RESOLUCIÓ d'11 de gener de 2017, del president del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es dóna publicitat a l'acord pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional del Consell Rector. [2017/269]
(DOGV núm. 7960 de 18.01.2017) Ref. Base de dades 000619/2017
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 19.01.2017 Aquesta disposició afecta: Desenvolupa o complementa: Aquesta disposició està afectada per: Modificada per: - RESOLUCIÓ de 31 de juliol de 2018, del president del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es dóna publicitat a l'acord pel qual es modifica el Reglament orgànic i funcional del Consell Rector. [2018/7679]
- RESOLUCIÓ de 28 de desembre del 2020, del president del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es dona publicitat a l'acord pel qual es modifica el Reglament orgànic i funcional del Consell Rector. [2020/11331]
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació Grup temàtic: Legislació Matèries: Organització de l'administració Mitjans de comunicació social Descriptors: Temàtics: reglament intern , òrgan col.legiat, Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació
RESOLUCIÓ d'11 de gener de 2017, del president del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es dóna publicitat a l'acord pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional del Consell Rector. [2017/269]
Índex
Preàmbul
Capítol I. Disposicions generals
Article 1. Naturalesa i règim jurídic
Article 2. Principis dactuació
Capítol II. Estructura de la corporació
Article 3. Òrgans de la Corporació
Capítol III. Presidència de la Corporació i del Consell Rector
Article 4. Presidència de la Corporació i del Consell Rector
Article 5. Delegació de funcions
Capítol IV. Vicepresidència del Consell Rector
Article 6. Vicepresidència del Consell Rector
Capítol V. Funcionament del Consell Rector
Article 7. Consell Rector
Article 8. Funcions del Consell Rector
Article 9. Constitució i validesa de les sessions
Article 10. Convocatòria de les sessions
Article 11. Deliberacions i debats
Article 12. Participació en la reunions del Consell Rector
Article 13. Règim dadopció dacords
Article 14. Contingut de lordre del dia
Article 15. Procediment, elaboració i aprovació
Article 16. Actes
Capítol VI. Comissions de treball del Consell Rector
Article 17. Comissions de treball
Capítol VII. Drets i deures dels membres del Consell Rector
Article 18. Principi dactuació i deures dels membres del Consell Rector
Article 19. Incompatibilitats
Article 20. Drets dels membres del Consell Rector
Article 21. Dret dinformació
Article 22. Indemnitzacions
Article 23. Causes de cessament o de destitució
Article 24. Expedient per causa de destitució
Capítol VIII. Secretaria del Consell Rector
Article 25. Secretaria del Consell Rector
Article 26. Funcions de la persona titular de la Secretaria
Capítol IX. Control de la gestió economicofinancera
Article 27. Control intern de la gestió economicofinancera
Capítol X. Consell de la Ciutadania
Article 28. Procediment de selecció dels membres del Consell de la Ciutadania que correspon designar al Consell Rector
Disposició addicional. Única. Retribucions de la Direcció General
Disposició transitòria. Única. Personal directiu
Disposició final. Única. Entrada en vigor
PREÀMBUL
La Llei 6/2016, de 15 de juliol, del servei públic de radiodifusió i televisió dàmbit autonòmic, de titularitat de la Generalitat, estableix en larticle 17.3 que el Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació haurà daprovar, per majoria de dos terços, un reglament orgànic i de funcionament. El contingut daquest reglament orgànic està delimitat en la llei mateix i haurà dincloure, si és el cas, les competències de la Presidència i de la resta dòrgans de la Corporació, juntament amb les normes de funcionament del Consell Rector.
Un apartat específic conté els drets i deures dels membres del Consell Rector, en el qual sinclouen els procediments de control de les possibles incompatibilitats i un procediment contradictori per a la proposta, si és el cas, de separació dels membres daquell. Aquest capítol està destinat a garantir la independència dels membres del Consell Rector en lexercici de les funcions que la llei de creació de la Corporació li encomana.
També correspon al reglament orgànic delimitar les funcions de la Secretaria de la Corporació, així com preveure el nomenament, el cessament i la substitució temporal de qui lexercirà. La figura de la Secretaria del Consell Rector, tal com passa amb la Intervenció, té encomanats lexercici de potestats públiques i la salvaguarda dels interessos generals de la Corporació, per la qual cosa, dacord amb el que estableix larticle 9 del text refós de la Llei de lestatut bàsic de lempleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 doctubre, ha de ser exercida per funcionaris públics.
Les diverses referències que es fan als reglaments en la Llei 6/2016, de 15 de juliol, del servei públic de radiodifusió i televisió dàmbit autonòmic, de titularitat de la Generalitat, no suposa que aquesta considere que ha dhaver-hi un únic reglament orgànic. Així es deriva clarament de preceptes com larticle 10.3 o la disposició addicional segona, en els que la menció és als reglaments orgànics específics del Consell de la Ciutadania i del Consell dInformatius, aprovats pel Consell Rector de la Corporació. El Consell Rector haurà de desenvolupar posteriorment els reglaments propis de funcionament daquests dos òrgans de la Corporació segons disposa la disposició addicional primera. En tot cas, a fi de facilitar la ràpida posada en funcionament dun òrgan com és el Consell de la Ciutadania, sha optat per introduir en aquest reglament un procés per a la selecció dels quatre membres que correspon realitzar al Consell Rector, segons determina larticle 20.4 de la llei.
