Ficha disposicion

Ficha disposicion





DECRET 163/2005, de 4 de novembre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 5131 de 09.11.2005
Número identificador:  2005/F12287
Referència Base de Dades:  5541/2005
 



DECRET 163/2005, de 4 de novembre, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme. [2005/F12287]

I. La Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme, recull les actuacions indemnitzatòries i assistencials que la Generalitat ha d'escometre, com a complement de les realitzades per l'administració de l'estat, per a fer efectiu el reconeixement, l'atenció i la solidaritat dels valencians i les valencianes amb les víctimes del terrorisme.

L'esmentada llei regula el conjunt d'actuacions que la Generalitat ha de dur a terme, per a completar i millorar les previstes en la normativa de l'estat, fonamentalment en la Llei 13/1996, de 30 de desembre, de Mesures Fiscals, Administratives i de l'Orde Social, i en la Llei 32/1999, de 8 d'octubre, de Solidaritat amb les Víctimes del Terrorisme.

Les mesures previstes en la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme, fan referència a les indemnitzacions per danys físics o psíquics i a la reparació dels danys materials, produïts com a conseqüència d'un atemptat terrorista. Esta actuació indemnitzatòria es completa amb la creació dels anomenats fons de solidaritat, la finalitat dels quals és sufragar les despeses derivades de les necessitats immediates de les persones afectades per actes terroristes, mentre es perceben les indemnitzacions corresponents.

La mateixa llei contempla les prestacions assistencials de les quals s'han de beneficiar les persones afectades pels actes terroristes, les quals podran escometre's des de l'àmbit de la sanitat, l'ensenyament, l'ocupació o l'habitatge. Estes prestacions impliquen i fan necessària la participació i la coordinació dels diversos departaments de l'administració de la Generalitat.

Igualment, l'esmentada Llei 1/2004 preveu la concessió de subvencions a associacions, fundacions, entitats i institucions, sense finalitats lucratives, l'objecte principal de les quals siga la representació i defensa dels interessos de les víctimes del terrorisme; i habilita la conselleria competent en matèria d'interior per a regular el procediment de la sol·licitud.

Finalment, esta llei fa referència a la concessió de distincions honorífiques, matèria que no és objecte de la norma present, en estar suficientment regulada en el Decret 28/1986, de 10 de març, del Consell de la Generalitat, modificat pel Decret 177/2003, de 12 de setembre.

II. La Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, en la disposició final tercera establix que el Consell de la Generalitat la desplegarà reglamentàriament en el termini màxim de sis mesos des de la seua aprovació.

Igualment, en l'articulat, conté altres referències al·lusives a la necessitat del desplegament reglamentari, tal com succeïx en l'article 1 de l'esmentada Llei 1/2004, respecte a la definició dels qui són els familiars més pròxims destinataris de les ajudes i l'establiment d'un orde de prelació; o com succeïx en l'article 13.3, relatiu al procediment de sol·licitud de les subvencions.

Per tot això, de conformitat amb el que establixen els articles 22.e) i 35.c) de la Llei de Govern Valencià, a proposta del conseller de Justícia, Interior i Administracions Públiques, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i amb la deliberació prèvia del Consell de la Generalitat, en la reunió del dia 4 de novembre de 2005,

DECRETE

Article únic. Aprovació del reglament

S'aprova el Reglament de la Llei d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme, el text del qual figura com annex d'este decret.

Disposicions finals

Primera. Habilitació per al seu desenrotllament

La conselleria competent en matèria d'interior queda facultada per a adoptar totes les disposicions que calguen per al desplegament d'este decret.

Segona. Habilitació de crèdits

La conselleria competent en matèria d'economia i hisenda habilitarà els crèdits necessaris per a, a càrrec dels pressupostos de la Generalitat, fer efectives les previsions del reglament que s'aprova en este decret.

Tercera. Entrada en vigor

El present decret vigirà l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 4 de novembre de 2005

El president de la Generalitat,

FRANCISCO CAMPS ORTIZ

El conseller de Justícia, Interior i Administracions Públiques,

MIGUEL PERALTA VIÑES

ANNEX

Reglament de la Llei d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme

CAPÍTOL I

Disposicions generals

Article 1. Objecte

Este reglament té com a objecte el desplegament de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme. La Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme.

