DECRET 27/2015, de 27 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià d'Art Modern. [2015/1884]
(DOGV núm. 7477 de 03.03.2015) Ref. Base de dades 001873/2015
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 04.03.2015 Data de fi de vigència: 08.03.2023 Aquesta disposició afecta: Desenvolupa o complementa: Aquesta disposició està afectada per: Corregida per: Derogada per: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport Grup temàtic: Legislació Matèries: Organització de l'administració Cultura Descriptors: Temàtics: reglament intern, museu , IVAM
DECRET 27/2015, de 27 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià d'Art Modern. [2015/1884]
ÍNDEX
Preàmbul
Article únic. Aprovació del Reglament dorganització i funcionament de lInstitut Valencià dArt Modern
Disposició addicional única. Clàusula de no increment del gasto públic
Disposició derogatòria única. Derogació normativa
Disposició final primera. Habilitació
Disposició final segona. Entrada en vigor
Annex. Reglament dorganització i funcionament de lInstitut Valencià dArt Modern
Capítol I. Naturalesa i funcions
Article 1. Naturalesa i règim jurídic
Article 2. Objecte propi i funcions
Article 3. La col·lecció
Capítol II. Organització
Secció 1a. Òrgans rectors
Article 4. Òrgans rectors
Article 5. El president o la presidenta de lInstitut Valencià dArt Modern
Article 6. Composició i règim de funcionament del Consell Rector de lInstitut Valencià dArt Modern
Article 7. Competències del Consell Rector de lInstitut Valencià dArt Modern
Article 8. Del director o directora gerent de lInstitut Valencià dArt Modern
Article 9. Del Consell Assessor de lInstitut Valencià dArt Modern
Secció 2a. Estructura orgànica
Article 10. Estructura orgànica
Article 11. De la Subdirecció General dActivitats i Programes Culturals
Article 12. De la Subdirecció General de Col·lecció i Exposicions
Article 13. De la Subdirecció General de Comunicació i Xarxes Socials
Article 14. De la Subdirecció General dAdministració
Article 15. Altres unitats orgàniques i funcionals
Capítol III. Règim de personal
Article 16. Personal de lInstitut Valencià dArt Modern
Article 17. Marc dactuació en matèria de personal
Article 18. Incompatibilitats
Capítol IV. Règim patrimonial
Article 19. Patrimoni
Capítol V. Règim de contractació, pressupostari i economicofinancer
Article 20. Règim de contractació
Article 21. Recursos econòmics
Article 22. Ingressos per accés a les col·leccions i cessió despais
Article 23. Participació en consorcis, societats i fundacions
Article 24. Règim pressupostari
Article 25. Control economicofinancer
Article 26. Assistència jurídica
PREÀMBUL
Larticle 49.1.4a de lEstatut dAutonomia de la Comunitat Valenciana establix que la Generalitat té la competència exclusiva en matèria de cultura.
Dins del sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat shan integrat històricament una sèrie dentitats, societats i fundacions que tenen en comú el desenrotllament de les competències relatives a les arts escèniques, plàstiques i audiovisuals, així com la conservació del patrimoni cultural.
La política institucional de foment, tutela i difusió de lart modern, la incidència del qual en la vida social contemporània requerix una especial agilitat de gestió, ateses les seues peculiaritats, així com una estreta i activa col·laboració entre els diversos agents socials, aconsellaven també la creació dun ens de dret públic subjecte al dret privat, amb personalitat jurídica pròpia, dependent de la Generalitat, que tinguera per objecte el desenrotllament de la política cultural de la Generalitat quan concernix al coneixement, tutela, foment i difusió de lart modern.
Com a conseqüència daixò, es va promulgar la Llei 9/1986, de 30 de desembre, de la Generalitat, per mitjà de la qual es va crear lInstitut Valencià dArt Modern, que presta una especial atenció a la producció artística valenciana i impulsa la seua difusió, alhora que estimula i valora la sensibilitat de la nostra societat per lart modern realitzat fora de la Comunitat Valenciana.
La creació del mencionat ens de dret públic es fonamentava en larticle 5 de la Llei 4/1984, de 3 de juny, de la Generalitat, dHisenda Pública de la Generalitat. De la mateixa manera, va ser consultat el Consell Valencià de Cultura, segons el que disposa larticle 5 de la Llei 12/1985, de 30 doctubre, de la Generalitat.
