DECRET 63/2014, de 25 de abril, del Consell, pel qual s'aprova el reglament per al reconeixement de les indemnitzacions i les ajudes econòmiques a les víctimes de violència sobre la dona, previstes en la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, Integral contra la Violència sobre la Dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. [2014/3766]
(DOGV núm. 7264 de 30.04.2014) Ref. Base de dades 003737/2014
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 01.05.2014 Aquesta disposició afecta: Afecta: Aquesta disposició està afectada per: Afectada per: Modificada per: - LLEI 10/2015, de 29 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat. [2015/10410]
- DECRET 20/2018, de 9 de març, del Consell, de modificació del Decret 63/2014, de 25 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament per al reconeixement de les indemnitzacions i les ajudes econòmiques a les víctimes de violència sobre la dona, en la Comunitat Valenciana. [2018/2974]
- LLEI 27/2018, de 27 desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera i d'organització de la Generalitat. [2018/12241]
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria Benestar Social Grup temàtic: Legislació, Ajudes Matèries: Benestar social Descriptors: Temàtics: violència, dona, condició de la dona, ajuda social, discriminació sexual, indemnització per defunció
DECRET 63/2014, de 25 de abril, del Consell, pel qual s'aprova el reglament per al reconeixement de les indemnitzacions i les ajudes econòmiques a les víctimes de violència sobre la dona, previstes en la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, Integral contra la Violència sobre la Dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. [2014/3766]
Índex
Preàmbul
Article únic.
Disposició transitòria única. Retroactivitat.
Disposició final única. Entrada en vigor.
Annex
Capítol I. Disposicions generals.
Article 1. Objecte.
Article 2. Principis inspiradors del procediment.
Capítol II. Procediment per al reconeixement del dret a la indemnització per causa de mort
Article 3. Persones beneficiàries.
Article 4. Dependència econòmica.
Article 5. Concurrència de persones beneficiàries.
Article 6. Quantia de la indemnització.
Article 7. Inici del procediment.
Article 8. Model de sol·licitud.
Article 9. Documentació.
Article 10. Lloc de presentació.
Article 11. Instrucció de lexpedient.
Article 12. Òrgan competent per a resoldre.
Article 13. Termini màxim per a resoldre i notificar.
Article 14. Forma de pagament.
Article 15. Compatibilitat.
Article 16. Causes de reintegrament.
Capítol III. Procediment per al reconeixement de les ajudes demergència de pagament únic.
Article 17. Beneficiàries.
Article 18. Finalitat de les ajudes econòmiques.
Article 19. Entitat col·laboradora.
Article 20. Sol·licituds i documentació.
Article 21. Mòdul econòmic.
Article 22. Lloc de presentació.
Article 23. Terminis de presentació.
Article 24. Tramitació.
Article 25. Òrgan competent per a resoldre.
Article 26. Termini màxim per a resoldre i notificar.
Article 27. Pagament.
Article 28. Règim de compatibilitat.
Article 29. Obligacions de les persones beneficiàries.
Article 30 Reintegrament.
Capítol IV. Recursos.
Article 31 Recursos.
PREÀMBUL
La Generalitat ha consolidat les actuacions en matèria de violència sobre la dona, i això queda demostrat amb la Llei 9/2003, de 2 dabril, de la Generalitat, per a la Igualtat entre Dones i Hòmens, amb els diferents plans quadriennals del Consell digualtat entre dones i hòmens i amb els plans quadriennals per a combatre la violència de gènere a la Comunitat Valenciana.
La Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, Integral contra la Violència sobre la Dona en lÀmbit de la Comunitat Valenciana, establix en larticle 16 el dret a indemnitzacions per causa de mort, i, en larticle 55 el fons demergències, i preveu ajudes econòmiques immediates de pagament únic a les dones víctimes desta violència, a fi datendre les seues necessitats més urgents en casos demergència, i nestablix, per a laplicació efectiva, el desplegament reglamentari.
Daltra banda, la disposició final primera de la dita llei autoritza el Consell, en làmbit de les seues competències, per a dictar les normes reglamentàries necessàries per a la seua aplicació i desplegament.