Per tot això, dacord amb el que disposa la disposició addicional primera de la Llei 6/2016, de 15 de juliol, del servei públic de radiodifusió i televisió dàmbit autonòmic, de titularitat de la Generalitat, dacord amb el Consell Jurídic Consultiu, el Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació ha aprovat, en la sessió celebrada el dia 10 de gener de 2017, el reglament orgànic i funcional següent:
CAPÍTOL I
Disposicions generals
Article 1. Naturalesa i règim jurídic
1. La Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (en endavant, la Corporació) és una entitat pública instrumental amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat jurídica per al compliment dels seus fins.
2. La Corporació sintegra en el sector públic empresarial de la Generalitat com una entitat de dret públic les funcions de la qual no són susceptibles de contraprestació en els termes que estableix la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
3. La Corporació exerceix les competències que corresponen a la Generalitat per al disseny i el desenvolupament de projectes, la generació de produccions i continguts i la prestació del servei públic audiovisual, amb loferta i la difusió dels continguts mitjançant les actuals i noves tecnologies que puguen sorgir. Tot això, en els termes que es defineixen en la Llei 6/2016, de 15 de juliol, del servei públic de radiodifusió i televisió dàmbit autonòmic, de titularitat de la Generalitat, i els que ha establit la normativa vigent, per a ser exercit directament per la Corporació mateix o a través de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana (en endavant, la Societat), que depén daquella.
4. La Corporació actuarà de conformitat amb les seues previsions; amb la legislació bàsica en matèria audiovisual, de comunicacions electròniques i comunicació digital, i amb les normes de dret públic que li siguen aplicables, i queda subjecta al dret privat en les relacions externes amb tercers.
Article 2. Principis dactuació
1. La gestió de la Corporació haurà dajustar-se als criteris de transparència, de responsabilitat social, daccés a la informació pública i de bon govern i a la resta de la normativa estatal i autonòmica que puga ser aplicable en aquesta matèria.
2. La Corporació gaudirà despecial autonomia en la gestió i independència funcional respecte de la Presidència de la Generalitat, de lAdministració de la Generalitat i de la resta de les administracions públiques.
3. La Corporació estarà adscrita, als mers efectes orgànics, a la Presidència de la Generalitat, sense que aquesta adscripció afecte en cap cas la seua autonomia i independència.
4. Les funcions que en la Llei 6/2016 satribueixen a la Corporació sentendran sense perjuí de les que corresponen a la Generalitat, al Consell Audiovisual de la Comunitat Valenciana i a Les Corts, i a les que, en període electoral, corresponen a les juntes electorals.
CAPÍTOL II
Estructura de la corporació
Article 3. Òrgans de la Corporació
a) la Presidència de la Corporació i del Consell Rector
b) el Consell Rector
c) la Direcció General
d) la Secretaria del Consell Rector
e) el Consell de la Ciutadania
f) el Consell dInformatius
CAPÍTOL III
Presidència de la Corporació i del Consell Rector
Article 4. Presidència de la Corporació i del Consell Rector
1. La Presidència de la Corporació té, amb caràcter permanent, les funcions dadministració i representació de lentitat, i actua sota la supervisió del Consell Rector.
2. Són funcions de la Presidència de la Corporació:
a) La direcció ordinària dacord amb els criteris, objectius generals o instruccions que establisca el Consell Rector.
b) La representació legal de la Corporació per a la realització de tots els actes que siguen necessaris en lexercici daqueixa direcció ordinària; en el marc de les seues atribucions podrà realitzar amb tercers els actes, contractes i negocis jurídics que siguen necessaris per a la realització de lobjecte social i la conclusió dels objectius generals de la Corporació, i això amb les limitacions legals establides en la Llei 6/2016 i en aquest reglament.
c) Executar i fer complir els acords del Consell Rector.
d) Instruir i supervisar la formulació dels comptes anuals de cada exercici econòmic i el compliment de les altres obligacions de caràcter economicofinancer previstes en la Llei 1/2015.
e) Elaborar lavantprojecte de pressupost de la Corporació i els dexplotació i capital de la Societat.
f) Preparar la proposta de linforme anual sobre la gestió de la Corporació i la Societat, i sobre el compliment de les missions de servei públic encomanades.
g) Verificar lexecució de les directrius generals dactuació de la Corporació, aprovades pel Consell Rector.
h) Aprovar i dur a terme els actes, contractes i negocis jurídics en les matèries i quanties que acorde el Consell Rector, amb les limitacions establides en aquesta llei.
i) Actuar com a òrgan de contractació de la Corporació en làmbit de les seues competències i sense perjuí de les competències del Consell Rector o de les que corresponen a la Direcció General en la Societat.
j) Proposar al Consell Rector laprovació de lorganització bàsica de la Corporació i de la Societat.
k) Proposar al Consell Rector el nomenament i el cessament, en junta general, de la Direcció General de la Societat, dacord amb el procediment previst en la Llei 6/2016 i en aquest reglament.
l) Proposar al Consell Rector, de comú acord amb la Direcció General, el nomenament i el cessament de lequip de direcció de la Societat.
m) Dirigir i coordinar les activitats dels òrgans directius de la Corporació, de conformitat amb les directrius del consell.
n) La direcció superior del personal i dels serveis de la Corporació sota les directrius bàsiques que establisca el Consell Rector en aquesta matèria.
o) El control i la responsabilitat dels fitxers automatitzats de la Corporació, així com vetlar pel compliment de la legislació de protecció de les dades de caràcter personal.
p) Autoritzar els pagaments i les despeses de la Corporació i conéixer, per mitjà de la Direcció General, els pagaments i les despeses mensuals de la societat prestadora del servei.
q) Ser la comptedant de la Corporació als efectes de la normativa comptable.
r) Aquelles altres que siguen necessàries per a la direcció de la Corporació.
