Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 3/2019, de 18 de gener, del Consell, d'aprovació de l'Estatut de l'Agència Tributària Valenciana. [2019/986]

(DOGV núm. 8478 de 04.02.2019) Ref. Base de dades 001090/2019

DECRET 3/2019, de 18 de gener, del Consell, d'aprovació de l'Estatut de l'Agència Tributària Valenciana. [2019/986]
ÍNDEX

Preàmbul
Capítol I. Objecte
Article 1. Objecte
Capítol II. Funcions de l’Agència Tributària Valenciana
Article 2. Funcions de l’Agència Tributària Valenciana
Capítol III. Organització de l’Agència Tributària Valenciana
Secció primera. Òrgans de govern i estructura de l’Agència Tributària Valenciana
Article 3. Òrgans de govern de l’Agència Tributària Valenciana
Article 4. La Presidència
Article 5. El Consell Rector
Article 6. La Direcció General
Article 7. El Servei de Règim Jurídic
Article 8. Estructura de l’Agència Tributària Valenciana
Secció segona. La Subdirecció General de l’Agència Tributària Valenciana i les seues unitats administratives
Article 9. Subdirecció General
Article 10. Departament de Gestió Tributària
Article 11. Departament d’Inspecció Tributària
Article 12. Departament de Recaptació
Article 13. Departament d’Informàtica Tributària
Article 14. Departament de Valoració
Secció tercera. La Secretaria General de l’Agència Tributària Valenciana i les seues unitats administratives
Article 15. Secretaria General
Article 16. El Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària
Article 17. El Servei de Contractació i Assumptes Generals
Article 18. El Servei de Recursos Humans
Secció quarta. Delegacions de l’Agència Tributària Valenciana a Alacant i Castelló
Article 19. Delegacions
Capítol IV. Planificació i programació de les activitats de l’Agència Tributària Valenciana
Article 20. Pla pluriennal de gestió
Article 21. Programa anual d’actuació
Capítol V. Règim jurídic i economicofinancer
Article 22. Règim jurídic
Article 23. Personal i mitjans materials
Article 24. Recursos econòmics
Article 25. Règim economicofinancer
Disposició transitòria primera. Funcions en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions, la seguretat de la informació i l’administració electrònica
Disposició transitòria segona. Oficines liquidadores de districte hipotecari
Disposició transitòria tercera. Efectivitat de les funcions dels òrgans i unitats de l’Agència Tributària Valenciana
Disposició derogatòria única. Derogacions normatives
Disposició final primera. Referències orgàniques i administratives anteriors
Disposició final segona. Modificacions en el Decret 130/2012, de 24 d’agost, del Consell, pel qual s’estableix l’organització de la seguretat de la informació de la Generalitat
Disposició final tercera. Modificacions en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament d’Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana
Disposició final quarta. Habilitació normativa.
Disposició final quinta. Entrada en vigor


PREÀMBUL

De conformitat amb el que es disposa en l’article 69 de l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana, l’article 54 de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d’organització de la Generalitat, va crear el Servei Tributari Valencià, amb la denominació d’Institut Valencià d’Administració Tributària. Aquesta denominació ha estat modificada per l’article 100 de la Llei 27/2018, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d’organització de la Generalitat, de manera que l’Institut esmentat passa a denominar-se Agència Tributària Valenciana. Així doncs, aquesta Agència és una entitat autònoma, de caràcter administratiu, adscrita a la conselleria competent en matèria d’hisenda. Al seu torn, l’Agència Tributària Valenciana gaudeix de personalitat jurídica pròpia, autonomia funcional i de gestió i té plena capacitat per a organitzar i exercir les funcions que se li atribueixen.
D’altra banda, la Llei 7/2014, en el preàmbul posa de manifest la necessitat que l’Administració tributària de la Generalitat compte amb un marc organitzatiu que permeta millorar la prestació del servei i la qualitat en l’atenció i assistència al contribuent; potencie la col·laboració i cooperació interadministrativa; i afronte adequadament la tasca de control i lluita contra la defraudació fiscal en l’àmbit dels tributs gestionats per la Generalitat; així com que coadjuve a aconseguir un grau satisfactori de suficiència financera i incremente l’eficàcia per a reunir els recursos necessaris per al sosteniment de les despeses públiques.
L’article 84 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributaria preveu l’organització de la competencia territorial en l’aplicació dels tributs.
Des de la posada en funcionament efectiu de l’Institut Valencià d’Administració Tributària, actualment denominat Agència Tributària Valenciana, esdevinguda l’1 de gener de 2016, després de l’aprovació de l’Ordre 4/2015, de 28 de desembre, de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic, és evident que aquesta entitat autònoma ha rebut impulsos organitzatius amb vista a la màxima eficàcia i eficiència en l’aplicació dels tributs competència de la Generalitat Valenciana.
Una d’aquestes fites va ser la modificació de l’Estatut regulador amb l’aprovació del Decret 167/2016, d’11 de novembre, del Consell, pel qual, bàsicament, es van efectuar canvis en l’estructura de l’actual Agència Tributària Valenciana encaminats a la millora en el desenvolupament de les funcions tributàries.
No obstant això, l’experiència acumulada en el dia a dia del funcionament de l’Agència aconsella un reforçament de l’estructura no merament tributària i un avanç en les modificacions operades en 2016.
En aquest sentit, les Corts Valencianes es van fer ressò de la necessitat del canvi en l’Estatut regulador de l’Agència Tributària Valenciana. Així, en la Resolució 1227/IX, de 14 de desembre de 2017, la cambra legislativa autonòmica va instar el Consell a «potenciar els departaments estructurals de la futura Agència Tributària Valenciana, en particular els d’informàtica i assumptes generals i pressupostaris» i a dotar-los dels «recursos humans amb adequada especialització professional de l’administració tributària de la Generalitat perquè de forma progressiva puguen assumir els serveis tributaris valencians, de forma directa, la realització de la totalitat de funcions que conformen l’aplicació dels tributs cedits i propis».
Lògicament, la dinamització i impuls de l’Agència Tributària Valenciana requereix una planificació estratègica de canvis organitzatius necessaris, que hauran de ser dotats de forma progressiva en un horitzó pluriennal, a la vista de l’escenari pressupostari de recursos limitats, per a aconseguir l’autonomia i independència funcionals de l’ens que li permeta assumir funcions tributàries fins ara delegades en altres administracions o col·laboradors tributaris, ja que, fins al moment, no era possible realitzar-les de forma directa per part de l’administració tributària autonòmica.
Ara bé, la millora en la prestació de les funcions d’aplicació dels tributs que està desenvolupant directament l’Agència, i l’assumpció de les funcions que fins ara no prestava directament, requereix, amb caràcter previ, l’adequació dels departaments i altres unitats administratives. En aquest sentit, es distingeixen dos àmbits d’actuació de l’Agència: un, l’específic de l’aplicació dels tributs, el cap administratiu del qual és la Subdirecció General; un altre, l’organitzatiu, que inclou les matèries d’assumptes generals, pressupostaris, contractació, recursos humans, etc., i a càrrec de la Secretaria General.
Depenent de la Direcció General, el Servei de Règim Jurídic és la unitat encarregada de coordinar amb l’Advocacia General de la Generalitat l’assistència jurídica necessària per a l’adequat exercici de les funcions de l’Agència.
Sota la dependència de la Subdirecció General, es crea l’Equip de Comunicació i Relacions Institucionals, com la unitat administrativa encarregada de les relacions ordinàries de l’Agència amb el ministeri competent en matèria d’hisenda, amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària o amb altres administracions tributàries autonòmiques, diputacions i ajuntaments. Alhora, serà l’interlocutor amb el Jurat Economicoadministratiu, el Tribunal Econòmic Administratiu Regional de la Comunitat Valenciana, el Tribunal Econòmic Administratiu Central i els tribunals de justícia.
Quant als diferents departaments amb funcions en l’aplicació dels tributs, la principal novetat consisteix en l’enfocament en la forma de treballar, ja que es creen equips de treball que permeten una major especialització, augment de l’eficiència i aprofitament de les economies d’escala.
Però sense cap dubte, la novetat major d’aquest decret és la creació del Departament d’Informàtica Tributaria, com la unitat que assumeix les funcions en matèria de tecnologies de la informació i tele-administració tributària. La creació d’aquest departament és una exigència per a poder garantir que l’Agència Tributària Valenciana puga portar l’aplicació dels tributs en règim de descentralització funcional, tal com exigeix l’article 69 de l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana, i puga realitzar la totalitat de les funcions que conformen l’aplicació dels tributs cedits i propis, tal com demana l’esmentada Resolució 1227/IX de les Corts Valencianes.
Cal recordar que l’Informe de fiscalització del compte general de la Generalitat, per a l’exercici 2016, quan es refereix a l’Institut Valencià d’Administració Tributària, actualment denominat Agència Tributària Valenciana, en la lletra b de les recomanacions s’advoca per «millorar la dotació informàtica dedicada a l’Institut» i que l’informe de la Inspecció General del Ministeri d’Hisenda i Funció Pública, relatiu a l’exercici 2016, recomana que l’Institut preveja «en la seua estructura orgànica, en la mesura que siga possible, l’adscripció a aquest d’un servei propi d’informàtica tributària».
D’altra banda, cal ressaltar que segons estableix la Llei 39/2015, en l’article 129, en l’exercici de la iniciativa legislativa i la potestat reglamentària, les administracions públiques actuaran d’acord amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència, i eficiència. Amb aquest decret d’Estatut regulador de l’Agència Tributària Valenciana es veuen complits tots aquests principis, ja que la creació de l’Agència exigeix l’assenyalada reorganització departamental prèvia.
Aquesta mesura redunda en l’interès general, ja que la millora en l’eficiència i eficàcia administratives derivades d’aquesta modificació normativa revertiran en un augment dels ingressos tributaris.
Alhora, aquest decret, en virtut del principi de proporcionalitat, conté la regulació imprescindible per a atendre la necessitat a cobrir amb la norma, després de constatar que no hi ha altres mesures menys restrictives de drets, o que imposen menys obligacions a les persones destinatàries.
D’acord amb el principi de seguretat jurídica, aquesta iniciativa normativa s’exerceix de manera coherent amb la resta de l’ordenament jurídic, nacional i de la Unió Europea. D’aquesta forma es pretén generar un marc normatiu estable, predictible, integrat, clar i de certitud, que facilite el seu coneixement i comprensió i, en conseqüència, l’actuació i presa de decisions de les persones i empreses.

Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de l’Administració de la Generalitat per a 2019.
En conseqüència, d’acord amb l’article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del conseller d’Hisenda i Model Econòmic i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del 18 de gener de 2019.


DECRETE

CAPÍTOL I
Objecte

Article 1. Objecte
L’objecte d’aquest decret és l’aprovació de l’Estatut de l’Agència Tributària Valenciana, que comprén l’estructura de l’Agència, la fixació de les funcions de cada departament i de les unitats administratives que en depenen, la planificació i programació de les seues activitats i el seu règim jurídic i economicoadministratiu.


CAPÍTOL II
Funcions de l’Agència Tributària Valenciana

Article 2. Funcions de l’Agència Tributària Valenciana
1. Corresponen a l’Agència Tributària Valenciana les competències en l’àmbit de la Generalitat relatives a l’aplicació dels tributs, l’exercici de la potestat sancionadora en matèria tributària i la funció revisora en via administrativa que concerneix les seues competències.
2. Sense perjudici de qualsevol altra funció que li puga atribuir l’ordenament jurídic, li correspon a l’Agència:
a) L’aplicació dels tributs estatals cedits, en els termes fixats en la legislació que regule la cessió; l’aplicació dels tributs propis de la Generalitat, en els termes establerts en la legislació que els regule, i l’aplicació dels recàrrecs autonòmics que puga establir la Generalitat sobre els tributs estatals, i, en particular:

1r. Exercir les funcions administratives en què consisteix la gestió tributària de conformitat amb el que s’estableix en l’article 117 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
2n. Exercir les funcions administratives en què consisteix la inspecció tributària de conformitat amb el que s’estableix en l’article 141 de la Llei general tributària.
3r. Exercir les funcions administratives conduents al cobrament dels deutes tributaris, d’acord amb el que s’estableix en l’article 160 de la Llei general tributària, sense perjudici de les funcions establides per la normativa d’hisenda pública de la Generalitat en matèria concursal de la persona titular de la conselleria competent en matèria d’hisenda.

b) La lluita contra el frau i l’evasió fiscal en l’àmbit dels tributs i recàrrecs l’aplicació dels quals li corresponga.
c) L’exercici de la potestat sancionadora en matèria tributària, relativa als tributs i recàrrecs l’aplicació dels quals li corresponga.
d) La recaptació en període executiu, i les compensacions i els ajornaments dels ingressos de dret públic de naturalesa no tributària de la Generalitat.
e) La revisió en via administrativa dels actes tributaris de competència de l’Agència, excepte les reclamacions economicoadministratives, la revisió dels actes nuls de ple dret i la declaració de lesivitat d’aquests actes.
f) El desenvolupament de la col·laboració social en l’aplicació dels tributs de competència de l’Agència.
g) El desenvolupament de campanyes informatives i divulgatives en matèria tributària, així com la informació i assistència a les persones contribuents, excepte la contestació a les consultes tributàries escrites a què es refereix l’article 88 de la Llei general tributària.
h) La col·laboració i coordinació amb altres administracions tributàries.
i) L’elaboració d’informes i estadístiques sobre resultats de la seua activitat i de drets liquidats i recaptats i previsions de liquidació i recaptació, o sobre qualsevol qüestió relativa a matèries de la seua competència, i la seua remissió a la conselleria competent en matèria d’hisenda a iniciativa pròpia o a sol·licitud de l’òrgan competent d’aquesta última.

j) Les funcions que, mitjançant llei, conveni, delegació de competències o encàrrec de gestió, se li atribuïsquen en relació amb els tributs i recursos de titularitat d’altres administracions públiques.
k) Les funcions en matèria de planificació, coordinació, autorització i control de les tecnologies de la informació i tele-administració, en l’àmbit de l’aplicació dels tributs.
CAPÍTOL III
Organització de l’Agència Tributària Valenciana

SECCIÓ PRIMERA
Òrgans de govern i estructura de l’Agència Tributària Valenciana

Article 3. Òrgans de govern de l’Agència Tributària Valenciana
Els òrgans de govern de l’Agència són la Presidència, el Consell Rector i la Direcció General.

Article 4. La Presidència
1. La Presidència de l’Agència Tributària Valenciana l’exerceix el titular de la conselleria competent en matèria d’hisenda.
2. Corresponen a la Presidència les funcions següents:
a) L’exercici de la representació institucional de l’Agència.
b) La signatura dels convenis en matèries que siguen competència de l’Agència.
c) L’acceptació de les delegacions de competències o encàrrecs de gestió de funcions d’altres administracions públiques o les seues entitats dependents en favor de l’Agència.
d) L’actuació com a òrgan de contractació, així com d’autorització, disposició de la despesa i ordenació dels pagaments corresponents de l’Agència.
e) L’exercici de les funcions previstes en l’apartat 3 de l’article 102 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d’ordenació i gestió de la funció pública valenciana per a la provisió dels llocs de subdirecció general, dels de direcció de departament i de la resta de lliure designació de l’estructura organitzativa de l’Agència.
f) Vetlar pel compliment dels objectius de l’entitat, impulsant i orientant l’actuació de la direcció.
g) Resoldre els procediments sobre responsabilitat patrimonial de l’Agència i el seu personal.
3. En cas de vacant, absència o malaltia, les funcions de la Presidència les exercirà la Vicepresidència del Consell Rector de l’Agència, la qual, al seu torn, serà suplida en aquestes funcions, en idèntics supòsits, per la mateixa persona que haja d’exercir la seua suplència en el Consell Rector, conforme al que es disposa en l’apartat 5 de l’article 5.

Article 5. El Consell Rector
1. El Consell Rector està integrat per:
a) La persona titular de la Presidència de l’Agència, que exercirà la Presidència del Consell Rector.
b) La persona titular de la secretaria autonòmica en matèria d’hisenda, que exercirà la Vicepresidència del Consell Rector. En el cas d’inexistència d’aquest òrgan en l’estructura de la conselleria competent en matèria d’hisenda, el lloc l’ocuparà la persona titular de la sotssecretaria d’aquesta conselleria.
c) La persona titular de la Direcció General o òrgan directiu competent en matèria de tributs de la conselleria amb competències en matèria d’hisenda i de la Direcció General d’aquesta Agència, que seran vocals nats.
d) Dos vocals electius designats per la persona titular de la conselleria competent en matèria d’hisenda, entre el personal funcionari de carrera del cos superior tècnic d’inspectors de tributs de l’Administració de la Generalitat.
e) La persona titular de la Presidència de l’Agència designarà, entre els vocals, a la persona que exercirà la Secretaria.
2. Són funcions del Consell Rector:
a) La proposta del pla pluriennal de gestió i del programa anual d’actuació de l’Agència, i el seguiment i control de la seua execució.
b) El control de la labor de direcció i gestió ordinària duta a terme per la Direcció General.
c) La proposta a l’òrgan competent de la Generalitat de l’oferta d’ocupació pública de llocs de treball adscrits a l’Agència.
d) L’aprovació de la proposta del pressupost anual de l’Agència.
e) L’aprovació dels comptes anuals de l’Agència.
f) Qualsevol altra que li atribuïsca l’ordenament jurídic.
3. Les funcions del Consell Rector no són susceptibles de delegació.
4. La Presidència del Consell Rector tindrà les funcions següents:
a) Exercir la representació del Consell Rector.
b) Acordar la convocatòria de les sessions ordinàries i extraordinàries i la fixació de l’ordre del dia, tenint en compte, si escau, les peticions dels altres persones membres formulades amb la suficient antelació.

c) Presidir les sessions, moderar el desenvolupament dels debats i suspendre’ls per causes justificades.
d) Visar les actes i certificacions dels acords de l’òrgan.
e) Exercir aquelles altres funcions inherents a la seua condició de Presidència que estiguen establertes per les normes generals que regulen el règim jurídic dels òrgans col·legiats en l’àmbit de les administracions públiques.
5. En casos de vacant, absència o malaltia, la persona titular de la Presidència del Consell Rector serà substituïda per la titular de la Vicepresidència, i si no n’hi ha, per la titular de la direcció general competent en matèria de tributs.
6. La Secretaria del Consell Rector tindrà les funcions següents:
a) Assistir a les reunions del Consell, amb veu i vot com a vocal.
b) Efectuar la convocatòria de les sessions del Consell per ordre de la persona que exerceix la Presidència, així com les citacions a les persones membres del Consell.
c) Preparar el despatx dels assumptes, i redactar i autoritzar les actes de les sessions.
d) Rebre els actes de comunicació de les persones membres amb el Consell, les notificacions, peticions de dades, rectificacions o qualsevol classe d’escrit que haja de conèixer.
e) Expedir certificacions de les consultes, dictàmens o acords adoptats pel Consell.
f) Qualsevol altra funció inherent a la seua condició que estiga establerta per la normativa que estableix el règim jurídic dels òrgans col·legiats en l’àmbit de les administracions públiques.
7. El funcionament i el règim aplicable al Consell Rector s’ajustarà a les normes següents, sense perjudici de l’aplicació de les normes generals que regulen el règim jurídic dels òrgans col·legiats en l’àmbit de les administracions públiques:
a) El Consell Rector s’haurà de reunir:
1r. De forma ordinària, en els casos següents:
U. Per a l’aprovació de la proposta del pressupost anual de l’Agència, del programa anual d’actuació i dels comptes anuals de l’exercici anterior, així com per a l’avaluació dels resultats del programa d’actuació de l’exercici anterior.
Dos. Per a l’aprovació de la proposta del pla pluriennal de gestió o de les seues pròrrogues.
Tres. Per a l’avaluació dels resultats d’aquest pla pluriennal.
2n. De forma extraordinària:
U. Quan ho considere necessari la Presidència, a instàncies de la Direcció General, per a l’aprovació de la proposta a l’òrgan competent de la Generalitat de l’oferta d’ocupació pública de llocs de treball adscrits a l’Agència.
Dos. En els altres casos que així ho considere oportú la Presidència del Consell Rector.
b) La convocatòria de les sessions, amb expressió de l’ordre del dia, serà acordada i notificada almenys amb 48 hores d’antelació a la data de realització de la sessió. En casos d’urgència justificada podrà convocar-se la sessió amb una antelació no inferior a 24 hores.
c) El quòrum per a la vàlida constitució del Consell Rector serà, almenys, el de la meitat de les seues persones membres, sempre que entre elles figure la persona titular de la Presidència, o qui la substituïsca, i la persona titular de la Secretaria, o qui la substituïsca.
d) Els acords del Consell Rector s’adoptaran per majoria de les seus persones membres, i, en cas d’empat, el titular de la Presidència podrà exercir el vot de qualitat.

