Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE de 13 de desembre del 2002, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'aprova la Instrucció de Comptabilitat per a la Generalitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 4400 de 17.12.2002
Número identificador:  2002/13970
Referència Base de Dades:  5627/2002
 



ORDE de 13 de desembre del 2002, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'aprova la Instrucció de Comptabilitat per a la Generalitat Valenciana. [2002/13970]

Per mitjà d'Orde de 16 de juliol del 2001 de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, s'aprova el Pla General de Comptabilitat Pública de la Generalitat Valenciana.

Com a conseqüència de l'aprovació del Pla General de Comptabilitat Pública de la Generalitat Valenciana es planteja la necessitat de desplegar la normativa comptable i a estos efectes la present orde aprova la instrucció de comptabilitat de la Generalitat Valenciana.

La dita instrucció s'estructura en quatre títols, el títol I, al seu torn, es dividix en regles i els títols II, III i IV en capítols i regles.

El títol I, denominat «Principis generals», recull les regles de tipus general aplicables a la comptabilitat de la Generalitat Valenciana. Entre elles, es poden destacar les següents:

Definició de l'àmbit d'aplicació de la Instrucció de Comptabilitat i destinataris de la informació comptable.

El títol II tracta del model del Sistema d'Informació Comptable de la Generalitat Valenciana i es poden destacar els següents aspectes:

Es configura el Sistema d'Informació Comptable de la Generalitat Valenciana com un conjunt integrat d'àrees comptables que haurà de garantir la concordança, l'exactitud i l'automatisme dels registres que, per a cada una de les operacions comptables, s'hagen de produir en els subsistemes als quals l'operació afecte, així com la coherència entre els distints nivells d'informació, tant a nivell agregat com de detall.

Es relacionen els fins del Sistema d'Informació Comptable de la Generalitat Valenciana, classificats en fins de gestió, de control i fins d'anàlisi i divulgació.

Finalment, es descriuen les funcions i competències de la Intervenció General de l'administració de la Generalitat Valenciana en matèria de comptabilitat.

El títol III, denominat «De les dades a incorporar al sistema», recull les regles relatives als justificants de les operacions que es registren en el sistema, així com aquelles que es referixen a la incorporació de dades al sistema i a l'arxiu i conservació dels justificants de les operacions i dels suports de les anotacions comptables.

El títol IV, denominat: «De la informació a obtindre del sistema», regula fonamentalment el contingut, formació i publicació dels comptes anuals de la Generalitat Valenciana.

El detall del contingut dels comptes anuals de la Generalitat Valenciana comprén totes les operacions pressupostàries, patrimonials, i de tresoreria portades a terme durant l'exercici, que s'estructuren en: Balanç; Compte del resultat economicopatrimonial; Estat de liquidació del Pressupost i Memòria.

S'ha inclòs la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana del «Resum del Compte de la Generalitat Valenciana», a fi que tots els possibles destinataris de la informació comptable puguen disposar de dades sobre l'activitat desplegada per l'administració de la Generalitat Valenciana.

En virtut d'això, a proposta de la Intervenció General de la Generalitat Valenciana,

ORDENE

Article únic. Aprovació de la Instrucció de Comptabilitat per a la Generalitat Valenciana.

S'aprova la instrucció de Comptabilitat que s'adjunta en la present Orde, les normes de la qual seran d'aplicació a l'administració general de la Generalitat Valenciana i a les entitats autònomes de caràcter administratiu.

Disposició addicional

La Intervenció General de la Generalitat Valenciana proposarà l'ampliació del contingut de la memòria regulat en el Títol IV de la present instrucció de comptabilitat, d'acord amb el que establix el Pla General de la Comptabilitat Pública de la Generalitat Valenciana, en funció de l'adaptació, millora i desplegament del sistema informàtic comptable de la Generalitat Valenciana.

Disposició derogatòria

Queden derogades totes les normes d'igual o inferior rang en allò que contradiguen o s'oposen al que disposa la Instrucció de Comptabilitat que s'aprova per esta orde.

Disposició final

Entrada en vigor

La present orde entrarà en vigor el sendemà de la publicació, amb efectes en la formació i rendició del Compte de l'administració General de la Generalitat Valenciana corresponent a l'exercici 2002 i als exercicis següents.

València, 13 de desembre del 2002

El conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació,

VICENTE RAMBLA MOMPLET

INSTRUCCIÓ DE COMPTABILITAT PÚBLICA PER A

LA GENERALITAT VALENCIANA

Índex

Títol I. Principis generals

Regla 1. Àmbit d'aplicació.

Regla 2. Aplicació del Pla General de Comptabilitat Pública.

Regla 3. Exercici comptable.

Regla 4. Destinataris de la informació comptable.

Regla 5. Operacions pendents d'aplicar al Pressupost.

Títol II. Sistema d'Informació Comptable de l'administració

Capítol 1r. Normes Generals.

Regla 6. Definició

Regla 7. Objecte.