Article 5. Delegació de funcions
La persona titular de la Presidència podrà delegar funcions amb caràcter temporal en qualsevol membre del Consell Rector.
CAPÍTOL IV
Vicepresidència del Consell Rector
Article 6. Vicepresidència del Consell Rector
1. La Vicepresidència del Consell Rector serà triada per majoria simple en la sessió constitutiva o en la primera sessió després de qualsevol procés de renovació dels seus membres.
2. En els supòsits dabsència, malaltia o incapacitat sobrevinguda, o per causes legalment establides, la suplència de la persona titular de la Presidència correspondrà al titular de la Vicepresidència i, a falta daixò, al conseller o consellera que designe el Consell per majoria simple.
CAPÍTOL V
Funcionament del Consell Rector
Article 7. Consell Rector
1. El Consell Rector és el màxim òrgan de govern i administració de la Corporació.
2. El Consell Rector de la Corporació es compon de deu persones, entre les quals està la persona que ocupa la Presidència del Consell Rector, amb una representació equilibrada entre homes i dones, lelecció de la qual es realitza dacord amb el que estableix la Llei 6/2016.
Article 8. Funcions del Consell Rector
Les funcions del Consell Rector són les següents:
a) Ladministració i la direcció estratègica de la Corporació i del seu grup empresarial.
b) Aprovar el reglament orgànic i les altres normes de funcionament del Consell Rector, així com els procediments interns de funcionament de la Corporació, i autoritzar els de la Societat.
c) Aprovar periòdicament plans digualtat doportunitats, prèviament negociats, que incloguen mesures per a avançar en la igualtat efectiva dhomes i dones, i eliminar la discriminació per raó de sexe, així com aprovar plans periòdics encaminats a acabar amb la discriminació per raons de diversitat funcional.
d) Aprovar lorganització bàsica de la Corporació i de la Societat, dacord amb el que estableix la Llei 6/2016, a proposta de la Presidència de la Corporació.
e) Aprovar els principis bàsics, i fixar les directrius generals del pla dactuació en el compliment de les seues funcions i en la realització de les activitats de producció, programació i comercialització.
f) Aprovar les directrius bàsiques generals en matèria de personal i realitzar el seguiment de lorganització i de les actuacions en matèria de recursos humans, incloent-hi laprovació de les normes bàsiques reguladores dels procediments de selecció del personal, les relacions de llocs de treball o plantilles del personal i el seu règim retributiu, amb especial subjecció al que establisquen les lleis de pressupostos, el conveni col·lectiu i lorganigrama intern de la Societat.
g) Aprovar linforme anual sobre la gestió de la Corporació i de la Societat, i sobre el compliment de les missions de servei públic encomanades i les altres obligacions de caràcter economicofinancer assumides per la Corporació quant al seu caràcter públic.
h) Aprovar els comptes anuals de lexercici i laplicació de resultats.
i) Als efectes del que preveu la Llei 1/2015, aprovar lavantprojecte de pressupostos anuals de la Corporació, així com els dexplotació i capital de la Societat, i formular el programa dactuació plurianual de la Corporació i de la Societat en els termes establits en la llei esmentada.
j) Determinar el procediment intern aplicable per la Corporació per a lexercici del dret daccés als grups socials i polítics significatius, de conformitat amb allò que disposen larticle 20.3 de la Constitució i la Llei 6/2016.
k) Aprovar un llibre destil per a tota la Corporació, que haurà de comptar amb linforme favorable de lAcadèmia Valenciana de la Llengua.
l) Aprovar qualssevol informes preceptius que la Corporació haja delevar a Les Corts, al Consell i al Consell Audiovisual.
m) Aprovar i modificar, constituït en Junta General, els estatuts socials de la Societat dependent, i donar-ne compte a la comissió parlamentària competent.
n) Conferir i revocar poders.
o) Nomenar i, si és el cas, disposar el cessament de lequip directiu de primer nivell de la Corporació.
p) Nomenar i, si és el cas, dacord amb el que estableix la Llei 6/2016, disposar el cessament de la Direcció General de la Societat i de la Corporació.
q) Autoritzar el nomenament del personal directiu de la Societat, a proposta de la Direcció General.
r) Supervisar la labor de direcció economicoadministrativa i financera i el compliment dels principis continguts en larticle 5 de la Llei 6/2016 de la Societat, incloent-hi la labor del seu administrador o administradora únic.