Amb laprovació del Decret Llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de Mesures Urgents de Règim Economicofinancer del Sector Públic Empresarial i Fundacional, sestablixen les bases necessàries per a aconseguir un sector públic empresarial i fundacional de la Generalitat sanejat, auster, eficaç, eficient i orientat al compliment dels objectius del Consell, en els distints àmbits dactuació, i a les necessitats de la societat valenciana.
Al maig de 2012, el Consell va aprovar el Pla Economicofinancer de Reequilibri 2012-2014 i el va remetre al Consell de Política Fiscal i Financera. En este pla es va anunciar una nova configuració del sector públic empresarial i fundacional, el qual quedarà configurat en sis àrees.
El Decret Llei 7/2012, de 19 doctubre, del Consell, de Mesures de Reestructuració i Racionalització del Sector Públic Empresarial i Fundacional de la Generalitat, culmina i aprova el pla estratègic deste sector, que dedica el capítol I del títol II a les mesures que shan dadoptar. En este, lInstitut Valencià dArt Modern queda adscrit a làmbit de la cultura, art i oci, mantenint la seua personalitat jurídica pròpia per a la realització dels seus fins.
No obstant això, la disposició final tercera del Decret Llei 7/2012 modifica la Llei 9/1986, de 30 de desembre, de la Generalitat, per la qual es crea lInstitut Valencià dArt Modern per a afegir com a òrgan rector de linstitut al Consell Assessor; regular-ne la composició i les funcions; modificar la composició i les funcions del Consell Rector; i modifica les funcions del director gerent o de la directora gerent.
Per a completar la regulació legal de lInstitut Valencià dArt Modern resulta necessari i procedent laprovació del present desplegament reglamentari per decret del Consell, en el qual sestablisca el funcionament de lentitat de dret públic, adaptant-lo a les funcions, règim, organització i funcionament que li van fixar la seua llei de creació i les modificacions operades en esta pel Decret Llei 7/2012.
En virtut daixò, a proposta de la consellera dEducació, Cultura i Esport i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 27 de febrer de 2015,
DECRETE
Article únic. Aprovació del Reglament dorganització i funcionament de lInstitut Valencià dArt Modern
Saprova el Reglament dorganització i funcionament de lentitat de dret públic Institut Valencià dArt Modern, el text del qual figura com a annex deste decret.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. Clàusula de no increment del gasto públic
La aplicació i desplegament deste decret no podrà suposar un increment de gasto en el pressupost consolidat de la Generalitat. A este efecte, i pel que es referix als gastos de personal, les adaptacions que puguen realitzar-se, en el marc de la implantació de lestructura organitzativa de lentitat, no podran suposar increment de cost en termes homogenis.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació normativa
Queden derogades totes les disposicions del mateix rang, o dun rang inferior, que soposen al que establix este decret.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Habilitació
Es faculta la persona titular de la conselleria competent en matèria de cultura per a adoptar les mesures necessàries i dictar totes les disposicions que exigisca laplicació i execució deste decret, en el seu àmbit de competència.
Segona. Entrada en vigor
El present decret entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
València, 27 de febrer de 2015
El president de la Generalitat,
ALBERTO FABRA PART
La consellera dEducació, Cultura i Esport,
MARÍA JOSÉ CATALÁ VERDET
ANNEX
Reglament dorganització i funcionament de lInstitut Valencià dArt Modern
CAPÍTOL I
Naturalesa i funcions
Article 1. Naturalesa i règim jurídic
1. LInstitut Valencià dArt Modern és una entitat de dret públic de la Generalitat de les previstes en larticle 155.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.
2. LInstitut Valencià dArt Modern té personalitat jurídica pròpia, autonomia econòmica i administrativa per a la realització dels seus fins i plena capacitat dobrar. Està adscrit a la conselleria amb competències en matèria de cultura i desenrotlla principalment les seues activitats en làmbit de la Comunitat Valenciana.
3. LInstitut Valencià dArt Modern es regix pel que establix la Llei 9/1986, de 30 de desembre, de la Generalitat, per mitjà de la qual es va crear; en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions; en la Llei 1/2013, de 21 de maig, de la Generalitat, de Mesures de Reestructuració i Racionalització del Sector Públic Empresarial i Fundacional de la Generalitat; en este reglament de funcionament; en les altres normatives específiques en matèria de sector públic empresarial, en especial, en el Decret Llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de Mesures Urgents de Règim Economicofinancer del Sector Públic Empresarial i Fundacional; en el Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual saprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic; i en la Llei 14/2003, de 10 dabril, de la Generalitat, de Patrimoni de la Generalitat Valenciana.
