DECRET 3/2019, de 18 de gener, del Consell, d'aprovació de l'Estatut de l'Agència Tributària Valenciana. [2019/986]
(DOGV núm. 8478 de 04.02.2019) Ref. Base de dades 001090/2019
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 05.02.2019 Aquesta disposició afecta: Deroga: Modifica: Aquesta disposició està afectada per: Modificada per: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic Grup temàtic: Legislació Matèries: Organització de l'administració Economia i Hisenda Pública Taxes i preus públics Descriptors: Temàtics: impost, control fiscal , monografies
DECRET 3/2019, de 18 de gener, del Consell, d'aprovació de l'Estatut de l'Agència Tributària Valenciana. [2019/986]
ÍNDEX
Preàmbul
Capítol I. Objecte
Article 1. Objecte
Capítol II. Funcions de lAgència Tributària Valenciana
Article 2. Funcions de lAgència Tributària Valenciana
Capítol III. Organització de lAgència Tributària Valenciana
Secció primera. Òrgans de govern i estructura de lAgència Tributària Valenciana
Article 3. Òrgans de govern de lAgència Tributària Valenciana
Article 4. La Presidència
Article 5. El Consell Rector
Article 6. La Direcció General
Article 7. El Servei de Règim Jurídic
Article 8. Estructura de lAgència Tributària Valenciana
Secció segona. La Subdirecció General de lAgència Tributària Valenciana i les seues unitats administratives
Article 9. Subdirecció General
Article 10. Departament de Gestió Tributària
Article 11. Departament dInspecció Tributària
Article 12. Departament de Recaptació
Article 13. Departament dInformàtica Tributària
Article 14. Departament de Valoració
Secció tercera. La Secretaria General de lAgència Tributària Valenciana i les seues unitats administratives
Article 15. Secretaria General
Article 16. El Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària
Article 17. El Servei de Contractació i Assumptes Generals
Article 18. El Servei de Recursos Humans
Secció quarta. Delegacions de lAgència Tributària Valenciana a Alacant i Castelló
Article 19. Delegacions
Capítol IV. Planificació i programació de les activitats de lAgència Tributària Valenciana
Article 20. Pla pluriennal de gestió
Article 21. Programa anual dactuació
Capítol V. Règim jurídic i economicofinancer
Article 22. Règim jurídic
Article 23. Personal i mitjans materials
Article 24. Recursos econòmics
Article 25. Règim economicofinancer
Disposició transitòria primera. Funcions en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions, la seguretat de la informació i ladministració electrònica
Disposició transitòria segona. Oficines liquidadores de districte hipotecari
Disposició transitòria tercera. Efectivitat de les funcions dels òrgans i unitats de lAgència Tributària Valenciana
Disposició derogatòria única. Derogacions normatives
Disposició final primera. Referències orgàniques i administratives anteriors
Disposició final segona. Modificacions en el Decret 130/2012, de 24 dagost, del Consell, pel qual sestableix lorganització de la seguretat de la informació de la Generalitat
Disposició final tercera. Modificacions en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual saprova el Reglament dAdministració Electrònica de la Comunitat Valenciana
Disposició final quarta. Habilitació normativa.
Disposició final quinta. Entrada en vigor
PREÀMBUL
De conformitat amb el que es disposa en larticle 69 de lEstatut dAutonomia de la Comunitat Valenciana, larticle 54 de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i dorganització de la Generalitat, va crear el Servei Tributari Valencià, amb la denominació dInstitut Valencià dAdministració Tributària. Aquesta denominació ha estat modificada per larticle 100 de la Llei 27/2018, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i dorganització de la Generalitat, de manera que lInstitut esmentat passa a denominar-se Agència Tributària Valenciana. Així doncs, aquesta Agència és una entitat autònoma, de caràcter administratiu, adscrita a la conselleria competent en matèria dhisenda. Al seu torn, lAgència Tributària Valenciana gaudeix de personalitat jurídica pròpia, autonomia funcional i de gestió i té plena capacitat per a organitzar i exercir les funcions que se li atribueixen.
Daltra banda, la Llei 7/2014, en el preàmbul posa de manifest la necessitat que lAdministració tributària de la Generalitat compte amb un marc organitzatiu que permeta millorar la prestació del servei i la qualitat en latenció i assistència al contribuent; potencie la col·laboració i cooperació interadministrativa; i afronte adequadament la tasca de control i lluita contra la defraudació fiscal en làmbit dels tributs gestionats per la Generalitat; així com que coadjuve a aconseguir un grau satisfactori de suficiència financera i incremente leficàcia per a reunir els recursos necessaris per al sosteniment de les despeses públiques.
Larticle 84 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributaria preveu lorganització de la competencia territorial en laplicació dels tributs.
Des de la posada en funcionament efectiu de lInstitut Valencià dAdministració Tributària, actualment denominat Agència Tributària Valenciana, esdevinguda l1 de gener de 2016, després de laprovació de lOrdre 4/2015, de 28 de desembre, de la Conselleria dHisenda i Model Econòmic, és evident que aquesta entitat autònoma ha rebut impulsos organitzatius amb vista a la màxima eficàcia i eficiència en laplicació dels tributs competència de la Generalitat Valenciana.
Una daquestes fites va ser la modificació de lEstatut regulador amb laprovació del Decret 167/2016, d11 de novembre, del Consell, pel qual, bàsicament, es van efectuar canvis en lestructura de lactual Agència Tributària Valenciana encaminats a la millora en el desenvolupament de les funcions tributàries.
No obstant això, lexperiència acumulada en el dia a dia del funcionament de lAgència aconsella un reforçament de lestructura no merament tributària i un avanç en les modificacions operades en 2016.
En aquest sentit, les Corts Valencianes es van fer ressò de la necessitat del canvi en lEstatut regulador de lAgència Tributària Valenciana. Així, en la Resolució 1227/IX, de 14 de desembre de 2017, la cambra legislativa autonòmica va instar el Consell a «potenciar els departaments estructurals de la futura Agència Tributària Valenciana, en particular els dinformàtica i assumptes generals i pressupostaris» i a dotar-los dels «recursos humans amb adequada especialització professional de ladministració tributària de la Generalitat perquè de forma progressiva puguen assumir els serveis tributaris valencians, de forma directa, la realització de la totalitat de funcions que conformen laplicació dels tributs cedits i propis».
Lògicament, la dinamització i impuls de lAgència Tributària Valenciana requereix una planificació estratègica de canvis organitzatius necessaris, que hauran de ser dotats de forma progressiva en un horitzó pluriennal, a la vista de lescenari pressupostari de recursos limitats, per a aconseguir lautonomia i independència funcionals de lens que li permeta assumir funcions tributàries fins ara delegades en altres administracions o col·laboradors tributaris, ja que, fins al moment, no era possible realitzar-les de forma directa per part de ladministració tributària autonòmica.
Ara bé, la millora en la prestació de les funcions daplicació dels tributs que està desenvolupant directament lAgència, i lassumpció de les funcions que fins ara no prestava directament, requereix, amb caràcter previ, ladequació dels departaments i altres unitats administratives. En aquest sentit, es distingeixen dos àmbits dactuació de lAgència: un, lespecífic de laplicació dels tributs, el cap administratiu del qual és la Subdirecció General; un altre, lorganitzatiu, que inclou les matèries dassumptes generals, pressupostaris, contractació, recursos humans, etc., i a càrrec de la Secretaria General.
Depenent de la Direcció General, el Servei de Règim Jurídic és la unitat encarregada de coordinar amb lAdvocacia General de la Generalitat lassistència jurídica necessària per a ladequat exercici de les funcions de lAgència.
Sota la dependència de la Subdirecció General, es crea lEquip de Comunicació i Relacions Institucionals, com la unitat administrativa encarregada de les relacions ordinàries de lAgència amb el ministeri competent en matèria dhisenda, amb lAgència Estatal dAdministració Tributària o amb altres administracions tributàries autonòmiques, diputacions i ajuntaments. Alhora, serà linterlocutor amb el Jurat Economicoadministratiu, el Tribunal Econòmic Administratiu Regional de la Comunitat Valenciana, el Tribunal Econòmic Administratiu Central i els tribunals de justícia.
Quant als diferents departaments amb funcions en laplicació dels tributs, la principal novetat consisteix en lenfocament en la forma de treballar, ja que es creen equips de treball que permeten una major especialització, augment de leficiència i aprofitament de les economies descala.
Però sense cap dubte, la novetat major daquest decret és la creació del Departament dInformàtica Tributaria, com la unitat que assumeix les funcions en matèria de tecnologies de la informació i tele-administració tributària. La creació daquest departament és una exigència per a poder garantir que lAgència Tributària Valenciana puga portar laplicació dels tributs en règim de descentralització funcional, tal com exigeix larticle 69 de lEstatut dAutonomia de la Comunitat Valenciana, i puga realitzar la totalitat de les funcions que conformen laplicació dels tributs cedits i propis, tal com demana lesmentada Resolució 1227/IX de les Corts Valencianes.
Cal recordar que lInforme de fiscalització del compte general de la Generalitat, per a lexercici 2016, quan es refereix a lInstitut Valencià dAdministració Tributària, actualment denominat Agència Tributària Valenciana, en la lletra b de les recomanacions sadvoca per «millorar la dotació informàtica dedicada a lInstitut» i que linforme de la Inspecció General del Ministeri dHisenda i Funció Pública, relatiu a lexercici 2016, recomana que lInstitut preveja «en la seua estructura orgànica, en la mesura que siga possible, ladscripció a aquest dun servei propi dinformàtica tributària».