s) Promoure, si és el cas, davant de la junta daccionistes lexercici de lacció social de responsabilitat contra els administradors o administradores, així com sobre la seua transacció i renúncia. A aquests efectes, convocarà la junta general daccionistes perquè autoritze amb caràcter previ lexercici esmentat més amunt. En tot cas, aquest acord no implicarà per si sol la destitució de ladministrador o administradora.
t) Aprovar aquells contractes, convenis, acords o negocis jurídics de caràcter plurianual, iguals o superiors a un milió deuros en la seua quantia global, així com aquells que el Consell Rector determine que han de ser de la seua competència quant a la quantia o la importància. La resta de contractes, convenis, acords o negocis jurídics de la Corporació seran aprovats per la Presidència o la Direcció General, i el Consell Rector nhaurà de ser informat. Als efectes de la subscripció i signatura daquells, el Consell Rector atorgarà els apoderaments necessaris. De la mateixa manera, exercir tasques de vigilància i control del compliment dels compromisos contractuals en matèria laboral de les empreses adjudicatàries de serveis o continguts.
u) Aprovar la creació, la composició i les funcions del Consell dInformatius i dels òrgans destinats a garantir el control intern i la independència professional dels serveis informatius.
v) Declarar o proposar el cessament dun conseller o consellera en els casos previstos en larticle 18.c i d de la Llei 6/2016.
w) Participar en lelaboració i laprovació del contracte programa amb el Consell, previst en larticle 6 de la Llei 6/2016.
x) Convocar el concurs i seleccionar la persona que haja dassumir la Direcció General de la Societat i nomenar-la per a aquestes funcions, dacord amb el procediment establit en larticle 22 de la Llei 6/2016.
y) Designar i, si és el cas, disposar el cessament del secretari o secretària no conseller, a proposta del president.
z) Aprovar el reglament orgànic i de funcionament del Consell de la Ciutadania i requerir-li els informes preceptius i els altres que es considere oportuns.
aa) Complir i fer complir els acords i les resolucions del Consell Audiovisual de la Comunitat Valenciana que afecten la Corporació o la Societat.
Article 9. Constitució i validesa de les sessions
1. El Consell Rector es reuneix en sessió ordinària, almenys, una vegada al mes, i en sessió extraordinària, a sol·licitud de la Presidència o quan ho sol·liciten un terç dels seus membres.
2. La vàlida constitució del Consell Rector, als efectes de la celebració de sessions, de les deliberacions i de la presa dacords, requerirà la convocatòria prèvia i la presència de qui nocupe la Presidència i la Secretaria, o, si és el cas, dels qui els substituïsquen i, almenys, de la meitat més un dels seus membres. En segona convocatòria, sentén vàlidament constituït amb la presència de qui nocupe la Presidència i la Secretaria, o, si és el cas, dels que els substituïsquen i, almenys, de quatre dels seus membres.
3. Es considerarà vàlidament constituïda la sessió del Consell Rector, sense necessitat de convocatòria prèvia, quan estiguen presents tots els seus membres i aquests decidisquen per unanimitat celebrar una sessió en aqueix moment. En lacord de constitució shauran de consignar expressament i de forma unànime els punts de lordre del dia de la sessió.
Article 10. Convocatòria de les sessions
1. La convocatòria serà notificada per la Secretaria als membres del Consell Rector amb una antelació mínima de quaranta-huit hores respecte de linici de la sessió i haurà de contindre, com a mínim, els elements següents:
a) ordre del dia
b) hora dinici de la sessió en primera i segona convocatòria
c) data de desenvolupament de la sessió
d) lloc de celebració
2. Junt amb la notificació de la convocatòria, la persona titular de la Secretaria adjuntarà la informació relativa a lordre del dia que siga dinterés.
3. Les notificacions de les convocatòries es realitzaran per mitjans electrònics.
Article 11. Deliberacions i debats
1. La persona titular de la Presidència dirigirà els debats i deliberacions en les sessions, i concedirà i retirarà la paraula als assistents.
2. Només podran ser objecte de deliberació els assumptes inclosos en lordre del dia.
Article 12. Participació en les reunions del Consell Rector
1. La participació en les reunions del Consell Rector podrà ser presencial o a distància.
2. En les sessions que se celebren a distància, els seus membres podran trobar-se en distints llocs sempre que sassegure per mitjans electrònics la seua identitat, el contingut de les seues manifestacions, el moment en què aquestes es produeixen, així com la interactivitat i la intercomunicació entre ells en temps real i la disponibilitat dels mitjans durant la sessió. Entre daltres, es consideraran inclosos entre els mitjans electrònics vàlids, el correu electrònic, les audioconferències i les videoconferències.
3. La participació serà necessàriament presencial en les reunions en què hagen de prendres acords que requerisquen, per a ser aprovats, una majoria qualificada dacord amb la Llei 6/2016.
Article 13. Règim dadopció dacords
1. Els acords del Consell Rector sadopten per majoria dels membres assistents, excepte en els supòsits en què la Llei 6/2016 o aquest reglament exigisquen majoria qualificada. A lefecte dadoptar acords, la Presidència dirimirà amb el seu vot els empats.