4. Lentitat ajustarà la seua activitat a lordenament jurídic privat, amb les excepcions establides en la llei. En tot cas, subjectarà la seua activitat a les normes de dret públic en aquelles actuacions que suposen lexercici de potestats administratives.
Article 2. Objecte propi i funcions
1. Constituïx lobjecte propi de lInstitut Valencià dArt Modern el desenrotllament de la política cultural de la Generalitat quan concernix al coneixement, tutela, foment i difusió de lart modern i contemporani.
2. Són funcions pròpies de lInstitut Valencià dArt Modern per al compliment dels seus fins les següents:
a) Constituir i custodiar un conjunt de col·leccions museístiques representatives del desenrotllament de lart modern i contemporani, així com totes les funcions museogràfiques associades amb esta funció.
b) Organitzar i dur a terme exposicions temporals dart modern i contemporani en les instal·lacions pròpies de lInstitut Valencià dArt Modern així com en aquells espais que, inclús no sent de la seua titularitat, es trobaren sota acords o convenis de cessió.
c) Organitzar i dur a terme activitats culturals, didàctiques, pedagògiques i educatives encaminades al coneixement i difusió de lart modern i contemporani, promovent el coneixement i laccés del públic a lart modern i contemporani en les seues diverses manifestacions i afavorint la comunicació social de les arts plàstiques en qualsevol de les seues formes i expressions.
Article 3. La col·lecció
La col·lecció de lInstitut Valencià dArt Modern està constituïda pel conjunt dobres artístiques creades al llarg dels segles XX i XXI que li pertanyen, o que shi puguen incorporar en el futur per mitjà dadquisicions, donacions, llegats o depòsits dentitats o persones públiques i privades.
Les obres propietat de lInstitut Valencià dArt Modern tenen la condició de béns de domini públic afectes al servici de la cultura i de leducació.
CAPÍTOL II
Organització
Secció 1a
Òrgans rectors
Article 4. Òrgans rectors
Són òrgans rectors de lInstitut Valencià dArt Modern els següents:
1. El president o la presidenta.
2. El Consell Rector.
3. El director gerent o la directora gerent.
4. El Consell Assessor.
Article 5. El president o la presidenta de lInstitut Valencià dArt Modern
1. Exercirà, amb caràcter nat, la presidència de lentitat i, al seu torn, del Consell Rector, la persona titular de la conselleria que tinga les competències en matèria de cultura.
2. El president o la presidenta de lInstitut Valencià dArt Modern tindrà les atribucions següents:
a) Exercir la representació de linstitut, que podrà delegar en el vicepresident o la vicepresidenta.
b) Convocar, fixar lorde del dia, presidir i moderar les sessions del Consell Rector i del Consell Assessor.
c) Lautorització del gasto, la disposició i liquidació dels crèdits i lordenació de pagaments.
d) La subscripció de convenis amb altres museus i entitats públiques o privades, tant nacionals com internacionals.
e) Exercir les facultats com a òrgan de contractació de lentitat en els contractes laborals i els que es regisquen pel text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, sense perjuí de les preceptives autoritzacions i el deure de subministrament dinformació previstos en la normativa vigent.
f) Ladministració dels ingressos de linstitut.
g) La formulació dels comptes anuals comprensives del balanç de situació, compte de pèrdues i guanys, memòria i informe de gestió perquè els aprove el Consell Rector.
h) Resoldre aquelles reclamacions que puguen plantejar-se en matèria de responsabilitat patrimonial.
i) La resolució de les reclamacions prèvies a la via judicial civil o laboral.
j) Qualssevol altres que li puguen ser atribuïdes pel Consell Rector, excepte les reservades a este.
k) Les competències descrites en els apartats c, d, e, f, g, h i i podran delegar-se en el director gerent o la directora gerent mitjançant una resolució del president o de la presidenta, en la forma prevista en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Article 6. Composició i règim de funcionament del Consell Rector de lInstitut Valencià dArt Modern
1. El Consell Rector és el superior òrgan de govern de lInstitut Valencià dArt Modern i li corresponen, amb caràcter general, les facultats de direcció, control i supervisió deste.
2. A més de la presidència de lInstitut Valencià dArt Modern, formaran part del Consell Rector un vicepresident o una vicepresidenta, els vocals i el secretari o la secretària.
