DECRET 32/2015, de 13 de març, del Consell, pel qual s'aprova el reglament que regula la tramitació electrònica de determinats procediments que establixen el Reglament de Màquines Recreatives i d'Atzar i el Reglament d'Apostes de la Comunitat Valenciana, i es modifiquen sengles articles del Reglament de Salons Recreatius i Salons de Joc i del Reglament d'Apostes de la Comunitat Valenciana. [2015/2408]
(DOGV núm. 7487 de 17.03.2015) Ref. Base de dades 002369/2015
-
Anàlisi jurídica
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda i Administració Pública Grup temàtic: Legislació Matèries: Joc Descriptors: Temàtics: joc d'atzar, establiment de jocs, joc automàtic, reglament administratiu , monografies
DECRET 32/2015, de 13 de març, del Consell, pel qual s'aprova el reglament que regula la tramitació electrònica de determinats procediments que establixen el Reglament de Màquines Recreatives i d'Atzar i el Reglament d'Apostes de la Comunitat Valenciana, i es modifiquen sengles articles del Reglament de Salons Recreatius i Salons de Joc i del Reglament d'Apostes de la Comunitat Valenciana. [2015/2408]
PREÀMBUL
Larticle 45.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, preveu que les administracions impulsen laplicació de tècniques i mitjans electrònics, informàtics i telemàtics per al desenrotllament de la seua activitat i lexercici de les seues competències.
Així mateix, la Llei 11/2007, de 22 de juny, dAccés Electrònic dels Ciutadans als Servicis Públics, en larticle 6.1 reconeix el dret de la ciutadania a relacionar-se amb les administracions públiques utilitzant mitjans electrònics per a lexercici dels drets previstos en larticle 35 de la Llei 30/1992, així com per a obtindre informacions, realitzar consultes i al·legacions, formular sol·licituds, manifestar consentiment, entaular pretensions, efectuar pagaments, realitzar transaccions i oposar-se a les resolucions i actes administratius.
Este decret pretén refondre en una sola disposició normativa la tramitació electrònica de determinats procediments en matèria de joc, alguns dels quals han estat regulats per normes diverses, i incorporar nous procediments en matèria dapostes.
Amb esta unificació de procediments electrònics, duna banda, es dóna resposta a les inquietuds i aspiracions dels operadors del joc, el que suposarà una millora en el funcionament de la seua activitat comercial, i duna altra, es facilita un avanç administratiu en la gestió, atesa la celeritat de la tramitació de les sol·licituds i la possibilitat de recepció dels documents enviats des de qualsevol terminal amb accés a la plataforma JOC-ER.
La modificació de larticle 24.3 del Reglament de Salons Recreatius i Salons de Joc la motiva lexclusió de les màquines de tipus A que no donen premi en espècie de la Llei del Joc, segons establix larticle 12 del Decret Llei 4/2013, de 2 dagost, del Consell, que establix mesures urgents per a la reducció del dèficit públic i la lluita contra el frau fiscal a la Comunitat Valenciana, així com altres mesures en matèria dordenació del joc.
Esta exclusió ha originat la necessitat de disminuir el nombre mínim de màquines de tipus A que exigix larticle 24.3 del Reglament de Salons Recreatius i Salons de Joc, quan es tracta de sales amb zones diferenciades per a màquines de tipus A i B, ja que no computen com a màquines de tipus A les que no donen premi en espècie.
Quant al Reglament dApostes de la Comunitat Valenciana, sha considerat que, atés el temps transcorregut des que va entrar en vigor, així com la demanda empresarial dampliar el mercat del joc de les apostes en els establiments dhostaleria i semblants, és necessari una modificació de larticle 38.7.b que establisca que el percentatge de màquines auxiliars dapostes que es puguen instal·lar savalue l1 de gener de cada any natural i elimine així la limitació de data actual i permeta instal·lar màquines auxiliars dapostes amb un nombre mínim de quatre autoritzacions dinstal·lació vigents de màquines de tipus B.
Es pretén que qualsevol empresa operadora de màquines de tipus B puga afrontar la competència en el mercat de les empreses de major volum i puga instal·lar màquines auxiliars dapostes, sempre que complisca les condicions esmentades abans.
Per tant, fent ús de lhabilitació de la disposició final primera de la Llei 4/1988, de 3 de juny, de la Generalitat, del Joc de la Comunitat Valenciana, després dun informe de la Comissió del Joc de la Comunitat Valenciana, a proposta del conseller dHisenda i Administració Pública, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i després de la deliberació del Consell, en la reunió del dia 13 de març de 2015,
DECRETE
Article 1. Aprovació del reglament
Aprovar el reglament que regula la tramitació electrònica de determinats procediments que establixen el Reglament de Màquines Recreatives i dAtzar i el Reglament dApostes de la Comunitat Valenciana, que queda redactat en els termes que establix lannex I deste decret.