2. El Consell Rector haurà daprovar per majoria absoluta els acords sobre les qüestions següents:
a) Laprovació, de forma periòdica, de plans digualtat doportunitats, prèviament negociats, que incloguen mesures per a avançar en la igualtat efectiva dhomes i dones i eliminar la discriminació per raó de sexe, així com laprovació de plans periòdics encaminats a acabar amb la discriminació per raons de diversitat funcional.
b) Laprovació de lorganització bàsica de la Corporació i la Societat, dacord amb el que estableix la Llei 6/2016, a proposta de la Presidència de la Corporació.
c) Laprovació dels principis bàsics i la fixació de les directrius generals del pla dactuació en el compliment de les seues funcions i en la realització de les activitats de producció, programació i comercialització.
d) Laprovació de les directrius bàsiques generals en matèria de personal i la realització del seguiment de lorganització i de les actuacions en matèria de recursos humans, incloent-hi laprovació de les normes bàsiques reguladores dels procediments de selecció del personal, les relacions de llocs de treball o plantilles del personal i el seu règim retributiu, amb especial subjecció al que establisquen les lleis de pressupostos, així com lorganigrama intern de la Societat.
e) Laprovació de linforme anual sobre la gestió de la Corporació i la Societat i sobre el compliment de les missions de servei públic encomanades, i les altres obligacions de caràcter economicofinancer assumides per la Corporació quant al seu caràcter públic.
f) Laprovació dels comptes anuals de lexercici i laplicació de resultats.
g) Als efectes del que preveu la Llei 1/2015, laprovació de lavantprojecte de pressupostos anuals de la Corporació i els dexplotació i capital de la Societat, i la formulació del programa dactuació plurianual de la Corporació i de la Societat en els termes establits en la llei esmentada.
h) Laprovació de qualssevol informes preceptius que la Corporació haja delevar a Les Corts, al Consell i al Consell de lAudiovisual.
i) Latribució i la revocació de poders.
j) Laprovació de la creació, composició i funcions del Consell dInformatius i dels òrgans destinats a garantir el control intern i la independència professional dels serveis informatius.
k) La participació en lelaboració i aprovació del contracte programa amb el Consell, previst en larticle 6 de la Llei 6/2016.
l) La designació i, si és el cas, el cessament del secretari o secretària no conseller, a proposta de la Presidència.
3. Seran indelegables les competències lexercici de les quals exigisca una majoria qualificada del Consell Rector.
4. Està expressament prohibida la delegació de vots entre els membres del Consell Rector.
5. Les votacions es realitzaran, segons decidisca la Presidència, a mà alçada o per crida. La persona titular de la Secretaria prendrà nota dels vots afirmatius, dels negatius i de les abstencions.
6. Les votacions dassumptes que afecten algun membre del Consell Rector seran secretes.
7. Els membres que discrepen de lacord majoritari podran formular un vot particular per escrit en el termini de dos dies, que sincorporarà al text aprovat.
Article 14. Contingut de lordre del dia
El contingut de lordre del dia serà establit per la persona titular de la Presidència, que tindrà en compte les sol·licituds i propostes efectuades.
Article 15. Procediment, elaboració i aprovació
1. Una vegada elaborat lordre del dia, el traslladarà a la persona titular de la Secretaria perquè lincloga en la convocatòria de la sessió corresponent, i això amb temps suficient per a garantir el termini establit en larticle 10 daquest reglament.
2. Per a sol·licitar la inclusió de punts de lordre del dia shaurà de seguir el procediment següent:
a) Presentar per escrit la petició,que haurà destar motivada i signada.
b) Serà presentat a la Presidència amb una antelació mínima de setanta-dues hores respecte de la celebració de la sessió en què es desitge incloure la proposta.
c) Lescrit haurà danar acompanyat dels documents de suport a la deliberació i debat dels punts proposats. Aquells documents que no sadjunten no podran ser utilitzats en la sessió.
d) La persona titular de la Presidència indicarà en lordre del dia les sol·licituds que es presenten dins del termini i en la forma corresponent, i podrà ajornar la inclusió daquestes sol·licituds a sessions posteriors per raons de força major.
e) En el cas que saprove la sol·licitud, haurà de notificar-la a la persona titular de la Secretaria en els termes de lapartat 1 daquest article perquè siguen inclosos en la convocatòria els punts proposats i aprovats.
3. La Presidència, una vegada iniciada la sessió, podrà alterar la prelació dels punts de lordre del dia previst si no shi oposen la majoria dels membres del Consell Rector presents.
4. La inclusió duna nova proposta per raons durgència en lordre del dia haurà de comptar amb la presència de tots els membres del Consell Rector i ser aprovada pel vot favorable de la majoria.
Article 16. Actes
1. Correspon a la persona titular de la Secretaria redactar i autoritzar les actes de cada sessió que se celebre i certificar els seus acords.
2. Formaran part del contingut de lacta de les sessions del Consell Rector:
a) Data, hora i lloc de celebració de la sessió.
b) Assistents a la reunió.
c) Ordre del dia de la sessió.
d) Resultats de les votacions i sentit del vot de cada membre del Consell Rector.
e) Contingut dels acords.
f) Formulació, si és el cas, del vot particular per part del membre o dels membres del Consell Rector i lassumpte de què es tracte.
g) Incidències que es registren.
