Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 47/2013, de 5 d'abril, del Consell, pel qual es regula el procediment per a la tramitació d'expedients d'herències intestades a favor de la Generalitat. [2013/3457]

(DOGV núm. 7001 de 11.04.2013) Ref. Base de dades 003358/2013

DECRET 47/2013, de 5 d'abril, del Consell, pel qual es regula el procediment per a la tramitació d'expedients d'herències intestades a favor de la Generalitat. [2013/3457]
PREÀMBUL

L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, en la redacció que en fa la Llei Orgànica 1/2006, de 10 d'abril, establix en l'article 71.1c que el patrimoni de la Generalitat està integrat pels béns procedents, segons la legislació civil foral valenciana d'herències intestades, quan el causant posseïsca el veïnatge civil valencià d'acord amb la legislació de l'Estat.
Després de l'aprovació de la Llei 14/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, del Patrimoni de la Generalitat, per la qual es va establir un nou règim jurídic en la gestió del patrimoni de la Generalitat, es fa necessari articular el desplegament reglamentari corresponent per a la tramitació dels expedients d'herències intestades a favor de la Generalitat, la seua liquidació i la distribució ulterior per terços d'acord amb el que establixen els articles 956 i següents del Codi Civil.
Este decret té com a objecte, per tant, desplegar l'article 43.3 de la Llei 14/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, de Patrimoni de la Generalitat, la regulació continguda en el Codi Civil i la que conté la legislació aplicable en matèria de patrimoni en l'àmbit competencial de la Generalitat, atenent les prescripcions en matèria de procediment administratiu.
Per tot això, s'ha estimat oportú incorporar esta regulació perquè això permet un tractament sistemàtic dels procediments en quesito, es dota així l'actuació administrativa d'una millora en l'eficàcia i en l'eficiència.
Per tot això, a proposta del conseller d'Hisenda i Administració Pública, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i amb la deliberación prèvia del Consell, en la reunió del día 5 d'abril de 2013,

DECRETE

Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació
1. Este reglament té com a objecte la regulació del règim administratiu de la successió intestada a favor de la Generalitat, en desplegament de l'article 43.3 de la Llei 14/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, de Patrimoni de la Generalitat.
El que establix este decret serà aplicable en els procediments d'herències intestades que es tramiten a favor de la Generalitat.
2. Quan es donen les circumstàncies establides en el Codi Civil perquè tinga lloc la successió legítima de la Generalitat segons el que preveu l'article 43.3 de l'esmentada Llei de Patrimoni de la Generalitat, s'aplicaran les normes que conté este decret per a tramitar l'expedient administratiu per a la declaració de la Generalitat com a hereua abintestada, com també per a gestionar, liquidar i distribuir el cabal hereditari, si és el cas.
3. Les facultats i procediments que en el dit àmbit competencial corresponguen a la Generalitat s'exerciran pels seus òrgans competents, amb subjecció al que disposa la Llei 14/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, de Patrimoni de la Generalitat i en el present decret, atenent a la pròpia organització de l'Administració de la Generalitat.

Article 2. Inici del procediment d'investigació
1. Les actuacions dirigides a iniciar l'expedient administratiu per a la declaració de la Generalitat com a hereua abintestada s'iniciaran d'ofici, per iniciativa pròpia de la Generalitat o per denúncia de particulars o de la comunicació d'altres òrgans públics o privats.

2. Quan de la investigació prèvia efectuada per la Generalitat es concloga que no hi ha béns de l'herència, no es localitzen o el seu valor no supera els gastos de tramitació de l'expedient o el valor dels deutes de l'herència, el centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni podrà arxivar l'expedient.

Article 3. Deure de comunicación
1. Els qui per raó del seu càrrec o ocupació pública tinguen notícia de la defunció intestada d'alguna persona resident a la Comunitat Valenciana que no tinga hereus legítims estan obligats a donar-ne compte a la Generalitat, sense que tinguen la condició de denunciant a l'efecte de les disposicions de l'article 14 d'este decret.
2. La mateixa obligació afecta els responsables del centre o de la residència en què haja viscut el causant i l'administrador o representant legal.
3. Tenen la mateixa obligació els propietaris, usufructuaris o arrendataris de la vivenda en què s'haja produït la defunció, com també qualsevol persona en la companyia de la qual haja viscut el difunt i estiga empadronada al domicili amb el finat.

