l'àmbit de les respectives àrees funcionals.

d) Assumir les funcions de caràcter no assistencial per a les quals expressament el deleguen o que li encomanen.

Article 16

Depenen del director econòmic, entre altres, les àrees d'activitat següents:

- Gestió econòmica, pressupostària i financera.

- Gestió administrativa.

- Gestió de personal.

- Subministraments.

- Hostaleria.

- Informàtica.

- Obres i manteniment.

- Serveis generals.

Article 17

1. El director d'infermeria, que ha de ser diplomat en infermeria o ajudant tècnic sanitari, tindrà dedicació exclusiva i serà nomenat pel conseller de Sanitat i Consum pel procediment de lliure designació, mitjançant una convocatòria pública, a la qual serà d'aplicació l'apartat 3 de l'article 11, llevat del que fa referència a la titulació superior universitària.

2. Correspon al director d'infermeria l'exercici de les funcions següents:

a) Organitzar, dirigir, controlar i avaluar amb caràcter general les activitats del personal sanitari no facultatiu que no s'oposen al seu estatut de personal.

b) Assumir les funcions per les quals expressament hi delegue o que li encomane el director de l'hospital.

c) Dirigir les activitats del personal d'infermeria relacionades amb la millora de la qualitat assistencial, la docència i la investigació.

Article 18

Queden adscrites al director d'infermeria les activitats del personal sanitari no facultatiu de, entre altres, les àrees següents:

- Unitats d'hospitalització.

- Quiròfans.

- Unitats centrals.

- Unitats especials.

- Consultes externes.

- Urgències.

Article 19

1. Quan les necessitats de la gestió ho aconsellen, podran crear-se les figures de sotsdirector mèdic, sotsdirector econòmic i sotsdirector d'infermeria, que seran designats, si fa el cas, amb el mateix procediment i els requisits que els indicats per al nomenament dels directors respectius.

2. Correspon a aquests sotsdirectors la substitució dels corresponents directors en els casos de vacant, absència o malaltia, i també l'exercici de les funcions per què aquells els deleguen o que els encomanen expressament. Així mateix podran tenir encomanada l'organització, la direcció i el control del funcionament de determinades àrees funcionals.

3. Els responsables de cada centre d'especialitats seran un sotsdirector mèdic i un sotsdirector d'infermeria dependents del director de l'hospital de referència.

Article 20

La Comissió de Direcció està composta pels òrgans unipersonals de direcció i, si fa el cas, pels sotsdirectors. La comissió estarà presidida pel director de l'hospital i tindrà les funcions següents:

a) Estudiar els objectius sanitaris i els plans econòmics de l'hospital.

b) Estudiar les mesures per al millor funcionament dels serveis, en l'ordre sanitari i l'econòmic, i també la millor ordenació i coordinació entre les diverses unitats.

c) Establir les mesures que preveu aquest reglament amb vista a la millora de la qualitat de l'assistència.

Article 21

1. Els serveis dels hospitals, com a unitats d'assistència sanitària, constitueixen les estructures fonamentals d'aquests centres, que tenen encomanada la funció d'atendre els pacients. El cap de servei de cada especialitat en serà el responsable, i sota la seua dependència funcional actuen totes les persones que amb caràcter permanent o en activitats concretes col·laboren en la prestació de l'assistència corresponent a dita especialitat, fins i tot els tècnics especialistes.

2. Són funcions del cap de servei:

a) Proposar objectius i iniciatives tendents a una millor utilització i adequació dels recursos.

b) Elaborar plans generals per a cada especialitat i també els que propicien una major coordinació amb els recursos de l'atenció primària, de la salut pública i els sociosanitaris.

c) Respondre del correcte funcionament del servei i de l'activitat del personal adscrit, i també de la custòdia i la utilització adequada dels recursos materials que tinguen assignats.

d) Executar les directrius que s'establisquen des dels òrgans directius competents.

e) Avaluar la qualitat de l'atenció oferta.

