Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE de 12 de novembre de 2002, del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regulen les operacions de tancament de l'exercici 2002, en relació amb la comptabilitat de la Generalitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 4378 de 14.11.2002
Número identificador:  2002/M12416
Referència Base de Dades:  5002/2002
 
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria Economia, Hisenda i Ocupació
    Grup temàtic: Legislació
    Matèries: Pressupostos i política pressupostària
    Descriptors:
      Temàtics: gestió comptable, tancament de comptes, comptabilitat pública, exercici pressupostari, execució del pressupost



ORDE de 12 de novembre de 2002, del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regulen les operacions de tancament de l'exercici 2002, en relació amb la comptabilitat de la Generalitat Valenciana. [2002/M12416]

La regulació de les operacions sobre comptabilitat de les despeses i dels ingressos públics corresponents al fi del present exercici i les subsegüents de liquidació d'este, concretant data d'assenyalament d'havers, fa necessari dictar les instruccions oportunes. En virtut d'això

ORDENE

Article 1. Del termini general per a la tramitació de documents comptables

El termini per a la tramitació i entrada en les intervencions delegades dels documents comptables pressupostaris i extrapressupostaris acabarà el 23 de desembre de 2002, amb les particularitats derivades, si és el cas, del que preveuen els articles següents.

Article 2. Assenyalament d'havers en el mes de desembre

Els havers i la paga extraordinària corresponent al mes de desembre seran satisfets conjuntament a partir del dia 19 d'eixe mes. Les variacions i les incidències del capítol I tindran entrada en les intervencions delegades fins al dia 11 de desembre.

Article 3. Ingressos en els servicis territorials

Independentment de complir el que disposa el Decret 8/2002, de 15 de gener, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el sistema de recaptació de tributs, preus públics, sancions i altres ingressos de dret públic de la Generalitat Valenciana i d'acord amb els seus articles 4.2 i 5, la recaptació efectuada en l'última quinzena del mes de desembre, s'haurà de transferir abans de les 11.00 hores del dia 30 del mes de desembre, ultimat l'arqueig corresponent, al compte operatiu de la Tresoreria de la Generalitat Valenciana. Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, la recaptació haguda fins a eixe dia i les intervencions delegades en els servicis territorials comptabilitzaran els ingressos transferits.

En els servicis centrals de les distintes conselleries en les quals queden pendents de formalitzar ingressos en comptes restringits, tramitaran els documents propostes fins al dia 23 de desembre, data en què com a màxim hauran de tindre entrada, junt amb els seus justificants, en la Intervenció Delegada i es trametran a Tresoreria abans del 30 de desembre.

Article 4. Expedició i tramitació dels documents comptables relatius a l'estat de despeses del pressupost

1. Els servicis de gestió de les distintes conselleries podran proposar documents comptables i tramitar-los a les intervencions delegades en els terminis següents:

a) Fins al dia 3 de desembre quan es tracte de documents que inicien expedient de despesa.

b) Fins al dia 10 de desembre aquells documents que disposen o comprometen crèdits.

c) Fins al dia 17 de desembre aquells documents que comprenguen el reconeixement de l'obligació i/o la proposta de pagament.

2. En relació amb els fons de caixa fixa:

a) El dia 23 de desembre serà l'últim dia hàbil per a realitzar pagaments a càrrec d'estos fons.

b) La data d'entrada en les intervencions delegades, per a la seua comptabilització, serà com a màxim fins al dia 30 de desembre.

c) Una vegada acabat l'exercici pressupostari i es procedisca a l'obertura del nou pressupost, amb la finalitat de tindre cobertura per als fons de Caixa Fixa, durant el primer mes de l'any, es donarà màxima prioritat als documents comptables que, segons l'Orde de 3 de febrer de 1999, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, són necessaris per a l'obertura d'estes caixes.