Article 4. Denúncia
1. Tot particular no comprés en l'article anterior pot denunciar la defunció intestada d'una persona que no tinga hereus per mitjà d'un escrit dirigit al centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni.
En l'escrit de denúncia hauran de fer-se constar necessàriament els documents següents:
a) Acreditació de la defunció del causant, per mitjà del document original del certificat de defunció expedit pel Registre Civil.

b) Acreditació de la residència del causant en qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana, per mitjà del document original del certificat d'empadronament expedit per l'ajuntament que corresponga.

c) Procedència de la successió intestada, per mitjà de la remissió del document original del certificat d'actes d'últimes voluntats i, si és el cas, del testament del difunt amb la documentació complementària acreditativa de la defunció dels hereus testamentaris succeït amb anterioritat al del causant.
d) A més d'això, caldrà adjuntar a l'escrit de denúncia tots els documents que es posseïsquen sobre el finat que puguen resultar útils en la tramitació del procediment d'investigació.
De la mateixa manera, s'haurà de fer constar necessàriament en l'escrit de denúncia la relació de béns del difunt, amb indicació de l'emplaçament i la situació, així com dels noms i el domicili dels possibles administradors, arrendataris, depositaris o posseïdors, en qualsevol concepte, d'estos.
2. Els denunciants a què es referix l'apartat anterior tindran dret a percebre, en concepte de premi, el deu per cent dels béns relacionats en la seua denúncia que s'incloguen en la liquidació de l'herència, d'acord amb el que preveu l'article 14 d'este decret.

Article 5. Tramitació del procediment d'investigació
1. El centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni realitzarà els actes i les comprovacions que resulten necessaris per a determinar la procedència dels drets successoris de la Generalitat, i inclourà en l'expedient administratiu les dades que puga obtindre sobre el causant, els seus béns, drets i obligacions.

2. A este efecte, se sol·licitarà de les autoritats i funcionaris públics, registres i la resta d'arxius públics la informació sobre el causant i els béns i drets de la seua titularitat que s'estime necessària per a la millor instrucció de l'expedient. L'esmentada informació, d'acord amb el que establix l'article 64 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de Patrimoni de les Administracions Públiques, será facilitada de forma gratuita, tot això sense perjuí de les limitacions previstes en la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, en matèria de subministrament d'informació de caràcter tributari.
Així mateix es podrà demanar dels ciudadans l'obligatòria col·laboració a que es referix l'article 62 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de Patrimoni de les Administracions Públiques.

Article 6. Finalització de l'expedient d'investigació
Una vegada efectuada la investigació prèvia dels béns, drets i obligacions, se'n remetrà la proposta a l'Advocacia General de la Generalitat per a instar el procediment judicial o, si és el cas, la proposta d'arxiu d'expedient administratiu d'investigació.
Article 7. Inici de l'expedient abintestat
1. L'Advocacia General de la Generalitat, si considera fundats els drets de la Generalitat, sol·licitarà al jutjat competent la declaració d'hereus a favor de la Generalitat. En cas contrari, haurà de comunicar al centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni les causes que impossibiliten tal circumstància.

2. Després de la tramitació del procediment judicial i una vegada que es dispose de la interlocutòria en què es declare hereua abintestada la Generalitat, l'Advocacia General de la Generalitat la traslladarà al centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni, juntament amb la declaració de fermesa de la interlocutòria esmentada. Una vegada rebuda esta documentació, el centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimonio iniciarà l'administració i la liquidació de l'herència d'acord amb les disposicions dels articles següents.
3. Quan, sense haver-se tramitat un procediment d'investigació prèvia ni haver-se remés la proposta a l'Advocacia General de la Generalitat, un jutjat declare la Generalitat hereua abintestada d'una persona per mitjà d'interlocutòria judicial ferma, com a conseqüència de la tramitació de procediments judicials instats per terceres persones alienes a l'Administració de la Generalitat, el centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni iniciarà un procediment d'investigació dels béns complementari a la relació de béns entregada pel jutjat.
4. En els procediments judicials en què no conste l'existència de testament ni d'hereus legítims, es personarà l'Advocacia General de la Generalitat perquè, en representació del Consell, com a titular d'interessos legítims, formule les peticions que siguen procedents en defensa dels interessos de la Generalitat.