3. El vicepresident o la vicepresidenta serà nomenat per la persona titular de la conselleria competent en matèria de cultura, qui substituirà el president o la presidenta en casos dabsència, vacant o malaltia.
4. Seran vocals nats:
a) La persona titular de la direcció general amb competència en matèria de patrimoni cultural.
b) La persona titular de la subsecretaria de la conselleria amb competència en matèria de cultura.
c) El director gerent o la directora gerent de lInstitut Valencià dArt Modern, que sabstindrà del seu dret de vot en aquells temes en què es valore la seua gestió, o li concernisquen de forma directa.
5. Seran vocals designats:
a) Un o una representant de la conselleria amb competència en matèria de cultura, designat pel seu titular.
b) Un o una representant de la conselleria competent en matèria dhisenda, designat pel seu titular i amb el rang mínim de director o directora general.
c) Un o una representant de la conselleria competent en matèria de sector públic empresarial, designat pel seu titular i amb el rang mínim de director o directora general.
d) Fins a un màxim de tres membres designats per la persona titular de la conselleria amb competència en matèria de cultura, dentre persones amb responsabilitat en matèria de cultura de qualsevol institució pública.
6. El president o la presidenta del Consell Rector convocarà les seues reunions, assenyalant el lloc, dia i hora, i adjuntarà lorde del dia. També convocarà reunió del Consell Rector quan així ho sol·licite la mitat més un dels seus membres, i, en este cas, lorde del dia serà el que hagen aprovat els sol·licitants de la convocatòria. Les convocatòries hauran de fer-se per escrit i amb un mínim de cinc dies dantelació, excepte casos durgència. La convocatòria urgent haurà de ser notificada, almenys, amb 48 hores dantelació, i serà necessari que esta urgència siga ratificada a linici de la sessió per la majoria dels membres.
7. El secretari o la secretària del Consell Rector serà designat per este, dentre els seus membres, a proposta de la presidència.
8. A les reunions del Consell Rector assistirà, en tasques dassessorament jurídic, amb veu però sense vot, un o una representant de lAdvocacia de la Generalitat. Així mateix, el president o la presidenta del Consell de Rector podrà invitar lauditor intern de lentitat i qualsevol persona que tinga relació amb els assumptes a tractar en les reunions del Consell a participar, amb veu i sense vot, en estes reunions.
9. Les deliberacions del Consell Rector seran presidides i dirigides pel president o la presidenta. Perquè les deliberacions o els acords que adopte el Consell siguen vàlids serà necessària la presència, com a mínim, de la mitat més un dels seus membres, entre els quals haurà destar necessàriament el president o la presidenta, o el vicepresident o la vicepresidenta i el secretari o secretària.
10. Els acords es prendran per majoria simple dels assistents. Els acords del Consell Rector sinclouran en un llibre dactes i seran firmats per les persones que exercisquen la presidència i la secretaria del Consell Rector. Les certificacions destes actes seran expedides per la persona titular de la secretaria amb el vistiplau de la presidència del Consell Rector.
11. La pertinença com a membre del Consell Rector no comportarà la percepció de retribució econòmica ni cap compensació, excepte els gastos degudament justificats que lexercici del càrrec els ocasione.
Article 7. Competències del Consell Rector de lInstitut Valencià dArt Modern
Correspon al Consell Rector:
1. Laprovació del pla anual dactivitats.
2. Laprovació de la memòria de gestió anual realitzada pel director o la directora gerent.
3. Laprovació dels avantprojectes de pressupost.
4. Lacceptació de donacions, llegats i altres aportacions realitzades per institucions o entitats públiques o privades.
5. Laprovació de les normes dorganització i funcionament de lInstitut Valencià dArt Modern.
6. Nomenar un Consell Assessor.
7. Aprovar, a proposta del president o la presidenta, lorganització funcional i les directrius bàsiques en matèria de recursos humans de lentitat, incloent-hi laprovació de les relacions de llocs de treball i el règim de retribució del personal propi de lentitat, dins de les limitacions legals i pressupostàries, en particular de les previstes en els articles 18 a 20 del Decret Llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de Mesures Urgents de Règim Economicofinancer del Sector Públic Empresarial i Fundacional, i sense perjuí de les competències atribuïdes a altres òrgans de la Generalitat.
8. Ladquisició a títol onerós de béns immobles i drets reals, així com la subscripció de contractes darrendament, amb un informe previ favorable de la conselleria competent en matèria de patrimoni.
