Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 193/2008, de 5 de desembre, del Consell pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Presidència de la Generalitat i el de la Conselleria de Presidència. [2008/14333]

(DOGV núm. 5910 de 10.12.2008) Ref. Base de dades 014289/2008

DECRET 193/2008, de 5 de desembre, del Consell pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Presidència de la Generalitat i el de la Conselleria de Presidència. [2008/14333]
En la present legislatura, les conselleries i secretaries autonòmiques en què s'estructura l'administració de la Generalitat es van determinar per mitjà del Decret 7/2007, de 28 de juny, del president de la Generalitat.
L'estructura esmentada, pel que fa a les secretaries autonòmiques, ha sigut recentment modificada pel Decret 28/2008, de 18 de setembre, del president de la Generalitat, en el sentit de suprimir, en la Conselleria de Presidència, les secretaries autonòmiques de Cohesió Territorial i de Relacions amb l'Estat i amb la Unió Europea, i es crea una nova secretaria autonòmica, la de Cohesió Territorial, Relacions amb l'Estat i amb la Unió Europea, a l'efecte d'assignar-li les funcions que anteriorment tenien els òrgans superiors esmentats.
Com a conseqüència d'això, el Decret 92/2007, de 6 de juliol, del Consell, pel qual s'establix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, ha sigut modificat pel Decret 122/2008, de 19 de setembre, del Consell, a fi d'adequar l'estructura bàsica directiva de la Conselleria de Presidència a les modificacions efectuades.
Evidentment, els canvis produïts determinen la necessitat d'adequar, al seu torn, el Reglament Orgànic i Funcional de la Presidència de la Generalitat i el de la Conselleria de Presidència, que van ser aprovats pel Decret 115/2007, de 27 de juliol, del Consell, a l'estructura organitzativa actualment vigent.
Conseqüentment, i a fi d'adaptar l'estructura de la Conselleria de Presidència a l'establida en el decret esmentat, i d'aprofitar l'ocasió per a perfilar les funcions de determinats òrgans directius de la Presidència i de la mencionada Conselleria, es creu oportú i necessari procedir, amb l'objectiu d'evitar una indesitjable dispersió de normes organitzatives, a l'aprovació d'un nou Reglament Orgànic i Funcional de la Presidència de la Generalitat i de la Conselleria de Presidència.
Per tot això, de conformitat amb el que establixen els articles 12.2, 28.f) i 64 de la Llei del Consell, a proposta conjunta del president de la Generalitat i del conseller de Presidència i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 5 de desembre de 2008,
DECRETE
TÍTOL I
De la Presidència de la Generalitat
CAPÍTOL I
Del president
Article 1
Al president de la Generalitat, com a més alt representant d'esta, li corresponen les funcions establides en l'article 10 de la Llei del Consell.
Article 2
El president de la Generalitat, en la seua condició de representant ordinari de l'Estat en la comunitat autònoma, promulga, en nom del rei, les lleis de la Generalitat.
Article 3
El president de la Generalitat, com a president del Consell, dirigix i coordina les accions de govern, sense perjuí de les atribucions i responsabilitats de cada conseller.
Article 4
A la Presidència de la Generalitat li correspon l'exercici de les competències en matèria de comunicació institucional de la Generalitat, ràdio, televisió i la resta de mitjans de comunicació social.
Article 5
Davall l'autoritat del president, la Presidència de la Generalitat està integrada pels següents òrgans superiors i centres directius:
- Gabinet del President.
- Secretaria Autonòmica de Comunicació.
- Subdirecció d'Anàlisi.
- Subdirecció d'Organització.
- Direcció General de Relacions Informatives.
- Direcció General de Promoció Institucional.
CAPÍTOL II
Del Gabinet del President
Article 6
El Gabinet del President és l'òrgan de suport a la Presidència de la Generalitat que té assignades funcions d'assessorament al president, impuls de l'acció interdepartamental del Consell, programació i desenvolupament dels actes del president, elaboració d'informes tècnics i polítics i, en especial:
a) Facilitar al president de la Generalitat la informació política i tècnica que resulte necessària per a l'exercici de les seues funcions.
b) Assessorar el president de la Generalitat en aquells assumptes i matèries que este dispose.
c) Coordinar totes aquelles unitats, tant de la mateixa Presidència com de les conselleries, que participen directament o indirectament en la programació o desenvolupament d'actes en què intervinga la Presidència de la Generalitat.
d) Impulsar l'acció interdepartamental del Consell.
