Ficha disposicion

Ficha disposicion





Decret 180/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es regula l'organització i les funcions de la inspecció educativa i se n'estableix el sistema d'accés i permanència en l'exercici.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 1913 de 27.11.1992
Referència Base de Dades:  2784/1992
 



Decret 180/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es regula l'organització i les funcions de la inspecció educativa i se n'estableix el sistema d'accés i permanència en l'exercici.

La Llei Orgànica 5/1982, d'1 de juliol, d'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, estableix en l'article 35 la competència plena de la Generalitat Valenciana en la regulació i l'administració de l'ensenyament en tota l'extensió, els nivells i els graus, les modalitats i les especialitats, sense perjudici del que disposa l'article 27 de la Constitució i les lleis orgàniques que el despleguen, i de les facultats que atribueix a l'Estat l'article 149.1.30.

El Reial Decret 2093/1983, de 28 de juliol, sobre traspàs de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Comunitat Valenciana en matèria d'educació, transfereix les facultats, les funcions i els serveis que la inspecció educativa exercia dins aquest àmbit autonòmic.

La Llei 30/1984, de 2 d'agost, modificada per les lleis 23/1988 de 28 de juliol, i 37/1988 de 28 de desembre, estableix el marc legal bàsic de la funció inspectora en matèria d'educació i faculta les comunitats autònomes, en el marc de les seues competències, a desenrotllar l'organització i el funcionament de la inspecció educativa.

La Llei Orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'Ordenació General del Sistema Educatiu, considera la funció inspectora com a garantia del compliment de les lleis i de la millora de la qualitat del sistema educatiu.

El text refós de la Llei de la Funció Pública Valenciana, aprovat pel Decret Legislatiu de 20 de març de 1991, del Govern Valencià, estableix que per via de decret del Govern Valencià la llei s'adequarà a les característiques especials del personal docent.

Dins d'aquest març legal, correspon al Govern Valencià organitzar-ne i regular-ne la funció inspectora educativa, perquè mitjançant les tasques fonamentals d'avaluació, control, assessorament i informació contribuesca a adequar el sistema educatiu a les demandes i a les necessitats de la societat valenciana.

El Decret 36/1986, de 10 de març, del Govern Valencià, va desenrotllar l'ordenació i la regulació de la funció inspectora educativa dins l'àmbit de la Comunitat Valenciana. L'experiència adquirida fins ara i també el nou març legislatiu fan necessària la promulgació d'un decret nou d'ordenació de la inspecció educativa.

En atenció d'aquests motius, a proposta del Conseller de Cultura, Educació i Ciència, i amb la deliberació prèvia del Govern Valencià, en la reunió del dia 10 de novembre de 1992,

DECRETE

CAPITOL I

Funcions

Article primer

La Conselleria de Cultura, Educació i Ciència durà a terme les funcions d'inspecció dels centres i serveis del sistema educatiu en els nivells no universitaris i també dels programes i activitats que estiguen dins l'àmbit de competències de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que estableix aquest decret i sense perjudici de les funcions atribuïdes a la Inspecció General de Serveis.

Article segon

1. Es finalitat de la inspecció educativa contribuir a la millora permanent del sistema educatiu i a l'exercici del dret a l'educació, de conformitat amb el que estableix la llei. D'acord amb aquest principi, les seues funcions són:

a) Vetllar pel compliment de les lleis, els reglaments i d'altres disposicions legals dins l'àmbit a què fa referència l'article 1.

b) Participar en l'avaluació del sistema educatiu.

c) Col·laborar en la millora de la pràctica docent i del funcionament dels centres i serveis que integren el sistema educatiu.

d) Participar en l'organització, la difusió, el seguiment, l'avaluació i el control de les activitats de formació del professorat, els processos de renovació educativa i els programes experimentals.

e) Assessorar i informar els diversos sectors de la comunitat educativa i òrgans unipersonals i col·legiats dels centres docents, en l'exercici dels seus drets i en el compliment de les seues obligacions.

f) Emetre els informes derivats de l'exercici de les seues funcions i també els que els siguen requerits pels òrgans competents.

g) Qualsevol altra que, inherent a la seua finalitat o implícita en els anteriors, li siga encomanda per les vies orgàniques corresponents.

2. La inspecció educativa, a instàncies dels òrgans competents, col·laborarà en l'estudi de les necessitats educatives i en la planificació, coordinació i gestió dels recursos educatius.