Article 6. La Direcció General
1. La persona titular de la Direcció General de l’Agència Tributària Valenciana, amb rang de direcció general, serà nomenada i cessada pel Consell, a proposta de la Presidència de l’Agència, entre els funcionaris i les funcionàries de carrera pertanyents al cos superior tècnic d’inspectors de tributs de l’Administració de la Generalitat o al cos superior d’inspectors d’hisenda de l’Estat.
El nomenament de la persona titular de la Direcció General podrà recaure en la persona titular de la direcció general o òrgan competent en matèria de tributs de la conselleria amb competències en matèria d’hisenda, sempre que aquesta última reunisca les condicions esmentades en el paràgraf anterior.
2. La persona titular de la Direcció General serà la persona responsable de la direcció i gestió ordinària de l’Agència, i exercirà les competències inherents a aquesta direcció, en el marc de les directrius del pla pluriennal de gestió i del programa anual d’actuació, així com les que expressament li delegue la Presidència.
3. En particular, li correspon a la persona titular de la Direcció General:
a) L’exercici de la representació ordinària de l’Agència.
b) L’elaboració de les resolucions o instruccions sobre organització i funcionament efectiu de l’Agència, en desenvolupament del que es preveu en aquest Estatut.
c) Les relacions ordinàries amb altres òrgans de l’Administració autonòmica i amb altres administracions públiques o entitats públiques o privades. En particular, la participació ordinària, en representació de la Generalitat, en els òrgans de coordinació entre administracions tributàries en l’àmbit de l’aplicació dels tributs, quan no corresponguen a la persona titular de la conselleria competent en matèria d’hisenda.

d) L’exercici de la direcció superior del personal de l’Agència, i l’elaboració de les propostes en matèria de personal a l’òrgan competent de la Generalitat en matèria de funció pública, excepte la prevista en la lletra c de l’apartat 2 de l’article 5.
e) L’elaboració de l’avantprojecte de pressupost de l’Agència, per a la seua elevació al Consell Rector.
f) L’elaboració de la memòria justificativa i econòmica del pla pluriennal de gestió i del programa anual d’actuació i, a iniciativa pròpia o de la Subdirecció General, de les propostes de millora de la planificació i programació de les activitats de l’Agència, per a la seua elevació al Consell Rector.
g) L’elaboració de propostes de contractació, per a la seua elevació a la Presidència.
h) L’elaboració de propostes per a l’autorització i signatura de convenis amb altres entitats, i per a l’acceptació de les delegacions de competències o encàrrecs de gestió de funcions d’altres administracions públiques o les seues entitats dependents a favor de l’Agència, per a la seua elevació a la Presidència.
i) L’elaboració de propostes de resolució en matèria de responsabilitat patrimonial de l’Agència i el seu personal per a la seua elevació a la Presidència.
j) La proposta a la Presidència de provisió dels llocs amb rang de subdirector general i de la resta de lliure designació.
k) La contestació de les queixes pel funcionament dels serveis de l’Agència.
4. En cas de vacant, absència, o malaltia, les funcions de la Direcció General les exercirà la persona titular de la Subdirecció General.


Article 7. El Servei de Règim Jurídic
1. Depenent directament de la Direcció General, al Servei de Règim Jurídic, amb rang de direcció de servei, li correspondran les funcions següents:
a) Coordinar els assumptes que hagen de ser remesos i analitzats per l’Advocacia General de la Generalitat, en particular els relatius a la representació i defensa en judici de l’Agència davant qualssevol jurisdiccions i ordres jurisdiccionals o els relatius a la defensa d’autoritats i empleats públics de l’Agència, tant quan la persona defensada siga part passiva en el procediment com quan siga part activa, que derive de fets realitzats en l’exercici dels seus càrrecs, funcions o ocupacions.
b) La realització d’estudis i propostes sobre modificació de la normativa vigent.
c) L’emissió d’informes sobre la viabilitat jurídica dels projectes, plans i programes d’actuació.
d) La tramitació dels procediments de responsabilitat patrimonial.
e) La coordinació, supervisió i impuls en la tramitació dels convenis de col·laboració que haja de subscriure l’Agència Tributària Valenciana.

f) L’elaboració d’informes tècnics jurídics relatius a l’activitat competencial de l’Agència Tributària Valenciana.
g) Qualssevol altres que li siguen encomanades per la Direcció General.
Article 8. Estructura de l’Agència Tributària Valenciana
1. En l’exercici de les funcions que corresponen a l’Agència Tributària Valenciana, sota la dependència de la Direcció General, l’Agència s’estructura en una Subdirecció General, que exercirà les funcions de coordinació i supervisió dels departaments següents, els quals tenen el rang de subdirecció general:
a) Departament de Gestió Tributària.
b) Departament d’Inspecció Tributària.
c) Departament de Recaptació.
d) Departament d’Informàtica Tributaria.
e) Departament de Valoració.
2. La persona titular de la Subdirecció General serà nomenada entre el personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic d’inspectors de tributs de l’Administració de la Generalitat.
Les persones titulars de cadascuna de les direccions de departament seran nomenades entre el personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic d’inspectors de tributs de l’Administració de la Generalitat llevat que, per les funcions atribuïdes al lloc de treball, hagen de ser ocupades per personal del cos superior tècnic d’Enginyeria en Informàtica, del cos superior tècnic d’Enginyeria en Telecomunicacions, del cos superior tècnic d’Enginyeria Agrònoma de l’Administració de la Generalitat, del cos superior tècnic d’Arquitectura de l’Administració de la Generalitat o d’un altre cos del sector d’administració especial.

Sense perjudici de l’anterior, les persones titulars de les unitats administratives previstes en l’apartat 4 de l’article 9 i en els articles 10, 11 i 12 d’aquest reglament seran nomenades entre el personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic d’inspectors de tributs de l’Administració de la Generalitat.
Per a això, els corresponents llocs en la relació de llocs de treball de l’Agència Tributària Valenciana seran classificats amb el requisit de pertinença al cos superior tècnic d’inspectors de tributs de l’Administració de la Generalitat o, si escau, als altres cossos del sector d’administració especial referits en el paràgraf anterior.

3. En l’exercici de les funcions relatives als serveis generals o comuns de l’Agència, en particular en matèria de personal, pressupostària, de gestió econòmica i de contractació, la Direcció General comptarà amb l’assessorament i suport de la Secretaria General.
4. Sota la directa dependència de la persona titular de la Direcció General, i a l’efecte de la coordinació i control de les funcions de l’Agència en el seu respectiu àmbit territorial, hi haurà delegacions a Alacant i Castelló, amb rang de subdirecció general.
La persona titular de la Delegació serà nomenada entre el personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic d’inspectors de tributs de l’Administració de la Generalitat.

SECCIÓ SEGONA
La Subdirecció General de l’Agència Tributària Valenciana
i les seues unitats administratives

Article 9. Subdirecció General
1. Corresponen a la persona titular de la Subdirecció General les funcions següents:
a) Dirigir, controlar, coordinar i supervisar l’execució dels projectes, objectius o activitats que se li assignen, així com els departaments i altres unitats administratives que se li adscriuen en l’apartat 2 d’aquest article.
b) Assistir i assessorar la Direcció General per a l’adequat exercici de les funcions d’aquesta última, i, en particular, en relació amb els següents aspectes:
1r. L’elaboració de les instruccions sobre el funcionament efectiu de l’Agència.
2n. La iniciativa de propostes de planificació de la gestió de recursos informàtics i d’administració electrònica.
3r. Les altres que li encomane la Direcció General.
2. De la Subdirecció General dependran funcionalment les unitats administratives següents:
a) El Departament de Gestió Tributària
b) El Departament d’Inspecció Tributària
c) El Departament de Recaptació
d) El Departament d’Informàtica
e) El Departament de Valoració
f) L’Oficina de Qualitat i Estadístiques Tributàries
g) L’Equip de Comunicació i Relacions Institucionals
3. L’Oficina de Qualitat i Estadístiques Tributàries, amb rang de direcció de servei i competència en tot el territori de la Comunitat Valenciana, realitza les funcions següents, en l’àmbit de la gestió, recaptació i inspecció tributària:
a) El control d’eficàcia i eficiència dels diferents departaments de l’Agència i les seues unitats administratives.
b) La promoció de la implantació de programes de qualitat i avaluació dels resultats obtinguts, així com l’elaboració d’informes en aquesta matèria.
c) La tramitació i seguiment de les queixes i suggeriments de la ciutadania derivades del funcionament dels departaments de l’Agència.