Article 7
Del director del Gabinet del President, que tindrà el rang de secretari autonòmic, dependran la Subdirecció d'Anàlisi i la Subdirecció d'Organització, que tindran el rang de direcció general.
Article 8
1. La Subdirecció d'Anàlisi té assignades, a més de les que el director del gabinet determine, les funcions següents:
a) Prestar assistència i assessorament al president.
b) Realització d'estudis i recopilació de documents sobre matèries que afecten el Consell.
2. De la Subdirecció d'Anàlisi depenen l'Àrea d'Anàlisi, Estudis i Documentació i l'Àrea d'Anàlisi i Seguiment.
Article 9
1. La Subdirecció d'Organització té assignades, a més de les que el director del gabinet determine, les funcions següents:
a) La recepció i gestió del correu dirigit al president.
b) La coordinació interna de l'agenda del president.
c) La direcció del protocol que requerixen els actes de caràcter representatiu del president i dels restants membres del Consell.
d) L'organització i desenvolupament dels actes del president i la coordinació de les conselleries que hi participen.
2. De la Subdirecció d'Organització depén l'Àrea d'Organització.
CAPÍTOL III
De la Secretaria Autonòmica de Comunicació
Article 10
La Secretaria Autonòmica de Comunicació assumix les funcions que li atribuïx l'article 68 de la Llei del Consell en matèria de publicitat institucional, anuncis oficials, relació amb els mitjans de comunicació social, imatge de la Generalitat, televisió, radiodifusió i continguts.
Així mateix, li correspon dirigir i coordinar els centres directius que s'adscriguen davall la seua dependència, així com les unitats administratives que s'hi integren.
Article 11
La Secretaria Autonòmica de Comunicació s'estructura en els següents centres directius:
- Direcció General de Relacions Informatives.
- Direcció General de Promoció Institucional.
Article 12
La Direcció General de Relacions Informatives és el centre directiu a què correspon dur a terme les funcions establides en l'article 70 de la Llei del Consell, així com les restants previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de política informativa i, en especial:
- Coordinació de l'emissió d'informació institucional i de govern.
- Disseny i anàlisi dels treballs, tècniques i estudis d'avaluació de l'eficàcia de la política informativa respecte al desenvolupament de l'acció de govern de la Generalitat.
Article 13
La Direcció General de Promoció Institucional és el centre directiu a què correspon dur a terme les funcions establides en l'article 70 de la Llei del Consell, així com les restants previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de publicitat i comunicació i, en especial:
a) Elaboració de normes i col·laboració en la promoció i ordenació del sector audiovisual i de la comunicació de la Comunitat Valenciana en coordinació amb la resta de departaments competents de la Generalitat.
b) Tutela administrativa derivada de l'aplicació de la Llei de Radiotelevisió Valenciana i la resta de lleis concurrents.
c) Planificació, assessorament, estudi i gestió del règim jurídic en matèria de comunicació social i els seus mitjans; preparació dels concursos públics per a l'atorgament de les preceptives concessions per a l'explotació dels servicis públics de radiodifusió sonora i televisió, i altres servicis audiovisuals i multimèdia que siguen competència de la Generalitat, així com la tramitació dels seus títols d'habilitació i l'aprovació, si és el cas, dels negocis jurídics sobre estos.
d) La tramitació de les sol·licituds d'autorització administrativa per a la prestació del servici de difusió de ràdio i televisió per cable.
e) L'organització i gestió del Registre de Concessionaris de Ràdio i Televisió.
f) El manteniment de les relacions de l'administració de la Generalitat amb els prestadors dels servicis públics de radiodifusió sonora i televisió.
g) La supervisió i control dels projectes tècnics de radiodifusió i televisió amb concessions atorgades per la Generalitat, així com dels estudis tècnics de canvi de paràmetres d'estes; la proposta de planificació del domini públic radioelèctric en les bandes de freqüències de radiodifusió i televisió i la implementació i disseny dels mapes de cobertura radioelèctrica de les emissores de radiodifusió i televisió.
