RESOLUCIÓ de 30 de desembre de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen els acords d'acció concertada en matèria de serveis socials en el sector d'atenció a dones víctimes de violència de gènere per a l'any 2022. [2022/429]
(DOGV núm. 9262 de 24.01.2022) Ref. Base de dades 000581/2022
-
Anàlisi jurídica
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives Grup temàtic: Contractació administrativa Descriptors: Temàtics: acció concertada
RESOLUCIÓ de 30 de desembre de 2021, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen els acords d'acció concertada en matèria de serveis socials en el sector d'atenció a dones víctimes de violència de gènere per a l'any 2022. [2022/429]
Larticle 34 de la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana contempla, en la lletra a de lapartat primer, lacció concertada com a forma de provisió de les prestacions del Sistema Públic de Serveis Socials amb entitats privades diniciativa social.
Per Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell, pel qual es desenvolupa lacció concertada per a la prestació de serveis socials en làmbit de la Comunitat Valenciana per entitats diniciativa social (dara en avant, Decret 181/2017), saprova el reglament que regula els requisits, el procediment, contingut i les condicions bàsiques per a la implantació, execució i desenvolupament dels acords dacció concertada.
Dacord amb larticle 13 daquest decret, correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de serveis socials efectuar la convocatòria de concerts amb entitats diniciativa social, mitjançant resolució, que ha de recollir aquells aspectes i elements que estableix aquesta norma, que delimita lobjecte i, si escau, el nombre de places i característiques de les prestacions susceptibles de concert; així com els criteris de valoració dentitats, centres i serveis per a la resolució del procediment de selecció i adopció dacords dacció concertada, tant en funció de les disponibilitats pressupostàries, com de la necessària continuïtat i garantia de qualitat del servei que venen prestant les entitats diniciativa social, sota els principis de transparència, publicitat i no discriminació.
Dins de lestructura orgànica de la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives, la Direcció General de lInstitut Valencià de les Dones disposa del programa pressupostari 323.10, Igualtat de gènere, per a lexecució dels seus objectius, entre els quals es troben: desenvolupar polítiques dintegració social i protecció de col·lectius de dones en risc dexclusió social i ampliar la xarxa de la Generalitat datenció social a víctimes de violència i millorar la seua eficàcia, així com contribuir a eliminar tota situació de violència sobre la dona; la xarxa de la Generalitat dassistència social integral a les víctimes de violència sobre la dona està composta pels serveis de règim ambulatori i per serveis de règim residencial.
La demanda de serveis i places en centres datenció social a dones víctimes de violència supera àmpliament els mitjans i recursos de què disposen el conjunt de les Administracions públiques, i conscients de la situació demergència en la qual es troben aquestes dones i a la qual cal donar una resposta immediata i urgent, és necessari, atesa la importància del Tercer Sector, implementar lactual sistema públic de serveis socials, mitjançant la fórmula de provisió de serveis socials a través de lacció concertada amb els dispositius de les entitats diniciativa social especialment qualificades per a latenció a aquest col·lectiu de dones.
En virtut del que sha exposat, i fent ús de les facultats que confereix larticle 12 del Decret 170/2020, de 30 doctubre, del Consell, daprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives, i a proposta de la directora general de lInstitut Valencià de les Dones, resolc:
Primer
Aprovar la convocatòria pública dels acords dacció concertada en matèria de serveis socials en el sector datenció a dones víctimes de violència de gènere per a lany 2022, dacord amb el que es disposa en lannex I de Condicions generals de la convocatòria i els models que estaran disponibles en la seu electrònica del tràmit, i sordena la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Segon
La present convocatòria de concerts socials es realitza pel procediment de tramitació anticipada dexpedients de despesa, previst en lOrdre de 26 de setembre de 1994, de la Conselleria dEconomia i Hisenda. El projecte de la llei de pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2022 preveu la línia S5237000, denominada «Acció concertada centres residencials violència de gènere i servei de prevenció i atenció especialitzada per a dones víctimes dexplotació sexual», a càrrec de laplicació pressupostària 16.02.01.323.10.4, destinada a la mencionada finalitat i dotada amb un import de 7.750.000 euros.
Limport màxim estimat destinat a la present convocatòria serà de 6.655.037,70 euros. No obstant això, leficàcia de la present convocatòria queda condicionada a lexistència, en els pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2022, de crèdit adequat i suficient per a atendre els concerts socials previstos en aquesta resolució.
A aquest efecte, una vegada aprovats els pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2022, la Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, una resolució que especifique la línia pressupostària i limport global que es destina al finançament daquestes.
Tercer
Es delega en la persona titular de la Direcció General de lInstitut Valencià de les Dones la resolució del procediment dacció concertada a què es refereix aquesta convocatòria, així com la decisió respecte de la pròrroga dels concerts.
Quart
Així mateix, es delega en la persona titular de la Direcció General de lInstitut Valencià de les Dones en làmbit de les seues competències i es faculta aquesta, a dictar totes les instruccions que siguen necessàries, tant per a lexecució i aplicació de la present resolució, com per a ladequada gestió dels concerts en el seu àmbit funcional.
Contra la present resolució, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de lendemà de la publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu es podrà interposar un recurs de reposició en el termini dun mes a comptar des de lendemà de la publicació, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot això de conformitat amb el que sestableix en els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que puguen fer ús, si escau, de qualsevol altre que estimen procedent.
València, 30 de desembre de 2021. La vicepresidenta del Consell i consellera dIgualtat i Polítiques Inclusives: Mónica Oltra Jarque.
ANNEX I
Condicions generals de la convocatòria dels acords dacció concertada en matèria de serveis socials en el sector
datenció a dones víctimes de violència de gènere
Índex
Títol I. Disposicions generals
Article 1. Objecte del concert
Article 2. Serveis a concertar: nombre de places i tipologia de serveis
Article 3. Duració
Article 4. Cobertura de places i accés als serveis per les persones usuàries
Títol II. Del procediment de concertació
Capítol I. Requisits
Article 5. Sol·licitants
Article 6. Requisits generals
Capítol II. Iniciació del procediment
Article 7. Iniciació dofici
Article 8. Forma, termini i lloc de presentació de sol·licituds
Article 9. Documentació i informació que sha dadjuntar a la sol·licitud
Capítol III. Ordenació i instrucció del procediment
Article 10. Òrgan competent per a la tramitació i instrucció del procediment. Esmena
Article 11. Criteris de selecció i valoració dentitats
Article 12. Comissió davaluació
Article 13. Proposta de resolució
Capítol IV. Finalització del procediment de selecció.
Article 14. Resolució de concessió
Article 15. Contingut de la resolució en relació amb les places concertades
Article 16. Publicació de la resolució
Article 17. Recursos
Capítol V. Formalització dels concerts
Article 18. Condicions prèvies a la formalització
Article 19. Formalització del concert social
Títol III. Finançament de lacció concertada
Article 20. Mòduls econòmics. Càlcul de limport de lanualitat del concert social
Article 21. Justificació de la prestació del servei
Article 22. Pagament del cost del concert social
Article 23. Comprovació i control de la despesa
Títol IV. Execució dels concerts
Article 24. Obligacions de ladministració concertant
Article 25. Obligacions del titular dels centres concertats
Article 26. Qualitat dels serveis: actuacions de control i seguiment
Article 27. Contractació dactivitats accessòries amb terceres persones
Article 28. Resolució de conflictes
Article 29. Inspecció i control ordinari
Títol V. Condicions tècniques per a la realització de les prestacions i serveis
Article 30. Centre dEmergències
Article 31. Centres de recuperació Integral
Article 32. Habitatges tutelats dIntervenció
Article 33. Habitatges tutelats dAutonomia
Article 34. Habitatges tutelats per a dones víctimes de tràfic
Article 35. Habitatges tutelats per a víctimes de violència de gènere amb especial vulnerabilitat
Article 36. Titulacions
Article 37. Ús de les habitacions
Article 38. Òrgan de participació dels centres concertats
Títol VI. Revisió i modificació dels concerts
Article 39. Modificació dels concerts
Article 40. Revisió i modificació de les condicions econòmiques
Article 41. Continuïtat del servei
Article 42. Protecció de dades
Títol I
Disposicions generals
Article 1. Objecte del concert
1. Constitueix lobjecte del concert, segons es determina en la present convocatòria, la reserva i locupació de places en centres datenció residencial especialitzats per a dones víctimes de violència de gènere i masclista per a la seua ocupació per les persones usuàries del sistema públic de serveis socials, sense necessitat de cobrir la totalitat de places autoritzades del recurs. Les places dels serveis concertats que siguen concertats sintegraran en la Xarxa Pública Valenciana de Serveis Socials.
2. Per la present convocatòria, la conselleria competent en matèria de serveis socials podrà encomanar a entitats diniciativa social, mitjançant acords dacció concertada, a través del procediment de concertació, la provisió del servei de centres residencials dacolliment a víctimes de violència de gènere previst en lapartat V) de lannex del Decret 181/2017.
Article 2. Serveis a concertar: nombre de places i tipologia de serveis
Dacord amb les disponibilitats pressupostàries existents, les necessitats datenció social, la població que actualment es troba sent atesa i la demanda de places de nova creació en determinades àrees geogràfiques, constitueix lobjecte específic de la convocatòria els serveis corresponents a 22 2 places que, en làmbit de la Comunitat Valenciana, a continuació es detallen:
a) Centres dEmergències: 12 places
b) Centres de recuperació Integral: 101 places
c) Habitatges tutelats per a víctimes de violència de gènere i masclista: 109 places
Article 3. Duració
1. Els concerts socials que se subscriguen a lempara de la present convocatòria tindran efectes des de la data fixada en la resolució de concessió, finalitzant, en tot cas, el dia 31 de desembre de 2022, sense perjudici de la possible pròrroga.
2. El concert podrà prorrogar-se, de mutu acord, amb anterioritat a la data de la seua finalització per resolució de lòrgan competent, dacord amb el que sestableix en la normativa vigent.