d) L’estudi, disseny i proposta dels sistemes i procediments que s’hagen d’utilitzar en l’àmbit de les seues competències.
e) L’impuls a la millora contínua de processos i activitats de l’Agència, amb especial èmfasi en les propostes d’estratègies d’innovació tecnològica.
f) La promoció de la transparència en el desenvolupament de l’activitat estadística de l’Agència.
g) La realització d’informes estadístics periòdics de l’evolució de la recaptació.
h) L’elaboració de qualssevol altres indicadors i estadístiques de l’Agència.
i) La promoció, impuls i seguiment de les mesures d’índole tècnica o organitzatives necessàries per a garantir la seguretat de les dades de caràcter personal.
4. L’Equip de Comunicació i Relacions Institucionals, amb rang de direcció de servei, realitzarà les funcions següents:
a) La coordinació i desenvolupament de la planificació i de l’estratègia de comunicació de l’Agència Tributària Valenciana, incloent-hi el manteniment de la informació del portal tributari i d’altres instruments d’assistència, divulgació i informació en matèria tributària que depenguen de l’Agència.
b) La coordinació i desenvolupament de les relacions amb l’administració tributària de l’Estat, de les comunitats autònomes o dels ens locals, i, en general, les relacions institucionals.
c) Les relacions amb els tribunals o òrgans economicoadministratius o amb els jutjats i tribunals de justícia. En particular:
1r. La tramitació de les propostes d’interposició dels recursos que corresponguen en la via economicoadministrativa contra les resolucions del Tribunal Economicoadministratiu Regional de la Comunitat Valenciana o del Jurat Economicoadministratiu.
2n. La tramitació de la contestació a oficis o provisions judicials.

3r. La tramitació de les propostes dels recursos contenciosos administratius en matèria tributària.
d) Qualssevol altres que li siguen encomanades per la Direcció General.
5. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular de la Subdirecció General, aquesta se suplirà pels caps o caps de departament per l’ordre en què figuren en aquest Estatut.

Article 10. Departament de Gestió Tributària
1. L’exercici de les funcions administratives en què consisteix la gestió tributària el realitza, respecte a tot el territori de la Comunitat Valenciana, el Departament de Gestió Tributària. En particular, li corresponen les funcions següents:
a) La direcció, planificació, coordinació i control de les actuacions de l’Administració tributària en l’aplicació dels sistemes i procediments de gestió tributària que no estiguen atribuïts a altres departaments. A aquest efecte, es podran elaborar instruccions o altres mesures de difusió de criteris administratius que seran de compliment obligatori.

b) L’estudi, disseny i programació de les actuacions i procediments de gestió tributària.
c) L’elaboració de les directrius generals i línies d’actuació de gestió tributària per a la seua inclusió en el pla de control tributari, especialment, el disseny i la selecció de les campanyes de control extensiu.
d) La programació i coordinació de les campanyes de requeriments, així com de les funcions de verificació i control en via de gestió tributària.
e) Les actuacions de gestió, liquidació i imposició de sancions en relació amb els tributs la titularitat dels quals corresponga a l’Administració de la Generalitat, així com la resolució dels recursos que contra els actes administratius relatius a aquests tributs es formulen.
f) La planificació, coordinació i control de la informació i assistència tributària.
g) La formulació de propostes normatives en l’àmbit funcional de la gestió tributària per a la seua elevació a la Direcció General.
h) La formulació de les propostes d’interposició dels recursos que corresponguen en la via economicoadministrativa contra les resolucions del Tribunal Econòmic Administratiu Regional de la Comunitat Valenciana o del Jurat Economicoadministratiu.
i) La coordinació, control i impuls del funcionament de les seues unitats administratives.
j) Qualssevol altres que, en el marc de la Gestió Tributària, encomane al Departament la Direcció General o la Subdirecció General.

2. La direcció del Departament de Gestió Tributària estarà assistida per un cap o cap adjunt de departament, amb rang de direcció de servei, a qui correspondrà:
a) L’assistència i suport a la direcció del departament.
b) La coordinació, control i impuls del funcionament de les unitats administratives del departament que se li assignen.
c) L’anàlisi, estudi, proposta o resolució dels expedients administratius que li siguen encomanats per la direcció del Departament.

d) Aquelles altres funcions relacionades amb les de gestió tributària que li encomane la direcció del Departament.
3. El Departament de Gestió Tributària s’estructura en les unitats administratives següents, amb rang de direcció de servei:
a) Equip de Coordinació i Gestió Territorial.
b) Equip d’Informació i Assistència Tributària.
c) Equip de Verificació i Control Tributari a Alacant.
d) Equip de Verificació i Control Tributari a Castelló.
e) Equip de Verificació i Control Tributari a València.
4. Cada equip, en l’àmbit del Departament de Gestió Tributària, sota la dependència del seu titular s’integrarà per personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic d’inspectors de tributs de l’Administració de la Generalitat, al cos superior de gestió de tributs de l’Administració de la Generalitat i altre personal que a cada moment determine la direcció del Departament de Gestió Tributària. Aquest personal, en els termes establerts en la normativa tributària, serà considerat agent de l’autoritat en l’exercici de les seues funcions.
5. L’Equip de Coordinació i Gestió Territorial realitzarà les funcions següents:
a) La fixació de criteris en l’àmbit del Departament de Gestió Tributària.
b) La coordinació, impuls i unificació d’actuació aplicables a les actuacions i procediments de gestió tributària.
c) Aquelles altres funcions relacionades amb les de gestió tributària que li encomane la direcció del Departament de Gestió Tributària o la corresponent direcció adjunta al Departament.
6. L’Equip d’Informació i Assistència Tributària realitzarà les funcions següents:
a) La informació i assistència al contribuent a través dels mitjans i instruments corresponents, inclosa l’assistència telefònica i telemàtica al contribuent.
b) L’expedició de certificats acreditatius de la presentació de declaracions dels tributs.
c) La informació als obligats tributaris sobre l’estat de tramitació d’expedients en què resulten interessats.
d) En relació amb les campanyes anuals de declaració de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques:
1r. La planificació i desenvolupament de la participació de l’Agència.
2n. La col·laboració activa amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària en l’àmbit de les seues competències.
3r. La programació, coordinació i preparació d’informes i estadístiques.
e) Aquelles altres funcions relacionades amb les de gestió tributària que li encomane la direcció del Departament de Gestió Tributària o la corresponent direcció adjunta al Departament.
7. Els Equips de Verificació i Control Tributari realitzaran les funcions següents:
a) La gestió i liquidació, així com la resolució dels recursos de reposició contra actes dictats en l’exercici d’aquestes funcions.
b) La resolució dels procediments d’imposició de sancions tributàries.
c) Aquelles altres funcions relacionades amb les de gestió tributària que els encomane la direcció del Departament de Gestió Tributària o la corresponent direcció adjunta al Departament.
8. Per resolució de la Direcció General de l’Agència es desenvoluparà el que es preveu en aquest article i, en particular, la composició, identificació i àmbit territorial de les figures tributàries en l’àmbit dels Equips de Verificació i Control Tributari.
9. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular del Departament de Gestió Tributària, aquesta se suplirà pel cap o cap adjunt de departament o, si no n’hi ha, per la persona que determine el director general.

Article 11. Departament d’Inspecció Tributària
1. L’exercici de les funcions administratives en què consisteix la inspecció tributària el realitza, respecte a tot el territori de la Comunitat Valenciana, el Departament d’Inspecció Tributària. En particular, li corresponen les funcions següents:
a) L’elaboració del Pla d’actuacions inspectores, per a la seua elevació a la superior aprovació de la Direcció General.
b) El control i la responsabilitat del compliment dels plans i objectius del Departament.
c) La direcció, supervisió i coordinació de les actuacions i activitats de les unitats administratives del Departament.
d) L’assignació d’expedients a les unitats administratives del Departament.
e) La pràctica de les actuacions de comprovació i investigació, l’aprovació dels actes administratius de liquidació tributària que se’n deriven i la resolució dels expedients sancionadors corresponents, així com la resolució dels recursos de reposició interposats contra aquells.

f) La tramitació dels expedients de delicte fiscal, elevant a la Direcció General la proposta que, si escau, pertoque.
g) La realització de les actuacions d’estudi, informe i assessorament en qüestions de la seua competència.
h) La formulació de propostes normatives en l’àmbit funcional de la inspecció tributària per a la seua elevació a la Direcció General.
i) Qualssevol altres que, en el marc de la inspecció tributària, encomane al Departament la Direcció General o la Subdirecció General.

