Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE de 29 de maig de 2006, del conseller d'Infraestructures i Transport, per la qual s'establix el barem general d'aplicació als concursos per a la construcció i/o explotació d'instal·lacions nauticoesportives 2006.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 5286 de 22.06.2006
Número identificador:  2006/6605
Referència Base de Dades:  3436/2006
 



ORDE de 29 de maig de 2006, del conseller d'Infraestructures i Transport, per la qual s'establix el barem general d'aplicació als concursos per a la construcció i/o explotació d'instal·lacions nauticoesportives 2006. [2006/6605]

El Consell ha manifestat la ferma voluntat de facilitar la provisió d'infraestructures nauticoesportives mitjançant el règim de la seua gestió indirecta a través de les oportunes concessions administratives, subjectes al principi general de concurrència pública i al seu atorgament per mitjà de concursos.

De conformitat amb l'article 1 del Decret 123/2004, de 23 de juliol, del Govern Valencià, pel qual s'establixen mesures per al desenrotllament d'actuacions en matèria de ports i d'instal·lacions nauticoesportives, la Conselleria d'Infraestructures i Transport va elaborar un barem per a estos concursos que es va aprovar per Orde de 20 d'abril de 2005.

Durant el termini transcorregut des de la seua aprovació l'activitat nàutica no ha fet sinó augmentar de manera accelerada, animada, sens dubte, per la celebració a la nostra Comunitat Valenciana de la Copa de l'Amèrica i pel creixement propi del sector a causa del cada dia major interés popular. La conclusió és que les administracions públiques han de primar el foment i el desenrotllament de l'oferta nauticoesportiva per a atendre la gran demanda que es dóna cita en les nostres costes.

Així, es considera necessària la modificació d'este barem per a la determinació dels criteris d'adjudicació en estos concursos, cosa que es du a terme per mitjà de la present orde, que adopta esta forma per haver-ho previst així l'esmentat Decret 123/2004, si bé té naturalesa d'orde de servici o instrucció, de les previstes en l'article 21 de la Llei 30/92.

Les modificacions consistixen, bàsicament, en la introducció en els criteris de valoració d'ofertes, del foment de l'activitat nauticoesportiva i els seus ensenyaments, atéses les activitats exercides en este sentit pel licitador i el programa que per a això propose.

La present orde substituïx totalment l'Orde de 20 d'abril de 2005, del conseller d'Infraestructures i Transport, per la qual s'establix el barem general d'aplicació als concursos per a la construcció i/o explotació d'instal·lacions nauticoesportives.

Els criteris d'adjudicació establits en la present seran vinculants per als òrgans jeràrquicament dependents del que subscriu, que tramiten o intervenen en els expedients de concursos per a la construcció i/o explotació d'instal·lacions nauticoesportives, i seran vinculants per als licitadors i per als adjudicataris en la mesura que es traslladen als respectius plecs de clàusules administratives particulars de cada concurs.

Per això i fent ús de les facultats que m'atribuïxen els articles 35.e) i 39 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, i el Decret 123/2004, de 23 de juliol, del Govern Valencià,

Ordene

Article 1. Àmbit

El barem que es detalla en els articles 3 i 4 de la present orde s'aplicarà als concursos convocats per a la construcció i/o explotació d'instal·lacions nauticoesportives.

Article 2. Aspectes valorables

Es valoraran únicament aquells aspectes que estiguen en possessió dels licitadors amb anterioritat o el mateix dia en què finalitze el termini de presentació de proposicions, la qual cosa haurà d'acreditar-se documentalment.

Article 3. Barem

Els concursos convocats per a la construcció i/o explotació d'instal·lacions nauticoesportives es valoraran d'acord al barem següent:

A) Aspecte econòmic:

Es valorarà amb seixanta (60) punts l'oferta que supose la major millora sobre l'import econòmic en concepte de cànons i inversió accessòria establits com a tipus de partida. Les restants ofertes es valoraran proporcionalment a la suma que la millora oferida sobre el mateix import en concepte de cànons i inversió accessòria supose en relació amb la màxima millora oferida.

Es considerarà en este aspecte com a oferta temerària aquella que en concepte de millora sobre l'import econòmic dels cànons i inversió accessòria establits com a tipus de partida supose una reducció o un augment superior al 30% en relació amb la millora mitjana. Les ofertes així considerades podran ser requerides per a la seua justificació a fi de determinar-se la seua admissió o exclusió.

