Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDRE 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen l'accés, l'admissió i la matrícula a ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional de la Comunitat Valenciana. [2016/4016]

(DOGV núm. 7797 de 03.06.2016) Ref. Base de dades 003904/2016

ORDRE 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen l'accés, l'admissió i la matrícula a ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional de la Comunitat Valenciana. [2016/4016]
Índex

Preàmbul
Capítol I. Disposicions generals
Article 1. Objecte i àmbit d’aplicació
Article 2. Definicions
Article 3. Participants en el procediment d’admissió
Article 4. Compatibilitat de la matrícula en els cicles formatius de formació professional amb altres ensenyaments
Article 5. Requisits d’accés
Article 6. Reserva de places i quotes de places
Article 7. Criteris de prioritat
Article 8. Comissions sectorials d’escolarització de formació professional
Article 9. Calendari del procediment d’admissió i matrícula
Article 10. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula
Article 11. Documentació necessària per a la matrícula
Article 12. Alumnat en possessió d’estudis estrangers homologats

Article 13. Mobilitat de l’alumnat
Article 14. Constitució efectiva de les unitats i determinació de vacants
Article 15. Reclamacions i recursos al procediment d’admissió

Capítol II. Admissió i matrícula en règim presencial en la modalitat d’oferta completa
Article 16. Vacants
Article 17. Participants en el procediment d’admissió
Article 18. Requisits i condicions d’accés
Article 19. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula
Capítol III. Admissió i matrícula en règim semipresencial o a distància en la modalitat d’oferta completa
Article 20. Vacants
Article 21. Participants en el procediment d’admissió
Article 22. Requisits i condicions d’accés
Article 23. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula
Capítol IV. Admissió i matrícula en règim presencial i semipresencial o a distància en la modalitat d’oferta parcial
Article 24. Vacants
Article 25. Participants en el procediment d’admissió
Article 26. Requisits i condicions d’accés
Article 27. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula
Disposició addicional primera. Execució
Disposició addicional segona. Aprovació d’annexos
Disposició addicional tercera. Adaptació d’annexos
Disposició addicional quarta. Incidència en les dotacions de despesa
Disposició transitòria primera. Calendari d’admissió del curs 2016-2017
Disposició transitòria segona. Procediment d’admissió en oferta parcial
Disposició derogatòria única. Derogació normativa
Disposició final primera. Modificació de l’article 5. apartat 1, de l’Ordre de 27 de juny de 2008, de la Conselleria d’Educació, per la qual es regula l’oferta parcial dels ensenyaments dels cicles formatius de Formació Professional.
Disposició final segona. Entrada en vigor


PREÀMBUL

La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació (LOE), estableix en el títol I, capítol V, article 41, les condicions d’accés a la formació professional.
El Reial Decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s’estableix l’ordenació general de la formació professional del sistema educatiu, regula en el capítol III del títol IV l’admissió i matrícula en els cicles formatius, i en el capítol VI (Ensenyaments de Formació Professional a Distància) estableix que les administracions educatives, en l’àmbit de les seues competències, adoptaran les mesures necessàries per a la posada en marxa i funcionament d’aquesta oferta educativa.
L’Ordre 78/2010, de 27 d’agost, de la Conselleria d’Educació, per la qual es regulen determinats aspectes de l’ordenació i organització acadèmica dels cicles formatius de formació professional del sistema educatiu en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, regula, en l’article 3 l’accés de l’alumnat, en l’article 4, l’admissió de l’alumnat i en l’article 5, la matrícula de l’alumnat, en la formació professional del sistema educatiu.
Per mitjà de el Reial Decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral, s’estableix el procediment i els requisits per a l’avaluació i acreditació de les competències professionals adquirides per les persones a través de l’experiència laboral o de vies no formals de formació, així com els efectes d’aquesta avaluació i acreditació de competències.