Article 8. Renúncia de l'herència
Si en la massa hereditària no figuren béns o el valor dels que poden formar el cabal hereditari previsiblement no supera els gastos de tramitació de l'expedient, el Consell podrà acordar la renúncia a l'herència, a proposta del titular de la conselleria competent en matèria de patrimoni, amb un informe previ de l'Advocacia General de la Generalitat.


Article 9. Entrega dels béns
1. Una vegada declarada la Generalitat hereua abintestada, l'Advocacia General de la Generalitat sol·licitarà al jutjat l'entrega dels béns i drets per mitjà d'acta, acompanyada de l'inventari d'estos i de tots els documents relacionats amb l'herència de què s'haja fet càrrec el jutjat.

2. Quan es comprove l'existència de béns o drets que pertanyen a l'herència que no figuren en la relació esmentada, el centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni resoldrà la seua incorporació a esta. Igualment, en els casos en què s'acredite la inclusió per error material de béns o drets que no pertanguen a l'herència, se'n resoldrà l'exclusió.

Article 10. Administració dels béns i drets
1. Únicament des que es rep la relació remesa pel jutjat dels béns i drets que conformen el cabal hereditari, i fins que no es produïsca la liquidació, correspondrà al centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni la seua administració i conservació.
En l'administració dels béns que conformen l'herència s'adoptaran les mesures que s'estimen adequades per a gestionar-los correctament, i es podran atorgar tots els documents que siguen necessaris, així com alienar els béns de fàcil deteriorament o que comporten elevats gastos de conservació i manteniment.
Els ingressos i gastos que esta administració i conservació comporten s'anotaran en el compte d'ingressos i gastos del cabal hereditari a l'efecte de la liquidació i el repartiment posterior.
2. En tot cas, es procedirà a la taxació dels béns i drets que integren el cabal per a determinar el seu valor, així com la inscripció en el Registre de la Propietat i la incorporació al Cadastre. De la mateixa manera, es donaran d'alta en l'Inventari General de Béns i Drets de la Generalitat.
3. A petició del centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni s'efectuarà el depòsit del metàl·lic en el compte de l'abintestat habilitat a este efecte en la comptabilitat.

4. Els béns mobles que per les seues dimensions i la resta de circumstàncies inherents siguen rellevants es depositaran en la Tresoreria de la Generalitat per a alienar-les després de la valoració pericial.
Quan el valor dels béns mobles siga inferior a 300 euros, d'acord amb la taxació pericial, el centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni els remetrà a la conselleria competent en matèria de servicis socials perquè aquell departament destine l'ús d'estos béns a centres públics de la Generalitat que presten servicis socials i que estiguen radicats preferentment al municipi del finat. El valor d'estos béns en la liquidació de l'herència serà zero.

Quan el bé siga d'aprofitament impossible i amb un valor econòmic nul, d'acord amb la taxació pericial, el centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni podrà destruir-lo de la manera respectuosa amb el medi ambient que resulte més econòmica a la Generalitat.
5. Una vegada acabat este procediment, el centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni aprovarà la relació de béns, drets i obligacions de l'abintestat.

