Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ de 20 de gener de 2012, de la consellera d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es deleguen determinades atribucions en els diferents òrgans de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua. [2012/623]

(DOGV núm. 6698 de 24.01.2012) Ref. Base de dades 000831/2012

RESOLUCIÓ de 20 de gener de 2012, de la consellera d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, per la qual es deleguen determinades atribucions en els diferents òrgans de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua. [2012/623]
Per mitjà del Decret 5/2011, de 21 de juny, del president de la Generalitat, es determinen les conselleries en què s'organitza l'administració de la Generalitat, i la d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua és una de les que formen part de l'estructura de la nostra administració autonòmica.
En el Decret 113/2011, de 2 de setembre, del Consell, es va establir l'estructura orgànica i funcional de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua i es determinaven les funcions dels òrgans que la integren.
A fi de dotar de més agilitat la gestió dels assumptes que són competència de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, i d'acord amb el principi d'eficàcia que regix l'actuació de les administracions públiques, es considera oportú delegar determinades atribucions en els diferents òrgans de la Conselleria.

En virtut d'això, i de conformitat amb les disposicions dels articles 28 i 63 de la Llei del Consell i dels articles 13 i 14 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, resolc:

Primer
Delegar en la Secretaria Autonòmica de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua l'exercici de les competències següents:

1. Resoldre els recursos administratius i la suspensió de l'execució dels actes impugnats en les matèries pròpies de les direccions generals i de la Secretaria Autonòmica, sense perjuí de les disposicions de l'article 13.2c de la Llei 30/1992.
2. Resoldre els expedients sancionadors en les matèries pròpies de les direccions generals i en matèries pròpies de pesca.
3. La revisió d'ofici dels actes administratius nuls de ple dret i la declaració de lesivitat dels actes administratius anul·lables dictats pels òrgans de la Conselleria.
4. La resolució dels procediments instats per a delimitar la responsabilitat patrimonial de l'Administració a què es fa referència en els articles 139 i següents de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
5. L'adjudicació dels contractes menors dels capítols II i VI dels programes pressupostaris la competència dels quals tinga atribuïda com a pròpia, com també l'autorització del gasto que això comporta.
6. La resolució i concessió de les ajudes en matèria de pesca i aqüicultura, com també l'autorització i disposició del gasto d'estes.

7. El reconeixement d'obligacions i propostes de pagament dels capítols IV i VII dels programes pressupostaris la competència dels quals tinga atribuïda com a pròpia.
8. L'aprovació de les factures i els certificats d'obra dels capítols II i VI dels programes pressupostaris la competència dels quals tinga atribuïda com a pròpia, així com el gasto que això comporta.
9. La firma de les resolucions i documents relatius a la constitució, fusió, escissió, dissolució i cancel·lació de les societats agràries de transformació.

Segon
Delegar en la Subsecretaria de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua l'exercici de les atribucions següents:
1. Resoldre els recursos administratius i la suspensió de l'execució dels actes impugnats en les matèries pròpies de la Subsecretaria, sense perjuí de les disposicions de l'article 13.2.c de la Llei 30/1992.

2. Resoldre els expedients sancionadors en les matèries pròpies de la Subsecretaria.
3. Les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa i de dret privat, incloses les diverses fases d'ordenació del gasto i l'aprovació del reajustament d'anualitats. En queden exceptuades les facultats de contractació que es deleguen en altres òrgans i l'adjudicació, modificació o resolució dels contractes d'import superior a 150.000 euros.

4. La facultat per a resoldre les reclamacions prèvies a la via judicial civil i laboral.
5. L'aprovació dels expedients de modificació de crèdits que siguen competència de la Conselleria, dins dels límits legals i pressupostaris vigents, a proposta de l'òrgan corresponent, així com la proposta d'aprovació dels expedients de modificació de crèdits l'aprovació dels quals corresponga a altres òrgans de la Generalitat.

6. La retenció de crèdits de les caixes pagadores, com també l'aprovació dels comptes justificatius per a la imputació pressupostària dels pagaments realitzats a través del sistema de bestretes de caixa fixa per part de les diferents habilitacions de pagaments.
7. L'exercici de la potestat disciplinària en els termes establits en la normativa en matèria de funció pública.
8. L'autorització al personal al servici de la Conselleria per a efectuar viatges a l'estranger.
9. La concessió, autorització i disposició de gastos de les transferències corrents i de capital, que no superen els 12.000 euros per beneficiari i any, corresponents al seu programa pressupostari.
10. Les actuacions necessàries per a la gestió del patrimoni de la Generalitat adscrit a la Conselleria.
11. L'aprovació dels justificants i el reconeixement d'obligacions i propostes de pagament dels capítols IV i VII del seu programa pressupostari.
12. La resolució dels recursos administratius d'alçada que s'interposen contra les resolucions de la Secretaria Autonòmica en expedients sancionadors en matèria de pesca.
13. Si és el cas, els actes administratius que s'hagen de dictar en execució de resolucions judicials que afecten la Conselleria.
14. La formalització dels documents relatius a ingressos pressupostaris i fons extrapressupostaris.

