Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDE 1/2015, de 5 d'agost, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'establixen ajudes compensatòries pels costos de prevenció i eradicació de salmonel·losi en avicultura.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 7611 de 09.09.2015
Número identificador:  2015/7394
Referència Base de Dades:  007257/2015
 
  • Anàlisi jurídica

    Texto
    Texto Texto2
    Data d'entrada en vigor: 10.09.2015
    Data de fi de vigència: 16.04.2020
  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural
    Grup temàtic: Legislació, Ajudes
    Matèries: Ramaderia i animals
    Descriptors:
      Temàtics: ajuda a l'agricultura, malaltia animal, avicultura, au de corral



ORDE 1/2015, de 5 d'agost, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'establixen ajudes compensatòries pels costos de prevenció i eradicació de salmonel·losi en avicultura. [2015/7394]

La producció ramadera s'ha de realitzar en condicions que garantisquen la salut pública, de manera que els productes obtinguts no menyscaben en cap cas la salut del consumidor final, i evitar a més l'extensió de malalties específiques del bestiar, per a protegir, per tant, els interessos dels ramaders i els del consumidor.

El sector avícola, per les característiques específiques del producte que posen en el mercat, mereix una especial atenció des del punt de vista sanitari, d'acord amb la normativa europea més exigent quant al control de malalties, en particular de les zoonosis.

La normativa comunitària sobre ajudes estatals al sector agrari accepta el pagament d'ajudes als ramaders a fi de compensar els costos de prevenció i eradicació de malalties animals quan s'emmarquen en un programa destinat a previndre, controlar o eradicar una malaltia, com és el cas, i tenint en compte que la salmonel·losi una malaltia especialment preocupant pel seu caràcter zoonòsic.



El Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació va publicar el Reial Decret 1260/2005 en què establia ajudes per als escorxadors que sacrifiquen gallines afectades o sospitoses de salmonel·losi, però la seua aplicació a la Comunitat Valenciana ha sigut nul·la al no haver-hi cap escorxador que haja participat en este tipus de sacrificis.

En esta situació, s'ha considerat necessari establir unes ajudes de caràcter compensatori pels costos de prevenció i eradicació de salmonel·losi en avicultura, per mitjà de la prestació de servicis subvencionats, dirigides a aquelles associacions o entitats que desenrotllen la seua activitat en el sector avícola de la Comunitat Valenciana, i que presten servicis als titulars de les explotacions.

Estes ajudes s'ajusten al que disposa el Reglament (CE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014 (DO L 193, de 01.07.2014), pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea. S'ha realitzat la comunicació respectiva i el número de registre és SA.42242(2015/XA)

La present orde deroga i substituïx l'Orde 13/2014, de 30 de maig, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'establixen ajudes compensatòries pels costos de prevenció i eradicació de salmonel·losi en avicultura (DOCV 10.06.2014).

La present ajuda s'emmarca en els programes sanitaris de vigilància, control i eradicació de malalties en general i, en particular, en els programes nacionals per al control de la salmonel·la en reproductores, ponedores i pollastres d'engreix de l'espècie Gallus gallus, així com en titots.

Per tot això, a proposta del director general d'Agricultura, Ramaderia i Pesca,





ORDENE



Article únic

S'establixen, com a annex a la present disposició, les bases reguladores de la línia de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural per la qual s'establixen ajudes compensatòries pels costos de prevenció i eradicació de salmonel·losi en avicultura.





DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA ÚNICA



Queda derogada l'Orde 13/2014, de 30 de maig, de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual s'establixen ajudes compensatòries pels costos de prevenció i eradicació de salmonel·losi en avicultura (DOCV 10.06.2014).





DISPOSICIONS FINALS



Primera

Es delega en el director general competent en matèria de sanitat animal la concessió i denegació de les ajudes previstes en esta orde.





Segona

Se faculta el director general competent en matèria de sanitat animal per a dictar els actes, resolucions i instruccions que siguen necessaris per a l'aplicació d'esta orde.



