Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 14/2013, de 4 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents públics i privats concertats que impartixen ensenyances d'Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7001 de 11.04.2013
Número identificador:  2013/3471
Referència Base de Dades:  003357/2013
 



ORDE 14/2013, de 4 d'abril, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents públics i privats concertats que impartixen ensenyances d'Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat de la Comunitat Valenciana. [2013/3471]

Preàmbul



Títol I. Disposicions de caràcter general

Capítol únic. Objecte i àmbit

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Article 2. Accés als centres

Article 3. Particularitats i excepcions



Títol II. L'adscripció dels centres

Capítol únic. Procediment

Article 4. L'adscripció

Article 5. Criteris d'adscripció

Article 6. L'adscripció d'ofici

Article 7. L'adscripció dels centres privats concertats

Article 8. L'adscripció d'un centre privat concertat a un centre públic

Article 9. Termini per a efectuar les adscripcions

Article 10. Notificació de les adscripcions



Títol III. Actuacions prèvies al procés d'admissió

Capítol I. Calendari d'admissió

Article 11. Calendari del procés d'admissió

Article 12. Contingut de la resolució de calendari

Article 13. Confirmació de plaça

Capítol II. Àrees d'influència

Article 14. Determinació

Article 15. Publicació

Capítol III. Comissions d'escolarització

Article 16. Comissions d'escolarització

Article 17. Composició de les comissions d'escolarització

Article 18. Competències de les comissions d'escolarització

Article 19. Comissions de districte

Article 20. Comissions sectorials

Capítol IV. Alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu

Article 21. Detecció de l'alumnat

Article 22. Reserva de places escolars

Article 23. Distribució de les places escolars

Article 24. Assignació de places escolars

Capítol V. Determinació de vacants

Article 25. Determinació i oferta de places escolars

Article 26. Competència



Títol IV. Procés d'admissió

Capítol I. Petició de plaça escolar

Article 27. Informació pública

Article 28. Model oficial de sol·licitud

Article 29. Presentació de sol·licituds

Article 30. Sol·licitud de plaça escolar inexistent

Capítol II. Acreditació de les circumstàncies al·legades

Article 31. Germans

Article 32. Domicili

Article 33. Pares treballadors del centre

Article 34. Renda

Article 35. Discapacitat

Article 36. Família nombrosa

Article 37. Antics alumnes

Article 38. Simultaneïtat d'estudis

Article 39. Circumstància específica

Article 40. Esportista d'elit

Article 41. Resultats acadèmics

Article 42. Mare gestant

Capítol III. Valoració de les peticions de plaça escolar

Article 43. Verificació de les dades aportades

Article 44. Admissió automàtica

Article 45. Valoració de les circumstàncies al·legades

Article 46. Assignació de vacants de primer curs de Batxillerat

Article 47. Llista provisional de l'alumnat admés

Article 48. Publicació de la llista provisional

Article 49. Reclamacions contra la llista provisional

Article 50. Publicació de la llista definitiva

Article 51. Reclamacions, recursos i denúncies

Capítol IV. Matrícula

Article 52. Formalització de la matrícula

Article 53. Documentació necessària

Capítol V. Actuacions posteriors

Article 54. Remissió de dades

Article 55. Custòdia de la documentació

Article 56. Escolarització sobrevinguda

Article 57. Vacants sobrevingudes



Disposicions transitòries

Primera. Calendari d'admissió del curs 2013-2014

Segona. Adscripció dels centres curs 2013-2014



Disposicions addicionals

Primera. Alumnat de primer cicle d'Educació Secundària Obligatòria en col·legis públics

Segona. Procés restringit

Tercera. Centres de caràcter singular

Quarta. Escoles infantils de primer cicle d'Educació Infantil

Quinta. Prioritats per als esportistes i per a l'alumnat d'ensenyances de música i dansa

Sexta. Canvi de modalitat lingüística

Sèptima. Incidència en les dotacions de gasto



Disposició derogatòria

Única. Derogació normativa



Disposicions finals

Primera. Desplegament

Segona. Informació complementària

Tercera. Vigència



Annex I. Criteris

Annex II. Confirmació de plaça

Annex II.1.1. Relació provisional d'alumnat que ha confirmat plaça escolar

Annex II.1.2 Relació provisional d'alumnat que no ha confirmat plaça escolar

Annex II.2.1. Relació definitiva d'alumnat que ha confirmat plaça escolar

Annex II.2.2. Relació definitiva d'alumnat que no ha confirmat plaça escolar

Annex III. Sol·licitud d'admissió en Educació Infantil i ensenyances bàsiques

Annex IV. Sol·licitud d'admissió en Batxillerat

Annex V. Sol·licitud de plaça que no existix

Annex VI. Criteri de renda de la unitat familiar

Annex VII. Vacants. Educació Infantil

Annex VIII. Vacants. Educació Primària

Annex IX. Vacants. Educació Secundària Obligatòria

Annex X. Vacants. Batxillerat

Annex XI. Relació provisional d'alumnat admés

Annex XII. Relació provisional d'alumnat no admés

Annex XIII. Relació definitiva d'alumnat admés

Annex XIV. Relació definitiva d'alumnat no admés

Annex XV. Vacants

Annex XVI. Vacants

Annex XVII. Graduat en Educació Secundària Obligatòria

Annex XVIII. Sol·licitud de canvi de programa lingüístic





El Decret 42/2013, de 22 de març, del Consell, de modificació del Decret 33/2007, de 30 de març, pel qual es regula l'accés als centres docents públics i privats concertats que impartixen ensenyances de règim general (DOCV 26.03.2013), autoritza la conselleria competent en educació per al desplegament del que s'hi disposa.



Fent ús de l'autorització concedida, esta orde precisa, desplega i articula els diferents aspectes que regulen el procediment que s'ha de seguir per a determinar l'orde d'admissió de l'alumnat; així mateix desplega les disposicions més generals contingudes en el decret que li dóna cobertura.

Per tot això, vista la proposta de la Direcció General de Centres i Personal Docent, de 4 d'abril de 2013, de conformitat amb esta, i en virtut de les competències que m'atribuïx l'article 28.e) de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, el Decret 19/2012, de 7 de desembre, del president de la Generalitat, pel qual es determinen les conselleries en què s'organitza l'Administració de la Generalitat i el Decret 190/2012, de 21 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova i el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.





ORDENE



TÍTOL I

Disposicions de caràcter general



CAPÍTOL ÚNIC

Objecte i àmbit



Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació

Es regirà pel procediment establit en esta orde l'admissió de l'alumnat en els centres públics i en les ensenyances concertades dels centres privats de la Comunitat Valenciana, que impartisquen ensenyances d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.



Article 2. Accés als centres

L'accés, per primera vegada, als centres i ensenyances a què es referix l'article 1 requerirà procés d'admissió, amb les particularitats que s'establixen en l'article següent.



Article 3. Particularitats i excepcions

1. No requerirà procés d'admissió:

a) El canvi de curs, cicle, etapa o nivell educatiu, dins del mateix centre o recinte escolar, fins a la finalització de l'educació bàsica, a excepció del canvi del primer al segon cicle de l'Educació Infantil.



b) L'accés, per primera vegada, a un centre que impartisca Educació Primària o Educació Secundària Obligatòria quan es tracte d'alumnat procedent d'un centre que impartisca el segon cicle d'Educació Infantil o Educació Primària, respectivament, sempre que s'haja efectuat l'adscripció a què es referix l'article 7 del Decret 33/2007.



c) L'accés, per primera vegada, a un centre d'Educació Infantil de segon cicle de l'alumnat que procedisca d'un centre adscrit de segon cicle d'Educació Infantil incomplet, així com de l'alumnat d'Educació Primària que accedisca a un altre centre d'Educació Primària procedent d'un centre adscrit incomplet.

d) L'alumnat que curse determinats estudis en un centre i que sol·licite el canvi de modalitat lingüística, que s'ajustarà al procediment establit en la disposició addicional quinta.

2. L'accés a una modalitat de Batxillerat requerirà, en tot cas, procés d'admissió, amb independència que l'alumne o alumna ja es trobe cursant altres ensenyances, inclús no obligatòries, en el mateix centre.



El canvi de curs en la modalitat per a la qual haja sigut admés no requerirà nou procés d'admissió.







TÍTOL II

L'adscripció dels centres



CAPÍTOL ÚNIC

Procediment



Article 4. L'adscripció dels centres

1. La conselleria competent en matèria d'educació podrà efectuar les adscripcions, als efectes d'admissió, que s'indiquen en l'article 7 del Decret 33/2007.

2. Amb caràcter previ s'efectuarà un estudi sobre les necessitats d'escolarització, s'efectuarà la corresponent planificació educativa i s'oirà, si és el cas, el consell escolar municipal.



Article 5. Criteris d'adscripció

1. L'adscripció dels centres es podrà efectuar quan els centres estiguen ubicats en la mateixa localitat.

Quan en una mateixa localitat s'hagen configurat distintes àrees d'influència, els centres a adscriure han d'estar situats ambdós en la mateixa àrea o en àrees limítrofes.