Tercer
Delegar en els directors generals de la Conselleria d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua l'exercici de les competències següents:

1. L'adjudicació dels contractes menors dels capítols II i VI dels programes pressupostaris corresponents i l'aprovació del gasto que això comporta. Queden exceptuats d'esta delegació els contractes d'adquisició de béns d'inversió informàtica, els d'aplicacions informàtiques i els d'adquisició centralitzada.
2. La resolució de les incidències que es produïsquen després de la concessió de les transferències corrents i de capital, inclosa la minoració, revocació o resolució de la subvenció concedida per algun dels supòsits previstos en la normativa vigent, així com la devolució d'avals i garanties prestats pels beneficiaris.
3. L'aprovació dels justificants, reconeixement d'obligacions i propostes de pagament dels capítols IV i VII dels programes pressupostaris corresponents.
4. L'aprovació de les factures i els certificats d'obra dels capítols II i VI dels programes pressupostaris corresponents i el gasto que això comporta.
5. La iniciació, tramitació i resolució dels expedients d'expropiació forçosa en les matèries de la seua competència i l'aprovació del gasto que això comporta.
6. La concessió, autorització i disposició de gastos de les transferències corrents i de capital, que no superen els 12.000 euros per beneficiari i any, corresponents al seu programa pressupostari.

Quart
Delegar en la Secretaria Autonòmica, la Subsecretaria i els directors generals l'exercici de les competències següents:
1. La facultat d'autoritzar el gasto per la inscripció i assistència als cursos, jornades, conferències i altres activitats formatives del personal dependent del centre directiu respectiu.
2. L'aprovació definitiva d'estudis, avantprojectes i projectes en matèria de contractació, en relació amb les obres o els treballs que es realitzen a càrrec dels programes pressupostaris corresponents.

3. El nomenament de director facultatiu de l'obra o treball, de coordinador en matèria de seguretat i salut durant l'elaboració dels projectes d'obres o la seua execució i de representant de l'administració en la seua recepció en relació amb les obres o els treballs que es realitzen a càrrec dels programes pressupostaris respectius.
4. Aprovar els programes de treball i els plans de seguretat i salut en el treball establits en l'article 7 del Reial Decret 1627/1997, de 24 d'octubre, així com l'acceptació del pla de gestió de residus de la construcció regulat per mitjà del Reial Decret 105/2008, d'1 de febrer, en relació amb les obres o els treballs que es realitzen a càrrec dels programes pressupostaris respectius.
5. La tramitació i resolució de tots els documents administratius que siguen necessaris per a la gestió de les transferències que, amb caràcter nominatiu, figuren en la llei de pressupostos de la Generalitat o siguen aprovades pel Consell.

Quint
Delegar en la Secretaria General Administrativa l'exercici de les competències següents:
1. La tramitació i resolució dels expedients d'interessos de demora, inclosa la retenció del crèdit, l'autorització de gastos, disposició i liquidació del crèdit exigible i sol·licitud d'ordenació de pagaments del capítol III.
2. La resolució de la devolució de les fiances i avals constituïts a favor de la Conselleria en tots els expedients de contractació i en els de subvencions del programa corresponent a la Subsecretaria.

3. Les facultats ordinàries de contractació en els contractes d'adquisició centralitzada, així com en els contractes menors dels capítols II i VI imputables a la Subsecretaria, inclosa l'aprovació del gasto, reconeixement d'obligacions i propostes de pagaments.
4. L'exercici de les competències relatives a la gestió dels gastos de personal i la firma de tots els documents administratius i de gestió comptable que siguen necessaris per a la preparació i execució d'estos gastos, així com dels interessos de demora que puguen produir-se.

5. La firma dels documents comptables i els que siguen necessaris per a la imputació pressupostària dels pagaments realitzats a través del sistema de bestretes de caixa fixa per part de les diferents habilitacions de pagaments.
6. La firma dels documents necessaris per a altes, baixes o modificacions de l'inventari de béns mobles de la Conselleria.

Sext
Delegar en els directors territorials de la Conselleria l'exercici de les competències relatives a la contractació menor i el reconeixement de l'obligació i proposta de pagament corresponents a les diverses fases del gasto dels contractes destinats a satisfer directament necessitats de les direccions territorials o dels seus centres dependents.


Sèptim
Esta delegació d'atribucions podrà ser revocada en qualsevol moment per l'òrgan delegatori, de conformitat amb el que s'establix en l'article 63.5 de la Llei del Consell i en l'article 13.6 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Les atribucions delegades en esta resolució poden ser avocades en els termes i amb els requisits que establix l'article 14 d'esta última norma.

Octau
En tots els supòsits en què es faça ús d'esta delegació cal fer-ho constar expressament en la resolució o l'acte que s'adopte, i es consideraran dictades per l'òrgan delegatori.
Les atribucions exercides per delegació no poden ser objecte de delegació en un altre òrgan.

Nové
Queda sense efecte la Resolució de 16 de gener de 2008, del conseller d'Agricultura, Pesca i Alimentació, per la qual es deleguen determinades atribucions en els diferents òrgans de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació (DOCV 5697, de 06.02.2008), la Resolució de 4 d'agost de 2011, de la consellera d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua (DOCV de 09.08.2011) i totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que es preveu en esta resolució.

Deu
Esta resolució produirà efecte des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

València, 20 de gener de 2012.- La consellera d'Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua: Maritina Hernández Miñana.

linea
Mapa web