3. Quan la complexitat i l'organització de l'assistència ho requerisquen i coexistisquen diverses places de cap de servei de la mateixa especialitat, els conflictes d'atribucions que s'hi pogueren suscitar els resoldrà el director mèdic de l'hospital, després d'haver consultat la Comissió Permanent de la Junta d'Hospital.

Article 22

1. Els caps de servei de les unitats assistencials depenen directament del director mèdic. Aquests serveis podran estar estructurats en seccions.

2. Les unitats dependents del director econòmic podran ser, de major a menor rang, serveis, seccions i grups, amb les direccions de cadascun.

3. Dels directors d'infermeria depenen, de major a menor rang, el sotsdirector d'infermeria, els adjunts d'infermeria, els supervisors generals i els supervisors d'unitat.

Article 23

1. L'activitat programada dels hospitals serà de matins i de vesprades.

2. Amb la finalitat de mantenir de manera continuada l'assistència sanitària, en els hospitals existirà una unitat d'urgències, que atendrà les urgències externes i, si fa el cas, l'hospitalització d'estada curta i l'hospitalització domiciliària. La unitat d'urgències, a través del seu cap de guàrdia, exercirà les funcions de la Direcció de l'Hospital durant el període de la jornada en què aquests no es troben presents, i sempre que es tracte de qüestions inajornables.

3. Per a mantenir l'assistència continuada dels malalts internats i donar suport a l'atenció de les urgències externes, la Comissió de Direcció, després d'haver consultat la Junta d'Hospital, determinarà la cobertura mínima per servei durant tota la jornada.

CAPíTOL III

òrgans de participació i assessorament dels hospitals

Article 24

Els òrgans col·legiats de participació i d'assessorament són respectivament:

- Consell de Salut d'Area.

- Junta d'hospital.

Article 25

El Consell de Salut de l'Area tindrà les funcions previstes per l'apartat 2 de l'article 17 de la Llei 8/1987, del Servei Valencià de Salut, i per la resta de la normativa que el regula.

Article 26

1. La Junta d'Hospital és l'òrgan col·legiat d'assessorament dels òrgans de direcció d'Atenció Especialitzada, pel que fa a l'activitat assistencial, docent i d'investigació, i també de participació dels professionals en el mecanisme de presa de decisions que afecten les seues activitats.

2. La Junta d'Hospital funcionarà mitjançant sessions plenàries o a través de la seua Comissió Permanent.

3. El ple de la Junta d'Hospital tindrà la composició següent:

- El director de l'hospital, que en serà el president.

- El director mèdic, el director econòmic, el director d'infermeria i, si n'hi ha, els sotsdirectors.

- Els caps de servei o d'unitats d'assistència sanitària.

- Dos facultatius fixos de la plantilla de la institució que no exercisquen cap direcció, elegits per votació per tots els facultatius que no exercisquen cap direcció.

- Un facultatiu en període de formació elegit pel personal que es trobe en aquesta situació.

- Tres supervisors d'infermeria del centre elegits pels supervisors de la institució.

- Dos diplomats en infermeria o ajudants tècnics sanitaris, elegits pel personal amb aquesta titulació i funcions.

- Un auxiliar d'infermeria, elegit pel personal amb aquesta titulació i funcions.

4. La Comissió Permanent de la Junta d'Hospital estarà formada per:

- El director de l'hospital, que en serà el president.

- El director mèdic, el director econòmic i el director d'infermeria.

- Un cap de servei o d'unitat mèdica.

- Un cap de servei o d'unitat quirúrgica.

- Un cap de servei o d'unitat central.

- Un supervisor d'infermeria.

5. Els vocals seran elegits per votació directa per a un període de quatre anys, sense perjudici d'una possible reelecció. Els vocals de la Comissió Permanent, que seran membres de la Junta d'Hospital, ho seran per un període d'un any, així mateix amb la possibilitat de reelecció. Els elegiran els membres del ple de la Junta d'Hospital.

6. Actuarà, en cada cas, de secretari el vocal que siga designat pel corresponent òrgan col·legiat.

7. El ple de la Junta d'Hospital tindrà les funcions següents:

- Assessorar els òrgans de direcció en tot el que faça referència a la prestació de l'Atenció Especialitzada als ciutadans.