Daltra banda, cal ressaltar que segons estableix la Llei 39/2015, en larticle 129, en lexercici de la iniciativa legislativa i la potestat reglamentària, les administracions públiques actuaran dacord amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, i eficiència. Amb aquest decret dEstatut regulador de lAgència Tributària Valenciana es veuen complits tots aquests principis, ja que la creació de lAgència exigeix lassenyalada reorganització departamental prèvia.
Aquesta mesura redunda en linterès general, ja que la millora en leficiència i eficàcia administratives derivades daquesta modificació normativa revertiran en un augment dels ingressos tributaris.
Alhora, aquest decret, en virtut del principi de proporcionalitat, conté la regulació imprescindible per a atendre la necessitat a cobrir amb la norma, després de constatar que no hi ha altres mesures menys restrictives de drets, o que imposen menys obligacions a les persones destinatàries.
Dacord amb el principi de seguretat jurídica, aquesta iniciativa normativa sexerceix de manera coherent amb la resta de lordenament jurídic, nacional i de la Unió Europea. Daquesta forma es pretén generar un marc normatiu estable, predictible, integrat, clar i de certitud, que facilite el seu coneixement i comprensió i, en conseqüència, lactuació i presa de decisions de les persones i empreses.
Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de lAdministració de la Generalitat per a 2019.
En conseqüència, dacord amb larticle 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del conseller dHisenda i Model Econòmic i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del 18 de gener de 2019.
DECRETE
CAPÍTOL I
Objecte
Article 1. Objecte
Lobjecte daquest decret és laprovació de lEstatut de lAgència Tributària Valenciana, que comprén lestructura de lAgència, la fixació de les funcions de cada departament i de les unitats administratives que en depenen, la planificació i programació de les seues activitats i el seu règim jurídic i economicoadministratiu.
CAPÍTOL II
Funcions de lAgència Tributària Valenciana
Article 2. Funcions de lAgència Tributària Valenciana
1. Corresponen a lAgència Tributària Valenciana les competències en làmbit de la Generalitat relatives a laplicació dels tributs, lexercici de la potestat sancionadora en matèria tributària i la funció revisora en via administrativa que concerneix les seues competències.
2. Sense perjudici de qualsevol altra funció que li puga atribuir lordenament jurídic, li correspon a lAgència:
a) Laplicació dels tributs estatals cedits, en els termes fixats en la legislació que regule la cessió; laplicació dels tributs propis de la Generalitat, en els termes establerts en la legislació que els regule, i laplicació dels recàrrecs autonòmics que puga establir la Generalitat sobre els tributs estatals, i, en particular:
1r. Exercir les funcions administratives en què consisteix la gestió tributària de conformitat amb el que sestableix en larticle 117 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
2n. Exercir les funcions administratives en què consisteix la inspecció tributària de conformitat amb el que sestableix en larticle 141 de la Llei general tributària.
3r. Exercir les funcions administratives conduents al cobrament dels deutes tributaris, dacord amb el que sestableix en larticle 160 de la Llei general tributària, sense perjudici de les funcions establides per la normativa dhisenda pública de la Generalitat en matèria concursal de la persona titular de la conselleria competent en matèria dhisenda.
b) La lluita contra el frau i levasió fiscal en làmbit dels tributs i recàrrecs laplicació dels quals li corresponga.
c) Lexercici de la potestat sancionadora en matèria tributària, relativa als tributs i recàrrecs laplicació dels quals li corresponga.
d) La recaptació en període executiu, i les compensacions i els ajornaments dels ingressos de dret públic de naturalesa no tributària de la Generalitat.
e) La revisió en via administrativa dels actes tributaris de competència de lAgència, excepte les reclamacions economicoadministratives, la revisió dels actes nuls de ple dret i la declaració de lesivitat daquests actes.
f) El desenvolupament de la col·laboració social en laplicació dels tributs de competència de lAgència.
g) El desenvolupament de campanyes informatives i divulgatives en matèria tributària, així com la informació i assistència a les persones contribuents, excepte la contestació a les consultes tributàries escrites a què es refereix larticle 88 de la Llei general tributària.
h) La col·laboració i coordinació amb altres administracions tributàries.
i) Lelaboració dinformes i estadístiques sobre resultats de la seua activitat i de drets liquidats i recaptats i previsions de liquidació i recaptació, o sobre qualsevol qüestió relativa a matèries de la seua competència, i la seua remissió a la conselleria competent en matèria dhisenda a iniciativa pròpia o a sol·licitud de lòrgan competent daquesta última.
j) Les funcions que, mitjançant llei, conveni, delegació de competències o encàrrec de gestió, se li atribuïsquen en relació amb els tributs i recursos de titularitat daltres administracions públiques.
k) Les funcions en matèria de planificació, coordinació, autorització i control de les tecnologies de la informació i tele-administració, en làmbit de laplicació dels tributs.
CAPÍTOL III
Organització de lAgència Tributària Valenciana
SECCIÓ PRIMERA
Òrgans de govern i estructura de lAgència Tributària Valenciana
Article 3. Òrgans de govern de lAgència Tributària Valenciana
Els òrgans de govern de lAgència són la Presidència, el Consell Rector i la Direcció General.
Article 4. La Presidència
1. La Presidència de lAgència Tributària Valenciana lexerceix el titular de la conselleria competent en matèria dhisenda.
2. Corresponen a la Presidència les funcions següents:
a) Lexercici de la representació institucional de lAgència.
b) La signatura dels convenis en matèries que siguen competència de lAgència.
c) Lacceptació de les delegacions de competències o encàrrecs de gestió de funcions daltres administracions públiques o les seues entitats dependents en favor de lAgència.
d) Lactuació com a òrgan de contractació, així com dautorització, disposició de la despesa i ordenació dels pagaments corresponents de lAgència.
e) Lexercici de les funcions previstes en lapartat 3 de larticle 102 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, dordenació i gestió de la funció pública valenciana per a la provisió dels llocs de subdirecció general, dels de direcció de departament i de la resta de lliure designació de lestructura organitzativa de lAgència.
f) Vetlar pel compliment dels objectius de lentitat, impulsant i orientant lactuació de la direcció.
g) Resoldre els procediments sobre responsabilitat patrimonial de lAgència i el seu personal.
3. En cas de vacant, absència o malaltia, les funcions de la Presidència les exercirà la Vicepresidència del Consell Rector de lAgència, la qual, al seu torn, serà suplida en aquestes funcions, en idèntics supòsits, per la mateixa persona que haja dexercir la seua suplència en el Consell Rector, conforme al que es disposa en lapartat 5 de larticle 5.
Article 5. El Consell Rector
1. El Consell Rector està integrat per:
a) La persona titular de la Presidència de lAgència, que exercirà la Presidència del Consell Rector.
b) La persona titular de la secretaria autonòmica en matèria dhisenda, que exercirà la Vicepresidència del Consell Rector. En el cas dinexistència daquest òrgan en lestructura de la conselleria competent en matèria dhisenda, el lloc locuparà la persona titular de la sotssecretaria daquesta conselleria.
c) La persona titular de la Direcció General o òrgan directiu competent en matèria de tributs de la conselleria amb competències en matèria dhisenda i de la Direcció General daquesta Agència, que seran vocals nats.
d) Dos vocals electius designats per la persona titular de la conselleria competent en matèria dhisenda, entre el personal funcionari de carrera del cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat.
e) La persona titular de la Presidència de lAgència designarà, entre els vocals, a la persona que exercirà la Secretaria.
2. Són funcions del Consell Rector:
a) La proposta del pla pluriennal de gestió i del programa anual dactuació de lAgència, i el seguiment i control de la seua execució.
b) El control de la labor de direcció i gestió ordinària duta a terme per la Direcció General.
c) La proposta a lòrgan competent de la Generalitat de loferta docupació pública de llocs de treball adscrits a lAgència.
d) Laprovació de la proposta del pressupost anual de lAgència.
e) Laprovació dels comptes anuals de lAgència.
f) Qualsevol altra que li atribuïsca lordenament jurídic.
3. Les funcions del Consell Rector no són susceptibles de delegació.
4. La Presidència del Consell Rector tindrà les funcions següents:
a) Exercir la representació del Consell Rector.
b) Acordar la convocatòria de les sessions ordinàries i extraordinàries i la fixació de lordre del dia, tenint en compte, si escau, les peticions dels altres persones membres formulades amb la suficient antelació.
c) Presidir les sessions, moderar el desenvolupament dels debats i suspendrels per causes justificades.
d) Visar les actes i certificacions dels acords de lòrgan.
e) Exercir aquelles altres funcions inherents a la seua condició de Presidència que estiguen establertes per les normes generals que regulen el règim jurídic dels òrgans col·legiats en làmbit de les administracions públiques.
5. En casos de vacant, absència o malaltia, la persona titular de la Presidència del Consell Rector serà substituïda per la titular de la Vicepresidència, i si no nhi ha, per la titular de la direcció general competent en matèria de tributs.
6. La Secretaria del Consell Rector tindrà les funcions següents:
a) Assistir a les reunions del Consell, amb veu i vot com a vocal.
b) Efectuar la convocatòria de les sessions del Consell per ordre de la persona que exerceix la Presidència, així com les citacions a les persones membres del Consell.
c) Preparar el despatx dels assumptes, i redactar i autoritzar les actes de les sessions.
d) Rebre els actes de comunicació de les persones membres amb el Consell, les notificacions, peticions de dades, rectificacions o qualsevol classe descrit que haja de conèixer.
e) Expedir certificacions de les consultes, dictàmens o acords adoptats pel Consell.
f) Qualsevol altra funció inherent a la seua condició que estiga establerta per la normativa que estableix el règim jurídic dels òrgans col·legiats en làmbit de les administracions públiques.