3. Qualsevol ampliació del període de vigència i duració dels acords dacció concertada amb entitats diniciativa social, que siguen subscrits mitjançant pròrroga, requerirà lexistència de crèdit adequat i suficient amb càrrec al corresponent programa pressupostari previst en els Pressupostos de la Generalitat.
Article 4. Cobertura de places i accés als serveis per les persones usuàries
1. Laccés a les places concertades serà sempre a través del procediment i òrgan administratiu que designe lAdministració per a locupació daquestes.
2. Mitjançant resolució de la direcció territorial de la Conselleria sassignaran les places concertades a la seua província a les dones i menors que les acompanyen.
3. El centre concertat admetrà a la dona sola o acompanyada de menors al seu càrrec, derivada per a la seua atenció.
4. No obstant això el que es disposa en lapartat 2, les persones que es troben ja ateses en qualsevol dels centres en el moment dentrada en vigor del concert, i que complisquen els requisits establits per a ser usuàries de lacció concertada, podran continuar en la mateixa plaça.
Títol II
Del procediment de concertació
Capítol I
Requisits
Article 5. Sol·licitants
1. Dacord amb el marc normatiu vigent en la Comunitat Valenciana, podran participar en el règim dacció concertada de serveis socials les entitats diniciativa social, que complisquen els requisits legals i reglamentaris establits.
2. Es consideren entitats diniciativa social les fundacions, associacions, organitzacions de voluntariat i altres entitats sense ànim de lucre que realitzen activitats de serveis socials. Així mateix, es consideren incloses les societats cooperatives qualificades dentitats sense ànim de lucre dacord amb la seua normativa específica.
Article 6. Requisits generals
Dacord amb el que es disposa en larticle 7 del Decret 181/2017, podran sol·licitar i accedir al règim dacció concertada les entitats diniciativa social prestadores de serveis socials que complisquen els següents requisits:
a) Estar inscrites com cal en el Registre general de titulars dactivitats, de serveis i centres de serveis socials de la Comunitat Valenciana, regulat per Decret 59/2019, de 12 dabril, del Consell, dordenació del sistema públic valencià de serveis socials.
b) Disposar el centre dautorització de funcionament, dacord amb la normativa general de serveis socials i la normativa sectorial, o estar en disposició dobtindre-la abans de ladjudicació del concert; lentitat haurà de disposar de lautorització de funcionament. Els centres dEmergències i de Recuperació Integral es consideraran autoritzats quan posseïsquen lautorització de funcionament com a casa dacolliment o centre dacolliment segons lOrdre de 17 de febrer de 2003, de la Conselleria de Benestar Social sobre condicions per a lautorització de Centres Especialitzats per a dones.
c) Trobar-se al corrent en el pagament de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
d) Acreditar disposar dun certificat de qualitat homologat per alguna entitat acreditada en matèria davaluació de qualitat dels centres i serveis dacció social. Aquells centres de nova creació o que sincorporen per primera vegada a la concertació social del sector de dona, hauran de comprometres a disposar del certificat en tot cas, en el terme màxim de dos anys des de la formalització del concert.
e) Acreditar la titularitat del centre (espai físic en el qual es presten els serveis) o la disponibilitat per qualsevol títol jurídic vàlid per un període no inferior al de la vigència del concert, així com lautorització de lentitat o persona titular del local on està situat el centre.
f) No estar incursa en les prohibicions que estableix larticle 8 del mencionat decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell.
Capítol II
Iniciació del procediment
Article 7. Iniciació dofici
El procediment de concertació sinicia dofici, amb la publicació de la present resolució, i simpulsarà dofici en tots els seus tràmits, respectant els principis de transparència, publicitat i no discriminació, així com la resta de principis generals establits en el capítol II del títol IV de la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.
Article 8. Forma, termini i lloc de presentació de sol·licituds
1. La sol·licitud de participació en el procediment de concertació es formularà segons model de sol·licitud de subvenció general que estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat i haurà danar acompanyada per la documentació establida en larticle 10 daquesta resolució.
2. El termini de presentació de sol·licituds de la present convocatòria serà de deu dies naturals, a partir de lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
3. Es presentarà una sol·licitud per cada centre les places del qual lentitat ofereix per a concert. Les places oferides hauran de coincidir amb algun dels mòduls indicats en larticle 20 daquesta resolució.
4. La presentació de sol·licituds i documentació annexa es realitzarà de manera telemàtica, per a la qual cosa les persones i entitats interessades utilitzaran laplicació dissenyada i que estarà disponible en el Catàleg de serveis públics interactius de la Generalitat a través de la seu electrònica (http://www.gva.es/es/proc19968).
Dacord amb larticle 14 del Reial decret 4/2010, modificat per la disposició Reial decret 20 final 2.3 del Reial decret 203/21, de 30 de març, la validesa de la presentació de sol·licituds o documentació en suport no electrònic requerirà la posterior esmena en format electrònic, que serà requerida pel procediment previst en larticle 10.2 daquesta convocatòria. Tal com disposa larticle 68.4 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en aquest cas es considerarà data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual haja sigut realitzada lesmena.
5. A lefecte de participació en la present convocatòria, es considera que la mateixa subscripció de la sol·licitud de concert social per les entitats susceptibles de ser beneficiàries, per si mateixes o per representant, implica la capacitat jurídica i dobrar necessària per a:
Sol·licitar loportú concert social.
Autoritzar la consulta de les dades contingudes en la Plataforma Autonòmica dInteroperabilitat.
Autoritzar la consulta interactiva de documentació.
Dacord amb el que es disposa en larticle 28 de Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i larticle 14.4 del Decret 181/2017, en absència doposició expressa per part de linteressat, lòrgan gestor del procediment està autoritzat a obtindre directament les dades dels documents preceptius elaborats per qualsevol administració i que per a aquest procediment són els assenyalats a continuació:
Document didentitat (DNI) del representant legal de lentitat sol·licitant.
Certificat que lentitat està al corrent de les obligacions tributàries (Hisenda estatal. AEAT).
Certificat que lentitat està al corrent de les obligacions tributàries (Hisenda autonòmica. Generalitat Valenciana).
Certificat que lentitat està al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.
6. Així mateix, en estar prevista la tramitació daquest procediment per mitjans telemàtics, tots els tràmits que afecten les persones interessades per a lexercici dels seus drets i obligacions, així com lesmena de la sol·licitud, es realitzaran per aquest mitjà.
Article 9. Documentació i informació que ha dacompanyar la sol·licitud
1. Les entitats hauran de presentar, per a cada centre que sol·liciten en el procediment de concertació, a més de la documentació prevista en larticle 8.5, la següent documentació:
a) Certificat acreditatiu de lacord adoptat per lòrgan competent de lentitat en el qual sautoritze el representant legal a la participació en el procediment de selecció i la sol·licitud del concert social.
b) Declaració responsable de lentitat de no estar incursa en cap causa de prohibició per a concertar.
c) Projecte/memòria tècnica del centre segons el model que estarà disponible en el tràmit telemàtic de la seu electrònica.
d) Relació de professionals i personal datenció directa amb què compta el centre en el moment de la sol·licitud, amb indicació del nom i cognoms dels seus components, lloc de treball, titulació, tipus de relació laboral daquests amb lentitat titular, antiguitat, nombre dhores diàries o setmanals de dedicació de cadascun dells i funcions que realitzen (annex IV). En el cas que siga necessari adequar el personal dels centres per a poder concertar o en el cas de centres de nova creació, saportarà a més una declaració responsable de contractació del personal requerit per al correcte funcionament daquest recurs, i caldrà aportar la documentació prèviament indicada en el termini dun mes després de la formalització de lacord dacció concertada, així com una adscripció dels mitjans necessaris.
e) Declaracions responsables corresponents a les clàusules socials, segons el model que estarà disponible en el tràmit telemàtic de la seu electrònica.
f) Document dalta de domiciliació bancària amb el compte designat per a la percepció de concerts socials, segons el model que estarà disponible en el tràmit telemàtic de la seu electrònica.
g) Declaració responsable subscrita per la persona que té la representació de lentitat, relativa al fet que tot el personal que presta el servei no ha sigut condemnat per sentència ferma en delictes de naturalesa sexual. En el cas que un treballador o treballadora fora condemnat per algun de tals delictes de manera sobrevinguda, incomplisca el requisit indicat anteriorment, lentitat haurà de substituir-lo de manera immediata. En el termini de deu dies després de la formalització de lacord dacció concertada shauran daportar els certificats de delictes de naturalesa sexual de tot el personal.
h) Escriptura o document de constitució, de modificació, estatuts o acte fundacional, en què faça constar la finalitat de lentitat.
i) Certificat acreditatiu dexperiència en latenció a dones i els seus fills i filles, així com la resta de la documentació acreditativa dels restants requisits a tindre en compte en el barem.
j) Certificat de qualitat del centre o servei, expedit en data anterior a la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Les entitats que sol·liciten concert de centres de nova creació, o que no venien concertats en la convocatòria anterior del sector dona, hauran de presentar declaració responsable en la qual es comprometen a complir el que sestableix en larticle 6.d) de la present convocatòria.
2. Durant la fase dinstrucció lAdministració incorporarà dofici:
a) Certificat o document acreditatiu de la inscripció de lentitat titular en el Registre dEntitats Titulars de Serveis Socials de la conselleria competent en matèria de serveis socials, amb data dinscripció en aquest, per a acreditar lantiguitat.
b) Certificat o document acreditatiu de la inscripció dautorització de funcionament del centre o de la inscripció en el Registre de Centres i Serveis de la conselleria competent en matèria de serveis socials, amb data dautorització o dinscripció.
Capítol III
Ordenació i instrucció del procediment
Article 10. Òrgan competent per a la tramitació i instrucció del procediment. Esmena
1. La instrucció dels procediments de concertació correspon a la Direcció General de lInstitut Valencià de les Dones, que sencarregarà de verificar la documentació presentada en el procediment i la seua baremació, així com lavaluació tècnica.