- Proposar el pla anual de necessitats, tenint en compte en tot cas les disponibilitats pressupostàries.

- Proposar les decisions en matèria de formació del personal, tenint en consideració les necessitats del servei.

- Estudiar i proposar les activitats en matèria d'investigació.

- Proposar la quantitat, la denominació, la composició per unitats i les funcions de les comissions clíniques dependents de la Junta. Els presidents d'aquestes comissions podran ser cridats a comparèixer davant el ple per rebre instruccions i per donar compte de l'activitat d'aquestes.

8. La Comissió Permanent tindrà les funcions següents:

- Proposar les persones de cada unitat o servei que hagen de formar part de les comissions clíniques.

- Assessorar permanentment els òrgans de direcció del centre.

- Totes aquelles que el ple li encomane o hi delegue.

9. La Junta d'Hospital es reunirà amb periodicitat mensual. La Comissió Permanent ho farà una vegada a la setmana, i tant l'una com l'altra quan les convoque el seu president. Les regles de funcionament d'aquests òrgans col·legiats seran les previstes amb caràcter general en el capítol II del títol II de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

CAPíTOL IV

Normes de funcionament

Article 27

El director de l'hospital, després de consultar la Comissió de direcció i la Junta d'Hospital, proposarà, a la direcció del Servei Valencià de Salut, l'organització de les unitats i els serveis d'Atenció Especialitzada, i també el seu reglament de règim interior.

Article 28

1. Qualsevol ingrés, consulta, trasllat i alta es realitzaran sempre a través de la Unitat d'Admissió.

2. Tots els pacients tindran idèntic sistema d'accés a les institucions d'atenció especialitzada, el qual s'organitzarà per especialitats i àrea.

Article 29

1. El director de l'hospital, després de consultar la Junta d'Hospital, determinarà l'horari de funcionament més adequat per a cada servei o unitat.

2. Sempre que les necessitats assistencials ho permeten, el director de l'hospital podrà acceptar la renúncia expressa de l'obligació de fer guàrdies dels facultatius amb edat superior als quaranta-cinc anys.

Els responsables dels serveis i unitats podran ser exclosos de torns de guàrdia de les institucions d'Atenció Especialitzada si ho demanen i les necessitats assistencials ho permeten.

Article 30

Les consultes externes d'Atenció Especialitzada comprendran la policlínica o consulta externa de l'hospital, en la qual rebran atenció els pacients que necessiten mètodes especials diagnòstics o terapèutics, i també les consultes en els centres d'especialitats i altres consultes que es determinen en l'Area de Salut.

Article 31

1. En cada hospital es durà a terme la política i els objectius de la qualitat que es vol aconseguir, i s'hi constituirà funcionalment una Unitat de Gestió Integral de la Qualitat.

La Unitat de Gestió Integral de la Qualitat, que dependrà orgànicament i funcionalment de la Comissió de Direcció, té com a funcions:

a) Assessorar la comissió en matèria de qualitat.

b) Fomentar i avaluar totes les accions relatives a la millora de la qualitat tant assistencial com de la gestió i l'administració dels serveis i les unitats.

c) Coordinar les comissions, els comitès i els altres grups de treball que efectuen activitats per millorar la qualitat dels serveis.

d) Elaborar informes periòdics sobre la situació de la qualitat.

2. Les comissions i els comitès es constituiran dins del marc de política de la qualitat que determine la Comissió de Direcció que, al seu torn, nomenarà els respectius coordinadors.

Article 32

L'Area d'Activitat d'Atenció al Pacient té assignada la funció d'atendre'l personalment, i també els seus familiars i representants, i vetllarà pel respecte dels seus drets. Els informarà també de les seues obligacions i els orientarà en tot el que necessiten per contribuir a millorar la seua estada en la institució.

Les reclamacions i els suggeriments dels pacients es tramitaran a través d'aquesta Area d'Activitat.