Article 2. Àmbit personal d'aplicació

1. De conformitat amb el que disposa la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, este reglament regula les indemnitzacions i accions assistencials de les quals podran beneficiar-se les víctimes d'un atemptat terrorista i els seus familiars més pròxims; així com les subvencions que podran concedir-se a associacions, fundacions, entitats i institucions, sense finalitats lucratives, l'objecte principal de les quals siga la representació i defensa dels interessos de les víctimes del terrorisme.

2. A l'efecte del que disposa este reglament, tindran la consideració de familiars més pròxims el cònjuge o la persona lligada per relació afectiva anàloga a la conjugal i, també, els fills o menors en acolliment familiar permanent, els pares, els néts, els germans i els avis que, en el moment de la defunció, convisquen de forma estable amb la víctima i en depenen econòmicament.

Es reconeixerà la relació afectiva anàloga a la conjugal en convivència estable, com a mínim, durant dos anys, anteriors al moment de la defunció, tret que hagen tingut descendència comuna i, en este cas, bastarà la simple convivència.

S'entendrà que una persona depén econòmicament de la víctima quan, en el moment de la defunció, visca totalment o parcialment al seu càrrec i no perceba, en un còmput anual, rendes o ingressos, de qualsevol naturalesa, superior al cent cinquanta per cent del salari mínim interprofessional vigent en eixe moment en còmput anual.

3. Pel que fa al rescabalament pels danys materials, també podran ser indemnitzades les persones jurídiques que els hagen patit.

Article 3. Àmbit territorial d'aplicació

1. Amb caràcter general, per a acollir-se a les ajudes previstes en la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, l'atemptat terrorista haurà d'haver-se produït al territori de la Comunitat Valenciana.

2. Conforme a les previsions contingudes en la disposició addicional segona de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, en cas d'atemptats terroristes produïts fora del territori de la Comunitat Valenciana, podran concedir-se ajudes excepcionals als valencians i valencianes que hagen sigut víctimes o als seus familiars més pròxims.

Article 4. Comissió d'Avaluació

1. Es crea la Comissió d'Avaluació, amb el caràcter d'òrgan col·legiat adscrit a la conselleria competent en matèria d'interior, la qual exercirà les funcions d'estudi, valoració i informe de les propostes de resolució en els procediments tramitats.

2. La composició de la Comissió d'Avaluació serà la següent:

a) Presidència: el càrrec de president recaurà en el titular de la direcció general competent en matèria d'interior, o persona en qui delegue.

b) Vocals:

– Un representant de la conselleria competent en matèria d'interior.

– Un representant de la conselleria competent en matèria d'economia i hisenda.

– Un representant de la conselleria competent en matèria de sanitat.

– Un representant de la conselleria competent en matèria d'educació.

– Un representant de la conselleria competent en matèria d'assistència social.

– Un representant de la conselleria competent en matèria d'ocupació.

– Un representant de la conselleria competent en matèria d'habitatge.

– Un representant de la conselleria competent en matèria d'empresa i indústria.

Tots els vocals hauran de ser funcionaris de carrera de l'administració de la Generalitat, amb el rang de cap d'àrea o de servici.

c) Secretaria: el càrrec de secretari correspondrà al vocal representant de la conselleria competent en matèria d'interior.

3. La Comissió d'Avaluació, el règim de funcionament de la qual s'ajustarà al que disposa el capítol II del títol II de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, establirà el règim de convocatòries i el caràcter i la periodicitat de les reunions. Igualment, podrà determinar criteris a fi d'assegurar un tractament homogeni en la instrucció dels expedients.

4. La direcció general competent en matèria d'interior prestarà el suport administratiu i el suport tècnic necessaris per al funcionament de la Comissió d'Avaluació.

CAPÍTOL II

Indemnització per danys físics o psíquics i

reparació de danys materials

Secció primera

Danys físics o psíquics

Article 5. Indemnització per danys físics o psíquics

1. Conforme amb el que disposa l'article 6 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, l'administració de la Generalitat concedirà indemnitzacions per danys físics o psíquics patits com a conseqüència d'atemptat terrorista, amb ocasió de defunció, gran invalidesa, incapacitat permanent absoluta, incapacitat permanent total, incapacitat permanent parcial, incapacitat temporal i lesions de caràcter permanent no invalidants.

2. Per a percebre de l'administració de la Generalitat les indemnitzacions per danys físics o psíquics prèviament hauran de ser sol·licitades i concedides les indemnitzacions previstes a l'efecte per la normativa estatal. Tot això sense perjuí de l'excepció prevista en l'article 12.3 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat.

