LLEI 1/2017, d'1 de febrer, de la Generalitat, per la qual es crea l'Agència Valenciana de la Innovació. [2017/1000]
(DOGV núm. 7975 de 08.02.2017) Ref. Base de dades 001345/2017
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 09.02.2017 Aquesta disposició està afectada per: Modificada per: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Presidència de la Generalitat Grup temàtic: Legislació Matèries: Organització de l'administració Descriptors: Temàtics: monografies
LLEI 1/2017, d'1 de febrer, de la Generalitat, per la qual es crea l'Agència Valenciana de la Innovació. [2017/1000]
Sia notori i manifest a tots els ciutadans i totes les ciutadanes que les Corts han aprovat i jo, dacord amb el que estableixen la Constitució i lEstatut dAutonomia, en nom del rei, promulgue la llei següent:
PREÀMBUL
I
Leconomia de la Comunitat Valenciana ha experimentat els últims lustres serioses dificultats per a mantenir un nivell de renda per capita comparable amb el de les regions europees de semblant potencial de desenvolupament, un fet que resulta indissociable dels relativament reduïts nivells de productivitat aconseguits per una majoria de les empreses que conformen el seu sistema productiu, com també del molt escàs creixement que aquesta variable ha mostrat al llarg del temps.
En aquestes condicions, no resulta sorprenent que el salari mitjà dun treballador o una treballadora valencians es trobe, així mateix, per sota dels estàndards aconseguits per altres regions del nostre entorn, i, per descomptat, molt allunyat dels nivells assolits als països que componen leurozona.
Entre les diferents causes que contribueixen a explicar aquesta situació es troba la dimensió reduïda de les empreses esmentades, però també la relativament escassa incorporació de la innovació i el coneixement especialitzat, com un dels elements centrals en la definició de les seues estratègies competitives. Unes causes que, daltra banda, també explicarien la reduïda capacitat dadaptació mostrada per bona part del sistema productiu valencià davant dun entorn econòmic internacional marcat per la globalització dels mercats, els canvis en les pautes de la demanda, la ràpida extensió i accessibilitat de les tecnologies de la informació, les comunicacions, la logística i la necessitat de disposar duna cultura financera adequada. I, més en general, per tots aquells processos de digitalització i ús intensiu del coneixement que shan incorporat al llarg de tota la cadena de valor dels productes i dels serveis.
Els principals problemes estructurals de lactual model productiu valencià no es deriven, per tant, de la seua singular especialització sectorial, sinó, sobretot, del comportament competitiu, individualment considerat, de les empreses que formen part daquests sectors, de tal manera que les distàncies de valor afegit i productivitat entre aquestes, dins de cada sector, han acabat tenint més rellevància que les diferències observades entre dues empreses pertanyents a sectors diferents.
A més daltres factors, com ara la dimensió de les empreses i la intensitat en lús del capital respecte del treball que aquestes posseïsquen, el factor determinant que distingeix unes daltres té a veure, fonamentalment, amb el major o menor nivell dincorporació del coneixement i la innovació en tots els seus vessants coneguts: producte, procés, organització i mercat, en el si de les seues estratègies competitives.
Ara bé, perquè les empreses puguen incorporar tota mena de tecnologies i innovacions necessàries per a refermar les estratègies esmentades, cal no sols un volum elevat de coneixement emmagatzemat en el sistema (alt percentatge dR+D respecte del PIB), o una indiscutible qualitat daquest, sinó també una alta implicació de la demanda empresarial i un elevat grau daccessibilitat al coneixement esmentat per part de les empreses, la qual cosa no pot produir-se eficaçment si el sistema dinnovació en conjunt no està interconnectat degudament.
De tal manera que un sistema dinnovació poc eficient i, per tant, escassament generador de sinergies entre els diferents components, dificulta que les empreses tinguen fàcil accés al talent disponible, la qual cosa resulta imprescindible per a emprendre estratègies competitives dinnovació capaç de generar nivells superiors de valor afegit, i, en conseqüència, salaris més elevats. Alhora, els centres productors de ciència i tecnologia també poden contribuir a estendre i diversificar el sistema productiu, per mitjà de la concreció en el territori de noves activitats i empreses amb alt valor afegit.
Per totes aquestes raons, lAgència Valenciana de la Innovació (dara endavant lAgència), que es crea per mitjà daquesta llei, considera que la millora del model productiu valencià, que nés el principal objectiu, és inseparable de lobjectiu subordinat daconseguir un desenvolupament integral de tota la seua capacitat innovadora amb criteris de sostenibilitat. Ciència, tecnologia i innovació exerceixen un paper cabdal per al compliment dels objectius de desenvolupament sostenible de lAgenda 2030 de les Nacions Unides.
LAgència, doncs, dissenyarà i coordinarà lestratègia dinnovació de la Comunitat Valenciana, alhora que impulsarà larticulació de tots els agents del Sistema Valencià dInnovació (incloses les universitats, les institucions públiques dinvestigació, els centres del CSIC presents al seu territori, i els instituts tecnològics, entre altres), i evitarà en tot cas duplicitats amb la resta dorganismes de la Generalitat. En aquest sentit lAgència orientarà, en última instància, les seues accions cap a lincrement de la productivitat dempreses i dels serveis públics, per mitjà de la innovació i lús del coneixement, com també a la generació de noves activitats dalt valor afegit que estenguen la base productiva existent. Així mateix, lAgència promourà iniciatives en coordinació amb altres conselleries per a incrementar la cultura de la innovació en diferents àmbits.
Els resultats a mitjà termini esperats per part de la Generalitat no són altres que el creixement sostingut de la renda per capita, la creació de llocs de treball de qualitat, laugment de locupació i lincrement de la qualitat de vida dels ciutadans. En suma, lassoliment dun patró de creixement intel·ligent, sostenible i integrador, en línia amb els objectius adoptats en lestratègia europea 2020.
II
Aquesta llei es dicta a lempara del que hi ha establit en els articles 19.1, 52.2 i 79.1 de lEstatut dautonomia de la Comunitat Valenciana. La llei consta de tres capítols, 27 articles, dues disposicions addicionals, dues disposicions finals i una disposició derogatòria. El primer dels capítols estableix la naturalesa jurídica, lobjecte, ladscripció i les funcions de lAgència Valenciana de la Innovació. Aquesta es configura com a entitat de dret públic de la Generalitat, adscrita a la Presidència, lobjecte general de la qual és la millora del model productiu valencià per mitjà del desenvolupament de la capacitat innovadora, per a la consecució dun creixement sostenible, integrador i inclusiu.