Excepcionalment, podran realitzar-se adscripcions entre centres emplaçats en localitats diferents o en àrees d'influència no limítrofs, sempre que pertanguen a la mateixa titularitat i impartisquen distints nivells o etapes educatives.

2. Un centre d'Educació Primària compost per diverses línies podrà ser adscrit a dos centres d'Educació Secundària, quan la capacitat del centre no siga suficient per a atendre l'adscripció de totes les línies del centre de Primària.

No s'acceptarà la sol·licitud d'adscripció a uns quants centres si hi ha la possibilitat d'efectuar-la en un únic centre, i es respectarà el que s'indica en l'apartat 5 d'este article.

3. Quan un centre d'Educació Primària s'adscriga a dos centres d'Educació Secundària, o un d'Educació Infantil de 2n cicle a dos d'Educació Primària, s'identificarà la línia o línies que corresponguen a cada centre adscrit.

4. Els centres d'acció educativa singular de dos línies s'adscriuran, per línies, preferentment a dos centres de Secundària, per a facilitar la distribució del seu alumnat.

Sempre que existisca possible adscripció alternativa (quan l'adscripció puga efectuar-se per separat a dos o més centres de Secundària del mateix àmbit territorial), s'evitarà que a un mateix centre de Secundària s'adscriguen diversos centres d'acció educativa singular.

5. Per a determinar l'adscripció dels centres docents es tindran en compte els factors següents:

a) La capacitat dels centres objecte d'adscripció i dels centres receptors ha de ser suficient per a, a més de garantir la plaça escolar a tot l'alumnat matriculat en el centre receptor, comptar amb les places escolars necessàries per a atendre l'alumnat procedent de les unitats del centre adscrit.

b) Proximitat dels centres objecte d'adscripció als centres receptors i ubicació de tots estos en la mateixa àrea d'influència o en àrees limítrofes. Esta proximitat ha d'entendre's com a distància relativa o ponderada entre els distints centres objecte de l'adscripció.



c) L'adscripció s'efectua entre centres que compartixen modalitat o programa lingüístic i garantirà la continuïtat de l'escolarització de l'alumnat en el programa lingüístic en què estiga matriculat en el centre adscrit.



Article 6. Adscripció d'ofici

Les adscripcions que s'incoen d'ofici seguiran la tramitació següent:

1. Abans de l'1 de desembre cada direcció territorial competent en matèria educativa efectuarà les propostes d'adscripció o de modificació de les adscripcions vigents que considere oportunes.

A les propostes s'acompanyaran els informes de la Inspecció Educativa.

Estes propostes, amb els informes indicats, seran remeses a la direcció general competent en matèria de règim jurídic dels centres docents, la qual resoldrà, a la vista de la proposta i després del corresponent estudi de les necessitats d'escolarització i la planificació educativa, prèvia consulta al consell escolar municipal o a l'ajuntament quan aquell no estiga constituït.

2. La direcció general competent en matèria de règim jurídic dels centres docents, després dels oportuns estudis de necessitats d'escolarització i de planificació, podrà efectuar totes les adscripcions que es necessiten, sense perjuí que demane els informes que corresponguen.



Article 7. Adscripció dels centres privats concertats

Les adscripcions entre centres privats concertats, que s'iniciaran a instàncies de la titularitat dels dits centres, es realitzaran d'acord amb el que s'establix a continuació:

1. La sol·licitud d'adscripció, o de modificació de l'adscripció, es formularà conjuntament en un mateix document per la titularitat d'ambdós centres.

2. Haurà de presentar-se abans del 15 de novembre i haurà de dirigir-se a la direcció territorial competent en matèria educativa en l'àmbit de la qual es troben ubicats els centres.

3. La direcció territorial tramitarà la sol·licitud, abans del 30 de desembre, a la direcció general competent en matèria de règim jurídic dels centres docents, amb la seua proposta, a la qual acompanyarà un informe de la Inspecció Educativa.

4. La direcció general, si de l'elaboració dels estudis d'escolarització i planificació preceptius es deduïx la improcedència d'accedir a allò que s'ha sol·licitat, traslladarà a la titularitat dels centres afectats de les circumstàncies que determinen desestimar la seua sol·licitud perquè efectuen les al·legacions que consideren oportunes en el termini de 10 dies.

5. La titularitat dels centres podrà sol·licitar deixar sense efecte l'adscripció.

Si la dita sol·licitud s'efectua amb l'acord previ dels titulars dels centres afectats per l'adscripció, esta tindrà efectivitat en el curs immediatament posterior.

En el cas que la petició de deixar sense efecte l'adscripció no es formulara per totes les titularitats dels centres afectats, esta no produiria efectes sinó fins transcorreguts tres cursos escolars.

En tot cas, la direcció general resoldrà, i podrà modificar, per necessitats urgents d'escolarització, el termini en què es farà efectiu el que sol·licita.

Els terminis per a sol·licitar deixar sense efecte l'adscripció i per a resoldre la dita sol·licitud seran els mateixos que per a la sol·licitud d'adscripció.

L'Administració educativa podrà incoar expedient de revocació de l'adscripció de centres privats concertats, amb audiència prèvia dels interessats, quan la modificació de l'autorització d'unitats d'algun d'ambdós centres implique impossibilitat de garantir el lloc escolar a tot l'alumnat procedent del centre o dels centres adscrits.





Article 8. Adscripció d'un centre privat concertat a un centre públic



1. La sol·licitud d'adscripció, o de modificació de l'adscripció, haurà de ser formulada, abans del 15 de novembre, pel representant de la titularitat del centre l'adscripció de la qual s'inste, i haurà de dirigir-se a la direcció territorial competent en l'àmbit de la qual es troben ubicats els centres afectats.

2. La direcció territorial tramitarà la sol·licitud a la direcció general competent en matèria de règim jurídic dels centres docents, abans de l'1 de desembre, i adjuntarà la seua proposta i l'informe de la Inspecció Educativa.

3. La direcció general, si de l'elaboració dels estudis d'escolarització i planificació preceptius es deduïx la improcedència d'accedir a allò que s'ha sol·licitat, traslladarà a la titularitat del centre afectat les circumstàncies que conduirien a desestimar la seua sol·licitud perquè efectue les al·legacions que crega oportunes en el termini de 10 dies.



Article 9. Termini per a efectuar les adscripcions

Les resolucions per les quals s'adscriuen els centres docents, es modifiquen o suprimixen les adscripcions, que seran motivades, hauran de dictar-se abans de l'1 de març anterior al curs per al qual seran efectives.

Les sol·licituds efectuades a instàncies de la titularitat dels centres concertats s'entendran desestimades si la resolució no es dicta en la data indicada.



Article 10. Notificació i publicació de les adscripcions

1. Les resolucions per les quals s'accepten, modifiquen o deixen sense efecte les adscripcions dels centres docents es notificaran a la direcció dels centres, quan estos siguen públics; a la titularitat, quan es tracte de centres privats concertats, i als consells escolars municipals en l'àmbit d'acció del qual s'ubiquen els centres objecte de la resolució. En el cas que estos no estiguen constituïts, es remetrà la notificació als ajuntaments de les localitats on estiguen ubicats els centres.



2. Les esmentades resolucions es publicaran en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



TÍTOL III

Actuacions prèvies al procés d'admissió



CAPÍTOL I

Calendari d'admissió



Article 11. Calendari d'admissió

1. En el primer trimestre de l'any natural, la direcció territorial competent dictarà una resolució en què es determine el calendari d'admissió d'alumnat en els centres del seu àmbit competencial, públics i privats concertats.

2. Haurà de fixar, així mateix, el calendari extraordinari d'admissió exclusivament per a aquells centres i nivells que comporten proves extraordinàries.

3. L'esmentada resolució fixarà, de la mateixa manera, el calendari per a la confirmació de plaça, en els centres adscrits, que serà anterior al procés d'admissió.



Article 12. Contingut de la resolució del calendari d'admissió

1. En la resolució a què es referix este article, constaran necessàriament els terminis màxims de:

a) Confirmació de plaça.

b) Publicitat de les àrees d'influència per a les localitats que es determine.

c) Constitució de les comissions d'escolarització.

d) Publicació de les vacants existents en cada centre i de la circumstància específica fixada per cada un d'estos.

e) Presentació de sol·licituds d'admissió i dels documents acreditatius de les circumstàncies a què es referixen els articles 31 a 42 d'esta orde.

f) Publicació de les llistes d'alumnes admesos i no admesos.

g) Formalització de matrícula en els centres.

h) Comunicació de les vacants disponibles a què es referix l'article 54 d'esta orde.

2. La resolució contindrà, a títol informatiu:

a) L'import de l'Indicador Públic de Renda a Efectes Múltiples (IPREM) fixat pel Govern de la nació, per a l'exercici fiscal a què es referix l'article 34.3 d'esta orde.

b) La forma en què els sol·licitants poden obtindre, per mitjans electrònics, la normativa aplicable en el procés d'admissió, els procediments vigents i el model oficial d'instància (en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'educació).

c) Així mateix, s'indicarà el procediment informàtic a què els centres docents poden accedir per a l'obtenció dels annexos i programes necessaris per a la gestió del procediment.