Article tercer

1. En l'exercici de les seues funcions, la inspecció educativa té les atribucions següents:

a) Visitar els centres docents públics i privats i també els serveis i les instal·lacions en els quals es despleguen activitats educatives i de formació, promogudes o autoritzades per la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.

b) Observar el desplegament de les activitats educatives i docents no universitàries i comprovar, mitjançant els instruments d'avaluació adequats, el rendiment dels centres, professors i alumnes, i també el dels serveis i les instal·lacions en les quals es despleguen activitats educatives o de formació.

c) Accedir a la documentació acadèmica i administrativa dels centres docents, dels centres de formació del professorat i de qualssevol serveis complementaris, de suport i d'orientació escolar.

d) Sol·licitar dels diversos òrgans de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència els informes, documents i antecedents necessaris per a l'exercici de les seues funcions.

e) Convocar i celebrar reunions amb els membres dels diversos sectors de la comunitat educativa representats en els consells escolars dels centres.

f) Requerir als centres i als serveis educatius l'adequació de les seues actuacions a la normativa vigent.

g) Representar l'Administració educativa quan seran designats per a això, en els termes que les disposicions legals establiran.

2. Els inspectors d'educació, en l'exercici de les seues funcions, tindran la consideració d'autoritat pública i per tant rebran dels diversos membres de la comunitat educativa i també de les altres autoritats i del personal al servei de l'Administració, l'ajuda i la col·laboració necessàries per al desplegament de la seua activitat.

3. La inspecció educativa exercirà les funcions sense perjudici de les que tinguen atribuïdes els òrgans de govern dels centres docents i de les que corresponguen a d'altres òrgans de l'Administració.

Article quart

Els inspectors d'educació hauran d'assabentar els òrgans competents de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència de les deficiències o infraccions que observen en l'exercici de les seues funcions i proposar-ne, si s'escau, les mesures oportunes per a la correcció.

CAPITOL II Organització i funcionament

Article cinquè

L'exercici de les funcions establertes en l'article 2 es realitzarà d'acord amb un pla general d'actuació i amb els corresponents plans territorials d'activitats que s'establiran en el desplegament.

Article sisè

La inspecció educativa depén del secretari general de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, sense perjudici del que estableix l'article 8 d'aquest decret.

Article setè

1. La coordinació, la planificació general i el seguiment dels plans territorials de la inspecció educativa i també la gestió del sistema central d'avaluació dels serveis educatius seran exercits pel Servei d'Avaluació i Inspecció Educativa.

2. El Servei d'Avaluació i Inspecció Educativa elaborarà i proposarà per a l'aprovació al secretari general el pla general d'actuació per a cada curs escolar.

3. Per a la realització de les tasques especificades al paràgraf 1 d'aquest article, el Servei d'Avaluació i Inspecció Educativa podrà disposar de la col·laboració d'inspectors amb destinació a les unitats territorials d'inspecció educativa.

Article vuitè

Les funcions pròpies de la inspecció educativa seran exercides per les respectives unitats territorials d'inspecció de les direccions territorials de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, sota la dependència del director territorial i sense perjudici de l'autoritat superior del secretari general.

Article novè

1. En cada Direcció Territorial de Cultura i Educació existirà la Unitat Territorial d'Inspecció Educativa, de la qual formaran part els inspectors d'educació de l'àmbit territorial d'aquesta, enfront de la qual hi haurà un inspector en cap, el nomenament del qual es realitzarà pel Conseller de Cultura, Educació i Ciència, entre els inspectors no pendents de la valoració a què es refereix l'article 16.1 i 2 d'aquest decret, mitjançant convocatòria pública, pel procediment de lliure designació.

La remoció en l'esmentat lloc s'acordarà discrecionalment per la mateixa autoritat que va fer el nomenament.

2. El nombre d'inspectors de cada unitat territorial serà determinat per ordre de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.

Els llocs de treball de la inspecció educativa s'inclouran en la llista de llocs de treball del sector d'administració especial docent, de conformitat amb el que disposa la Llei de la Funció Pública Valenciana i les normes que la desenrotllen.