Per a això, lAgència impulsarà lenfortiment i el desenvolupament del Sistema Valencià dInnovació (SVI) en conjunt, i promourà la generació, la difusió, lintercanvi i lexplotació de coneixement.
A aquests efectes, cal destacar, entre les seues funcions, lenfortiment dels agents del Sistema Valencià dInnovació i les seues interrelacions, la coordinació de lestratègia dinnovació de la Comunitat Valenciana, el disseny i el desenvolupament daccions dirigides a lús més eficient dels recursos de lSVI, i a la cooperació entre lactivitat pública i privada de la Comunitat Valenciana, dacord amb la seua contribució a la consecució dels fins de lAgència.
El segon capítol de la llei estableix els òrgans de lAgència, les competències atribuïdes a cadascun i diferents aspectes del seu funcionament. Els òrgans prevists per la llei són el consell de direcció, el Consell Valencià de la Innovació, la presidència, la vicepresidència executiva i la secretaria general.
El consell de direcció es preveu com a màxim òrgan col·legiat de govern de lAgència Valenciana de la Innovació, i en formaran part diferents representants de les administracions, les entitats i les organitzacions que integren el Sistema Valencià dInnovació, la confluència dels quals en aquest òrgan permetrà facilitar la relació cooperativa i col·laboradora que persegueix lAgència.
Cal destacar, així mateix, limportant rol assignat al Consell Valencià de la Innovació, per mitjà del qual sintegrarà la presència dun ampli nombre dagents del sistema valencià dinnovació, atorgant-li facultats de preceptiva informació de les principals decisions que haja dadoptar lAgència.
La presidència de lAgència sestableix que recaiga en el titular de la Presidència de la Generalitat, la qual cosa li atorga un caràcter transversal dacord amb els seus objectius i funcions propis, com també una visibilitat proporcional a la importància que es concedeix a la creació i laplicació de coneixement en làmbit dels sectors econòmics i socials de la Comunitat Valenciana.
Com a segona singularitat, el principal òrgan unipersonal executiu de lAgència la seua vicepresidència executiva es preveu que siga triada per un mínim de dos terços de la Cambra en primera votació, o per majoria simple en segona votació. Per mitjà daquest procediment es persegueix preservar el caràcter independent i professional de lAgència. Una finalitat que es reforça per mitjà de la previsió que el càrrec esmentat tinga una durada, almenys, de quatre anys, la qual cosa li permet independitzar el seu exercici del cicle polític de cada moment, proporcionant continuïtat i estabilitat a lAgència.
El tercer capítol de la llei regula els principis de funcionament de lAgència, com també lorganització, la gestió i els mitjans. Destaca lexplícita relació dels principis que caracteritzen el funcionament de lAgència: autonomia, independència tècnica, objectivitat en lavaluació del mèrit innovador en totes les actuacions, transparència, eficàcia en lactuació, eficiència en lassignació i utilització de recursos públics i avaluació continuada, cooperació interinstitucional i igualtat de gènere. Principis, tots, expressius duna administració compromesa, responsable, moderna i plenament disposada a donar compte de les seues activitats i de la gestió que realitze dels recursos públics.
Finalment, les disposicions addicionals es refereixen a les relacions amb les Corts i a la condició de lAgència com a mitjà propi i servei tècnic de ladministració autonòmica.
CAPÍTOL I
Naturalesa jurídica, objecte, adscripció i funcions
Article 1. Objecte de la llei i naturalesa jurídica de lAgència
Es crea lAgència Valenciana de la Innovació (dara endavant lAgència) com a entitat de dret públic de la Generalitat, de les previstes per larticle 155.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, facultada per a exercir potestats administratives i realitzar activitats prestacionals i de foment destinades al desenvolupament de les polítiques públiques que ladministració de la Generalitat aplique per a lenfortiment i el desenvolupament del Sistema Valencià dInnovació (dara endavant SVI).
LAgència es regeix pel dret privat excepte en la formació de la voluntat dels seus òrgans, en lexercici de les potestats administratives que tinga atribuïdes i en els aspectes específicament regulats per la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, els seus estatuts i la legislació pressupostària.
Article 2. Objecte i fins de lAgència
Lobjecte general de lAgència és la millora del model productiu valencià per mitjà del desenvolupament de la capacitat innovadora per a la consecució dun creixement intel·ligent, sostenible i integrador.
Per a això, lAgència dissenyarà i coordinarà lestratègia dinnovació de la Comunitat Valenciana, i promourà lenfortiment i el desenvolupament de lSVI en el seu conjunt, impulsant la generació, la difusió, lintercanvi i lexplotació de coneixement. Amb aquest fi, lAgència establirà les relacions que en cada cas resulten necessàries amb els agents innovadors.
Article 3. Definicions
Als efectes daquesta llei i de les disposicions que la despleguen sentén per:
1. Sistema Valencià dInnovació, el constituït:
a) Pels agents de la Comunitat Valenciana, públics i privats, relacionats amb la producció, lús i la intermediació dinnovacions orientades a lactivitat productiva, per mitjà de la generació i laplicació del coneixement i la creativitat.
b) Per les interrelacions entre els agents esmentats en lapartat a.
2. Agent de lSVI: tota entitat que, amb independència de la seua personalitat i naturalesa jurídica, contribueix a la creació, difusió, transferència i implementació dinnovacions, i lactivitat de la qual es desenvolupa, totalment o en una part significativa, a la Comunitat Valenciana.
3. Innovació: consisteix en la introducció, en els sectors públic i privat, de:
a) Nous béns i serveis o la substancial millora dels existents.
b) Nous processos de producció o la substancial millora dels existents.
c) Noves formes organitzatives i de mercat o la substancial millora de les existents.
Article 4. Adscripció
Dacord amb lobjecte i fins assenyalats en larticle 2, lAgència sadscriu a la Presidència de la Generalitat.
Article 5. Funcions
En particular, lAgència complirà el seu objecte per mitjà de lexercici de les funcions següents:
1. Lenfortiment dels agents de lSVI i les seues interrelacions, les existents amb els agents daltres sistemes dinnovació i el suport a la introducció de nous agents en el sistema.
2. La coordinació de lestratègia dinnovació de la Comunitat Valenciana.
3. El disseny i el desenvolupament destratègies dirigides a lús més eficient dels recursos de lSVI, incloent-hi limpuls cooperatiu dels existents.
4. La cooperació amb lactivitat pública i privada de la Comunitat Valenciana que contribuïsca a la consecució dels fins de lAgència.
5. Lobtenció de suports privats a la innovació per la via del patrocini, el cofinançament i els compromisos derivats de les estratègies de responsabilitat social de les empreses.