La determinació de l'import econòmic en concepte de cànons i inversió accessòria es farà a partir dels tres sumands següents:

(1) Cànon anual oferit capitalitzat com a renda constant temporal prepagable a l'inici del període de la concessió aplicant el tipus d'interés que s'establisca en el plec del concurs o, si no n'hi ha, el tipus d'interés legal dels diners a la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Es determinarà, per tant, d'acord amb l'expressió següent:

C0 = C*(1+i)*[1-(1+i)^(-n)]/i

On

C0 és el cànon anual oferit capitalitzat.

C és el cànon anual oferit pel licitador.

i és el tipus d'interés que establisca el plec del concurs o, si no n'hi ha, el tipus d'interés legal dels diners a la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat.

n és el termini de la concessió en anys.

La quantia del cànon anual que el licitador ha d'oferir podrà tindre un valor mínim estipulat en el plec del concurs.

(2) Cànon de pagament únic a l'atorgament de la concessió.

La quantia del cànon de pagament únic a l'atorgament de la concessió que el licitador ha d'oferir podrà tindre un valor mínim estipulat en el plec del concurs.

(3) Inversió en obres accessòries i vinculades, no adscrites a la concessió, i que no foren exigibles com a mesures correctores d'impacte ambiental. Esta quantia que el licitador ha d'oferir podrà tindre un mínim estipulat en el plec del concurs.

La puntuació assignada a l'aspecte econòmic podrà ponderar-se entre zero (0), si no és exigible, i dos (2) segons cada un d'estos sumands d'acord amb les condicions particulars que concórreguen en cada concurs.

B) Qualitat portuària i urbanística:

Es valorarà fins a un total de vint (20) punts la qualitat portuària i urbanística de les ofertes dels licitadors amb el desglossament següent:

B.1. Disseny i ordenació:

Es valorarà fins a un màxim de huit (8) punts el disseny, l'ordenació, la idoneïtat tècnica, la qualitat i l'accessibilitat dels projectes tècnics presentats.

B.2. Estudi econòmic:

Es valorarà fins a un màxim de cinc (5) punts l'estudi econòmic, atés el seu contingut i coherència i menors tarifes oferides.

La ponderació serà:

Es valorarà fins a dos (2) punts el contingut i la coherència de l'estudi econòmic.

Es valorarà fins a tres (3) punts les menors tarifes oferides. A partir del quadre d'amarraments, i que suposa un cent per cent d'ocupació, s'aplicaran les tarifes oferides als distints tipus d'amarrament i es determina una suma total anual. S'atorgarà tres (3) punts a la menor suma total així obtinguda i la part proporcional corresponent a les sumes en les restants ofertes.

B.3. Millora en els percentatges d'amarraments:

Es valoraran fins a un màxim de quatre (4) punts les millores oferides, amb relació al que establixen els plecs del concurs, en els percentatges d'amarraments d'ús preferent (per la seua reducció), amarraments en lloguer (pel seu augment) i amarraments de mobilitat (pel seu augment).

La ponderació segons el tipus d'amarrament serà:

. Es valorarà amb tres (3) punts l'oferta que supose major increment de superfície d'amarraments de mobilitat en relació amb el tipus del concurs. Les restants ofertes es valoraran proporcionalment a l'increment de superfície per a amarraments de mobilitat en relació amb el màxim increment oferit.

. Es valorarà amb un (1) punt l'oferta que supose major increment de superfície d'amarraments en lloguer en relació amb el tipus del concurs. Les restants ofertes es valoraran proporcionalment a l'increment de superfície per a amarraments en lloguer amb relació al màxim increment oferit.

Estos percentatges vindran referits a la superfície neta d'atracada i no al nombre d'unitats d'atracada.

B.4. Personal adscrit a la instal·lació:

Es valorarà fins a un màxim de dos (2) punts el personal previst per a la seua adscripció a la instal·lació portuària destinat a labors d'administració-recepció, marineria, vigilància i manteniment.

B.5. Servicis nàutics accessoris:

Es valoraran fins a un màxim d'un (1) punt els servicis nàutics accessoris oferits com ara zona de varada i altres.

C) Foment de l'activitat nauticoesportiva i les seues ensenyances:

Es valorarà fins a un total de deu (10) punts el foment de l'activitat nauticoesportiva i els seus ensenyaments realitzat i proposat pels licitadors amb el desglossament següent:

C. 1. Activitats de foment de l'activitat nauticoesportiva i els seus ensenyaments realitzats pel licitador en els últims 5 anys:

Es valoraran fins a un màxim de cinc (5) punts les activitats de foment de l'activitat nauticoesportiva i els seus ensenyaments realitzats pel licitador en els últims 5 anys.