2. La direcció del Departament d’Inspecció Tributària estarà assistida per un cap o cap adjunt de departament, amb rang de direcció de servei, a qui correspondrà:
a) L’assistència i suport a la direcció del departament.
b) La coordinació, control i impuls del funcionament de les diferents unitats administratives del departament.
c) L’anàlisi, estudi, proposta o resolució dels expedients administratius que li siguen encomanats per la direcció del Departament.

d) Aquelles altres funcions relacionades amb les d’inspecció tributària que li encomane la direcció del Departament.
3. El Departament d’Inspecció Tributària s’estructura en les unitats administratives següents, amb rang de direcció de servei:
a) Oficina Tècnica d’Inspecció Tributària.
b) L’Equip d’Inspecció Alacant 1.
c) L’Equip d’Inspecció Alacant 2.
d) L’Equip d’Inspecció Castelló.
e) L’Equip d’Inspecció València 1.
f) L’Equip d’Inspecció València 2.
g) L’Equip d’Inspecció València 3.
h) L’Equip d’Inspecció València 4.
4. L’Oficina Tècnica d’Inspecció Tributària exerceix les funcions següents:
a) L’anàlisi, estudi i proposta de resolució dels expedients administratius que li siguen encomanats per la direcció del Departament d’Inspecció Tributària. En particular, els relatius als recursos i reclamacions interposats, sol·licituds de devolució i altres qüestions referents a la revisió en via administrativa.
b) La supervisió de les propostes de resolució de les actes amb acord o de conformitat.
c) L’elevació de les propostes de resolució de les actes de disconformitat.
d) L’execució de les resolucions de revisió en via administrativa i de les resolucions judicials.
5. Els Equips d’Inspecció Tributària:
a) Sota la dependència de les seus persones titulars s’integraran per personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic d’inspectors de tributs de l’Administració de la Generalitat, al cos superior de gestió de tributs de l’Administració de la Generalitat i altre personal que a cada moment determine la direcció del Departament d’Inspecció Tributària. Aquest personal, de conformitat amb la normativa tributària, tindrà la condició de personal inspector i serà considerat agent de l’autoritat en l’exercici de les seues funcions.
b) Exerciran les funcions següents:
1r. La pràctica de les actuacions de comprovació i investigació o de comprovació limitada i la instrucció dels expedients sancionadors que se’n deriven.
2n. La formulació de propostes per a la seua elevació a la direcció del Departament d’Inspecció Tributària.
3r. L’elaboració d’informes que siguen preceptius, se sol·liciten per altres òrgans o unitats administratives o resulten necessaris per a l’exercici de les funcions que tinguen encomanades.
4t. Les actuacions de col·laboració amb òrgans o serveis de les administracions públiques.
6. Per resolució de la Direcció General de l’Agència es desenvoluparà el que es preveu en aquest article i, en particular, la composició, competència, identificació de les figures tributàries i subscripció de documents pels Equips d’Inspecció Tributària.
7. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular del Departament d’Inspecció Tributària, aquesta se suplirà pel cap o cap adjunt de departament o, si no n’hi ha, per la persona que determine el director general.

Article 12. Departament de Recaptació
1. L’exercici de les funcions administratives en què consisteix en la recaptació el realitza, respecte a tot el territori de la Comunitat Valenciana, el Departament de Recaptació. En particular, li corresponen les funcions següents:
a) La iniciació de procediments sancionadors i la imposició de sancions derivades d’actuacions de gestió recaptatòria.
b) La resolució de les terceries que puguen promoure’s en el procediment de constrenyiment.
c) El dictat de l’acte de derivació de responsabilitat solidària o subsidiària, i la gestió recaptatòria enfront de successors.
d) La resolució dels recursos de reposició interposats contra els seus actes administratius.
e) L’elaboració del Pla d’actuacions en matèria de recaptació per a la seua elevació a la superior aprovació de la Direcció General, així com el control de la seua execució.
f) La fixació de directrius, supervisió i, si escau, formulació de propostes de resolució, en relació amb l’exercici de les competències en matèria de recaptació.
g) La prestació d’assistència i coordinació del funcionament de les unitats administratives dependents del Departament de Recaptació.

h) Les funcions atribuïdes a altres òrgans i unitats de recaptació quan no existisquen i en els casos de vacant, absència o malaltia de la persona titular.
i) La formulació de propostes normatives en l’àmbit funcional de la recaptació per a la seua elevació a la Direcció General.
j) La defensa dels drets de cobrament de la hisenda pública valenciana que es troben subjectes a procés concursal i corresponguen a l’àmbit competencial propi de l’Agència Tributària Valenciana. En particular, exercici del dret d’abstenció, subscripció d’acords pels quals s’establisquen condicions singulars de pagament o de convenis, així com compensació de crèdits de la hisenda pública.
k) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació, encomane al Departament la Direcció General o la Subdirecció General.
2. La direcció del Departament de Recaptació estarà assistida per un cap o cap adjunt de departament, amb rang de direcció de servei, a qui correspondrà:
a) L’assistència i suport a la direcció del departament.
b) La coordinació, control i impuls del funcionament de les diferents unitats administratives del departament.
c) L’anàlisi, estudi, proposta o resolució dels expedients administratius que li siguen encomanats per la direcció del Departament.

d) Quantes altres funcions relacionades amb les de recaptació se li encomanen per la direcció del Departament.
3. El Departament de Recaptació s’estructura en les unitats administratives següents, amb rang de direcció de servei:
a) Equip de Recaptació Executiva a Alacant.
b) Equip de Recaptació Executiva València 1.
a) Equip de Recaptació Executiva València 2.
b) Equip de Seguiment i Control d’Ingressos.
c) Equip de Tramitació d’Expedients Rellevants.
4. Cada equip, en l’àmbit del Departament de Recaptació, sota la dependència del seu titular s’integrarà per personal que tinga la condició de funcionari o funcionària de carrera pertanyent al cos superior tècnic d’inspectors de tributs de l’Administració de la Generalitat, al cos superior de gestió de tributs de l’Administració de la Generalitat i altre personal que a cada moment determine la direcció del Departament de Recaptació. Aquest personal, en els termes establerts en la normativa tributària, serà considerat agent de l’autoritat en l’exercici de les seues funcions.
5. Els Equips de Recaptació Executiva exerceixen les funcions següents:
a) El dictat de provisions de constrenyiment, liquidació de recàrrecs i interessos del procediment de constrenyiment.
b) El dictat dels actes necessaris per a l’alienació de béns embargats o per a l’execució de garanties.
c) La realització de requeriments d’informació i el dictat dels actes d’execució durant el desenvolupament del procediment de constrenyiment.
d) L’adopció de mesures cautelars en els termes establerts en l’article 81 de la Llei general tributària.
e) L’acord de declaració de crèdits incobrables, de conformitat amb el que s’estableix en l’article 173 de la Llei general tributària.
f) La resolució dels recursos de reposició interposats contra els seus actes administratius; així com l’execució de les resolucions de revisió en via administrativa i de les resolucions judicials.
g) La resolució de les sol·licituds de suspensió de l’execució de l’acte impugnat, així com el dictat dels actes de liquidació d’interessos suspensius de la seua competència
h) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació autonòmica, els atribuïsca la normativa legal, reglamentària o altres disposicions que siguen aplicables, o els encomane la direcció del Departament de Recaptació.
6. L’Equip de Seguiment i Control d’Ingressos exerceix les funcions següents:
a) L’assistència i tutela, en matèria de recaptació, als centres gestors d’ingressos de dret públic diferents dels tributs cedits.
b) L’expedició de certificats acreditatius d’estar al corrent en el compliment d’obligacions tributàries amb la hisenda pública autonòmica.
c) La resolució de les peticions de compensació de deutes en període voluntari o en executiva, així com el dictat dels actes de compensació d’ofici en executiva.
d) La tramitació i resolució del procediment per al reconeixement del dret a la devolució d’ingressos indeguts en els supòsits de l’article 221 de la Llei general tributària.
e) La resolució d’expedients de reembossament del cost de les garanties constituïdes per a suspendre l’execució d’un acte o per a ajornar o fraccionar el pagament d’un deute, si aquest acte o deute és declarat improcedent per sentència o resolució administrativa ferma.
f) La resolució de sol·licituds d’ajornament o fraccionament.
g) La tramitació i resolució de les sol·licituds de pagament en espècie.
h) La resolució dels recursos de reposició interposats contra els seus actes administratius; així com l’execució de les resolucions de revisió en via administrativa i de les resolucions judicials.
i) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació autonòmica, li atribuïsca la normativa legal, reglamentària o altres disposicions que siguen aplicables, o li encomane la direcció del Departament de Recaptació.
7. L’Equip de Tramitació d’Expedients Rellevants exerceix les funcions següents:
a) La defensa dels drets de cobrament de la hisenda pública valenciana que es troben subjectes a procés concursal que corresponguen a l’àmbit competencial propi de l’Agència Tributària Valenciana. En particular, certificació de deutes, proposta d’exercici del dret d’abstenció, proposta per a la subscripció d’acords pels quals s’establisquen condicions singulars de pagament o de convenis, així com proposta per a acordar la compensació de crèdits de la hisenda pública.

b) La resolució dels recursos de reposició interposats contra els seus actes administratius; així com l’execució de les resolucions de revisió en via administrativa i de les resolucions judicials.
c) Qualssevol altres que, en el marc de la recaptació autonòmica, li atribuïsca la normativa legal, reglamentària o altres disposicions que siguen aplicables, o li encomane la direcció del Departament de Recaptació.
8. Per resolució de la Direcció General de l’Agència es desenvoluparà el que es preveu en aquest article i, en particular, la composició, competència i identificació de les figures tributàries en l’àmbit dels Equips de Recaptació Executiva.
9. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular del Departament de Recaptació, aquesta se suplirà pel cap o cap adjunt de departament o, si no n’hi ha, per la persona que determine la Direcció General.