Article 6. Quantia

L'administració de la Generalitat, si s'escau, concedirà la indemnització per quantia equivalent al trenta per cent de la concedida per l'administració de l'estat.

Article 7. Beneficiaris

1. Serà beneficiària de les indemnitzacions regulades en esta secció la víctima de l'atemptat terrorista que haja patit els danys físics o psíquics.

2. D'acord amb el que preveu l'article 1.1 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, en cas de defunció de la víctima, les indemnitzacions que li puguen correspondre es concediran als seus familiars més pròxims, en atenció a l'orde de prelació següent:

En primer lloc, seran beneficiaris el cònjuge no separat legalment, la persona lligada per relació afectiva anàloga a la conjugal en el termes assenyalats en l'article 2.2, i els fills o menors en acolliment familiar permanent, amb independència de la seua filiació i edat, que hagen conviscut de forma estable amb la víctima i en depenguen econòmicament.

En cas d'inexistència dels anteriors, seran beneficiaris els pares, sempre que hagen conviscut de forma estable amb la víctima i en depenguen econòmicament.

En defecte dels pares, seran beneficiaris, per orde successiu i excloent, els néts, els germans i els avis, sempre que hagen conviscut de forma estable amb la víctima i en depenguen econòmicament.

3. Quan concórreguen cònjuge o persona que haja conviscut amb la víctima amb relació d'afectivitat anàloga a la conjugal i fills, la indemnització es repartirà a parts iguals, corresponent una al cònjuge o persona que convisca i l'altra als fills, i serà distribuïda esta última per parts iguals entre ells.

4. Quan concórreguen el cònjuge no separat legalment i la persona que haja conviscut amb el difunt amb una relació d'afectivitat anàloga a la conjugal, la condició de beneficiari només la tindrà el cònjuge.

5. En altres supòsits de concurrència, la indemnització serà distribuïda per parts iguals entre els beneficiaris que tinguen el mateix dret de prelació.

Secció segona

Danys materials

Article 8. Indemnització per danys materials

1. Conforme amb el que disposa l'article 7 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, l'administració de la Generalitat concedirà indemnitzacions per danys materials causats, com a conseqüència d'un atemptat terrorista, en els habitatges de les persones físiques, en els establiments mercantils o industrials, o en els elements productius de les empreses, a les seus dels partits polítics, sindicats o organitzacions socials, i els produïts als vehicles.

2. Per a percebre de l'administració de la Generalitat les indemnitzacions per danys materials, prèviament hauran de ser sol·licitades i concedides les indemnitzacions previstes a l'efecte per la normativa estatal. Tot això sense perjuí de l'excepció prevista en l'article 12.3 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat.

Article 9. Quantia

1. L'administració de la Generalitat concedirà la indemnització per quantia equivalent al trenta per cent de la concedida per l'administració de l'estat.

2. En cap cas, en la reparació dels danys materials, computant a l'efecte la indemnització que haja concedit l'administració de l'estat, es podrà sobrepassar el valor dels béns danyats.

Article 10. Beneficiaris

1. Seran beneficiaris de les indemnitzacions regulades en esta secció els titulars dels béns danyats, ja siguen persones físiques o jurídiques.

2. En el supòsit de rescabalament de danys en l'habitatge de persones físiques, la indemnització s'abonarà als propietaris, als arrendataris o ocupants, que legítimament hagen efectuat o disposat la reparació.

Secció tercera

Allotjament provisional

Article 11. Allotjament provisional

1. Conforme amb el que disposa l'article 21 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, l'administració de la Generalitat garantirà l'allotjament provisional d'aquelles persones que, com a conseqüència dels danys ocasionats per un atemptat terrorista, hagen d'abandonar el seu habitatge habitual. A l'efecte, podrà celebrar convenis o acords de col·laboració amb altres administracions o amb organitzacions especialitzades en l'auxili o assistència a damnificats en situacions de sinistre o catàstrofe, en els quals es determinarà el percentatge de contribució de les parts a les despeses d'allotjament i el límit temporal cobert.

2. En defecte de conveni o acord, l'administració de la Generalitat podrà concedir una ajuda destinada a sufragar el lloguer d'un habitatge semblant al danyat o les despeses d'allotjament en un establiment hoteler. Per a percebre esta ajuda, prèviament hauran de ser sol·licitades i concedides les indemnitzacions previstes a l'efecte per la normativa estatal. Tot això sense perjuí de l'excepció prevista en l'article 12.3 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat.