Regla 8. Fins

Regla 9. Objecte dels Comptes Anuals.

Capítol 2n. Funcions i Competències.

Regla 10. De la Intervenció General de la Generalitat Valenciana.

Títol III. Dades a incorporar al sistema

Capítol 1r. Justificants de les operacions

Regla 11. Justificació

Regla 12. Mitjos de justificació

Capítol 2n. Incorporació de dades al Sistema.

Regla 13. Suport de les anotacions comptables

Regla 14. Autorització.

Regla 15. Presa de raó.

Capítol 3r. Arxiu i conservació.

Regla 16. Arxiu i conservació dels justificants de les operacions i dels suports de les anotacions comptables.

Regla 17. Conservació dels registres comptables.

Títol IV. De la informació a obtindre del sistema

Capítol 1r. Comptes anuals de la Generalitat Valenciana.

Regla 18. Delimitació.

Regla 19. Contingut.

Regla 20. Balanç.

Regla 21. Compte del resultat economicopatrimonial.

Regla 22. Estat de liquidació del pressupost.

Regla 23. Memòria.

Regla 24. Informació de caràcter financer.

Regla 25. Informació sobre l'execució de les despeses públiques.

Regla 26. Informació sobre l'execució dels ingressos públics.

Regla 27. Informació sobre l'immobilitzat no financer.

Regla 28. Informació sobre les inversions financeres.

Regla 29. Informació sobre l'endeutament.

Regla 30. Informació sobre les operacions d'intercanvi financer.

Regla 31. Informació d'operacions no pressupostàries.

Regla 32. Informació de valors rebuts en depòsit.

Regla 33. Informació de les operacions per administració de recursos per compte d'altres ens públics.

Capítol 2n. Formació i publicació dels comptes anuals de la Generalitat Valenciana.

Regla 34. Formació.

Regla 35. Publicació.

TÍTOL I

Principis Generals

Regla 1. Àmbit d'aplicació

Les normes contingudes en la present instrucció seran d'aplicació a l'administració de la Generalitat Valenciana i a les entitats autònomes de caràcter administratiu.

Regla 2. Aplicació del Pla General de Comptabilitat Pública

La comptabilitat de la Generalitat Valenciana es durà pel mètode de la partida doble i s'haurà d'ajustar al Pla General de Comptabilitat Pública aprovat per Orde de 16 de juliol del 2001, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, en els termes que a continuació s'indiquen:

a) El registre de les operacions comptables es realitzarà aplicant els principis comptables i les normes de valoració que es fixen en les seues parts primera i cinquena, respectivament, així com pel que establixen aquelles instruccions que es dicten per la Intervenció General de la Generalitat Valenciana.

b) Els comptes anuals es formaran i elaboraran, segons el que disposa el capítol IV del Títol III del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana i en el títol IV d'esta Instrucció.

Regla 3. Exercici comptable

L'exercici comptable coincidirà amb l'any natural.

Regla 4. Destinataris de la informació comptable

La informació comptable que s'elabore per l'administració de la Generalitat Valenciana i les entitats autònomes de caràcter administratiu anirà dirigida als següents destinataris:

a) La Intervenció General de la Generalitat Valenciana.

b) Els gestors interns.

c) La Sindicatura de Comptes.

d) Les Corts Valencianes.

e) Entitats públiques i privades, associacions i ciutadans en general.

Regla 5. Operacions pendents d'aplicar al pressupost

Tot reconeixement de l'obligació porta implícita la corresponent proposta de pagament, entenent com tal la sol·licitud per part de l'autoritat competent que ha reconegut l'existència d'una obligació perquè, d'acord amb la normativa vigent, l'ordinador general de pagaments procedisca a efectuar l'ordenació del seu pagament. Una vegada acordat el reconeixement de l'obligació, el servici gestor competent expedirà un document OK el qual, junt amb la documentació que haja de servir de justificant a l'operació, serà tramés a la Intervenció delegada.

Quan per raons justificades no s'haja efectuat dins de l'exercici corrent el reconeixement d'obligacions corresponents a béns o servicis efectivament rebuts en el dit exercici, els centres gestors de despesa adoptaran les mesures oportunes per a trametre a les intervencions delegades els documents necessaris per a registrar les dites obligacions amb imputació al pressupost de l'exercici següent.

Prenent com a referència la data de realització de la despesa que haurà de figurar en el document comptable, es registrarà en la comptabilitat economicopatrimonial de l'exercici corrent un creditor per operacions pendents d'aplicar al pressupost, a través del compte 409 previst en el Pla General de Comptabilitat Pública de la Generalitat Valenciana.

El dit compte quedarà saldat al registrar-se en la comptabilitat economicopatrimonial la imputació pressupostària de l'operació en l'exercici següent.

TÍTOL II

Sistema d'Informació Comptable de la Generalitat Valenciana

Capítol I

Normes generals

Regla 6. Definició

La comptabilitat de la Generalitat Valenciana es configura com un sistema de registre, elaboració i comunicació d'informació sobre l'activitat realitzada d'acord amb els principis comptables i les normes de valoració recollits en el Pla General de Comptabilitat Pública de la Generalitat Valenciana.