2. Una vegada revisada la documentació, quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no saporte la documentació preceptiva, lòrgan instructor realitzarà un requeriment perquè, de conformitat amb lexigit en la llei i en les seues disposicions de desenvolupament, sesmene la falta o aporte els documents preceptius, amb indicació que, si així no es fa en el termini de deu dies hàbils, se li tindrà per desistit de la seua petició, amb la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes establits en la legislació de procediment administratiu comú
3. Una vegada finalitzada la instrucció de tots els expedients, lòrgan instructor elevarà a la comissió davaluació la relació dentitats els centres de les quals compleixen els requisits, amb la proposta de puntuació.
Article 11. Criteris de selecció i valoració dentitats
1. La valoració de les sol·licituds sefectuarà atenent els següents criteris de selecció i valoració dentitats:
a) Els anys dexperiència acreditada. En aquest apartat es considerarà lexperiència acreditada per part de lentitat en la prestació de serveis datenció residencial a dones en situació de víctimes de violència de gènere. Lexperiència en el cas de places per a víctimes de tràfic déssers humans serà acreditada mitjançant la prestació de serveis en aquest àmbit especialitzat.
Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 20 punts, a raó de 2 punts per any acreditat en serveis datenció residencial a dones en situació dexclusió social i/o víctimes de violència de gènere. En els períodes inferiors a un any satorgarà una puntuació de 0,16 per cada mes complet. En el cas dexperiència en serveis datenció residencial a altres col·lectius de serveis socials, es valorarà amb 0,75 punts per any complet, i 0,06 punts per mes complet.
Els serveis o treballs efectuats sacreditaran: quan la destinatària siga una entitat del sector públic, mitjançant certificats expedits o visats per lòrgan competent. No serà necessària laportació daquests certificats quan els serveis o treballs shagen realitzat per a la Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives, i en aquest cas bastarà la mera relació daquests treballs, i quan la destinatària siga un subjecte privat, mitjançant un certificat expedit per aquest o, mancant aquest certificat, mitjançant una declaració de lempresari o empresària.
b) La continuïtat en latenció o qualitat prestada. Es valorarà amb un màxim de 10 punts, el grau de la continuïtat en latenció amb ladequació de lorganització interna i les normes de funcionament a les necessitats de les usuàries i els seus fills i filles. Aquest apartat estarà referit a dos subapartats valorables de manera independent:
1r. Organització interna del centre i de lequip professional, i programes de seguiment de lorganització interna: fins a 5 punts.
2n. Programes de seguiment de les normes de funcionament i de resolució de queixes i conflictes: fins a 5 punts.
c) Protocols de coordinació i col·laboració amb altres entitats públiques o privades, dirigits a la inserció sociolaboral de dones víctimes de violència de gènere o masclista. Si disposa dalgun o alguns acords o convenis subscrits a aquest efecte satorgarà 2 punts per acord o conveni signat, fins a un màxim de 10 punts. Aquest extrem sacreditarà mitjançant declaració responsable del representant de lentitat i amb còpia compulsada de lacord de col·laboració.
d) Larrelament o la vinculació de la persona a lentorn datenció. Es valorarà amb un màxim de 10 punts la proposta delaboració i implementació del Pla datenció individualitzat (PAI) amb especial atenció a la vinculació de la persona a lentorn datenció.
e) Les bones pràctiques socials i de gestió de personal, en relació amb les clàusules socials de creació docupació per a persones amb dificultats, plans digualtat entre dones i homes, i altres de caràcter social, especialment establides en lexecució de les prestacions objecte de lacció concertada. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 16 punts, atesos els següents subapartats:
1r. Haver incorporat personal amb discapacitat en lentitat que haja dexecutar lacord dacció concertada en percentatge superior a la quota legalment establida:
Més del 3 %, 6 punts.
Més del 2,5 %, 4 punts.
Més del 2 %, 2 punts.
2n. Haver establit un pla digualtat entre dones i homes:
Pla vigent: 2 punts.
Pla visat i vigent: 4 punts
3r. Haver incorporat dones víctimes de violència de gènere o en situació de risc dexclusió social, en lentitat que haja dexecutar lacord dacció concertada:
Més del 3 %, 6 punts.
Més del 2,5 %, 4 punts.
Més del 2 %, 2 punts.
f) Implantació de processos de participació i decisió de les mateixes persones en els plans dels centres i en els seus projectes de vida. Es valorarà els processos participatius i de decisió de les persones usuàries en els plans del centre i en el seu projecte de vida. Aquest criteri es valorarà amb un màxim de 10 punts atesos els següents subapartats:
1r. Haver establit o previst un programa o protocol dinformació a la persona usuària i/o al familiar responsable, amb els mecanismes adequats per a la informació, orientació i implicació de les persones usuàries en el seu programa dintervenció dins del centre, i que haurà de ser consensuat entre la dona i lequip i recollit en el Pla datenció individualitzat: fins a 5 punts.
2n. Haver establit o previst una programació dactivitats, subjecta a aprovació dòrgans de participació per a la prestació dels serveis, amb ladequada periodicitat i sistemes de seguiment dels acords: fins a 5 punts.
g) Formació i supervisió de lequip professional del centre. Aquella realitzada per personal extern, acreditada mitjançant declaració responsable, orientada a la millora permanent de lorganització, funcionament del centre, i qualitat de latenció que reben les dones i menors residents (fins a 14 punts):
1r. Formació en intervenció psicosocial, violència de gènere i igualtat:
80 o més hores anuals de formació: 8 punts.
70 hores anuals de formació: 4 punts.
60 hores anuals de formació: 2 punts.
50 hores anuals de formació: 1 punt.
2n. Supervisió realitzada per personal extern a lequip dintervenció i a la mateixa entitat, amb titulació universitària en Treball Social o Psicologia, especialitzat en motivació, cohesió grupal, i supervisió dequips, amb experiència en la intervenció en làrea de la dona, amb experiència de 300 hores acreditada mitjançant declaració responsable, amb una finalitat de suport a lequip del centre:
8 hores mensuals de supervisió: 6 punts
6 hores mensuals de supervisió: 2 punts
4 hores mensuals de supervisió: 1 punt
h) Activitats complementàries. Es valoraran amb 10 punts les activitats que redunden en leficàcia i qualitat del servei:
1r. Activitats extraescolars i de reforç per als i les menors, sent desenvolupades per persones expertes externes a lequip: fins a 5 punts.
2n. Protocols dactuació davant les diverses eventualitats que puguen presentar les persones residents: fins a un màxim de 5 punts.
Aquesta circumstància sacreditarà mitjançant declaració responsable de qui represente lentitat.
2. La puntuació mínima per a accedir al règim dacció concertada sestableix en 50 punts. Dacord amb aquests criteris de selecció, podrà exigir-se una major puntuació per a ladopció dacords dacció concertada, quan resulte aquesta necessària en funció de les limitacions pressupostàries o del nombre o característiques de les prestacions susceptibles de concert. En aquests casos, sestablirà la corresponent proposta de concert amb aquelles entitats que resulten amb major puntuació, fins a cobrir limport de la consignació pressupostària existent.
3. En cas de produir-se un empat de puntuació per part de dues entitats, satorgarà preferència a les quals hagen obtingut major puntuació en lapartat 1.a del present article i, en cas de persistir aquest, es prendrà com a criteri de desempat la data (dia i hora) de la presentació de la sol·licitud, i tindrà prioritat la presentada amb major antelació.
Article 12. comissió davaluació
1. Per a lavaluació del procediment dacció concertada que estableix la present convocatòria, es crea una comissió davaluació, els membres de la qual seran designats per la persona titular de la Direcció General de lInstitut Valencià de les Dones i que estarà integrada per:
a) Presidència: La persona titular de la Subdirecció General de lInstitut Valencià de les Dones.
b) Vocalies:
Dues persones amb rang de cap de servei de la Direcció General de lInstitut Valencià de les Dones.
Tres tècnics o tècniques de la Direcció General de lInstitut Valencià de les Dones.
Les persones titulars de les direccions territorials de la Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives, que podran delegar en personal tècnic de la Direcció Territorial assignat a làrea que gestione la dona.
c) Secretaria: Un tècnic o tècnica de la Direcció General de lInstitut Valencià de les Dones, que actuarà amb veu, però sense vot.
2. La comissió davaluació exercirà les seues funcions, actuarà com a òrgan col·legiat i estendrà acta de les seues reunions, de conformitat amb el que es disposa en la legislació de règim jurídic del sector públic.
Article 13. Proposta de resolució
1. La comissió davaluació serà lencarregada delaborar una relació ordenada de participants en el procediment de selecció, que han acreditat els requisits exigits, amb la seua puntuació en el procediment de selecció, dacord amb els criteris de valoració que estableix la llei, els quals venen desenvolupats i ponderats en la present convocatòria.
2. Amb base a aquesta relació, selaborarà la proposta de resolució, que ha de remetres a la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de dona, en la qual haurà de determinar-se el nombre de places a concertar amb cada entitat diniciativa social, que hauran de quedar a la disposició de la Conselleria a partir del moment en què sespecifique en la resolució del concert social.
3. En la mateixa proposta de resolució es deixarà constància de les places oferides per entitats diniciativa social, a què escau denegar el concert, motivant la causa: per no complir requisits, per no haver superat la puntuació mínima establida en la convocatòria o per vindre imposada per la limitació de crèdits pressupostaris.
Capítol IV
Finalització del procediment de selecció
Article 14. Resolució de concessió
1. La persona titular de la Direcció General de lInstitut Valencià de les Dones, per delegació de la persona titular de la Conselleria, a proposta de la comissió davaluació, i tenint en compte les disponibilitats pressupostàries existents, resoldrà sobre la concessió o denegació de concerts socials en un termini màxim de sis mesos des de la publicació de la convocatòria pública en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
2. Transcorregut el termini establit en lapartat anterior sense haver-se dictat i publicat la resolució expressa, hauran dentendres desestimades les sol·licituds formulades per les entitats participants en el procediment de concertació, per silenci administratiu, dacord amb el que sestableix en larticle 25 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici que subsistisca lobligació legal de lAdministració de resoldre expressament.