h) L'exercici de les facultats de control, inspecció i sanció en matèria de radiodifusió sonora i televisió.
i) L'adopció de les mesures conduents a la implantació i difusió de la ràdio i televisió digitals en la Comunitat Valenciana, així com l'exercici de les competències que, en matèria de continguts dels servicis de ràdio i televisió, corresponguen a la Generalitat.
j) Tutelar la deguda utilització de la imatge institucional de la Generalitat i l'adopció de criteris i mesures sobre la difusió d'esta imatge institucional, així com l'autorització prèvia dels projectes de manuals d'identitat corporativa, marques, distintius, logos o símbols d'identificació per a la difusió de la imatge o activitats de la Generalitat.
k) Preparar, dissenyar i desenvolupar projectes i accions de comunicació, així com la coordinació, supervisió i autorització prèvia dels projectes i contractacions de campanyes, insercions publicitàries, anuncis oficials i accions de promoció, com ara actes, esdeveniments, estands i fires, entre altres.
l) Autorització prèvia dels projectes de les pàgines web, WAP, missatgeria multimèdia, publicacions electròniques, aplicacions telefòniques a mòbils, canals de TV corporatius, plataformes, correu electrònic, vídeos, CD, DVD, marxandatge, fullets, cartells, revistes i la resta de material imprés, així com de qualsevol altre suport que repercutisca en la promoció i/o difusió de la imatge i activitats de la Generalitat, tant pels mitjans tradicionals com pels moderns mitjans de comunicació.
m) Analitzar i valorar, des del punt de vista de la comunicació, la informació que es derive de totes aquelles vies de comunicació que respecte d'això la Generalitat establisca amb el ciutadà, com ara les assenyalades en l'apartat anterior, així com telèfons de consultes, informació o reclamacions, edificis PROP, queixes o suggeriments, etc.
Totes les autoritzacions prèvies, supervisions i coordinació previstes en este article per a qualsevol de les accions que s'hi mencionen seran preceptives sempre que l'acció de publicitat, de comunicació o de contractació administrativa d'estes siga duta a terme pel Consell o per qualsevol conselleria, inclosos els organismes o entitats que en depenen orgànicament o funcionalment, així com les que es desenvolupen per tercers a través d'ordes de subvenció, convenis o qualsevol altra fórmula de col·laboració.
Una vegada autoritzat per la direcció general qualsevol dels projectes o accions abans esmentats, serà necessària l'autorització de la creativitat, el disseny i la contractació que se'n deriven abans de ser executats.
TÍTOL II
De la Conselleria de Presidència
CAPÍTOL I
Disposicions generals
Article 14
La Conselleria de Presidència és el departament del Consell a què correspon l'exercici de les competències en matèria de relacions amb la Unió Europea, l'Estat i altres comunitats autònomes, relacions amb les Corts, Secretariat del Consell, representació i defensa en juí i assessorament en dret de la Generalitat, cohesió territorial, administració local i el seu patrimoni urbà, i coordinació interdepartamental.
Davall la superior autoritat del conseller i vicepresident primer del Consell, la Conselleria de Presidència dirigix, impulsa i executa l'acció política i administrativa en les matèries de la seua competència.
Article 15
Davall l'autoritat del conseller i vicepresident primer del Consell, la Conselleria de Presidència s'estructura en els següents òrgans superiors i centres directius:
- Secretaria Autonòmica de Política Institucional.
- Secretaria Autonòmica de Cohesió Territorial, Relacions amb l'Estat i amb la Unió Europea.
- Sotssecretaria.
- Direcció General de Relacions amb les Corts i Secretariat del Consell.
- Advocacia General de la Generalitat.
- Direcció General de Coordinació.
- Direcció General de Cohesió Territorial.
- Direcció General de Relacions Externes.
- Delegació de la Comunitat Valenciana a Brussel·les.
- Delegació de la Comunitat Valenciana a Madrid.
- Delegacions del Consell a Alacant, Castelló i València.
- Subdelegacions del Consell.
Article 16
1. Es crea el Consell de Direcció com a òrgan col·legiat d'assessorament i assistència al conseller i vicepresident primer del Consell en l'elaboració, coordinació i execució del programa d'actuacions del departament. Davall la presidència del titular de la conselleria, el Consell de Direcció està integrat pels titulars de les secretaries autonòmiques, la Sotssecretaria, direccions generals i el director del Gabinet del conseller, que exercirà la secretaria del consell esmentat.