3. L'ajuda a què es referix l'apartat anterior es referirà al període en què es realitzen les obres de reparació de l'habitatge habitual, tret que estes es prolonguen per causa imputable al beneficiari, i serà per una quantia equivalent al trenta per cent de la concedida per l'administració de l'estat.

4. En cap cas, l'ajuda per allotjament provisional, computant a l'efecte la que haja concedit l'administració de l'estat, no podrà sobrepassar el cost del lloguer o de les despeses de l'allotjament efectivament suportades.

Secció quarta

Procediment

Article 12. Terminis de sol·licitud

La sol·licitud d'indemnització per danys físics o psíquics, la sol·licitud d'indemnització per danys materials, i la sol·licitud d'ajuda per allotjament provisional, podran formalitzar-se a partir de la data del fet causant, i fins a un any després de la notificació de la resolució administrativa o jurisdiccional ferma per la qual es concedisca o desestime la sol·licitud d'indemnització, o de la curació o determinació de l'abast de les seqüeles, quan es tracte de danys físics o psíquics.

Article 13. Competència

1. Correspon a la conselleria competent en matèria d'interior la tramitació dels procediments i el pagament de les indemnitzacions o ajudes.

2. Els esmentats procediments seran tramitats per la direcció general competent en matèria d'interior, la qual sotmetrà les propostes corresponents de resolució a l'informe de la Comissió d'Avaluació regulada en el present reglament.

3. Conforme amb el que disposa l'article 4.2 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, el Consell de la Generalitat, a proposta de la conselleria competent en matèria d'interior, resoldrà els procediments.

Article 14. Sol·licituds

1. El procediment per al reconeixement de les indemnitzacions i ajudes s'iniciarà mitjançant la sol·licitud de l'interessat, i s'acompanyarà dels documents següents:

a) Còpia del document nacional d'identitat i número d'identificació fiscal si es tracta d'espanyols o, si el sol·licitant posseïra una altra nacionalitat, passaport o document acreditatiu de la seua personalitat.

b) Còpia de la resolució administrativa o jurisdiccional ferma per la qual es concedix o denega la corresponent indemnització per l'administració de l'estat.

c) En cas de defunció de la víctima, en tot cas, haurà d'aportar-se el certificat de defunció, i el llibre de família que acredite el vincle familiar o la documentació que acredite l'existència de relació afectiva anàloga a la conjugal i de dependència econòmica.

d) En cas de defunció de la víctima, els fills majors d'edat, els pares, els néts, els germans i els avis, hauran d'aportar documentació que acredite la convivència i la dependència econòmica.

e) La documentació específica que, en funció de la indemnització o ajuda sol·licitada, s'assenyale en el model normalitzat de sol·licitud.

2. Totes les persones interessades que s'acullen al seu dret d'una mateixa víctima procuraran formular la petició de rescabalament en la mateixa sol·licitud. Una vegada iniciat el procediment, les noves sol·licituds formulades per persones diferents de les que l'hagen instat, i que es presenten abans de dictar la corresponent resolució, s'acumularan a l'expedient, de conformitat amb el que disposa l'article 73 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Article 15. Instrucció

1. L'òrgan instructor realitzarà d'ofici les actuacions que estime pertinents per a la comprovació dels fets o les dades al·legades i podrà sol·licitar la documentació complementària.

2. Quan falte una dada o document preceptiu l'interessat serà requerit perquè esmene l'omissió en el termini de 10 dies, i pot ser tingut per desistit si no ho fa, de conformitat amb el que preveu l'article 71 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

3. L'òrgan instructor podrà sol·licitar a les autoritats policials, al Ministeri Fiscal, als òrgans jurisdiccionals o de l'administració, la informació que calga per a substanciar de forma adequada el procediment.

4. L'òrgan instructor podrà proposar directament que es resolga la inadmissió a tràmit de les sol·licituds de reconeixement de drets que manquen manifestament de fonament per no estar compresos els fets invocats entre els quals, conforme als termes de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, generen el dret a les indemnitzacions o a les ajudes previstes.

5. Acabada la instrucció del procediment, totes les actuacions efectuades seran remeses a la Comissió d'Avaluació, la qual informarà la proposta d'acord corresponent que, a través del conseller competent en matèria d'interior, serà elevada per a l'aprovació del Consell de la Generalitat.