3. La resolució de concessió especificarà, respecte de les entitats diniciativa social que no acrediten el requisit de comptar amb un certificat de qualitat del centre, la seua obligació de sotmetres a lavaluació de qualitat del centre en el termini establit en larticle 6.d.
4. Resolt el procediment, en el cas que lexistència de places sense concertar, les entitats socials interessades podran presentar sol·licitud de concert fins a cobrir el totes de places convocades, sempre que es complisquen els requisits establits en la convocatòria.
Article 15. Contingut de la resolució en relació amb les places concertades
1. Les places concertades que vinguen determinades en la resolució de concessió, que haurà de coincidir amb les establides per als diferents mòduls econòmics de larticle 20, segons tipologia de centre, quedaran a la disposició de la conselleria competent en matèria de serveis socials des de la data que es fixe en aquesta.
2. Limport de lanualitat del concert es determinarà, per a cada centre en què sestablisca la reserva i ocupació de part o la totalitat de places dels centres datenció a dones víctimes de violència, en funció del nombre de places concertades, el mòdul econòmic aplicable i nombre de dies de prestació del servei.
Article 16. Publicació de la resolució
1. La resolució de concessió i denegació de concerts posa fi al procediment de selecció, i serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i aquesta produirà els efectes de la notificació a les persones interessades, segons es disposa en larticle 45 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. Sense perjudici daixò, serà comunicada a les entitats sol·licitants, en ladreça electrònica que faciliten en la corresponent sol·licitud.
Article 17. Recursos
La resolució exhaureix la via administrativa i contra aquesta es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini dun mes a comptar des de lendemà de la publicació o bé directament un recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de lendemà daquesta publicació, de conformitat amb el que es disposa en larticle 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre que sestime pertinent.
Capítol V
Formalització dels concerts
Article 18. Condicions prèvies a la formalització
1. Amb caràcter previ a la subscripció del concert social, shaurà daportar per lentitat:.
a) Lúltim rebut de limpost dactivitats econòmiques corresponent al centre o document que acredite la seua exempció.
b) Lúltim rebut de pagament de prima dassegurança que cobrisca la responsabilitat civil, així com les contingències derivades per invalidesa i defunció en cas daccident de les persones usuàries.
2. Així mateix, si no shaguera subscrit amb anterioritat, lautorització a la Conselleria perquè aquesta obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, lacreditació del compliment dobligacions tributàries i de Seguretat Social; i quedarà des daquest moment lentitat subjecta a verificacions daquestes obligacions per ladministració concertant.
Article 19. Formalització del concert social
1. Els concerts socials, producte dels acords dacció concertada, es formalitzaran en document administratiu, dacord amb el model que estarà disponible en el tràmit telemàtic de la seu electrònica, dins del termini de trenta dies a comptar des de lendemà de la publicació de la resolució de concessió, segons el model que estarà disponible en el tràmit telemàtic de la seu electrònica.
2. En el referit document de concert es farà constar de manera expressa, els drets i obligacions de les parts, nombre de places i tipologia dels serveis concertats, règim econòmic (finançament per part de lAdministració, import del mòdul o mòduls econòmics unitaris corresponents al cost de les places i import anual), forma de pagament, duració, possibilitat de pròrrogues i causes dextinció daquest.
Així mateix, haurà de deixar constància del requisit de certificació de qualitat, en els termes establits en larticle 6.d de la present convocatòria.
3. El concert subscrit entre lAdministració i lentitat diniciativa social recollirà en un únic document totes les places i centres concertats, amb el finançament corresponent, de forma singularitzada a les diferents unitats o centres concertats de lentitat.
4. El concert social serà subscrit, en representació de ladministració concertant, per la persona titular de la Direcció General de lInstitut Valencià de les Dones, com a òrgan facultat per a resoldre el procediment de concertació.
Una vegada formalitzat sanotaran dofici en la corresponent secció del Registre dEntitats, Centres i Serveis de Serveis Socials.
5. El document administratiu en el qual es formalitze el concert social podrà elevar-se a escriptura pública quan el sol·licite el titular del centre concertat, i seran, en aquest cas, a càrrec seu, les despeses derivades del seu atorgament.
Títol III
Finançament de lacció concertada
Article 20. Mòduls econòmics. Càlcul de limport de lanualitat del concert social
1. El finançament de les places concertades per la Generalitat, a què es refereix aquesta convocatòria, sefectuarà dacord amb els mòduls econòmics (euros/plaça/dia) fixats per a cada centre.
2. El quadre de mòduls a aplicar, dacord amb la tipologia del centre, és el següent:
a) Serveis de centres especialitzats per a dones víctimes de violència de gènere i masclista
Centre demergències per a dones víctimes de violència
PLACES 12
MÒDUL PLAÇA/DIA 119,66
Centres de Recuperació Integral per a víctimes de violència:
PLACES 12 14 23 26
MÒDUL PLAÇA/DIA 99,41 87,78 72,75 69,41
b) Serveis dhabitatges tutelats per a dones víctimes de violència de gènere i masclista:
Habitatges tutelats dautonomia:
PLACES 6 7
MÒDUL PLAÇA/DIA 62,40 56,06
Habitatges tutelats dintervenció:
PLACES 8 9
MÒDUL PLAÇA/DIA 72,29 65,37
Habitatges tutelats per a víctimes de tràfic.
PLACES 5 7
MÒDUL PLAÇA/DIA 103,27 83,74
Habitatges tutelats per a víctimes de violència de gènere amb especial vulnerabilitat.
PLACES 5 6
MÒDUL PLAÇA/DIA 179,78 152,82
3. Els mòduls establits cobreixen la totalitat dels costos variables, fixos i permanents de prestació de cada tipus de servei, sense incloure el benefici industrial, i comprenen el cost de tots els serveis exigibles de prestació obligatòria que ha de prestar el centre, dacord amb la normativa vigent, i que ha dabonar la Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives.
4. El finançament de les places objecte de concert sefectuarà sempre dacord amb el mòdul establit per a la tipologia del recurs i en funció de les places concertades.
5. El finançament per places no efectivament ocupades, per causa aliena a lentitat, serà el 80 per 100 de la corresponent al mòdul establit per a la tipologia del centre de què es tracte. A lefecte de pagament, també sentendrà que la plaça no està efectivament ocupada en el cas dabsència justificada de la dona o menors residents en un centre concertat, per temps superior a 24 hores.
Article 21. Justificació de la prestació del servei
Les entitats signants dels concerts estaran obligades a justificar la prestació del servei i el compliment de les obligacions derivades del concert, per al seu abonament. A aquest efecte hauran de presentar en les direccions territorials, amb caràcter mensual, en els cinc primers dies del mes següent, la següent documentació per via telemàtica o mitjans electrònics:
a) Relació de persones usuàries ateses amb indicació del seu nom i cognoms, DNI, i, si escau, les dates dalta i baixa, subscrita per la persona titular del centre o persona que actue en representació daquesta.
b) Certificat de la persona titular de la direcció o coordinació del centre, que acredite que sha prestat el servei dacord amb les obligacions que estableix el concert i, si escau, el nombre de places no ocupades, per causa aliena a lentitat.
Article 22. Pagament del cost del concert social
1. La conselleria competent en matèria de serveis socials tramitarà mensualment lordre de pagament del cost del concert social per plaça concertada, dacord amb els mòduls econòmics fixats en la convocatòria i el corresponent document de formalització, dacord amb les places efectivament ocupades i no ocupades durant el mes anterior, després de la presentació de la corresponent factura, de conformitat amb el que sestableix en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual es regulen les obligacions de facturació (BOE 289, 01.12.2012).
2. Labonament del cost del concert sefectuarà, mitjançant transferència bancària, al compte específic per a concerts socials designada per lentitat corresponent.
Article 23. Comprovació i control de la despesa
1. Lòrgan competent en cada direcció territorial comprovarà la veracitat de les dades aportades i si existeix alguna incidència o reclamació relativa a latenció a les persones usuàries, sempre que aquesta haja sigut atesa adequadament o es trobe en termini pendent de resolució, per a donar conformitat, si escau, a la documentació.
2. Lentitat titular del centre haurà de remetre per via telemàtica, abans del 31 de gener de lexercici següent, a la direcció territorial una memòria de les actuacions realitzades i el compliment de les condicions establides en la present convocatòria.
3. Lentitat titular del centre estarà obligada a conservar les factures i els documents justificants de despeses, per un període de quatre anys, per al seu control econòmic i financer.
Títol IV
Execució dels concerts
Article 24. Obligacions de ladministració concertant
Constitueixen obligacions de la Generalitat (Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives), com a administració concertant les següents:
a) Abonar a lentitat titular del centre concertat, mensualment, limport del concert dacord amb el mòdul econòmic fixat en la convocatòria i en el document de formalització del concert social.
b) Resoldre mitjançant acte administratiu exprés les altes de persones usuàries, que hauran daccedir al servei, així com qualsevol circumstància: baixa o trasllat, que sadopte sobre aquests en relació amb el servei concertat.
c) Facilitar a lentitat titular del centre tota la informació disponible relativa a la futura usuària en el moment dingrés en el centre, sense perjudici de lobligació de lactualització durant la seua estada, que correspondrà a lentitat titular daquest.
d) Comunicar a lentitat titular del centre concertat, amb la suficient antelació, qualsevol circumstància que afecte les places concertades i al concert subscrit.
e) Dictar les directrius tècniques i instruccions precises per al desenvolupament de lactivitat, assegurar la qualitat del servei i que es proporcione a les usuàries el recurs més idoni a la seua situació i circumstàncies personals, dins dun entorn social adequat.