Article 13. Departament d’Informàtica Tributària
1. El Departament d’Informàtica Tributària exerceix les funcions en l’àmbit de les tecnologies de la informació i tele-administració en matèria tributària. En particular, li corresponen les funcions següents:

a) La direcció, planificació i coordinació de les actuacions de les unitats administratives del Departament.
b) Coordinar el sistema per a l’atenció a les persones usuàries dels departaments i unitats administratives de l’Agència Tributària Valenciana, de les TIC i a les seues necessitats per al desenvolupament del seu treball, així com realitzar la gestió, manteniment i administració del material informàtic que conforma el seu lloc de treball, tant en la part de maquinari, com de programari.
c) Gestionar, mantindre, evolucionar i administrar la infraestructura de computació bàsica que sustenta les aplicacions i serveis de tecnologies de la informació i les comunicacions per a la gestió interna de l’Agència.
d) La definició, implementació, control i manteniment actualitzat dels plans d’actuació que garantisquen la recuperació dels serveis informàtics, dins dels terminis establerts, en cas de fallada total o parcial de la infraestructura tecnològica que utilitzen.
e) Proveir, gestionar i administrar les infraestructures de comunicacions, cablejades i sense fils, en les seus de l’Agència.
f) Promoure, coordinar, gestionar i implementar els procediments operatius, mesures i controls de seguretat dels sistemes d’informació concordes al compliment dels nivells requerits segons l’Esquema Nacional de Seguretat i la normativa de protecció de dades, així com la implantació i compliment de la Política de Seguretat de la Generalitat establint mesures de seguretat física i lògica i els criteris d’accés a les xarxes des d’ordinadors portàtils i altres dispositius mòbils, en coordinació amb els òrgans administratius competents en matèria de seguretat i qualitat en l’àmbit de les tecnologies de la informació i les comunicacions.
g) El manteniment de la base de dades de persones contribuents i obligacions tributàries així com la captació i tractament informàtic de dades amb transcendència fiscal procedents del compliment d’obligacions de col·laboració amb l’Administració tributària dels sectors públic i privat.
h) Realitzar la definició, desenvolupament, implantació i manteniment de les aplicacions del catàleg en matèria de gestió de tributs, possibilitant la integració amb aquestes d’altres sistemes d’informació de la Generalitat, així com qualsevol altre sistema corporatiu que puga necessitar-se per a l’activitat pròpia de les matèries i les homologacions dels sistemes.
i) L’organització i custòdia dels arxius electrònics corporatius de documents electrònics que formen part d’expedients administratius.

j) En el seu àmbit de competències i funcions, vetlar per la integritat, veracitat i actualització de la informació i els serveis als quals pot accedir-se a través del portal tributari de l’Agència, així com la definició, programació i el manteniment corresponents a les actuacions automatitzades de l’Agència.
k) Implantar les mesures necessàries per a garantir la interoperabilitat exigibles als sistemes d’informació de la Generalitat i en les relacions amb les altres administracions i amb la ciutadania per mitjans electrònics, d’acord amb l’Esquema Nacional d’Interoperabilitat i amb l’Esquema Nacional de Seguretat.
l) Efectuar el suport tècnic per a l’elaboració de directrius i requisits tecnològics associats als procediments i normativa pròpia en matèria de tributs.
Totes les funcions esmentades anteriorment es realitzaran seguint els estàndards, criteris i recomanacions, tant tecnològiques i d’utilització com de metodologia, seguretat i qualitat, establertes per l’òrgan administratiu que tinga assignades les competències horitzontals en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions en la Generalitat, així com en estreta col·laboració amb les unitats administratives d’aquest òrgan que tinguen cadascuna de les competències TIC en concret.
2. La direcció del Departament d’Informàtica Tributària estarà assistida per un cap o cap adjunt de departament, amb rang de direcció de servei, a qui correspondrà:
a) L’assistència i suport a la direcció del departament.
b) La coordinació, control i impuls del funcionament de les unitats administratives que determine la direcció del Departament.
c) L’anàlisi, estudi, proposta o resolució de les actuacions que li siguen encomanades per la direcció del Departament.
d) Aquelles altres funcions que li encomane la direcció del Departament.
3. El Departament d’Informàtica Tributària s’estructura en les unitats administratives següents, amb rang de direcció de servei:
a) Servei d’Informàtica d’Aplicació dels Tributs.
b) Servei de Tele-administració.
c) Servei de Qualitat, Seguretat i Atenció al Lloc de treball.
d) Servei de Sistemes, Producció i Comunicacions.
4. El Servei d’Informàtica d’Aplicació dels Tributs exerceix les funcions relatives a les aplicacions del catàleg en matèria de gestió dels expedients tributaris, gestió recaptatòria i qualsevol altra funció que li encomane la direcció del Departament.
5. El Servei de Tele-administració exerceix les funcions relatives a les aplicacions del catàleg en matèria de tele-administració tributària, homologacions i qualsevol altra funció que li encomane la direcció del Departament.
6) El Servei de Qualitat, Seguretat i Atenció al Lloc de Treball exerceix les funcions relatives a la qualitat i la seguretat dels sistemes d’informació i la gestió del material informàtic que conforma el lloc de treball i qualsevol altra funció que li encomane la direcció del Departament.
7) El Servei de Sistemes, Producció i Comunicacions exerceix les funcions relatives a la gestió i administració de les infraestructures de computació bàsica, de les infraestructures de comunicacions i qualsevol altra funció que li encomane la direcció del Departament.

8. Per resolució de la Direcció General de l’Agència es desenvoluparà el que es preveu en aquest article.

Article 14. Departament de Valoració
1. La comprovació de valors prevista en l’article 57 de la Llei general tributària, excepte en el cas de béns, drets o altres elements determinants de l’obligació tributària, que per la seua naturalesa puga ser exercida per personal funcionari del cos superior tècnic d’inspectors de tributs de l’Administració de la Generalitat o del cos superior de gestió de tributs de l’Administració de la Generalitat, la realitza, respecte a tot el territori de la Comunitat Valenciana, el Departament de Valoració. En particular, li corresponen les funcions següents:

a) La proposició de criteris tècnics en matèria de valoració de béns a efectes fiscals. Així mateix, una vegada establerts, el seu seguiment i impuls, i proposar els canvis que s’estimen convenients.
b) La proposta i seguiment de les instruccions de la Direcció General o de la Subdirecció General, quant a matèries de valoració de béns a efectes fiscals.
c) La coordinació dels mitjans materials i humans de les unitats administratives del Departament de Valoració.
d) Qualssevol altres que, en l’àmbit de la valoració de béns, li siguen encomanades per la Direcció General o per la Subdirecció General.

2. Per al desenvolupament de les seues competències el Departament de Valoració s’estructura en les unitats administratives següents, amb rang de direcció de servei:
a) El Servei de Valoració a Alacant.
b) El Servei de Valoració a Castelló.
c) El Servei de Valoració a València.
d) El Servei d’Estudis i Planificació.
3. Els serveis de valoració tenen les funcions següents:
a) La comprovació de valors per algun dels mitjans de valoració previstos en l’article 57 de la Llei general tributària.
b) La informació amb caràcter previ prevista en l’article 90 de la Llei general tributària.
c) Les valoracions previstes en l’article 91 de la Llei general tributària.
d) Qualsevol altres funcions que els encomane la direcció del Departament.
4. El Servei d’Estudis i Planificació té les funcions següents:

a) La proposició de criteris tècnics en matèria de valoració a efectes fiscals.
b) La proposta i seguiment de les instruccions relatives a la valoració a efectes fiscals.
c) Qualsevol altres funcions que li encomane la direcció del Departament.
5. Per resolució de la Direcció General de l’Agència es desenvoluparà el que s’estableix en aquest article.
6. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular del Departament de Valoració, aquesta se suplirà per la persona titular del Servei d’Estudis i Planificació o, si no n’hi ha, per la persona que determine la Direcció General.

SECCIÓ TERCERA
La Secretaria General de l’Agència Tributària Valenciana
i les seues unitats administratives

Article 15. Secretaria General
1. Sota la dependència de la Direcció General, la Secretaria General, amb rang de subdirecció general, dirigeix, controla, coordina i supervisa l’execució dels projectes, objectius i activitats que se li assignen, així com les unitats administratives que se li adscriuen en l’apartat 2 d’aquest article. En particular, li corresponen les funcions següents:

a) L’elaboració de l’avantprojecte de pressupost de l’Agència, el seguiment i control de la seua execució, i la proposta de modificacions pressupostàries.
b) La gestió econòmica i pressupostària, i de la comptabilitat, tresoreria i gestió de pagaments.
c) L’elaboració de la informació comptable necessària per a la rendició de comptes anuals, així com el subministrament d’informació econòmica i comptable als òrgans de control intern i extern.
d) La coordinació i seguiment de les diferents caixes pagadores, així com la comptabilització dels comptes justificats dels fons de caixa fixa.

e) La gestió de despeses de personal i la tramitació de les incidències de nòmina.
f) La custòdia i manteniment dels expedients de personal.
g) La tramitació dels expedients de reintegrament i de compensació de deutes per errors materials en la nòmina del personal.
h) L’assistència i assessorament a la Direcció General per a l’adequat exercici de les funcions d’aquesta última, i, en particular, en relació amb els següents aspectes:
1r. L’elaboració de les instruccions sobre funcionament efectiu de l’Agència.
2n. La subscripció de convenis amb altres entitats, i l’acceptació de les delegacions de competències o encàrrecs de gestió de funcions d’altres administracions públiques o les seues entitats dependents a favor de l’Agència.
3r. La resolució d’assumptes relatius a la direcció de personal de l’Agència.
4t. La iniciativa de proposta de millores en la planificació i programació de les activitats de l’Agència.
i) Les altres funcions enumerades en les unitats administratives que depenen funcionalment de la Secretaria General, sobre les quals exercirà la direcció, control, coordinació i supervisió.
j) Qualssevol altres que li encomane la Direcció General.
3. A la província d’Alacant i a la de Castelló, la Secretaria General estarà assistida per un cap o cap adjunt, amb rang de direcció de servei, a qui correspondrà en el seu àmbit territorial corresponent:

a) L’assistència i suport a la Secretaria General.
b) La coordinació, control i impuls del funcionament de les diferents unitats administratives de la Secretaria General.
c) L’anàlisi, estudi, proposta o resolució dels expedients i actuacions que li siguen encomanades per la Secretaria General.
d) Aquelles altres funcions que li encomane la Secretaria General.

4. De la Secretaria General dependran funcionalment les unitats administratives següents, amb rang de direcció de servei:
a) Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària.
b) Servei de Contractació i Assumptes Generals.
c) Servei de Recursos Humans.
3. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular de la Secretaria General, aquesta se suplirà per la persona titular del Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària, o si no n’hi ha, per la persona que determine el director general.