Article 13. Confirmació de plaça

1. Per a fer efectiu el dret de continuïtat en el centre al qual figura adscrit el centre en què l'alumnat està escolaritzat, a què es referix en l'article 7 del Decret 33/2007, serà imprescindible que formalitzen la corresponent confirmació de plaça els pares, mares, tutores o tutors.



2. La confirmació de plaça s'efectuarà per mitjà de la presentació de la corresponent sol·licitud en el centre en què l'alumne estiga escolaritzat, segons el model oficial que figura com a annex II d'esta orde.

La confirmació s'efectuarà en la mateixa modalitat lingüística en què l'alumne curse estudis.

En el cas que desitge canviar de modalitat, s'ajustarà al procediment establit en la disposició addicional quinta d'esta orde.



3. La sol·licitud i, si és el cas, la documentació que s'acompanye haurà de presentar-se en el termini establit a este efecte.

4. Els directors territorials designaran un inspector/a d'educació perquè coordine i supervise l'assignació de places escolars en els centres afectats per l'adscripció.

5. Les actuacions de la direcció dels centres públics i la titularitat dels centres privats concertats, així com de l'inspector/a, hauran d'assegurar, en tot cas, una plaça escolar a tot l'alumnat procedent d'un centre adscrit, llevat que l'alumne o alumna haja optat per no exercir el seu dret a confirmar plaça.

6. Finalitzada esta primera fase, la direcció dels centres públics i la titularitat dels centres privats concertats remetran a l'inspector, esmentat en l'apartat 5 d'este article, la relació definitiva de l'alumnat que ha confirmat plaça escolar, així com la relació dels que no ho hagen fet i, si és el cas, les vacants existents.

7. En el tauler d'anuncis de cada centre d'origen i de destinació de l'adscripció es publicaran les llistes provisionals d'assignació de places escolars, també s'indicarà l'alumnat que no ha confirmat la continuïtat en el centre d'adscripció. Per a això s'utilitzaran els annexos II.1.1 i II.1.2 d'esta orde.

8. En el termini de tres dies hàbils podran formular-se, davant del director o titular del centre d'origen, les reclamacions que es consideren oportunes, les quals hauran de resoldre's en el termini de 2 dies hàbils.

Transcorregut este termini, es publicaran en els taulers d'anuncis dels centres les llistes definitives d'assignació de places escolars. Per a això s'utilitzaran els annexos II.2.1 i II.2.2 d'esta orde.

9. Els directors o titulars dels centres remetran al centre d'adscripció la relació nominal de l'alumnat que ha confirmat plaça, així com del que no ho ha fet, amb indicació del programa lingüístic seguit en el dit centre.

A esta relació s'acompanyaran les sol·licituds de confirmació de plaça i, si és el cas, la documentació al·ludida en l'apartat tres d'este article.





CAPÍTOL II

Àrees d'influència



Article 14. Determinació

1. La determinació de les àrees d'influència als efectes d'admissió d'alumnat pel director territorial competent haurà de regir-se pel que establix l'article 6 del Decret 33/2007.

2. La zona d'influència de cada centre serà prou àmplia a l'efecte de facilitar l'elecció de centre per part de les famílies.

3. Totes les localitats seran zona única d'escolarització, excepte aquelles en què, per les seues característiques particulars, es veja necessari establir-ne més d'una.



Article 15. Publicació

1. La delimitació de les àrees d'influència es comunicarà als consells escolars municipals i a les comissions d'escolarització dels domicilis inclosos en cada una de les àrees d'influència.

2. Estos òrgans d'escolarització traslladaran les esmentades àrees als centres afectats, els quals les publicaran en els seus respectius taulers d'anuncis.





CAPÍTOL III

Comissions d'escolarització



Article 16. Comissions d'escolarització

1. D'acord amb allò que s'ha determinat en l'article 13.1 del Decret 33/2007, en les localitats on hi haja dos o més centres públics i/o concertats del mateix nivell o etapa educativa s'establirà la comissió municipal d'escolarització.

El director territorial competent, oït el consell escolar municipal, constituirà la dita comissió. Així mateix, també podrà establir les comissions d'escolarització de districte o sectorials que considere necessàries.

Si el consell escolar municipal no estiguera constituït, s'oïrà l'ajuntament.

2. La constitució de les dites comissions haurà de realitzar-se amb la suficient antelació perquè les funcions preparatòries del procés d'admissió, atribuïdes a estes, puguen ser efectuades correctament.

3. La direcció territorial, si és el cas, aprovarà l'àmbit d'actuació de les comissions d'escolarització, designarà el seu representant i establirà, així mateix, els procediments adequats que asseguren la coordinació entre estes per al compliment de les funcions que tenen atribuïdes.



4. En les localitats en què, per existir un sol centre escolar públic o concertat, no es constituïsca comissió d'escolarització, les actuacions que corresponguen a esta seran assumides per la direcció territorial que corresponga.

5. Les comissions d'escolarització, en la sessió constitutiva, fixaran el calendari de reunions a celebrar en el procés d'admissió de l'alumnat per a eixe curs escolar.

Este acord tindrà els efectes de convocatòria per a les successives reunions.



Article 17. Composició de les comissions municipals d'escolarització



1. Les comissions municipals d'escolarització estaran integrades per:

a) El president del consell escolar municipal, o persona en qui delegue, que actuarà com a president de la comissió.

Si el consell escolar municipal no està constituït, ocuparà el lloc un representant designat per l'ajuntament.

b) Dos representants de les associacions de pares i mares, en representació del sector públic i privat concertat, respectivament.

c) Dos representants de les associacions de l'alumnat, un pel sector públic i un altre pel sector privat concertat, en els nivells en què l'alumnat tinga representació plena en el consell escolar.

d) El director o directora d'un centre públic.

e) El o la titular d'un centre privat concertat o el seu representant, quan n'hi haja en la localitat.

f) Els presidents de les comissions de districte, si n'hi ha.

g) La representació de l'Administració educativa, designada pel director territorial competent, en nombre no superior a tres.

2. En estes comissions actuarà de secretari, amb veu però sense vot, el del consell escolar municipal o un funcionari designat pel president del consell escolar municipal o per l'ajuntament si no estiguera constituït.

3. El consell escolar municipal designarà d'entre els seus membres les persones en les quals recaiga la representació dels pares, alumnat, direcció dels centres públics i titularitat dels centres docents privats concertats.

4. Els membres de la comissió podran acordar que es convoque a les reunions a totes les persones que consideren que puguen contribuir a la millor consecució dels fins que esta té atribuïts.

Estos actuaran com a assessors sense que tinguen la consideració de membres de la comissió.



Article 18. Competències de les comissions d'escolarització

Les comissions d'escolarització s'ocuparan, en el seu àmbit respectiu, de:

1. Informar els interessats sobre els centres públics i privats concertats existents i sobre les places disponibles en estos.

2. Facilitar als centres docents del seu àmbit la informació i documentació necessària per a la formalització de les sol·licituds de plaça.



3. Rebre dels centres tota la informació i documentació que necessiten per a l'exercici de les seues funcions.

4. Supervisar el procés d'admissió de l'alumnat i el compliment de les normes que el regulen.

5. Demanar la informació i la documentació que consideren necessària per a l'exercici de les seues funcions als centres docents, els ajuntaments o les direccions territorials.

6. Comprovar que cada alumne ha presentat una única instància.

7. Comprovar que en els centres docents s'ha publicat en el tauler d'anuncis allò que s'ha indicat en l'article 27 d'esta orde.

8. Resoldre els problemes d'escolarització que li formulen els consells escolars o, si és el cas, les comissions de districte.

9. Resoldre les reclamacions que es formulen en matèria d'admissió d'alumnat, contra els acords i decisions dels centres públics.



10. Informar la direcció territorial corresponent dels problemes d'escolarització del seu àmbit competencial, i proposar, si és el cas, l'adopció de les mesures pertinents.

En el cas de tractar-se de comissions de districte, esta informació s'efectuarà a través de la corresponent comissió municipal d'escolarització.

11. Verificar, després de l'estudi de les dades del padró i les previsions de demanda de places escolars, el nombre de vacants existents i les sol·licituds sense atendre en els centres del seu àmbit competencial.

12. Escolaritzar l'alumnat que no haja obtingut plaça.

13. Quantificar i comunicar a cada centre les places assignades a estos que es reserven per a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.

14. Facilitar a la direcció territorial competent les dades i la informació que li demane sobre el procés d'admissió de l'alumnat.



Article 19. Les comissions de districte

1. Cada direcció territorial, oït el consell escolar municipal o l'ajuntament si el primer no estiguera constituït, podrà constituir les comissions de districte que es consideren necessàries, en funció del nombre de centres escolars existents.