9. Latorgament de concessions i autoritzacions sobre domini públic dels béns propis i adscrits, amb un informe previ de les conselleries competents en matèria de cultura i de patrimoni.
10. Aprovar els preus relatius als ingressos de dret privat.
11. Aprovar els estats dexecució del pressupost, la memòria i els comptes anuals de lentitat.
12. Determinar anualment, a proposta del president o la presidenta, les necessitats de recursos humans, amb assignació pressupostària, que han de proveir-se per mitjà de la incorporació de personal de nou ingrés, per a la seua inclusió en les corresponents convocatòries.
13. Laprovació de les convocatòries de proves dadmissió per a la selecció del personal propi al servici de lentitat i les de provisió dels llocs de treball desta.
14. Prendre raó de tots els contractes laborals subscrits des de la celebració de lúltim Consell.
15. Qualssevol altres funcions no atribuïdes expressament a un altre òrgan.
Article 8. Del director o la directora gerent de lInstitut Valencià dArt Modern
1. El director o la directora gerent de lInstitut Valencià dArt Modern, que tindrà la condició dalt càrrec, serà nomenat i cessat per decret del Consell, a proposta de la persona titular de la presidència de lInstitut Valencià dArt Modern, oït el Consell Rector.
La seua designació atendrà els principis de mèrit i capacitat i a criteris didoneïtat. A este efecte, sacudirà a un sistema de preselecció que garantisca la publicitat i concurrència i assegure la participació del Consell Rector, amb lassessorament dun comité dexperts i professionals del món de lart i de la cultura i de la seua gestió.
Li serà aplicable el règim de prevenció de conflictes dinteressos previst en la Llei 5/2006, de 10 dabril, de Regulació dels Conflictes dInteressos dels Membres del Govern i dels Alts Càrrecs de lAdministració General de lEstat.
2. Correspondrà al director o directora gerent de lInstitut Valencià dArt Modern la gestió ordinària de linstitut. En concret, li correspondran les funcions següents:
a) La direcció de linstitut i del seu personal, de conformitat amb el que ha acordat el seu Consell Rector.
b) Lexecució dels acords del Consell Rector.
c) La gestió ordinària de linstitut.
d) La preparació del pla anual dactivitats, la memòria anual i lavantprojecte de pressupost, així com la seua presentació davant del Consell Rector per a la seua aprovació.
e) Proposar al Consell Rector els criteris que han de regir el desenrotllament dels processos selectius de personal laboral propi de lentitat.
f) Lexecució dels processos selectius, així com la contractació i acomiadament del personal laboral propi de lentitat, tot això sense perjuí del que establix lapartat 14 de larticle 7 del present decret.
g) La direcció del personal de lentitat, així com lelaboració de la relació de llocs de treball del personal, per a la seua aprovació pel Consell Rector.
h) Lelaboració dels comptes anuals de lentitat.
i) Totes les altres que reba per delegació del president o de la presidenta i les que li encomane el Consell Rector en la forma prevista en la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
3. Els actes i resolucions del director o directora gerent, dictats en lexercici de les seues potestats administratives atribuïdes, que posen fi a la via administrativa.
Article 9. Del Consell Assessor de lInstitut Valencià dArt Modern
1. El Consell Assessor és un òrgan amb funcions consultives. Li correspondrà informar sobre la programació i adquisició dobres dart, la proposta dacceptació de donacions o cessions a lInstitut Valencià dArt Modern, així com de totes aquelles qüestions que li siguen plantejades pel Consell Rector o el seu director o directora gerent en relació amb les qüestions artístiques que puguen derivar-se de lactivitat principal de lInstitut Valencià dArt Modern.
2. El Consell Assessor estarà format per un màxim donze membres.
3. Serà president o presidenta del Consell Assessor la persona titular de la presidència del Consell Rector.
4. A més, formarà part del Consell Assessor el director o directora gerent com a vicepresident o vicepresidenta.
5. La resta de membres del Consell Assessor seran nomenats pel Consell Rector de la manera següent:
a) Fins a un màxim de tres, a proposta del Consell Valencià de Cultura.
b) Fins a un màxim de sis, a proposta de la persona titular de la conselleria amb competència en matèria de cultura.
Tots estos seran proposats entre persones de reconegut prestigi i representativitat en el camp de lart modern.