Article 2. Modificació del Reglament de Salons Recreatius i Salons de Joc, aprovat pel Decret 44/2007, de 20 dabril, del Consell
Es modifica el segon paràgraf de larticle 24.3 del Reglament de Salons Recreatius i Salons de Joc, que queda redactat en els termes que establix lannex II deste decret.
Article 3. Modificació del Reglament dApostes de la Comunitat Valenciana, aprovat pel Decret 42/2011, de 15 dabril, del Consell
Es modifica larticle 38.7.b del Reglament dApostes de la Comunitat Valenciana, que queda redactat en els termes que establix lannex III deste decret.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera. Guia de circulació
1. El model de guia de circulació és el que figura en lannex IV deste decret, el contingut del qual únicament pot ser representat en format de paper a partir de les dades registrades en el sistema JOC-ER.
2. Lautorització dexplotació consta en el model de guia de circulació, i ha dimprimir-la lusuari del sistema.
3. Qualsevol canvi en la guia de circulació que deixe sense efecte una guia anterior obliga el titular a la devolució, en els servicis territorials de la conselleria competent en matèria de joc, dels exemplars de la guia la vigència de la qual acabe. La devolució sha de portar a efecte en un termini màxim de 15 dies hàbils des de la data en què deixe de ser vigent.
4. La validesa de les guies de circulació obtingudes per mitjà de la tramitació electrònica queda condicionada al fet que la impressió es faça en paper timbrat, que es pot adquirir en la Subdirecció General del Joc.
5. La impressió de segones còpies de la guia de circulació ha de ser justificada per mitjà dels procediments que establix el sistema electrònic, i ha de figurar, en tots els casos, sobre la guia mateixa una indicació que advertisca que no es tracta de la primera còpia.
Segona. Incidència econòmica
La aplicació i el desplegament deste decret no poden tindre cap incidència en la dotació de cap capítol de gasto assignat a la conselleria competent en matèria de joc i, en tots els casos, ha de ser atesa amb els mitjans personals i materials de la conselleria esmentada.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació normativa
1. Queda derogada lOrde 5/2011, de 17 de març, de la Conselleria dEconomia, Hisenda i Ocupació, que regula la tramitació electrònica de determinats procediments en matèria de joc.
2. Queda derogada lOrde 7/2011, de 16 de desembre, de la Conselleria dHisenda i Administració Pública, que amplia la tramitació electrònica a determinats procediments en matèria de joc.
3. Queda derogada lOrde 8/2012, de 3 doctubre, de la Conselleria dHisenda i Administració Pública, que va modificar lOrde 5/2011, de 17 de març, de la Conselleria dEconomia, Hisenda i Ocupació.
4. Queda derogada lOrde 17/2013, de 24 doctubre, de la Conselleria dHisenda i Administració Pública, que va modificar lOrde 5/2011, de 17 de març, de la Conselleria dEconomia, Hisenda i Ocupació.
5. Així mateix, queden derogades totes les disposicions del mateix rang o dun rang inferior que soposen al que disposa este decret.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Habilitació normativa
Es faculta la persona titular de la conselleria competent en matèria de joc per a:
1. Dictar les disposicions necessàries per al desenrotllament del annex I del present decret, que conté el Reglament pel qual es regula la tramitació electrònica de determinats procediments que contenen el Reglament de Màquines Recreatives i dAtzar i el Reglament dApostes de la Comunitat Valenciana.
2. Incloure nous certificats daccés a la plataforma JOC-ER que puguen interessar en el futur.
3. Incloure en el sistema JOC-ER nous procediments, tràmits i comunicacions en matèria de màquines recreatives i datzar i de màquines auxiliars dapostes a què saplique el que disposa este decret.
Segona. Entrada en vigor
Este decret entra en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
València, 13 de març de 2015
El president de la Generalitat,
ALBERTO FABRA PART
El conseller dHisenda i Administració Publica,
JUAN CARLOS MORAGUES FERRER
ANNEX I
Reglament que regula la tramitació electrònica
de determinats procediments que contenen el Reglament
de màquines recreatives i datzar i el Reglament
dapostes de la Comunitat Valenciana
CAPÍTOL I
Objecte, requisits, accés i situació del sistema JOC-ER
Article 1. Objecte
1. Este decret té per objecte la regulació de la tramitació electrònica de determinats procediments en matèria de màquines recreatives i datzar i de màquines auxiliars dapostes, que es pot fer efectiva a través del sistema denominat JOC-ER.