Tercera

La present norma entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.



València, 5 d'agost de 2015



La consellera d'Agricultura, Medi Ambient,

Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural

ELENA CEBRIÁN CALVO





ANNEX

Bases reguladores de la línia d'ajudes compensatòries pels costos

de prevenció i eradicació de salmonel·losi en avicultura



Apartat primer. Objecte de l'ajuda

S'establix una ajuda de caràcter compensatori per a la prevenció i eradicació en el sector avícola de salmonel·losi d'importància per a la salut pública, tal com es definixen en la normativa estatal i comunitària, en el marc dels programes següents:

Programa Nacional de Vigilància, Control i Eradicació de determinats serotips de Salmonella en gallines reproductores de l'espècie Gallus gallus.

Programa Nacional de Vigilància i Control de determinats serotips de Salmonella en gallines ponedores de l'espècie Gallus gallus.

Programa Nacional de Vigilància de determinats serotips de Salmonella en pollastres de carn, pollastres d'engreix, de l'espècie Gallus gallus

Programa Nacional de Vigilància de determinats serotips de Salmonella en titots.

Els esmentats programes nacionals es troben aprovats per mitjà de la Decisió d'execució de la Comissió de 29 de novembre de 2013 (DOUE 07.12.2013) que empara estos programes en el període comprés entre l'1 de gener de 2014 i el 31 de desembre de 2016.



Apartat segon. Procediment de concessió de les ajudes

D'acord amb el que disposa l'article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, donat el caràcter singular de les ajudes regulades en esta orde i les raons concurrents d'interés públic, s'establixen ajudes pels costos de prevenció i eradicació en el sector avícola de salmonel·losi d'importància per a la salut pública, en règim de concurrència competitiva.



Apartat tercer. Beneficiaris

Les associacions o entitats que desenrotllen la seua activitat en el sector avícola de la Comunitat Valenciana i que presten servicis de controls sanitaris i mesures de prevenció enfront de salmonel·losi, així com sacrifici i destrucció d'animals afectats a les explotacions ramaderes de la Comunitat Valenciana que tinguen la condició de PIMES agràries (segons la definició de l'article 2 del Reglament (UE) núm. 702/2014), podran percebre una ajuda, si complixen les condicions previstes en esta orde. En tot cas, els beneficiaris finals de les ajudes previstes en la present orde hauran de ser xicotetes i mitjanes explotacions ramaderes avícoles amb les exclusions que arreplega l'article 1 del Reglament (UE) núm. 702/2014. Quedaran excloses les empreses en crisi, d'acord amb la definició de l'article 2.14 del Reglament (UE) núm. 702/2014, llevat de les excepcions que establix l'article 1.6 del Reglament (UE) núm. 702/2014.

Quedaran excloses així mateix les empreses que estiguen subjectes a una orde de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior.

Les associacions o entitats beneficiàries de l'ajuda queden obligades a no repercutir als titulars de les explotacions els gastos ocasionats pels servicis objecte de subvenció i no podran exigir la pertinença a l'associació com a condició per a prestar els servicis.



Apartat quart. Gastos subvencionables

Tindran la consideració de gastos subvencionables els servicis que les associacions de productors presten, des del 16 d'octubre de l'any anterior de l'exercici pressupostari en qüestió fins al 15 d'octubre de cada exercici pressupostari per al que haja sigut concedida la subvenció i que queden englobats en els servicis exposats per als grups A o B dels apartats quint i sext.



Apartat quart bis. Convocatòria de les ajudes

La convocatòria de les ajudes es realitzarà mitjançant una resolució de la Direcció General competent en ramaderia de mode independent per als gastos subvencionables del grup A i els del grup B dels apartats quint i sext d'acord amb les disponibilitats pressupostàries.





Apartat quint. Gastos subvencionables del grup A Autocontrols i mesures biosanitàries

Este grup de gastos subvencionables inclourà els gastos següents:

– Controls sanitaris derivats dels autocontrols efectuats en compliment dels diferents programes nacionals, estos inclouran la presa de mostres i les proves de detecció de la malaltia.