2. Les comissions de districte, que en el seu àmbit exerciran les competències assignades en l'article anterior, podran referir-se a un o més nivells o etapes educatives, i estaran integrades per:

a) El president serà designat pel director territorial. Esta designació recaurà, preferentment, en un inspector/a d'educació.

b) Els/les directors/es dels centres públics del districte.

c) Els/les titulars dels centres privats concertats del districte o els seus representants.

d) Dos representants de les associacions de pares i mares i dos representants de l'alumnat, si és el cas, designats pel consell escolar municipal o per l'ajuntament si el primer no estiguera constituït.



e) Un membre del consell escolar municipal, designat per l'ajuntament.

3. En l'acte de constitució, la comissió de districte designarà el/la secretari/ària d'esta d'entre els directors/es dels centres.



Article 20. Les comissions sectorials

1. Quan concórreguen les circumstàncies previstes en l'article 13.4 del Decret 33/2007, la direcció territorial competent podrà constituir comissions sectorials d'escolarització perquè efectuen el procés d'admissió de l'alumnat en determinats nivells educatius, o, inclús, dins d'estos, per a determinades modalitats de Batxillerat en l'àmbit territorial que se'ls encomane.

2. Els seus membres seran designats per la direcció territorial i estaran integrades, almenys, per:

a) El president o la presidenta, que representarà a l'Administració educativa.

b) El secretari o la secretària.

c) El director o directora d'un centre públic.

d) El titular d'un centre privat concertat, o el seu representant, quan n'hi haja a la localitat.

e) Un representant de les associacions de mares i pares d'alumnes.



f) Un representant de les associacions de l'alumnat, en el supòsit de tractar-se de nivells en què estos tinguen representació.

g) Un representant de l'Administració local, proposat per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

3. Quan determinades modalitats de Batxillerat compten amb àrees d'influència que comprenguen municipis corresponents a distintes províncies, les direccions territorials implicades podran constituir comissions sectorials d'escolarització, els membres de les quals hauran de ser designats conjuntament per les esmentades direccions territorials.

CAPÍTOL IV

Alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu



Article 21. Detecció de l'alumnat amb necessitats especifiques de suport educatiu

Per a la determinació, oferta i cobertura de les places que s'han de reservar per a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, segons el que determina l'article 9.3 del Decret 33/2007, segons la redacció del Decret 42/2013, se seguirà el procediment que es detalla a continuació:

1. En la sessió constituent, la comissió municipal d'escolarització, per a quantificar les necessitats del seu àmbit competencial, demanarà la informació que necessite als servicis socials de l'ajuntament de què es tracte, als centres d'atenció primerenca, si n'hi ha, als servicis psicopedagògics escolars i/o gabinets psicopedagògics municipals, a les institucions sanitàries i als mateixos centres docents.



2. En l'esmentada informació hauran d'especificar-se i, si és el cas, documentar-se, les característiques de les necessitats que l'alumne presenta.

a) En el cas d'alumnat amb necessitats de compensació es descriuran les condicions socioculturals desfavorables.

Tota la informació disponible respecte a este alumnat es remetrà, segons corresponga, als servicis o gabinets psicopedagògics per a la determinació de les necessitats de compensació.

b) Per a l'alumnat amb necessitats educatives especials, a més d'identificar l'alumnat, s'especificarà tan sols si es proposa l'escolarització en un centre ordinari i els recursos que, si és el cas, necessita l'alumne per a la seua adequada atenció educativa.



Article 22. Reserva de places escolars per a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu

1. La comissió d'escolarització, a la vista de la informació remesa, determinarà l'alumnat que s'ha d'escolaritzar amb necessitats específiques de suport educatiu.

Amb esta informació i l'experiència dels cursos escolars anteriors decidirà les places escolars que es reservaran per a l'escolarització dels alumnes detectats i per als que es puguen detectar en dates posteriors, durant el període d'admissió d'alumnat.

2. La reserva de places tindrà en compte les reduccions de ràtio, fixades per resolució de la direcció territorial competent, per la qual s'escolaritze els alumnes objecte de dictamen.

3. Així mateix, es consideraran les que, si és el cas, puguen correspondre a aquells alumnes pendents de dictamen i/o resolució que previsiblement comporten al seu dia reducció de ràtio.



Article 23. Distribució de places els escolars reservades

1. La comissió determinarà i comunicarà als centres les places escolars que, per a cada curs acadèmic i en els distints nivells, ha de reservar cada centre.

Per a la seua quantificació es tindrà en compte la capacitat del centre, les vacants existents en cada curs i l'alumnat d'estes característiques ja escolaritzat en el centre.

La comissió haurà de reservar les places de manera que es garantisca que l'alumnat objecte d'escolarització per mitjà d'este procediment no es concentre en un o en uns pocs centres de la localitat, i el distribuirà equitativament entre tots els centres públics i privats concertats de l'àmbit geogràfic sobre el qual la comissió d'escolarització té competències.

El criteri d'alumnat d'estes característiques ja escolaritzat en el centre s'aplicarà en orde de menor a major proporció d'este alumnat respecte a la totalitat de la capacitat del centre, i es tendirà a reequilibrar la situació ja existent.

Del que s'ha dit més amunt s'exceptua l'alumnat que necessite equipaments singulars o dotacions professionals difícilment generalitzables.

2. La comissió traslladarà a la direcció territorial les actuacions relatives als instituts d'Educació Secundària afectats.



Així mateix, es comunicarà a la direcció territorial si hi ha detectats menors encara no escolaritzats amb necessitats educatives especials als efectes d'elaboració dels dictàmens d'escolarització i determinació de les disminucions de ràtio que corresponguen.



Article 24. Assignació de les places escolars reservades

1. Les vacants reservades per a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu de cada centre s'oferiran i assignaran a l'alumnat que les presente.

La comissió d'escolarització informarà els pares o tutors de l'alumne amb necessitats específiques de suport educatiu sobre les vacants reservades en els centres de la zona o àmbit geogràfic en què residixen, els facilitarà, si és el cas, l'imprés de sol·licitud a fi que puguen triar fins a deu opcions d'entre les places disponibles.



La sol·licitud s'entregarà en el centre de primera opció.

Quan la sol·licitud es referisca al procés extraordinari, a què es referix l'article 11.2 d'esta orde, en les ensenyances per a les quals estiga previst es podran consignar fins a tres peticions.

2. Si el nombre de vacants reservades és menor que el de sol·licitants s'aplicarà el mateix procediment general de sol·licitud i baremació que a la resta de l'alumnat (publicitat de vacants, sol·licitud de centres en totes les opcions, llistes d'admesos, reclamacions, etc.).

3. Les comissions d'escolarització comprovaran que no hi ha duplicitat de sol·licituds.

4. Si el nombre de sol·licituds presentades és superior al de places reservades, a l'alumnat que l'excedisca se li assignarà plaça escolar en un dels centres en què queden places escolars vacants.

La distribució serà equilibrada i seguint els criteris establits en l'article 23 d'esta orde.

5. Si el nombre d'alumnes sol·licitants és inferior al de places reservades, una vegada finalitzat el termini establit per a formalitzar matrícula, les places que queden lliures s'incorporaran a les oferides en règim ordinari.

Les esmentades places s'assignaran a l'alumnat que inicialment no haja obtingut plaça, segons l'orde que figure en la llista de no admesos.

6. No obstant el que s'ha indicat en el punt anterior, la direcció general competent en matèria de règim jurídic dels centres docents podrà resoldre que estes places escolars no s'assignen a l'alumnat que figura en la llista d'espera i que es reserven per a l'alumnat amb necessitat de suport educatiu que necessite una plaça escolar al llarg del curs escolar.

7. A partir d'esta data, quan es presenten peticions de plaça escolar, d'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu s'oferiran als pares o tutors de l'alumnat les vacants disponibles, a l'efecte que trien, d'entre estes, l'opció d'escolarització que consideren més oportuna.



Estes escolaritzacions es tindran en compte per a determinar les assignacions i reserves de plaça escolar en el procés d'escolarització dels cursos acadèmics següents.

8. En les actuacions d'admissió d'alumnat a realitzar en el procés extraordinari, en les ensenyances per a les quals estiga previst, se seguirà el mateix procediment que s'establix en els apartats anteriors.



La Inspecció Educativa haurà d'informar els responsables dels centres que hagen d'escolaritzar alumnat que necessite compensació educativa de les convocatòries que haja efectuat la conselleria competent en matèria d'educació per a l'aprovació de projectes de compensació.





CAPÍTOL V

Determinació de vacants



Article 25. Determinació i oferta de places escolars

1. En Educació Infantil i educació bàsica, els centres docents oferiran totes les places del primer curs del nivell inferior sostingut totalment amb fons públics.

En tot cas, oferiran totes les places de primer curs del segon cicle d'Educació Infantil, si disposen d'estes ensenyances.

2. En Batxillerat els centres docents públics i privats concertats en les dites ensenyances oferiran totes les places del primer curs d'estes com a vacants, sense perjuí del dret prioritari a ocupar les vacants per l'alumnat del mateix centre que desitge cursar la modalitat de Ciències i Tecnologia, i d'Humanitats i Ciències Socials, segons el que preveu l'article 11.7 del Decret 33/2007.