Article 2. Requisits per a ser usuari del sistema JOC-ER
Poden fer la tramitació electrònica que regula este decret les empreses inscrites en el Registre de Fabricants i Importadors de Màquines Recreatives i dAtzar i de Material de Joc, en el Registre dEmpreses Operadores, en el Registre dEstabliments Autoritzats, en el Registre de Comercials i Distribuïdors de Material de Joc i en el Registre dEntitats Operadores dApostes de la Comunitat Valenciana.
Article 3. Alta en el sistema JOC-ER
1. Per a accedir al sistema JOC-ER és necessari disposar dalgun dels mitjans dacreditació següents:
a) DNI electrònic.
b) Certificat de ciutadà.
c) Certificat dentitat.
d) Certificat de pertinença a empresa.
e) Certificat dAplicació, vàlid únicament per a fabricants i importadors de màquines recreatives i datzar i de material de joc i per a comercials i distribuïdors de material de joc.
Els certificats han de ser emesos per lAgència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana o per les entitats que hi han fet convenis.
2. Laccés al sistema JOC-ER requerix la sol·licitud dalta dusuari, amb la qual sha daportar un poder notarial que acredite la legitimitat per a actuar en nom i representació de lempresa, en el cas que es tracte de persones jurídiques.
Sexceptua del que disposa el paràgraf anterior els titulars destabliments inscrits en el Registre dEstabliments Autoritzats per a la Instal·lació de Màquines Recreatives i dAtzar destinats a lactivitat pública de bar, cafeteria o restaurant, pubs, sales de ball o de festes i discoteques i que tinguen la condició dempresaris individuals. Estos poden accedir al sistema amb el seu DNI electrònic sense necessitat de sol·licitar lalta dusuari.
Article 4. Baixa en el sistema JOC-ER
1. Tots els usuaris que hagen tramitat la credencial daccés al sistema JOC-ER tenen dret a sol·licitar la baixa en el sistema.
2. Després del tràmit daudiència de la persona interessada a fi que puga fer-hi totes les al·legacions que crega oportunes, es produïx la baixa en el sistema de les persones que hagen tramitat o confirmat dades inexactes, falses o amb omissions de caràcter essencial. Això no impedix les responsabilitats penals o administratives a què hi haja lloc.
3. Caduquen automàticament les credencials dels usuaris que no hagen sigut utilitzades durant el període de deu anys.
Article 5. Situació del sistema JOC-ER
El sistema JOC-ER es troba accessible i integrat dins de la seu electrònica o portal institucional en Internet de la Generalitat: www.gva.es. Shi pot accedir també directament a través de ladreça www.joc-er.es.
CAPÍTOL II
Condicions generals de la tramitació
electrònica en el sistema JOC-ER
Article 6. Principis de tramitació electrònica
1. Els actes administratius emesos pel sistema JOC-ER garantixen la identificació i lexercici de la competència per part de lòrgan corresponent.
2. En el sistema JOC-ER les notificacions es fan per compareixença electrònica.
3. El que establix este decret no altera el règim jurídic de les actuacions administratives, llevat de les especificitats pròpies de la tramitació electrònica.
Article 7. Unitat registral electrònica
1. La tramitació electrònica en el sistema JOC-ER es pot fer tots els dies de lany durant les 24 hores del dia.
2. El registre dentrada de les sol·licituds i comunicacions quan la tramitació dels procediments administratius en requerisca, el fa la unitat registral electrònica de la conselleria competent en matèria de joc.
Article 8. Fases de la tramitació electrònica
Les fases per a la tramitació electrònica dels procediments són:
1. Laccés al sistema amb algun dels mitjans dacreditació enumerats en larticle 3 deste reglament.
2. Lelecció del tràmit que es vol fer.
3. El compliment del formulari associat per part dels actors requerits, segons el tràmit seleccionat, i firma a través del DNI electrònic o dun certificat digital.
4. El pagament telemàtic de la taxa associada al procediment administratiu tramitat, si pertoca.
5. La generació dun comprovant que conté la descripció del tràmit seleccionat, la identificació del remitent i el destinatari, el número del registre dentrada, la denominació del tràmit i la data i hora de presentació.
6. La generació de la resolució i dels documents annexos, si nhi ha.
Article 9. Expedient electrònic i arxivament
1. Els documents que es produïsquen per mitjà de tècniques electròniques shan de conservar en suports desta naturalesa i en el mateix format en què sorigina el document o en un altre qualsevol que assegure la identitat i integritat de la informació necessària per a reproduir-los.