2. A les sessions del Consell de Direcció podran assistir, a més, els directors, caps o responsables de centres, òrgans, unitats o ens adscrits al departament, quan el conseller ho estime convenient.
3. El Consell de Direcció pot reunir-se en ple o en comissions. Es podran constituir totes les comissions que acorde el titular del departament, que determinarà els membres que hagen d'integrar-les i designarà les persones que hagen d'exercir la presidència i la secretaria, sense perjuí que exercisca la facultat de presidir-les personalment.
4. Igualment, el conseller i vicepresident primer del Consell pot acordar, sempre que ho estime convenient, la constitució d'altres òrgans o comissions de caràcter consultiu i d'assessorament, per a matèries concretes o assumptes específics, amb la composició que en cada cas determine.
Article 17
En els casos d'absència o malaltia del titular del departament, s'aplicarà el que disposa l'article 12. i) de la Llei del Consell.
Fins que es resolga la substitució, les funcions d'aquell o aquella com a titular del departament seran exercides temporalment pels titulars de les secretaries autonòmiques, a excepció de les que li corresponen com a membre del Consell, seguint l'orde de prelació previst en l'article 15 del present decret.
L'orde esmentat s'aplicarà, així mateix, a l'efecte de la seua substitució, per a les secretaries autonòmiques, la Sotssecretaria i les direccions generals.
El que establixen els paràgrafs anteriors s'entén sense perjuí del que dispose, si és el cas, el conseller mitjançant una resolució.
Article 18
El nivell administratiu està constituït per totes les unitats o òrgans d'esta naturalesa dependents directament dels òrgans superiors i nivell directiu del departament.
CAPÍTOL II
Del conseller de Presidència i vicepresident primer del Consell
Article 19
El conseller de Presidència i vicepresident primer del Consell és la superior autoritat de la conselleria i exercix les funcions que li conferix la Llei del Consell com a titular del dit departament. Com a vicepresident primer del Consell, exercix les funcions de màxim suport i assessorament en les tasques exercides pel president i la coordinació de l'acció del Consell, així com la direcció, impuls i coordinació política en aquelles matèries que el president li encomane o delegue.
Article 20
1. Directament dependent del conseller i vicepresident primer del Consell, es crea el Gabinet, com a òrgan de suport i assistència immediata a este.
2. Així mateix, davall la dependència directa del conseller i vicepresident primer del Consell es crea, amb el rang d'àrea, un Gabinet Tècnic, al qual corresponen les funcions concernents a documentació, comunicació i seguiment parlamentari dels assumptes relacionats amb la conselleria.
CAPÍTOL III
De les secretaries autonòmiques i òrgans directius dependents
SECCIÓ 1ª.
De la Secretaria Autonòmica de Política Institucional
Article 21
1. La Secretaria Autonòmica de Política Institucional assumix les funcions que li atribuïx l'article 68 de la Llei del Consell en matèria de relacions del Consell amb les Corts, Secretariat del Consell, coordinació general de la política legislativa del Consell, defensa en juí i assessorament en dret de la Generalitat i coordinació i impuls de l'acció política del Consell.
Així mateix, li correspon dirigir i coordinar els centres directius que s'adscriguen davall la seua dependència, així com les unitats administratives que s'hi integren.
2. El titular de la Secretaria Autonòmica de Política Institucional és l'advocat general de la Generalitat i exercix les funcions inherents a este càrrec, d'acord amb la Llei 10/2005, de 9 de desembre, de la Generalitat, d'Assistència Jurídica a la Generalitat.
3. De la Secretaria Autonòmica de Política Institucional depenen els següents òrgans directius:
- Direcció General de Relacions amb les Corts i Secretariat del Consell.
- Advocacia General de la Generalitat.
- Direcció General de Coordinació.
Article 22
1. La Direcció General de Relacions amb les Corts i Secretariat del Consell és el centre directiu a què correspon dur a terme les funcions establides en l'article 70 de la Llei del Consell, així com les restants previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de relació i coordinació del Consell amb les Corts i secretariat del Consell.
