Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 24/2008, de 14 de marzo, del Consell, pel qual aprova el Reglament de Funcionament del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior. [2008/3381]

(DOGV núm. 5726 de 18.03.2008) Ref. Base de dades 003391/2008

DECRET 24/2008, de 14 de marzo, del Consell, pel qual aprova el Reglament de Funcionament del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior.
[2008/3381]
La Llei 4/2007, de 9 de febrer, de la Generalitat, de Coordinació del Sistema Universitari Valencià, crea, en l'article 19, el Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior, al qual atribuïx, en l'article 21.2.a), la funció d'elaborar la proposta de reglament de funcionament d'este òrgan col·legiat, per a sotmetre'l a l'aprovació del Consell.
El Ple del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior, en la sessió del dia 17 de setembre de 2007, va aprovar l'esmentada proposta.
En virtut d'això, a proposta del conseller d'Educació, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 14 de març de 2008,
DECRETE
Article únic. Aprovació
S'aprova el reglament de funcionament del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior, el text del qual figura com a annex d'este decret.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única
Queda derogat el Decret 40/2005, de 25 de febrer, del Consell, pel qual s'aprova el reglament de funcionament del Consell Valencià d'Universitats, així com totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al present decret.
DISPOSICIÓ FINAL
Única. Entrada en vigor
El present decret entrarà en vigor el dia que es publique en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
Valencia, 14 de març de 2008
El president de la Generalitat,
FRANCISCO CAMPS ORTIZ
El conseller d'Educació,
ALEJANDRO FONT DE MORA TURÓN
ANNEX
REGLAMENT DE FUNCIONAMENT
DEL CONSELL VALENCIÀ D'UNIVERSITATS
I DE FORMACIÓ SUPERIOR
CAPÍTOL I
Naturalesa, règim jurídic i estructura
Article 1. Naturalesa i règim jurídic
El Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior és l'òrgan de consulta i assessorament del Consell, a través de la conselleria competent en matèria d'universitats i de formació superior, així com l'instrument d'ajuda a la coordinació del Sistema Universitari Valencià, de les ensenyances artístiques superiors i de la formació superior, de conformitat amb el que preveu la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de la Generalitat, de Coordinació del Sistema Universitari Valencià, i es regirà pel que disposen la mencionada llei, la normativa reguladora dels òrgans col·legiats i el present reglament de funcionament.
Article 2. Estructura
El Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior s'estructura en els òrgans següents:
a) Unipersonals: la Presidència, la Vicepresidència i la Secretaria.
b) Col·legiats: el Ple i les comissions permanents (la Comissió Acadèmica i la Comissió de Coordinació).
També podran constituir-se comissions de caràcter no permanent, per acord del Ple del Consell.
CAPÍTOL II
Dels òrgans unipersonals
Article 3. La Presidència
1. La Presidència del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior recau en el conseller competent en matèria d'universitats, que exercix la presidència del Ple i de les comissions.
2. A la Presidència del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior li corresponen les funcions següents:
a) Exercir la representació del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior i impulsar les seues activitats, vetlant per l'adequat funcionament dels seus òrgans.
b) Acordar la convocatòria de les sessions ordinàries i extraordinàries del Ple i de les comissions i la fixació de l'orde del dia.
c) Presidir les sessions del Ple i de les comissions, i moderar el desenrotllament dels debats.
d) Autoritzar amb la seua firma, juntament amb la del secretari, les actes de les sessions del Ple i de les comissions.
e) Dirimir amb el seu vot els empats, a l'efecte d'adoptar acords.
f) Nomenar i separar, entre els membres del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior, els vocals electius de les comissions Acadèmica i de Coordinació.
g) Exercir totes les funcions que li atribuïsca el present reglament o siguen inherents a la seua condició de president del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior.
3. El president podrà delegar, amb caràcter permanent o temporal, determinades funcions en el vicepresident o vicepresidents, si és el cas.
Article 4. De la Vicepresidència
1. El conseller competent en matèria d'universitats podrà nomenar un o dos vicepresidents, entre els òrgans superiors i directius del departament de què és titular.