2. Els documents emmagatzemats en els suports que establix lapartat 1 del present article formen part de lexpedient administratiu corresponent al costat de la resta dactuacions que també en formen part, independentment del tipus de suport, físic o electrònic, que shaja utilitzat.
3. Els expedients electrònics de cada procediment sarxiven amb un número didentificació únic.
Article 10. Arxivament i custòdia dels documents
1. Els mitjans o suports en què semmagatzemen els documents han de comptar amb mesures de seguretat que en garantisquen la integritat, autenticitat, qualitat, protecció i conservació. En particular, sha dassegurar la identificació de les persones usuàries i el control daccessos.
2. Les comunicacions shan de realitzar amb autenticitat, confidencialitat, integritat i acceptació dels missatges intercanviats.
3. Laccés als arxius emmagatzemats en suports electrònics per part de les persones interessades es regix pel que disposa la normativa de règim jurídic i procediment administratiu comú i, si és el cas, per la de protecció de dades de caràcter personal.
CAPÍTOL III
Procediments susceptibles de tramitació electrònica de màquines recreatives i datzar i de màquines auxiliars dapostes
Article 11. Procediment en el sistema JOC-ER en relació amb les màquines recreatives i datzar
Respecte a les màquines recreatives i datzar, els procediments en el sistema JOC-ER són els següents:
1. Autorització dexplotació de màquines de tipus A, B i C.
2. Butlletí de situació de màquines de tipus A. Autorització dinstal·lació de màquines recreatives de tipus B i C.
3. Substitució de màquines de tipus B i C (alta i baixa).
4. Baixa dautorització dexplotació.
5. Baixa dautorització dinstal·lació i butlletins de situació.
6. Transmissió de titularitat de màquines recreatives i datzar.
7. Substitució de màquines recreatives i datzar (canvi de model).
Article 12. Procediment en el sistema JOC-ER en relació amb les màquines auxiliars dapostes
Els procediments respecte a les màquines auxiliars dapostes en el sistema JOC-ER són els que seguixen:
1. Autorització dinstal·lació.
2. Baixa dautorització dinstal·lació.
3. Comunicació prèvia a la instal·lació.
4. Comunicació prèvia a la baixa.
5. Autorització de substitució o trasllat.
6. Comunicació de substitució o trasllat.
Article 13. Requisits per a lompliment i identificació electrònica dels procediments
1. La gestió dels tràmits que contenen els procediments electrònics sha dajustar a la normativa específica del Reglament de Màquines Recreatives i dAtzar i del Reglament dApostes de la Comunitat Valenciana, i la resta de normativa.
2. El requisit dautentificació per part dun notari de les firmes dels titulars o representants de lempresa operadora de màquines recreatives i datzar i del titular de lexplotació del local o establiment autoritzat per a lexplotació de les màquines que preveu el Reglament de Màquines Recreatives i dAtzar, se substituïx per la firma electrònica de la sol·licitud per part dambdós persones.
3. La identificació de les persones intervinents es fa per via telemàtica.
ANNEX II
Nova redacció del segon paràgraf de lapartat 3 de larticle 24
del Reglament de Salons Recreatius i Salons de Joc,
aprovat pel Decret 44/2007, de 20 dabril, del Consell
Article 24.3, segon paràgraf
«Quan es tracte de salons de joc amb zones diferenciades per a màquines de tipus A i B, el nombre mínim de màquines de tipus B instal·lades en la zona és el que fixa el paràgraf anterior. En la zona per a màquines de tipus A sha dinstal·lar, com a mínim, una màquina de tipus A».
ANNEX III
Nova redacció de la lletra b de lapartat 7 de larticle 38
del Reglament dApostes de la Comunitat Valenciana,
aprovat pel Decret 42/2011, de 15 dabril, del Consell
Article 38.7.b
«b) Cada empresa operadora de màquines de tipus B pot instal·lar màquines auxiliars dapostes fins al límit màxim del 25 % del nombre total dautoritzacions dinstal·lació de màquines de tipus B vigents a la Comunitat Valenciana, a data 1 de gener de cada any natural. En tots els casos, les empreses operadores han de conservar el nombre de màquines auxiliars dapostes ja autoritzades.
El nombre màxim de màquines auxiliars dapostes que pot instal·lar és el nombre enter que resulte daplicar el percentatge esmentat a les autoritzacions dinstal·lació de màquines de tipus B de cada empresa operadora».