Article 16. Resolució

1. Mitjançant acord del Consell de la Generalitat, adoptat a proposta de la conselleria competent en matèria d'interior, seran resolts els procediments regulats en este capítol. Estos acords posaran fi a la via administrativa i podran ser recorreguts potestativament en reposició o impugnats directament davant de l'orde jurisdiccional contenciós administratiu.

2. El Consell de la Generalitat podrà acordar, motivadament, la inadmissió a tràmit de les sol·licituds, quan estes manquen manifestament de fonament, per no estar compresos els fets invocats entre els que, conforme als termes de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, generen el dret a les indemnitzacions o ajudes previstes.

Article 17. Termini per a emetre i notificar les resolucions

El termini màxim per a emetre i notificar la resolució a l'interessat serà de sis mesos, comptats des de la data en què la sol·licitud haja tingut entrada en qualsevol dels registres de la conselleria competent en matèria d'interior.

Sección quinta

Fons de solidaritat i crèdits preferents

Article 18. Fons de solidaritat

1. Conforme amb el que disposa l'article 23 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, en supòsits excepcionals i d'acreditada urgència, la conselleria competent en matèria d'interior podrà anticipar fons als afectats per actes terroristes, per a atendre les despeses derivades de les necessitats immediates, fins a la percepció de les corresponents indemnitzacions o ajudes.

2. En dits casos, a instància de part, o d'ofici per l'administració quan l'afectat estiguera impossibilitat per a fer-ho, la direcció general competent en matèria d'interior instruirà un expedient amb el caràcter d'urgència, en el qual, comprovat el nexe causal entre els danys produïts i l'acte terrorista, i verificada la titularitat del dret al rescabalament, proposarà al conseller competent en matèria d'interior la resolució corresponent sobre la quantitat que ha de ser anticipada.

3. Estes bestretes podran ser lliurades com a pagaments a justificar i, en tot cas, seran a compte de les indemnitzacions o ajudes que concedisca posteriorment l'administració de la Generalitat.

Article 19. Crèdits preferents

1. Conforme amb el que disposen els articles 5.2 i 10 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, i amb independència de les indemnitzacions o ajudes previstes en els articles anteriors, l'administració de la Generalitat, mitjançant la conselleria o organisme competent, realitzarà les gestions oportunes per a la consecució, a favor dels afectats, de crèdits sense interés o al més baix interés possible, a través d'entitats financeres públiques o privades que operen a la Comunitat Valenciana.

2. A l'efecte, l'administració de la Generalitat, a través de la conselleria o organisme competent en la matèria, podrà celebrar convenis amb les referides entitats financeres.

CAPÍTOL III

Accions assistencials

Secció primera

Prestacions

Article 20. Assistència sanitària

1. Conforme amb el que disposa l'article 15 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, l'administració de la Generalitat, a través de la seua xarxa, atendrà la cobertura sanitària tant de la víctima com dels seus familiars més pròxims, en el cas que la dita assistència no estiga resolta per assegurança pública o privada.

2. Si l'assistència sanitària necessària no pot prestar-se a través de la xarxa pública, s'haurà de prestar en altres centres i l'administració assumirà les despeses generades.

3. L'assistència sanitària comprendrà el tractament mèdic, la implantació de pròtesi, les intervencions quirúrgiques i les necessitats ortopèdiques que es deriven de les lesions produïdes.

4. Plantejada la sol·licitud d'assistència sanitària, l'òrgan instructor la traslladarà a la conselleria competent en matèria de sanitat, d'acord amb el que disposa l'article 30.5 d'este reglament.

Article 21. Assistència psicològica immediata

1. Conforme amb el que disposa l'article 16 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, l'administració de la Generalitat prestarà assistència psicològica immediata a la víctima i als seus familiars més pròxims però queda exceptuada esta prestació del procediment i els tràmits regulats en la secció segona d'este capítol.

2. Per a la prestació de l'assistència psicològica de caràcter immediat s'empraran els recursos propis de l'administració o, si s'escau, d'altres institucions o entitats privades especialitzades. En este últim cas l'administració assumirà les despeses generades.