2. El vicepresident assistirà el president en l'exercici de les seues funcions i el substituirà en cas de vacant, absència o malaltia. En cas que n'hi haja més d'un, la substitució es produirà pel seu orde i, si no, per la seua antiguitat i, si és igual, per la seua edat.
Article 5. De la Secretaria
1. El secretari o secretària del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior, que ho és també del Ple i de les comissions, serà nomenat pel president, entre alts càrrecs o funcionaris de la conselleria competent en matèria d'universitats.
2. Al titular de la secretaria li correspon l'assistència tècnica, la gestió administrativa, la custòdia de la documentació i de l'arxiu del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior i, en particular, les funcions següents:
a) Assistir, amb veu i sense vot, a les sessions del Ple i de les comissions.
b) Efectuar la convocatòria de les sessions de l'òrgan, per orde del president, així com les citacions als membres d'este.
c) Estendre i custodiar les actes de les sessions.
d) Expedir certificats de les actes i acords adoptats, amb el vistiplau del president.
3. El secretari, en els supòsits de vacant, absència o malaltia, serà substituït per la persona que designe el president del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior.
CAPÍTOL III
Dels òrgans col·legiats
Article 6. Del Ple del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior
1. Integren el Ple del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior, a més del president, els vicepresidents i el secretari, els vocals que es determinen en l'apartat 1 de l'article 25 de la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de la Generalitat, de Coordinació del Sistema Universitari Valencià.
2. El president del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior podrà convocar a les reunions del Ple, quan els assumptes a tractar així ho requerisquen, les persones que pel càrrec que ocupen o per la seua qualificació tècnica puguen il·lustrar-lo, les quals assistiran amb veu però sense vot.
3. Correspon al Ple del Consell Valencià d'Universitats les funcions següents:
a) Elaborar la proposta de reglament de funcionament del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior, així com la proposta de modificació, per a la seua aprovació pel Consell.
b) Conéixer les propostes de creació d'universitats i de creació, ampliació i transformació de centres i ensenyaments universitaris.
c) Conéixer les directrius bàsiques a seguir per la Generalitat i les universitats en l'ordenació de beques, crèdits i ajudes als estudiants, i en la regulació de les taxes acadèmiques i, si és el cas, elaborar propostes sobre estes.
d) Conéixer la programació general universitària de la Comunitat Valenciana i els criteris per a establir el finançament del Sistema Universitari Valencià, i, si és el cas, elaborar propostes sobre estos.
e) Conéixer la programació de l'oferta d'ensenyances públiques i de centres universitaris prèviament a l'acord entre les universitats públiques i la Generalitat.
f) Conéixer les propostes de normativa universitària a aprovar per la Generalitat.
g) Conéixer el desplegament normatiu relatiu als plans d'estudis de les ensenyances artístiques superiors, sobre la programació general anual dels centres que impartisquen eixes ensenyances, sobre l'oferta d'ensenyances artístiques superiors, i informar sobre qualsevol assumpte que, sobre ensenyances artístiques superiors, puga ser-li sotmés a consulta pel Consell, així com proposar les mesures de coordinació amb la resta de graus de les ensenyances artístiques i amb la programació de l'oferta universitària.
h) Conéixer els diferents aspectes relacionats amb les ensenyances d'educació superior no incloses dins de l'àmbit universitari, que puguen incidir en la programació i la coordinació de l'oferta universitària. A este efecte, el Consell disposarà les actuacions necessàries conduents a l'intercanvi d'informació i a la coordinació amb el Consell Valencià de la Formació Professional, i, si escau, amb altres òrgans de participació l'àmbit d'actuació dels quals puga tindre relació amb l'activitat del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior.
Article 7. De la Comissió Acadèmica
1. La Comissió Acadèmica, presidida pel conseller competent en matèria d'universitats, estarà composta pels rectors de les universitats valencianes i altres tres membres del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior, designats per la Presidència entre els vocals d'este.