6. El Consell Assessor nomenarà, dentre els seus membres, un secretari o una secretària.
7. Les deliberacions del Consell Assessor seran presidides i dirigides pel president o la presidenta. Perquè les deliberacions o els acords que adopte el Consell siguen vàlids serà necessari que estiguen presents, com a mínim, la mitat més un dels seus membres, entre els quals haurà destar necessàriament el president o la presidenta, o el vicepresident o la vicepresidenta i el secretari o secretària. Els acords es prendran per majoria simple dels assistents. Els acords del Consell Assessor sinclouran en un llibre dactes i seran firmats per les persones que exercisquen la presidència i la secretaria del Consell Assessor.
8. La pertinença com a membre del Consell Assessor no comportarà la percepció de retribució econòmica ni cap compensació, excepte els gastos degudament justificats que lexercici del càrrec els ocasione.
Secció 2a
Estructura orgànica
Article 10. Estructura orgànica
Del director o directora gerent del lInstitut Valencià dArt Modern depenen directament les subdireccions generals següents:
1. La Subdirecció General dActivitats i Programes Culturals.
2. La Subdirecció General de Col·lecció i Exposicions.
3. La Subdirecció General de Comunicació i Xarxes socials.
4. La Subdirecció General dAdministració.
Article 11. De la Subdirecció General dActivitats i Programes Culturals
Correspon a la Subdirecció General dActivitats i Programes Culturals:
1. Lelaboració de programes i projectes culturals vinculats als continguts de lInstitut Valencià dArt Modern.
2. La direcció, coordinació i gestió de les activitats de la biblioteca i centre de documentació, així com el disseny de les estratègies destos centres, entesos com a lloc dinvestigació al màxim nivell.
3. La direcció, coordinació i gestió de les publicacions i activitats editorials vinculades a les activitats, exposicions i investigació de lart modern i contemporani en lInstitut Valencià dArt Modern.
4. Lacció pedagògica de lInstitut Valencià dArt Modern i la seua vinculació amb el món docent i investigador.
5. Qualsevol altra desta índole que puga ser encomanada pel director o directora gerent.
Article 12. De la Subdirecció General de Col·lecció i Exposicions
Correspon a la Subdirecció General de Col·lecció i Exposicions:
1. Coordinar i supervisar els departaments artístics i tècnics de lInstitut Valencià dArt Modern.
2. Coordinar i gestionar les relacions amb artistes, altres museus, espais artístics i especialistes en art modern i contemporani.
3. Investigar, proposar i informar sobre les adquisicions dobres dart, la realització dexposicions i la programació de lInstitut Valencià dArt Modern.
4. Qualsevol altra desta índole que puga ser encomanada pel director o la directora gerent.
Article 13. De la Subdirecció General de Comunicació i Xarxes Socials
Correspon a la Subdirecció General de Comunicació i Xarxes Socials:
1. La comunicació i relació del lInstitut Valencià dArt Modern amb els mitjans, el públic i la societat en general.
2. Lelaboració i seguiment dels plans de comunicació, de publicitat i de mitjans.
3. El disseny de les estratègies de la presència de lInstitut Valencià dArt Modern en les xarxes socials i la seua interrelació permanent.
4. El desenrotllament del programa Amics de lIVAM i del pla de mecenatge.
5. Latenció al visitant així com la direcció de la gestió dels espais de lInstitut Valencià dArt Mo-dern.
6. Qualsevol altra desta índole que puga ser encomanada pel director o la directora gerent.
Article 14. De la Subdirecció General dAdministració
Correspon a la Subdirecció General dAdministració:
1. La gestió economicoadministrativa de lInstitut Valencià dArt Modern, sense perjuí de la superior direcció de personal, que correspon al director o directora gerent.
2. Proposar objectius i actuacions per a la millora dels resultats de la gestió economicoadministrativa i el millor aprofitament dels recursos assignats a lInstitut Valencià dArt Modern.
3. La gestió del personal, així com les relacions laborals i la negociació col·lectiva dacord amb la legislació vigent.
4. Lorganització i gestió dels servicis generals de lInstitut Valencià dArt Modern, especialment en matèria de manteniment dinstal·lacions, sistemes informàtics, magatzems i règim interior.
5. La seguretat i el control administratiu dels béns i valors constitutius del patrimoni de lInstitut Valencià dArt Modern i la col·laboració amb la Subdirecció General de Col·lecció i Exposicions en la gestió del Registre dObres dArt.