Respecte d’això, l’article 40 del Reial Decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s’estableix l’ordenació general de la formació professional del sistema educatiu, preveu que l’acreditació parcial d’unitats de competència obtinguda a través del procediment determinat pel Reial Decret 1224/2009, permetrà, als qui desitgen cursar els ensenyaments de la Formació Professional del sistema educatiu, sol·licitar la convalidació o exempció dels mòduls professionals establits en la norma que regule cada títol o curs d’especialització, a fi de completar o finalitzar aquests ensenyaments.
L’Orde 33/2011, de 18 de maig, de la Conselleria d’Educació, va regular l’accés, l’admissió i la matriculació per a l’alumnat de les ensenyances de grau mitjà i grau superior de formació professional, modificada per l’Orde 46/2012, de 12 de juliol i l’Orde 86/2013, de 20 de setembre
La Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa ha introduït aspectes nous en les condicions d’accés i admissió de l’alumnat a les ensenyances de grau mitjà i grau superior de formació professional.
Per tot això, és convenient, d’una banda actualitzar la normativa d’accés, admissió i matrícula de l’alumnat a les esmentades ensenyances i d’altra banda unificar-la en un mateix compendi normatiu.
Aquesta ordre precisa, desenvolupa i articula els diferents aspectes que regulen el procediment que s’ha de seguir per a determinar l’ordre d’admissió, l’accés i la matrícula de l’alumnat en els ensenyaments de Formació Professional del sistema educatiu en règim presencial i semipresencial o a distància en oferta completa o parcial a la Comunitat Valenciana, i adapta aquests procediments a la normativa vigent.
En virtut d’això, previ dictamen del Consell Valencià de Formació Professional, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i vista la proposta conjunta de la Direcció General de Política Educativa, la Direcció General de Centres i Personal Docent i la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, de data 27 de maig de 2016, en exercici de les competències que confereix l’article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.


ORDENE

CAPÍTOL I
Disposicions generals

Article 1. Objecte i àmbit d’aplicació
1. Aquesta ordre té com a objecte regular el desenvolupament del procediment d’accés, admissió i matrícula de l’alumnat en cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i superior, en règim presencial en modalitat d’oferta completa o parcial en centres docents públics i privats amb ensenyaments concertats i en règim semipresencial o a distància en modalitat completa o parcial, en centres docents públics de l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
2. Es desenvoluparà un únic procediment d’accés, admissió i matrícula en cada curs escolar.

Article 2. Definicions
1. Als efectes d’aquesta norma, s’entén per oferta completa en règim presencial de cicles formatius, la constituïda pels ensenyaments de formació professional de grau mitjà i superior, que inclou tots els mòduls que els configuren i que s’imparteix en règim presencial ordinari en horari de matí, de vesprada o dels dos i en horari especial, nocturn.

2. L’oferta completa en règim semipresencial o a distància està constituïda per tots els mòduls que componen cada cicle formatiu de formació professional de grau mitjà i superior en els centres que tenen autoritzats aquests ensenyaments en l’esmentat règim.
3. S’entén per oferta parcial la referida a mòduls professionals inclosos en els cicles formatius de Formació Professional del sistema educatiu. Aquesta modalitat es podrà realitzar en règim presencial i semipresencial o a distància en els centres autoritzats específicament per a això.

Article 3. Participants en el procediment d’admissió
1. El procediment d’admissió s’aplicarà a l’alumnat que accedeix a un cicle formatiu, així com l’alumnat que promocione d’un curs a un altre en règim presencial en oferta completa que comporte canvi de centre, no s’aplicarà a aquells que, en el mateix centre, promocionen d’un curs a un altre en règim presencial en oferta completa.