2. En especial, té atribuïdes les funcions següents:
a) La comunicació entre el Consell i les Corts i l'assistència continuada en les matèries d'índole parlamentària.
b) La gestió del Registre de Convenis.
c) El suport tècnic i administratiu al secretariat del Consell, així com la infraestructura administrativa del Consell i la revisió i tramitació dels documents destinats a la seua inserció en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
d) La coordinació i autorització tècnica de les publicacions de les distintes conselleries i organismes, institucions i entitats que en depenen que integren el fons editorial de la Generalitat i, en particular, l'edició del Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
Article 23
De la Direcció General de Relacions amb les Corts i Secretariat del Consell depenen les següents unitats del nivell administratiu:
- L'Àrea de Relacions amb les Corts, a la qual correspon prestar assistència tècnica al Consell en les reunions de la Junta de Síndics, així com la coordinació de les intervencions dels consellers davant del ple i les comissions de les Corts, i, en general, el requeriment i gestió, si és el cas, de l'acció del Consell davant d'estes.
- L'Àrea de la Secretaria Administrativa del Consell, que gestiona els assumptes que han de sotmetre's a la Comissió de Secretaris Autonòmics i Sotssecretaris i al Consell, formalitza els decrets i acords aprovats pel Consell, i elabora les actes de les reunions del Consell i les de la seua comissió preparatòria.
Així mateix, gestiona el Registre de Convenis i tramita les comunicacions al Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana dels actes i disposicions generals adoptades pel Consell, quan això siga preceptiu.
- L'Àrea de Publicacions, que autoritza les publicacions promogudes per les conselleries, organismes, institucions i entitats que en depenen que integren el fons editorial de la Generalitat, i gestiona el fons editorial i la distribució comercial de les publicacions de la Generalitat.
També li correspon la revisió i tramitació de documents per a la inserció en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, confeccionar i editar el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i gestionar les bases de dades jurídiques i documentals d'este.
Article 24
1. Davall la directa dependència del titular de la Secretaria Autonòmica de Política Institucional, l'Advocacia General de la Generalitat és l'òrgan directiu a què correspon l'exercici de les funcions d'assistència jurídica establides en la Llei 10/2005, de 9 de desembre, de la Generalitat, d'Assistència Jurídica a la Generalitat.
2. L'estructura orgànica, les competències i el règim de funcionament de l'Advocacia General de la Generalitat s'ajustarà al que disposa l'article 2 del Reglament de l'Advocacia General de la Generalitat, aprovat pel Decret 84/2006, de 16 de juny, del Consell.
3. Davall la direcció i supervisió del titular de la Secretaria Autonòmica de Política Institucional, l'Advocacia General de la Generalitat durà a terme la preparació de recopilacions normatives de les disposicions legals i reglamentàries de la Generalitat.
Article 25
1. La Direcció General de Coordinació és el centre directiu a què correspon dur a terme les funcions establides en l'article 70 de la Llei del Consell, així com les restants previstes en l'ordenament jurídic, en matèria de coordinació interdepartamental.
2. En especial, té atribuïdes les funcions següents:
a) Coordinació i impuls dels departaments de l'administració de la Generalitat.
b) Assistència tècnica per a l'exercici de les funcions de coordinació que realitze el conseller i vicepresident primer del Consell en relació amb aquells plans, programes, actuacions o esdeveniments l'execució dels quals afecte més d'un departament.
c) Proposta i desenvolupament de plans de millora a realitzar en els departaments i organismes a fi de facilitar una adequada actuació administrativa del Consell.
d) Elaboració d'un calendari de plans, programes i actuacions significatives del Consell, així com la proposta de procediments d'informació i seguiment d'estos.
Article 26
De la Direcció General de Coordinació depén l'Àrea de Coordinació, a la qual correspon la gestió del Registre d'Òrgans Col·legiats de la Generalitat, així com el seguiment de l'evolució d'aquells en què esta tinga representació, el secretariat administratiu dels òrgans col·legiats de la Generalitat i la realització d'informes, seguiment dels plans generals i sectorials que s'elaboren pels departaments en execució del programa i l'acció del Consell, així com totes les altres funcions que se li encomanen en matèria de coordinació interdepartamental.
SECCIÓ 2ª.
