Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ 4 de desembre de 2020, del vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, per la qual s'eximeix del requisit d'empadronament mínim d'un any en el municipi persones i unitats familiars en situació d'emergència habitacional, així com les persones i unitats familiars que residisquen en municipis on no existisquen habitatges que pertanyen al parc públic de la Generalitat. [2021/856]

(DOGV núm. 9011 de 02.02.2021) Ref. Base de dades 000959/2021

RESOLUCIÓ 4 de desembre de 2020, del vicepresident segon i conseller d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, per la qual s'eximeix del requisit d'empadronament mínim d'un any en el municipi persones i unitats familiars en situació d'emergència habitacional, així com les persones i unitats familiars que residisquen en municipis on no existisquen habitatges que pertanyen al parc públic de la Generalitat. [2021/856]

Antecedents de fet
Primer. La Generalitat Valenciana és titular del patrimoni públic d’habitatge de la Comunitat Valenciana.
Segon. Correspon a l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl la gestió i administració del patrimoni públic d’habitatge titularitat de la Generalitat en els termes expressats en la legislació vigent o en els convenis que subscriga amb l’Administració de la Generalitat en virtut del que es disposa en l’article 72 de la Llei 16/2003, de 17 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d’organització de la Generalitat, modificat per l’article 52 de la Llei 21/2017, de 28 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d’organització de la Generalitat, en la redacció donada per l’article 100 de la Llei 19/2019, de 23 de desembre, de la Generalitat de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d’organització de la Generalitat, i té adscrit per disposició legal la totalitat del patrimoni de promoció pública d’habitatge i sòl de la Generalitat.

Tercer. En el Decret 75/2007, de 18 de maig, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament de protecció pública a l’habitatge, es troba regulat el procediment d’adjudicació d’aquesta mena d’habitatges, i en l’article 154 estableix com un dels requisits per a ser adjudicatari d’habitatge de promoció pública que la persona sol·licitant residisca i estiga empadronada en el municipi on radique l’habitatge, almenys durant l’any anterior a la sol·licitud o, alternativament, acredite un lloc de treball en aquest municipi.
En moltes ocasions, persones i unitats familiars sol·licitants d’habitatge públic que es troben en una situació d’emergència habitacional, no poden accedir a un d’aquests habitatges per la falta de disponibilitat o inexistència d’habitatge en el municipi on resideixen i estan empadronats.
Quart. Amb l’objectiu de garantir el dret a gaudir d’un habitatge digne i adequat, especialment a les famílies en situació de pobresa i exclusió social o en risc de patir-la, la Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, a través d’EVHA implementarà una sèrie de mesures per a regular les situacions d’emergència habitacional, en els casos en què una persona o unitat familiar haja de ser desallotjada del seu habitatge habitual per un procés judicial d’execució hipotecària o desnonament i no tinga cap alternativa habitacional, així com en aquells casos en què una persona o unitat familiar residisca en un infrahabitatge o es troben en una situació d’amuntegament.

Cinqué. L’article 152.b del decret esmentat estableix que el conseller competent en matèria d’habitatge, ponderant les circumstàncies especials concurrents, podrà determinar mitjançant resolució motivada, l’aplicació d’un règim excepcional d’adjudicació, atenent circumstàncies extraordinàries o especials necessitats de col·lectius determinats.

Sisé. Per tot el que s’ha exposat en els antecedents de fet anteriors, resulta necessari i urgent que s’eximisca les persones i unitats familiars sol·licitants d’habitatge que residisquen i estiguen empadronades en municipis on no existeixen habitatges pertanyents al parc públic de la Generalitat així com les que es troben en una situació d’emergència habitacional, en els termes exposats, i les que habiten en infrahabitatges o es trobe en una situació d’amuntegament, del requisit de residir i estar empadronat durant almenys un any en la localitat on hi haja disponibilitat d’habitatge que puga ser-li adjudicat i entregat, quan quede acreditada aquesta situació, tot això amb vista a garantir l’accés a un habitatge a la Comunitat Valenciana amb major celeritat i sense haver d’esperar que hi haja disponibilitat d’habitatge en el municipi on resideix o està empadronat el sol·licitant en situació d’emergència habitacional.

Fonaments de dret
Primer. És competent per a dictar la present resolució el vicepresident segon i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica d’acord amb el que es disposa en el Decret 240/2019, de 25 d’octubre, del Consell, d’aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica.