Article 25. Obligacions del titular dels centres concertats
1. Sense perjudici de les obligacions establides en les normes daplicació, són obligacions de les entitats titulars dels centres concertats, les següents obligacions específiques a conseqüència de lacord dacció concertada i formalització del concert:
a) Posar a la disposició de la Generalitat el nombre de places previstes en el concert, així com admetre al servei a totes les persones usuàries que se li designen pels òrgans competents de la conselleria.
b) Mantindre els requisits i ràtios de personal en relació amb les prestacions i nombre de persones ateses, segons es determina en la tipologia de cada recurs i en la present convocatòria, durant el període de vigència del concert.
c) Prestar el servei gratuïtament a les persones, de manera que no pot percebre cap quantitat que, directament o indirectament, supose una contrapartida econòmica pels serveis objecte del concert.
d) Fer constar en la documentació i en la publicitat, al costat de la denominació de lentitat o centre la condició de centre concertat, integrat en el Sistema Públic Valencià de Serveis Socials. A aquest efecte, dacord amb la disposició addicional novena del Decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell, hauran de fer constar en la documentació i en la publicitat la condició de centre o servei concertat, en el termini màxim de quinze dies des de la formalització del concert social; i igualment, els centres la totalitat de places dels quals estiguen subjectes al règim dacord dacció concertada faran constar en la denominació i en la publicitat la condició de centre concertat, tenint el termini màxim de quaranta-cinc dies des de la formalització del concert social, per a fer constar aquesta circumstància modificant, si escau, la retolació i publicitat exterior.
e) Complir, en tot moment, les condicions tècniques a les quals se subjecta el concert i mantindre els nivells de qualitat en la prestació assistencial.
f) Adoptar les mesures adequades per a establir un sistema intern àgil de recepció, seguiment i resolució de les queixes i reclamacions que pogueren presentar les persones usuàries.
g) Complir i seguir les instruccions i directrius tècniques que formulen els òrgans competents de la conselleria per al desenvolupament de lactivitat i garantir ladequada prestació del servei, així com assistir a les reunions periòdiques que es convoquen per la direcció territorial corresponent.
h) Disposar dun òrgan de participació del centre i mantindre un règim de funcionament amb participació i representació per part de lentitat, professionals i persones usuàries o els seus representants legals, segons establisca la normativa sectorial i larticle 39 de la present disposició.
i) Tindre almenys la meitat del personal datenció directa de la plantilla del centre amb una relació contractual de caràcter indefinit.
j) Comunicar a la corresponent direcció territorial dIgualtat i Polítiques Inclusives amb antelació suficient, qualsevol variació de la plantilla del personal adscrit a la prestació del servei, mitjançant escrit en el qual figure la data daquesta variació i les causes que la motiven. Quan la variació supose la incorporació de nou personal, estarà condicionada al fet que aquest complisca els requisits exigits en el concert. Les entitats hauran de remetre a la corresponent direcció territorial dIgualtat i Polítiques Inclusives una còpia del contracte laboral del personal nou, dins dels deu dies següents a la seua incorporació.
k) El centre haurà de cobrir amb personal les vacances, excedències i els permisos o baixes laborals superiors a 3 dies.
l) El centre o habitatge tutelat haurà de tindre en tot moment una persona que assumisca la responsabilitat, davant qualsevol incidència que es produïsca. Per això, en absència de la directora o coordinadora, lentitat haurà de determinar sempre la persona que assumeix la responsabilitat del centre.
m) Lentitat concertada posarà a la disposició de la persona responsable del centre o habitatge un telèfon mòbil de contacte.
n) Presentar una memòria semestral de dades quantitatives i una memòria anual amb dades quantitatives i dactivitats, que continga una avaluació quantitativa i de les activitats, dacord amb les instruccions i models elaborats per la Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives.
o) Disposar dun pla demergència i evacuació del centre, dacord amb el que es disposa en la legislació vigent, amb lobligació dimplantar-lo, així com dactualitzar-lo i adequar-lo quan siga necessari.
p) Lhorari del personal professional haurà de disposar-se de manera que possibilite la millor atenció a les dones i menors que les acompanyen, compatibilitzant la seua atenció amb els horaris escolars i/o laborals si escau. Per a això els horaris seran de jornada partida i amb presència els caps de setmana quan siga necessari per a prestar latenció integral a les usuàries i menors.
q) Lentitat concertada haurà de facilitar i promoure lassistència a cursos de formació específics del personal de la plantilla. Així mateix, el personal haurà dassistir als cursos formatius relacionats amb les funcions que té encomanades que siguen programats per la Direcció General de lInstitut Valencià de les Dones o a través daquesta.
r) El centre haurà de disposar dequips informàtics amb accés a internet que garantisquen la utilització de laplicació informàtica corporativa «Centres Dona» per al seguiment dels expedients de les usuàries, o els elements necessaris per a la gestió de dades.
2. Com a condicions tècniques obligatòries, lentitat concertant estarà obligada a:
a) Subscriure una pòlissa dassegurances que cobrisca la responsabilitat civil resultant de les accions del seu personal i de les persones usuàries del centre o servei, així com les contingències derivades de lesió o defunció daquest personal i persones usuàries en cas daccident o a conseqüència de la prestació del servei, amb un mínim de 30.000 euros per defunció i de 60.000 euros per a invalidesa per sinistre, sense que existisca limitació per anualitat del segur, tal com estableix la disposició addicional huitena del decret 181/2017, de 17 de novembre, del Consell.
b) Desenvolupar les actuacions de control i seguiment de les actuacions concertades, que sestipulen en larticle 31 de la present disposició, amb la finalitat de garantir en tot moment la qualitat del servei.
c) Adoptar totes les mesures necessàries per a complir les obligacions de protecció de dades de les persones usuàries i per a garantir el deure de reserva del seu personal.
d) Així mateix, haurà de comunicar immediatament, en el termini màxim de 24 hores, per qualsevol mitjà escrit o telemàtic, qualsevol incidència greu esdevinguda durant lestada de la persona en el centre. A aquest efecte lòrgan competent de ladministració concertant és la secció corresponent de la direcció territorial.
3. Igualment les entitats estan obligades a complir amb la legislació laboral vigent i les obligacions que comporta el conveni col·lectiu daplicació sectorial.
4. Així mateix, estan obligades a facilitar la funció inspectora per part dels Serveis dInspecció de Serveis Socials i assumir les actuacions de control financer que corresponga a la Intervenció General de la Generalitat.
Article 26. Qualitat dels serveis: actuacions de control i seguiment
1. En virtut de lacord dacció concertada, amb la finalitat de garantir en tot moment latenció i la qualitat del servei durant el període dexecució del concert, caldrà:
a) Que selabore un programa individualitzat datenció a cada persona usuària, amb la seua valoració i seguiment per lequip professional del centre.
b) Que els centres disposen de sistema dobtenció periòdica de la satisfacció de les persones usuàries respecte de latenció rebuda.
c) Que existisca una avaluació dels resultats i serveis prestats.
2. Per a això, sestableixen, com a obligacions i exigències a les entitats titulars dels centres concertats, les següents actuacions:
a) Elaborar, en el termini dun mes des de laccés al servei, un programa individualitzat datenció i seguiment de les persones usuàries, que haurà de comunicar-se a les persones usuàries del centre o al seu representant legal, així com a ladministració concertant.
b) Sotmetre anualment el servei a la valoració de les persones usuàries. Els resultats daquesta avaluació es remetran en el primer trimestre de lany següent a la direcció general amb competències en dones.
c) Al final de lexercici, lentitat haurà demplenar la memòria justificativa de lactuació amb el resum de les persones ateses, programes i activitats desenvolupades.
Article 27. Contractació dactivitats accessòries amb terceres persones
1. Sestableixen com a activitats que, pel seu caràcter accessori, poden contractar-se amb terceres persones:
a) Servei de manutenció i de neteja.
b) Aquelles activitats que corresponguen a prestació de serveis professionals, que no requerisquen exclusivitat o que tinguen naturalesa de serveis generals, que siguen necessàries per a cobrir les necessitats datenció integral o execució del servei.
2. Quan aquestes activitats accessòries es vengen ja realitzant amb terceres persones, abans de linici del procediment de concertació, lentitat haurà de posar-ho de manifest en aquest procediment, i facilitar la informació mitjançant declaració responsable.
3. Lentitat podrà contractar amb terceres persones un percentatge màxim del 20 % de limport total del cost de concert. En aquest percentatge, sempre quedaran exclosos les despeses necessàries en matèria de subministraments, cost de serveis daigua, telèfon, calefacció i altres consumibles.
4. Les persones que contracten quedaran obligades únicament davant lentitat titular del centre concertat, que assumirà la total responsabilitat de lexecució i de la prestació del servei enfront de lAdministració.
5. A lefecte del que es disposa en lapartat anterior, lentitat titular del centre concertat serà responsable que, en lexecució de lactivitat accessòria contractada amb terceres persones, es respecten els límits que sestablisquen en la normativa de concerts socials quant a la naturalesa i quantia màxima, i els contractistes estaran subjectes igualment al deure de col·laboració previst en lapartat següent.
6. En tot moment, durant el període de vigència del concert, lAdministració podrà requerir la informació econòmica, financera, laboral o de qualsevol classe justificativa daquestes contractacions dactivitats accessòries, amb la finalitat de garantir que no es depassa aquest percentatge.
Article 28. Resolució de conflictes
1. Les qüestions litigioses derivades de laplicació del règim dacció concertada i, en concret, de les obligacions assenyalades a lentitat titular dels centres concertats, seran resoltes per lAdministració competent sense perjudici que, una vegada esgotada la via administrativa, puguen sotmetres a la jurisdicció contenciosa administrativa.
2. A lefecte del que es disposa en lapartat anterior, la persona titular de la Direcció General de lInstitut Valencià de les Dones és lòrgan competent per a interpretar els concerts socials, resoldre els dubtes que oferisca el compliment, així com acordar la resolució i determinar els efectes daquesta.