De la Secretaria Autonòmica de Cohesió Territorial,
Relacions amb l'Estat i amb la Unió Europea
Article 27
1. La Secretaria Autonòmica de Cohesió Territorial, Relacions amb l'Estat i amb la Unió Europea, en virtut del que disposa l'article 68 de la Llei del Consell, dirigix i coordina la política de la Generalitat en matèria d'administració local, en el marc del que disposa el títol VIII de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, i, en especial, exercix les funcions relatives a la cohesió territorial, administració local, actuacions concertades en matèria de patrimoni urbà i pla de millora municipal.
Així mateix, dirigix i coordina les polítiques de la Generalitat en matèria de relacions amb el Consell amb els organismes de la Unió Europea, organitzacions interregionals i internacionals, relacions amb l'administració de l'Estat i la resta de comunitats autònomes.
A estos efectes, li correspon dirigir i coordinar els centres directius que s'adscriguen davall la seua dependència, així com les unitats administratives que s'hi integren.
2. De la Secretaria Autonòmica de Cohesió Territorial, Relacions amb l'Estat i amb la Unió Europea depenen els següents òrgans directius:
- Direcció General de Cohesió Territorial.
- Direcció General de Relacions Externes.
- Delegació de la Comunitat Valenciana a Brussel·les.
- Delegació de la Comunitat Valenciana a Madrid.
- Delegacions del Consell a Alacant, Castelló i València.
- Subdelegacions del Consell.
Article 28
La Direcció General de Cohesió Territorial és el centre directiu a què correspon dur a terme les funcions establides en l'article 70 de la Llei del Consell, així com les restants previstes en l'ordenament jurídic, i, en especial, les següents:
a) Gestiona i executa la política de la Generalitat en matèria d'administració local, en el marc del que disposa el títol VIII de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.
b) Promourà tot allò referent al projecte de llei de règim local de la Comunitat Valenciana, així com el seu desplegament reglamentari, i qualsevol altre projecte normatiu en compliment del que disposa el mencionat títol VIII de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.
c) Impulsa i promou les accions necessàries per al desenvolupament del Pacte Local en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.
d) Establix les directrius d'eficàcia i coordinació administrativa amb altres administracions públiques amb competència en matèria de règim local.
e) Gestionar totes les competències relatives als funcionaris amb habilitació de caràcter estatal que la legislació bàsica de funció pública atribuïx a les comunitats autònomes, en especial la seua selecció i la provisió de llocs de treball en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.
f) Impulsa la racionalització de l'organització territorial i gestiona els procediments relatius a l'organització i demarcació territorial dels municipis de la Comunitat Valenciana.
g) Estudia, informa i resol sobre els assumptes referits a règim jurídic, personal, organització, béns i servicis de les entitats locals, en l'àmbit del que disposa la normativa de règim local i basant-se en el principi de col·laboració entre administracions públiques.
h) Gestiona les actuacions concertades en l'àmbit municipal en matèria de patrimoni urbà, així com també allò referent als plans de millora municipal i les subvencions a càrrec del Fons de Cohesió Territorial de la Comunitat Valenciana.
i) Participa, en representació de la Generalitat, en tots aquells òrgans que tenen com a objecte la matèria de règim local, la norma de creació dels quals preveja una participació de la comunitat autònoma, llevat que expressament estiga atribuïda a un altre departament.
j) Col·labora i assistix els òrgans col·legiats dels distints departaments de la Generalitat l'objecte dels quals tinga relació amb les entitats locals.
Article 29
De la Direcció General de Cohesió Territorial depén l'Àrea d'Administració Local, a la qual correspon l'exercici de les funcions següents:
a) Preparar i elaborar els projectes normatius en matèria d'administració local.
b) L'estudi, informe i resolució dels assumptes referits al règim jurídic, de personal, organització, béns i servicis de les entitats locals.
c) Estudi, informe i gestió dels expedients sobre organització territorial i la seua coordinació, en el marc del que disposa l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana i la legislació sobre règim local.
d) Gestió de les actuacions concertades en l'àmbit municipal en matèria de patrimoni urbà i plans de millora municipal.
e) Foment de la gestió de qualitat en l'administració local valenciana.