2. Correspon a la Comissió Acadèmica les funcions següents:
a) Proposar, si és el cas, els criteris comuns per a establir els procediments d'admissió d'estudiants que sol·liciten ingressar en centres de les universitats públiques valencianes.
b) Assessorar l'administració educativa valenciana en totes les qüestions que se li sotmeten a consulta respecte del funcionament del Sistema Universitari Valencià, en matèria acadèmica.
c) Conéixer i realitzar propostes sobre els criteris generals d'actuació de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva.
d) Informar i assessorar el Ple en aquelles qüestions de competència acadèmica que li encomane.
e) Informar la Comissió de Coordinació sobre les normes que han de regir l'ingrés i la permanència dels alumnes en les universitats públiques valencianes.
Article 8. De la Comissió de Coordinació
1. La Comissió de Coordinació, presidida pel conseller competent en matèria d'universitats, estarà composta pels presidents dels consells socials i altres tres membres del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior designats per la presidència entre els restants vocals d'este.
2. Són funcions de la Comissió de Coordinació:
a) Conéixer les propostes de creació, ampliació i transformació de centres i ensenyaments universitaris.
b) Elaborar propostes sobre les directrius a seguir per la Generalitat i les universitats en l'ordenació de beques, crèdits i ajudes als estudiants, i en la regulació de les taxes acadèmiques.
c) Informar sobre les normes reguladores de l'ingrés i permanència dels alumnes en les universitats públiques de la Comunitat Valenciana, oïda la Comissió Acadèmica.
d) Elaborar propostes sobre els criteris de finançament del Sistema Universitari Valencià i sobre retribucions del professorat.
e) Assessorar l'administració educativa valenciana en totes les qüestions que se li sotmeten a consulta respecte del funcionament del Sistema Universitari Valencià, en matèria de coordinació universitària.
f) Informar i assessorar en aquelles qüestions de coordinació universitària que li encomane el Ple del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior.
3. A les reunions de la Comissió de Coordinació podran assistir-hi els rectors de les universitats valencianes, quan així ho sol·liciten a la vista dels assumptes a tractar en l'orde del dia.
Article 9. De les comissions no permanents
El Ple del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior podrà constituir, a proposta de la Presidència o a petició de la majoria dels seus membres, comissions de caràcter no permanent, amb l'objectiu d'informar i assessorar pel que fa a aspectes concrets d'interés general per al Sistema Universitari Valencià i per a la formació superior, i en les quals podran participar persones o entitats representatives dels interessos socials, professionals, acadèmics, econòmics i culturals, que puguen contribuir al millor compliment de les funcions que se li encomanen.
La composició i funcions de les comissions no permanents seran determinades pel Ple del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior.
CAPÍTOL IV
Dels membres del Consell Valencià
d'Universitats i de Formació Superior
Article 10. Nomenament i cessament dels membres
1. Els membres del Ple del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior que no ho siguen per raó del seu càrrec seran nomenats i cessats pel conseller competent en matèria d'universitats, en la seua condició de president del Consell, amb la designació prèvia per l'òrgan corresponent, segons el que disposa l'article 25.1 de la Llei 4/2007, de 9 de febrer, de la Generalitat, de Coordinació del Sistema Universitari Valencià, o amb la renúncia prèvia o revocació de la designació del corresponent òrgan, respectivament. La resolució per la qual es nomenen o cessen membres del Ple del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
2. El mandat dels membres que no ho siguen per raó del seu càrrec serà de quatre anys, i els dits càrrecs podran ser renovats per períodes successius de la mateixa duració.
En cas de produir-se una vacant per renúncia o revocació de la designació, el nou membre serà nomenat pel període restant de mandat del membre que ha cessat. L'òrgan encarregat de la seua designació l'haurà de realitzar en el termini màxim de dos mesos des que tinga coneixement de la vacant.
3. Els membres que ho siguen per raó del càrrec que ocupen, cessaran en la representació si cessaren en este càrrec.
Article 11. De la delegació
Els membres del Consell Valencià d'Universitats podran delegar el seu vot a favor d'un altre membre del Consell assistent a la reunió, sempre que es faça per escrit firmat pel vocal delegatori.