Lentrada en vigor del present decret es retrotrau, en el supòsit del dret a la percepció dindemnitzacions per causa de mort, a la de lentrada en vigor de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, Integral contra la Violència sobre la Dona en lÀmbit de la Comunitat Valenciana.
El Decret 9/2014, de 10 de gener, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Benestar Social, establix en larticle 11 la competència relativa a la promoció i lexecució de mesures per a fer efectiu el dret a la igualtat de tracte i doportunitats entre dones i hòmens, promoció, participació i programes de la dona, prevenció de la violència de gènere i atenció a les víctimes.
En virtut daixò, a proposta de la consellera de Benestar Social, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 25 dabril de 2014,
DECRETE
Article únic
Aprovació del reglament per al reconeixement de les indemnitzacions i les ajudes econòmiques a les víctimes de violència sobre la dona, previstes en la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, Integral contra la Violència sobre la Dona en lÀmbit de la Comunitat Valenciana
Saprova el reglament per al reconeixement de les indemnitzacions i les ajudes econòmiques a les víctimes de violència sobre la dona, previstes en la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, Integral contra la Violència sobre la Dona en lÀmbit de la Comunitat Valenciana, el text del qual sinclou com a annex deste decret.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
Única. Retroactivitat
Podran sol·licitar les indemnitzacions regulades en el capítol II del present reglament les persones que reunisquen els requisits previstos en larticle 16 de la llei, per les defuncions per causa de violència sobre la dona produïdes a la Comunitat Valenciana des del 29 de novembre de 2012.
DISPOSICIÓ FINAL
Única. Entrada en vigor
Este decret entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
Valencia, 25 dabril de 2014
El president de la Generalitat,
ALBERTO FABRA PART
La consellera de Benestar Social,
ASUNCIÓN SÁNCHEZ ZAPLANA
ANNEX
Reglament per al reconeixement de les indemnitzacions i les ajudes econòmiques a les víctimes de violència sobre la dona, previstes en la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en làmbit de la Comunitat Valenciana
CAPÍTOL I
Disposicions generals
Article 1. Objecte
Este reglament té per objecte establir les normes de desplegament de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, Integral contra la Violència sobre la Dona en lÀmbit de la Comunitat Valenciana, i regula, en concret:
1. El procediment per a la tramitació i resolució del reconeixement del dret a la indemnització per causa de mort previst en larticle 16 de la dita llei.
2. El procediment per a la tramitació i la resolució de les sol·licituds dajudes demergència previstes en larticle 55 de la llei indicada.
Article 2. Principis inspiradors del procediment
La instrucció i resolució dels procediments estaran presidides pels principis de celeritat i tracte favorable a la víctima.
CAPÍTOL II
Procediment per al reconeixement del dret a la indemnització per causa de mort
Article 3. Persones beneficiàries
Tindran dret a les indemnitzacions regulades en este capítol les persones a les quals es referix larticle 16 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, per les defuncions per causa de violència sobre la dona produïdes a la Comunitat Valenciana.
Article 4. Dependència econòmica
En els termes disposats en larticle 16 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, sentendrà que hi ha dependència econòmica de la víctima mortal de violència sobre la dona quan, en la data de la defunció, les persones beneficiàries convisquen amb la víctima i no perceben rendes, de qualsevol naturalesa, que, en còmput anual, superen dotze mensualitats de lIndicador Públic de Renda dEfectes Múltiples (IPREM) vigent, de conformitat amb el que disposa el Reial Decret Llei 3/2004, de 25 de juny.
Article 5. Concurrència de persones beneficiàries
1. Quan concórreguen més dun fill o filla menor dedat, tutelat o acollit, amb dret a la percepció de la indemnització, es reconeixerà el dret a la percepció total de limport desta a cada un dells.
2. Quan concórrega més dun ascendent beneficiari amb dret a la percepció de la indemnització, es procedirà al prorrateig en parts iguals de limport de la indemnització.
Article 6. Quantia de la indemnització
Limport de la indemnització es fixa en la quantitat de sis mil euros.
Article 7. Inici del procediment
El procediment per al reconeixement de la indemnització siniciarà a sol·licitud de la persona interessada o del seu representant legal.