– Sacrifici i destrucció d'animals afectats en aquelles espècies i classificacions zootècniques en què, d'acord amb el que disposen els respectius programes nacionals vigents en cada moment, siga obligatori el sacrifici.

– Neteja, desinfecció, desinsectació i desratització de les instal·lacions i utillatge, per mitjà de la utilització de productes autoritzats i mètodes adequats, fins a assegurar l'absència de Salmonella acreditada per mitjà d'analítiques.

No es concediran ajudes quan quede demostrat que la malaltia va ser causada deliberadament o per negligència del beneficiari.



Apartat sext. Gastos subvencionables del grup B Compra i administració de vacunes de Salmonella

Este grup de gastos subvencionables inclourà els gastos següents:

– Compra i administració de vacunes destinades a la vacunació de les futures ponedores en explotacions de cria de la Comunitat Valenciana, quan el titular de l'explotació de cria i el de producció d'ous coincidisca, fins a un màxim de 0,08 euros/vacuna/animal.

– Compra i administració de vacunes destinades a la vacunació de futures reproductores en explotacions de cria de la Comunitat Valenciana, quan el titular de l'explotació de cria i el de reproductores coincidisca, fins a un màxim de 0,08 euros/vacuna/animal.

En el cas d'adquisició de futures ponedores o reproductores vacunades destinades a explotacions de la Comunitat Valenciana, s'entendrà com a gasto subvencionable, aquells gastos derivats de la vacunació d'estes, fins a un màxim de 0,08 euros/vacuna/animal.





Apartat sèptim. Sol·licituds

Les sol·licituds es formalitzaran en instància degudament omplida, dirigida a la consellera d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural

Les dites instàncies podran presentar-se en qualsevol de les oficines de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, al marge de la possibilitat que es presenten en els llocs i pels mitjans previstos en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en el termini que es determine en la corresponent convocatòria d'ajudes.

Les sol·licituds s'acompanyaran de la següent documentació a presentar amb independència del grup d'ajuda que es pretenga sol·licitar (aportant document original i còpia per a la seua confrontació):

– Acreditació de la personalitat jurídica de l'entitat o associació, documentació que acredita la capacitat de la persona que firma la sol·licitud per a actuar en nom i representació de l'entitat o associació



– Relació d'associats, amb indicació del codi REGA d'explotació, titular i cens de l'explotació i les mateixes dades d'aquelles explotacions no associades que desitgen estar incloses en l'ajuda

– Imprés d'alta de manteniment de tercers de la Generalitat Valenciana acompanyat del certificat de l'entitat bancària de la titularitat del compte en què han d'efectuar-se els pagaments, en el cas d'altes, baixes o modificacions de les dades que es troben en el sistema d'informació comptable de la Generalitat.

– Declaració responsable del sol·licitant sobre el compliment de la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció de la dita obligació, segons establix el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell, pel qual es regulen procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.

– Declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, General de Subvencions.

– Una memòria del pla de servicis a realitzar que incloga una valoració econòmica detallada del cost dels servicis que les associacions de productors prestaran a les explotacions avícoles d'acord amb el seu cens. A estos efectes, segons l'article 31.3 de la Llei 38/2003, General de Subvencions, modificat per la Llei 14/2011, d'1 de juny, quan l'import del gasto subvencionable supere les quanties establides en la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic per al contracte menor, el beneficiari haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a l'obra, la prestació del servici o l'entrega del bé, llevat que per les seues especials característiques no hi haja en el mercat suficient nombre d'entitats que els realitzen, presten o subministren, o llevat que el gasto s'haguera realitzat amb anterioritat a la subvenció.



L'elecció de les ofertes presentades que s'hauran d'aportar en la justificació o, si és el cas, en la sol·licitud de subvenció, es realitzarà d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'haurà de justificar expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa.