7. El funcionament i el règim aplicable al Consell Rector sajustarà a les normes següents, sense perjudici de laplicació de les normes generals que regulen el règim jurídic dels òrgans col·legiats en làmbit de les administracions públiques:
a) El Consell Rector shaurà de reunir:
1r. De forma ordinària, en els casos següents:
U. Per a laprovació de la proposta del pressupost anual de lAgència, del programa anual dactuació i dels comptes anuals de lexercici anterior, així com per a lavaluació dels resultats del programa dactuació de lexercici anterior.
Dos. Per a laprovació de la proposta del pla pluriennal de gestió o de les seues pròrrogues.
Tres. Per a lavaluació dels resultats daquest pla pluriennal.
2n. De forma extraordinària:
U. Quan ho considere necessari la Presidència, a instàncies de la Direcció General, per a laprovació de la proposta a lòrgan competent de la Generalitat de loferta docupació pública de llocs de treball adscrits a lAgència.
Dos. En els altres casos que així ho considere oportú la Presidència del Consell Rector.
b) La convocatòria de les sessions, amb expressió de lordre del dia, serà acordada i notificada almenys amb 48 hores dantelació a la data de realització de la sessió. En casos durgència justificada podrà convocar-se la sessió amb una antelació no inferior a 24 hores.
c) El quòrum per a la vàlida constitució del Consell Rector serà, almenys, el de la meitat de les seues persones membres, sempre que entre elles figure la persona titular de la Presidència, o qui la substituïsca, i la persona titular de la Secretaria, o qui la substituïsca.
d) Els acords del Consell Rector sadoptaran per majoria de les seus persones membres, i, en cas dempat, el titular de la Presidència podrà exercir el vot de qualitat.
Article 6. La Direcció General
1. La persona titular de la Direcció General de lAgència Tributària Valenciana, amb rang de direcció general, serà nomenada i cessada pel Consell, a proposta de la Presidència de lAgència, entre els funcionaris i les funcionàries de carrera pertanyents al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat o al cos superior dinspectors dhisenda de lEstat.
El nomenament de la persona titular de la Direcció General podrà recaure en la persona titular de la direcció general o òrgan competent en matèria de tributs de la conselleria amb competències en matèria dhisenda, sempre que aquesta última reunisca les condicions esmentades en el paràgraf anterior.
2. La persona titular de la Direcció General serà la persona responsable de la direcció i gestió ordinària de lAgència, i exercirà les competències inherents a aquesta direcció, en el marc de les directrius del pla pluriennal de gestió i del programa anual dactuació, així com les que expressament li delegue la Presidència.
3. En particular, li correspon a la persona titular de la Direcció General:
a) Lexercici de la representació ordinària de lAgència.
b) Lelaboració de les resolucions o instruccions sobre organització i funcionament efectiu de lAgència, en desenvolupament del que es preveu en aquest Estatut.
c) Les relacions ordinàries amb altres òrgans de lAdministració autonòmica i amb altres administracions públiques o entitats públiques o privades. En particular, la participació ordinària, en representació de la Generalitat, en els òrgans de coordinació entre administracions tributàries en làmbit de laplicació dels tributs, quan no corresponguen a la persona titular de la conselleria competent en matèria dhisenda.
d) Lexercici de la direcció superior del personal de lAgència, i lelaboració de les propostes en matèria de personal a lòrgan competent de la Generalitat en matèria de funció pública, excepte la prevista en la lletra c de lapartat 2 de larticle 5.
e) Lelaboració de lavantprojecte de pressupost de lAgència, per a la seua elevació al Consell Rector.
f) Lelaboració de la memòria justificativa i econòmica del pla pluriennal de gestió i del programa anual dactuació i, a iniciativa pròpia o de la Subdirecció General, de les propostes de millora de la planificació i programació de les activitats de lAgència, per a la seua elevació al Consell Rector.
g) Lelaboració de propostes de contractació, per a la seua elevació a la Presidència.
h) Lelaboració de propostes per a lautorització i signatura de convenis amb altres entitats, i per a lacceptació de les delegacions de competències o encàrrecs de gestió de funcions daltres administracions públiques o les seues entitats dependents a favor de lAgència, per a la seua elevació a la Presidència.
i) Lelaboració de propostes de resolució en matèria de responsabilitat patrimonial de lAgència i el seu personal per a la seua elevació a la Presidència.
j) La proposta a la Presidència de provisió dels llocs amb rang de subdirector general i de la resta de lliure designació.
k) La contestació de les queixes pel funcionament dels serveis de lAgència.
4. En cas de vacant, absència, o malaltia, les funcions de la Direcció General les exercirà la persona titular de la Subdirecció General.
Article 7. El Servei de Règim Jurídic
1. Depenent directament de la Direcció General, al Servei de Règim Jurídic, amb rang de direcció de servei, li correspondran les funcions següents:
a) Coordinar els assumptes que hagen de ser remesos i analitzats per lAdvocacia General de la Generalitat, en particular els relatius a la representació i defensa en judici de lAgència davant qualssevol jurisdiccions i ordres jurisdiccionals o els relatius a la defensa dautoritats i empleats públics de lAgència, tant quan la persona defensada siga part passiva en el procediment com quan siga part activa, que derive de fets realitzats en lexercici dels seus càrrecs, funcions o ocupacions.
b) La realització destudis i propostes sobre modificació de la normativa vigent.
c) Lemissió dinformes sobre la viabilitat jurídica dels projectes, plans i programes dactuació.
d) La tramitació dels procediments de responsabilitat patrimonial.
e) La coordinació, supervisió i impuls en la tramitació dels convenis de col·laboració que haja de subscriure lAgència Tributària Valenciana.
f) Lelaboració dinformes tècnics jurídics relatius a lactivitat competencial de lAgència Tributària Valenciana.
g) Qualssevol altres que li siguen encomanades per la Direcció General.
Article 8. Estructura de lAgència Tributària Valenciana
1. En lexercici de les funcions que corresponen a lAgència Tributària Valenciana, sota la dependència de la Direcció General, lAgència sestructura en una Subdirecció General, que exercirà les funcions de coordinació i supervisió dels departaments següents, els quals tenen el rang de subdirecció general:
a) Departament de Gestió Tributària.
b) Departament dInspecció Tributària.
c) Departament de Recaptació.
d) Departament dInformàtica Tributaria.
e) Departament de Valoració.
2. La persona titular de la Subdirecció General serà nomenada entre el personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat.
Les persones titulars de cadascuna de les direccions de departament seran nomenades entre el personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat llevat que, per les funcions atribuïdes al lloc de treball, hagen de ser ocupades per personal del cos superior tècnic dEnginyeria en Informàtica, del cos superior tècnic dEnginyeria en Telecomunicacions, del cos superior tècnic dEnginyeria Agrònoma de lAdministració de la Generalitat, del cos superior tècnic dArquitectura de lAdministració de la Generalitat o dun altre cos del sector dadministració especial.
Sense perjudici de lanterior, les persones titulars de les unitats administratives previstes en lapartat 4 de larticle 9 i en els articles 10, 11 i 12 daquest reglament seran nomenades entre el personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat.
Per a això, els corresponents llocs en la relació de llocs de treball de lAgència Tributària Valenciana seran classificats amb el requisit de pertinença al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat o, si escau, als altres cossos del sector dadministració especial referits en el paràgraf anterior.
3. En lexercici de les funcions relatives als serveis generals o comuns de lAgència, en particular en matèria de personal, pressupostària, de gestió econòmica i de contractació, la Direcció General comptarà amb lassessorament i suport de la Secretaria General.
4. Sota la directa dependència de la persona titular de la Direcció General, i a lefecte de la coordinació i control de les funcions de lAgència en el seu respectiu àmbit territorial, hi haurà delegacions a Alacant i Castelló, amb rang de subdirecció general.
La persona titular de la Delegació serà nomenada entre el personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat.
SECCIÓ SEGONA
La Subdirecció General de lAgència Tributària Valenciana
i les seues unitats administratives
Article 9. Subdirecció General
1. Corresponen a la persona titular de la Subdirecció General les funcions següents:
a) Dirigir, controlar, coordinar i supervisar lexecució dels projectes, objectius o activitats que se li assignen, així com els departaments i altres unitats administratives que se li adscriuen en lapartat 2 daquest article.
b) Assistir i assessorar la Direcció General per a ladequat exercici de les funcions daquesta última, i, en particular, en relació amb els següents aspectes:
1r. Lelaboració de les instruccions sobre el funcionament efectiu de lAgència.
2n. La iniciativa de propostes de planificació de la gestió de recursos informàtics i dadministració electrònica.
3r. Les altres que li encomane la Direcció General.