6. La gestió ordinària dels ingressos de naturalesa pública i privada.
7. Lassessorament ordinari jurídic i econòmic als òrgans de govern de lInstitut Valencià dArt Modern.
8. Qualsevol altra desta índole que puga ser encomanada pel director o la directora gerent.
Article 15. Altres unitats orgàniques i funcionals
El director o directora gerent proposarà la resta de departaments i unitats en què sestructura lInstitut Valencià dArt Modern i precisarà les funcions atribuïdes a cada un dells en el marc dels objectius i plans dactuació de linstitut, sense perjuí que siguen establides per les conselleries competents en matèria de cultura, dhisenda i del sector públic empresarial.
CAPÍTOL III
Règim de personal
Article 16. Personal de lInstitut Valencià dArt Modern
1. El personal propi de lInstitut Valencià dArt Modern tindrà la consideració de personal laboral i es regirà pel dret laboral, les normes convencionalment aplicables, la normativa sobre règim economicofinancer del sector públic empresarial, les disposicions de les successives lleis de pressupostos i, a més, li seran aplicables les previsions de lEstatut Bàsic de lEmpleat Públic i de la legislació de la funció pública valenciana.
2. La selecció del personal amb vincle laboral ordinari de lInstitut Valencià dArt Modern es realitzarà basant-se en els principis digualtat, mèrit, capacitat i pública concurrència realitzada per mitjà de convocatòria publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb les previsions arreplegades en el conveni col·lectiu aplicable, lEstatut Bàsic de lEmpleat Públic i en els articles 52 a 57 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, dOrdenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana, i normativa que els desplega.
3. Anualment es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la relació de llocs de treball de lentitat.
Article 17. Marc dactuació en matèria de personal
El règim retributiu del personal laboral de lentitat sajustarà a les previsions contingudes en les successives lleis de pressupostos de la Generalitat.
Article 18. Incompatibilitats
El personal al servici de lInstitut Valencià dArt Modern estarà subjecte al règim dincompatibilitats establit, amb caràcter general, per al personal al servici de les administracions públiques.
CAPÍTOL IV
Règim patrimonial
Article 19. Patrimoni
1. El patrimoni de lInstitut Valencià dArt Modern tindrà la consideració de domini públic de la Generalitat, com a patrimoni afecte a un servici públic, i estarà exempt de qualsevol classe de tributs o gravàmens. Este patrimoni quedarà subjecte a les normes que regisquen respecte del patrimoni de la Generalitat.
2. LInstitut Valencià dArt Modern podrà adquirir qualsevol classe de béns i drets a títol onerós i gratuït, posseir i arrendar béns i drets de qualsevol classe, per qualsevol dels modes admesos en dret, entenent-se implícita lafectació als fins de linstitut a laprovar-se ladquisició destos.
Les competències relatives a ladquisició a títol onerós de béns immobles, així com per a subscriure contractes en matèria darrendament, corresponen al Consell Rector, de conformitat amb la normativa vigent en la matèria.
CAPÍTOL V
Règim de contractació, pressupostari i economicofinancer
Article 20. Règim de contractació
Als efectes previstos en la legislació vigent en matèria de contractació del sector públic, lentitat tindrà la consideració dadministració pública i, en conseqüència, els seus contractes es subjectaran a les previsions normatives per a este tipus dens.
Article 21. Recursos econòmics
1. Per a complir els seus fins i exercir les funcions pròpies, lInstitut Valencià dArt Modern disposarà dels recursos següents:
a) Las consignacions previstes en els pressupostos de la Generalitat.
b) Els béns mobles o immobles i les instal·lacions que per al compliment dels seus fins li siguen adscrits per la Generalitat o qualsevol altra administració pública, i aquells que formen part del seu patrimoni.
c) Els productes i rendes del seu patrimoni.
d) Les subvencions que li siguen concedides i les donacions, llegats i aportacions realitzades per institucions, entitats o particulars.
e) Els ingressos que sobtinguen per les seues activitats de gestió i explotació, així com dels servicis que es puguen realitzar.
f) Qualssevol altres recursos que se li puguen atribuir.
2. El Consell Rector de lInstitut Valencià dArt Modern i el director o la directora gerent duran a terme una labor activa de captació de recursos propis, especialment els derivats de lexercici de lactivitat de linstitut, les aportacions a títol gratuït dentitats privades i de particulars i dels ingressos rebuts com a conseqüència del patrocini i mecenatge.