La presentació de la sol·licitud per part del beneficiari comportarà l'autorització a l'òrgan gestor per a demanar els certificats d'estar al corrent en les obligacions fiscals (Agència Tributària i Generalitat Valenciana), i davant de la Seguretat Social.

Els impresos normalitzats per a omplir els diferents tràmits descrits anteriorment es poden trobar en els llocs de tramitació, centres PROP de la Generalitat o en la pàgina web (http://www.gva.es).





Apartat octau. Tramitació, resolució i pagament de les ajudes

La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspon al servici amb competències en matèria de sanitat animal, que realitzarà d'ofici totes les actuacions que estime necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut de les quals s'haja de formular la proposta de resolució i remetre a l'òrgan col·legiat un informe d'avaluació de les sol·licituds.

L'òrgan col·legiat emetrà un informe en què es concrete el resultat de l'avaluació efectuada i basant-se en este serà l'encarregat de realitzar la proposta de resolució de concessió de les ajudes, a la vista de l'informe d'avaluació de les sol·licituds.

Este òrgan col·legiat estarà integrat per 3 membres nomenats per la direcció general competent en matèria de ramaderia: un cap de servici que actuarà en qualitat de president i dos caps de secció que actuaran en qualitat de vicepresident i secretari. En cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal el president serà substituït pel vicepresident. Tots els membres així com els seus suplents en cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal seran designats per la direcció general competent en matèria de ramaderia.

A la vista de la documentació aportada i la proposta de l'òrgan col·legiat, l'òrgan competent resoldrà la concessió d'estes ajudes d'acord amb l'import previst en l'apartat nové. La resolució inclourà la concessió o denegació expressa de la subvenció, de la qual estaran exclosos tots els impostos.

En cada convocatòria es publicarà, en versió electrònica o impresa, la llista dels beneficiaris de les ajudes, les denominacions de les operacions subvencionades i els imports de les ajudes públiques assignades a estes operacions.

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir 6 mesos, comptadors a partir de la data de publicació de la convocatòria anual. Transcorregut este termini sense que s'haja notificat resolució expressa, els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud per silenci administratiu, de conformitat amb el que disposa l'article 44 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú.



Apartat nové. Criteris de preferència

Si el conjunt d'ajudes sol·licitades superara els fons disponibles, s'ordenarien les sol·licituds segons el nombre d'animals afectats pel programa, i s'atendrien en primer lloc les sol·licituds a què afecte un nombre més gran d'animals de l'espècie Gallus gallus i Meleagridis gallopavo

En cas d'empat en la puntuació final obtinguda pels sol·licitants, tindran preferència aquelles empreses que acrediten ocupar major percentatge de treballadors discapacitats en relació amb les respectives plantilles.



Apartat deu. Realització del servici, procediment de control i pagament de les ajudes

L'associació o entitat haurà de desenrotllar el pla de servicis i actuacions previst que prestarà a les explotacions avícoles i, una vegada conclòs, comunicar-ho a l'oficina de la conselleria encarregada de la tramitació de la petició. En qualsevol cas haurà de fer-ho fins al 15 d'octubre de l'any que corresponga.

L'incompliment d'este termini suposarà, després de l'audiència de l'interessat, la resolució de l'ajuda. Tot això llevat que s'haguera prorrogat el termini expressament a petició de l'interessat i per causa de força major.

El pagament de l'ajuda sol·licitada tant per al grup A com per al B dels apartats quint i sext estarà supeditat al compliment del que s'ha disposat en matèria de salmonel·la en els programes nacionals respectius, així com al compliment de la normativa en matèria de benestar i sanitat animal. Així mateix, les explotacions beneficiàries hauran de complir totes les obligacions que s'establisquen quant a termes, formats i terminis de comunicació d'informació epidemiològica a la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural. L'incompliment d'este punt suposarà, amb l'audiència prèvia a l'interessat, una disminució de l'import de la subvenció concedida en el mateix percentatge que el grau d'incompliment del programa.