6. Lexecució dencàrrecs de gestió, i lAgència tindrà, a lefecte, la condició de mitjà propi de ladministració autonòmica, i la realització de les activitats o la prestació de serveis en virtut de contractes, convenis i en general negocis jurídics, acordats amb altres entitats, dacord amb el que disposa el text refós de la Llei de contractes del sector públic.
7. Qualsevol altra que li assigne reglamentàriament el Consell en desenvolupament daquesta llei.
Article 6. Execució de les funcions de lAgència
1. Lexecució de les funcions de lAgència en el marc del contracte plurianual de gestió previst en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, es concretarà per mitjà de plans i programes, anuals o plurianuals. Ambdós podran contemplar:
a) La concessió de subvencions corrents i de capital als agents del Sistema Valencià dInnovació per mitjà de les corresponents convocatòries de concurrència competitiva, sempre que no col·lidisquen amb les competències daltres organismes, procurant maximitzar la captació de fons procedents tant de la Unió Europea com del sector privat.
b) La subscripció de convenis amb entitats que exercisquen activitats innovadores.
c) La participació en plans i programes daltres administracions públiques.
d) La participació en la creació o el desenvolupament de nous agents de lSVI, qualsevol que en siga la naturalesa jurídica i la finalitat específica, dacord en cada cas amb allò que sha establit per la legislació que saplique.
e) La concessió davals i préstecs, amb subjecció a lesmentada Llei 1/2015, que seran vehiculats per lInstitut Valencià de Finances.
2. Per al compliment de les funcions atribuïdes a lAgència i la consecució dun major grau deficàcia i eficiència de la seua gestió, aquesta podrà exercitar-les per si mateixa o executar-les en col·laboració amb:
a) Els òrgans del Consell, organismes que en depenen i, en general, les entitats pertanyents al sector públic empresarial de la Generalitat, competents o amb funcions relatives, en particular, a les polítiques dinvestigació científica, industrial, de finançament de la innovació, turística, agroalimentària, sanitària i sociosanitària, mediambiental, dinnovació cultural, dinnovació social i dinnovació tecnològica, especialment de tecnologies de la informació i les comunicacions i daquelles tecnologies susceptibles de ser utilitzades en la resolució de problemes mediambientals i en la producció sostenible de béns i serveis destinats a leradicació de la pobresa, com també a facilitar el seu ús.
b) Altres entitats relacionades amb lSVI, en particular administracions i institucions públiques o amb funcions daquesta naturalesa, organitzacions associatives privades sense finalitats lucratives i empreses i fundacions públiques i privades pertanyents a lSVI.
En aquest últim cas shaurà dacreditar linterès general que ho justifica, com també la participació de lAgència en els beneficis econòmics que es desprenguen, si és el cas, de lexercici de les funcions concertades.
CAPÍTOL II
Òrgans de lAgència Valenciana de la Innovació
Article 7. Òrgans de lAgència
Són òrgans de lAgència:
El consell de direcció
El Consell Valencià de la Innovació
La presidència
La vicepresidència executiva
La secretaria general.
Article 8. Composició, designació i funcionament del consell de direcció
1. El consell de direcció és lòrgan de govern col·legiat de lAgència.
2. Són membres del consell de direcció:
El president o la presidenta
La persona titular de la vicepresidència executiva, designada dacord amb allò que sha indicat en larticle 13.
Els vocals següents:
a) Dos representants de la conselleria competent en matèria de política industrial, amb rang almenys de director o directora general, designats per la persona titular de la conselleria.
b) Una persona representant de la conselleria competent en matèria dhisenda i sector públic instrumental, amb rang almenys de director o directora general, designada per la persona titular de la conselleria.
c) Una persona representant de la conselleria competent en matèria dinvestigació i universitats, amb rang almenys de director o directora general, designada per la persona titular de la conselleria.
d) Una persona representant de la conselleria competent en matèria de sanitat, amb rang almenys de director o directora general, designada per la persona titular de la conselleria.
e) Una persona representant de la conselleria competent en matèria dagricultura, amb rang almenys de director o directora general, designada per la persona titular de la conselleria.
f) Una persona representant de lInstitut Valencià de Finances, amb rang almenys de director o directora general, designada per la presidència del dit institut.
g) La persona titular del lloc de coordinador institucional del Consell Superior dInvestigacions Científiques (CSIC) a la Comunitat Valenciana.
h) Una persona representant de les universitats, designada per la Conferència de Rectors de la Comunitat Valenciana.
i) Una persona representant de la Xarxa dInstituts Tecnològics, designada per lòrgan de direcció daquest.
j) Dos persones representants de les organitzacions sindicals més representatives de la Comunitat Valenciana, designades pels seus òrgans de direcció.
k) Dos persones representants de les organitzacions empresarials més representatives de la Comunitat Valenciana, designades pels seus òrgans de direcció, una de les quals ho serà a proposta consensuada amb el Consell de Cambres Oficials de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de la Comunitat Valenciana.
A més, assistiran el consell, amb veu i sense vot:
La persona titular de la secretaria general de lAgència
Una persona representant de lAdvocacia General de la Generalitat.
3. La durada màxima del mandat dels vocals elegits per designació serà de quatre anys, i la durada esmentada es comptarà a partir de la data del seu nomenament.
4. En el nomenament dels membres del consell de direcció shaurà de tendir a la representació paritària dhomes i dones, dacord amb el que disposa la disposició addicional novena, apartat 3, de la Llei 1/2013, de 21 de maig, de mesures de reestructuració i racionalització del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat, en la redacció donada per la Llei 10/2015, de 29 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i dorganització de la Generalitat.
5. Els membres del consell de direcció la presència dels quals en aquest no ho siga per raó del seu càrrec, seran nomenats per la persona titular de la vicepresidència executiva de lAgència, a proposta de les organitzacions corresponents.
6. El secretari o secretària serà la persona titular de la secretaria general, i assistirà a les sessions amb veu però sense vot. Serà substituït pel vocal de menor edat en els casos de vacant, absència, malaltia o impediment legítim.
7. La persona titular de la vicepresidència executiva determinarà els membres de lalta direcció de lAgència que puguen assistir, amb veu però sense vot, a les reunions del consell i serà substituïda en la seua absència pels vocals, seguint lordre de prelació establit en lapartat 2 daquest article, a igualtat daquest, el de major edat.
8. El consell de direcció es reunirà almenys cada tres mesos, i podrà celebrar sessions extraordinàries per decisió de la persona titular de la vicepresidència executiva o quan així ho sol·licite almenys la meitat dels seus membres.