Regla 7. Objecte

El Sistema d'Informació Comptable de la Generalitat Valenciana té per objecte registrar totes les operacions de naturalesa pressupostària, econòmica, financera i patrimonial que es produïsquen en el seu àmbit.

Haurà de permetre:

a) Registrar operacions que tinguen incidència en l'obtenció del Balanç i en la determinació del Resultat economicopatrimonial.

b) Registrar les operacions corresponents a l'execució del pressupost de despeses i del pressupost d'ingressos, posant de manifest el resultat pressupostari.

També permetrà registrar les operacions derivades dels saldos que provenen de pressupostos tancats i les relatives tant a despeses de caràcter pluriennal, com a tramitació anticipada d'expedients de despesa.

c) Registrar les operacions de naturalesa no pressupostària.

d) Registrar les operacions d'administració dels recursos d'altres ens públics gestionats per la Generalitat Valenciana.

e) Registrar i posar de manifest els moviments i situació de la Tresoreria.

f) El seguiment i control dels pagaments a justificar, de les bestretes de caixa fixa i dels projectes de despesa gestionats.

g) Registrar les operacions relatives a l'endeutament de l'administració general de la Generalitat Valenciana.

h) Registrar les operacions de constitució i cancel·lació de garanties i depòsits que es produïsquen possibilitant el seu seguiment i control.

Regla 8. Fins

a) Fins de gestió

a.1) Subministrar informació econòmica i financera útil per a la presa de decisions.

a.2) Mostrar l'execució del pressupost de la Generalitat Valenciana posant de manifest els resultats pressupostaris.

a.3) Posar de manifest els moviments i situació de la Tresoreria.

a.4) Establir el Balanç posant de manifest la composició i situació del seu patrimoni així com les seues variacions i determinar els resultats des del punt de vista economicopatrimonial.

a.5) Possibilitar l'inventari i el control de l'immobilitzat.

a.6) Possibilitar el control de l'endeutament.

b) Fins de control

b.1) Proporcionar les dades necessàries per a la formació dels comptes anuals que s'han de rendir a la Sindicatura de Comptes.

b.2) Proporcionar informació per a l'exercici dels controls de legalitat, financer i d'eficàcia.

c) Fins d'anàlisi i divulgació:

c.1) Facilitar dades i antecedents necessaris per a la confecció dels comptes econòmics del sector públic i els nacionals d'Espanya.

c.2) Subministrar informació útil per a altres destinataris distints als òrgans gestors i de control.

Regla 9. Objecte dels comptes anuals

Els comptes anuals tindran caràcter unitari i mostraran la situació patrimonial i financera, l'execució del pressupost i els resultats de la Generalitat Valenciana.

CAPÍTOL II

Funcions i competències

Regla 10. De la Intervenció General de la Generalitat Valenciana

Correspon a la Intervenció General de la Generalitat Valenciana en matèria de comptabilitat:

a) Promoure l'exercici de la potestat reglamentària que en matèria de comptabilitat pública de la Generalitat Valenciana s'atribuïx al conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació.

b) Dictar les instruccions sobre l'organització i el procediment a seguir en el seu àmbit d'actuació.

c) Dictar les instruccions relatives a l'aplicació dels principis comptables i normes de valoració a l'administració general de la Generalitat Valenciana i interpretar les normes contingudes en la present instrucció.

TÍTOL III

Dades a incorporar al sistema

CAPÍTOL I

Justificants de les operacions

Regla 11. Justificació

Tot acte o operació de caràcter administratiu, civil o mercantil, amb repercussió pressupostària, financera, patrimonial o econòmica, haurà d'estar degudament acreditat amb el corresponent justificant que pose de manifest la seua realització.

Regla 12. Mitjos de justificació

La justificació dels distints fets susceptibles de comptabilització s'ajustaran, en tot cas, als requisits i a les garanties que s'establisquen per a cada un dels distints tipus d'operacions, d'acord amb les normes que regulen els procediments administratius a través dels quals els dits fets es materialitzen.

CAPÍTOL II

Incorporació de dades al sistema

Regla 13. Operacions comptables

Les operacions es comptabilitzaran de forma que les seues dades queden degudament registrades en tots els subsistemes als quals l'operació afecte en funció de la seua naturalesa.

La nota d'intervenció comptable de qualsevol operació, d'acord amb la normativa específica que regule l'operatòria a seguir, es realitzarà basant-se en una comunicació emesa per l'autoritat que haja aprovat l'operació objecte de registre, i a l'efecte s'utilitzarà algun dels procediments següents:

a) El registre individual de les dades relatives a la dita operació.

b) La incorporació massiva de dades relatives a grups d'operacions.