Article 16. El Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària
1. Les funcions corresponents als assumptes econòmics, financers i pressupostaris de l’Agència seran desenvolupades, en tot el territori de la Comunitat Valenciana i sota la direcció de la Secretaria General, pel Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària.
2. El Servei de Gestió Econòmica i Pressupostària és la unitat competent en matèria de planificació, programació, execució i control del pressupost, gestió del patrimoni, comptabilitat, tresoreria i gestió de pagaments. En particular li correspon:
a) Control, i seguiment de l’execució pressupostària i les seues modificacions.
b) Gestió de les despeses i ingressos de l’Agència.
c) Elaboració de l’avantprojecte de pressupostos de l’Agència Tributària Valenciana.
d) Supervisió de l’activitat de gestió econòmica i pressupostària i elaboració de la informació econòmica i pressupostària necessària per a la presa de decisions i la gestió dels òrgans directius i unitats administratives de l’Agència Tributària Valenciana.
e) Elaboració de la informació comptable necessària per a la rendició dels comptes anuals de l’Agència Tributària Valenciana i el subministrament d’informació comptable als òrgans de fiscalització corresponents.
f) Coordinar i elaborar la informació econòmica que sol·liciten la Sindicatura de Comptes, la Intervenció General, la Intervenció General de l’Administració de l’Estat o altres òrgans superiors.
g) Gestió de la Tresoreria de l’Agència Tributària Valenciana, assegurant l’ingrès dels seus drets i el compliment de les seues obligacions de pagament.
h) Gestió i administració dels recursos financers de l’organisme, tant per operacions pressupostàries com extrapressupostàries.
i) Coordinació de les diferents caixes pagadores de l’Agència Tributària Valenciana, així com el seguiment i comptabilització dels comptes justificatius dels fons de caixa fixa gestionats per aquestes.
j) Gestió dels reintegraments de despeses producte de l’execució pressupostària i el seu seguiment i control en funció de l’origen dels fons que els financen.
k) Gestió dels dèbits a càrrec de tercers i compensacions de deutes amb tercers.
l) Planificació, gestió i supervisió econòmica de la despesa corrent i d’inversió de naturalesa horitzontal i compartida, relatiu a les diferents unitats administratives de l’Agència Tributària Valenciana.
m) Tramitar i efectuar les gestions encaminades a fer complir degudament l’execució de sentències i altres resolucions judicials, les decisions de les quals condemnen l’Agència Tributària Valenciana al pagament de quantitat líquida.
n) Tramitació comptable de les adquisicions de béns immobles i vehicles, així com la gestió dels tributs municipals relatius als béns immobles i vehicles propietat de l’Agència Tributària Valenciana.

o) Gestió de les amortitzacions i llicències administratives per a la realització de les inversions, seguiment administratiu i econòmic de les certificacions d’obra, així com de la resta de contractes auxiliars associats a les obres, i dels tributs municipals derivats de les autoritzacions i llicències administratives per a la seua realització.
p) La formalització dels ingressos de la Tresoreria de la Generalitat, i les seues incidències, gestionades a través de les aplicacions dependents de l’Agència Tributària Valenciana.
q) Qualssevol altres que, en l’àmbit de les seues competències, li siguen encomanades per la Direcció General o per la Secretaria General.

Article 17. El Servei de Contractació i Assumptes Generals
1. Les funcions corresponents a la contractació i els assumptes generals de l’Agència seran desenvolupades, en tot el territori de la Comunitat Valenciana i sota la direcció de la Secretaria General, pel Servei de Contractació i Assumptes Generals.
2. Són funcions del Servei de Contractació i Assumptes Generals:
a) Analitzar, dissenyar, determinar i ordenar els criteris en relació amb les contractacions.
b) Estudiar, preparar, formalitzar, portar el seguiment de la seua execució i liquidació dels expedients de contractació.
c) Assessorament als òrgans de contractació i assistència tècnica a la mesa de contractació de l’Agència Tributària Valenciana.
d) Tramitar la contractació derivada dels acords marc formalitzats per la Central de Compres de la Generalitat.
e) Elaborar els informes i les propostes en relació amb l’activitat contractual.
f) Gestionar i supervisar els assumptes generals i les dependències comunes, així com el règim interior, manteniment d’instal·lacions, organització i assumptes generals i les dependències comunes.
g) Realitzar estudis i propostes en relació amb l’organització dels assumptes generals de l’Agència Tributària Valenciana.
h) Direcció, organització i coordinació del personal subaltern.
i) Gestionar el Registre General de l’Agència Tributària Valenciana i coordinar la resta d’unitats registrals.
j) Organitzar i gestionar l’Arxiu General de l’Agència Tributària Valenciana.
k) Efectuar la gestió patrimonial dels béns mobles i immobles adscrits a l’Agència Tributària Valenciana i qualsevol altra funció relativa al patrimoni, sense perjudici de les competències que tinga atribuïdes la conselleria competent en aquesta matèria.
l) Qualssevol altres que, en l’àmbit de les seues competències, li siguen encomanades per la Direcció General o per la Secretaria General.

Article 18. El Servei de Recursos Humans
1. Les funcions corresponents a la planificació i gestió dels recursos humans de l’Agència seran desenvolupades, en tot el territori de la Comunitat Valenciana i sota la direcció de la Secretaria General, pel Servei de Recursos Humans.
2. Són funcions del Servei de Recursos Humans:
a) Els estudis sobre la plantilla de les diferents unitats de l’Agència Tributària Valenciana i la proposta de modificació de les relacions de llocs de treball.
b) La tramitació de les incidències en nòmina i situacions administratives del personal.
c) La tramitació de les reclamacions prèvies, recursos en matèria de personal i procediments disciplinaris.
d) La tramitació de les llicències, vacances, permisos i l’exercici del control de l’horari i de l’absentisme justificat i injustificat i seguiment dels processos d’incapacitat temporal.
e) La custòdia i el manteniment dels expedients de personal.
f) La col·laboració en la planificació i execució dels plans de formació del personal, en coordinació amb els plans desenvolupats pel departament de la Generalitat competent en la matèria.
g) La tramitació dels expedients de reintegrament i de compensació de deutes per errors materials en la nòmina del personal.
h) L’administració i càlcul de la nòmina del personal de l’Agència Tributària Valenciana, gestió, control i proposta de pagament de les assegurances socials, MUFACE, i drets passius i altres retencions salarials.
i) La col·laboració en les convocatòries de concursos de trasllats en l’àmbit de l’Agència, així com donar suport tècnic i administratiu a les comissions avaluadores d’aquests.
j) La col·laboració en les convocatòries de lliure designació en l’Agència.
k) Qualssevol altres que, en l’àmbit de les seues competències, li siguen encomanades per la Direcció General o per la Secretaria General.

SECCIÓ QUARTA
Delegacions de l’Agència Tributària Valenciana
a Alacant i Castelló

Article 19. Delegacions
1. En l’àmbit provincial d’Alacant i Castelló hi haurà una Delegació de l’Agència Tributària Valenciana, amb rang de subdirecció general.

2. La persona titular de la Delegació, en el seu corresponent àmbit territorial, exercirà les funcions següents:
a) Les relacions ordinàries amb altres òrgans de l’Administració autonòmica i amb altres administracions públiques o entitats públiques o privades.
b) La coordinació i control de les funcions atribuïdes a les diferents unitats administratives de l’Agència, quan compten amb personal en el corresponent àmbit provincial
c) Qualssevol altres que, en l’àmbit de les seues competències, li siguen encomanades per la Direcció General.
3. En el cas que les funcions encomanades per la Direcció General corresponguen a funcions pròpies de les unitats administratives en les quals s’estructura un Departament, les persones titulars de la Delegació, en l’exercici d’aqueixes funcions, dependran funcionalment de les direccions del corresponent departament.

CAPÍTOL IV
Planificació i programació de les activitats
de l’Agència Tributària Valenciana

Article 20. Pla pluriennal de gestió
1. El Pla pluriennal de gestió de l’Agència haurà de determinar com a mínim, amb referència a un termini de vigència de 3 a 5 exercicis, el següent:
a) La definició de l’orientació estratègica i dels criteris d’actuació de l’Agència, i la fixació dels objectius operatius i prioritats del període en els diferents àmbits d’aplicació dels tributs, amb especial atenció al control tributari, la prevenció i lluita contra el frau fiscal, la informació i assistència al contribuent, i la innovació tecnològica.

b) L’establiment dels requeriments de mitjans materials i informàtics i d’administració electrònica, i de recursos humans necessaris per a la consecució d’aquells objectius, incloses, si escau, les percepcions retributives relacionades amb els objectius esmentats, de conformitat amb el que es disposa en la legislació vigent en matèria de funció pública.
c) La previsió de resultats, incloent-hi la definició dels indicadors de mesurament dels resultats.
d) Els indicadors i instruments de seguiment, control i avaluació a què l’Agència ha de sotmetre la seua activitat durant el període, que, en relació amb l’aplicació de tributs cedits, hauran d’estar coordinats amb els establerts a aquest efecte a escala general pels òrgans col·legiats de relació entre l’Estat i les comunitats autònomes.
2. El Pla pluriennal corresponent a cada període l’aprovarà la persona titular de la conselleria competent en matèria d’hisenda, mitjançant resolució, i haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
3. El termini inicial de vigència d’un determinat pla podrà prorrogar-se per períodes anuals fins al màxim previst en l’apartat 1 d’aquest article, sempre que així es preveja en cada pla, amb els mateixos requisits establerts per a l’aprovació inicial del pla.