3. Lacta de cada sessió podrà aprovar-se en la mateixa reunió o en la immediatament següent. La persona que ocupe la Secretaria elaborarà lacta amb el vistiplau de la Presidència i la remetrà, a través de mitjans electrònics, als membres del Consell Rector, els quals podran manifestar pels mateixos mitjans la seua conformitat o inconvenients al text, perquè siga aprovada; en cas afirmatiu, es considerarà aprovada en la mateixa reunió.
CAPÍTOL VI
Comissions de treball del Consell Rector
Article 17. Comissions de treball
1. Als efectes destudi i preparació dassumptes que hagen de sotmetres a la decisió del Consell Rector, així com per a aquelles funcions que aquest atribuïsca, es podran constituir comissions de treball en el si del Consell Rector. Els informes o informes-proposta que elaboren les comissions de treball es comunicaran al Consell Rector perquè siguen presos en consideració i, si és el cas, sadopte lacord que corresponga.
2. La competència per a aprovar la creació de comissions especialitzades i les seues regles de funcionament correspon al Consell Rector, a proposta de la persona titular de la Presidència. 3. En lacord de creació de la comissió sespecificarà, com a mínim, la denominació, caràcter i nombre dels seus membres. Aquests podran ser substituïts per un altre conseller o consellera després de la designació del titular. Shaurà de procurar que la seua composició incloga una presència equilibrada de dones i homes. La persona titular de la Presidència, o la persona en qui delegue, formarà part de qualsevol comissió que es cree.
4. La Secretaria de cada una de les comissions de treball serà assumida per la persona titular de la Secretaria del Consell Rector.
CAPÍTOL VII
Drets i deures dels membres del Consell Rector
Article 18. Principi dactuació i deures dels membres del Consell Rector
1. Els membres electes del Consell de Rector actuaran dacord amb els principis de legalitat i objectivitat, amb diligència i lleialtat a la Corporació i a la Societat.
2. Són deures dels membres del Consell Rector:
a) Defensar els interessos de la Corporació amb lleialtat.
b) Contribuir a una eficient administració de la Corporació.
c) Assistir a les sessions del Consell Rector i de les comissions per a les quals hagen sigut designats, i exercir les seues funcions amb independència i imparcialitat.
d) Atendre en les seues intervencions el contingut propi dels assumptes que figuren en lordre del dia de les sessions, tant del Consell Rector com, si és el cas, de les comissions.
e) Observar les normes contingudes en aquest reglament, i en particular, el règim dincompatibilitat aplicable.
f) Guardar secret de la informació a què tinguen accés en lexercici les seues funcions, i en particular, dels assumptes que siguen tractats en làmbit del Consell Rector, en els termes que preveu larticle 15.6 de la Llei 6/2016. Així mateix, estaran sotmesos a guardar sigil professional després de la fi del seu mandat.
3. En lexercici de les seues funcions, els consellers i conselleres actuaran amb absoluta independència i transparència sense que puguen rebre instruccions, directrius o qualsevol classe dindicació imperativa de cap administració o daltres institucions o entitats, excepte el que disposa la legislació per a situacions demergència i per a períodes electorals.
4. Els membres del Consell Rector exerciran el seu càrrec amb subjecció als deures de diligent administració, fidelitat, lleialtat, secret i responsabilitat, establits en la legislació. Així mateix, ajustaran la seua actuació als principis de legalitat, objectivitat, bon govern i defensa dels valors constitucionals i estatutaris.
Article 19. Incompatibilitats
1. La condició de membre del Consell Rector és incompatible amb:
a) Tindre qualsevol vinculació directa o indirecta, a través de persones vinculades o familiars de primer grau de consanguinitat i matrimoni o relació anàloga, a empreses audiovisuals, publicitàries; denregistrament de programes filmats, enregistrats en magnetoscopi o radiofònic; a cases discogràfiques, de serveis de la societat de la informació, o a qualsevol tipus dentitats relacionades amb el subministrament o dotació de material o programes a la Corporació o a la Societat.
b) Ser membre de qualsevol òrgan dadministració o de gestió empresarial daltres mitjans privats o públics de comunicació social, així com del Consell de lAudiovisual, del Consell de la Ciutadania i del Consell dInformatius.
c) Ser membre de Les Corts o del Consell de la Generalitat; també és incompatible amb lexercici de qualsevol càrrec delecció o de designació polítiques i amb lexercici de funcions dalta direcció en partits polítics o organitzacions sindicals o empresarials.
2. En el cas que un membre del Consell Rector estiga en algun dels supòsits dincompatibilitat especificats en la Llei 6/2016, disposa de tres mesos per a adequar la seua situació al que estableix la llei.