2. De la Subdirecció General dependran funcionalment les unitats administratives següents:
a) El Departament de Gestió Tributària
b) El Departament dInspecció Tributària
c) El Departament de Recaptació
d) El Departament dInformàtica
e) El Departament de Valoració
f) LOficina de Qualitat i Estadístiques Tributàries
g) LEquip de Comunicació i Relacions Institucionals
3. LOficina de Qualitat i Estadístiques Tributàries, amb rang de direcció de servei i competència en tot el territori de la Comunitat Valenciana, realitza les funcions següents, en làmbit de la gestió, recaptació i inspecció tributària:
a) El control deficàcia i eficiència dels diferents departaments de lAgència i les seues unitats administratives.
b) La promoció de la implantació de programes de qualitat i avaluació dels resultats obtinguts, així com lelaboració dinformes en aquesta matèria.
c) La tramitació i seguiment de les queixes i suggeriments de la ciutadania derivades del funcionament dels departaments de lAgència.
d) Lestudi, disseny i proposta dels sistemes i procediments que shagen dutilitzar en làmbit de les seues competències.
e) Limpuls a la millora contínua de processos i activitats de lAgència, amb especial èmfasi en les propostes destratègies dinnovació tecnològica.
f) La promoció de la transparència en el desenvolupament de lactivitat estadística de lAgència.
g) La realització dinformes estadístics periòdics de levolució de la recaptació.
h) Lelaboració de qualssevol altres indicadors i estadístiques de lAgència.
i) La promoció, impuls i seguiment de les mesures díndole tècnica o organitzatives necessàries per a garantir la seguretat de les dades de caràcter personal.
4. LEquip de Comunicació i Relacions Institucionals, amb rang de direcció de servei, realitzarà les funcions següents:
a) La coordinació i desenvolupament de la planificació i de lestratègia de comunicació de lAgència Tributària Valenciana, incloent-hi el manteniment de la informació del portal tributari i daltres instruments dassistència, divulgació i informació en matèria tributària que depenguen de lAgència.
b) La coordinació i desenvolupament de les relacions amb ladministració tributària de lEstat, de les comunitats autònomes o dels ens locals, i, en general, les relacions institucionals.
c) Les relacions amb els tribunals o òrgans economicoadministratius o amb els jutjats i tribunals de justícia. En particular:
1r. La tramitació de les propostes dinterposició dels recursos que corresponguen en la via economicoadministrativa contra les resolucions del Tribunal Economicoadministratiu Regional de la Comunitat Valenciana o del Jurat Economicoadministratiu.
2n. La tramitació de la contestació a oficis o provisions judicials.
3r. La tramitació de les propostes dels recursos contenciosos administratius en matèria tributària.
d) Qualssevol altres que li siguen encomanades per la Direcció General.
5. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular de la Subdirecció General, aquesta se suplirà pels caps o caps de departament per lordre en què figuren en aquest Estatut.
Article 10. Departament de Gestió Tributària
1. Lexercici de les funcions administratives en què consisteix la gestió tributària el realitza, respecte a tot el territori de la Comunitat Valenciana, el Departament de Gestió Tributària. En particular, li corresponen les funcions següents:
a) La direcció, planificació, coordinació i control de les actuacions de lAdministració tributària en laplicació dels sistemes i procediments de gestió tributària que no estiguen atribuïts a altres departaments. A aquest efecte, es podran elaborar instruccions o altres mesures de difusió de criteris administratius que seran de compliment obligatori.
b) Lestudi, disseny i programació de les actuacions i procediments de gestió tributària.
c) Lelaboració de les directrius generals i línies dactuació de gestió tributària per a la seua inclusió en el pla de control tributari, especialment, el disseny i la selecció de les campanyes de control extensiu.
d) La programació i coordinació de les campanyes de requeriments, així com de les funcions de verificació i control en via de gestió tributària.
e) Les actuacions de gestió, liquidació i imposició de sancions en relació amb els tributs la titularitat dels quals corresponga a lAdministració de la Generalitat, així com la resolució dels recursos que contra els actes administratius relatius a aquests tributs es formulen.
f) La planificació, coordinació i control de la informació i assistència tributària.
g) La formulació de propostes normatives en làmbit funcional de la gestió tributària per a la seua elevació a la Direcció General.
h) La formulació de les propostes dinterposició dels recursos que corresponguen en la via economicoadministrativa contra les resolucions del Tribunal Econòmic Administratiu Regional de la Comunitat Valenciana o del Jurat Economicoadministratiu.
i) La coordinació, control i impuls del funcionament de les seues unitats administratives.
j) Qualssevol altres que, en el marc de la Gestió Tributària, encomane al Departament la Direcció General o la Subdirecció General.
2. La direcció del Departament de Gestió Tributària estarà assistida per un cap o cap adjunt de departament, amb rang de direcció de servei, a qui correspondrà:
a) Lassistència i suport a la direcció del departament.
b) La coordinació, control i impuls del funcionament de les unitats administratives del departament que se li assignen.
c) Lanàlisi, estudi, proposta o resolució dels expedients administratius que li siguen encomanats per la direcció del Departament.
d) Aquelles altres funcions relacionades amb les de gestió tributària que li encomane la direcció del Departament.
3. El Departament de Gestió Tributària sestructura en les unitats administratives següents, amb rang de direcció de servei:
a) Equip de Coordinació i Gestió Territorial.
b) Equip dInformació i Assistència Tributària.
c) Equip de Verificació i Control Tributari a Alacant.
d) Equip de Verificació i Control Tributari a Castelló.
e) Equip de Verificació i Control Tributari a València.
4. Cada equip, en làmbit del Departament de Gestió Tributària, sota la dependència del seu titular sintegrarà per personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat, al cos superior de gestió de tributs de lAdministració de la Generalitat i altre personal que a cada moment determine la direcció del Departament de Gestió Tributària. Aquest personal, en els termes establerts en la normativa tributària, serà considerat agent de lautoritat en lexercici de les seues funcions.
5. LEquip de Coordinació i Gestió Territorial realitzarà les funcions següents:
a) La fixació de criteris en làmbit del Departament de Gestió Tributària.
b) La coordinació, impuls i unificació dactuació aplicables a les actuacions i procediments de gestió tributària.
c) Aquelles altres funcions relacionades amb les de gestió tributària que li encomane la direcció del Departament de Gestió Tributària o la corresponent direcció adjunta al Departament.
6. LEquip dInformació i Assistència Tributària realitzarà les funcions següents:
a) La informació i assistència al contribuent a través dels mitjans i instruments corresponents, inclosa lassistència telefònica i telemàtica al contribuent.
b) Lexpedició de certificats acreditatius de la presentació de declaracions dels tributs.
c) La informació als obligats tributaris sobre lestat de tramitació dexpedients en què resulten interessats.
d) En relació amb les campanyes anuals de declaració de lImpost sobre la Renda de les Persones Físiques:
1r. La planificació i desenvolupament de la participació de lAgència.
2n. La col·laboració activa amb lAgència Estatal dAdministració Tributària en làmbit de les seues competències.
3r. La programació, coordinació i preparació dinformes i estadístiques.
e) Aquelles altres funcions relacionades amb les de gestió tributària que li encomane la direcció del Departament de Gestió Tributària o la corresponent direcció adjunta al Departament.
7. Els Equips de Verificació i Control Tributari realitzaran les funcions següents:
a) La gestió i liquidació, així com la resolució dels recursos de reposició contra actes dictats en lexercici daquestes funcions.
b) La resolució dels procediments dimposició de sancions tributàries.
c) Aquelles altres funcions relacionades amb les de gestió tributària que els encomane la direcció del Departament de Gestió Tributària o la corresponent direcció adjunta al Departament.
8. Per resolució de la Direcció General de lAgència es desenvoluparà el que es preveu en aquest article i, en particular, la composició, identificació i àmbit territorial de les figures tributàries en làmbit dels Equips de Verificació i Control Tributari.
9. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular del Departament de Gestió Tributària, aquesta se suplirà pel cap o cap adjunt de departament o, si no nhi ha, per la persona que determine el director general.
Article 11. Departament dInspecció Tributària
1. Lexercici de les funcions administratives en què consisteix la inspecció tributària el realitza, respecte a tot el territori de la Comunitat Valenciana, el Departament dInspecció Tributària. En particular, li corresponen les funcions següents:
a) Lelaboració del Pla dactuacions inspectores, per a la seua elevació a la superior aprovació de la Direcció General.
b) El control i la responsabilitat del compliment dels plans i objectius del Departament.
c) La direcció, supervisió i coordinació de les actuacions i activitats de les unitats administratives del Departament.
d) Lassignació dexpedients a les unitats administratives del Departament.
e) La pràctica de les actuacions de comprovació i investigació, laprovació dels actes administratius de liquidació tributària que sen deriven i la resolució dels expedients sancionadors corresponents, així com la resolució dels recursos de reposició interposats contra aquells.
f) La tramitació dels expedients de delicte fiscal, elevant a la Direcció General la proposta que, si escau, pertoque.
g) La realització de les actuacions destudi, informe i assessorament en qüestions de la seua competència.
h) La formulació de propostes normatives en làmbit funcional de la inspecció tributària per a la seua elevació a la Direcció General.
i) Qualssevol altres que, en el marc de la inspecció tributària, encomane al Departament la Direcció General o la Subdirecció General.
2. La direcció del Departament dInspecció Tributària estarà assistida per un cap o cap adjunt de departament, amb rang de direcció de servei, a qui correspondrà:
a) Lassistència i suport a la direcció del departament.
b) La coordinació, control i impuls del funcionament de les diferents unitats administratives del departament.
c) Lanàlisi, estudi, proposta o resolució dels expedients administratius que li siguen encomanats per la direcció del Departament.
d) Aquelles altres funcions relacionades amb les dinspecció tributària que li encomane la direcció del Departament.
3. El Departament dInspecció Tributària sestructura en les unitats administratives següents, amb rang de direcció de servei:
a) Oficina Tècnica dInspecció Tributària.
b) LEquip dInspecció Alacant 1.
c) LEquip dInspecció Alacant 2.
d) LEquip dInspecció Castelló.
e) LEquip dInspecció València 1.
f) LEquip dInspecció València 2.
g) LEquip dInspecció València 3.
h) LEquip dInspecció València 4.