9. Les resolucions del consell de direcció esgoten la via administrativa.
10. En allò que no es disposa en aquesta llei, el consell de direcció ajustarà la seua actuació, en allò que se li aplique, a la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 9. Funcions del consell de direcció
Corresponen al consell de direcció les funcions següents, sense perjudici de les competències que en cada cas atribueix la normativa vigent als distints òrgans de ladministració del Consell:
a) Efectuar el seguiment, la supervisió i el control superiors de lactuació de lAgència.
b) Aprovar la proposta del contracte de gestió.
c) Aprovar els plans dacció, anuals i plurianuals; els objectius estratègics i operatius de lAgència, i els procediments, criteris i indicadors per al mesurament del seu compliment i del grau deficiència en la gestió.
d) Proposar al Consell, perquè els aprove, lestructura directiva de lAgència i els criteris retributius.
e) Nomenar i revocar la persona titular de la secretaria general de lAgència, a proposta de la persona titular de la vicepresidència executiva.
f) Controlar la gestió de la persona titular de la vicepresidència executiva i del secretari o secretària general de lAgència.
g) Aprovar lavantprojecte de pressupostos anuals, la contracció de qualssevol obligacions de caràcter plurianual dins dels límits fixats en el contracte de gestió i també els comptes anuals auditats.
h) Aprovar els informes anuals i plurianuals dactivitat com també aquells extraordinaris que es consideren necessaris, valorant els resultats obtinguts i consignant les deficiències observades.
i) Nomenar i cessar els membres del Consell Valencià de la Innovació.
j) Aprovar els criteris i els procediments de selecció del personal, tenint en compte el que estableix el contracte de gestió.
k) Aprovar la relació de llocs de treball de lAgència, dins del marc dactuació que en matèria de recursos humans sestablisca en el contracte de gestió, com també elevar la proposta doferta anual docupació de lAgència per a la seua integració en loferta docupació pública.
l) Aprovar la contractació i el cessament del personal directiu de lAgència, com també els criteris per a la determinació dels incentius retributius per rendiment que li corresponguen, tenint en compte el que estableix el contracte de gestió i dacord amb el que es fixe anualment en la llei de pressupostos de la Generalitat; i això sense perjudici dels objectius generals i les directrius davaluació del sistema dobjectius en relació amb la productivitat que, si és el cas, establisquen les conselleries competents en matèria deconomia i dhisenda, dacord amb el que disposa larticle 20 del Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional.
m) Aprovar els expedients que reglamentàriament es determinen, bé siga per la quantia econòmica o per la importància estratègica per al funcionament i la millora del Sistema Valencià dInnovació.
n) Qualssevol altres que li corresponguen en funció de la legislació vigent o que sestablisquen reglamentàriament.
Article 10. El Comitè Executiu
El consell de direcció podrà delegar en un comitè executiu, les funcions, composició i règim de funcionament del qual es determinaran reglamentàriament.
Article 11. Del Consell Valencià de la Innovació
1. El Consell Valencià de la Innovació és lòrgan col·legiat de suport i assessorament al consell de direcció i als òrgans unipersonals de lAgència en allò que aquests li sol·liciten o proposen.
2. Pel que fa a la seua composició:
a) La presidència i la vicepresidència del Consell Valencià de la Innovació recauran en les persones titulars de la Presidència de la Generalitat i la vicepresidència executiva de lAgència, respectivament.
b) Els restants membres del Consell Valencià de la Innovació es determinaran reglamentàriament, i hauran de formar-ne part institucions i personalitats del Sistema Valencià dInnovació reconegudes per la seua labor i contribucions a la investigació científica, el desenvolupament tecnològic i les seues aplicacions a la innovació empresarial, com també professionals i representants dentitats i empreses, i dels seus treballadors, igualment reconegudes per les seues capacitats i iniciatives innovadores.
c) En tot cas, a més de representants de les institucions presents en el consell de direcció, formaran part del Consell Valencià de la Innovació una persona representant de cadascuna de les conselleries no integrades en el consell de direcció, amb rang almenys de director o directora general; dos membres de lAlt Consell Consultiu en R+D+I, nomenats a proposta de la seua vicepresidència executiva; una persona representant del Consell de Cambres Oficials de Comerç, Indústria, Serveis i Navegació de la Comunitat Valenciana; una persona representant de la xarxa de municipis innovadors de la Comunitat Valenciana, i la persona titular de la secretaria general de lAgència, amb veu però sense vot.
3. Pel que fa al funcionament del Consell Valencià de la Innovació, i sense perjudici del desplegament reglamentari, regiran les normes següents:
a) Els vocals i les vocals del consell de direcció podran assistir a les sessions del Consell Valencià de la Innovació, amb veu però sense vot.
b) El Consell Valencià de la Innovació es reunirà de forma ordinària com a mínim una vegada a lany, i, de forma extraordinària, quan ho determine la presidència, la vicepresidència executiva per delegació daquesta o bé quan ho sol·licite un terç dels seus membres.
c) Els membres del Consell Valencià de la Innovació podran formar comissions i grups de treball per a lelaboració de dictàmens, informes, propostes i tasques davaluació. Els anteriors treballs selaboraran per delegació del Consell Valencià de la Innovació amb lacord previ daquest, o bé a petició de qualsevol dels restants òrgans de lAgència. En aquest últim cas, lòrgan sol·licitant assenyalarà la composició de la comissió o grup de treball.
A les anteriors comissions i grups de treball podran incorporar-se membres temporals, triats per la seua especialització i capacitats professionals.
d) Els membres del Consell Valencià de la Innovació i els membres temporals que sincorporen a sessions de comissions i grups de treball rebran les dietes i la compensació de despeses dallotjament i desplaçament que fixe el consell de direcció de lAgència. El personal directiu, funcionarial o laboral de la Generalitat queda subjecte a la regulació general establida pel Consell.
e) Actuarà com a titular de la secretaria del Consell Valencià de la Innovació qui exercisca aquesta funció en el consell de direcció.
4. Pel que fa a làmbit de competències, i sense perjudici daltres que se li assignen mitjançant el desplegament reglamentari oportú, correspondrà al Consell Valencià de la Innovació informar, amb caràcter preceptiu, sobre les matèries següents:
a) Lavantprojecte de pressupost
b) Els programes plurianuals i anuals de suport al reforçament i articulació del Sistema Valencià dInnovació
c) Altres plans i projectes rellevants de lAgència
d) La memòria dactivitats de lAgència
e) Altres iniciatives dirigides a la millora del Sistema Valencià dInnovació.