Per al pagament de la subvenció, l'interessat haurà d'aportar amb anterioritat a la data indicada en el paràgraf primer del present apartat, la comunicació de finalització del pla de servicis realitzats. La comunicació haurà d'acompanyar-se de:

El compte justificatiu del gasto realitzat, que haurà d'incloure la declaració de les activitats realitzades que han sigut finançades amb la subvenció i el seu cost, amb el desglossament de cada un dels gastos incorreguts. Els gastos s'acreditaran per mitjà de factures de tercers i els seus corresponents justificants de pagament, consistents en justificants bancaris.

– En el cas dels gastos subvencionables de l'apartat quint, s'haurà d'aportar documentació acreditativa que estarà constituïda, almenys, pels documents següents:

Memòria en què es detallen les activitats realitzades en cada explotació.

En el cas de sacrifici d'aus:

1. Un certificat del veterinari oficial de l'escorxador en què constaran el nombre d'animals sacrificats, la data de sacrifici i l'explotació d'origen dels animals.

2. Un certificat dels servicis veterinaris oficials de la conselleria competent en matèria de ramaderia de l'absència de Salmonella en les instal·lacions, una vegada sacrificades les aus.

3. En el cas que s'opte pel sacrifici en la mateixa explotació, un certificat dels servicis veterinaris oficials de la conselleria competent en matèria de ramaderia en el qual es faça constar almenys: nombre d'animals sacrificats, la data de sacrifici i l'explotació i nau d'origen dels animals.

– En el cas dels gastos subvencionables de l'apartat sext, s'haurà d'aportar documentació acreditativa que estarà constituïda, almenys, pels documents següents:

a) Memòria en què es detallen les activitats realitzades en cada explotació.

b) En el cas d'adquisició de futures ponedores/reproductores vacunades, les factures pel gasto de la seua vacunació hauran de permetre la traçabilitat de l'aplicació d'esta per la qual cosa per a cada un dels lots d'animals adquirits haurà d'aportar:

1. La factura dels gastos de vacunació en què s'indique el nombre d'animals vacunats, les dosi aplicades, explotació on s'apliquen i explotació de destinació dels animals.

2. En cas de presentar únicament factura de compra de vacuna la informació sol·licitada en el punt c.1 haurà de ser inclosa en la factura d'adquisició dels animals, en el document d'entrega d'estos, o en una declaració responsable del veterinari habilitat de l'explotació on s'han administrat les dites vacunes, i s'indicarà, a més, el número de factura d'adquisició de la vacuna aplicada.

3. Fotocòpia del certificat sanitari que empara el trasllat dels dits animals d'acord a l'article 7 del Reial Decret 328/2003, de 14 de març, pel qual s'establix i regula el pla sanitari avícola.

c) En el cas de futures reproductores o ponedores procedents d'altres comunitats autònomes, s'haurà d'aportar un certificat expedit per l'autoritat competent de la comunitat autònoma d'origen d'estes, en el qual es faça constar de forma expressa que la dita administració no auxilia, directament ni indirectament la vacuna d'eixos animals.



d) En el cas de compra i administració de vacuna destinades a la vacunació de les futures ponedores o reproductores en explotacions de cria de la Comunitat Valenciana, quan el titular de l'explotació de cria i el de producció d'ous o el de reproductores coincidisca, només la factura d'adquisició.

La presentació dels anteriors documents es realitzarà en les oficines de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, al marge de la possibilitat que es presenten en els llocs i pels mitjans previstos en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

A la vista dels documents aportats, i després de la revisió i confrontació d'estos respecte a la informació epidemiològica que s'haja comunicat a la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, la direcció general competent en matèria de ramaderia a proposta del cap de servici amb competències en matèria de sanitat animal, autoritzarà el pagament de les ajudes amb el límit màxim del pressupost aprovat, d'acord amb les factures i els seus justificants bancaris aportats.