3. En relació amb els fons a justificar:

a) Les propostes de «despeses a justificar» (documents ADOKJ i OKJ) tindran entrada com a màxim en les intervencions delegades el dia 5 de desembre,

b) En relació amb els lliuraments pendents de justificar, inclosos els previstos en l'apartat anterior, hauran de quedar íntegrament justificats, bé amb les justificacions de pagaments corresponents, bé amb lliurament de taló, pels fons lliurats i no justificats, a l'efecte de tindre entrada en les intervencions delegades abans del 19 de desembre.

c) No obstant el que diu l'apartat anterior, els fons lliurats a justificar per al pagament d'expropiacions, podran presentar-se en les intervencions delegades fins al dia 20 de desembre, el reintegrament dels fons no invertits, i fins al 27 del mateix mes, els comptes justificatius dels dits fons.

Article 5. Tramitació d'expedients de modificació de crèdit

1. S'establix el dia 20 de novembre com a data límit per a la recepció en la Subsecretaria de Política Pressupostària i Tresor de les modificacions de crèdit a què es referix l'article 16.1 a) de l'Orde de 20 de febrer de 2002, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.

2. El dit termini no s'aplicarà a les propostes que donen cobertura a sentències judicials, i a aquelles el finançament de les quals correspon a fons finalistes.

3. La Subsecretaria de Política Pressupostària i Tresor, en tot cas i atenent criteris de política pressupostària, podrà proposar, al conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, la iniciació d'aquelles modificacions derivades del tancament de l'exercici i necessàries per a donar cobertura pressupostària a compromisos contrets, de reconeixement preceptiu o d'interés general, així mateix podrà instar d'ofici l'inici de qualsevol altra modificació de crèdit que considere necessària per a la correcta execució del pressupost, en els termes prevists en l'article 16.1 b) de l'orde mencionada.

4. En qualsevol cas, l'aprovació de les modificacions de crèdit a què es referix el present article, comportarà necessàriament la possibilitat de tramitar els documents comptables necessaris per a la correcta execució del seu objecte. En este sentit, la tramitació dels documents esmentats no se subjectarà als terminis previstos en l'article 4 de la present orde.

Article 6. De les despeses finançades amb fons finalistes

En relació amb les despeses finançades amb fons finalistes, i considerant el procediment de tramesa i justificació a què estan subjectes, les conselleries que els gestionen hauran de trametre la relació de saldos disponibles i d'autorització que no vagen a executar-se en el que resta d'exercici, abans del dia 20 de desembre, perquè puga procedir-se a realitzar els ajusts necessaris, i així evitar desajusts temporals entre els ingressos finalistes i les despeses afectades per aquells.

Article 7. De les variacions de límits establits en l'article 29 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana

S'establix el dia 20 de novembre com a data límit per a la recepció en la Subsecretaria de Política Pressupostària i Tresor de les propostes de variació de límits establits en l'article 29 del Text Refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana

Article 8. De les formalitzacions

La Intervenció General, per conducte de les seues intervencions delegades, tramitarà tots aquells documents que siguen necessaris, fins al tancament de l'exercici, en aquells supòsits d'errades en els documents proposta o documents comptables, sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permeten.

DISPOSICIONS FINALS

Primera. De les excepcions

Queda exclosa dels terminis i requisits establits en la present orde, la tramitació dels documents que realitza l'organisme pagador de les ajudes FEOGA-Garantia en la Comunitat Valenciana, el qual en tot cas queda subjecte al 30 de desembre com a termini únic per a qualsevol de les operacions que haja de realitzar per al tancament del present exercici pressupostari.

Els expedients de despesa de tramitació anticipada que s'inicien a càrrec del pressupost de l'any 2003 i, si és el cas, posteriors, s'exceptuen dels terminis prevists en la present orde.

Segona. Del desplegament de la present orde

S'autoritza la Subsecretaria de Política Pressupostària i Tresor i la Intervenció General a dictar les instruccions que siguen necessàries per a l'adequat exercici i el desplegament de les operacions de tancament de l'exercici 2002.

València, 12 de novembre de 2002

El conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació,

Mapa web