Article 11. Alienació de béns i drets
1. El departament de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni alienarà els béns mobles i immobles del cabal hereditari, a través de l'òrgan competent previst en el reglament orgànic i funcional del l'esmentat departament, amb taxació pericial prèvia, per mitjà dels procediments de subhasta o d'adjudicació directa previstos en la llei, i l'import obtingut per tal venda s'anotarà en el compte d'ingressos i gastos del cabal hereditari.
2. En el supòsit que s'hagen tramitat tres subhastes successives per a l'alienació d'immobles i si esta alienació no resulta possible per cap dels procediments permesos per la llei, així com en el supòsit d'impossibilitat de disposar per part de la Generalitat del valor corresponent als dos terços per a distribuir entre les entitats, d'acord amb el que preveu l'article 956 del Codi Civil, s'incorporaran al patrimoni de la Generalitat els béns i drets no alienats, sense que tinga efecte en el compte d'ingressos i gastos del cabal hereditari.

Correspondrà a la persona titular del departament competent en matèria de patrimoni resoldre sobre el destí dels béns immobles, que hauran de ser en tot cas destinats a finalitats de beneficència, educació, acció social o professional, amb un informe previ favorable de l'Advocacia General de la Generalitat i a proposta del centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni.
3. Les accions, participacions i valors representatius de capital del cabal hereditari s'alienaran per la persona titular de la conselleria competent en matèria de patrimoni si el valor dels títols que cal alienar no supera el deu per cent del capital social i no suposa la pèrdua de la seua posició majoritària, directa o indirecta, en el capital de la societat mercantil. L'alienació de títols representatius de capital en quantia superior o que supose pèrdua de la posició majoritària s'acordarà pel Consell, a proposta de la persona titular de la conselleria competent en matèria de patrimoni.
L'alienació d'accions, participacions i valors es realitzarà en borsa o altres mercats secundaris organitzats, si hi cotitzen. En qualsevol altre cas, i amb la taxació pericial prèvia, es realitzarà en subhasta pública, llevat que el Consell, a proposta de la persona titular de la conselleria competent en matèria de patrimoni n'acorde l'alienació directa.
4. Els drets de propietat intel·lectual o industrial del cabal hereditari s'alienaran pel departament de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni, a través de l'òrgan competent previst en el reglament orgànic i funcional de dit departament, amb taxació pericial prèvia, per mitjà de subhasta, llevat que el Consell, a proposta de la persona titular de la conselleria competent en matèria de patrimoni n'acorde justificadament l'alienació directa.

Article 12. Excepció de venda de béns del cabal hereditari
1. El Consell podrà exceptuar de la venda els béns i drets del cabal hereditari que siguen susceptibles de destinació a fins o servicis de la Generalitat, amb les consultes oportunes prèvies, a proposta de la persona titular de la conselleria competent en matèria de patrimoni, amb un informe previ del centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni i de l'Advocacia General de la Generalitat.
Si el valor, segons taxació, dels béns i drets l'afectació o l'adscripció dels quals es propose, supera la part del líquid total del cabal hereditari que previsiblement corresponga a la Generalitat, que serà d'un terç del cabal líquid resultant, la proposta mencionarà expressament la necessitat de compensar en metàl·lic a favor dels altres dos terços corresponents del cabal, per a la qual cosa s'haurà de disposar de l'informe previ corresponent de la Intervenció Delegada.
2. L'acord pel qual s'exceptua de la venda un determinat bé o dret del cabal requerirà, si és el cas, l'autorització i aprovació prèvia del gasto per l'import a què es referix l'apartat anterior, que podrà abonar-se a càrrec dels crèdits del departament competent en matèria de patrimoni o a càrrec dels crèdits del departament a què es destinen els béns i drets.
3. El centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni, vist l'acord esmentat, procedirà a anotar l'exclusió dels béns o drets corresponents del cabal hereditari, i a incorporar esta circumstància a l'Inventari General de Béns i Drets de la Generalitat.

Article 13. Compte general de liquidació de l'abintestat
1. Una vegada liquidat el cabal hereditari d'acord amb les disposicions dels articles anteriors, el centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni aprovarà, amb un informe previ de la Intervenció Delegada, el compte general de liquidació de l'abintestat en què s'integrarà la totalitat dels ingressos generats i els gastos abonats o per abonar, entre els quals figurarà el premi per denúncia, si és procedent.
Al compte general s'uniran els justificants dels ingressos i gastos produïts.
2. Una vegada que la Intervenció Delegada considere conforme el compte general de l'abintestat, el centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni procedirà a la resolució de l'expedient. Si és el cas, es resoldrà sobre la concessió o denegació de premi al denunciant, amb determinació de la quantia.
3. El compte general serà únic i no podran practicar-se liquidacions parcials de l'herència.