Article 12. De la presidència
1. La presidència de lAgència recau en el president o la presidenta de la Generalitat.
2. Corresponen a la presidència de lAgència les funcions següents:
a) Exercir la màxima representació institucional i legal de lAgència, presidir-ne el consell de direcció i vetlar pel compliment de lobjecte, els fins i les funcions daquest, sense perjudici de les delegacions que puguen establir-shi.
b) Dirigir les tasques del consell de direcció, ordenar-ne les convocatòries, fixar lordre del dia de les reunions, presidir-les i dirigir les deliberacions.
c) Dirimir amb el seu vot els empats, a lefecte dadoptar acords, en el si del consell de direcció.
d) Autoritzar amb la seua firma, juntament amb la persona que ocupe la secretaria, les actes aprovades de les sessions del consell de direcció i la certificació dels acords o dels punts continguts en les actes.
e) Exercir la resta de facultats i funcions que li atribuïsquen aquesta llei, el consell de direcció i les disposicions vigents.
Article 13. De la vicepresidència executiva. Elecció i mandat
1. A proposta del president o la presidenta de la Generalitat, la persona titular de la vicepresidència executiva de lAgència serà elegida per les Corts entre persones amb acreditada experiència i formació en làmbit de les polítiques i estratègies dinnovació a la Comunitat Valenciana.
2. Perquè lelecció siga vàlida, caldrà que comparega prèviament davant de la comissió que, per raó de la matèria, designen les Corts i el posterior vot favorable de com a mínim dos terços de la cambra en primera votació o per majoria simple en segona votació. Aconseguit aquest quòrum i comunicada tal circumstància, el nomenament correspondrà al president o la presidenta de la Generalitat.
3. Així mateix, la majoria anterior serà necessària per a revocar-la.
4. El mandat de la persona titular de la vicepresidència executiva de lAgència serà de quatre anys, exigirà plena dedicació i serà incompatible amb tota mena dexercici, tant en el sector públic com en el privat, excepte les funcions de representació que li corresponguen pel que fa al càrrec, les quals en cap cas no seran retribuïdes.
Article 14. Funcions de la vicepresidència executiva
1. Corresponen a la persona titular de la vicepresidència executiva de lAgència les funcions següents:
a) Les funcions ordinàries de representació i legals que es determinen reglamentàriament, així com aquelles altres que li delegue la presidència de lAgència.
b) Proposar al consell de direcció el nomenament i el cessament del secretari o de la secretària general de lAgència.
c) Elevar al consell de direcció la proposta del contracte plurianual de gestió de lAgència.
d) Elevar al consell de direcció els objectius estratègics i operatius de lAgència, i els procediments, els criteris i els indicadors per a mesurar-ne el compliment i el grau deficiència en la gestió.
e) Elevar al consell de direcció el pla dacció anual de lAgència, en el marc del contracte plurianual de gestió.
f) Elaborar amb la persona titular de la secretaria general lavantprojecte de pressupost de lAgència i elevar-lo al consell de direcció.
g) Elevar al consell de direcció linforme anual dactivitats, ordinàries i extraordinàries, de lAgència.
h) Aprovar, a proposta de la persona titular de la secretaria general de lAgència, les convocatòries dajudes, subvencions i beques.
i) Resoldre les reclamacions formulades en matèria de responsabilitat patrimonial de les administracions públiques i retre compte al consell de direcció, en la primera reunió que se celebre, de les resolucions adoptades en lexercici daquestes facultats.
j) Informar les conselleries competents i altres institucions de la Generalitat sobre lexecució i el compliment dels objectius fixats en el contracte de gestió de lAgència.
k) Exercir les facultats dòrgan de contractació de lentitat, establir convenis de col·laboració, memoràndums denteniment, acords dexecució o instruments jurídics de qualsevol altra naturalesa que puguen generar compromisos i obligacions per a lAgència, sense perjudici de les delegacions que, si escau, shi establisquen, i retre compte al consell de direcció, en la primera reunió que se celebre, de les resolucions adoptades en lexercici daquestes facultats.
l) Conferir i revocar poders generals i especials a persones determinades, tant físiques com jurídiques, públiques o privades, per als assumptes en què calga atorgar-los, i retre compte al consell de direcció, en la primera reunió que es realitze, de les resolucions adoptades en lexercici daquestes facultats.
m) Proposar al consell de direcció la contractació i el cessament del personal directiu de lAgència.
n) Ocupar-se de lexecució dels acords presos pel consell de direcció.
o) Elevar al Consell Valencià de la Innovació els documents pertinents sobre pressupost i plans, programes plurianuals i anuals i la memòria dactivitats de lAgència.
p) Exercir les altres facultats i funcions que li atribuïsquen aquesta llei, el consell de direcció i les disposicions vigents.
2. Les resolucions de la persona titular de la vicepresidència executiva esgoten la via administrativa.
Article 15. Del secretari o de la secretària general
1. La contractació i el cessament del secretari o de la secretària general de lAgència seran aprovats pel consell de direcció de lAgència, a proposta de la persona titular de la vicepresidència executiva. La contractació es formalitzarà per mitjà dun contracte dalta direcció, i el cessament se sotmetrà al que estableixen la normativa laboral i el contracte corresponent.
2. Els requisits i el procés per a la selecció es determinaran reglamentàriament. Hi ha de participar una comissió integrada per membres del consell de direcció, designada a tal objecte.
3. Corresponen a la persona titular de la secretaria general les funcions següents:
a) La direcció i la gestió ordinària de lAgència, en el marc de les funcions atribuïdes en aquest apartat o de les que li siguen expressament delegades i, en particular, lexecució dels acords del consell de direcció.
b) Elaborar la proposta del contracte de gestió de lAgència.
c) Elaborar la proposta dobjectius estratègics i operatius de lAgència, i els procediments, els criteris i els indicadors per a mesurar-ne el compliment i el grau deficiència en la gestió.
d) Elaborar la proposta de pla dacció anual i dirigir i coordinar les activitats que calguen per al desenvolupament de les funcions de lAgència.
e) Elaborar amb la vicepresidència executiva la proposta davantprojecte de pressupost de lAgència.
f) Formular els comptes anuals i elevar-los al consell de direcció junt amb linforme dauditoria de comptes, amb el coneixement i lautorització previs de la vicepresidència executiva.
g) Acordar les variacions pressupostàries que calguen i que no hagen de ser autoritzades per la conselleria competent en matèria dhisenda i proposar a la vicepresidència executiva aquelles que necessiten aquesta autorització.