3. Contra els actes que es dicten per aquest òrgan durant lexecució del concert, que no posen fi a la via administrativa, podrà interposar-se el recurs dalçada davant lòrgan superior jeràrquic del qual els va dictar, dacord amb el que es disposa en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 29. Inspecció i control ordinari
1. La Conselleria dIgualtat i Polítiques inclusives podrà inspeccionar els centres concertats quan ho estime convenient, per a comprovar el bon funcionament de les instal·lacions i serveis.
2. Les direccions territorials de la conselleria competent efectuaran el seguiment ordinari del compliment de les obligacions derivades del concert.
Títol V
Condicions tècniques per a la realització
de les prestacions i serveis
Article 30. Centre demergències
1. Es considera Centre dEmergències al recurs residencial de curta estada que ofereix acolliment immediat a les dones víctimes de violència de gènere i altres violències sobre les dones, al costat dels i de les menors i persones dependents a càrrec seu que les acompanyen, en situació demergència, des don es proporciona allotjament, manutenció, protecció, suport i intervenció psicosocial especialitzada, amb els següents objectius:
a) Oferir un espai de seguretat i dacompanyament per a donar-los loportunitat dallunyar-se del focus de violència.
b) Oferir a les dones un espai i un temps propi per a la reflexió, la presa de consciència i la recuperació emocional del dolor i la violència patida, que puga marcar una inflexió decisiva en el cicle de la violència.
c) Garantir un espai sense violència on allò que preval és el benestar afectiu i el desenvolupament de les potencialitats singulars tant de les dones com dels i de les menors.
d) Valoració, tramitació i derivació, si escau, al recurs més adequat per al seu tractament i recuperació, ja siga a recurs de llarga estada de la mateixa xarxa, o un altre que siga idoni per les seues necessitats.
2. El centre dEmergències oferirà les següents prestacions:
a) Allotjament i manutenció.
b) Assistència integral.
c) Trasllat de les dones i dels i les menors que les acompanyen quan siga necessari per motius de risc, regulació de situacions administratives o altres circumstàncies, dins del territori nacional.
d) Atenció psicològica individual i grupal, tant a les dones com als i a les menors que les acompanyen. Aquesta atenció es realitzarà durant la seua estada en el centre.
e) Atenció i suport psicosocial tant a les dones com als seus fills i filles menors o persones subjectes a tutela, guarda o acolliment que les acompanyen.
g) Activitats de convivència que faciliten tant el desenvolupament personal com el social.
h) Suport en ladquisició dhabilitats socials, culturals, daprenentatge de lidioma i de coneixement del medi.
i) Suport en les gestions administratives i de la vida diària.
j) Anàlisi, planificació, execució i seguiment de la intervenció personalitzada, que haurà de quedar reflectit en el Pla datenció individualitzat proposat per a la seua realització ja siga en les actuacions urgents en el mateix centre o com a proposta dintervenció en el centre al qual es derive.
k) Formació preventiva en els valors digualtat, dirigida al seu desenvolupament personal i a ladquisició dhabilitats en la resolució no violenta de conflictes.
l) Realització dactivitats culturals i recreatives.
m) Coordinació amb les institucions i/o entitats públiques o privades necessàries per a la resolució de la situació específica de cada resident.
3. El Centre dEmergències haurà de garantir ladequada atenció contínua a les persones usuàries, comptant amb un equip professional compost com a mínim per:
a) 1 coordinador o coordinadora amb jornada laboral completa. A més dels requisits de titulació de larticle 37, haurà de tindre experiència en latenció a dones en situació de violència dalmenys dos anys
b) 1 psicòleg o psicòloga amb jornada laboral completa.
c) 1 psicòleg o psicòloga infantil amb mitja jornada.
d) 1 treballador o treballadora social amb jornada completa.
e) 5 educadors o educadores socials amb jornada completa.
f) 1 educador/a infantil amb jornada completa.
g) 1 cuiner/a amb jornada completa.
f) 1 auxiliar de serveis amb jornada completa.
Article 31. Centres de Recuperació Integral
1. Es considera centre de Recuperació Integral el centre especialitzat en latenció integral de dones víctimes de violència sobre la dona i menors que les acompanyen, que necessiten un allotjament temporal més prolongat, a causa de la greu situació viscuda per la violència, a la falta de suport familiar o a labsència de recursos personals, que requereix un lloc dacolliment per a la seua recuperació integral i salvaguardar així la seua integritat física i/o psíquica, amb els següents objectius:
a) Oferir un espai de seguretat i un temps propi per a la reflexió, la presa de consciència i la recuperació emocional del dolor i la violència patida, perquè puguen marcar una inflexió decisiva en el cicle de la violència.
b) Garantir un espai sense violència on allò que preval és el benestar afectiu i el desenvolupament de les potencialitats singulars tant de les dones com dels i de les menors.
c) Acompanyar les dones en el procés de reparació dels diferents aspectes personals i vivencials que shan vist malmesos a conseqüència de la violència viscuda.
d) Promoure lautonomia, la independència i la responsabilitat, perquè cada dona siga lautèntica agent de canvi, incidint especialment en la formació i inserció laboral com a medi adequat per a això.
e) Dotar els i les menors de models de relació interpersonal i convivència en igualtat amb perspectiva de gènere i no violentes.
f) Proporcionar als i a les menors un àmbit per a créixer i desenvolupar-se, assumint alhora les responsabilitats socials que els correspon segons ledat.
g) Garantir un espai sense violència on allò que preval és el benestar afectiu i el desenvolupament de les potencialitats singulars dels i de les menors.
2. Els centres de recuperació Integral oferiran les següents prestacions:
a) Allotjament i manutenció.
b) Assistència integral.
c) Atenció psicològica individual i grupal, tant a les dones com als i les menors que les acompanyen. Aquesta atenció es realitzarà durant la seua estada en el centre i es prolongarà fins un any després de la seua eixida.
d) Atenció i suport psicosocial tant a les dones com als seus fills i filles menors o persones subjectes a tutela, guarda o acolliment que les acompanyen.
e) Suport a la formació i inserció laboral.
f) Activitats de convivència que faciliten tant el desenvolupament personal com el social.
g) Suport en ladquisició dhabilitats socials.
h) Suport en les gestions administratives i de la vida diària.
i) Anàlisi, planificació, desenvolupament i seguiment de la intervenció personalitzada, que haurà de quedar reflectit en el Pla datenció individualitzat, que serà consensuat amb la dona.
j) Formació preventiva en els valors digualtat, dirigida al seu desenvolupament personal i a ladquisició dhabilitats en la resolució no violenta de conflictes.
k) Realització dactivitats culturals i recreatives.
l) Trasllat de les dones i dels i de les menors que les acompanyen quan siga necessari per a regulació de situacions administratives o altres circumstàncies, dins del territori nacional.
3. Els centres de recuperació Integral hauran de garantir ladequada atenció contínua a les persones usuàries. Lequip professional haurà destar integrat com a mínim per:
a) 1 coordinador o coordinadora amb jornada laboral completa.
b) 1 psicòleg o psicòloga amb jornada laboral completa.
c) 1 psicòleg o psicòloga infantil amb mitja jornada.
d) 1 treballador o treballadora social amb jornada completa.
e) 5 educadors o educadores socials.
f) 1 tècnic o tècnica superior en Integració Social amb mitja jornada, que intervindrà principalment en el procés dinserció laboral.
g) 1 auxiliar de serveis amb mitja jornada.
3.1. A partir de 15 places, saugmentarà el personal educador social en 0,25 de jornada laboral per cada plaça més, i el personal TIS i auxiliar de serveis tindran jornada laboral completa.
Article 32. Habitatges tutelats dIntervenció
1. Es considera Habitatge Tutelat dIntervenció el recurs residencial especialitzat en latenció integral a dones víctimes de violència de gènere i altres violències sobre les dones al costat dels i les menors i persones dependents a càrrec seu, que necessiten un allotjament temporal més prolongat a causa de la situació viscuda pels maltractaments patits, però que posseeixen recursos personals per a realitzar un procés dinserció i autonomia parcialment autogestionat, que els permeta la seua tornada a la vida independent lliure de violència, amb els següents objectius:
a) Oferir a les dones un espai i un temps propi per a la reflexió, la presa de consciència i la recuperació emocional del dolor i la violència patida, perquè puguen marcar una inflexió decisiva en el cicle de la violència.
b) Acompanyar les dones en el procés de reparació dels diferents aspectes personals i vivencials que shan vist malmesos a conseqüència de la violència viscuda.
c) Promoure lautonomia, la independència i la responsabilitat perquè cada dona siga lautèntica agent de canvi incidint especialment en la formació i inserció laboral com a mitjà per a aconseguir-ho.
d) Donar als i a les menors models de relació interpersonal i convivència en igualtat amb perspectiva de gènere i no violentes.
e) Garantir un espai sense violència on allò que preval és el benestar afectiu i el desenvolupament de potencialitats singulars dels i de les menors.
2. Els habitatges tutelats dIntervenció oferiran les següents prestacions:
a) Allotjament i manutenció.
b) Assistència integral.
c) Atenció i suport psicosocial tant a les dones com als seus fills i filles menors o persones subjectes a tutela, guarda o acolliment que les acompanyen.
d) Suport a la formació i inserció laboral.
e) Activitats de convivència que faciliten tant el desenvolupament personal com el social.
f) Suport en les gestions administratives i de la vida diària.
g) Anàlisi, planificació, execució i seguiment de la intervenció personalitzada, que haurà de quedar reflectit en el Pla datenció individualitzat.
h) Formació preventiva en els valors digualtat i prevenció de la violència.
3. Els dormitoris tindran un màxim de 3 llits/places.
4. La capacitat mínima daquests habitatges serà de 8 places i la màxima de 10 places entre dones i menors.
5. Els habitatges tutelats dIntervenció hauran de garantir ladequada atenció a les persones usuàries. Els habitatges tutelats de 8 places, entre dones i menors, hauran de comptar amb un equip professional compost com a mínim per:
a) 1 treballador o treballadora social amb mitja jornada, qui coordinarà el recurs.
b) 2 educadors o educadores socials amb jornada completa.