Article 8. Model de sol·licitud
Les sol·licituds podran formalitzar-se en els models de sol·licitud que estaran disponibles en la direcció general que tinga la competència en matèria de violència sobre la dona i en la pàgina web de la conselleria amb competència en matèria de violència sobre la dona, segons el model establit en lannex I deste reglament.
Article 9. Documentació
1. Junt amb limprés de sol·licitud degudament omplit, haurà daportar-se la documentació següent:
a) Certificat de defunció de la víctima.
b) La condició de víctima de violència sobre la dona shaurà dacreditar pels mitjans de prova arreplegats en larticle 9 de la llei.
c) Acreditació del parentiu per mitjà de certificat expedit pel Registre Civil o còpia compulsada del llibre de família o un altre document que acredite fefaentment la relació de parentiu.
d) En el supòsit de fills i filles majors dedat tutelats, una resolució judicial en què es determine la condició de persona sotmesa a la tutela de la víctima de violència.
e) En el supòsit de menors en situació dacolliment familiar, una resolució administrativa o judicial de lòrgan competent en què es resolga lacolliment familiar permanent o preadoptiu.
f) Declaració del sol·licitant de no estar sotmés a cap prohibició per a obtindre la condició de beneficiari de la subvenció, de les previstes en larticle 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i del compliment de les obligacions de reintegrament de subvencions.
g) Model de domiciliació bancària (annex III del present reglament).
2. En el cas de sol·licituds formulades per ascendents de la víctima, junt amb la documentació prevista en el punt 1.a, b, c, f i g deste article, haurà dacompanyar la sol·licitud la documentació següent:
a) Autorització expressa a la conselleria competent en matèria de violència sobre la dona per a comprovar les dades dempadronament en el municipi de referència. En cas de no efectuar la dita autorització, haurà daportar-se el corresponent certificat expedit per lajuntament.
b) Declaració responsable dels ingressos obtinguts durant lexercici en el qual es va produir la defunció de la víctima de violència.
c) Autorització perquè ladministració obtinga directament lacreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aprovat pel Reial Decret 887/2006, de 21 de juny. En cas de no autoritzar-hi expressament lòrgan gestor, hauran daportar-se els certificats corresponent destar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
d) Autorització expressa a la conselleria competent en matèria de violència sobre la dona, inclosa en lapartat D de lannex I deste reglament, perquè esta comprove les dades didentitat de les persones sol·licitants per mitjà del Sistema de Verificació de Dades dIdentitat, segons el Decret 165/2010, de 8 doctubre, del Consell. No obstant això:
1r. Si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la persones interessades, lòrgan instructor estarà facultat per a realitzar les actuacions procedents per a aclarir-la.
2n. Si la persona sol·licitant no hi presta el seu consentiment, haurà daportar fotocòpia compulsada del document nacional didentitat, passaport o número didentificació destranger, segons corresponga.
Article 10. Lloc de presentació
Les sol·licituds de les indemnitzacions es podran presentar, junt amb la documentació establida en larticle 9 del present reglament, en el registre de la direcció general amb competències en matèria de violència sobre la dona, o en qualsevol dels llocs que reconeix, amb caràcter general, per a la presentació de sol·licituds, larticle 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Article 11. Instrucció de lexpedient
La direcció general que tinga assignades les funcions en matèria de violència sobre la dona verificarà que la documentació aportada és lexigida en larticle 9 del present reglament i instruirà el procediment.
Article 12. Òrgan competent per a resoldre
La competència per a latorgament, la denegació o larxivament de lexpedient, si és el cas, satribuïx a la persona titular de la conselleria competent en matèria de violència sobre la dona.
Article 13. Termini màxim per a resoldre i notificar
1. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució expressa serà de sis mesos, comptats des de la data en què la sol·licitud haja tingut entrada en qualsevol dels registres de lòrgan competent per a resoldre.
2. En aquells supòsits en què no es produïsca una resolució expressa en el termini assenyalat, sentendrà que les sol·licituds han sigut estimades per silenci administratiu.
3. Lòrgan competent podrà suspendre el termini per a la resolució, de conformitat amb el que establix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, per als supòsits previstos en larticle 42.5.c), en relació amb larticle 83.3.
Article 14. Forma de pagament
El pagament de les ajudes es farà per mitjà dun únic abonament, una vegada que lajuda siga concedida mitjançant una orde de pagament, i se ningressarà limport en el compte bancari indicat en el model de domiciliació bancària.
