Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ d'11 de gener de 2011, del secretari autonòmic d'Ocupació i director general del Servici Valencià d'Ocupació i Formació, sobre delegació de competències derivades de la gestió, en l'àmbit del SERVEF, de l'ajuda especial als treballadors afectats pels expedients de regulació d'ocupació 76/2000, de 8 de març de 2001 i 25/2001, de 31 de juliol de 2001. [2011/250]

(DOGV núm. 6440 de 18.01.2011) Ref. Base de dades 000467/2011

RESOLUCIÓ d'11 de gener de 2011, del secretari autonòmic d'Ocupació i director general del Servici Valencià d'Ocupació i Formació, sobre delegació de competències derivades de la gestió, en l'àmbit del SERVEF, de l'ajuda especial als treballadors afectats pels expedients de regulació d'ocupació 76/2000, de 8 de març de 2001 i 25/2001, de 31 de juliol de 2001. [2011/250]
El Consell de Ministres, mitjançant un Acord de 29 de febrer de 2008, va disposar l'adopció de mesures excepcionals de caràcter social a favor dels treballadors afectats pels expedients de regulació d'ocupació 76/2000, de 8 de març de 2001, i 25/2001, de 31 de juliol de 2001.
A este efecte, es va aprovar el Reial Decret 1010/2009, de 19 de juny, pel qual s'establixen mesures destinades a compensar la disminució en la cotització a la Seguretat Social dels treballadors el contracte dels quals es va extingir com a conseqüència dels mencionats expedients de regulació d'ocupació.
Per a completar estes mesures, es publica el Reial Decret 196/2010, de 26 de febrer, que establix les normes per les quals es determinen i concreten mesures per a facilitar la reinserció laboral, així com els requisits i el procediment per a la concessió d'ajudes especials als treballadors afectats pels expedients de regulació d'ocupació 76/2000 i 25/2001.
Atés que, la gestió de l'ajuda especial prevista en l'article 5 del Reial Decret 196/2010, de 26 de febrer, correspon a la Generalitat, i, dins d'esta, al Servici Valencià d'Ocupació i Formació, es fa necessari establir un règim de delegació de competències sobre esta matèria a fi de facilitar la consecució d'un grau notable d'eficàcia i d'economia en la gestió.
En conseqüència i de conformitat amb el que disposa l'article 13 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en la redacció introduïda per Llei 4/1999, de 13 de gener; i en l'article 63 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, modificada per Llei 12/2007, de 20 de març, de la Generalitat, resolc:
Primer. Gestió de subvencions
1. En relació amb l'Ordre 58/2010, de 29 de desembre, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula i es convoca per a 2011, l'establiment d'ajudes especials a les persones treballadores afectades pels expedients de regulació d'ocupació 76/2000, de 8 de març de 2001 i 25/2001, de 31 de juliol de 2001, es delega en els/as titulars de les direccions territorials d'Ocupació del SERVEF, en el seu respectiu àmbit d'actuació, l'exercici de les competències que s'indiquen a continuació:
a) La competència de concessió i denegació de les subvencions, així com la firma de tots els documents administratius que siguen necessaris per a formalitzar estes concessions, independentment del caràcter genèric o nominatiu d'estes.
b) La resolució d'acceptació del desistiment, la renúncia i qualsevol altra manera de finalització del procediment, així com qualsevol altra incidència o variació de les condicions que es produïsca després de la concessió de les ajudes.
c) El reconeixement de l'obligació i la proposta de pagament.
d) La minoració de la subvenció concedida en els supòsits establits en la normativa vigent.
e) La incoació i resolució dels expedients de revocació de subvencions en els supòsits previstos normativament.
f) En relació amb el que establixen les dos lletres anteriors, es delega també la competència per a exigir el reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i els interessos de demora des del moment del pagament d'estes.
2. La firma de tots aquells documents comptables que associats es requerisquen per a la gestió pressupostària d'estes subvencions, inclosos els de retenció de crèdit, corresponents al subprograma 322.53, Plans Especials de Suport a l'Ocupació en Sectors Productius, o equivalent, codi de línia T773100, Ajudes especials als treballadors de SINTEL afectats per ERE, o equivalent, correspondrà al cap de l'Àrea de Recursos Humans i Econòmics.
Segon. Suplència dels òrgans delegats
En cas de vacant, absència o malaltia dels titulars dels òrgans delegats en el resolc primer, les competències delegades s'exerciran a través del règim establit en el resolc quint, de la Resolució de 3 de març de 2008 (DOCV núm. 5719, de 7 de març de 2008), del director general del Servici Valencià d'Ocupació i Formació, sobre delegació de competències en matèria de personal, gestió financera i pressupostària, contractació administrativa i gestió de subvencions.
Tercer. Constància expressa de la delegació
Les resolucions administratives que s'adopten per delegació indicaran expressament esta circumstància i es consideraran dictades per l'òrgan delegatori, sense que càpia la delegació de competències delegades.
Quart. Avocació de la competència
La delegació de competències que s'efectua a través de la present resolució s'entén sense perjuí que, en qualsevol moment, el director/a general del SERVEF puga demanar el coneixement i resolució de qualsevol assumpte o expedient amb els requisits de l'article 14 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Quint. Entrada en vigor i vigència
La present resolució de delegació de competències entrarà en vigor el mateix dia que es publique en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i la seua vigència s'estendrà durant el període d'aplicació de les subvencions per a facilitar la reinserció laboral dels treballadors afectats pels expedients de regulació d'ocupació 76/2000, de 8 de març de 2001 i 25/2001, de 31 de juliol de 2001.
Contra el present acte, que esgota la via administrativa, podran els interessats interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de la seua publicació, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que establix els articles 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa o, potestativament, recurs de reposició davant d'este mateix òrgan en el termini d'un mes, comptat en els termes ja indicats, de conformitat amb el que disposen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en la redacció donada per la Llei 4/1999, de 13 de gener. I això, sense perjuí de la possibilitat que els interessats puguen exercitar, si és el cas, qualsevol altre que estimen convenient.
València, 11 de gener de 2011.- El secretari autonòmic d'Ocupació, director general del SERVEF: Luis Lobón Martín.

linea
Mapa web