5.1. Els habitatges tutelats de més de 7 places, entre dones i menors, hauran daugmentar lequip professional ateses les següents ràtios:
a) 0,25 TIS per cada plaça més.
b) 0,25 treballadors o treballadores socials per cada plaça més.
c) 0,25 psicòlegs o psicòlogues per cada plaça més.
Article 33. Habitatges tutelats dAutonomia
1. Es considera habitatge tutelat dAutonomia al recurs residencial especialitzat en latenció a integral de dones víctimes de violència de gènere i altres violències sobre les dones al costat dels i les menors i persones dependents a càrrec seu, que necessiten un allotjament temporal més prolongat a causa de la situació viscuda pels maltractaments patits, però que posseeixen recursos personals per a realitzar un procés dinserció i autonomia de forma parcialment autogestionada, que els permeta la seua tornada a la vida independent lliure de violència, amb els següents objectius:
a) Donar suport en la cerca activa docupació i habitatge i la seua inserció en els suports comunitaris de la seua zona.
b) Promoure la seua autonomia per a una vida independent
c) Donar als i a les menors models de relació interpersonal i convivència en igualtat amb perspectiva de gènere i no violentes.
d) Garantir un espai sense violència on allò que preval és el benestar afectiu i el desenvolupament de potencialitats singulars dels i de les menors.
2. Els habitatges tutelats dIntervenció oferiran les següents prestacions:
a) Allotjament i manutenció.
b) Atenció social i socioeducativa integral.
c) Suport a la formació i inserció laboral.
d) Activitats de cerca activa docupació
e) Activitats de convivència que faciliten tant el desenvolupament personal com el social.
f) Suport en les gestions administratives i de la vida diària.
g) Formació preventiva en els valors digualtat i prevenció de la violència.
3. Els dormitoris tindran un màxim de 3 llits/places.
4. La capacitat serà de 6 o 7 places entre dones i menors.
5. Els habitatges tutelats dAutonomia hauran de garantir ladequada atenció a les persones usuàries. Hauran de comptar amb un equip professional compost com per:
a) 1 treballador o treballadora social amb mitja jornada, qui coordinarà el recurs.
b) 2 educadors o educadores socials amb jornada completa.
Article 34. Habitatges tutelats per a dones víctimes de tràfic
1. Es considera habitatge tutelat per a dones víctimes de tràfic, el centre especialitzat en latenció integral de dones víctimes dexplotació sexual en contextos de prostitució i/o tràfic déssers humans, soles o acompanyades de menors a càrrec seu, que necessiten un allotjament temporal a causa de la seua condició de víctimes dexplotació sexual, i que requereixen un lloc dacolliment per a la seua recuperació integral i salvaguardar així la seua integritat física i/o psíquica, amb els següents objectius:
a) Oferir un espai de seguretat i dacompanyament donant-los loportunitat dallunyar-se de la xarxa de tràfic.
b) Oferir a les dones un espai i un temps propi per a la reflexió, la presa de consciència i la recuperació emocional del dolor i la violència patida.
c) Acompanyar les dones en el procés de reparació dels diferents aspectes personals i vivencials que shan vist malmesos a conseqüència de la situació viscuda.
d) Promoure lautonomia, la independència i la responsabilitat perquè cada dona siga lautèntica «agent del canvi», incidint especialment en la inserció i formació laboral com mitjà adequat per a això.
e) Proporcionar-los un àmbit per a créixer i desenvolupar-se, assumint alhora les responsabilitats socials que els correspon segons ledat.
f) Garantir un espai sense violència on allò que preval és el benestar afectiu i el desenvolupament de les potencialitats singulars tant de les dones com dels i de les menors.
2. Els habitatges tutelats per a dones víctimes de tràfic oferiran les següents prestacions:
a) Allotjament i manutenció.
b) Assistència integral.
c) Trasllat de les dones i els i les menors que les acompanyen quan siga necessari per motius de risc, en coordinació amb els Cossos de Seguretat de lEstat especialitzats en tràfic, així com lorientació i acompanyament per a la regulació de situacions administratives i penals, així com qualsevol altra circumstància necessària, dins del territori nacional.
d) Atenció psicològica individual i grupal, tant a les dones com als i a les menors que les acompanyen. Aquesta atenció es realitzarà durant la seua estada en el centre i es prolongarà fins a un any després de la seua eixida.
e) Atenció i suport psicosocial tant a les dones com als seus fills i filles menors o persones subjectes a tutela, guarda o acolliment que les acompanyen.
f) Suport a la formació dinserció laboral.
g) Activitats de convivència que faciliten tant el desenvolupament personal com el social.
h) Suport en ladquisició dhabilitats socials, culturals, daprenentatge de lidioma i de coneixement del medi.
i) Suport en les gestions administratives i de la vida diària.
j) Anàlisi, planificació, execució i seguiment de la intervenció personalitzada, que haurà de quedar reflectit en el Pla datenció individualitzat.
k) Formació preventiva en els valors digualtat, dirigida al seu desenvolupament personal i a ladquisició dhabilitats en la resolució no violenta de conflictes.
l) Realització dactivitats culturals i recreatives.
m) Coordinació amb les institucions i/o entitats públiques o privades necessàries per a la resolució de la situació específica de cada resident, amb especial atenció a la seua condició de víctimes de tràfic.
n) Seguiment postinstitucional almenys durant un any després de la seua eixida del centre.
3. Els habitatges tutelats per a víctimes de tràfic hauran de garantir ladequada atenció contínua a les persones usuàries, comptant amb un equip professional com a mínim compost per:
a) 1 treballador o treballadora social amb jornada completa, que sencarregarà de la coordinació del recurs. A més dels requisits de titulació de larticle 37, haurà de tindre experiència demostrada dalmenys dos anys en la intervenció social amb víctimes de tràfic.
b) 1 psicòleg o psicòloga amb mitja jornada.
c) 2 educadors o educadores socials amb jornada laboral completa.
d) 1 tècnica o tècnic superior en Integració Social amb mitja jornada, que intervindrà principalment en el procés dinserció laboral.
e) 1 cuiner o cuinera amb mitja jornada.
Article 35. Habitatges tutelats per a víctimes de violència de gènere amb especial vulnerabilitat
1. Es considera habitatge tutelat per a dones víctimes de violència de gènere amb especial vulnerabilitat, el centre especialitzat en latenció integral de dones víctimes de violència de gènere o masclista, soles o acompanyades de menors a càrrec seu, que necessiten un allotjament temporal a causa de la seua condició de víctimes de violència, i que presenten especials indicadors de vulnerabilitat per presentar problemàtiques de salut mental o bé daddiccions, i que no necessiten un recurs especialitzat en aquestes problemàtiques o mentre es valora i tramita la seua derivació, però requereixen un lloc dacolliment per a eixir de lentorn de maltractament, amb els següents objectius:
a) Oferir un espai de seguretat i dacompanyament a fi de donar-los loportunitat dallunyar-se del focus de violència.
b) Oferir a les dones un espai i un temps propi per a la reflexió, la presa de consciència i la recuperació emocional del dolor i la violència patida, que puga marcar una inflexió decisiva en el cicle de la violència.
c) Acompanyar les dones en el procés de reparació dels diferents aspectes personals i vivencials que shan vist malmesos a conseqüència de la situació viscuda.
d) Promoure lautonomia, la independència i la responsabilitat perquè cada dona siga lautèntica «agent del canvi», incidint en lestabilització de la seua problemàtica, mitjançant la intervenció dirigida a la motivació al canvi.
e) Proporcionar-los un àmbit per a créixer i desenvolupar-se, assumint alhora les responsabilitats socials que els correspon.
f) Garantir un espai sense violència on allò que preval és el benestar afectiu i el desenvolupament de les potencialitats singulars tant de les dones com dels i les menors.
g) Valoració, tramitació i derivació, si escau, al recurs més adequat per al seu tractament i recuperació.
2. Els habitatges tutelats per a dones víctimes de violència amb especial vulnerabilitat oferiran les següents prestacions:
a) Allotjament i manutenció.
b) Assistència integral.
c) Trasllat de les dones i dels i les menors que les acompanyen quan siga necessari per motius de risc, regulació de situacions administratives o altres circumstàncies, dins del territori nacional.
d) Atenció psicològica individual i grupal, tant a les dones com als i a les menors que les acompanyen. Aquesta atenció es realitzarà durant la seua estada en el centre i es prolongarà fins a un any després de la seua eixida.
e) Atenció i suport psicosocial tant a les dones com als seus fills i filles menors o persones subjectes a tutela, guarda o acolliment que les acompanyen.
f) Suport a la formació dinserció laboral.
g) Activitats de convivència que faciliten tant el desenvolupament personal com el social.
h) Suport en ladquisició dhabilitats socials, culturals, daprenentatge de lidioma i de coneixement del medi.
i) Suport en les gestions administratives i de la vida diària.
j) Anàlisi, planificació, execució i seguiment de la intervenció personalitzada, que haurà de quedar reflectit en el Pla datenció individualitzat.
k) Formació preventiva en els valors digualtat, dirigida al seu desenvolupament personal i a ladquisició dhabilitats en la resolució no violenta de conflictes.
l) Realització dactivitats culturals i recreatives.
m) Coordinació amb les institucions i/o entitats públiques o privades necessàries per a la resolució de la situació específica de cada resident.
n) Seguiment postinstitucional almenys durant un any després de la seua eixida del centre.