Article 21. Programa anual d’actuació
1. El programa anual d’actuació ha d’incloure, com a mínim, amb referència a un exercici complet:
a) La definició dels objectius i prioritats de l’exercici corresponent per departaments i serveis, en el marc dels objectius del pla pluriennal de gestió en què s’inserisca.
b) Les directrius del pla de control tributari.
c) La previsió de resultats.
2. El programa anual l’aprovarà la persona titular de la conselleria competent en matèria d’hisenda, mitjançant una resolució, i haurà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
3. El programa anual d’actuació corresponent al primer any de vigència d’un pla pluriennal de gestió l’elaboraran, proposaran i aprovaran els òrgans en cada cas competents de forma conjunta amb aquest últim.


CAPÍTOL V
Règim jurídic i economicofinancer

Article 22. Règim jurídic
1. L’Agència es regeix pel que es disposa en el capítol III de la Llei 7/2014, de 22 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d’organització de la Generalitat, per aquest Estatut i per les altres normes que els desenvolupen. Són aplicables supletòriament les disposicions generals reguladores de les entitats autònomes de la Generalitat.
2. El règim jurídic aplicable a la contractació és l’establert en la legislació de contractes del sector públic per a aquest tipus d’entitats.


Article 23. Personal i mitjans materials
1. L’Agència ha de comptar amb el personal funcionari, els equips i aplicacions informàtiques i d’administració electrònica, i altres mitjans materials necessaris per al compliment de les seues funcions.
2. El personal funcionari de l’Agència es regirà per la normativa sobre la funció pública aplicable al personal de l’Administració de la Generalitat.
3. Els conceptes retributius del personal funcionari de l’Agència són els establerts en la normativa aplicable en matèria de funció pública.

4. L’Agència Tributària Valenciana podrà comptar amb personal laboral propi.

Article 24. Recursos econòmics
Els béns i mitjans econòmics de l’Agència són els següents:
a) Les dotacions, transferències o subvencions que anualment es consignen en els pressupostos de la Generalitat o en els d’altres organismes públics.
b) Els béns, drets i valors propis o que li siguen adscrits, així com els productes i rendes d’aquells, per a la gestió dels quals gaudirà d’autonomia.
c) El rendiment de les taxes, preus públics i altres ingressos vinculats als serveis que presta.
d) Els préstecs que siguen necessaris per a atendre situacions de desfasament temporal de tresoreria.
e) Els altres recursos econòmics, ordinaris o extraordinaris, que se l’autoritze a percebre o que li puguen correspondre conforme a la normativa vigent.

Article 25. Règim economicofinancer
1. El règim pressupostari, economicofinancer, de comptabilitat, d’intervenció i de control financer és l’establert, per a aquest tipus d’entitats, en la legislació sobre hisenda pública de la Generalitat, amb les especialitats que s’establisquen per al control economicofinancer i fiscalització dels tributs cedits per l’Estat a la Comunitat Valenciana en la normativa reguladora de la cessió d’aquests tributs.

2. L’Agència elaborarà anualment un avantprojecte de pressupost, que remetrà a la conselleria competent en matèria d’hisenda per a la seua integració en l’Avantprojecte de llei de pressupostos de la Generalitat, conforme a les regles generals d’elaboració pressupostària de la Generalitat, i que reflectirà les despeses de personal, de mitjans informàtics i d’administració electrònica, de serveis i les altres despeses necessàries per al funcionament de l’Agència i la consecució de les seues finalitats.
En aquests pressupostos es tindrà en compte l’estimació per a l’exercici pressupostari de les despeses derivades dels requeriments de mitjans materials i informàtics i d’administració electrònica, i de recursos humans necessaris per a la consecució dels objectius del Pla pluriennal de gestió que corresponga als quals es refereix l’article 20, apartat 1, lletra b del present Estatut.
A aquest efecte, la Direcció General elevarà al Consell Rector una proposta de pressupost amb almenys 10 dies d’antelació a la data límit que establisca la conselleria competent en matèria d’hisenda per a la seua remissió a la direcció general competent en matèria de pressupostos de la Generalitat.


DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

Primera. Funcions en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions, la seguretat de la informació i l’administració electrònica
1. L’òrgan administratiu que tinga assignades les competències horitzontals en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions continuarà prestant la necessària assistència i suport per a l’exercici de les funcions que l’Agència Tributària Valenciana té atribuïdes en les matèries esmentades, mentre no es disposen dels recursos suficients per a ser assumides de manera plena.
2. L’assistència i suport esmentats en l’apartat anterior es coordinarà a través d’una comissió composta per personal de l’Agència Tributària Valenciana i personal de l’òrgan que tinga assignades les competències horitzontals en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions.

Aquesta comissió serà l’òrgan de resolució de quantes qüestions, incidències o vicissituds puguen presentar-se en la prestació de l’assistència i suport esmentats.
3. Per resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria d’hisenda s’establirà l’autonomia de l’Agència Tributària Valenciana per a l’exercici ple de les seues funcions en matèria de tecnologies de la informació i les comunicacions.
4. En el cas en què les actuacions en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions incomplisquen els estàndards, criteris o recomanacions, tant tecnològiques i d’utilització com de metodologia, seguretat i qualitat, establertes per l’òrgan administratiu que tinga assignades les competències horitzontals en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions en la Generalitat, aquest podrà requerir-ne l’esmena abans que els recursos desenvolupats amb les esmentades actuacions s’implanten.
A aquest efecte, l’Agència Tributària Valenciana podrà proposar en el si de la comissió els canvis en els estàndards, criteris o recomanacions esmentades, tant tecnològics com d’utilització de la metodologia, seguretat i qualitat que estimen oportuns. En cas que siguen acceptades aquestes propostes per l’òrgan que tinga assignades les competències horitzontals en matèria de tecnologies de la informació i comunicacions en la Generalitat, els canvis proposats seran incorporats als estàndards.


Segona. Oficines liquidadores de districte hipotecari
1. Les oficines liquidadores de districte hipotecari continuaran exercint les funcions de gestió i liquidació dels impostos sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i sobre successions i donacions que tenen atribuïdes per les normes següents mentre aquestes es troben vigents:
a) El Decret 209/1987, de 28 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual s’atribueixen determinades competències per a la gestió i recaptació de l’impost sobre successions i donacions a les oficines liquidadores de districte hipotecari.
b) El Decret 249/1991, de 23 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual s’atribueixen determinades competències per a la gestió i liquidació de l’impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats a les oficines liquidadores de districte hipotecari.

2. Mitjançant decret es modificarà aquesta atribució.
3. Correspon a l’Equip de Coordinació i Gestió Territorial del Departament de Gestió Tributària:
a) La coordinació, impuls i unificació de criteri en l’actuació de les oficines liquidadores.
b) La imposició de sancions tributàries en els casos de les infraccions relacionades amb les funcions de gestió i liquidació de les oficines liquidadores.

Tercera. Efectivitat de les funcions dels òrgans i unitats de l’Agència Tributària Valenciana
Mentre no es procedisca al nomenament de les persones titulars dels departaments, equips, serveis i altres unitats administratives previstes en aquest decret, les funcions que corresponen a aquests s’exerciran per les persones que ocupaven els llocs de treball relatius als òrgans o unitats administratives que tenien atribuïdes aqueixes mateixes competències en el Decret 84/2015, de 29 de maig, del Consell.


DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogacions normatives
1. Queda derogat el Decret 84/2015, de 29 de maig, del Consell, pel qual s’aprova l’Estatut de l’Institut Valencià d’Administració Tributària i es modifica el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d’Hisenda i Administració Pública, aprovat pel Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell.
2. Així mateix, queden derogades totes les disposicions d’igual o inferior rang que s’oposen al que es disposa aquest decret.


DISPOSICIONS FINALS

Primera. Referències orgàniques i administratives anteriors
Les referències efectuades en altres normes reglamentàries a la persona titular de la direcció general competent en matèria de tributs en relació amb competències de l’Agència Tributària Valenciana s’entendran efectuades a la seua Direcció General, i les efectuades a les direccions territorials competents en matèria d’hisenda s’entendran efectuades a la subdirecció o direcció de departament que corresponga.

Segona. Modificació del Decret 130/2012, de 24 d’agost, del Consell, pel qual s’estableix l’organització de la seguretat de la informació de la Generalitat
1. Es modifica l’article 2 del Decret 130/2012, de 24 d’agost, del Consell, pel qual s’estableix l’organització de la seguretat de la informació de la Generalitat, que passa a tindre la redacció següent
«Article 2. Àmbit d’aplicació
L’organització de la seguretat regulada en el present decret és aplicable a la Presidència, les conselleries de la Generalitat i els seus organismes públics, als quals es refereix la Llei d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, exceptuant-ne la conselleria amb competències en sanitat, l’Agència Valenciana de Salut i l’ens instrumental esmentat en l’article 69 de l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana.»

Tercera. Modificació del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament d’administració electrònica de la Comunitat Valenciana
1. Es modifica l’apartat 1 de l’article 2 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament d’administració electrònica de la Comunitat Valenciana, que passa a tindre la següent redacció:
«1. La Presidència, les conselleries de la Generalitat i els seus organismes autònoms, sense perjudici de les competències que sobre aquesta matèria tinga atribuïdes l’ens instrumental esmentat en l’article 69 de l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana. S’inclou en l’àmbit de regulació al departament i òrgans que exercisquen les competències en matèria d’Administració de justícia, sense perjudici de la legislació i competències estatals en la matèria i en el marc de les competències de la Generalitat en la matèria».

Quarta. Habilitació normativa
S’autoritza la persona titular de la conselleria competent en matèria d’hisenda per a dictar les disposicions que siguen necessàries per al desenvolupament i l’execució d’aquest decret.

Cinquena. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor l’endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 18 de gener de 2019

El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER

El conseller de Hisenda i Model Econòmic,
VICENT SOLER I MARCO

linea
Mapa web