3. Així mateix, en totes les ensenyances s'oferiran les vacants existents en els cursos restants.

4. Per a determinar les vacants de les ensenyances, a les quals es referix l'apartat primer d'este article, es detrauran prèviament, quan n'hi haja, les places escolars destinades a l'alumnat que reunisca les característiques següents:

a) El del mateix centre que promocione a un altre curs o nivell, d'acord amb allò determinat en l'article 11 del Decret 33/2007.

b) El que repetisca curs.

c) El procedent de centres adscrits que hagen formalitzat la seua reserva de plaça.

d) L'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu. En el cas d'alumnat amb necessitats educatives especials, el dictaminat prèviament.

e) L'alumnat d'ensenyances obligatòries que no dispose de servici educatiu en el seu lloc de residència, s'escolaritze en una altra localitat i utilitze el servici complementari de transport escolar.

f) L'alumnat d'ensenyances obligatòries que no dispose de servici educatiu en el seu lloc de residència, s'escolaritze en una altra localitat i utilitze el servici complementari de residència escolar.

2. Les vacants reservades segons el que s'ha exposat més amunt que no hagen sigut ocupades se sumaran a l'oferta general i s'assignaren segons el que establix esta orde.



Article 26. Competència

1. Les vacants a oferir per a cada curs i modalitat lingüística les determinaran:

a) La direcció dels centres públics, amb l'autorització prèvia de la direcció territorial competent i d'acord amb les unitats autoritzades al centre.

b) La titularitat dels centres concertats d'acord amb les unitats que s'hagen concertat.

2. Les relacions de places escolars disponibles, que s'ajustaran als annexos VII a X d'esta orde, es remetran a la comissió d'escolarització.





TÍTOL VI

Procés d'admissió



CAPÍTOL I

Petició de plaça escolar



Article 27. Informació pública

Les comissions d'escolarització comprovaran que cada un dels centres docents facilita la informació necessària i exposa en el seu tauler d'anuncis el següent:

1. Normativa reguladora de l'admissió de l'alumnat, i en especial l'annex I d'esta orde.

2. Les places vacants per al curs acadèmic a què es referix el procés d'admissió, segons allò que s'ha assenyalat en el títol anterior de la present orde.

3. Àrea d'influència del centre, si és procedent.

4. El calendari d'admissió d'alumnat que es menciona en l'article 11 d'esta orde.

5. El projecte educatiu del centre.

6. La informació a les famílies sobre el programa o, si és el cas, programes plurilingües autoritzats o aprovats, així com del projecte lingüístic de centre, en aquells casos en què este projecte lingüístic haja sigut autoritzat abans d'iniciar-se el procediment d'admissió d'alumnat del curs escolar següent.



Article 28. Model oficial de sol·licitud

1. Les sol·licituds s'ajustaran al model oficial, publicat com a annexos III i IV d'esta orde, que es facilitarà de manera gratuïta en els centres escolars.

També podrà obtindre's per mitjans electrònics, segons s'indica en l'article 10.4 del Decret 33/2007 i en l'article 12 d'esta orde.

2. L'exigència d'altres dades diferents de les que s'hi reflectixen haurà de ser autoritzada expressament per la direcció territorial competent.

No podrà autoritzar-se la inclusió de dades el coneixement de les quals puga implicar discriminació de l'alumnat, segons el que disposa l'article 3.3 del Decret 33/2007.



Article 29. Presentació de les sol·licituds

1. Cada sol·licitant presentarà una única sol·licitud, en la qual podrà consignar fins a 10 peticions.

Quan la sol·licitud es referisca al procés extraordinari, en les ensenyances per a les quals estiguera previst, es podran consignar fins a tres peticions.

A la sol·licitud s'adjuntarà la documentació acreditativa de les circumstàncies a què es referix l'article 16 del Decret 33/2007, segons la redacció del Decret 42/2013.

2. Les sol·licituds es presentaran en el centre en què sol·licita plaça en primera opció.

3. En totes les ensenyances subjectes al procés d'admissió regulat en esta orde, si l'alumnat no obtinguera plaça en el primer centre que va sol·licitar, la direcció o titularitat comunicarà esta circumstància a la comissió d'escolarització, que ho comunicara al segon, i així successivament fins a esgotar tots els centres triats pel sol·licitant.

En cap cas, deixarà d'oferir-se plaça escolar a un/a alumne/a què curse ensenyances obligatòries, d'acord amb el procediment establit en esta orde.

4. En cas que el/la sol·licitant presente més d'una instància, o bé una instància i una confirmació de plaça, no es tindrà en compte cap d'estes, i es procedirà a la seua escolarització en algun dels centres en què, una vegada finalitzat el procés d'admissió, queden llocs vacants.



De la mateixa manera es procedirà respecte de les instàncies que es presenten fora de termini i quan es comprove la falsedat de la documentació aportada per a acreditar les circumstàncies objecte de baremació.

5. Els sol·licitants de plaça escolar hauran d'aportar els documents acreditatius de les circumstàncies al·legades corresponents al centre en què sol·licita plaça escolar i les referides als centres a què este estiguera adscrit, en aplicació del que establix l'apartat 5 de l'article 84 de la Llei Orgànica 2/2006, que considera els centres públics adscrits a altres centres públics, que impartisquen etapes diferents, com a centres únics als efectes d'aplicació dels criteris d'admissió de l'alumnat.



Allò que s'ha determinat en este apartat també serà aplicable als centres privats concertats adscrits a altres centres que impartisquen etapes diferents.

6. La documentació aportada després de la data establida no serà tinguda en compte als efectes de baremació.



Article 30. Sol·licitud d'una plaça escolar inexistent

Quan es presente sol·licitud per a una plaça escolar que no s'haja determinat prèviament com a vacant, el centre informarà el sol·licitant d'esta circumstància.

Si el sol·licitant insistix a presentar la sol·licitud, el centre haurà d'acusar recepció i entregarà o dirigirà al sol·licitant el text que figura com a annex V d'esta orde.





CAPÍTOL II

Acreditació de les circumstàncies al·legades



Article 31. Germans

1. Només es computarà l'existència de germans matriculats en el centre si estos estan cursant ensenyances en este i hi continuaran assistint en el curs escolar per al qual se sol·licita l'admissió.

2. Els òrgans competents dels centres verificaran estos punts.



3. Si els cognoms no són coincidents s'acreditarà la relació per mitjà del llibre de família, certificat, sentència per la qual s'adjudique la tutela i, si és el cas, la corresponent resolució administrativa, emesa per la conselleria competent en matèria de benestar social, en què es conferisca la guarda i acollida del menor.

Article 32. Domicili

1. El domicili familiar s'acreditarà per mitjà de la presentació del DNI del pare, mare o tutor i d'un rebut recent d'aigua, llum o telèfon o contracte de lloguer.

Si hi ha discrepància entre els domicilis que figuren en ambdós documents es podrà requerir un certificat de residència lliurat per l'ajuntament.

En cas de custòdia compartida acordada judicialment, es considerarà domicili familiar aquell en què estiga empadronat l'alumne.

2. El lloc de treball del pare, de la mare o del tutor podrà ser considerat, a instàncies del sol·licitant, amb els mateixos efectes que el domicili familiar.

3. Per a la justificació d'esta circumstància, els treballadors per compte d'altri aportaran un certificat emés per l'empresa en què acredite suficientment la relació laboral i domicili del centre de treball.



Els treballadors per compte propi ho acreditaran aportant la declaració censal d'alta, modificació i baixa en el cens d'empresaris, professionals i retenidors (Md. 036 o 037) .

4. Quan l'alumne residisca en un internat, es considerarà, als efectes de la seua escolarització, el domicili de la residència com a domicili de l'alumne, i això sense perjuí de l'aplicació de les normes específiques per a este cas que es dicten en desplegament de l'apartat 2 de la disposició addicional quinta del Decret 33/2007.



Article 33. Pares treballadors del centre docent

La circumstància que els pares o tutors siguen treballadors en actiu en el centre docent, prevista en l'article 20 del Decret 33/2007, s'acreditarà per la titularitat o per la direcció, segons es tracte d'un centre privat concertat o d'un centre públic.

Als efectes d'este article, tenen la consideració de treballadors actius en el centre:

1. En els centres públics: els funcionaris i el personal laboral de la Generalitat, o de l'Administració local, que presten servicis efectius en este centre.

2. En els centres privats concertats: el personal docent i no docent que tinga subscrit contracte laboral vigent i directe amb el titular del centre.



Article 34. Renda de la unitat familiar

1. Per a l'obtenció de la puntuació pel concepte renda anual de la unitat familiar serà requisit imprescindible omplir les dades que figuren en l'annex VI d'esta orde i l'autorització que hi figura perquè l'Administració educativa obtinga confirmació de les dades a través de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

A este efecte, tots els membres de la unitat familiar majors de 16 anys autoritzaran la dita comprovació amb la seua firma en el document que figura com a annex VI d'esta orde.

2. En el cas que s'opte per no aportar el mencionat annex, no es valorarà el criteri de rendes familiars establit en l'article 21 del Decret 33/2007, segons la redacció del Decret 42/2013.

Tampoc es valorarà este criteri si un membre de la unitat familiar, major de 16 anys, no firma l'esmentat annex.