3. Els habitatges tutelats per a víctimes de violència amb especial vulnerabilitat hauran de garantir ladequada atenció contínua a les persones usuàries, comptant amb un equip professional com a mínim compost per:
a) 1 Treballador o treballadora social amb jornada completa, qui sencarregarà de la coordinació del recurs. A més dels requisits de titulació de larticle 37, haurà de tindre experiència en latenció a dones en situació de violència dalmenys dos anys, i formació en làmbit de les addiccions i de la salut mental que sumen almenys 150 hores.
b) 1 Psicòleg o psicòloga amb jornada completa. A més dels requisits de titulació de larticle 37, haurà de tindre experiència en latenció a dones en situació de violència dalmenys dos anys, i formació en làmbit de les addiccions i de la salut mental que sumen almenys 150 hores.
c) 5 Educadors o educadores socials amb jornada laboral completa. A més dels requisits de titulació de larticle 37, hauran de tindre formació en addiccions i salut mental dalmenys 100 hores.
d) 1 Auxiliar de serveis amb jornada completa.
4. La formació especialitzada de lequip dintervenció podrà ser substituïda per un compromís de realitzar-se durant la vigència del concert. Quan en el moment diniciar-se la vigència del concert, no es compte amb la totalitat de les hores exigides, shaurà dacreditar que almenys han realitzat formació equivalent a la meitat de les hores exigides.
Article 36. Titulacions
1. Les titulacions dels equips professionals dels centres daquesta convocatòria seran les que segueixen:
a) Coordinador o coordinadora: llicenciatura, grau, o diplomatura en psicologia o treball social.
b) Psicòleg o psicòloga: llicenciatura o grau en psicologia.
c) Psicòleg o psicòloga infantil: llicenciatura o grau en psicologia i experiència en latenció en el tractament de menors i adolescents.
d) Treballadora o treballador social: grau o diplomatura en treball social.
e) Educadors o educadores socials: grau o diplomatura en Educació Social, o estar habilitats o habilitades en educació social per algun col·legi oficial dEducació Social.
f) Tècnica o tècnic en Integració Social: títol de tècnica o tècnic superior en Integració Social.
2. Els qui hagen sigut contractades o contractats com a educadors o educadores abans de la data de publicació daquesta convocatòria, podran exercir aquestes funcions en el mateix lloc de treball fins i tot mancant de la diplomatura o grau en educació social o habilitació sempre que acrediten:
a) Estar en possessió de diplomatura, grau o llicenciatura en psicologia, psicopedagogia, o treball social i, a més, haver prestat serveis com a educadors o educadores els dos anys anteriors a la convocatòria del concert.
b) Estar en possessió duna altra diplomatura, grau o llicenciatura, amb almenys 300 hores de formació específica en làmbit de leducació social, violència de gènere, dona o serveis socials i, a més, haver prestat serveis com a educadors o educadores els dos anys anteriors a la convocatòria del concert.
Article 37. Ús de les habitacions
Cada habitació haurà de ser ocupada exclusivament per una unitat familiar. Les dones soles hauran de compartir habitació sempre que siga possible amb lautorització de la direcció territorial corresponent. En cap cas les habitacions podran ser compartides per diferents unitats familiars.
Article 38. Òrgan de participació dels centres concertats
1. En els centres concertats haurà dexistir un òrgan de participació integrat per:
a) representants de lentitat titular del centre.
b) representants dels i les professionals i personal datenció directa.
c) representants de les persones usuàries.
d) representants de ladministració concertant
2. La representació daquests en aquest òrgan serà equilibrada i la seua selecció es durà a terme mitjançant un procediment democràtic entre membres de cadascun dels col·lectius o sectors representats.
Títol VI
Revisió i modificació dels concerts
Article 39. Modificació dels concerts
Els concerts acordats a lempara de la present convocatòria seran modificables dacord amb el que es disposa en els articles 31 i 32 del Decret 181/2017, amb les següents especificacions: en el cas dels centres, lincrement del nombre de places requerirà lautorització prèvia, i únicament serà possible si la direcció general competent determina que les necessitats existents ho justifiquen i linterés de les persones acollides en el centre no es veu perjudicat pel major nombre de persones residents.
Article 40. Revisió i modificació de les condicions econòmiques
La revisió i modificació de les condicions tècniques i econòmiques dels concerts se subjectarà al que es disposa en larticle 33 del Decret 181/2017, amb les següents especificacions: la revisió dels mòduls econòmics requerirà un estudi previ de la direcció general competent en dona i igualtat, que determine que els costos variables, fixos i permanents de prestació del servei són inferiors o superiors a les contraprestacions econòmiques rebudes. Els mòduls es fixaran en una quantia que, dins de les disponibilitats pressupostàries, permeta restablir lequilibri entre costos i contraprestacions.
Article 41. Continuïtat del servei
Dacord amb el que sestableix en larticle 40.2 del Decret 181/17 i amb la finalitat dassegurar el funcionament del servei públic que té per objecte latenció a víctimes de violència de gènere, les entitats concertants a lempara de la convocatòria de 28 de desembre de 2018, de la Vicepresidència i Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es convoquen els acords dacció concertada en matèria de serveis socials en el sector datenció a dones víctimes de violència i/o risc dexclusió social per a lany 2019, i amb la conformitat prèvia daquestes, continuaran prestant el servei fins que es formalitzen els acords resultants de la nova convocatòria.
Article 42. Protecció de dades
1. Tractament de dades del procediment de concertació
La participació en la present convocatòria comportarà el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants, per part de la Conselleria dIgualtat i Polítiques Inclusives. Sinforma les persones que presenten sol·licituds en el procediment de concertació segons larticle 13 del Reglament general de protecció de dades, en els següents termes:
1.1. Drets de les persones interessades.
a) Les persones interessades tenen dret a sol·licitar laccés a les seues dades personals, la rectificació o supressió daquestes, la limitació del seu tractament o a oposar-se a aquest, mitjançant escrit, amb la identificació prèvia, dirigit a lòrgan que tramite aquesta convocatòria.
b) Reclamació davant lAgència Espanyola de Protecció de Dades. Si les persones interessades entenen que shan vist perjudicades pel tractament o en lexercici dels seus drets, poden presentar una reclamació davant lAgència Espanyola de Protecció de Dades, a través de la seu electrònica accessible de la pàgina web https://www.aepd.es/
1.2. Delegació de Protecció de Dades. Les persones sol·licitants podran contactar amb qui tinga la titularitat de la Delegació de Protecció de Dades de la Generalitat Valenciana, a través de correu electrònic: dpd@gva.es o en la següent adreça postal: passeig de lAlbereda, número 16, 46010 València.
1.3. Les dades personals recollides procedeixen de les sol·licituds presentades per les persones interessades.
1.4. Informació sobre lactivitat de tractament.
NOM DE
LACTIVITAT CONCERT SOCIAL
EXERCICI DE
DRETS DAVANT: Direcció General de lInstitut Valencià de les
Dones
C/ De la Democràcia, 77, torre III, planta 4a
46018 València
https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19970&version=amp
institut_delesdones@gva.es
FINALITATS
O USOS DEL
TRACTAMENT: Atendre la sol·licitud de concert social presentada
dacord amb el procediment establit en la
Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment
administratiu comú de les administracions
públiques i normativa especial.
BASE JURÍDICA,
LICITUD O
LEGITIMACIÓ:
Art. 6.1.c) RGPD: el tractament és necessari per a
el compliment duna obligació legal aplicable
al responsable del tractament (Reglament (UE)
2016/679 del Parlament Europeu i del Consell,
de 27.04.2016).
Art. 6.1.e) RGPD: el tractament és necessari per al compliment duna missió realitzada en interés públic o en lexercici de poders públics conferits al responsable del tractament.
Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment
administratiu comú de les administracions
públiques.
Decret 181/2017, de 17 de novembre, del
Consell pel qual es desenvolupa lacció
concertada per a la prestació de serveis socials
en làmbit de la Comunitat Valenciana per
entitats diniciativa social.
TERMINI DE
CONSERVACIÓ:
Es conservaran durant el temps necessari per a
complir amb la finalitat per a la qual es van recaptar i per a determinar les possibles responsabilitats que es pogueren derivar daquesta finalitat i del tractament de les dades. Serà aplicable el que es disposa en la normativa darxius i documentació.
TIPOLOGIA O
CATEGORIES
DE DADES DE
CARÀCTER
PERSONAL: Caràcter identificatiu: nom i cognoms,
DNI/NIF/NIE/passaport, adreça (postal o
electrònica), telèfon (fix o mòbil)
Altres dades: els continguts en la sol·licitud.
CATEGORIES
DE PERSONES
INTERESSADES O
AFECTADES I
ORIGEN DE LES
DADES: Representant de lentitat
Secretari/ària de lentitat
Les dades personals recollides procedeixen de les
sol·licituds i documentació presentada per les
persones interessades.
CESSIÓ O
COMUNICACIÓ DE
DADES (Categoria de
persones destinatàries)
No estan previstes comunicacions de dades.
TRANSFERÈNCIES
INTERNACIONALS No estan previstes transferències internacionals de dades.
MESURES DE
SEGURETAT,
TÈCNIQUES I
ORGANITZATIVES
Les mesures de seguretat implantades es
corresponen amb les previstes en lannex
II (Mesures de seguretat) del Reial decret
3/2010, de 8 de gener, pel qual es regula el
Esquema nacional de seguretat en làmbit de la
administració electrònica.
2. Tractament de dades de lexecució de la concertació
2.1. La gestió dels serveis concertats regulats en la present convocatòria requereix el tractament de dades de caràcter persona, i shan de contemplar les mesures i garanties descrites en la normativa referent a la matèria, especialment el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 dabril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació daquestes dades i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.
2.2. Les entitats concertades seran les responsables dels tractaments de dades derivades de lactivitat concertada, i hauran de complir les obligacions regulades en el règim jurídic en matèria de protecció de dades. Així mateix, tindran lobligació de col·laborar amb la conselleria competent en matèria de serveis socials facilitant tota la informació necessària per a demostrar el compliment de les obligacions establides en la normativa de protecció de dades.
2.3. Les comunicacions de dades que es realitzen a conseqüència de la col·laboració entre la conselleria competent i les entitats concertades es realitzaran amb fonament en la Llei 3/2019, de 18 de febrer, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.