Article deu

Són funcions de l'inspector en cap de la Unitat Territorial d'Inspecció Educativa:

a) Dirigir-ne l'elaboració i proposar-ne per a l'aprovació pel director territorial els plans territorials d'activitats per a cada curs escolar, d'acord amb el que estableix el pla general d'actuació.

b) Exercir la direcció i coordinar l'activitat de tots els directors d'educació que depenguen de la unitat, d'acord amb el pla corresponent d'activitats.

c) Ordenar les visites extraordinàries i urgents i vetllar pel compliment efectiu dels plans d'actuació dels- inspectors d'educació.

d) Avaluar el funcionament de la unitat i l'aplicació dels plans d'activitats i també proposar les mesures correctores oportunes.

e) Elevar informes i propostes al director territorial i, mitjançant aquest, a la Secretaria General de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, i també supervisar i tramitar els realitzats pels inspectors de la unitat.

f) Coordinar els treballs d'avaluació del rendiment educatiu del sistema dins el seu àmbit territorial.

g) Elaborar i trametre a la Secretaria General, mitjançant el director territorial, una memòria anual sobre el funcionament de la inspecció educativa dins el seu àmbit territorial.

h) Totes aquelles altres que, relacionades amb les anteriors, li siguen encomanades per les vies orgàniques Corresponents.

Article onze

1. Els corresponents plans territorials d'activitats establiran les circumscripcions de la inspecció educativa. Per a la delimitació s'aplicaran criteris flexibles, tenint en compte en tot moment les peculiaritats que presente l'estructura escolar i les necessitats educatives.

2. A cada circumscripció, s'adscriurà un equip d'inspectors, segons les necessitats educatives de la zona i les especificitats dels diversos nivells, etapes, cicles, graus d'ensenyament i programes educatius.

El director territorial, a proposta raonada de l'inspector en cap de la unitat, i en funció de les necessitats del servei durà a terme l'adscripció dels inspectors d'educació a les circumscripcions.

3. Els inspectors d'educació adscrits a una circumscripció constitueixen un equip de treball. Aquest equip és la unitat operativa bàsica de la inspecció educativa, responsable d'executar en cada circumscripció el pla territorial d'activitats, i d'atendre tots els centres i serveis educatius no universitaris i també els programes i activitats que hi són compresos.

El director territorial, a proposta de l'inspector en cap de la unitat territorial d'inspecció educativa, assignarà a un inspector de l'equip de treball les tasques de coordinació.

L'inspector que realitze les tasques de coordinació organitzarà les diverses actuacions encomanades a l'equip d'inspectors, n'efectuarà el seguiment i l'avaluació i emetrà informe a l'inspector en cap de la unitat territorial d'inspecció educativa del desplegament de l'acció inspectora a la seua circumscripció.

4. Cada inspector serà directament responsable de l'assessorament, l'avaluació i el control dels centres i serveis del sistema educatiu no universitari i dels programes i les activitats que se li assignen, i també de les actuacions administratives corresponents. Aquesta responsabilitat no exclou, si s'escau, la corresponsabilitat de l'equip de circumscripció al qual està adscrit.

Realitzarà aquesta assignació l'inspector en cap de la unitat territorial, oïts els inspectors de la circumscripció, amb criteris territorials i d'especialització.

CAPITOL III Accés i provisió dels llocs de treball de la funció inspectora educativa

Article dotze

La funció inspectora educativa serà exercida pels funcionaris amb titulació de doctor, llicenciat, arquitecte o enginyer que pertanyen als cossos i a les escales en què s'ordena la funció pública docent, dependents de la Generalitat Valenciana, que hi accedesquen mitjançant el procediment establert en aquest decret.

Els funcionaris del cos d'inspectors al servei de l'Administració educativa tenen dret a exercir llocs de treball de la funció inspectora educativa regulada en aquest decret.

Article tretze

1. L'accés a la funció d'inspecció educativa pels funcionaris que reunesquen els requisits especificats en el primer paràgraf de l'article 12 d'aquest decret, es realitzarà per concurs públic, d'acord amb els principis. d'igualtat, mèrit i capacitat.

2. Les convocatòries per a l'accés i subsegüent provisió de llocs de la funció inspectora educativa seran realitzades per ordre de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència. S'hi haurà d'incloure:

a) La denominació, el nivell i la localització del lloc de treball.

b) Els requisits per a exercir-lo.

c) El barem per puntuar els mèrits.

d) La puntuació mínima per a l'adjudicació de les vacants convocades.

3. Per prendre part en la convocatòria d'accés a la funció inspectora educativa s'hauran d'acreditar com a mínim cinc anys d'experiència docent com a funcionari de carrera.