4. LOficina Tècnica dInspecció Tributària exerceix les funcions següents:
a) Lanàlisi, estudi i proposta de resolució dels expedients administratius que li siguen encomanats per la direcció del Departament dInspecció Tributària. En particular, els relatius als recursos i reclamacions interposats, sol·licituds de devolució i altres qüestions referents a la revisió en via administrativa.
b) La supervisió de les propostes de resolució de les actes amb acord o de conformitat.
c) Lelevació de les propostes de resolució de les actes de disconformitat.
d) Lexecució de les resolucions de revisió en via administrativa i de les resolucions judicials.
5. Els Equips dInspecció Tributària:
a) Sota la dependència de les seus persones titulars sintegraran per personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat, al cos superior de gestió de tributs de lAdministració de la Generalitat i altre personal que a cada moment determine la direcció del Departament dInspecció Tributària. Aquest personal, de conformitat amb la normativa tributària, tindrà la condició de personal inspector i serà considerat agent de lautoritat en lexercici de les seues funcions.
b) Exerciran les funcions següents:
1r. La pràctica de les actuacions de comprovació i investigació o de comprovació limitada i la instrucció dels expedients sancionadors que sen deriven.
2n. La formulació de propostes per a la seua elevació a la direcció del Departament dInspecció Tributària.
3r. Lelaboració dinformes que siguen preceptius, se sol·liciten per altres òrgans o unitats administratives o resulten necessaris per a lexercici de les funcions que tinguen encomanades.
4t. Les actuacions de col·laboració amb òrgans o serveis de les administracions públiques.
6. Per resolució de la Direcció General de lAgència es desenvoluparà el que es preveu en aquest article i, en particular, la composició, competència, identificació de les figures tributàries i subscripció de documents pels Equips dInspecció Tributària.
7. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular del Departament dInspecció Tributària, aquesta se suplirà pel cap o cap adjunt de departament o, si no nhi ha, per la persona que determine el director general.
Article 12. Departament de Recaptació
1. Lexercici de les funcions administratives en què consisteix en la recaptació el realitza, respecte a tot el territori de la Comunitat Valenciana, el Departament de Recaptació. En particular, li corresponen les funcions següents:
a) La iniciació de procediments sancionadors i la imposició de sancions derivades dactuacions de gestió recaptatòria.
b) La resolució de les terceries que puguen promoures en el procediment de constrenyiment.
c) El dictat de lacte de derivació de responsabilitat solidària o subsidiària, i la gestió recaptatòria enfront de successors.
d) La resolució dels recursos de reposició interposats contra els seus actes administratius.
e) Lelaboració del Pla dactuacions en matèria de recaptació per a la seua elevació a la superior aprovació de la Direcció General, així com el control de la seua execució.
f) La fixació de directrius, supervisió i, si escau, formulació de propostes de resolució, en relació amb lexercici de les competències en matèria de recaptació.
g) La prestació dassistència i coordinació del funcionament de les unitats administratives dependents del Departament de Recaptació.
h) Les funcions atribuïdes a altres òrgans i unitats de recaptació quan no existisquen i en els casos de vacant, absència o malaltia de la persona titular.
i) La formulació de propostes normatives en làmbit funcional de la recaptació per a la seua elevació a la Direcció General.
j) La defensa dels drets de cobrament de la hisenda pública valenciana que es troben subjectes a procés concursal i corresponguen a làmbit competencial propi de lAgència Tributària Valenciana. En particular, exercici del dret dabstenció, subscripció dacords pels quals sestablisquen condicions singulars de pagament o de convenis, així com compensació de crèdits de la hisenda pública.
k) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació, encomane al Departament la Direcció General o la Subdirecció General.
2. La direcció del Departament de Recaptació estarà assistida per un cap o cap adjunt de departament, amb rang de direcció de servei, a qui correspondrà:
a) Lassistència i suport a la direcció del departament.
b) La coordinació, control i impuls del funcionament de les diferents unitats administratives del departament.
c) Lanàlisi, estudi, proposta o resolució dels expedients administratius que li siguen encomanats per la direcció del Departament.
d) Quantes altres funcions relacionades amb les de recaptació se li encomanen per la direcció del Departament.
3. El Departament de Recaptació sestructura en les unitats administratives següents, amb rang de direcció de servei:
a) Equip de Recaptació Executiva a Alacant.
b) Equip de Recaptació Executiva València 1.
a) Equip de Recaptació Executiva València 2.
b) Equip de Seguiment i Control dIngressos.
c) Equip de Tramitació dExpedients Rellevants.
4. Cada equip, en làmbit del Departament de Recaptació, sota la dependència del seu titular sintegrarà per personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat, al cos superior de gestió de tributs de lAdministració de la Generalitat i altre personal que a cada moment determine la direcció del Departament de Recaptació. Aquest personal, en els termes establerts en la normativa tributària, serà considerat agent de lautoritat en lexercici de les seues funcions.
5. Els Equips de Recaptació Executiva exerceixen les funcions següents:
a) El dictat de provisions de constrenyiment, liquidació de recàrrecs i interessos del procediment de constrenyiment.
b) El dictat dels actes necessaris per a lalienació de béns embargats o per a lexecució de garanties.
c) La realització de requeriments dinformació i el dictat dels actes dexecució durant el desenvolupament del procediment de constrenyiment.
d) Ladopció de mesures cautelars en els termes establerts en larticle 81 de la Llei general tributària.
e) Lacord de declaració de crèdits incobrables, de conformitat amb el que sestableix en larticle 173 de la Llei general tributària.
f) La resolució dels recursos de reposició interposats contra els seus actes administratius; així com lexecució de les resolucions de revisió en via administrativa i de les resolucions judicials.
g) La resolució de les sol·licituds de suspensió de lexecució de lacte impugnat, així com el dictat dels actes de liquidació dinteressos suspensius de la seua competència
h) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació autonòmica, els atribuïsca la normativa legal, reglamentària o altres disposicions que siguen aplicables, o els encomane la direcció del Departament de Recaptació.
6. LEquip de Seguiment i Control dIngressos exerceix les funcions següents:
a) Lassistència i tutela, en matèria de recaptació, als centres gestors dingressos de dret públic diferents dels tributs cedits.
b) Lexpedició de certificats acreditatius destar al corrent en el compliment dobligacions tributàries amb la hisenda pública autonòmica.
c) La resolució de les peticions de compensació de deutes en període voluntari o en executiva, així com el dictat dels actes de compensació dofici en executiva.
d) La tramitació i resolució del procediment per al reconeixement del dret a la devolució dingressos indeguts en els supòsits de larticle 221 de la Llei general tributària.
e) La resolució dexpedients de reembossament del cost de les garanties constituïdes per a suspendre lexecució dun acte o per a ajornar o fraccionar el pagament dun deute, si aquest acte o deute és declarat improcedent per sentència o resolució administrativa ferma.
f) La resolució de sol·licituds dajornament o fraccionament.
g) La tramitació i resolució de les sol·licituds de pagament en espècie.
h) La resolució dels recursos de reposició interposats contra els seus actes administratius; així com lexecució de les resolucions de revisió en via administrativa i de les resolucions judicials.
i) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació autonòmica, li atribuïsca la normativa legal, reglamentària o altres disposicions que siguen aplicables, o li encomane la direcció del Departament de Recaptació.
7. LEquip de Tramitació dExpedients Rellevants exerceix les funcions següents:
a) La defensa dels drets de cobrament de la hisenda pública valenciana que es troben subjectes a procés concursal que corresponguen a làmbit competencial propi de lAgència Tributària Valenciana. En particular, certificació de deutes, proposta dexercici del dret dabstenció, proposta per a la subscripció dacords pels quals sestablisquen condicions singulars de pagament o de convenis, així com proposta per a acordar la compensació de crèdits de la hisenda pública.
b) La resolució dels recursos de reposició interposats contra els seus actes administratius; així com lexecució de les resolucions de revisió en via administrativa i de les resolucions judicials.
c) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació autonòmica, li atribuïsca la normativa legal, reglamentària o altres disposicions que siguen aplicables, o li encomane la direcció del Departament de Recaptació.
8. Per resolució de la Direcció General de lAgència es desenvoluparà el que es preveu en aquest article i, en particular, la composició, competència i identificació de les figures tributàries en làmbit dels Equips de Recaptació Executiva.
9. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular del Departament de Recaptació, aquesta se suplirà pel cap o cap adjunt de departament o, si no nhi ha, per la persona que determine la Direcció General.