h) Autoritzar, per causa justificada, la disposició de despeses, el reconeixement dobligacions i lordenació dels pagaments corresponents, de què donarà compte a la vicepresidència executiva i al consell de direcció, sense perjudici de les competències atribuïdes a la persona titular de la vicepresidència executiva en matèria de responsabilitat patrimonial de ladministració.
i) Proposar la modificació dels límits generals de compromís de despesa amb càrrec a exercicis futurs per causa justificada, dels quals donarà compte a la vicepresidència executiva i al consell de direcció.
j) Elaborar la proposta dinforme anual dactivitats, ordinàries i extraordinàries, de lAgència.
k) Subscriure contractes per delegació de la persona titular de la vicepresidència executiva.
l) Proposar a la persona titular de la vicepresidència executiva el nomenament i el cessament del personal directiu de lAgència.
m) Exercir la direcció del personal de lAgència i preveuren les necessitats en aquest àmbit, així com elaborar la proposta de relació de llocs de treball de personal laboral.
n) Proposar a la direcció general competent en matèria de funció pública les convocatòries de llocs de treball de personal funcionari per a proveir-los per mitjà de concurs o lliure designació, així com la cobertura de llocs per mitjà daltres formes de provisió, com adscripcions provisionals, comissions de servei o permutes, i contractar el personal laboral dins de les limitacions legals i pressupostàries i sense perjudici de les competències atribuïdes a altres òrgans de la Generalitat.
o) Elaborar la proposta de criteris per a la determinació dels incentius al rendiment del personal de lAgència, perquè els aprove el consell de direcció, amb el coneixement i lautorització previs de la persona titular de la vicepresidència executiva i en els límits assenyalats per la legislació vigent. El règim i la quantia dels incentius al rendiment sajustaran al que, si escau, amb caràcter general, saplique al conjunt del sector públic instrumental de la Generalitat.
p) Exercir la representació institucional i legal de lAgència quan no corresponga a altres òrgans o les funcions esmentades hagen estat delegades de forma expressa.
q) Demanar al Consell Valencià dInnovació els informes i lassessorament que considere necessaris per al funcionament adequat de lAgència.
r) Instar la conselleria competent en matèria dhisenda a autoritzar les variacions pressupostàries que calguen.
s) Exercir la secretaria del consell de direcció i del Consell Valencià dInnovació.
t) Qualsevol altra que li atribuïsquen el consell de direcció i la vicepresidència executiva.
4. Podran ser objecte de delegació en el personal directiu les competències que corresponguen al secretari o la secretària general, excepte les previstes reglamentàriament i aquelles que, per disposició legal o per la seua naturalesa, no siguen susceptibles de delegació.
5. Excepte en les funcions de secretari o secretària dels òrgans col·legiats de lAgència, la persona titular de la secretaria general serà substituïda en cas de vacant, absència, malaltia o impediment legítim, per la persona que, entre els membres directius de lAgència, designe la persona titular de la vicepresidència executiva.
6. Les resolucions del secretari o de la secretària general esgoten la via administrativa.
CAPÍTOL III
Organització, gestió i mitjans
Article 16. Organització
Lestructura orgànica i funcional de lAgència es determinarà reglamentàriament, mitjançant decret del Consell, a proposta del consell de direcció.
Article 17. Principis bàsics dactuació
LAgència observarà els principis dinterès general pels quals ha de regir-se lactuació de les administracions públiques. En lexercici de les seues funcions específiques es regirà, a més, pels principis bàsics següents:
a) Autonomia, entesa com la capacitat de lAgència de gestionar, en els termes que preveu aquesta llei, els mitjans posats a la seua disposició per a assolir els objectius compromesos.
b) Independència tècnica, basada en la capacitació, lespecialització, la professionalitat i la responsabilitat individual del personal al servei de lAgència, que haurà dobservar els valors de competència, ètica professional i responsabilitat pública que shi apliquen.
c) Objectivitat en lavaluació del mèrit innovador en totes les actuacions.
d) Transparència en totes les activitats administratives i compliment de les obligacions de bon govern per part dels responsables públics de lAgència, així com la rendició de comptes i compromisos per a presentar la informació precisa i completa sobre tots els resultats i els procediments utilitzats en la gestió. Quan corresponga sutilitzaran els mitjans de la Generalitat orientats a facilitar la transparència de la gestió de lAgència.
e) Eficàcia en lactuació, posant tots els mitjans per a dur a terme lobjecte i el fi definits en aquesta llei.
f) Eficiència en lassignació i la utilització de recursos públics i avaluació continuada per mitjà dels indicadors corresponents de seguiment i millora de la qualitat dels processos de gestió i dels procediments dactuació, que sefectuarà dacord amb els criteris de legalitat, celeritat, simplificació i accessibilitat electrònica.
g) Cooperació interinstitucional, entesa com el principi que busque les sinergies en la col·laboració amb altres administracions, agents i institucions, públiques o privades, per al foment de la innovació en tots els àmbits.
h) Igualtat de gènere, promovent la perspectiva de gènere i una composició equilibrada de dones i homes en els òrgans, els consells, els comitès i les activitats, dacord amb el que disposen la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i la disposició addicional tretze de la Llei 14/2011, d1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació.
Article 18. Contracte de gestió
LAgència desenvoluparà les activitats dacord amb un pla dacció anual, sota la vigència i en el marc dun contracte plurianual de gestió, que aprovarà el Consell a proposta de la Presidència de la Generalitat, amb informe favorable de la conselleria amb competència en les matèries dhisenda i de sector públic. Lesmentat contracte contindrà, almenys:
a) Els objectius que cal assolir, els resultats que cal obtenir i, en general, la gestió que cal desenvolupar, així com els indicadors per a avaluar els resultats obtinguts.
b) Els recursos personals, materials i econòmics per a la consecució dels objectius.
c) El procediment que sha de seguir per a la cobertura del dèficit anual que, si escau, es pot produir per insuficiència dels ingressos reals respecte dels estimats i les conseqüències de responsabilitat en la gestió que, si escau, procedisquen.
d) El règim de control del seu compliment per part de la conselleria competent en matèria dhisenda, així com el procediment per als ajustos i les adaptacions anuals que, si escau, procedisquen.
Article 19. Règim del personal
1. Lentitat podrà disposar de personal funcionari i laboral en els termes que preveu la legislació de funció pública i es regirà, amb caràcter general, per les normes de dret administratiu o laboral que li siguen daplicació.
2. El personal funcionari adscrit a lentitat es regirà per la normativa en matèria de funció pública. El personal laboral, a més de la legislació laboral i el conveni aplicables, es regirà pels preceptes de lEstatut bàsic de lempleat públic i pels de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, dordenació i gestió de la funció pública valenciana, que així ho disposen expressament.