2. També serà aplicable a l’alumnat que sol·licite l’admissió a:

2.1. Qualsevol mòdul en règim presencial en modalitat d’oferta parcial.
2.2. Qualsevol mòdul en règim semipresencial o a distància en centres públics en modalitat d’oferta completa o parcial regulades per esta orde encara que en cursos previs haguera estat matriculat en:
2.2.1. Règim presencial en la modalitat d’oferta parcial.
2.2.2 Règim semipresencial o a distància en la modalitat d’oferta completa o parcial. Així mateix haurà de sol·licitar l’admissió d’aquells mòduls que, si és el cas, tinguera pendents del curs o cursos anteriors.

3. L’alumnat que haja superat algun mòdul professional en règim presencial en la modalitat d’oferta parcial, en les proves d’obtenció del títol o en règim semipresencial o a distància en la modalitat d’oferta completa o parcial, haurà de participar en el procediment d’admissió per a cursar la resta de mòduls professionals, pertanyents al mateix cicle formatiu, en règim presencial, en la modalitat d’oferta completa, sempre que reunisca els requisits d’accés establits en aquesta ordre.

4. L’alumnat estranger menor de 18 anys podrà participar en el procediment d’admissió als ensenyaments regulats en aquesta ordre sempre que:
4.1. Dispose d’algun dels documents acreditatius següents:
a) DNI, NIE o targeta d’identitat d’estranger, expedida per la comissaria de policia o oficina d’estrangers,
b) Certificat d’empadronament en un municipi,
c) Visat d’estudis
d) Targeta d’estudiant estranger, i
4.2. Complisca els requisits següents:
a) Requisits d’accés als ensenyaments corresponents,
b) Convalidació de títols o estudis anteriors
5. L’alumnat estranger major de 18 anys podrà participar en el procediment d’admissió als ensenyaments regulats en aquest ordre quan:

5.1. Dispose d’algun dels següents documents acreditatius:
a) Targeta d’identitat d’estranger expedida per la comissaria de policia o oficina d’estrangers.
b) Visat d’estudis o targeta d’estudiant estranger.
5.2. Complisca els requisits següents:
a) Requisits d’accés als ensenyaments corresponents.
b) Convalidació de títols o estudis anteriors.
6. En el procediment d’admissió per mitjà de la reserva de discapacitat, l’alumnat haurà de sol·licitar un informe del departament d’orientació del centre sol·licitat en primera opció en què, vist l’informe del titular de la direcció de la família professional del cicle corresponent sobre les capacitats i habilitats requerides per a poder adquirir els objectius finals de capacitació professional, se li informe sobre els resultats d’aprenentatge relacionats amb les competències professionals del títol que, en atenció a la seua discapacitat, podrà aconseguir.

De no existir departament d’orientació l’informe s’emetrà directament per la direcció de la família professional del cicle corresponent.


Article 4. Compatibilitat de la matrícula en els cicles formatius de formació professional amb altres ensenyaments
1. La matrícula en un cicle formatiu en règim presencial, siga quina siga la seua modalitat, serà compatible amb la matrícula en qualsevol altre cicle formatiu siga quin siga el règim i/o modalitat, o altres ensenyaments, sempre que existisca compatibilitat d’horaris.
2. Durant un mateix curs acadèmic, un alumne o alumna no podrà simultaniejar matrícula en el mateix mòdul professional en règim presencial, semipresencial o a distància en la modalitat d’oferta completa i en la modalitat d’oferta parcial.
3. La matrícula en un cicle formatiu, tant en règim presencial com en règim semipresencial o a distància, no serà compatible amb la matrícula, durant el mateix curso acadèmic, en les proves per a l’obtenció del títol de Tècnic i de Tècnic Superior de Formació Professional que convoque la conselleria competent en matèria d’educació del mateix mòdul professional que l’alumne o l’alumna es trobe cursant, excepte anul·lació de matrícula, dels mòduls corresponents, prèvia a la sol·licitud de participació en la prova per a l’obtenció del títol.

4. Cap alumne o alumna podrà estar matriculat en el mateix o diferent centre, en el mateix o distints règims o modalitats d’oferta, en un mateix cicle formatiu, excepte en el supòsit de l’alumnat matriculat en règim semipresencial que es matricule en el mòdul de formació en centres de treball o de projecte para cicles formatius de grau superior.