Article 33

L'Area d'Activitat de Treball Social és la responsable de les funcions de diagnòstic i tractament de la problemàtica social, que sorgeix entorn del malalt i la seua família, i facilitarà l'accés a altres recursos socials necessaris.

Article 34

En els centres d'Atenció Especialitzada, i mitjançant resolució del director general del Servei Valencià de Salut, podran constituir-se grups de personal voluntari per a realitzar funcions de caràcter no assistencial i amb finalitat bàsicament humanitària, sota el control de la Comissió de Direcció.

Article 35

Les funcions que preveu aquest capítol s'exerciran en tot cas d'acord amb la normativa vigent sobre òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei dels centres d'Atenció Especialitzada.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera

Les àrees d'activitat de medicina preventiva i higiene hospitalària i de salut laboral d'atenció especialitzada, es coordinaran amb les unitats de salut comunitària de l'Area de Salut corresponent.

Segona

La Direcció General del Servei Valencià de Salut podrà nomenar, a proposta de les comissions de direcció, professionals sanitaris de prestigi reconegut com a consultors honorífics, d'acord amb la normativa específica que es dicte amb aquesta intenció.

Tercera

Les places vacants del personal d'institucions d'Atenció Especialitzada tindran el caràcter de places d'Atenció Especialitzada de l'Area de Salut.

L'àmbit d'actuació d'aquestes places, i el de les que en l'actualitat consten com a facultatiu especialista d'Area, inclou l'hospital i el centre d'especialitats, i també la participació en els programes d'Atenció Domiciliària i de suport als equips d'Atenció Primària.

Quarta

Les places de nova creació tindran el caràcter de places d'Atenció Especialitzada d'Area.

Cinquena

Els equips i les unitats que s'estableixen amb caràcter general per als diversos tipus d'hospitals públics en aquest reglament, seran exigibles també als establiments hospitalaris del sector privat quan s'hi vulga concertar la incorporació a la xarxa pública, amb totes les prestacions i les activitats necessàries per a cada modalitat d'hospital.

Sisena

Excepcionalment, quan la demanda assistencial de la població ho faça necessari, la Conselleria de Sanitat i Consum podrà dispensar un determinat hospital o centres d'especialitats de l'obligació de disposar d'algun dels equips o unitats que amb caràcter general estableix aquest reglament.

DISPOSICIó TRANSITORIA

Els actuals directors de gestió administrativa que no complisquen el requisit establert en l'apartat 3.a) de l'article 11 d'aquesta norma, podran exercir el lloc de director econòmic fins que no se'n faça la provisió amb subjecció als requisits que estableix aquest reglament.

DISPOSICIó DEROGATORIA

Queden derogades totes les disposicions de rang igual o inferior que s'oposen al que estableix aquesta, i en particular els decrets del Govern Valencià 122/1988, de 29 de juny, pel qual es defineix i estructura l'assistència especialitzada a la Comunitat Valenciana, i el 174/1992, de 26 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament sobre Estructura, Organització i Funcionament de l'Atenció Especialitzada del Servei Valencià de Salut.

DISPOSICIONS FINALS

Primera

Per ordre del conseller de Sanitat i Consum es podrà establir amb caràcter transitori, per a la posada en pràctica en l'hospital que es determine, un sistema d'organització provisional distint del que preveu amb caràcter general aquest reglament. L'estructura que es desenvoluparia en l'hospital podria ser de tipus matricial.

Segona

La Conselleria de Sanitat i Consum dictarà totes les disposicions que siguen necessàries per al desplegament i l'aplicació d'aquest decret.

Tercera

Allò que estableix aquest reglament s'entén sense perjudici de les competències relatives al règim de concerts entre les universitats i les institucions sanitàries, i les que corresponguen als òrgans competents en matèria d'educació.

Quarta

Aquest decret vigirà des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 18 d'octubre de 1996

El president de la Generalitat Valenciana,

EDUARDO ZAPLANA HERNANDEZ-SORO

El conseller de Sanidad y Consumo,

JOAQUIN FARNOS GAUCHIA

Mapa web