Article 13. Departament dInformàtica Tributària
1. El Departament dInformàtica Tributària exerceix les funcions en làmbit de les tecnologies de la informació i tele-administració en matèria tributària. En particular, li corresponen les funcions següents:
a) La direcció, planificació i coordinació de les actuacions de les unitats administratives del Departament.
b) Coordinar el sistema per a latenció a les persones usuàries dels departaments i unitats administratives de lAgència Tributària Valenciana, de les TIC i a les seues necessitats per al desenvolupament del seu treball, així com realitzar la gestió, manteniment i administració del material informàtic que conforma el seu lloc de treball, tant en la part de maquinari, com de programari.
c) Gestionar, mantindre, evolucionar i administrar la infraestructura de computació bàsica que sustenta les aplicacions i serveis de tecnologies de la informació i les comunicacions per a la gestió interna de lAgència.
d) La definició, implementació, control i manteniment actualitzat dels plans dactuació que garantisquen la recuperació dels serveis informàtics, dins dels terminis establerts, en cas de fallada total o parcial de la infraestructura tecnològica que utilitzen.
e) Proveir, gestionar i administrar les infraestructures de comunicacions, cablejades i sense fils, en les seus de lAgència.
f) Promoure, coordinar, gestionar i implementar els procediments operatius, mesures i controls de seguretat dels sistemes dinformació concordes al compliment dels nivells requerits segons lEsquema Nacional de Seguretat i la normativa de protecció de dades, així com la implantació i compliment de la Política de Seguretat de la Generalitat establint mesures de seguretat física i lògica i els criteris daccés a les xarxes des dordinadors portàtils i altres dispositius mòbils, en coordinació amb els òrgans administratius competents en matèria de seguretat i qualitat en làmbit de les tecnologies de la informació i les comunicacions.
g) El manteniment de la base de dades de persones contribuents i obligacions tributàries així com la captació i tractament informàtic de dades amb transcendència fiscal procedents del compliment dobligacions de col·laboració amb lAdministració tributària dels sectors públic i privat.
h) Realitzar la definició, desenvolupament, implantació i manteniment de les aplicacions del catàleg en matèria de gestió de tributs, possibilitant la integració amb aquestes daltres sistemes dinformació de la Generalitat, així com qualsevol altre sistema corporatiu que puga necessitar-se per a lactivitat pròpia de les matèries i les homologacions dels sistemes.
i) Lorganització i custòdia dels arxius electrònics corporatius de documents electrònics que formen part dexpedients administratius.
j) En el seu àmbit de competències i funcions, vetlar per la integritat, veracitat i actualització de la informació i els serveis als quals pot accedir-se a través del portal tributari de lAgència, així com la definició, programació i el manteniment corresponents a les actuacions automatitzades de lAgència.
k) Implantar les mesures necessàries per a garantir la interoperabilitat exigibles als sistemes dinformació de la Generalitat i en les relacions amb les altres administracions i amb la ciutadania per mitjans electrònics, dacord amb lEsquema Nacional dInteroperabilitat i amb lEsquema Nacional de Seguretat.
l) Efectuar el suport tècnic per a lelaboració de directrius i requisits tecnològics associats als procediments i normativa pròpia en matèria de tributs.
Totes les funcions esmentades anteriorment es realitzaran seguint els estàndards, criteris i recomanacions, tant tecnològiques i dutilització com de metodologia, seguretat i qualitat, establertes per lòrgan administratiu que tinga assignades les competències horitzontals en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions en la Generalitat, així com en estreta col·laboració amb les unitats administratives daquest òrgan que tinguen cadascuna de les competències TIC en concret.
2. La direcció del Departament dInformàtica Tributària estarà assistida per un cap o cap adjunt de departament, amb rang de direcció de servei, a qui correspondrà:
a) Lassistència i suport a la direcció del departament.
b) La coordinació, control i impuls del funcionament de les unitats administratives que determine la direcció del Departament.
c) Lanàlisi, estudi, proposta o resolució de les actuacions que li siguen encomanades per la direcció del Departament.
d) Aquelles altres funcions que li encomane la direcció del Departament.
3. El Departament dInformàtica Tributària sestructura en les unitats administratives següents, amb rang de direcció de servei:
a) Servei dInformàtica dAplicació dels Tributs.
b) Servei de Tele-administració.
c) Servei de Qualitat, Seguretat i Atenció al Lloc de treball.
d) Servei de Sistemes, Producció i Comunicacions.
4. El Servei dInformàtica dAplicació dels Tributs exerceix les funcions relatives a les aplicacions del catàleg en matèria de gestió dels expedients tributaris, gestió recaptatòria i qualsevol altra funció que li encomane la direcció del Departament.
5. El Servei de Tele-administració exerceix les funcions relatives a les aplicacions del catàleg en matèria de tele-administració tributària, homologacions i qualsevol altra funció que li encomane la direcció del Departament.
6) El Servei de Qualitat, Seguretat i Atenció al Lloc de Treball exerceix les funcions relatives a la qualitat i la seguretat dels sistemes dinformació i la gestió del material informàtic que conforma el lloc de treball i qualsevol altra funció que li encomane la direcció del Departament.
7) El Servei de Sistemes, Producció i Comunicacions exerceix les funcions relatives a la gestió i administració de les infraestructures de computació bàsica, de les infraestructures de comunicacions i qualsevol altra funció que li encomane la direcció del Departament.
8. Per resolució de la Direcció General de lAgència es desenvoluparà el que es preveu en aquest article.
Article 14. Departament de Valoració
1. La comprovació de valors prevista en larticle 57 de la Llei general tributària, excepte en el cas de béns, drets o altres elements determinants de lobligació tributària, que per la seua naturalesa puga ser exercida per personal funcionari del cos superior tècnic dinspectors de tributs de lAdministració de la Generalitat o del cos superior de gestió de tributs de lAdministració de la Generalitat, la realitza, respecte a tot el territori de la Comunitat Valenciana, el Departament de Valoració. En particular, li corresponen les funcions següents:
a) La proposició de criteris tècnics en matèria de valoració de béns a efectes fiscals. Així mateix, una vegada establerts, el seu seguiment i impuls, i proposar els canvis que sestimen convenients.
b) La proposta i seguiment de les instruccions de la Direcció General o de la Subdirecció General, quant a matèries de valoració de béns a efectes fiscals.
c) La coordinació dels mitjans materials i humans de les unitats administratives del Departament de Valoració.
d) Qualssevol altres que, en làmbit de la valoració de béns, li siguen encomanades per la Direcció General o per la Subdirecció General.
2. Per al desenvolupament de les seues competències el Departament de Valoració sestructura en les unitats administratives següents, amb rang de direcció de servei:
a) El Servei de Valoració a Alacant.
b) El Servei de Valoració a Castelló.
c) El Servei de Valoració a València.
d) El Servei dEstudis i Planificació.
3. Els serveis de valoració tenen les funcions següents:
a) La comprovació de valors per algun dels mitjans de valoració previstos en larticle 57 de la Llei general tributària.
b) La informació amb caràcter previ prevista en larticle 90 de la Llei general tributària.
c) Les valoracions previstes en larticle 91 de la Llei general tributària.
d) Qualsevol altres funcions que els encomane la direcció del Departament.
4. El Servei dEstudis i Planificació té les funcions següents:
a) La proposició de criteris tècnics en matèria de valoració a efectes fiscals.
b) La proposta i seguiment de les instruccions relatives a la valoració a efectes fiscals.
c) Qualsevol altres funcions que li encomane la direcció del Departament.
5. Per resolució de la Direcció General de lAgència es desenvoluparà el que sestableix en aquest article.
6. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular del Departament de Valoració, aquesta se suplirà per la persona titular del Servei dEstudis i Planificació o, si no nhi ha, per la persona que determine la Direcció General.
SECCIÓ TERCERA
La Secretaria General de lAgència Tributària Valenciana
i les seues unitats administratives
Article 15. Secretaria General
1. Sota la dependència de la Direcció General, la Secretaria General, amb rang de subdirecció general, dirigeix, controla, coordina i supervisa lexecució dels projectes, objectius i activitats que se li assignen, així com les unitats administratives que se li adscriuen en lapartat 2 daquest article. En particular, li corresponen les funcions següents:
a) Lelaboració de lavantprojecte de pressupost de lAgència, el seguiment i control de la seua execució, i la proposta de modificacions pressupostàries.
b) La gestió econòmica i pressupostària, i de la comptabilitat, tresoreria i gestió de pagaments.
c) Lelaboració de la informació comptable necessària per a la rendició de comptes anuals, així com el subministrament dinformació econòmica i comptable als òrgans de control intern i extern.
d) La coordinació i seguiment de les diferents caixes pagadores, així com la comptabilització dels comptes justificats dels fons de caixa fixa.
e) La gestió de despeses de personal i la tramitació de les incidències de nòmina.
f) La custòdia i manteniment dels expedients de personal.
g) La tramitació dels expedients de reintegrament i de compensació de deutes per errors materials en la nòmina del personal.
h) Lassistència i assessorament a la Direcció General per a ladequat exercici de les funcions daquesta última, i, en particular, en relació amb els següents aspectes:
1r. Lelaboració de les instruccions sobre funcionament efectiu de lAgència.
2n. La subscripció de convenis amb altres entitats, i lacceptació de les delegacions de competències o encàrrecs de gestió de funcions daltres administracions públiques o les seues entitats dependents a favor de lAgència.
3r. La resolució dassumptes relatius a la direcció de personal de lAgència.
4t. La iniciativa de proposta de millores en la planificació i programació de les activitats de lAgència.
i) Les altres funcions enumerades en les unitats administratives que depenen funcionalment de la Secretaria General, sobre les quals exercirà la direcció, control, coordinació i supervisió.
j) Qualssevol altres que li encomane la Direcció General.
3. A la província dAlacant i a la de Castelló, la Secretaria General estarà assistida per un cap o cap adjunt, amb rang de direcció de servei, a qui correspondrà en el seu àmbit territorial corresponent:
a) Lassistència i suport a la Secretaria General.
b) La coordinació, control i impuls del funcionament de les diferents unitats administratives de la Secretaria General.
c) Lanàlisi, estudi, proposta o resolució dels expedients i actuacions que li siguen encomanades per la Secretaria General.
d) Aquelles altres funcions que li encomane la Secretaria General.
4. De la Secretaria General dependran funcionalment les unitats administratives següents, amb rang de direcció de servei:
a) Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària.
b) Servei de Contractació i Assumptes Generals.
c) Servei de Recursos Humans.
3. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular de la Secretaria General, aquesta se suplirà per la persona titular del Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària, o si no nhi ha, per la persona que determine el director general.
Article 16. El Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària
1. Les funcions corresponents als assumptes econòmics, financers i pressupostaris de lAgència seran desenvolupades, en tot el territori de la Comunitat Valenciana i sota la direcció de la Secretaria General, pel Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària.
2. El Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària és la unitat competent en matèria de planificació, programació, execució i control del pressupost, gestió del patrimoni, comptabilitat, tresoreria i gestió de pagaments. En particular li correspon:
a) Control, i seguiment de lexecució pressupostària i les seues modificacions.
b) Gestió de les despeses i ingressos de lAgència.
c) Elaboració de lavantprojecte de pressupostos de lAgència Tributària Valenciana.
d) Supervisió de lactivitat de gestió econòmica i pressupostària i elaboració de la informació econòmica i pressupostària necessària per a la presa de decisions i la gestió dels òrgans directius i unitats administratives de lAgència Tributària Valenciana.
e) Elaboració de la informació comptable necessària per a la rendició dels comptes anuals de lAgència Tributària Valenciana i el subministrament dinformació comptable als òrgans de fiscalització corresponents.
f) Coordinar i elaborar la informació econòmica que sol·liciten la Sindicatura de Comptes, la Intervenció General, la Intervenció General de lAdministració de lEstat o altres òrgans superiors.
g) Gestió de la Tresoreria de lAgència Tributària Valenciana, assegurant lingrès dels seus drets i el compliment de les seues obligacions de pagament.
h) Gestió i administració dels recursos financers de lorganisme, tant per operacions pressupostàries com extrapressupostàries.
i) Coordinació de les diferents caixes pagadores de lAgència Tributària Valenciana, així com el seguiment i comptabilització dels comptes justificatius dels fons de caixa fixa gestionats per aquestes.
j) Gestió dels reintegraments de despeses producte de lexecució pressupostària i el seu seguiment i control en funció de lorigen dels fons que els financen.
k) Gestió dels dèbits a càrrec de tercers i compensacions de deutes amb tercers.
l) Planificació, gestió i supervisió econòmica de la despesa corrent i dinversió de naturalesa horitzontal i compartida, relatiu a les diferents unitats administratives de lAgència Tributària Valenciana.
m) Tramitar i efectuar les gestions encaminades a fer complir degudament lexecució de sentències i altres resolucions judicials, les decisions de les quals condemnen lAgència Tributària Valenciana al pagament de quantitat líquida.
n) Tramitació comptable de les adquisicions de béns immobles i vehicles, així com la gestió dels tributs municipals relatius als béns immobles i vehicles propietat de lAgència Tributària Valenciana.
o) Gestió de les amortitzacions i llicències administratives per a la realització de les inversions, seguiment administratiu i econòmic de les certificacions dobra, així com de la resta de contractes auxiliars associats a les obres, i dels tributs municipals derivats de les autoritzacions i llicències administratives per a la seua realització.
p) La formalització dels ingressos de la Tresoreria de la Generalitat, i les seues incidències, gestionades a través de les aplicacions dependents de lAgència Tributària Valenciana.
q) Qualssevol altres que, en làmbit de les seues competències, li siguen encomanades per la Direcció General o per la Secretaria General.
Article 17. El Servei de Contractació i Assumptes Generals
1. Les funcions corresponents a la contractació i els assumptes generals de lAgència seran desenvolupades, en tot el territori de la Comunitat Valenciana i sota la direcció de la Secretaria General, pel Servei de Contractació i Assumptes Generals.
2. Són funcions del Servei de Contractació i Assumptes Generals:
a) Analitzar, dissenyar, determinar i ordenar els criteris en relació amb les contractacions.
b) Estudiar, preparar, formalitzar, portar el seguiment de la seua execució i liquidació dels expedients de contractació.
c) Assessorament als òrgans de contractació i assistència tècnica a la mesa de contractació de lAgència Tributària Valenciana.
d) Tramitar la contractació derivada dels acords marc formalitzats per la Central de Compres de la Generalitat.
e) Elaborar els informes i les propostes en relació amb lactivitat contractual.
f) Gestionar i supervisar els assumptes generals i les dependències comunes, així com el règim interior, manteniment dinstal·lacions, organització i assumptes generals i les dependències comunes.
g) Realitzar estudis i propostes en relació amb lorganització dels assumptes generals de lAgència Tributària Valenciana.
h) Direcció, organització i coordinació del personal subaltern.
i) Gestionar el Registre General de lAgència Tributària Valenciana i coordinar la resta dunitats registrals.
j) Organitzar i gestionar lArxiu General de lAgència Tributària Valenciana.
k) Efectuar la gestió patrimonial dels béns mobles i immobles adscrits a lAgència Tributària Valenciana i qualsevol altra funció relativa al patrimoni, sense perjudici de les competències que tinga atribuïdes la conselleria competent en aquesta matèria.
l) Qualssevol altres que, en làmbit de les seues competències, li siguen encomanades per la Direcció General o per la Secretaria General.
Article 18. El Servei de Recursos Humans
1. Les funcions corresponents a la planificació i gestió dels recursos humans de lAgència seran desenvolupades, en tot el territori de la Comunitat Valenciana i sota la direcció de la Secretaria General, pel Servei de Recursos Humans.
2. Són funcions del Servei de Recursos Humans:
a) Els estudis sobre la plantilla de les diferents unitats de lAgència Tributària Valenciana i la proposta de modificació de les relacions de llocs de treball.
b) La tramitació de les incidències en nòmina i situacions administratives del personal.
c) La tramitació de les reclamacions prèvies, recursos en matèria de personal i procediments disciplinaris.
d) La tramitació de les llicències, vacances, permisos i lexercici del control de lhorari i de labsentisme justificat i injustificat i seguiment dels processos dincapacitat temporal.
e) La custòdia i el manteniment dels expedients de personal.
f) La col·laboració en la planificació i execució dels plans de formació del personal, en coordinació amb els plans desenvolupats pel departament de la Generalitat competent en la matèria.
g) La tramitació dels expedients de reintegrament i de compensació de deutes per errors materials en la nòmina del personal.
h) Ladministració i càlcul de la nòmina del personal de lAgència Tributària Valenciana, gestió, control i proposta de pagament de les assegurances socials, MUFACE, i drets passius i altres retencions salarials.
i) La col·laboració en les convocatòries de concursos de trasllats en làmbit de lAgència, així com donar suport tècnic i administratiu a les comissions avaluadores daquests.
j) La col·laboració en les convocatòries de lliure designació en lAgència.
k) Qualssevol altres que, en làmbit de les seues competències, li siguen encomanades per la Direcció General o per la Secretaria General.
SECCIÓ QUARTA
Delegacions de lAgència Tributària Valenciana
a Alacant i Castelló
Article 19. Delegacions
1. En làmbit provincial dAlacant i Castelló hi haurà una Delegació de lAgència Tributària Valenciana, amb rang de subdirecció general.
2. La persona titular de la Delegació, en el seu corresponent àmbit territorial, exercirà les funcions següents:
a) Les relacions ordinàries amb altres òrgans de lAdministració autonòmica i amb altres administracions públiques o entitats públiques o privades.
b) La coordinació i control de les funcions atribuïdes a les diferents unitats administratives de lAgència, quan compten amb personal en el corresponent àmbit provincial
c) Qualssevol altres que, en làmbit de les seues competències, li siguen encomanades per la Direcció General.
3. En el cas que les funcions encomanades per la Direcció General corresponguen a funcions pròpies de les unitats administratives en les quals sestructura un Departament, les persones titulars de la Delegació, en lexercici daqueixes funcions, dependran funcionalment de les direccions del corresponent departament.
CAPÍTOL IV
Planificació i programació de les activitats
de lAgència Tributària Valenciana
Article 20. Pla pluriennal de gestió
1. El Pla pluriennal de gestió de lAgència haurà de determinar com a mínim, amb referència a un termini de vigència de 3 a 5 exercicis, el següent:
a) La definició de lorientació estratègica i dels criteris dactuació de lAgència, i la fixació dels objectius operatius i prioritats del període en els diferents àmbits daplicació dels tributs, amb especial atenció al control tributari, la prevenció i lluita contra el frau fiscal, la informació i assistència al contribuent, i la innovació tecnològica.
b) Lestabliment dels requeriments de mitjans materials i informàtics i dadministració electrònica, i de recursos humans necessaris per a la consecució daquells objectius, incloses, si escau, les percepcions retributives relacionades amb els objectius esmentats, de conformitat amb el que es disposa en la legislació vigent en matèria de funció pública.
c) La previsió de resultats, incloent-hi la definició dels indicadors de mesurament dels resultats.
d) Els indicadors i instruments de seguiment, control i avaluació a què lAgència ha de sotmetre la seua activitat durant el període, que, en relació amb laplicació de tributs cedits, hauran destar coordinats amb els establerts a aquest efecte a escala general pels òrgans col·legiats de relació entre lEstat i les comunitats autònomes.
2. El Pla pluriennal corresponent a cada període laprovarà la persona titular de la conselleria competent en matèria dhisenda, mitjançant resolució, i haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
3. El termini inicial de vigència dun determinat pla podrà prorrogar-se per períodes anuals fins al màxim previst en lapartat 1 daquest article, sempre que així es preveja en cada pla, amb els mateixos requisits establerts per a laprovació inicial del pla.