Apartat onze. Compatibilitat i quantia de les ajudes

L'import de l'ajuda podrà arribar com a màxim al 80 % dels gastos, sense que es puga sobrepassar la quantia màxima d'1 euro per gallina ponedora o reproductora i 0,10 euros per pollastre o titot d'engreix objecte de les actuacions, d'acord amb el cens que figure en REGA en la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud.

D'acord amb el que disposa l'article 8 del Reglament (UE) núm. 702/2014 els beneficiaris de les ajudes previstes en esta orde no podran rebre ajudes acollint-se a una altra normativa nacional o comunitària que tinguen els mateixos objectius que esta orde. Queda prohibida així mateix la concurrència amb altres ajudes respecte dels mateixos costos si se superen els límits d'ajuda permesos.

S'haurà de comunicar a la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, a través de la direcció general competent en matèria de ramaderia, l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats i concedits per a la mateixa finalitat prevista en la present orde. Esta comunicació s'haurà d'efectuar tan prompte com es conega i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

En virtut de l'article 26, apartat 13 del Reglament (CE) núm. 702/2014 de la Comissió de 25 de juny de 2014, l'ajuda i qualssevol altres pagaments rebuts pel beneficiari, inclosos els pagaments en virtut d'altres mesures nacionals o de la Unió o pòlisses d'assegurances per als mateixos costos subvencionables previstos en els apartats 5 i 6 es limitaran al 80 % dels costos subvencionables.



Apartat dotze. Reintegrament de quantitats indegudament percebudes

Segons establix l'article 37.1 de la Llei 38/2003, General de Subvencions, procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de l'ajuda en els casos allí previstos.

El procediment de reintegrament de les quantitats percebudes es regirà pel que establix el títol II de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i en les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en el títol VI de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú.



Apartat tretze. Revisió

Qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de l'ajuda o subvenció podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.



Apartat catorze. Normativa aplicable

En tots els apartats relatius a esta orde d'ajudes, i quan hi haja dubtes d'interpretació respecte d'això, serà aplicable la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.



Apartat quinze

Una vegada resolta i pagada l'ajuda, el servici competent en matèria de ramaderia realitzarà els controls oportuns per a verificar la transferència de pagaments als beneficiaris finals, així com la finalitat de l'ajuda, sense perjuí de qualsevol altre control que poguera realitzar per a verificar el compliment de la normativa comunitària i, en especial, dels aspectes arreplegats en el Reglament (UE) núm. 702/2014.



Apartat setze

La conselleria competent garantirà la publicació en un lloc web global dedicat a les ajudes estatals en l'àmbit nacional o regional:

a) de la informació resumida a què es referix l'article 9.1 del Reglament 702/2014 de la Comissió, de 25 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i en zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea o un enllaç a esta;

b) del text complet de cada una de les ajudes, incloses les seues modificacions, o un enllaç que permeta accedir-hi;

c) la informació a què es fa referència en l'annex III del Reglament 702/2014 sobre cada ajuda individual concedida superior a:



i) 60.000 EUR per als beneficiaris actius en la producció agrícola primària,

ii) 500.000 EUR per als beneficiaris actius en els sectors de la transformació de productes agrícoles, la comercialització de productes agrícoles, el sector forestal o que exercixen activitats excloses de l'àmbit d'aplicació d'article 42 del Tractat.

La informació prevista en este apartat c s'organitzarà i posarà a disposició del públic de forma normalitzada, tal com es descriu en l'annex III del Reglament 702/2014 i inclourà funcions eficaces de busca i descàrrega.



Apartat dèsset

La informació prevista en l'apartat anterior es publicarà en un termini de sis mesos a partir de la data de la concessió de l'ajuda i estarà disponible durant almenys deu anys a partir de la data de la concessió de l'ajuda.





Apartat díhuit

La conselleria competent complirà el que disposen els apartats setze i dèsset al més tard en un termini de dos anys a partir de la data d'entrada en vigor del Reglament (UE) núm. 702/2014.

Mapa web