5. En un mateix curs acadèmic no es podrà obtindre plaça en la modalitat d’oferta completa en més d’un cicle formatiu, siga quin siga el seu règim, excepte en aquells cicles en què siguen coincidents tots els mòduls d’un mateix curs, sense perjuí de tot això la persona interessada podrà sol·licitar l’admissió en altres cicles formatius si existiren vacants després del període de matrícula prèvia renúncia a la plaça adjudicada en el procediment d’admissió, a l’efecte del qual haurà de presentar còpia segellada de l’escrit de renúncia i omplir la casella prevista a este efecte en els annexos I, II i/o III.
6. Serà possible obtindre plaça simultàniament, a través dels procediments d’admissió regulats en aquesta ordre en la modalitat d’oferta completament i complementàriament en la modalitat d’oferta parcial.


Article 5. Requisits d’accés
1. Cicles formatius de grau mitjà.
1.1. Accés directe.
1.1.1. Per a accedir als cicles formatius de grau mitjà de formació professional es requereix estar en possessió del Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o estar en possessió del Títol Professional Bàsic.
1.1.2. Sense perjuí del requisit establit en l’apartat 1.1.1, podran accedir als cicles formatius de grau mitjà els qui es troben en algun dels supòsits següents:
a) Posseïsquen el Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria sempre que l’alumne o alumna haja superat l’avaluació final d’educació secundària obligatòria per l’opció d’ensenyaments aplicats, que serà requisit necessari quan s’implante aquesta avaluació final excepte per a l’alumne o alumna que haguera obtingut el títol amb anterioritat a la implantació de l’avaluació final.
b) Posseïsquen el títol de Tècnic Auxiliar.
c) Posseïsquen el títol de Tècnic.
d) Hagen superat el segon curs del Batxillerat Unificat i Polivalent o acrediten un nombre de dos assignatures pendents com a màxim en els dos primers cursos.
e) Hagen superat el segon curs del primer cicle experimental de la Reforma dels Ensenyaments Mitjans.
f) Hagen superat el tercer curs del Pla d’Estudis de 1963, o segon curs de comuns experimental dels ensenyaments d’Arts Aplicades i Oficis Artístics.
g) Hagen superat el Batxiller.
h) Posseïsquen el títol de Tècnic Superior o Tècnic Especialista.
i) Posseïsquen una titulació universitària o equivalent.
j) Posseïsquen alguna de les titulacions equivalents per a l’accés als cicles formatius de grau superior.
k) Hagen superat altres estudis declarats equivalents a efectes acadèmics amb algun dels anteriors.
1.2. Accés per mitjà d’un programa de qualificació professional inicial establit en el Reial Decret 1147/2011, de 29 de juliol:
Podrà accedir als cicles formatius de grau mitjà de Formació Professional sense reunir el requisit mencionat en l’apartat 1.1 l’alumnat que haguera superat el primer nivell d’un programa de qualificació professional inicial.
1.3. Accés per mitjà de curs o prova.
1.3.1. Podran accedir als cicles formatius de grau mitjà de Formació Professional sense reunir el requisit esmentat en l’apartat 1.1 els sol·licitants que es troben en algun dels supòsits següents:

a) Hagen superat el curs de formació específic per a l’accés directe a cicles de grau mitjà en centres públics o privats autoritzats per l’Administració educativa, previst en el punt 2.c de l’article 41 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig.
b) Hagen aprovat en qualsevol convocatòria la prova d’accés als cicles formatius de grau mitjà prevista en el punt 2.d de l’article 41 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig.
En els dos supòsits es requerirà tindre dèsset anys com a mínim, complits l’any de superació del curs i realització de la prova, respectivament.
1.4. Quedaran exempts de realitzar la prova:
a) Els qui hagueren superat el curs de formació específic d’accés directe a cicles de grau mitjà.
b) Els qui hagueren superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys.
c) Els qui hagueren superat la prova d’accés a la Formació Professional de grau superior en qualsevol de les opcions.
d) Els qui hagueren superat el primer nivell d’un programa de qualificació professional inicial.
2. Cicles formatius de grau superior
2.1. Accés directe.
2.1.1. Per a accedir als cicles formatius de grau superior de Formació Professional es requereix estar en possessió del títol de Batxiller o del títol de Tècnic de Formació Professional.
2.1.2. Sense perjuí del requisit establit en l’apartat 2.1.1, podran accedir als cicles formatius de grau superior els qui es troben en algun dels casos següents:
a) Estiguen en possessió del títol de Batxiller establit en la Llei Orgànica 1/1990, de 3 d’octubre, d’Ordenació General del Sistema Educatiu.
b) Hagen superat el segon curs de qualsevol modalitat de Batxillerat Experimental.
c) Hagen superat el curs d’orientació universitària o preuniversitària.
d) Posseïsquen el títol de Tècnic Especialista, Tècnic Superior o equivalent a efectes acadèmics.
e) Posseïsquen una titulació universitària o equivalent.
2.1.3. S’acceptarà com a títol de Batxiller a qui es refereix l’article 41.3.a de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, el títol de Batxiller expedit després de cursar l’antic Batxillerat Unificat i Polivalent.
2.2. Accés per mitjà de prova i altres vies d’accés
2.2.1 Podran accedir als cicles formatius de grau superior sense reunir el requisit esmentat en l’apartat 2.1 els sol·licitants que hagueren aprovat en qualsevol convocatòria la prova d’accés als cicles formatius de grau superior prevista en l’article 41 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig. En tot cas, l’opció de la prova superada haurà de permetre l’accés al cicle formatiu per al qual se sol·licita l’admissió. Per a accedir per aquesta via es requerirà tindre 19 anys complits l’any natural de realització de la prova.
2.2.2. Quedaran exempts de realitzar la prova: els qui hagueren superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys.
2.2.3. També podran accedir acollint-se a la quota de places oferides per prova d’accés i altres vies d’accés aquells sol·licitants que estant en possessió del títol de Tècnic de Formació Professional tinguen superada la prova d’accés o opten per realitzar-la i la superen, i en este cas es requerirà tindre 18 anys complits l’any de realització de la prova.

3. Horari especial nocturn
Podrà accedir a la modalitat d’horari especial nocturn l’alumnat major de 18 anys. Així mateix podrà accedir l’alumnat major de 16 anys que tinguera un contracte laboral el compliment del qual li impedira acudir al centre educatiu en règim ordinari o fora esportista d’alt rendiment o d’elit de la Comunitat Valenciana.
4. Oferta parcial
Sense perjuí dels requisits d’accés establits en els apartats anteriors, podrà accedir a l’oferta parcial de mòduls professionals de cicles formatius de grau mitjà i superior l’alumnat amb experiència laboral que, sense reunir aquests requisits, sol·licite la seua admissió en mòduls professionals associats a unitats de competència. Per a l’admissió en mòduls no associats a unitats de competència i, si és el cas, posterior obtenció d’un títol de Formació Professional, haurà d’acreditar en tot cas els requisits d’accés establits en els apartats 1, en el cas dels mòduls professionals de cicles formatius de grau mitjà, o 2, en el supòsit dels mòduls professionals de cicles formatius de grau superior.