3. La selecció de personal laboral de lAgència es realitzarà per mitjà de convocatòria basada en els principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat. Se li aplicaran les previsions de la legislació de la funció pública valenciana referents al codi de conducta de lempleat públic, els principis de selecció i laccés a locupació pública de les persones amb discapacitat.
Quan hi resulte aplicable, la valoració de la fase de concurs serà proporcionada i, en cap cas, la puntuació determinarà per si mateixa el resultat del procediment.
4. Podran constituir-se borses de treball temporal vinculades al desenvolupament dels procediments selectius als quals es refereix lapartat anterior.
5. La contractació del personal laboral fix o temporal, excepte el de nivell directiu, sefectuarà en règim de dret laboral comú. El contracte shaurà de formalitzar per escrit.
6. En el cas del personal laboral temporal, el contracte podrà formalitzar-se en qualsevol de les modalitats de contractació de duració determinada previstes en la legislació aplicable.
7. Anualment, lAgència publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació dels llocs de treball.
8. LAgència no podrà tenir personal eventual al seu servei.
Article 20. Règim retributiu del personal
1. El personal funcionari que preste serveis en lAgència se sotmetrà al règim retributiu establit en la normativa vigent en matèria de funció pública i en les lleis anuals de pressupostos de la Generalitat.
2. El règim retributiu del personal laboral de lentitat sajustarà als acords convenials i a les previsions contingudes en les successives lleis de pressupostos de la Generalitat.
Article 21. Règim del personal directiu
1. Lelecció del personal directiu es realitzarà per mitjà de procediments que garantisquen la publicitat i la concurrència, i la seua designació es basarà en criteris de mèrit i capacitat i en criteris didoneïtat per la seua experiència en lexercici de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada.
2. Li serà aplicable el règim establit en la normativa autonòmica sobre declaració de béns, drets patrimonials i activitats dalts càrrecs.
3. Li serà aplicable, en matèria dincompatibilitats, la legislació autonòmica o, a falta daixò, la legislació estatal, en matèria de conflictes dinteressos.
4. Estarà subjecte a avaluació dacord amb els criteris deficàcia i eficiència, responsabilitat per la seua gestió, mesures dausteritat i reducció de costos i control de la despesa pública.
5. Les retribucions que ha de percebre el personal a qui es refereix aquest article es determinaran dacord amb els criteris que el Consell establisca reglamentàriament per al personal que ocupe llocs de caràcter directiu en el sector públic instrumental de la Generalitat. En defecte de normativa reglamentària, el límit de la quantia daquestes retribucions serà lestablit anualment en les respectives lleis de pressupostos de la Generalitat per al càrrec de director o directora general. Excepcionalment, per causes degudament justificades, i amb lautorització prèvia del Consell, podrà superar-se aquest límit fins a limport que en cada supòsit sestablisca en atenció a les circumstàncies singulars que hi concórreguen. A lefecte, la persona titular de la vicepresidència executiva elevarà al Consell un informe específic que contemple:
a) Per a la fixació de les retribucions inicials daccés al lloc directiu: idoneïtat acreditada per al lloc, posant-ne en relació el perfil amb lexperiència professional del candidat i el seu grau despecialització, les seues retribucions en llocs anteriors de treball i la magnitud i qualitat del seu treball científic o tecnològic, quan shaja exercit en entitats dR+D+i.
b) Per a la variació de les retribucions inicials, més enllà dallò que sha aprovat amb caràcter general: la presentació dun informe davaluació de lexercici que valore la labor desenvolupada pel directiu dacord amb criteris de compliment dobjectius, exercici de noves o majors responsabilitats, mesures per a la reducció de costos i control de la despesa pública i captació de recursos externs a la Generalitat en la consecució dels quals haja tingut una participació destacada.
6. Aquest personal, quan reunisca la condició de personal laboral, estarà sotmès a la relació laboral de caràcter especial dalta direcció i no percebrà cap indemnització quan cesse, excepte les que estiguen establides per disposició legal de dret necessari, i no poden pactar-se ni subscriures clàusules contractuals que tinguen per objecte reconèixer indemnitzacions o compensacions econòmiques, siga quina siga la seua naturalesa o quantia.
7. Les funcions del personal directiu es fixaran reglamentàriament.
Article 22. Recursos patrimonials
1. LAgència disposarà, per al compliment dels seus fins, dun patrimoni propi, integrat pel conjunt de béns i drets de què siga titular.
2. La gestió i ladministració dels seus béns i drets propis, com també els daquells que se li adscriguen per al compliment dels seus fins, sajustaran, en allò que se li aplique, al que sha establit per la Llei 14/2003, de 10 dabril, de patrimoni de la Generalitat.
3. LAgència podrà adquirir qualsevol classe de béns i drets, per qualsevol dels modes admesos en lordenament jurídic.
4. Les competències relatives a ladquisició a títol onerós de béns immobles, com també per a subscriure contractes en matèria darrendament, corresponen a la persona titular de la vicepresidència de lAgència, amb lacord previ del consell de direcció, sense perjudici de les autoritzacions establides en la normativa vigent.
5. LAgència formarà i mantindrà actualitzat el seu inventari de béns i drets, tant propis com adscrits, a excepció dels de caràcter fungible. Linventari es revisarà anualment amb referència a 31 de desembre i se sotmetrà a laprovació del consell de direcció.
Article 23. Recursos econòmics
1. Els recursos de lAgència estaran integrats per:
a) Les transferències consignades en els pressupostos de la Generalitat.
b) Els ingressos propis que perceba com a contraprestació per les activitats que puga realitzar, en virtut dencàrrecs de gestió, contractes, convenis o disposicions legals, per a altres entitats, públiques o privades, o persones físiques.
c) Els productes i les rendes del seu patrimoni.
d) Les aportacions voluntàries, les donacions, les herències, els llegats i altres aportacions a títol gratuït dentitats privades i de particulars.
e) Els ingressos rebuts de persones físiques o jurídiques com a conseqüència del patrocini dactivitats i instal·lacions.
f) Els altres ingressos de dret públic o privat que estiga autoritzada a percebre.
g) Els crèdits i els préstecs que puguen concedir-se-li, la contractació dels quals, excepte els destinats a operacions de tresoreria, es realitzarà en col·laboració amb lInstitut Valencià de Finances.
h) El producte de lalienació dels béns mobles i valors que constituïsquen el seu patrimoni.
i) Qualsevol altre recurs que puga ser-li atribuït.
