Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 5/2009, de 9 de gener, del Consell, de creació del Consell Assessor de Ramaderia de la Comunitat Valenciana. [2009/144]

(DOGV núm. 5931 de 13.01.2009) Ref. Base de dades 000286/2009

DECRET 5/2009, de 9 de gener, del Consell, de creació del Consell Assessor de Ramaderia de la Comunitat Valenciana. [2009/144]
L'activitat productiva ramadera contribuïx al sosteniment econòmic d'un gran nombre de famílies de la Comunitat Valenciana. La ramaderia genera rendes, fixa població en el medi rural i, en este entorn, complix una funció important quant a la preservació del medi i el manteniment de la biodiversitat.
L'article 130 de la Constitució Espanyola establix que els poders públics atendran a la modernització i al desenvolupament de tots els sectors econòmics i, en particular, de l'agricultura, de la ramaderia, de la pesca i de l'artesania, amb la finalitat d'equiparar el nivell de vida de tots els espanyols. La destinació dels productes finals de la cria de bestiar és l'alimentació de la població, per la qual cosa el procés de la seua obtenció s'ha de realitzar d'acord amb unes restriccions que protegisquen i garantisquen la salut pública, en compliment del manament constitucional dels poders públics, vinculat al reconeixement del dret a la protecció de la salut establit en l'article 43 de la Constitució Espanyola, i és competència dels poders públics organitzar i tutelar la salut pública a través de mesures preventives i de les prestacions i servicis necessaris.
Per a la protecció dels interessos dels agents que realitzen la pràctica de la ramaderia es fa necessari establir una sèrie de controls que eviten l'extensió i eradiquen les malalties específiques del bestiar, fins i tot, de les no transmissibles als consumidors, així mateix es perseguix una millora de la qualitat dels productes obtinguts com a element indispensable per a incrementar les rendes i potenciar el desenvolupament d'una indústria derivada en les zones d'assentament, i que comprenga també les exigències que la societat imposa en matèria de benestar animal.
L'article 49.3.3r de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana establix que la Generalitat té competència exclusiva en matèria de ramaderia, d'acord amb les bases i l'ordenació de l'activitat econòmica general.
En el desenvolupament d'esta responsabilitat la Llei 6/2003, de 4 de març, de la Generalitat, de Ramaderia de la Comunitat Valenciana, establix diferents mesures i en el seu article 9 preveu la creació del Consell Assessor de Ramaderia de la Comunitat Valenciana, com a òrgan de participació, assessorament i consulta de la Generalitat en matèria de ramaderia, a què es dota d'una composició reduïda en el seu nucli permanent, per a un funcionament més eficaç, així com flexible, adequant-se la incorporació d'altres interessos a la naturalesa dels assumptes que cal tractar. Per això, en esta norma es procedix a crear el Consell Assessor de Ramaderia de la Comunitat Valenciana i a regular el seu règim de constitució i funcionament.
De conformitat amb els articles 18. f) i 43 de la Llei del Consell, a proposta de la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 9 de gener de 2009,
DECRETE
Article 1. Constitució i adscripció orgànica
1. Este decret té com a objecte establir la constitució, la composició i les funcions del Consell Assessor de Ramaderia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb allò que s'establix en l'article 9 de la Llei 6/2003, de 4 de març, de la Generalitat, de Ramaderia de la Comunitat Valenciana.
2. El Consell Assessor de Ramaderia és un òrgan col·legiat permanent, interdisciplinari i consultiu, que depén de la conselleria competent en matèria de ramaderia, i adscrit a la conselleria que posseïx la competència en matèria de ramaderia.
3. L'àmbit d'actuació del Consell Assessor de Ramaderia serà la Comunitat Valenciana.
Article 2. Funcions
El Consell Assessor de Ramaderia de la Comunitat Valenciana tindrà com a funcions:
a) Assessorar el Consell i la seua administració en les matèries de producció i sanitat animal i seguretat alimentària, en tots els assumptes que li siguen sotmesos pel conseller o consellera competent en matèria de ramaderia.
b) Emetre informe dels projectes de disposicions legislatives i reglamentàries, excepte les de caràcter merament d'execució tècnica o administrativa sense contingut normatiu, en matèria de producció, benestar i sanitat animal i seguretat alimentària relacionada amb la ramaderia.
Article 3. Composició
1. El Consell Assessor de Ramaderia de la Comunitat Valenciana estarà compost pel president, vicepresident, secretari i vocals:
a) La presidència del Consell Assessor correspon al titular o la titular de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.
b) La vicepresidència del Consell Assessor correspon al titular o la titular de la Direcció General de Producció Agrària.