4. El concurs públic d'accés a la funció inspectora constarà de les tres fases següents:

a) Valoració dels mèrits acadèmics i professionals i de l'antiguitat com a funcionari de carrera en els cossos docents i també d'un projecte referit a la funció inspectora educativa que haurà de presentar cada participant. Per. a superar aquesta fase caldrà obtenir la puntuació mínima que s'establirà en la convocatòria.

b) Defensa oral del projecte referit a la funció inspectora educativa. Per a superar aquesta fase es requerirà obtenir la puntuació mínima que s'establirà en la convocatòria. La puntuació màxima d'aquesta fase no podrà excedir del deu per cent de la valoració màxima total de les fases a) i b).

c) Els funcionaris que hagen superat les dues fases anteriors hauran de participar en el curs d'especialització de caràcter selectiu corresponent a cada convocatòria, els continguts, la durada i el procediment de valoració del qual hi seran fixats.

Perquè puguen ser seleccionats en el concurs, els participants han de superar amb valoració positiva el curs d'especialització, sense que en cap cas, aquesta valoració puga alterar la puntuació global obtinguda en les dues fases anteriors.

5. Una vegada finalitzat el curs d'especialització es determinarà, segons la puntuació global obtinguda, el nombre de participants que han superat el concurs, que no podrà ser superior, en cap cas, al nombre de places ofertes. Aquests funcionaris seran nomenats mitjançant resolució del secretari general de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència per un període de tres anys per a l'exercici de la funció inspectora educativa al lloc que els corresponga, segons la puntuació global que hagen, obtingut i en relació amb l'ordre de petició efectuada per ells. Aquestes destinacions seran irrenunciables.

6. El concurs públic per a l'accés a la funció inspectora educativa serà avaluat per una comissió de valoració, nomenada pel Conseller de Cultura, Educació i Ciència.

7. Aquesta comissió de valoració, la composició de la qual figurarà en les diverses convocatòries, constarà, si més no, de cinc membres. Com a mínim, dues cinquenes parts en seran inspectors d'educació que no estiguen pendents de valoració.

Article catorze

1. Els funcionaris docents que, quan transcorreran els tres primers anys d'exercici efectiu de la funció inspectora, hi desitgen continuar, hauran de sol·licitar la renovació a la Secretaria General de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, dins el quart mes immediatament anterior a la data de finalització d'aquest període. Per a la renovació es requerirà la valoració positiva de l'exercici de la funció inspectora.

2. Els funcionaris docents que, quan transcorreran els sis anys d'exercici efectiu de la funció inspectora, hi desitgen seguir per temps indefinit, hauran de sol·licitar-ho a la Secretaria General de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, dins el quart mes immediatament anterior a la data d'acabament d'aquest període. Per a l'acompliment per temps indefinit de la funció inspectora se'n requerirà la valoració positiva de l'exercici durant el segon període de tres anys.

3. La valoració a què es refereixen els dos números anteriors serà realitzada per una comissió avaluadora presidida pel director general de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, o persona en qui delegue, i integrada pel Cap del Servei d'Avaluació i Inspecció Educativa, dos inspectors no pendents de valoració, designats per sorteig, i un funcionari del grup A designat pel Director General de Personal, que actuarà com a secretari de la comissió.

A les reunions de la comissió avaluadora podrà assistir un representant de cada organització sindical presenten la mesa sectorial d'educació.

4. La valoració del treball desenvolupat en la funció inspectora educativa, durant el període corresponent, es fonamentarà en l'actuació duta a terme en l'exercici, i també en la participació en els cursos que, per a la seua actualització i el perfeccionament com a inspectors d'educació, organitze la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.

Per a una aplicació adequada d'aquests criteris, la comissió avaluadora, a més de l'expedient personal de cada inspector d'educació que està subjecte a valoració, tindrà en compte:

a) L'informe del director territorial corresponent de Cultura i Educació sobre el treball dut a terme pels inspectors en l'exercici de la seua funció.

b) La memòria presentada per l'interessat referida a la seua actuació en l'exercici de la funció inspectora.

5. El Secretari General de la Conselleria de Cultura, Educación i Ciencia, a proposta de la comissió avaluadora, dictarà la resolució que en cada cas corresponga.

6. La comissió avaluadora, abans de realitzar la proposta referida en l'apartat anterior, publicarà la llista provisional amb els resultats de la seua valoració en termes d'apte o no apte, a l'efecte de possibles al·legacions dels interessats.

Article quinze

Des de l'acabament dels períodes de tres o sis anys en l'exercici de la funció inspectora i fins que s'hi dicte la resolució de renovació o de permanència per temps indefinit, els inspectors d'educació pendents de valoració seguiran exercint els seus lloes de treball, amb pròrroga provisional de les seues funcions, i sense perjudici d'allò que es determina en aquestes resolucions.