3. La renda de la unitat familiar serà la corresponent a l'exercici fiscal, anterior en dos anys a l'any natural en què se sol·licita la plaça escolar.

4. La renda de la unitat familiar es determinarà dividint els ingressos entre el nombre de membres que la componen.

A este efecte, es considerarà unitat familiar la formada pels cònjuges i els fills menors de 18 anys, així com els majors d'esta edat i menors de 26 anys que convisquen en el domicili familiar i no perceben cap tipus d'ingressos.

5. En el cas de separació o divorci dels pares, no es consideraran els ingressos del que no visca en el mateix domicili de l'alumne.

Es considerarà membre de la unitat familiar el cònjuge del pare o mare de l'alumne que convisca en el mateix domicili.

En cas de custòdia compartida, es consideraran membres de la unitat familiar els que convisquen en el domicili d'empadronament de l'alumne.

6. La composició de la unitat familiar serà la corresponent al moment de presentar la sol·licitud.

Article 35. Discapacitat

La discapacitat dels alumnes, els germans, els pares o tutors s'acreditarà per mitjà de la corresponent certificació de reconeixement de grau de discapacitat, emesa per la conselleria competent en matèria de benestar social.

Així mateix, es podrà acreditar per mitjà de la corresponent targeta acreditativa de la condició de persona amb discapacitat emesa per l'òrgan competent de l'esmentada conselleria.



Article 36. Família nombrosa

La condició de membre de família nombrosa s'acreditarà aportant el títol oficial de família nombrosa, a què es referix l'article 4 de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de Protecció de les Famílies Nombroses (BOE 277, de 19.11.2003) expedit per la conselleria que té assignada la competència per al reconeixement d'esta condició.





Article 37. Antics alumnes del centre sol·licitat

1. La circumstància que el mateix alumne, son pare, sa mare, el tutor legal o algun dels germans o germanes del sol·licitant tinga la condició d'antic alumne o antiga alumna del centre, prevista en l'article 23 bis del Decret 33/2007, segons la redacció del Decret 42/2013, serà acreditada per la titularitat o per la direcció, segons es tracte d'un centre privat concertat o d'un centre públic.

2. Només es considerarà antic alumne si s'han cursat ensenyances de segon cicle d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria o Batxillerat.



Article 38. Simultaneïtat d'estudis

La circumstància de compatibilitzar estudis de règim general i ensenyances de règim especial s'acreditarà amb el certificat del centre on l'alumne cursa estudis de règim especial.

A este efecte, es consideren ensenyances de règim especial, els estudis professionals de música i dansa en un conservatori, els estudis d'idiomes en una escola oficial d'idiomes i les ensenyances esportives.





Article 39. Circumstància específica

La circumstància específica, prevista en l'article 24 del Decret 33/2007, segons la redacció del Decret 42/2013, serà fixada i feta pública en el tauler d'anuncis del centre, amb caràcter previ al termini establit per a la presentació de sol·licituds de plaça escolar.



Article 40. Esportista d'elit

1. Als efectes establits en esta orde, es considerarà assimilada a la condició d'esportistes d'elit de la Comunitat Valenciana la condició d'esportista d'alt nivell i la d'esportista d'alt rendiment.



2. Els esportistes d'alt nivell acreditaran la seua condició indicant número i data del Boletín Oficial del Estado en què aparega el sol·licitant en la llista d'esportistes d'alt nivell aprovada pel Consell Superior d'Esports d'algun dels cinc últims anys amb caràcter general, o set últims anys per a esportistes que hagen sigut medallista olímpic o paralímpic.

3. Els esportistes d'elit de la Comunitat Valenciana acreditaran la seua condició indicant el número i data del Diari Oficial de la Comunitat Valenciana en què aparega el sol·licitant en la llista d'esportistes d'elit aprovada per la Direcció General de l'Esport d'algun dels tres últims anys des de la publicació.

4. Els esportistes d'alt rendiment acreditaran la seua condició per mitjà de certificació de l'any en curs pel Consell Superior d'Esports.





Article 41. Resultats acadèmics

1. Els resultats acadèmics obtinguts per l'alumne es tindran en compte per a l'accés a Batxillerat.

2. Per a l'accés a Batxillerat, a la puntuació obtinguda en aplicació dels criteris establits en l'article 16, excepte el punt 11 del Decret 33/2007, segons la redacció del Decret 42/2013, s'afegirà la nota mitjana de l'Educació Secundària Obligatòria.

3. Els alumnes aportaran, a més dels documents detallats amb caràcter general, certificat en què conste la nota mitjana obtinguda en Educació Secundària Obligatòria.

4. El certificat s'ajustarà al model que figura com a annex XVII d'esta orde.

5. Este certificat serà emés pel centre docent en què l'alumne haja cursat l'últim curs de les ensenyances corresponents.



Es lliuraran en el termini de dos dies hàbils, excloent-ne dissabtes, comptats a partir de la finalització de les activitats lectives del corresponent curs escolar. El termini d'entrega en el centre on s'ha sol·licitat plaça escolar conclourà l'endemà.

Els certificats corresponents a les proves extraordinàries s'entregaran respectivament en el termini d'un dia, tant per al lliurament com per a la posterior entrega, a comptar de la data assenyalada en el calendari escolar per a la finalització de les dites proves.

6. La nota mitjana de l'etapa d'Educació Secundària Obligatòria serà la mitjana aritmètica de les qualificacions de totes les matèries o àmbits cursats per l'alumnat, expressada amb una aproximació de dos decimals per mitjà d'arredoniment.

Es considerarà als efectes de càlcul l'última qualificació obtinguda en cada àrea de cada un dels cursos.

7. Quan les qualificacions no siguen aritmètiques es valoraran segons l'escala numèrica següent:

Insuficient 3

Suficient 5,5

Bé 6,5

Notable 7,5

Excel·lent 9



Article 42. Mare gestant

1. En l'article 16.2 del Decret 33/2007, segons la redacció del Decret 42/2013, s'establix que, en compliment del que establix l'article 22 de la Llei 6/2009, de protecció a la maternitat, els sol·licitants la mare dels quals es trobe en estat de gestació, es beneficiaran d'una puntuació idèntica a la que obtindrien si ja haguera nascut la seua nova germana o germà. Este benefici s'aplicarà així mateix en el cas de gestació múltiple.

2. Per a la justificació d'este punt, haurà d'aportar-se certificació mèdica oficial que acredite l'embaràs en el moment de la presentació de la sol·licitud d'escolarització.

Els sol·licitants hauran d'adjuntar a la sol·licitud, si és el cas, certificat mèdic acreditatiu de l'embaràs expedit pel metge col·legiat del centre públic de salut que correspon a la dona gestant.

En el cas de no ser legalment possible esta opció, s'aportarà certificat emés pel metge col·legiat de la mutualitat professional corresponent, en què faça constar l'estat i la setmana de gestació de la dona. En este últim cas, s'acompanyarà una declaració responsable de la interessada indicant la impossibilitat legal d'obtindre el certificat del metge del centre públic de salut i el motiu d'esta. La falsedat de qualsevol d'estos punts comportarà l'anul·lació de la sol·licitud de la plaça escolar, segons el que disposa l'article 33 del Decret 33/2007, de 30 de març, del Consell, pel qual es regula l'accés als centres docents públics i privats concertats que impartixen ensenyances de règim general.



3. Els que acrediten esta situació, a l'hora d'omplir l'annex VI d'esta orde referit a l'aplicació del criteri renda, tindran en compte el següent:

Es dedicarà una línia per a cada un dels futurs germans de l'alumne que es troben en gestació.

En l'espai destinat al nom, s'escriurà «en gestació».

Un dels pares o dels tutors firmarà en l'espai destinat a l'anotació del CIF/DNI/Passaport.

4. Així mateix, a l'hora de valorar la puntuació corresponent a la situació que dóna dret a l'obtenció d'una puntuació idèntica a l'assignada a família nombrosa, si és el cas, s'assignarà a l'alumne la puntuació corresponent si, sumant els fills nascuts i els que es troben en estat de gestació, es reunixen les condicions establides per a esta situació.









CAPÍTOL III

Valoració de les peticions de plaça escolar



Article 43. Verificació de les dades aportades

1. Sense perjuí de la facultat dels consells escolars dels centres públics o dels titulars dels centres privats concertats per a demanar als sol·licitants la documentació que consideren necessària per a la justificació, en cada cas, de les situacions o circumstàncies al·legades, les comissions d'escolarització podran demanar als òrgans administratius competents les actuacions necessàries per a la seua verificació.

2. Segons el que disposa l'article 33 del Decret 33/2007, la falsedat en les dades aportades donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud, i s'escolaritzarà l'alumne en la forma prevista en l'article 29 d'esta orde.



3. Si esta circumstància es coneix quan el curs escolar ja s'ha iniciat, el director territorial competent, amb caràcter excepcional i prèvia valoració del temps transcorregut i les especials circumstàncies que puguen concórrer, podrà disposar que l'alumne finalitze el curs en el centre i se sotmeta a nou procés d'admissió en el curs escolar següent.