Article 15. Compatibilitat
La percepció de les indemnitzacions previstes en este reglament serà compatible amb la percepció de qualsevol altra indemnització derivada dels danys ocasionats per la defunció de la víctima de violència.
Article 16. Causes de reintegrament
En aquells supòsits en què es produïsca un sobreseïment dactuacions del procediment judicial o en aquells en què la sentència ferma que finalitze els procediments judicials derivats de la defunció declare la no-existència de violència sobre la dona, lòrgan competent per a la resolució del procediment iniciarà el corresponent procediment de reintegrament de la indemnització.
CAPÍTOL III
Procediment per al reconeixement de les ajudes demergència de pagament únic
Article 17. Beneficiàries
Podran ser beneficiàries de les ajudes econòmiques regulades en este reglament les dones víctimes de violència sobre la dona que no tinguen mitjans suficients per a atendre les seues necessitats més urgents en cas demergències i que puguen acreditar els requisits següents:
1. Ser víctima de violència sobre la dona.
2. Estar empadronada en qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana, exceptuant deste requisit les dones que es troben en un centre residencial de la Comunitat Valenciana especialitzat en esta problemàtica.
3. No tindre ingressos econòmics propis, o, en cas de tindren, que no superen en còmput anual dotze mensualitats de lIPREM vigent.
4. Trobar-se en situació de necessitat i/o emergència social.
Article 18. Finalitat de les ajudes econòmiques
Les ajudes econòmiques tenen un caràcter finalista i es destinaran a cobrir gastos per a atendre les necessitats fonamentals següents:
1. Necessitats bàsiques (alimentació i higiene).
2. Necessitats dallotjament (lloguers o allotjament temporal).
3. Necessitat de transport o desplaçaments.
4. Qualsevol altra necessitat que procure tant la seguretat com la protecció de les víctimes.
Article 19. Entitat col·laboradora
1. Lentitat col·laboradora de la Generalitat per a lentrega i la distribució a les beneficiàries dels fons públics, en concepte dajuda demergència, previstes en este capítol, serà seleccionada de conformitat amb el que establix larticle 16.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
2. Anualment sestablirà, una vegada aprovada la llei de pressupostos per a lexercici corresponent i segons els crèdits assignats en la corresponent convocatòria, limport màxim a lliurar a lentitat col·laboradora.
3. La conselleria competent en la matèria posarà a la disposició de lentitat col·laboradora els crèdits destinats a este fi. La transferència dels fons es farà en un compte bancari destinatari dels dits fons obert amb esta finalitat per lentitat col·laboradora, de manera que en permeta el seguiment i la comprovació del pagament de les ajudes atorgades. No tindran la consideració de fons patrimonials de lentitat col·laboradora ni els fons rebuts per a la seua distribució entre les beneficiàries, ni els interessos que, si és el cas, es produïren.
4. Lentitat col·laboradora realitzarà les funcions següents:
a) Rebre i tramitar la sol·licituds.
b) Verificar el compliment dels requisits i de les obligacions per part de les sol·licitants.
c) Efectuar la proposta de concessió de lajuda demergència davant de la direcció territorial competent.
d) Entregar a les beneficiàries els fons rebuts de conformitat amb la resolució de concessió.
e) Verificar, amb posterioritat, la realització de lactivitat subvencionada.
f) Presentar semestralment, davant de la direcció general de la conselleria competent per raó de la matèria, la documentació economicocomptable i administrativa de la gestió del fons demergències.
f) Justificar, en el moment de la finalització de lexercici pressupostari, davant de la direcció general de la conselleria competent per raó de la matèria, lentrega dels fons percebuts a les beneficiàries de les ajudes concedides, i la justificació presentada per estes.
g) En el cas dincompliment total o parcial per les beneficiàries dels requisits i les obligacions establits per a la concessió i, en tot cas, en els supòsits previstos en larticle 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es comunicarà a la direcció territorial de la conselleria competent en matèria de violència sobre la dona, perquè esta inicie el procediment de reintegrament.
h) Sotmetres a les actuacions de comprovació de la gestió efectuada que puguen realitzar els òrgans de control competents.