Article 14. Premi per denúncia de l'abintestat
1. Els denunciants que hagen aportat a l'expedient administratiu la informació a què es fa referència en l'article 4 d'este decret tindran dret a percebre, en concepte de premi, el deu per cent de la part que proporcionalment corresponga del cabal líquid resultant després de la liquidació de l'herència respecte dels béns relacionats en la seua denúncia, computant els béns que, si és el cas, s'exceptuen de venda.

2. Correspondrà al centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni resoldre, després de la liquidació de l'herència, sobre el reconeixement de la condició de denunciant, la determinació de l'import del premi i el pagament al denunciant de l'abintestat.

Article 15. Tramitació del procediment de distribució de l'herència
1. Una vegada aprovat el compte general de liquidació de l'abintestat i, si és el cas, abonat el premi al denunciant, el centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni procedirà a la distribució efectiva del cabal hereditari, d'acord amb el que preveu l'article 956 del Codi Civil.
A este efecte, es consideraran com a institucions de beneficència, instrucció, acció social o professional, les associacions declarades d'utilitat pública i les fundacions degudament inscrites en els registres públics corresponents. La consideració del seu caràcter provincial o municipal estarà determinada pel seu àmbit geogràfic d'actuació. En el cas d'institucions d'àmbit nacional serà necessària la seua presència i actuació efectiva al territori corresponent.
2. Per a la distribució dels terços corresponents entre les institucions esmentades, el centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni publicarà un anunci en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana en què s'identificarà l'expedient de successió intestada el cabal del qual es distribuïx. De la mateixa manera, es publicarà l'anunci a través de la pàgina web de la conselleria competent en matèria de patrimoni.
3. Les institucions sense ànim de lucre que es consideren amb dret a participar en la distribució de l'herència en els termes assenyalats en el Codi Civil i este decret podran presentar davant del centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni, en el termini improrrogable d'un mes, la seua sol·licitud de participar en la distribució del cabal.
A esta sol·licitud s'adjuntarà la documentació següent:
a) Còpia diligenciada dels seus estatuts reguladors, acompanyada d'un certificat expedit pel secretari de l'entitat amb el vistiplau del president, que acredite la seua activitat.
b) Certificat acreditatiu de la inscripció de l'entitat en el registre públic corresponent.
A este certificat es podrà adjuntar, si és el cas, la indicació expressa de si el causant hi ha pertangut per la seua professió i hi ha dedicat la seua activitat.
c) Certificat expedit pel secretari de l'entitat amb el vistiplau del president en què es faça constar el compromís de destinar l'import que s'obtinga al compliment dels fins de l'entitat.

En el moment en què s'haja executat el projecte o activitat per part de l'entitat beneficiària de l'herència, s'haurà de comunicar el compliment del compromís al centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni perquè conste en l'expedient.

d) Sol·licitud expressa de reconeixement de la condició d'entitat beneficiària de cada herència.
4. Una vegada rebudes les sol·licituds, el centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni comprovarà la documentació de les institucions i resoldrà, amb un informe previ de l'Advocacia General de la Generalitat, sobre la distribució del cabal, atorgant preferència exclusivament a les institucions a què el causant haja pertangut per la seua professió i haja dedicat la seua màxima activitat, tenit en compte les resolucions adoptades en herències distribuïdes en els últims quatre anys a fi de garantir-ne un repartiment equitatiu. En defecte d'això, s'efectuarà una distribució lineal entre totes les entitats.
5. Esta resolució es notificarà a les institucions que hagen sigut designades, amb indicació de la porció que correspon a cada una dins del terç corresponent de l'herència, i serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana en el termini d'un mes des que es dicte la resolució.
6. Si no concorren a la distribució de l'herència institucions municipals o provincials, la part vacant incrementarà la de la Generalitat.