Article 30
La Direcció General de Relacions Externes és el centre directiu a què correspon dur a terme les funcions establides en l'article 70 de la Llei del Consell, així com les restants previstes en l'ordenament jurídic, en matèria d'impuls, programació i coordinació de les relacions en l'àmbit exterior del Consell, i la seua administració amb l'administració de l'Estat, organismes de la Unió Europea, organitzacions interregionals i comunitats autònomes.
Article 31
De la Direcció General de Relacions Externes depenen les següents unitats de nivell administratiu:
- L'Àrea de Relacions Externes. Li correspon la programació, impuls i coordinació de les actuacions en matèria de relacions externes i assumptes europeus. Canalitza la cooperació i informació amb organismes de la Unió Europea, organitzacions interregionals i internacionals.
Du a terme la promoció i coordinació de la cooperació interregional, així com l'obertura a l'exterior dels distints sectors de la societat valenciana, i de la normativa i les institucions europees.
- L'Àrea de Relacions amb l'administració General de l'Estat i de les comunitats autònomes, a la qual correspon l'estudi, anàlisi i seguiment de les relacions de l'administració del Consell amb l'administració general de l'Estat i de les altres comunitats autònomes, així com la promoció de les accions encaminades a la col·laboració entre les administracions referides amb l'administració del Consell.
Article 32
La Delegació de la Comunitat Valenciana a Brussel·les és el centre directiu al qual correspon actuar com a centre de referència de la Comunitat Valenciana davant de les institucions europees, impulsant les relacions amb les institucions, entitats i agents radicats a Brussel·les i promocionant els interessos multisectorials de la Comunitat Valenciana davant d'estos.
Al mateix temps, prestarà el suport logístic necessari als membres del Consell i al personal de l'administració de la Generalitat per a desenvolupar allí les seues funcions.
En l'exercici de les comeses que té assignats, facilitarà als seus agents i als representants socials i institucionals valencians la relació amb les institucions i òrgans comunitaris.
Article 33
A la Delegació de la Comunitat Valenciana a Madrid li correspon actuar com a centre de referència de la Comunitat Valenciana en la capital de l'Estat, impulsant les relacions amb les institucions, entitats i agents que hi radiquen i subministrant el suport logístic necessari als membres del Consell i al personal de l'administració de la Generalitat per a desenvolupar allí les seues funcions.
Així mateix, amb caràcter general, prestarà informació al públic, amb especial atenció a la promoció dels interessos propis de la Comunitat Valenciana.
Article 34
1. Davall la dependència de la Secretaria Autonòmica de Cohesió Territorial, Relacions amb l'Estat i amb la Unió Europea, es troben les delegacions del Consell a Alacant, Castelló i València. Al capdavant d'estes figura el delegat.
2. Així mateix, davall la dependència de la Secretaria Autonòmica de Cohesió Territorial, Relacions amb l'Estat i amb la Unió Europea es troben les subdelegacions del Consell. Estes es crearan i suprimiran per decret del Consell, el qual determinarà la localitat de la seu d'estes i la competència territorial.
Article 35
1. El delegat del Consell és l'executor de la política del Consell en la província i, en tant que això, té atribuïdes les facultats següents:
a) Impulsar i coordinar l'activitat de l'administració de la Generalitat en la província.
b) Actuar com a òrgan de comunicació, col·laboració i cooperació amb les administracions general de l'Estat i local de la província, sense perjuí d'altres mecanismes de cooperació i col·laboració legalment previstos.
c) Informar i, si és el cas, proposar al Consell les inversions públiques en la província, impulsant i controlant la seua realització.
d) Transmetre i executar, si és el cas, els mandats i directrius que reba del Consell o dels titulars de les distintes conselleries.
e) Presidir el ple i, si és el cas, les comissions delegades de la Comissió Territorial de Coordinació del Consell.
Article 36
Al subdelegat del Consell li correspon, en el territori de la seua competència, impulsar i coordinar l'activitat de l'administració de la Generalitat; actuar com a òrgan de comunicació, col·laboració i cooperació, així com informar i, si és el cas, proposar al Consell les inversions públiques, impulsant i controlant la seua realització; i transmetre i executar, si és el cas, els mandats i directrius que reba del Consell o dels titulars de les distintes conselleries.
El subdelegat del Consell formarà part de la Comissió Territorial de Coordinació de l'àmbit territorial corresponent.