Article 20. Drets dels membres del Consell Rector
Són drets dels membres del Consell Rector:
a) Ser notificats de les convocatòries, dins del termini i en la forma corresponent, de les sessions tant ordinàries com extraordinàries del Consell Rector, així com de les comissions de què formen part.
b) Sol·licitar la convocatòria de sessions extraordinàries del Consell Rector.
c) Tindre accés a la informació relativa a lordre del dia, que els serà notificada personalment i remesa junt amb la convocatòria i estarà a la seua disposició en la seu de lòrgan amb lantelació fixada.
d) Participar en les deliberacions i els debats de les sessions.
e) Exercir els drets de veu i vot, formular el seu vot particular i expressar el seu sentit i els motius que el justifiquen.
f) Sol·licitar a la Secretaria els certificats que corresponguen dels acords de lòrgan.
g) Formular preguntes en les sessions del Consell Rector i, si és el cas, de les comissions.
h) Conéixer les activitats de la Corporació i de la Societat per a facilitar lexercici de les seues funcions.
i) Proposar a la persona titular de la Presidència la inclusió dassumptes en lordre del dia de les sessions de lòrgan.
j) Obtindre informació precisa, dins de les seues competències, per al compliment eficaç de les seues funcions.
k) Sol·licitar la compareixença de personal directiu de la Corporació i de la Societat, segons el procediment establit en aquest reglament.
l) Ser oïts en el procediment dinstrucció dun expedient que els afecte, formular totes les al·legacions que creguen oportunes i presentar els documents i les proves que estimen dacord amb el seu dret.
m) Percebre les indemnitzacions que els corresponguen.
n) Disposar dels recursos materials i tècnics que siguen necessaris per a lexercici de les seues funcions.
o) Gaudir de la consideració adequada al seu rang i participar en tot tipus dactes organitzats per Corporació i la Societat.
Article 21. Dret dinformació
1 Els membres del Consell Rector podran sol·licitar la compareixença del personal directiu de la Corporació i de la Societat en les sessions del Consell, a fi de demanar-li informació.
2. Una vegada admesa a tràmit la sol·licitud de compareixença per la persona titular de la Presidència, aquesta la sotmetrà a votació en la sessió ordinària del Consell, que haurà de ser aprovada per majoria dels membres assistents.
3. Els membres del Consell Rector tindran accés, dins de les competències del Consell, a la informació i la documentació que estiga en poder de la Corporació i de la Societat. Aquesta sol·licitud dinformació o de documentació haurà de ser atesa dins del termini de 10 dies, o expressar a la Presidència, si és el cas, les raons fundades de dret que ho impedisquen perquè es comunique a la persona sol·licitant.
Article 22. Indemnitzacions
1. Els membres del Consell Rector, a excepció de la Presidència, tenen dret a la percepció dindemnitzacions per lassistència a les reunions del Consell i de les comissions de treball que es puguen crear en el seu si. Les quanties concretes es determinaran mitjançant un acord del Consell Rector amb subjecció als límits quantitatius que en aquesta matèria puga preveure la normativa que siga aplicable.
2. Els membres del Consell Rector tindran dret al reemborsament de les despeses acreditades en que incórreguen pels actes derivats de lexercici de les seues funcions.
3. Les indemnitzacions o qualsevol altre concepte que perceben en lexercici de les seues funcions com a membres del Consell Rector, hauran de ser de caràcter públic.
Article 23. Causes de cessament o de destitució
1. Els consellers o conselleres cessaran en el seu càrrec per:
a) Renúncia expressa notificada fefaentment a la Corporació.
b) Expiració del terme del seu mandat.
c) Separació declarada pel Consell Rector per causa sobrevinguda dincapacitat, declarada judicialment, que lincapacite per a lexercici del càrrec, o condemna ferma per qualsevol delicte dolós.
d) Separació aprovada per Les Corts, a proposta del Consell Rector, per causa dincompatibilitat sobrevinguda o per acord motivat daquest.
e) Defunció.
2. Tots els membres del Consell Rector cessaran en el cas que la liquidació del pressupost anual de la Corporació determine lexistència dun dèficit del resultat pressupostat amb una desviació igual o superior al 10 % de la compensació atorgada per a la prestació del servei públic, o una disminució de més del 25 % dels ingressos propis previstos en el pressupost anual de la Corporació, excepte causa justificada en els termes establits en larticle 18.3 de Llei 6/2016.
Article 24. Expedient per causa de destitució
1. La separació dels consellers o conselleres aprovada per Les Corts que tinga el seu origen en incompatibilitat sobrevinguda o per acord motivat del Consell esmentat requereix la formulació duna proposta del Consell Rector, adoptada per majoria de tres cinquens dels seus membres, que exigirà la instrucció prèvia dun procediment en què es donarà audiència a la persona interessada.
2. Amb caràcter previ a ladopció de lacord dinici del procediment de destitució, la persona titular de la Presidència constituirà una comissió específica en el si del Consell Rector que determinarà si hi ha elements de juí suficients per a incoar el procediment. Aquesta comissió concedirà a la persona afectada un termini de cinc dies perquè formule al·legacions i presente els documents que estime dacord amb el seu dret. Si la comissió observa que hi ha fonaments per a iniciar el procediment de destitució, ho posarà en coneixement de la persona titular de la Presidència, que nordenarà la incoació.
3. La persona titular de la Presidència designarà com a instructor o instructora de cada expedient la persona titular de la Secretaria, lactuació de la qual complirà totes les garanties legals necessàries.
4. Es donarà tràmit daudiència als interessats o interessades per un termini de 10 dies, en el qual podran formular les al·legacions i presentar els documents que estimen dacord amb el seu dret.
5. La fase dinstrucció finalitzarà amb la formulació, per linstructor o instructora, duna proposta de resolució motivada que haurà de ser elaborada en el termini màxim de vint dies des que es dicte la resolució dincoació.