7. Correspon al centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni abonar a les institucions beneficiàries les quantitats corresponents i, si és el cas, ingressar en el compte de la Generalitat la part corresponent a l'Administració, i amb això es donarà per finalitzat l'expedient.
8. El centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni podrà acumular en un sol procediment les actuacions previstes en este article respecte de la distribució d'herències intestades gestionades per la Generalitat, una vegada aprovats els comptes generals respectius, quan s'estime convenient per raons d'eficàcia i economia procedimental.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. Publicació en butlletins oficials
En el procediment judicial que es tramite per a obtindre la declaració d'hereua abintestada a favor de la Generalitat serà gratuïta la publicació en els butlletins oficials d'edictes en què es cride a l'herència possibles familiars del causant.
De la mateixa manera, serà gratuïta la publicació en els butlletins oficials de l'anunci pel qual s'efectua la crida a favor de les institucions que es consideren amb dret a beneficiar-se de l'herència, quan es produïsca.
Segona. Taxacions de béns i drets
1. Les taxacions pericials i valoracions regulades en este decret s'arreplegaran en un informe dels servicis tècnics corresponents, que expressarà els paràmetres en què es fonamenten. Este informe s'incorporarà a l'expedient administratiu i servirà de base per a l'alienació del bé de què es tracte.
2. Per a la taxació d'un bé o dret es prendrà com a valor de referència el de mercat, amb deducció si és el cas de les càrregues o gravàmens que li afecten. Per al càlcul d'este valor es podran atendre les definicions i els principis arreplegats en la normativa aplicable de sòl, llevat que siga procedent acudir a criteris diferents dels assenyalats.
Quan les característiques del bé o dret objecte de taxació impedisquen la seua valoració amb criteris de mercat, caldrà ajustar-se a les seues condicions especials i es podran utilitzar criteris comptables, cadastrals o altres de caràcter tributari, o els propis de la legislació urbanística o d'expropiació. A este efecte, la taxació podrà tindre en compte la utilitat de l'immoble per al comprador o venedor, el cost alternatiu d'obtenció de prestacions equivalents o les limitacions o costos que l'ús o la disposició de l'immoble impliquen per al comprador o venedor.

3. Les taxacions seran aprovades pel centre directiu de l'Administració de la Generalitat competent en matèria de patrimoni i tindran un termini de validesa d'un any, comptador des de la seua aprovació.

Tercera. Abintestats fora del territori nacional
1. Quan siga procedent la successió abintestada a favor de la Generalitat i el causant haja tingut l'última residència habitual fora del territori nacional o conste l'existència de béns del cabal hereditari a l'estranger, es remetrà al consolat que siga procedent una còpia de la interlocutòria de declaració d'hereus en favor de la Generalitat, acompanyada, si se'n disposa, de la relació dels béns situats a l'estranger corresponents a causants morts en territori nacional. En el supòsit que no es dispose d'esta relació se sol·licitarà la col·laboració del consolat per a esbrinar-los, com també per a l'alienació posterior, si és el cas.

2. Als efectes de la distribució del cabal, si el causant ha tingut l'última residència habitual a l'estranger, es considerarà com a domicili el que haja tingut en qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana, entenent-se per tal aquell en què es trobe la major part dels béns immobles del cabal hereditari o el de la seua última residència a la Comunitat Valenciana, per l'orde expressat. Si per cap d'estos mitjans es pot determinar el domicili del causant, l'import de l'herència s'ingressarà íntegrament en la Tresoreria de la Generalitat.


DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA

Única. Règim transitori dels procediments
Tots els expedients que estiguen en tramitació en la data d'entrada en vigor d'este decret es regiran per les normes que conté.


DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa
Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior normatiu que s'oposen a les disposicions d'este decret.

DISPOSICIÓ FINAL

Única. Entrada en vigor
Este decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

Valencia, 5 d'abril de 2013

El president de la Generalitat,
ALBERTO FABRA PART

El conseller d'Hisenda i Administració Publica,
JUAN CARLOS MORAGUES FERRER

linea
Mapa web