Article setze

1. Els funcionaris docents que no manifesten desig de continuar en l'exercici de la funció inspectora d'acord amb el que estableix l'article 14, s'incorporaran als llocs dels seus cossos o escales mitjançant la participació obligada en els concursos corresponents, reconeixent-los un dret preferent a la localitat de la seua última destinació pròpia d'aquests cossos o escales. Fins que se celebren els concursos de trasllats, el Director General de Personal els assignarà provisionalment una destinació en un centre docent d'aquesta localitat.

Açò suposarà, en tots els casos, la pèrdua dels drets propis del concurs de mèrits en el qual van participar per a accedir a la funció inspectora educativa.

2. El que disposa el número anterior serà igualment d'aplicació als funcionaris docents que no hagen obtingut la renovació en finalitzar els tres anys o no siguen valorats positivament per a exercir llocs de la funció inspectora per temps indefinit.

Article disset

1. Superat el procediment de valoració a què es refereix l'article 14.2, els funcionaris docents que hagen exercit com a inspector d'educació exerciran el lloc de la funció inspectora amb caràcter definitiu.

2. La participació dels funcionaris docents que hagen accedit a la funció inspectora en concursos per a la provisió d'altres llocs de treball, suposarà, llevat d'allò que disposen els números següents d'aquest article, la pèrdua dels drets derivats del concurs de mèrits pel qual van accedir a la funció inspectora educativa.

3. Els funcionaris docents en l'exercici de la funció inspectora educativa podran participar en les convocatòries previstes per a la mobilitat entre els cossos i les escales docents que estableix la disposició addicional setzena de la Llei Orgànica d'Ordenació General del Sistema Educatiu.

L'exercici dels llocs obtinguts segons que disposa el paràgraf anterior, suposarà la pèrdua de tots els drets derivats del concurs de mèrits pel qual van accedir a la funció inspectora educativa.

4. Els funcionaris docents en l'exercici de la funció inspectora que, en, el termini del primer o segon període de tres anys d'exercici, passen a la situació de serveis especials, se'ls interromprà el còmput del període corresponent d'exercici de la funció inspectora. En finalitzar la situació de serveis especials, s'incorporaran al seu lloc de funció inspectora fins a completar el període per al qual van ser nomenats.

5. Els funcionaris docents que exercesquen el lloc de treball de funció inspectora educativa amb caràcter definitiu podran participar en les convocatòries per a la provisió de llocs de lliure designació.

En cessar en l'exercici d'aquest lloc de treball de lliure designació podran reincorporar-se a la funció inspectora educativa mitjançant la participació en el concurs de trasllats corresponent d'inspectors d'educació, reconeixent-los un dret preferent a la unitat territorial en la qual tenien la seua destinació com a inspector educatiu.

Fins que obtinguen destinació en concurs de trasllats, seran adscrits provisionalment a la unitat territorial de la seua preferència, si hi existeix vacant dotada.

Article divuit

1. Per necessitats del servei, produïdes pel pas d'inspectors educatius a la situació de serveis especials, i a proposta de la Secretaria General, amb l'informe previ del director territorial corresponent, el Secretari General de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència podrà nomenar, entre els funcionaris docents que complesquen els requisits per a exercir la funció inspectora, inspectors accidentals en comissió de serveis.

2. Igualment, i complint els requisits establerts en el paràgraf anterior, podran ser proveïdes per inspectors accidentals en comissió de serveis les vacants produïdes per altres circumstàncies. En aquest cas, aquestes vacants hauran de ser incloses en la convocatòria següent d'accés a la funció inspectora educativa.

3. El nomenament d'inspector accidental, en cap cas suposarà reconeixement de cap mèrit m la puntuació per a l'accés a la funció inspectora educativa.

Article dinou

1. Prèviament a la convocatòria dels concursos de mèrits per a l'accés a la funció inspectora, la Direcció General de Personal de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència convocarà un concurs de trasllats en el qual, en tots els casos, podran participar:.

a) Els funcionaris del cos d'inspectors al servei de l'Administració educativa.

b) Els funcionaris docents que es troben en l'exercici de la funció inspectora a la Comunitat Valenciana i hagen superat la valoració positiva a què fa referència l'article 14 d'aquest decret.

c) Els inspectors d'educació amb caràcter definitiu que es troben exercint un lloc de lliure designació.

2. En les convocatòries de concurs de trasllats als quals es refereix l'apartat anterior, se'n reservarà un trenta per cent de les places convocades per a la provisió per funcionaris del cos d'inspectors al servei de l'Administració educativa. Les vacants incloses en aquesta reserva que resten desertes s'acumularan a les ofertes als funcionaris docents en funció inspectora.