Segon. L’article 57.1 de la Llei 8/2004, d’habitatge de la Comunitat Valenciana, que estableix que les condicions d’adjudicació i cessió dels habitatges de promoció pública es realitzarà pels procediments establits reglamentàriament i que podran atendre’s preferentment, si escau, les situacions diferenciades i singularitats en funció de les persones, famílies i col·lectius als quals van dirigides.

Tercer. L’article 152.b del Decret 75/2007, de 18 de maig, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament de protecció pública a l’habitatge, en relació amb les modalitats d’adjudicació dels habitatges de promoció pública, estableix que:
«L’adjudicació d’habitatges de promoció pública podrà realitzar-se mitjançant la modalitat:
(…)
«b) Excepcional.
El conseller competent en matèria d’habitatge, ponderant les circumstàncies especials concurrents, podrà determinar mitjançant resolució motivada, l’aplicació d’un règim excepcional d’adjudicació atenent circumstàncies extraordinàries o especials necessitats de col·lectius determinats (…)»
Vist el que s’ha exposat, la proposta de la directora general d’Emergència Habitacional, Funció Social de l’Habitatge, i Observatori de l’Hàbitat i Segregació Urbana, el Decret 75/2007, de 18 de maig, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament de protecció pública a l’habitatge, i altra legislació de general i pertinent aplicació, el vicepresident segon i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, resol:


Primer
En aquells municipis on no hi haja habitatges pertanyents al parc públic de la Generalitat, les persones i unitats familiars interessades podran presentar sol·licitud d’habitatge per a un municipi de la província on resideixen on hi haja aquest tipus d’habitatges, d’aquesta manera, se les eximeix del requisit de l’empadronament durant almenys un any en aquest municipi.

Segon
Eximir les persones i unitats familiars en situació d’emergència habitacional, degudament acreditada, que hagen de ser desallotjades del seu habitatge habitual per un procés judicial d’execució hipotecària o de desnonament en un termini de sis mesos i que no disposen d’una altra solució habitacional, així com aquelles que residisquen en infrahabitatges o es troben en una situació d’amuntegament, del requisit de residir i estar empadronat durant almenys un any en la localitat on hi haja disponibilitat d’habitatge que puga ser-li adjudicada i entregada.


Tercer
L’adjudicació d’habitatge en el cas d’emergència habitacional es regularà pels criteris següents:
a) Residència
La persona sol·licitant haurà de residir i estar empadronada en qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana durant l’any anterior a la sol·licitud.
b) Valoració de l’adjudicació
L’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl valorarà la situació d’emergència habitacional proposada per l’ajuntament per a poder assignar l’habitatge que millor s’adeqüe a la composició familiar de la persona sol·licitant, d’entre les disponibles tant del parc públic d’habitatge de la Generalitat com per qualsevol altra dels habitatges gestionats per EVHA.
Per a això es crearà una comissió tècnica d’assignació d’habitatges, que estarà composta per:
– Persona que realitze funcions tècniques en acció social d’EVHA, de la Subdirecció d’Intervenció Social, o del Servei de Parc Públic.

– Persona que realitze funcions tècniques en acció social municipal de la localitat on estava residint el sol·licitant d’habitatge.
– Persona que realitze funcions tècniques en acció social municipal de la localitat on se situen els habitatges disponibles a cada moment.

– Persona responsable del Departament d’Adjudicacions de la Subdirecció d’Intervenció Social.
c) Acompanyament social
En el cas que s’adjudique un habitatge en un municipi diferent del que es trobe empadronat el sol·licitant, es realitzarà un diagnòstic de les necessitats i pla individualitzat de seguiment de la persona o unitat familiar fins a la completa integració en el grup.
Aquest pla individualitzat de seguiment serà desenvolupat per un equip interdisciplinari format per personal de la Subdirecció d’Intervenció Social d’EVHA i per professionals dels serveis municipals on s’assignarà l’habitatge.

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes a comptar des de la notificació, de conformitat amb el que es disposa en l’article 112 en relació amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o, directament, un recurs contenciós administratiu davant de la sala contenciosa administrativa corresponent, en el termini de dos mesos, comptats a partir de l’endemà de la recepció d’aquesta, d’acord amb el que s’estableix en els articles 10 i 46.1 de la Llei 29/1.998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això, sense perjudici que es puga fer ús de qualsevol altre recurs que estime oportú.

València, 4 de desembre de 2020.– El vicepresident segon i conseller d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica: Rubén Martínez Dalmau.

linea
Mapa web