Article 20. Sol·licituds i documentació
La documentació a aportar per les interessades en este tipus dajuda serà la següent:
1. Sol·licitud, omplida en la totalitat, segons model establit en lannex II deste reglament.
2. Acreditació de la situació de violència sobre la dona, per mitjà de la presentació de qualsevol resolució judicial que reconega, encara que només siga de forma indiciària o incidental, lexistència dun acte de violència sobre la dona dels previstos en la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat. Excep-cionalment, en absència de la resolució judicial indicada i mentres shi dicta en el sentit indicat, serà suficient linforme del Ministeri Fiscal del contingut del qual es desprenga que hi ha indicis que la demandant és víctima desta violència.
3. Acreditar davant de lentitat col·laboradora, per mitjà dinformes tècnics, certificats dingressos o de manca destos i, en absència dingressos, per mitjà de declaració responsable de la mateixa interessada, la situació de necessitat i/o emergència social que motiva la sol·licitud de lajuda econòmica pel concepte de què es tracte.
4. Autorització expressa, inclosa en lapartat C de lannex II del present reglament, a la conselleria competent en la matèria i a lentitat col·laboradora, perquè comproven les dades didentitat de la sol·licitant per mitjà del Sistema de Verificació de Dades dIdentitat, segons el Decret 165/2010, de 8 doctubre, del Consell, pel qual sestablixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per lAdministració de la Generalitat i el seu sector públic. No obstant això:
a) Si de la comprovació efectuada resultara alguna discordança amb les dades facilitades per la sol·licitant, lentitat col·laboradora li requerirà a esta la correspondent documentació.
b) Si la sol·licitant no hi presta el seu consentiment, haurà daportar una fotocòpia compulsada del document nacional didentitat, passaport o número didentificació destranger, segons corresponga.
5. Declaració responsable dels ingressos, segons els apartats E i G de lannex II deste reglament.
6. Autorització expresa, a la conselleria competent en la matèria i a lentitat col·laboradora, per a comprovar les dades dempadronament en el municipi de referència. En cas de no efectuar la dita autorització, haurà daportar-se el certificat corresponent.
7. Model de domiciliació bancària (annex III del present reglament).
8. Declaració responsable del compliment dels requisits per a obtindre la condició de beneficiària de la subvenció, arreplegat en lapartat C de lannex II deste reglament.
Article 21. Mòdul econòmic
1. Els mòduls econòmics màxims pels quals es regixen estes ajudes són els següents:
a) Necessitats bàsiques: fins a 200 euros.
b) Necessitats dallotjaments: fins un màxim de 2.000 euros.
c) Necessitat de transport o desplaçaments: fins un màxim de 500 euros.
d) Qualsevol altra necessitat que procure tant la seguretat com la protecció de les víctimes: fins un màxim de 2.000 euros.
2. En tot cas, la determinació del mòdul econòmic no podrà superar el cost del gasto subvencionat.
Article 22. Lloc de presentació
Les sol·licituds de les ajudes es podran presentar, junt amb la documentació establida en larticle 20, en el registre de les direccions territorials de la conselleria amb competències en matèria de violència sobre la dona, o en qualsevol dels llocs que, amb caràcter general, reconeix, per a la presentació de sol·licituds, larticle 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, així com en la seu dels Centres Dona 24 Hores de Castelló, València i Alacant i en el Centre Dona de Dénia.
Article 23. Terminis de presentació
El termini de presentació de sol·licituds estarà obert des de la publicació de la resolució de lòrgan competent per la qual saproven els crèdits disponibles fins al final de lexercici pressupostari o lesgotament del crèdit, que es farà públic per mitjà de loportuna resolució, de conformitat amb el que establix larticle 47.11 del Text Refós de la Llei dHisenda Pública de la Generalitat.
Article 24. Tramitació
1. Lentitat col·laboradora verificarà el compliment dels requisits i comprovarà que la documentació aportada és lexigida en larticle 20 del present reglament.
2. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no sadjunte la documentació que, dacord amb este reglament, resulte exigible, lentitat col·laboradora requerirà a la persona interessada que, en el termini de deu dies, esmene la falta o adjunte els documents requerits, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desistix de la seua petició, després de la resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes que preveu larticle 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
3. En qualsevol fase de la instrucció de lexpedient, a la vista de la documentació que es troba en poder deste, es podra demanar informes dels organismes i les entitats que es crega oportú i efectuar les comprovacions necessàries sobre lexactitud de tot això, així com sol·licitar a les interessades la documentació o aclariment que resulte necessari per a verificar el compliment dels requisits exigits en este reglament.
4. Lentitat col·laboradora elevarà la proposta de concessió en què sacredite el compliment dels requisits de la sol·licitant i lexistència de la situació de necessitat i/o emergència social.
5. La direcció territorial de la conselleria competent en la matèria podrà, a la vista de la proposta realitzada per lentitat col·laboradora, sol·licitar-li aquells documents complementaris necessaris per a una adequada valoració social de la necessitat.
Article 25. Òrgan competent per a resoldre
La competència per a atorgar, denegar o procedir a larxivament de lexpedient, si és el cas, satribuïx a la persona titular de la direcció territorial de la conselleria competent en matèria de violència sobre la dona.
Article 26. Termini màxim per a resoldre i notificar
1. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució expressa serà de tres mesos, comptats des de la data en què la sol·licitud haja tingut entrada en qualsevol dels registres de lòrgan competent per a resoldre.
2. En aquells supòsits en què no es produïsca una resolució expressa en el termini assenyalat, sentendrà que les sol·licituds han sigut estimades per silenci administratiu.
3. La direcció territorial comunicarà la resolució a lentitat col·laboradora per a lentrega i la distribució a les beneficiàries dels fons públics en concepte dajudes demergències, per a la seua notificació a la persona interessada i la realització de les accions previstes.
Article 27. Pagament
El pagament de lajuda demergència el farà, directament a la titular de lajuda, lentitat col·laboradora.
Article 28. Règim de compatibilitat
La condició de beneficiària deste tipus dajudes econòmiques demergència social per a dones víctimes de la violència arreplegades en la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, serà compatible amb la condició de beneficiària de qualsevol altre tipus dajuda del sistema públic per concepte diferent.
Article 29. Obligacions de les beneficiàries
Les beneficiàries destes ajudes quedaran obligades a:
1. Destinar lajuda econòmica a cobrir les necessitats objecte de la sol·licitud.
2. Justificar davant de lentitat col·laboradora el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de lajuda.
3. Sotmetres a les actuacions de comprovació que haurà defectuar lentitat col·laboradora, aportant tota la informació que siga requerida en lexercici de les actuacions anteriors.
4. Comunicar a lòrgan concedent o a lentitat col·laboradora lobtenció daltres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen lobjecte subvencionat.
Article 30. Reintegrament
A més dels casos de nul·litat i anul·labilitat de la resolució de concessió previstos en larticle 36 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, serà procedent també el reintegrament en els supòsits previstos en larticle 37 de lesmentada llei.
CAPÍTOL IV
Recursos
Article 31. Recursos
1. Les resolucions expresses o presumptes dictades per la persona titular de la conselleria competent per raó de la matèria posen fi a la via administrativa, i contra estes, de conformitat amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, es podrà interposar, potestativament, recurs de reposició davant del mateix òrgan que les haja dictades, en el termini dun mes comptat des de lendemà de la notificació, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de lendemà de la notificació, o de sis mesos, si lacte fóra presumpte, de conformitat amb el que disposen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, sense perjuí que puga interposar-sen qualsevol altre recurs que es considere pertinent.
2. Les resolucions expresses o presumptes dictades per la persona titular de les direccions territorials de la conselleria competent per raó de la matèria no posen fi a la via administrativa, i contra estes, de conformitat amb larticle 114 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, es podrà interposar un recurs dalçada davant de lòrgan que va dictar lacte o davant del competent per a resoldre-ho. El termini per a la interposició del recurs dalçada serà dun mes, si lacte fóra exprés. Si no ho fóra, el termini serà de tres mesos i es comptarà, per a la sol·licitant i altres possibles persones interessades, a partir de lendemà daquell en què, dacord amb la seua normativa específica, es produïsquen els efectes del silenci administratiu. Transcorreguts els dits terminis sense que shi haja interposat el recurs, la resolució serà ferma a tots els efectes.