SECCIÓ 3ª.
De la Sotssecretaria
Article 37
1. La Sotssecretaria assumix les funcions establides en l'article 69 de la Llei del Consell respecte a la Presidència de la Generalitat i la Conselleria de Presidència.
2. En especial, té atribuïdes les següents funcions respecte a ambdós departaments:
a) La direcció del Registre General, així com la coordinació, supervisió i control de l'organització i funcionament de tots els centres, servicis i unitats dependents de la Presidència de la Generalitat i de la Conselleria de Presidència.
b) L'organització i control dels assumptes generals i l'actualització periòdica de l'inventari de béns i material, així com la gestió de l'arxiu, cuidant el procés i emmagatzemament de totes les dades i la documentació que siguen necessàries per al funcionament correcte dels servicis.
c) Tramitació d'expedients de contractació i de responsabilitat patrimonial, així com la gestió i coordinació dels convenis i acords de col·laboració que hagen de proposar-se al Consell per a subscriure'ls amb entitats públiques o privades.
d) Realitzar la planificació i programació econòmica, elaborar la proposta d'avantprojecte del pressupost anual, tramitar les modificacions pressupostàries i realitzar el seguiment de l'execució del pressupost, així com la gestió d'este en totes les seues fases comptables.
e) Dur a terme les tasques pròpies de la funció informàtica que corresponen al departament, d'acord amb el que disposa el Decret 96/1998, de 6 de juliol, del Consell, o normativa vigent.
f) Elaborar, emetre informes i proposar disposicions sobre matèries del seu àmbit funcional, així com dictar resolucions, instruccions i ordes de servici en l'àmbit de la seua competència, i disposar, si és el cas, la publicació en els diaris oficials.
g) Coordinació i impuls de la tramitació de projectes normatius, i supervisió i remissió dels expedients d'assumptes que s'hagen d'elevar a la Comissió de Secretaris Autonòmics i Sotssecretaris, així com al Consell per a la seua aprovació o coneixement.
h) Qualsevol altra que li encomane o delegue el president de la Generalitat o el conseller de Presidència o li conferisquen les disposicions legals o reglamentàries.
Article 38
Adscrita a la Sotssecretaria, la Secretaria General Administrativa, de conformitat amb el que disposa l'article 73 de la Llei del Consell, és la unitat que, amb la màxima jerarquia del nivell administratiu, presta suport directe a la Sotssecretaria i, davall la seua autoritat, exercix la direcció, coordinació i supervisió dels servicis generals de la Presidència de la Generalitat i de la Conselleria de Presidència.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Úníca
1. Dins de l'àmbit de competències de la Presidència de la Generalitat, posen fi a la via administrativa els actes dictats pel titular de la Secretaria Autonòmica de Comunicació.
2. També posaran fi a la via administrativa els actes dictats per la Sotssecretaria de la Conselleria de Presidència quan, en virtut del que preveu l'article 37 d'este reglament, actue en l'àmbit de la Presidència de la Generalitat en l'exercici de les funcions que establix l'article 69 de la Llei del Consell.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
Úníca
Les unitats i llocs de treball de nivell administratiu continuaran subsistents i continuaran donant el suport administratiu en relació amb aquells assumptes i expedients que els corresponguen per raó de la matèria, sense perjuí de la competència per a resoldre dels òrgans a què ha sigut atribuïda. La seua retribució es realitzarà a càrrec dels mateixos crèdits pressupostaris. Tot això fins que s'aproven les relacions de llocs de treball adaptades a l'estructura orgànica prevista en este reglament, sense perjuí que, des del moment de l'entrada en vigor, es produïsquen determinats canvis d'adscripció d'unitats administratives i llocs de treball, de conformitat amb la reorganització efectuada.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Úníca
Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen a este decret.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Es faculta el president de la Generalitat i el conseller de Presidència, en el respectiu àmbit de competències, per a dictar totes les disposicions que requerisca el desplegament i execució del present decret, en compliment del que establix l'article 65 de la Llei del Consell.
Segona
Este decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
València, 5 de desembre de 2008
El president de la Generalitat,
FRANCISCO CAMPS ORTIZ
El conseller de Presidència,
VICENTE RAMBLA MOMPLET

linea
Mapa web