Regla 14. Autorització

En els supòsits d'operacions que hagen de ser registrades amb base en documents comptables o de captura de dades, perquè les corresponents dades puguen ser incorporades al sistema serà necessari que els dits documents estiguen degudament autoritzats per qui tinga atribuïdes facultats per a això segons les normes de procediment que siguen aplicables en cada cas.

Regla 15. Nora d'intervenció

En tot document que haja produït anotacions en comptabilitat haurà de figurar una diligència de nota d'intervenció acreditativa, com a mínim, de la data, el nombre d'assentament i l'import amb què el dit document haja quedat registrat individualitzadament.

CAPÍTOL III

Arxiu i conservació

Regla 16. Arxiu i conservació dels justificants de les operacions i dels suports de les anotacions comptables

Els justificants a què es referix el capítol 1r del present títol III hauran de conservar-se, junt amb els documents comptables corresponents o, si és el cas, amb els suports electrònics, informàtics o telemàtics, per les intervencions delegades on s'haja produït la incorporació de les dades de les respectives operacions, fins que s'efectue el seu enviament a la Sindicatura de Comptes.

Regla 17. Conservació dels registres comptables

Realitzada la tramesa a la Sindicatura de Comptes, les intervencions delegades enviaran a la Intervenció General de la Generalitat Valenciana els justificants de les operacions i dels suports de les anotacions comptables per al seu arxiu i conservació.

TÍTOL IV

De la informació a obtindre del sistema

CAPÍTOL I

Comptes anuals de la Generalitat Valenciana

Regla 18. Delimitació

Per mitjà de l'aplicació dels principis comptables recollits en el Pla General de Comptabilitat Pública de la Generalitat Valenciana, els comptes anuals de l'administració de la Generalitat Valenciana i de les entitats autònomes de caràcter administratiu mostraran la imatge fidel del patrimoni, de la situació financera, dels resultats i de l'execució del pressupost; i estaran a disposició dels distints destinataris de la informació comptable.

Regla 19. Contingut

1) Els comptes anuals de l'administració de la Generalitat Valenciana i de les entitats autònomes de caràcter administratiu comprendran totes les operacions pressupostàries, patrimonials i de tresoreria portades a terme durant l'exercici, i s'estructuraran en:

a) Balanç.

b) Compte del resultat economicopatrimonial.

c) Estat de liquidació del pressupost.

d) Memòria.

2) En la confecció dels comptes anuals se seguiran les normes establides en la part quarta del Pla General de Comptabilitat Pública de la Generalitat Valenciana.

Regla 20. Balanç

El Balanç comprendrà, amb la deguda separació, els béns i drets, així com les possibles despeses diferides, que constituïsquen l'actiu de l'administració de la Generalitat Valenciana i les obligacions i els fons propis que formen el seu passiu.

Regla 21. Compte del resultat economicopatrimonial

El Compte del resultat economicopatrimonial comprendrà, amb la deguda separació, els ingressos i beneficis de l'exercici, les despeses i pèrdues d'este i, per diferència, el resultat, estalvi o desestalvi.

Regla 22. Estat de liquidació del pressupost

L'estat de liquidació del pressupost constarà de les següents parts:

1.Liquidació del pressupost de despeses.

2.Liquidació del pressupost d'ingressos.

3.Resultat pressupostari.

El contingut de cada una d'estes parts serà el que a continuació s'indica:

a) Liquidació del pressupost de despeses:

Per al `pressupost de despeses de l'exercici que es tanca i les posteriors modificacions a este, detallarà:

– Crèdits pressupostaris inicials.

– Modificacions dels crèdits pressupostaris.

– Crèdits pressupostaris definitius.

– Despeses compromeses.

– Obligacions reconegudes netes.

– Romanents de crèdit a 31 de desembre.

Així mateix, informarà sobre les obligacions pendents de pagament a 31 de desembre.

b) Liquidació del pressupost d'ingressos.

Per al pressupost d'ingressos de l'exercici que es tanca i les posteriors modificacions a este, detallarà:

– Previsions pressupostàries inicials.

– Modificacions de les previsions pressupostàries.

– Previsions pressupostàries definitives.

– Drets reconeguts nets.

– Recaptació neta.

– Drets cancel·lats.

– Drets pendents de cobrament a 31 de desembre.

c) Resultat pressupostari. Posarà de manifest les següents magnituds:

El resultat pressupostari, calculat com la diferència entre els drets reconeguts nets i les obligacions reconegudes netes, imputats al pressupost de l'exercici, corresponents a la realització d'operacions no financeres i d'actius financers, amb indicació de la incidència d'estos dos components.

En el resultat pressupostari, els drets reconeguts nets inclouen el total de drets reconeguts durant l'exercici minorat pel total de drets anul·lats, els cancel·lats per insolvències i altres causes, i els cancel·lats en espècie durant el mateix.

La variació neta de passius financers, obtinguda com a diferència entre els drets reconeguts nets i les obligacions reconegudes netes per este tipus d'operacions.

El saldo pressupostari, com a agregació del resultat pressupostari i la variació neta de passius financers.