Article 12. Dels drets i obligacions dels membres dels òrgans del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior
Als membres del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior els correspon:
a) Rebre, amb una antelació mínima de 48 hores, la convocatòria amb l'orde del dia de les reunions, i també tindre a disposició seua la documentació sobre els assumptes que figuren en l'orde del dia en el mateix termini.
b) Assistir a les sessions del Ple i de les comissions a les quals se'ls convoque i de les quals legalment formen part.
c) Participar en les deliberacions de les sessions.
d) Exercir el dret al vot i formular el seu vot particular, així com expressar el sentit del seu vot i els motius que el justifiquen.
e) Formular precs i preguntes.
f) Obtindre la informació necessària per a complir les funcions assignades.
CAPÍTOL V
Del funcionament dels òrgans del Consell Valencià
d'Universitats i de Formació Superior
Article 13. De les convocatòries
1. Les convocatòries de les sessions del Ple i de les comissions hauran de realitzar-se per escrit i amb una antelació mínima de 48 hores. La documentació sobre els assumptes que figuren en l'orde del dia estarà a disposició dels membres del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior en la Secretaria de l'òrgan, en idèntic termini, i se'ls entregarà el dia de la reunió, excepte sol·licitud realitzada amb anterioritat.
2. Per a la vàlida constitució del Ple i de les comissions del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior, a l'efecte de la celebració de sessions, deliberacions i presa d'acords, es requerirà la presència del president i secretari o, si és el cas, dels que els substituïsquen, i de la mitat, almenys, dels seus membres.
En el supòsit de no aconseguir-se quòrum suficient en primera convocatòria, es podrà citar per a una segona convocatòria, transcorreguda mitja hora des de la primera, en la qual concorrerà quòrum suficient per a la vàlida constitució i adopció d'acords si es troben presents 1/3 dels seus membres, a més del president i el secretari, o els que legalment els substituïsquen.
3. No podrà ser objecte d'acord cap assumpte que no figure inclòs en l'orde del dia, llevat que estiguen presents tots els membres de l'òrgan i siga declarada la urgència de l'assumpte pel vot favorable de la majoria.
Article 14. De les sessions
1. El Ple del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior es reunirà, prèvia convocatòria del president i amb caràcter ordinari, totes les vegades que siga necessari per al bon funcionament del Consell i, almenys, una vegada a l'any. Amb caràcter extrarodinari, el Ple es reunirà totes les vegades que siga convocat pel president.
2. Les comissions permanents es reuniran quan així ho acorde el president.
Article 15. De les deliberacions del Ple i de les comissions
Correspon al president del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior ordenar tant els debats com les deliberacions que es porten a terme en les sessions del Consell.
Article 16. De les votacions i acords
1. Els acords, per a ser vàlids, hauran de ser aprovats per majoria simple dels membres presents amb dret a vot.
2. En els assumptes que afecten en exclusiva el Sistema Universitari Públic Valencià, no tindran dret de vot els rectors de les universitats privades quan assistisquen al Ple o a les comissions.
3. Es considerarà que el Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior o qualsevol dels seus òrgans ha tingut coneixement d'un assumpte quan, després d'haver-lo inclòs en l'orde del dia, haja sigut sotmés a debat en la sessió pertinent.
4. Quan una Comissió emeta un informe, sentida una altra, la primera incorporarà, com a antecedents de l'informe, les conclusions de l'informe prèviament emés.
5. La votació podrà ser:
a) Per assentiment a la proposta del president.
b) Per votació pública a mà alçada, primer a favor, després en contra, i, finalment, les abstencions.
c) Secreta, quan es tracte d'elecció de persones, si així ho decidix el president o un mínim de tres vocals.
6. En cas de produir-se empat en els resultats de les votacions, resoldrà el vot del president, o del vicepresident en el cas que el substituïsca.
Article 17. De les actes
De cada sessió que celebren els distints òrgans del Consell Valencià d'Universitats i de Formació Superior estendrà acta el secretari, que especificarà necessàriament els assistents, l'orde del dia de la reunió, les circumstàncies de lloc i temps en què s'ha celebrat, els punts principals de les deliberacions i el contingut dels acords adoptats, així com, si és el cas, el resultat de les votacions, amb referència al sentit dels vots particulars, si n'hi ha. Les actes s'aprovaran en la mateixa o posterior sessió.
Article 18. Normativa reguladora
En el que no s'ha previst en el present reglament, caldrà ajustar-se al que s'ha establit sobre òrgans col·legiats en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

linea
Mapa web