4. La permanència excepcional en el centre, determinada en l'apartat anterior, no podrà ser considerada ni valorada a cap efecte en el cas que l'alumne o els seus germans concórreguen a un nou procés d'admissió en el mateix centre.



Article 44. Admissió automàtica

Rebudes les sol·licituds, si en el centre hi ha places suficients per a atendre-les totes, s'hi inclouran sense més en la llista provisional d'alumnes admesos, la qual es traslladarà a la comissió d'escolarització corresponent o, si no n'hi ha, a la direcció territorial competent, i s'especificaran, si és el cas, les places vacants.



Article 45. Valoració de les sol·licituds

En els centres en què el nombre de sol·licituds siga superior al de places disponibles, l'òrgan competent per a l'admissió d'alumnes assignarà a cada una d'aquelles la puntuació que corresponga en funció de les circumstàncies al·legades i acreditades, d'acord amb el barem establit, i les ordenarà d'acord amb la puntuació obtinguda.





Article 46. Assignació de vacants de primer curs de Batxillerat

En l'assignació de vacants de primer curs de Batxillerat, en les modalitats d'Humanitats i Ciències Socials i de Ciències i Tecnologia, l'òrgan competent per a l'admissió de l'alumnat procedirà de la manera següent:

1. En primer lloc assignarà les vacants a l'alumnat procedent del mateix centre que haja sol·licitat la continuïtat en este.

2. A continuació, s'assignaran les places escolars a l'alumnat que reunisca les característiques fixades en els apartats 3, 4 i 5 de l'article 9 del Decret 33/2007, segons la redacció del Decret 42/2013.

3. Les vacants disponibles, si és el cas, s'assignaran a la resta de sol·licitants.

Si hi ha més sol·licitants que places vacants es baremaran segons allò que s'ha determinat en esta orde.



Article 47. Llista provisional de l'alumnat admés

1. Una vegada efectuada la baremació, els centres de primera opció elaboraran la llista provisional d'alumnes admesos en què figuraran els sol·licitants segons l'orde de la puntuació obtinguda fins a cobrir la totalitat de les places vacants.

Esta llista s'ajustarà al model que figura com a annex XI d'esta orde.

2. En el cas que hi haja alumnes que no resulten admesos, estos es detallaran, així mateix, segons la puntuació obtinguda, en la llista d'alumnes no admesos que figura com a annex XIII d'esta orde.

3. Les llistes, en el termini que indique el calendari dictat per la direcció territorial i sempre abans de la seua publicació, es remetran a la comissió d'escolarització que corresponga, i s'adjuntarà la documentació aportada per l'alumnat no admés, amb vista a l'acreditació de les circumstàncies objecte de baremació.



Article 48. Publicació de la llista provisional de l'alumnat admés

1. Una vegada adjudicada plaça escolar als sol·licitants, la comissió d'escolarització remetrà les llistes provisionals d'alumnes admesos i no admesos a cada centre docent, el qual les publicarà en el tauler d'anuncis.

2. En la llista d'alumnes no admesos figurarà el centre docent en què l'alumne ha obtingut plaça escolar.

En el supòsit que no l'haja obtinguda en cap dels centres sol·licitats, s'indicarà que ha de dirigir-se a la comissió d'escolarització per a informar-se de les places escolars que queden vacants.

3. Les llistes s'ajustaran als models que figuren com a annexos XI i XII.



Article 49. Reclamacions contra la llista provisional de l'alumnat admés

Les llistes provisionals d'alumnat admés i no admés podran ser objecte de reclamació davant de l'òrgan competent del centre en el termini de 3 dies hàbils comptats des de la publicació.



Article 50. Publicació de la llista definitiva de l'alumnat admés

A la vista de les reclamacions, l'òrgan competent aprovarà i publicarà en els 2 dies posteriors les llistes definitives d'alumnat admés i no admés, que s'ajustaran als models establits en els annexos XIII i XIV, i es remetrà una còpia d'estos a la comissió d'escolarització.





Article 51. Reclamacions, recursos i denúncies

1. En el cas que l'admissió s'haja sol·licitat en un centre públic, els interessats podran formular una reclamació contra les llistes definitives d'alumnat admés i no admés, en el termini de 2 dies hàbils des de la publicació, davant de la comissió d'escolarització que corresponga, que resoldrà en el termini de 3 dies, també hàbils.

2. Contra esta resolució els interessats podran interposar un recurs d'alçada davant de la direcció territorial corresponent en el termini d'un mes comptat des de la recepció de l'acord adoptat per la comissió d'escolarització o finalització del termini establit per a l'adopció de l'acord.

La resolució de la direcció territorial posarà fi a la via administrativa.

3. En el cas que l'admissió s'haja sol·licitat en un centre privat concertat, els interessats podran formular una denúncia davant de la direcció territorial corresponent, la qual iniciarà, si és el cas, el procediment previst en els articles 61 i següents de la Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació.





CAPÍTOL IV

Matrícula



Article 52. Formalització de matrícula

1. L'alumnat admés haurà de formalitzar la matrícula en la modalitat lingüística en què haja sigut admés, i en Batxillerat, en la modalitat en què haja obtingut plaça escolar.

2. La matrícula es formalitzarà en el període que establisca la direcció territorial, en la resolució a què es referix l'article nou d'esta orde.



Si l'alumne no formalitza la matrícula en el termini expressat, es considerarà que renuncia a la plaça escolar, en aplicació del que establix l'article 30 del Decret 33/2007.

3. Una vegada finalutzat el termini de matrícula, cada centre publicarà la llista de llocs vacants que s'hagen produït com a conseqüència que part de l'alumnat que, estant en la llista d'admesos, no l'haja formalitzada.

4. A les vacants que es produïsquen per renúncia, abandó o altres circumstàncies se sumaran les vacants existents de les reservades i detretes de l'oferta inicial a l'empara del que establix l'article 9 del Decret 33/2007, segons la redacció del Decret 42/2013.

5. Totes estes places escolars s'oferiran als alumnes que figuren en la llista de no admesos, segons l'orde de puntuació obtinguda.



Article 53. Documentació necessària per a la formalització de matrícula

1. Per a la formalització de la matrícula, a més de la sol·licitud presentada al seu dia (annexos III i IV), s'aportaran:

a) El llibre de família o, si no n'hi ha, una certificació de la inscripció de naixement lliurada pel Registre Civil.

Esta documentació haurà d'acreditar que l'alumne complix els requisits d'edat establits en els articles 12, 16 i 22 de la Llei Orgànica 2/2006, d'Educació.

A este efecte, es comprovarà que l'alumne complix o complirà el requisit de l'edat exigida, abans que finalitze l'any natural en què s'inicia el curs acadèmic a què pretén accedir.

b) Quan es tracte d'alumnes procedents d'un altre centre presentaran la certificació de baixa del centre anterior amb expressió de la seua situació acadèmica.

La documentació aportada haurà d'acreditar que l'alumne complix els requisits acadèmics exigits per l'ordenament jurídic vigent per al nivell educatiu i curs a què pretén accedir.

Esta certificació s'ajustarà al model vigent, i hi constaran els estudis que realitza o ha realitzat l'alumne en eixe any acadèmic.

c) El document sanitari obligatori per a inici d'etapa educativa establit per la conselleria competent en matèria de sanitat.

Este document es facilitarà en els centres sanitaris i serà omplit gratuïtament pel facultatiu que tinga a càrrec seu el control sanitari de l'alumne/a.

2. Quan el canvi de centre es produïsca sense procés d'admissió, la documentació a què es referix l'apartat anterior es remetrà d'ofici d'un centre a un altre.





CAPÍTOL V

Actuacions posteriors



Article 54. Remissió de dades

Finalitzat el procés, les comissions d'escolarització remetran a la direcció territorial corresponent la relació de vacants dels centres de la seua competència, i s'ajustaran als annexos XV i XVI d'esta orde.





Article 55. Custòdia de la documentació

1. Els centres docents hauran de conservar la documentació presentada pels sol·licitants de plaça fins al 31 d'octubre, respecte al procés ordinari, i fins al 31 de desembre, en el cas del procés extraordinari.



2. Quan es formalitze un recurs o denúncia contra el procés d'escolarització per a l'accés a un determinat curs, la documentació relativa a este procés haurà de conservar-se fins que finalitze este recurs.



3. Finalitzats els terminis indicats, la documentació relativa a l'alumnat que ha obtingut plaça escolar s'arxivarà en l'expedient personal de cada un d'ells. La corresponent a l'alumnat no admés es destruirà.



4. Finalitzat el termini de custòdia, les comissions d'escolarització destruiran la documentació i els fitxers informàtics, si és el cas, que continguen informació personalitzada dels sol·licitants de plaça.



Article 56. Escolarització sobrevinguda

1. L'alumnat que necessite ser escolaritzat després dels períodes normals d'admissió acudirà a la comissió d'escolarització corresponent, quan n'hi haja, que li posarà de manifest tots els centres que tinguen vacants perquè trie en quin d'estos desitja ser matriculat.