Regla 23. Memòria

La memòria, que completarà i ampliarà la informació continguda en el Balanç, en el Compte del resultat economicopatrimonial i en l'estat de liquidació del pressupost, constarà de les següents parts:

1. Informació de caràcter financer.

2. Informació sobre l'execució de les despeses públiques.

3. Informació sobre l'execució dels ingressos públics.

4. Informació sobre l'immobilitzat no financer.

5. Informació sobre les inversions financeres.

6. Informació sobre l'endeutament.

7. Informació sobre les operacions d'intercanvi financer.

8. Informació d'operacions no pressupostàries.

9. Informació de valors rebuts en depòsit.

10. Informació de les operacions per administració de recursos per compte d'altres ens públics.

La Intervenció General de la Generalitat Valenciana podrà ampliar, aclarir o comentar el contingut de la memòria incorporant la informació addicional que siga necessària per a l'adequada comprensió de l'activitat realitzada, de forma que, d'acord amb el que establix el Pla General de Comptabilitat Pública de la Generalitat Valenciana, els comptes anuals expressen la imatge fidel del patrimoni, de la situació financera, de l'execució del pressupost i del resultat economicopatrimonial de l'administració de la Generalitat Valenciana.

Regla 24. Informació de caràcter financer

a) Romanent de Tresoreria. Posarà de manifest el romanent de tresoreria a fi d'exercici, amb indicació dels distints components que el configuren: drets pendents de cobrament, descomptats els de dubtós cobrament; obligacions pendents de pagament i fons líquids. La quantificació dels drets pendents de cobrament de dubtós cobrament es determinarà per l'import de la provisió realitzada a fi d'exercici per mitjà d'una estimació global del risc de fallits existent en els saldos de deutors.

El Romanent de Tresoreria Total així obtingut distingirà entre Romanent de Tresoreria afectat i Romanent de Tresoreria no afectat. El Romanent de Tresoreria afectat està constituït per la suma de les desviacions acumulades positives de despeses amb finançament afectat de cada una de les aplicacions del pressupost d'ingressos que els financen. D'altra banda en el Romanent de Tresoreria no afectat es distingirà el romanent de tresoreria disponible per a cancel·lar les operacions de tresoreria vigents a 31 de desembre de l'exercici corrent i el romanent de tresoreria disponible per a finançar, si és el cas, despeses generals. Per tant, el Romanent de Tresoreria no afectat disponible per a finançar despeses generals estarà determinat per l'import del Romanent de Tresoreria total menys el Romanent de tresoreria afectat, menys el Romanent de tresoreria no afectat disponible per a cancel·lar operacions de tresoreria vigents a 31 de desembre de l'exercici corrent.

b) Estat de Tresoreria. S'indicaran els saldos inicial i final de tresoreria, així com el flux net de tresoreria de l'exercici, este últim s'expressarà com a diferència entre els cobraments i pagaments realitzats.

c) Conciliació del resultat economicopatrimonial i el resultat pressupostari. Per mitjà de l'estat de conciliació del resultat economicopatrimonial i el resultat pressupostari es posaran de manifest les diferències entre estos dos resultats. En primer lloc, es tindran en compte les diferències temporals d'imputació entre la comptabilitat financera i pressupostària; així mateix es reflectiran les diferències permanents procedents dels distints conceptes que engloba el gasto i ingrés pressupostari i la despesa i l'ingrés meritat.

Regla 25. Informació sobre l'execució de les despeses públiques

a) Romanents de crèdit. Amb el mateix nivell de desagregació que presente l'estat de liquidació del pressupost de despeses corrents, es detallaran els romanents de crèdit compromesos.

b) Situació del saldo de crèdits. Amb el mateix nivell de desagregació que presente l'estat de liquidació del pressupost de despeses corrents, es mostrarà la situació que en fi d'exercici presente el saldo de crèdit de cada una de les aplicacions pressupostàries, indicant la seua composició d'acord amb el següent detall:

– Saldo de crèdit total.

– Crèdit disponible.

– Crèdit retingut per a despeses.

– Crèdit no disponible.

c) Amb el mateix nivell de desagregació que presenta l'estat de liquidació del pressupost de despeses corrents es mostrarà d'acord amb la classificació funcional del pressupost de despeses de l'exercici que es tanca, la següent informació:

– Crèdits pressupostaris inicials.

– Modificacions dels crèdits pressupostaris.

– Crèdits pressupostaris definitius

– Despeses compromeses.

– Obligacions reconegudes netes.

– Romanents de crèdit a 31 de desembre.

– Pagaments realitzats fins a 31 de desembre.