2. Són ingressos de dret privat els que perceba lAgència per la prestació de serveis o la realització dactivitats que li són pròpies sempre que no tinguen la naturalesa de taxes o preus públics dacord amb la legislació general.
3. Els recursos que es deriven dels subapartats b, d, e i f de lapartat 1 daquest article, que no estiguen previstos inicialment en el pressupost de lAgència, es podran destinar a finançar increments de despesa.
4. LAgència podrà contractar pòlisses de crèdit o préstec, sempre que el saldo pendent no supere el deu per cent del seu pressupost, quan siga necessari per a atendre desfasaments temporals de tresoreria, entenent com a tals les situacions de falta de liquiditat que es puguen produir ocasionalment i de forma excepcional, dacord amb el que disposa la Llei 1/2015.
Article 24. Règim pressupostari
1. El règim pressupostari de lAgència sajustarà a allò que sha establit per a les entitats de dret públic en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, sector públic instrumental i de subvencions, i a les previsions de les lleis de pressupostos de la Generalitat.
2. A instància de la persona titular de la vicepresidència executiva de lAgència, el consell de direcció aprovarà lavantprojecte de pressupost, dacord amb el que disposa el contracte de gestió, o dacord amb la seua proposta inicial i amb lestructura que establisca la conselleria competent en matèria dhisenda. La proposta serà tramesa a la presidència de la Generalitat per a ser examinada i traslladada posterioment a la conselleria esmentada. Una vegada analitzat per aquest últim departament, lavantprojecte sincorporarà al dels pressupostos de la Generalitat per a ser aprovat pel Consell i tramés a les Corts.
3. El pressupost de despeses de lAgència té caràcter limitador pel seu import global, caràcter estimatiu per a la distribució dels crèdits en categories econòmiques, a excepció dels corresponents a despeses de personal que, en tot cas, tenen caràcter limitador i vinculant per la seua quantia total, i de les subvencions nominatives que tindran caràcter limitador i vinculant, siga quin siga el nivell de classificació econòmica a què sestablisquen. El pressupost de lAgència haurà de ser equilibrat.
4. Els romanents de tresoreria que resulten de la liquidació de lexercici pressupostari, no afectats al finançament del pressupost de lexercici següent, podran aplicar-se al pressupost dingressos i destinar-se a finançar increment de despeses per acord de la persona titular de la secretaria general, i sen retrà comptes al consell de direcció. Els dèficits derivats de lincompliment de lestimació dingressos anuals es compensaran en la forma que es preveja en el contracte de gestió.
5. Lexecució del pressupost de lAgència correspon a la persona titular de la secretaria general, la qual trametrà a la vicepresidència executiva, mensualment, i, trimestralment, al consell de direcció, un estat dexecució pressupostària.
6. LAgència podrà adquirir compromisos de despesa que hagen destendres a exercicis posteriors a aquell en què sautoritzen, amb els límits i les previsions establits en la legislació vigent.
Article 25. Gestió financera i comptabilitat
1. La gestió financera de lentitat sefectuarà dacord amb el que estableix la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
2. La comptabilitat sajustarà a les normes aplicables a les entitats de dret públic de la Generalitat.
Article 26. Control intern de la gestió econòmica
1. LAgència disposarà dun auditor o auditora, que tindrà per objecte la mesura i lavaluació de leficàcia dels controls interns.
2. Lauditor o lauditora intern verificarà el bon funcionament dels sistemes i dels procediments dexecució del pressupost de lAgència, com també lequilibri i la correspondència adequats entre despeses i ingressos.
A més emetrà informes i propostes de millora per a:
a) Assegurar lexactitud i la veracitat de les dades comptables i extracomptables, utilitzades per a la presa de decisions.
b) Millorar els mètodes i procediments de control intern que redunden en una eficàcia i eficiència majors de lexplotació.
c) Assegurar el compliment de les polítiques, plans, procediments i normativa que afecten lAgència.
3. Correspon també a lauditor o lauditora intern realitzar el seguiment de laplicació de les mesures correctores de les incidències detectades en els treballs dauditoria externa i del grau de compliment de les instruccions de compliment obligatori emanades de lòrgan, departament o entitat competent.
4. Lauditor o lauditora intern informarà el consell de direcció i el comitè executiu, assistint a les reunions, amb veu però sense vot.
5. Lauditor o lauditora intern haurà de ser un o una professional que posseïsca coneixements tècnics adequats i mantindrà un caràcter independent dins de lorganització de lens.
6. En cas de discrepància amb els informes de lauditor o lauditora intern, la persona titular de la vicepresidència executiva o de la secretaria general, en làmbit de les seues competències respectives, elevarà les seues al·legacions al consell de direcció.
Article 27. Règim de contractació
LAgència es troba subjecta a la normativa en matèria de contractació del sector públic.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera. Relacions amb les Corts
1. En el marc del que disposa el Reglament de les Corts, el titular de la vicepresidència executiva de lAgència podrà ser requerit per la comissió corresponent, a fi dinformar sobre el desenvolupament del contracte de gestió i la resta daspectes de la gestió.
2. LAgència, a través de la presidència de la Generalitat, trametrà anualment a les Corts linforme dactivitat aprovat pel consell de direcció, relatiu a les tasques de lAgència i al grau de compliment dels seus objectius.
Segona. Condició de lAgència com a mitjà propi i servei tècnic de ladministració autonòmica
LAgència té la condició de mitjà propi i servei tècnic de ladministració autonòmica. El règim de les comandes que es puguen conferir a lAgència i les condicions en què podran adjudicar-se-li contractes sestabliran reglamentàriament, dacord amb el que disposa el text refós de la Llei de contractes del sector públic.
LAgència no podrà participar en licitacions públiques convocades pels poders adjudicadors de què siga mitjà propi, sense perjudici que, quan no hi concórrega cap licitador, puga encarregar-se-li lexecució de la prestació objecte daquests.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació normativa
Queden derogades totes les disposicions, del mateix rang o dun rang inferior, que soposen al que estableix aquesta llei.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Posada en funcionament de lAgència
La posada en funcionament de lAgència es produirà a partir de lentrada en vigor del seu reglament.
Laprovació del reglament de lAgència es realitzarà en el termini màxim de dos mesos a partir de la data daprovació daquesta llei.
Segona. Entrada en vigor
Aquesta llei entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Per tant, ordene que tots els ciutadans i totes les ciutadanes, tribunals, autoritats i poders públics als quals pertoque, observen i facen complir aquesta llei.
València, 1 de febrer de 2017
El president de la Generalitat
XIMO PUIG I FERRER