2. Els directors territorials adoptaran les mesures necessàries, dins del seu àmbit territorial, per a assegurar l'escolarització de l'alumnat per raons urgents o especials.

3. Quan siga necessari per a atendre les necessitats immediates d'escolarització de l'alumnat d'incorporació tardana, la direcció territorial podrà dictar una resolució motivada en què acordarà un increment del nombre màxim d'alumnes per aula, de conformitat amb el que establix l'article 30.4 del Decret 33/2007.



Article 57. Vacants sobrevingudes

1. Es consideraran places escolars vacants les produïdes per l'alumnat que no es presente a l'inici del curs escolar o s'absente del centre una vegada iniciat el curs escolar.

2. La direcció del centre prendrà les mesures oportunes per a verificar la renúncia o abandó de la plaça escolar i informarà el consell escolar del centre.

Si l'alumne cursa ensenyances obligatòries, la direcció del centre comunicarà esta circumstància a la Inspecció Educativa i a l'ajuntament en què residisca l'alumne, a fi que adopten les mesures que corresponguen.

Si l'alumne cursa ensenyances posteriors a l'ensenyança obligatòria, tan sols es comunicarà a la direcció territorial.

3. Atés el període lectiu transcorregut, s'optarà per oferir les vacants detectades als que seguisquen en l'orde de puntuació de la llista de no admesos, o reservar estes places escolars per a l'alumnat que es puga incorporar al centre per resolució expressa de la direcció competent dictada a l'empara del que establix el punt 2 de l'article anterior.



4. Si les vacants produïdes es corresponen a alumnat escolaritzat pel procediment establit en el capítol IV, Alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, es comunicarà esta circumstància a la Inspecció Educativa i a l'ajuntament corresponent.

En el cas que hi haja alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu pendent d'escolarització, i si així correspon segons el repartiment proporcional establit, s'assignarà este alumnat al centre en què s'han produït vacants.





DISPOSICIONS TRANSITÒRIES



Primera. Calendari d'admissió del curs 2013-2014

Les resolucions de les direccions territorials competents en matèria d'educació mencionades en l'article onze d'esta orde es podran dictar durant el mes d'abril per al procés d'admissió corresponent al curs escolar 2013-2014.



Segona. Adscripció dels centres curs 2013-2014

El termini establit en l'article 4 d'esta orde perquè la conselleria competent en matèria d'educació dicte les resolucions d'adscripció als efectes d'admissió, que s'indiquen en l'article 7 del Decret 33/2007, es prolonga, en el procés d'admissió corresponent al curs escolar 2013-2014 fins al 12 d'abril de 2013.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Alumnat de primer cicle d'Educació Secundària Obligatòria en col·legis públics

L'alumnat que haja cursat el primer cicle d'Educació Secundària Obligatòria en un col·legi d'Educació Primària, autoritzat provisionalment per a impartir estes ensenyances, no necessitarà aportar certificació de baixa per a accedir al segon cicle de les esmentades ensenyances al centre al qual està adscrit.

Este alumnat acreditarà la seua situació acadèmica per mitjà d'una certificació en què consten els resultats de l'avaluació del primer i segon curs d'Educació Secundària Obligatòria i l'acord de promoció de l'alumne al tercer curs d'estes ensenyances.



Segona. Procés restringit

No obstant el que s'ha establit amb caràcter general en l'article 3.1 d'esta orde, s'efectuarà el procés d'admissió quan en un centre no hi haja places suficients en Educació Secundària Obligatòria per a acollir els alumnes procedents d'Educació Primària, per tindre autoritzades i concertades més unitats d'estes ensenyances.



Tercera. Centres de caràcter singular

En els centres docents de caràcter singular acollits a convenis subscrits per la conselleria competent en matèria educativa amb altres entitats, es podrà establir un criteri específic referit a la singularitat del centre que definisca la prioritat d'accés de l'alumnat que reunisquen determinada condició o criteri.



Quarta. Escoles infantils de primer cicle d'Educació Infantil

L'admissió d'alumnat en els centres d'Educació Infantil dependents de la Generalitat, es regirà per esta orde.

Els centres que no tinguen constituït consell escolar hauran de constituir-lo necessàriament, només a l'efecte d'efectuar el procés d'admissió de l'alumnat. Per a això seguiran les normes generals de constitució dels consells escolars.



Quinta. Prioritats per als esportistes i per a l'alumnat d'ensenyances de música i dansa

1. L'alumnat que seguisca programes esportius d'alt rendiment i l'alumnat que curse ensenyances reglades de música i dansa gaudiran de les prioritats establides en l'article 85.3 de la Llei Orgànica 2/2006, i 11.6 del Decret 33/2007.

2. La seua prioritat d'accés als centres que determine la conselleria competent en matèria educativa, regulada en l'apartat 6 de l'article 11 del Decret 33/2007, s'aplicarà, si és el cas, una vegada assignades les vacants disponibles a l'alumnat que tinga dret a la continuïtat en el centre.

3. La designació del centre s'atindrà al procediment establit per a les adscripcions.

4. Es valorarà la proximitat entre els centres per a facilitar el desplaçament dels alumnes.

5. La circumstància de compatibilitzar estudis de règim general i ensenyances artístiques reglades s'acreditarà amb el certificat del centre corresponent.

La condició d'esportista d'elit podrà acreditar-se excepcionalment per mitjà de certificació expedida per la direcció general corresponent de la conselleria competent en matèria esportiva.

6. Estos alumnes tindran, si és el cas, preferència per a l'assignació del torn de classes.

7. La direcció general competent en matèria de règim jurídic dels centres docents podrà autoritzar en els centres ordinaris la creació de grups específics d'alumnat inclòs en programes esportius d'alt rendiment. La condició d'esportista inclòs en programes esportius d'alt rendiment s'acreditarà als esmentats centres des de la Direcció General de l'Esport.

8. Així mateix, es podran constituir en centres ordinaris grups específics d'alumnes que cursen simultàniament ensenyances reglades de música o de dansa i ensenyances de règim general.

9. Estos grups es constituiran preferentment en centres amb dotacions esportives especials o en aquells que estiguen ubicats en les proximitats de les instal·lacions en què l'alumnat efectue els seus entrenaments o curse les esmentades ensenyances artístiques.

10. En estos grups, l'alumnat que acredite ser esportista d'elit de la Comunitat Valenciana, esportista d'alt nivell o esportista d'alt rendiment, o que cursa simultàniament ensenyances reglades de música o de dansa i ensenyances de règim general, segons el cas, es baremarà en primer lloc.

Si encara queden vacants, es procedirà a baremar altres alumnes que no reunisquen estos requisits per a comptar amb l'esmentada prioritat.





Sexta. Canvi de modalitat lingüística

1. L'alumnat que desitge canviar de modalitat lingüística haurà de formular una sol·licitud expressa.

2. La petició haurà de formular-se utilitzant el document que figura en l'annex XVIII d'esta orde.

3. La sol·licitud haurà de presentar-se en el mateix centre 10 dies abans del termini establit per a la determinació de les vacants en el procés ordinari d'admissió.

Si es tracta d'alumnat que procedix d'un centre adscrit i ha confirmat plaça, el canvi haurà de sol·licitar-se en el termini de tres dies des de la publicació de les llistes definitives de confirmació de places escolars.

4. Si hi ha plaça escolar vacant en la modalitat sol·licitada es comunicarà sense més a l'interessat.

5. Si hi ha més sol·licitants que places disponibles, s'assignaran per sorteig públic al qual es convocarà els sol·licitants.

6. Es donarà compte dels acords adoptats a la direcció territorial competent a l'efecte de determinar els llocs vacants a oferir en el procés d'admissió ordinari.



Sèptima. Incidència en les dotacions de gasto

L'aplicació i el posterior desplegament d'esta disposició no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de gasto assignats a la conselleria competent en matèria d'educació, i en tot cas haurà de ser atés amb els mitjans personals i materials de la conselleria competent per raó de la matèria.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Única. Derogació normativa

Queda derogada l'orde de 27 d'abril de 2007, de la Conselleria de Cultura, Educació i Esport, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents públics i privats concertats que impartixen ensenyances d'Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària de la Comunitat Valenciana (DOCV 02.05.2007) i totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que disposa esta orde.





DISPOSICIONS FINALS



Primera. Desplegament

Es faculta la direcció general competent en matèria de règim jurídic dels centres docents per a dictar totes les resolucions que siguen procedents i per a establir tots els procediments o suports que corresponguen per al desplegament i l'aplicació del que disposa la present orde, i per a modificar-ne els annexos.



Segona. Informació complementària

La direcció territorial podrà demanar a les institucions, a les comissions d'escolarització i als centres tota la informació o formularis que necessite per a la millor gestió dels processos d'escolarització.





Tercera. Vigència

Esta orde entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i s'aplicarà en el procés d'admissió corresponent a partir del curs escolar 2013-2014 inclusivament.



València, 4 d'abril de 2013



La consellera d'Educació, Cultura i Esport

MARÍA JOSÉ CATALÁ VERDET



<div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div><div id="AquiVaUnaImagen"></div>

Mapa web