c) La secretaria del Consell Assessor correspon al cap o la cap de l'Àrea de Millora de la Competitivitat Agrícola i Ramadera.
d) Els vocals, designats per la persona a qui corresponga la presidència del Consell Assessor de Ramaderia de la Comunitat Valenciana, seran:
- Un representant proposat per cada una de les organitzacions professionals agràries i de les associacions empresarials amb implantació en el sector ramader valencià.
- Dos veterinaris dels servicis veterinaris oficials de la Generalitat per a les competències de control veterinari animal i zootècnic.
2. Podran participar en les reunions del Consell Assessor, quan la naturalesa dels assumptes a tractar ho requerisca i, en tot cas, a convocatòria del seu president, representants dels ajuntaments de la Comunitat Valenciana, a través de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, de les cambres agràries, dels sindicats de treballadors més representatius, dels col·legis professionals, de les associacions de protecció i defensa dels animals, de les organitzacions de consumidors i usuaris, així com d'altres conselleries de la Generalitat.
Article 4. Presidència
1. El titular o la titular de la presidència del Consell Assessor de Ramaderia de la Comunitat Valenciana exercirà les funcions següents:
a) Posseir la representació del Consell.
b) Acordar la convocatòria de les sessions ordinàries i extraordinàries, i la fixació de l'orde del dia.
c) Presidir les sessions i moderar el desenvolupament dels debats.
d) Dirimir amb el seu vot els empats.
e) Assegurar el compliment de la legislació vigent.
f) Visar les actes i els certificats dels acords del Consell.
g) Exercir totes les altres funcions que siguen inherents a la seua condició de president del Consell.
2. En cas de vacant, absència, malaltia o una altra causa legal, el/la president/-a serà substituït pel/la vicepresident/-a i si no n'hi ha pel membre del Consell de més antiguitat i edat, per este orde, d'entre els seus components.
Article 5. Vocals
1. Els vocals que no posseïsquen la condició de vocal en funció del càrrec seran nomenats per un període de 3 anys, renovables per un altre període de la mateixa duració. El nomenament dels consellers es podrà revocar lliurement pel titular o la titular de la conselleria que posseïsca la competència en matèria de ramaderia.
2. Els vocals cessaran per qualsevol de les causes següents:
- Renúncia.
- Deixar de reunir els requisits que van determinar la seua designació.
Article 6. Secretaria
El titular o la titular de la secretaria serà responsable del suport tecnicoadministratiu. Tindrà les funcions següents:
a) Tramitar les convocatòries de sessions del Consell Assessor de Ramaderia, per orde del titular o la titular de la conselleria competent en matèria de ramaderia.
b) Redactar les actes de les sessions i els acords adoptats.
c) Traslladar dels informes sol·licitats.
d) Comunicar les resolucions i la resta de notificacions que foren necessàries.
e) Responsabilitzar-se de l'arxivament, registre de la documentació i la resta de servicis semblants que siguen necessaris.
f) Assistir a la presidència en l'exercici de les seues funcions.
g) Altres funcions que es determinen en el reglament de règim intern, i aquelles altres inherents a la seua condició de secretari.
Article 7. Funcionament
1. El Consell Assessor de Ramaderia de la Comunitat Valenciana establirà les seues normes de funcionament intern, i haurà d'aprovar un reglament de règim intern en un termini no superior a un any des de la constitució, on s'establirà la periodicitat de les seues reunions que haurà de ser, almenys, anual. Sense perjuí d'açò que es disposa en este decret i allò que s'ha regulat en el seu reglament de règim intern, este Consell ajustarà el seu funcionament a allò que es disposa en el títol II, capítol II Òrgans col·legiats, de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
2. Este Consell Assessor podrà acordar la creació de subconsells o grups de treball per a l'estudi de temes concrets. Així mateix, el Consell Assessor podrà nomenar consultors o assessors externs que col·laboren en la seua condició d'experts en les seues àrees específiques de coneixement. Estos experts actuaran en les reunions del Consell Assessor, subconsells o grups de treball amb veu però sense vot.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Queda facultada la persona titular de la conselleria que posseïsca la competència en matèria de ramaderia per a dictar totes les disposicions que siguen necessàries per al desenvolupament i l'execució d'este decret.
Segona
Este decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
Valencia, 9 de gener de 2009
El president de la Generalitat,
FRANCISCO CAMPS ORTIZ
La consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació,
MARITINA HERNÁNDEZ MIÑANA

linea
Mapa web