Article 21. Programa anual dactuació
1. El programa anual dactuació ha dincloure, com a mínim, amb referència a un exercici complet:
a) La definició dels objectius i prioritats de lexercici corresponent per departaments i serveis, en el marc dels objectius del pla pluriennal de gestió en què sinserisca.
b) Les directrius del pla de control tributari.
c) La previsió de resultats.
2. El programa anual laprovarà la persona titular de la conselleria competent en matèria dhisenda, mitjançant una resolució, i haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
3. El programa anual dactuació corresponent al primer any de vigència dun pla pluriennal de gestió lelaboraran, proposaran i aprovaran els òrgans en cada cas competents de forma conjunta amb aquest últim.
CAPÍTOL V
Règim jurídic i economicofinancer
Article 22. Règim jurídic
1. LAgència es regeix pel que es disposa en el capítol III de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i dorganització de la Generalitat, per aquest Estatut i per les altres normes que els desenvolupen. Són aplicables supletòriament les disposicions generals reguladores de les entitats autònomes de la Generalitat.
2. El règim jurídic aplicable a la contractació és lestablert en la legislació de contractes del sector públic per a aquest tipus dentitats.
Article 23. Personal i mitjans materials
1. LAgència ha de comptar amb el personal funcionari, els equips i aplicacions informàtiques i dadministració electrònica, i altres mitjans materials necessaris per al compliment de les seues funcions.
2. El personal funcionari de lAgència es regirà per la normativa sobre la funció pública aplicable al personal de lAdministració de la Generalitat.
3. Els conceptes retributius del personal funcionari de lAgència són els establerts en la normativa aplicable en matèria de funció pública.
4. LAgència Tributària Valenciana podrà comptar amb personal laboral propi.
Article 24. Recursos econòmics
Els béns i mitjans econòmics de lAgència són els següents:
a) Les dotacions, transferències o subvencions que anualment es consignen en els pressupostos de la Generalitat o en els daltres organismes públics.
b) Els béns, drets i valors propis o que li siguen adscrits, així com els productes i rendes daquells, per a la gestió dels quals gaudirà dautonomia.
c) El rendiment de les taxes, preus públics i altres ingressos vinculats als serveis que presta.
d) Els préstecs que siguen necessaris per a atendre situacions de desfasament temporal de tresoreria.
e) Els altres recursos econòmics, ordinaris o extraordinaris, que se lautoritze a percebre o que li puguen correspondre conforme a la normativa vigent.
Article 25. Règim economicofinancer
1. El règim pressupostari, economicofinancer, de comptabilitat, dintervenció i de control financer és lestablert, per a aquest tipus dentitats, en la legislació sobre hisenda pública de la Generalitat, amb les especialitats que sestablisquen per al control economicofinancer i fiscalització dels tributs cedits per lEstat a la Comunitat Valenciana en la normativa reguladora de la cessió daquests tributs.
2. LAgència elaborarà anualment un avantprojecte de pressupost, que remetrà a la conselleria competent en matèria dhisenda per a la seua integració en lAvantprojecte de llei de pressupostos de la Generalitat, conforme a les regles generals delaboració pressupostària de la Generalitat, i que reflectirà les despeses de personal, de mitjans informàtics i dadministració electrònica, de serveis i les altres despeses necessàries per al funcionament de lAgència i la consecució de les seues finalitats.
En aquests pressupostos es tindrà en compte lestimació per a lexercici pressupostari de les despeses derivades dels requeriments de mitjans materials i informàtics i dadministració electrònica, i de recursos humans necessaris per a la consecució dels objectius del Pla pluriennal de gestió que corresponga als quals es refereix larticle 20, apartat 1, lletra b del present Estatut.
A aquest efecte, la Direcció General elevarà al Consell Rector una proposta de pressupost amb almenys 10 dies dantelació a la data límit que establisca la conselleria competent en matèria dhisenda per a la seua remissió a la direcció general competent en matèria de pressupostos de la Generalitat.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
Primera. Funcions en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions, la seguretat de la informació i ladministració electrònica
1. Lòrgan administratiu que tinga assignades les competències horitzontals en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions continuarà prestant la necessària assistència i suport per a lexercici de les funcions que lAgència Tributària Valenciana té atribuïdes en les matèries esmentades, mentre no es disposen dels recursos suficients per a ser assumides de manera plena.
2. Lassistència i suport esmentats en lapartat anterior es coordinarà a través duna comissió composta per personal de lAgència Tributària Valenciana i personal de lòrgan que tinga assignades les competències horitzontals en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions.
Aquesta comissió serà lòrgan de resolució de quantes qüestions, incidències o vicissituds puguen presentar-se en la prestació de lassistència i suport esmentats.
3. Per resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria dhisenda sestablirà lautonomia de lAgència Tributària Valenciana per a lexercici ple de les seues funcions en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions.
4. En el cas en què les actuacions en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions incomplisquen els estàndards, criteris o recomanacions, tant tecnològiques i dutilització com de metodologia, seguretat i qualitat, establertes per lòrgan administratiu que tinga assignades les competències horitzontals en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions en la Generalitat, aquest podrà requerir-ne lesmena abans que els recursos desenvolupats amb les esmentades actuacions simplanten.
A aquest efecte, lAgència Tributària Valenciana podrà proposar en el si de la comissió els canvis en els estàndards, criteris o recomanacions esmentades, tant tecnològics com dutilització de la metodologia, seguretat i qualitat que estimen oportuns. En cas que siguen acceptades aquestes propostes per lòrgan que tinga assignades les competències horitzontals en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions en la Generalitat, els canvis proposats seran incorporats als estàndards.
Segona. Oficines liquidadores de districte hipotecari
1. Les oficines liquidadores de districte hipotecari continuaran exercint les funcions de gestió i liquidació dels impostos sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions que tenen atribuïdes per les normes següents mentre aquestes es troben vigents:
a) El Decret 209/1987, de 28 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual satribueixen determinades competències per a la gestió i recaptació de limpost sobre successions i donacions a les oficines liquidadores de districte hipotecari.
b) El Decret 249/1991, de 23 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual satribueixen determinades competències per a la gestió i liquidació de limpost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats a les oficines liquidadores de districte hipotecari.
2. Mitjançant decret es modificarà aquesta atribució.
3. Correspon a lEquip de Coordinació i Gestió Territorial del Departament de Gestió Tributària:
a) La coordinació, impuls i unificació de criteri en lactuació de les oficines liquidadores.
b) La imposició de sancions tributàries en els casos de les infraccions relacionades amb les funcions de gestió i liquidació de les oficines liquidadores.
Tercera. Efectivitat de les funcions dels òrgans i unitats de lAgència Tributària Valenciana
Mentre no es procedisca al nomenament de les persones titulars dels departaments, equips, serveis i altres unitats administratives previstes en aquest decret, les funcions que corresponen a aquests sexerciran per les persones que ocupaven els llocs de treball relatius als òrgans o unitats administratives que tenien atribuïdes aqueixes mateixes competències en el Decret 84/2015, de 29 de maig, del Consell.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogacions normatives
1. Queda derogat el Decret 84/2015, de 29 de maig, del Consell, pel qual saprova lEstatut de lInstitut Valencià dAdministració Tributària i es modifica el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria dHisenda i Administració Pública, aprovat pel Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell.
2. Així mateix, queden derogades totes les disposicions digual o inferior rang que soposen al que es disposa aquest decret.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Referències orgàniques i administratives anteriors
Les referències efectuades en altres normes reglamentàries a la persona titular de la direcció general competent en matèria de tributs en relació amb competències de lAgència Tributària Valenciana sentendran efectuades a la seua Direcció General, i les efectuades a les direccions territorials competents en matèria dhisenda sentendran efectuades a la subdirecció o direcció de departament que corresponga.
Segona. Modificació del Decret 130/2012, de 24 dagost, del Consell, pel qual sestableix lorganització de la seguretat de la informació de la Generalitat
1. Es modifica larticle 2 del Decret 130/2012, de 24 dagost, del Consell, pel qual sestableix lorganització de la seguretat de la informació de la Generalitat, que passa a tindre la redacció següent
«Article 2. Àmbit daplicació
Lorganització de la seguretat regulada en el present decret és aplicable a la Presidència, les conselleries de la Generalitat i els seus organismes públics, als quals es refereix la Llei dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, exceptuant-ne la conselleria amb competències en sanitat, lAgència Valenciana de Salut i lens instrumental esmentat en larticle 69 de lEstatut dAutonomia de la Comunitat Valenciana.»
Tercera. Modificació del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual saprova el Reglament dadministració electrònica de la Comunitat Valenciana
1. Es modifica lapartat 1 de larticle 2 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual saprova el Reglament dadministració electrònica de la Comunitat Valenciana, que passa a tindre la següent redacció:
«1. La Presidència, les conselleries de la Generalitat i els seus organismes autònoms, sense perjudici de les competències que sobre aquesta matèria tinga atribuïdes lens instrumental esmentat en larticle 69 de lEstatut dAutonomia de la Comunitat Valenciana. Sinclou en làmbit de regulació al departament i òrgans que exercisquen les competències en matèria dAdministració de justícia, sense perjudici de la legislació i competències estatals en la matèria i en el marc de les competències de la Generalitat en la matèria».
Quarta. Habilitació normativa
Sautoritza la persona titular de la conselleria competent en matèria dhisenda per a dictar les disposicions que siguen necessàries per al desenvolupament i lexecució daquest decret.
Cinquena. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 18 de gener de 2019
El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER
El conseller de Hisenda i Model Econòmic,
VICENT SOLER I MARCO