6. Una vegada instruït el procediment, serà posat en coneixement de la persona titular de la Presidència per a sotmetrel a la decisió del Consell. Lacord del Consell Rector haurà dadoptar-se i notificar-se en el termini màxim de dos mesos des que es dicte la resolució dinici del procediment.
7. Les notificacions es realitzaran per mitjans electrònics.
CAPÍTOL VIII
Secretaria del Consell Rector
Article 25. Secretaria del Consell Rector
1. El Consell Rector tindrà un secretari o secretària no conseller, que actuarà amb veu però sense vot i haurà de tindre la condició de funcionari o funcionària de carrera en una plaça per a laccés de la qual sexigisca estar en possessió de la Llicenciatura o el Grau de Dret.
2. El nomenament i el cessament correspondran al Consell Rector, a proposta de la Presidència, de conformitat amb el que preveu la normativa de funció pública valenciana.
3. En els casos de vacant o dabsència temporal, la Secretaria del Consell Rector serà exercida per la persona de la Corporació amb la Llicenciatura o el Grau en Dret que designe el Consell Rector, a proposta de la Presidència.
Article 26. Funcions de la persona titular de la Secretaria
Les funcions de la persona titular de la Secretaria són les següents:
1. Exercir la secretaria del Consell Rector i de les comissions de treball.
2. Vetlar per la legalitat formal i material de les actuacions del Consell Rector.
3. Garantir que els procediments i les regles de constitució i dadopció dacords són respectats.
4. Assessorar la Presidència i el Consell Rector en dret.
5. Assistir a les sessions del Consell Rector i de les comissions que es puguen crear.
6. Notificar les convocatòries del Consell Rector per ordre de la Presidència, així com les citacions dels seus membres.
7. Preparar el despatx dels assumptes i redactar i autoritzar les actes de les sessions amb el vistiplau de la Presidència.
8. Tramitar escrits i la documentació que es generen en el si del Consell Rector.
9. Tramitar els documents relacionats amb les competències del Consell Rector i la Presidència, amb el vistiplau de la Presidència.
10. Organitzar i gestionar el registre del Consell Rector.
11. Expedir el certificat de les actuacions i els acords, amb el vistiplau de la Presidència.
12. Arxivar i custodiar les actes i la resta de documents relacionats.
13. Garantir la protecció de dades de tota la informació relativa als membres del Consell Rector.
14. Coordinar el personal adscrit al Consell Rector.
15. Qualssevol altres funcions que li siguen assignades expressament pel Consell Rector o per la Presidència, o que li siguen atribuïdes per la normativa aplicable.
CAPÍTOL IX
Control de la gestió economicofinancera
Article 27. Control intern de la gestió economicofinancera
Les funcions de control intern a què es refereixen els articles 49 i concordants de la Llei 6/2016 sexecutaran dacord amb el que disposen el títol VI de la Llei 1/2015, i les instruccions que, per a la interpretació, adaptació i posada en pràctica, dicte la Intervenció General de la Generalitat.
CAPÍTOL X
Consell de la Ciutadania
Article 28. Procediment de selecció dels membres del Consell de la Ciutadania que correspon designar al Consell Rector
1. El Consell Rector, per a la selecció dels quatre membres del Consell de la Ciutadania que li correspon, segons el que disposa larticle 20 de la Llei 6/2016, crearà en el seu si una comissió de selecció formada per cinc dels seus membres, que realitzarà una avaluació dels candidats.
2. El Consell Rector realitzarà una convocatòria, que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, a què es podran presentar les persones que posseïsquen la condició política de valencians i valencianes. En la presentació de les candidatures, les persones interessades hauran de presentar un currículum en què sacredite la seua trajectòria personal i professional i la seua experiència en treball col·laboratiu en els diferents camps de lactuació social.
3. La comissió de selecció avaluarà la documentació presentada i realitzarà una entrevista a les persones el perfil de les quals sadeqüe a les funcions que té encomanades el Consell de la Ciutadania, per a verificar si posseeix una idea clara del que representa el servei públic de radiotelevisió, dacord amb el que disposa larticle 20.4 de la Llei 6/2016.
4. Una vegada conclosa lavaluació de les candidatures presentades, la comissió de selecció elevarà una proposta al Consell Rector, que nomenarà els quatre membres que li corresponen.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. Retribucions de la Direcció General
La persona que ocupe la Direcció General de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació percebrà les mateixes retribucions que el president de la Corporació, fins que sestablisca la determinació daquestes en el contracte programa, amb subjecció a les limitacions que en aquesta matèria dispose la normativa aplicable.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
Única. Personal directiu
1. Mentre no es constituïsca i pose en funcionament la Societat, dependent de la Presidència de la Corporació, hi haurà un equip directiu de primer nivell.
2. La designació i el cessament del personal directiu correspondran al Consell Rector, a proposta de la Presidència.
3. Les retribucions seran fixades pel Consell Rector, a proposta de la Presidència, amb subjecció a les limitacions que en aquesta matèria dispose la normativa aplicable.
4. El personal directiu es regirà pel que disposa el Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat.
DISPOSICIÓ FINAL
Única. Entrada en vigor
Aquest reglament entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Burjassot, 11 de gener de 2017. El president del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació: Enrique Soriano Hernández.