Per a valorar l'activitat esportiva de cada licitador es puntuarà l'activitat del període en cada esport nàutic (vela, rem, piragüisme, busseig i motonàutica) d'acord amb la taula següent:

Concepte Punts

Per cada 30 llicències d'esportistes en la federació

nacional o autonòmica corresponent 0,1

Per cada prova autonòmica del calendari 0,5

Per cada prova nacional del calendari 1,0

Per cada prova internacional del calendari 1,5

Per cada esportista que haja pertangut a l'equip autonòmic 0,5

Per cada esportista que haja pertangut a l'equip nacional 1,0

Per cada esportista que haja pertangut a l'equip olímpic 1,0

Per cada tècnic entrenador o monitor contractat laboral 1,5

Per tindre escola homologada per la corresponent federació 2,0

Són proves autonòmiques les incloses en el calendari de la corresponent federació autonòmica.

Són proves nacionals les incloses en el calendari de la corresponent federació espanyola.

Són proves internacionals les incloses en el calendari de la corresponent federació europea o internacional.

Les proves que incloguen diverses categories només es valoraran per la categoria de major puntuació.

Els esportistes que pertanguen a equips de diverses categories només es valoraran per la categoria de major puntuació.

C. 2. Programa de foment de l'activitat nauticoesportiva i les seues nsenyances proposat pel licitador:

Es valorarà fins a un màxim de cinc (5) punts el programa de foment de l'activitat nauticoesportiva i els seus ensenyaments proposat pel licitador. Este programa podrà requerir-se quantificat econòmicament i establir-se les garanties i mecanismes necessaris per al control del seu posterior compliment.

D) Qualificació mediambiental:

Es valorara amb deu (10) punts la possessió pel licitador d'alguns dels certificats en matèria de gestió mediambiental següents: ISO 14000 (International Organization for Standardization) o EMAS (Echo-management and Audit Scheme).

Si el licitador fóra una unió temporal d'empreses, o si es tracta de diversos licitadors que concorren amb el compromís de constituir una societat, la puntuació per este apartat es ponderaria d'acord amb la participació que suposara la del soci o dels socis que aportaren el certificat.

Les valoracions es realitzaran amb l'arredoniment del primer decimal.

Article 4. Resolució d'empat

En cas d'empat resultara adjudicatari el concursant que:

4.1) Acredite, en el moment de presentar les proposicions, tindre un percentatge major de treballadors discapacitats.

La preferència serà aplicable en qualsevol de les situacions següents:

a) Empreses que, tenint menys de 50 treballadors i no tenint obligació legal de contractar treballadors discapacitats, acrediten tindre en la seua plantilla treballadors discapacitats, amb anterioritat o el mateix dia en què finalitze el termini de presentació de proposicions.

b) Empreses que, tenint 50 o més treballadors i tenint l'obligació legal prevista en l'article 38.1 de la Llei 13/1982, de 7 d'abril, d'Integració Social dels Minusvàlids, acrediten tindre en la seua plantilla un percentatge major de treballadors discapacitats que el previst en la legislació vigent, amb anterioritat o el mateix dia en què finalitze el termini de presentació de proposicions.

A tals efectes, les empreses acreditaran la dita circumstància per mitjà de la presentació de contractes de treball i documents de cotització a la Seguretat Social.

4.2) Acredite, en el moment de presentar les seues proposicions, un increment de les quotes previstes en la normativa vigent per a les mesures alternatives a la contractació de treballadors discapacitats amb anterioritat o el mateix dia en què finalitze el termini de presentació de proposicions, quan no siga possible la incorporació de treballadors discapacitats a les empreses licitadores, per la impossibilitat que els servicis d'ocupació públics competents, o les agències de col·locació, puguen atendre l'oferta d'ocupació després d'haver efectuat totes les gestions d'intermediació necessàries per a donar resposta als requeriments d'esta i concloure-la amb resultat negatiu.

En el supòsit d'aplicació de les mesures alternatives, l'acreditació del compliment d'estes realitzara per mitjà de la presentació del certificat d'excepcionalitat en vigor i els documents acreditatius del compliment de les mesures alternatives realitzades durant la vigència del mencionat certificat.

Si persistix l'empat, es resoldrà a favor de qui haja obtingut major puntuació en l'apartat d'aspecte econòmic; si la dita puntuació fóra també igual, es considerarà l'obtinguda en qualitat portuària i urbanística. Si continua persistint l'empat, es resoldrà a favor, per este orde, de qui haja obtingut major puntuació en disseny, ordenació, idoneïtat tècnica, qualitat i accessibilitat. Si encara així persistix l'empat, s'adjudicarà per sorteig.

La present orde entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat.

València, 29 de maig de 2006.. El conseller d'Infraestructures i Transport: José Ramón García Antón.

Mapa web