3. Els qui obtinguen un lloc de funció inspectora educativa mitjançant concurs de trasllats, hi hauran de romandre un mínim de dos anys per poder participar en concursos successius, llevat dels que hagen obtingut destinació nova després del primer període de tres anys previst en l'article 14.1 que no podran participar en concursos nous fins que no hagen obtingut el nomenament en la funció inspectora per temps indefinit, sempre que hagen transcorregut dos anys des que van obtenir l'última destinació.

Article vint

Els mèrits dels concursants als quals es referix l'article 19 seran valorats per una comissió presidida pel Cap del Servei d'Avaluació i Inspecció Educativa, i de la qual formaran part, com a vocals, quatre inspectors d'educació designats per sorteig, que no participen en el concurs. Actuarà com a secretari un funcionari de la Direcció General de Personal.

Entre els mèrits que s'han de valorar s'inclouran els professionals, l'antiguitat com a funcionari de carrera en els cossos docents i el temps d'exercici de la funció inspectora educativa.

A les reunions d'aquesta comissió podrà assistir un representant de cada organització sindical present en la mesa sectorial d'educació.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera

La Conselleria de Cultura, Educació i Ciència podrà organitzar activitats obligatòries de formació i perfeccionament per als inspectors educatius relacionades amb l'exercici de les funcions establertes a l'article 2 d'aquest decret.

Segona

Sense perjudici del que estableix l'article 12 d'aquest decret, el funcionaris pertanyents al cos d'inspectors al servei de l'Administració educativa podran accedir a la resta de llocs de la carrera administrativa, segons l'establert a la disposició addicional quinzena de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, en la redacció donada per la Llei 37/1988, de 28 de desembre.

DISPOSICIONS TRANSITORIES

Primera

Els inspectors d'educació que actualment exerceixen llocs d'inspector en cap de la unitat territorial d'inspecció educativa podran continuar exercint-los amb caràcter provisional, mentre no siguen substituïts segons el procediment establert en aquest decret.

Segona

Els inspectors d'educació nomenats coordinadors de circumscripció i coordinadors de programa per Resolució de 18 d'abril de 1990, de la Direcció General de Règim Econòmic i de Personal de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, romandran en aquests llocs de treball fins al 31 de desembre de 1992.

Tercera

Els funcionaris docents nomenats inspectors d'educació per l'Ordre de 3 de desembre de 1986, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, i que a l'entrada en vigor d'aquest decret, es troben en l'exercici de la funció inspectora, es consideraran renovats de manera automàtica en els seus llocs d'inspectors una vegada transcorregut el període de tres anys d'exercici efectiu d'aquesta funció, si van presentar la sol·licitud d'acord amb l'Ordre de 2 de novembre de 1989, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.

Quarta

Els funcionaris docents nomenats inspectors d'educació per la Resolució de 12 de gener de 1990 de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència que, a l'entrada en vigor d'aquest decret, es troben exercint el tercer any de funció inspectora educativa, hauran de presentar la sol·licitud de renovació en el període d'un mes a partir de l'entrada en vigor d'aquest. El procés per a la valoració es farà segons el que estableix aquest decret.

Cinquena

Els funcionaris docents nomenats inspectors d'educació per Ordre de 3 de desembre de 1986 de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència que, a l'entrada en vigor d'aquest decret, estiguen exercint l'any sisé de funció inspectora educativa, hauran de presentar la sol·licitud per a exercir el lloc de funció inspectora educativa amb caràcter definitiu en el període d'un mes a partir de l'entrada en vigor d'aquest. El procés per a la valoració es farà segons el que. estableix aquest decret.

DISPOSICIO DEROGATORIA

Queden derogats el Decret 36/1986, de 10 de març, del Govern Valencià, l'Ordre de 19 de desembre de 1986, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, i les altres disposicions de categoria igual o inferior que s'oposen al que estableix aquest decret.

DISPOSICIONS FINALS

Primera

Es autoritzat el Conseller de Cultura, Educació i Ciència perquè dicte les disposicions que calguen per al desplegament i l'aplicació del que disposa aquest decret.

Segona

Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Valencia, 10 de novembre de 1992.

El President de la Generalitat Valenciana,

JOAN LERMA I BLASCO

El Conseller El Conseller de Cultura, Educació i Ciència, ANDREU LOPEZ I BLASCO

Mapa web