Article 22. Assistència psicosocial de seqüeles

1. Conforme amb el que disposa l'article 17 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, l'administració de la Generalitat prestarà, prèvia prescripció facultativa, l'assistència psicològica especialitzada, i facilitarà l'atenció personal i social necessària, a les persones que arrosseguen seqüeles psicosomàtiques com a conseqüència d'un acte terrorista o que patisquen en general problemes psicològics derivats d'un atemptat patit per elles, o pels seus familiars més pròxims.

2. Per a la prestació de l'assistència psicosocial de seqüeles s'empraran els recursos propis de l'administració, que a l'efecte podrà instrumentar concerts amb institucions o entitats privades. En defecte de l'anterior, es prestarà l'assistència a través de les institucions o entitats que calguen i l'administració assumirà les despeses generades.

3. Plantejada la sol·licitud d'assistència psicosocial de seqüeles, l'òrgan instructor la traslladarà a les conselleries competents en matèria de sanitat i assistència social, de conformitat amb el que disposa l'article 30.5 del reglament.

Article 23. Assistència psicopedagògica

1. Conforme amb el disposa l'article 18 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, l'administració de la Generalitat prestarà assistència psicopedagògica als alumnes d'educació infantil, primària i secundària obligatòria que, com a conseqüència d'un acte terrorista patit per ells, o pels seus familiars més pròxims, presenten dificultats d'aprenentatge o problemes d'adaptació social.

2. L'assistència psicopedagògica serà gratuïta i es prestarà, en la mesura que siga possible, a través dels recursos propis de l'administració. En defecte de l'anterior, l'assistència serà prestada a través de les institucions o entitats que calguen i l'administració assumirà les despeses generades.

3. Plantejada la sol·licitud d'assistència psicopedagògica, l'òrgan instructor la traslladarà a les conselleries competents en matèria d'educació i assistència social, de conformitat amb el que disposa l'article 30.5 d'este reglament.

Article 24. Beques i ajudes a l'estudi

1. Conforme amb el que disposa l'article 19 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, l'administració de la Generalitat concedirà beques i ajudes a l'estudi quan, com a conseqüència d'un acte terrorista, per a l'estudiant, o per als seus pares, tutors o els qui en tenen cura, es deriven danys personals d'especial transcendència, o els inhabiliten per a l'exercici de la seua professió habitual.

2. Plantejada la sol·licitud de beca o ajuda a l'estudi, l'òrgan instructor la traslladarà a la conselleria competent en matèria d'educació, d'acord amb el que disposa l'article 3.5 d'este reglament.

Article 25. Ajudes en l'àmbit laboral

1. Conforme amb el que disposa l'article 20 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, les persones que com a conseqüència d'un acte terrorista patisquen danys que els impossibiliten per al normal exercici del seu lloc de treball seran objecte de plans de reinserció professional, programes d'autoocupació o d'ajudes per a la creació de noves empreses.

2. Plantejada la sol·licitud d'ajuda en este àmbit, l'òrgan instructor la traslladarà a la conselleria competent en matèria d'ocupació, d'acord amb el que disposa l'article 3.5 d'este reglament.

Article 26. Incompatibilitats

L'assistència sanitària, la psicològica immediata, la psicosocial de seqüeles, la psicopedagògica, les beques i ajudes a l'estudi, i les ajudes en l'àmbit laboral, regulades en este capítol, seran incompatibles amb les de la mateixa naturalesa que puguen prestar, per les mateixes causes, altres administracions públiques.

Secció segona

Procediment

Article 27. Terminis de sol·licitud

1. La sol·licitud d'assistència psicosocial de seqüeles podrà formalitzar-se a partir de la data del fet causant i fins a un any després de la data en què es produïsca la curació o la determinació de l'abast de les seqüeles derivades.

2. La sol·licitud de la resta de prestacions podrà formalitzar-se en el termini d'un any comptador des de la producció del fet causant.

Article 28. Competència

1. Correspon a la conselleria competent en matèria d'interior la tramitació dels procediments.

2. Els referits procediments seran tramitats per la direcció general competent en matèria d'interior, la qual sotmetrà les propostes de resolució corresponents a l'informe de la Comissió d'Avaluació regulada en este reglament.

3. Conforme amb el que disposa l'article 4.2 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, el Consell de la Generalitat, a proposta de la conselleria competent en matèria d'interior, resoldrà els procediments.