Article 22. Ingressos per accés a les col·leccions i cessió despais
1. Els ingressos procedents de les prestacions que els visitants dels immobles que integren el patrimoni de lInstitut Valencià dArt Modern hagen de satisfer per laccés a la col·lecció exhibida en estos, tenen la naturalesa dingressos de dret privat.
2. Els ingressos procedents de la utilització despais dels immobles, propis o adscrits, que estiguen qualificats com a demanials, així com les contraprestacions resultants de la utilització privativa o laprofitament especial de béns mobles de domini públic tenen la naturalesa de taxa, i es regulen en el Decret Legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell, pel qual saprova el text refós de la Llei de Taxes de la Generalitat. Lestabliment o modificació de la seua quantia es farà de conformitat amb lesmentada llei, a iniciativa de lInstitut Valencià dArt Modern.
3. La gestió i recaptació dels preus i de les taxes les durà a terme lInstitut Valencià dArt Modern, que les ingressarà en el seu patrimoni.
4. Seran ingressos de dret privat els altres que perceba lInstitut Valencià dArt Modern per la prestació de servicis o la realització dactivitats que, dacord amb la llei, no tinguen la naturalesa de taxes o preus públics. Els ingressos de dret privat seran aprovats pel Consell Rector, a proposta del director o la directora gerent, amb un informe previ de la Subdirecció General dAdministració.
Article 23. Participació en consorcis, societats i fundacions
La participació de lInstitut Valencià dArt Modern en consorcis, societats i fundacions haurà de ser autoritzada pel Consell, amb laprovació prèvia del Consell Rector, tot això sense perjuí del que disposa la disposició addicional setze de la Llei 1/2013, de 21 de maig, de la Generalitat, de Mesures de Reestructuració i Racionalització del Sector Públic Empresarial i Fundacional de la Generalitat.
Article 24. Règim pressupostari
1. El règim pressupostari de lentitat sajustarà al que sestablix per a les entitats de dret públic en la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i a les previsions de les lleis de pressupostos de la Generalitat.
2. El pressupost de lentitat haurà de formular-se dacord amb els principis establits en la llei referenciada en lapartat anterior, en la Llei Orgànica 2/2012, de 27 dabril, dEstabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera, i en el Decret Llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de Mesures Urgents de Règim Economicofinancer del Sector Públic Empresarial i Fundacional.
3. Lavantprojecte de pressupost serà presentat pel director o la directora gerent per a la seua aprovació pel Consell de Rector i es remetrà a la conselleria competent en matèria de cultura, per a la seua posterior elevació a la conselleria competent en matèria dhisenda, als efectes de la seua integració en el pressupost de la Generalitat, i això sense perjuí de les competències assignades a la conselleria competent en matèria del sector públic empresarial.
Article 25. Control economicofinancer
1. El control financer de lentitat sefectuarà dacord amb el que establix la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dHisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, sense perjuí de la possibilitat que sadopten les mesures addicionals de control previstes en el Decret Llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de Mesures Urgents de Règim Economicofinancer del Sector Públic Empresarial i Fundacional.
2. La comptabilitat sajustarà a les normes aplicables a les entitats de dret públic de la Generalitat en esta normativa.
3. Lentitat se sotmetrà a la supervisió i control economicofinancer previst en la normativa vigent en matèria del sector públic de la Generalitat. A estos efectes haurà daportar i subministrar tota la documen-tació i informació que li siga requerida per la conselleria competent en matèria del sector públic de la Generalitat.
4. De conformitat amb la disposició addicional deu de la Llei 1/2013, de 21 de maig, de la Generalitat, de Mesures de Reestructuració i Racionalització del Sector Públic Empresarial i Fundacional de la Generalitat, lentitat tindrà un auditor o intern o una auditora interna, amb les funcions establides en larticle 9 del Decret Llei 1/2011, que exercirà les seues funcions amb independència en el si de lentitat, i informarà el Consell Rector.
Tot el personal de lentitat estarà obligat a col·laborar amb lauditor intern o lauditora interna i a subministrar-li tota la informació que li sol·licite. En cas de discrepància amb els seus informes, el director o directora gerent elevarà les seues al·legacions al Consell Rector.
Article 26. Assistència jurídica
Lassistència jurídica de lInstitut Valencià dArt Modern, consistent en lassessorament jurídic i en la representació i defensa en juí, correspon a lAdvocacia General de la Generalitat en virtut del que disposa la Llei 10/2005, de 9 de desembre, de la Generalitat, dAssistència Jurídica a la Generalitat.