– Obligacions pendents de pagament a 31 de desembre.

d) Subvencions corrents i de capital concedides.

e) Creditors per operacions pendents d'aplicar a pressupost. Per a les despeses realitzades que, per estar pendents d'imputació pressupostària a 31 de desembre, figuren reflectides comptablement a través del compte 409 «Creditors per operacions pendents d'aplicar a pressupost», es detallaran les aplicacions pressupostàries a les quals s'haurien d'haver imputat i el seu import.

f) Creditors per periodificació de despeses pressupostàries. Per a les obligacions no vençudes derivades de despeses meritades o béns i servicis efectivament rebuts que, a 31 de desembre, figuren reflectides comptablement a través del compte «Creditors per periodificació de despeses pressupostàries», es detallaran les aplicacions pressupostàries a les quals corresponguen així com el seu import.

g) Resultat d'Operacions Pressupostàries no financeres. Posarà de manifest la diferència entre drets recaptats i obligacions reconegudes netes del pressupost de l'exercici corrent corresponent a la realització d'operacions pressupostàries no financeres.

El resultat d'operacions pressupostàries no financeres així obtingut s'ajustarà, en primer lloc a l'alça amb els crèdits finançats en l'exercici, si és el cas, amb romanent de tresoreria no afectat disponible per a despeses generals; en segon lloc, quan s'obtinguen desviacions de finançament positiu imputable a l'exercici en despeses amb finançament afectat, es minoraran els drets recaptats de les operacions pressupostàries no financeres i, finalment, en el cas de desviacions de finançament negatiu imputable a l'exercici es minoraran les obligacions reconegudes netes per operacions pressupostàries no financeres.

h) Obligacions de pressupostos tancats. Per a cada una de les aplicacions de pressupostos tancats en les quals, a l'inici de l'exercici hi haja obligacions pendents de pagament.

– Import de les obligacions pendents de pagament a 1 de gener.

– Rectificacions del saldo entrant i anul·lacions.

– Total d'obligacions.

– Prescripcions.

– Pagaments realitzats.

– Obligacions pendents de pagament a 31 de desembre.

i) Compromisos de despesa a càrrec de pressupostos d'exercicis posteriors. En relació amb les despeses que estiguen compromeses a càrrec de pressupostos d'exercicis successius, s'indicarà el seu import així com l'any a què es referisquen.

Regla 26. Informació sobre l'execució dels ingressos públics

a) Procés de gestió. Amb el nivell de desagregació que presente l'estat de liquidació del pressupost d'ingressos i de les modificacions al mateix, s'informarà sobre:

– Drets pressupostaris reconeguts nets, calculats com a diferència entre drets reconeguts i drets anul·lats:

– Anul·lació de drets pressupostaris.

– Recaptació neta, posant de manifest:

– Recaptació total.

– Devolucions d'ingressos realitzades.

– Drets cancel·lats.

b) Devolucions d'ingressos. Amb el mateix nivell de desagregació que l'establit per a la informació a què es referix la lletra a) anterior, es detallaran els següents imports relatius a les devolucions d'ingressos pressupostaris:

– Devolucions pendents de pagament a 1 de gener.

– Modificacions al saldo inicial.

– Devolucions reconegudes durant l'exercici.

– Total devolucions reconegudes.

– Devolucions pagades.

– Devolucions pendents de pagament a 31 de desembre.

c) Drets a cobrar de pressupostos tancats. Mostrarà la següent informació desagregada a nivell de concepte pressupostari:

– Drets a cobrar nets, amb indicació de:

– Liquidacions pendents de cobrar a 1 de gener.

– Rectificacions al saldo entrant.

– Drets anul·lats per anul·lació de liquidacions.

– Drets anul·lats per ajornaments i fraccionaments.

– Total drets a cobrar nets.

– Drets cancel·lats.

– Drets pendents de cobrament.

Regla 27. Informació sobre l'immobilitzat no financer

Presentarà el següent contingut:

– Immobilitzat immaterial. Oferirà el detall dels elements de l'immobilitzat que comptablement es reflectixen a través dels comptes del subgrup 21 «Immobilitzacions immaterials»

– Immobilitzat material. Oferirà el detall dels elements de l'immobilitzat que comptablement es reflectisquen a través dels comptes del subgrup 22 «Immobilitzacions materials».

Regla 28. Informació sobre inversions financeres

Presentarà el següent contingut:

a) Informació sobre inversions financeres en capital. Per a les inversions financeres en capital es presentarà la següent informació:

– Informació sobre inversions financeres permanents en el capital de societats mercantils i d'empreses privades.

– Dividends i participacions en beneficis.

b) Informació sobre inversions financeres en patrimoni.

c) Informació sobre inversions financeres en valors de renda fixa.

Regla 29. Informació sobre l'endeutament

El seu contingut serà el següent:

1. Situació i moviment del Deute de la Generalitat Valenciana. Esta informació s'estructurarà de la següent manera:

– Situació del Deute. Es detallaran els deutes creats a curt i llarg termini en euros.

– Creació del Deute. S'indicarà l'import total del deute creat.

– Disminucions del Deute de la Generalitat Valenciana. S'indicarà l'import total de les disminucions de deute.

– Situació del Deute.