Article 29. Sol·licituds

1. El procediment per al reconeixement de prestacions assistencials s'iniciarà mitjançant la sol·licitud de l'interessat, i s'acompanyarà dels documents següents:

a) Còpia del document nacional d'identitat i número d'identificació fiscal si es tracta d'espanyols, o si el sol·licitant posseïra una altra nacionalitat, passaport o document acreditatiu de la seua personalitat.

b) Còpia de la resolució del Ministeri de l'Interior per la qual es concedix o denega, la prestació corresponent per l'administració de l'estat.

c) La documentació específica que, en funció de la prestació assistencial sol·licitada, siga determinada en el model normalitzat de sol·licitud.

Article 30. Instrucció

1. L'òrgan instructor realitzarà d'ofici les actuacions que estime pertinents per a la comprovació dels fets o les dades al·legades i podrà sol·licitar la documentació complementària.

2. Quan falte una dada o un document preceptiu es requerirà l'interessat perquè esmene l'omissió en el termini de 10 dies, o pot ser tingut per desistit si no ho fa, de conformitat amb el que preveu l'article 71 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

3. L'òrgan instructor podrà sol·licitar a les autoritats policials, al Ministeri Fiscal, als òrgans jurisdiccionals o de l'administració, la informació que necessite per a substanciar de forma adequada el procediment.

4. L'òrgan instructor podrà proposar directament que es resolga la inadmissió a tràmit de les sol·licituds de reconeixement de drets que manquen manifestament de fonament per no estar compresos els fets invocats entre els que, conforme als termes de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, generen el dret a les prestacions previstes.

5. L'òrgan instructor traslladarà l'expedient a les conselleries afectades, perquè estes, en el termini de 20 dies, emeten un informe i proposen les actuacions i mesures procedents.

6. Finalitzada la instrucció del procediment, es farà trasllat de tot allò que s'ha actuat a la Comissió d'Avaluació, que informarà la proposta d'acord corresponent, la qual, a través del conseller competent en matèria d'interior, serà elevada per a l'aprovació pel Consell de la Generalitat.

Article 31. Resolució

1. Mitjançant acord del Consell de la Generalitat, adoptat a proposta de la conselleria competent en matèria d'interior, seran resolts els procediments regulats en este capítol. Estos acords posaran fi a la via administrativa i podran ser recorreguts potestativament en reposició o impugnats directament davant de l'orde jurisdiccional contenciós administratiu.

2. El Consell de la Generalitat podrà acordar, motivadament, la inadmissió a tràmit de les sol·licituds, quan estes manquen manifestament de fonament, per no estar compresos els fets invocats entre els que, conforme als termes de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, generen el dret a les prestacions previstes.

Article 32. Termini per a emetre i notificar les resolucions

El termini màxim per a emetre i notificar la resolució a la persona interessada serà de sis mesos, comptats des de la data en què la sol·licitud haja tingut entrada en qualsevol dels registres de la conselleria competent en matèria d'interior.

CAPÍTOL IV

Subvencions

Article 33. Objecte, òrgan competent i procediment

1. De conformitat amb el que disposa l'article 13 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, la conselleria que tinga les competències en matèria d'interior convocarà anualment, mitjançant una orde, un concurs per a la concessió de subvencions a associacions, fundacions, entitats i institucions, sense finalitats lucratives, l'objecte principal de la qual siga la representació i defensa dels interessos de les víctimes del terrorisme.

2. L'orde de convocatòria serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i contindrà les bases reguladores que, en tot cas, s'ajustaran a allò que s'ha disposat per la normativa vigent en matèria de subvencions.

3. La concessió de les subvencions correspondrà al conseller competent en matèria d'interior, a proposta de la Comissió d'Avaluació prevista en este reglament.

Article 34. Beneficiaris de les subvencions

Podran ser beneficiaris de les subvencions les associacions, fundacions, entitats i institucions, sense finalitats lucratives, l'objecte principal de les quals siga la representació i defensa dels interessos de les víctimes del terrorisme, que despleguen programes assistencials adreçats a pal·liar les situacions personals o col·lectives de les víctimes, o pretenguen el desplegament i execució de programes d'activitats de dignificació de les víctimes, o activitats destinades a l'educació i conscienciació social contra el flagell terrorista en qualsevol de les seues manifestacions en la defensa dels valors de la convivència pacífica i democràtica.

Article 35. Activitats subvencionades

Les subvencions regulades en este capítol seran destinades al compliment i foment de les activitats a què fa referència l'article 13.2 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat.

Article 36. Caràcter acumulatiu de les subvencions

Mapa web