Moneda distinta d'euro. Es detallaran els deutes creats a curt i llarg termini en moneda distinta d'euro.

– Creació del Deute. Moneda distinta d'euro. S'indicarà l'import total del deute creat.

– Disminucions del Deute. Moneda distinta d'euro. S'indicarà l'import total de les disminucions de deute.

2. Interessos. Esta informació s'estructurarà en les següents parts:

– Interessos explícits del Deute de la Generalitat Valenciana.

– Interessos explícits del Deute de la Generalitat Valenciana. Moneda distinta d'euro.

– Rendiments implícits i diferències negatives entre valors de reembors i emissió del Deute de la Generalitat Valenciana.

– Rendiments implícits i diferències negatives entre valors de reembors i emissió del Deute de la Generalitat Valenciana. Moneda distinta d'euro.

– Cost total del Deute de la Generalitat Valenciana. Es detallarà el deute individual i es reflectirà el seu cost total.

3. Situació dels interessos vençuts. Esta informació presentarà el següent contingut:

– Interessos pendents de pagament. Euros i moneda distinta d'euro.

– Interessos pendents d'aplicar a pressupost. Es detallaran els deutes, tant en euros com en moneda distinta d'euro que presenten quantitats pendents d'aplicar al pressupost per interessos ja siga a l'inici o a la conclusió de l'exercici.

4.Avals. S'informarà sobre els avals en vigor a 1 de gener i els concedits durant l'exercici.

Regla 30. Informació sobre les operacions d'intercanvi financer

1.Operacions d'intercanvi financer de divises.

– Descripció i característiques. S'informarà sobre l'operació principal o el conjunt d'operacions principals sobre les quals s'han realitzat les operacions d'intercanvi financer de divises.

En el cas que una operació d'intercanvi financer es realitze amb la finalitat d'anul·lar una altra operació d'intercanvi financer s'informarà d'això en ambdues operacions.

– Resultat de les operacions d'intercanvi financer de divises. Es detallarà cada operació i s'informarà del resultat acumulat des de la seua formalització o la seua assumpció fins a fi de l'exercici o fins al venciment produït en el mateix.

2.Operacions d'intercanvi financer d'interessos.

– Descripció i característiques: S'informarà sobre l'operació principal o el conjunt d'operacions principals sobre les quals s'han realitzat les operacions d'intercanvi financer d'interessos.

– Resultat de les operacions d'intercanvi financer d'interessos. Es detallarà cada operació i s'informarà del resultat acumulat des de la seua formalització o el seu anunci fins a fi de l'exercici o fins al venciment.

Regla 31. Informació d'operacions no pressupostàries

1) Deutors no pressupostaris. Per a cada un dels conceptes de caràcter deutor a través dels quals es reflectisquen comptablement les operacions no pressupostàries es posaran de manifest:

– Saldo a 1 de gener.

– Modificacions del saldo inicial.

– Càrrecs realitzats durant l'exercici.

– Total deutors.

– Abonaments realitzats durant l'exercici.

– Deutors pendents de cobrament a 31 de desembre.

2) Creditors no pressupostaris. Per a cada un dels conceptes de caràcter creditor a través dels quals es reflectisquen comptablement les operacions no pressupostàries, es detallaran:

– Saldo a 1 de gener.

– Modificacions del saldo inicial.

– Abonaments realitzats durant l'exercici.

– Total creditors.

– Càrrecs realitzats durant l'exercici.

– Creditors pendents de pagament a 31 de desembre.

Pel que es referix a la informació relativa a garanties i depòsits constituïts es presentarà com a complement a l'anterior i amb el detall que permeten els registres d'informació específica, la següent informació:

– Saldo pendent de cancel·lar a 1 de gener.

– Modificacions al saldo inicial.

– Constitucions de l'exercici.

– Total garanties i depòsits constituïts.

– Cancel·lacions de l'exercici, indicant les produïdes per devolució, confiscació i prescripció.

– Saldo pendent de cancel·lar a 31 de desembre.

3) Partides pendents d'aplicació. Per a cada un dels conceptes de caràcter no pressupostari a través dels quals es reflectisquen els cobraments i pagaments pendents d'aplicació, presentarà la següent informació:

– Dels cobraments pendents d'aplicació, amb indicació de:

– Cobraments pendents d'aplicació a 1 de gener.

– Modificacions al saldo inicial.

– Cobraments realitzats durant l'exercici.

– Total cobraments pendents d'aplicació.

– Cobraments aplicats durant l'exercici.

– Cobraments pendents d'aplicació a 31 de desembre.

– Dels pagaments pendents d'aplicació, expressant:

– Pagaments pendents d'aplicació a 1 de gener.

– Modificacions al saldo inicial.

– Pagaments realitzats durant l'exercici.

– Total pagaments pendents d'aplicació.

– Pagaments aplicats durant l'exercici.

– Pagaments pendents d'aplicació a 31 de desembre.

Regla 32. Informació de valors rebuts en depòsit

– Valors rebuts en depòsit. Esta informació es posarà de manifest de manera que, per a cada un dels conceptes per mitjà dels que es registren comptablement els valors depositats, dins dels quals s'inclouen els avals i segurs de caució rebuts, s'indique:

– Depòsits rebuts pendents de tornar a 1 de gener.

– Modificacions de saldo inicial.

– Depòsits rebuts durant l'exercici.

– Total depòsits rebuts.

– Depòsits cancel·lats.

– Depòsits rebuts pendents de tornar a 31 de desembre.

Pel que es referix a la informació relativa a garanties constituïdes, es presentarà com a complement a l'anterior i amb el detall que permeten els registres d'informació específica, la següent informació:

– Saldo pendent de cancel·lar a 1 de gener.

– Modificacions al saldo inicial.

– Constitucions de l'exercici.

– Total garanties constituïdes.

– Cancel·lacions de l'exercici, indicant les produïdes per devolucions, confiscació i cancel·lacions d'ofici.

– Saldo pendent de cancel·lar a 31 de desembre.

Regla 33. Informació de les operacions per administració de recursos per compte d'altres ens públics

En relació amb les operacions d'administració de recursos que comptablement hagen de ser registrades a través de comptes del subgrup 45 «Deutors i creditors per administració de recursos per compte d'altres ens públics», s'haurà d'obtindre la informació que a continuació s'indica:

1) Gestió dels recursos administrats.

a) Drets reconeguts.

b) Anul·lació de drets.

c) Drets reconeguts nets.

d) Recaptació neta.

e) Drets cancel·lats.

f) Drets pendents de cobrament.

2) Devolucions d'ingressos. Amb el mateix nivell de desagregació que per a la informació anterior, es mostrarà la informació relativa a les operacions de devolució d'ingressos per recursos d'altres ens públics realitzades durant l'exercici, detallant:

– Devolucions pendents de pagament a 1 de gener.

– Modificacions al saldo inicial.

– Devolucions reconegudes durant l'exercici.

– Total devolucions reconegudes.

– Devolucions pagades.

– Devolucions pendents de pagament a 31 de desembre.

3) Obligacions derivades de la gestió dels recursos administrats per compte d'altres ens públics. Amb el mateix nivell de desagregació que per a la informació dels punts anteriors, s'inclourà la informació relativa a les obligacions derivades de la gestió realitzada durant l'exercici en relació amb els recursos d'altres ens públics, amb detall de:

– Saldo pendent de pagament a 1 de gener.

– Rectificació del saldo inicial.

– Recaptació líquida obtinguda durant l'exercici.

– Quantitats reintegrades durant l'exercici.

– Total a pagar.

– Pagaments realitzats.

– Saldo pendent de pagament a 31 de desembre.

4) Comptes corrents en efectiu. Per a cada un dels conceptes que s'utilitzen per a reflectir comptablement les operacions de lliuraments a compte i liquidació dels recursos gestionats, s'indicaran:

– Saldo a 1 de gener, diferenciant-lo segons siga deutor o creditor.

– Pagaments.

– Cobraments.

– Saldo a 31 de desembre, distingint-lo segons el seu caràcter deutor o creditor.

5) Saldos pendents de cobrament segons el seu grau d'exigibilitat.

Esta informació posarà de manifest la situació d'exigibilitat que presenten els saldos pendents de cobrament a fi d'exercici.

CAPÍTOL II

Formació i Publicació del Compte anual de

La Generalitat Valenciana

Regla 34. Formació

1. Els comptes anuals de l'administració de la Generalitat Valenciana i de les entitats autònomes de caràcter administratiu es formaran a l'acabament de l'exercici comptable i una vegada que s'hagen registrat totes les operacions que hagen de ser imputades a este.

Formant par dels comptes anuals de l'administració de la Generalitat Valenciana i de les entitats autònomes de caràcter administratiu s'obtindrà un resum dels dits comptes que inclourà la següent informació:

1. Balanç

2. Compte de resultat economicopatrimonial.

3. Liquidació del pressupost de despeses per articles.

4. Liquidació del pressuposto de despeses per capítols.

5. Liquidació del pressupost de despeses por seccions.

6. Liquidació del pressupost d'ingressos per capítols.

7. Resultat pressupostari.

8. Romanent de Tresoreria.

La Intervenció General de la Generalitat Valenciana proposarà l'ampliació, adaptació o modificació del resum dels comptes anuals a fi d'adequar-lo als possibles canvis que es puguen produir en els criteris de tractament de les operacions o de presentació de la informació comptable.

2. Com a fase prèvia a la rendició dels comptes anuals de la Generalitat Valenciana, es presentarà, per la Intervenció General de la Generalitat Valenciana, la liquidació del pressupost corrent en els terminis establits en l'article 48 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, incloent-hi els següents estats definits en les regles 22 i 23 de la present instrucció de comptabilitat:

– Romanent de Tresoreria.

– Estat del resultat pressupostari.

Regla 35. Publicació

Mapa web