Article 6. Reserva de places i quotes de places
Per a la determinació de les places vacants en els ensenyaments impartits en centres docents públics i privats concertats el procediment d’admissió de les quals regula aquesta ordre, es tindrà en compte el següent:
1. Es reservarà en primer lloc un 5 % del total de les places escolars oferides per a les persones amb discapacitat, sense que en cap cas la reserva puga ser inferior a una vacant; en cas de no resultar nombre enter s’arredonirà al nombre enter més pròxim.
En el procediment d’admissió per mitjà de la reserva de discapacitat, l’alumnat haurà de sol·licitar un informe del departament d’orientació del centre sol·licitat en primera opció en què, vist l’informe del titular de la direcció de la família professional del cicle corresponent sobre les capacitats i habilitats requerides per a poder adquirir els objectius finals de capacitació professional, se li informe sobre els resultats d’aprenentatge relacionats amb les competències professionals del títol que, en atenció a la seua discapacitat, podrà aconseguir.

De no existir departament d’orientació l’informe s’emetrà directament per la direcció de la família professional del cicle corresponent.

2. En segon lloc es reservarà un 5 % de les places escolars oferides per als esportistes que acrediten la condició d’esportista d’elit de nivell A i de nivell B de la Comunitat Valenciana, considerats en el Decret 13/2006, de 20 de gener, del Consell de la Generalitat, sobre els esportistes d’elit de la Comunitat Valenciana i d’alt nivell o d’alt rendiment, sense que en cap cas la reserva puga ser inferior a una vacant; en cas de no resultar nombre enter s’arredonirà al nombre enter més pròxim.

3. L’admissió a través de les reserves previstes en els apartats 1 i 2 es realitzen a priori i la distribució de les quotes per a les vacants que resten que preveu l’apartat 4 es realitzarà amb posterioritat.
4. Una vegada realitzades les reserves previstes en els apartats anteriors, del nombre de places resultant es detrauran les quotes següents tenint en compte que en cas de no resultar nombres enters s’arredonirà a l’alça i la plaça correspondrà a la resta major i, en cas d’empat, tindrà prioritat la quota d’accés directe:
4.1. En el cas de l’accés a cicles formatius de grau mitjà:
a) Una quota del 60 % de les places per a l’accés directe de graduats en educació secundària obligatòria i titulació equivalent.
b) Una quota del 20 % de les places per a l’accés directe de titulats de formació professional bàsica.
c) Una quota del 20 % de les places per a l’accés per mitjà de curs específic de formació d’accés directe, prova d’accés i altres vies d’accés.
4.2. En el cas de l’accés a cicles formatius de grau superior:
a) Una quota del 60 % de les places per a l’accés directe de titulats de batxiller i titulació equivalent.
b) Una quota del 20 % de les places per a l’accés directe de titulats de tècnic de formació professional.
c) Una quota del 20 % de les places per a l’accés per mitjà de prova d’accés i altres vies d’accés.
5. En el procediment d’admissió les vacants corresponents a cada reserva i quota s’oferiran als sol·licitants ordenats per la nota mitjana del seu expedient acadèmic o prova.
No obstant això, en el cas que en alguna quota quedaren vacants sense cobrir, s’oferiran de forma proporcional a la resta de quotes establides, i es tindrà en compte que en cas de no resultar nombres enters s’arredonirà a l’alça corresponent la plaça a la resta major i que en el cas d’empat tindrà prioritat la quota d’accés directe.

Article 7. Criteris de prioritat
1. Cicles de grau mitjà
1.1. En les quotes d’accés directe a cicles formatius de grau mitjà, les sol·licituds es prioritzaran en funció de la nota mitjana obtinguda en l’educació secundària obligatòria per l’opció d’ensenyaments aplicats o en estudis equivalents o en el Títol Professional Bàsic, tenint en compte que tindran preferència en l’adjudicació els qui en convocatòria final ordinària per a l’obtenció del títol d’Educació Secundària Obligatòria o equivalent o convocatòria final ordinària de cicle formatiu reunisquen els requisits acadèmics o bé els hagueren obtingut en cursos anteriors.

Al seu torn, dins de la quota d’accés directe per estar en possessió del Títol Professional Bàsic, tindran preferència, ordenades segons la nota mitjana que figure en l’expedient acadèmic, les sol·licituds dels qui hagueren cursat el títol professional bàsic que s’indica per a cada cicle formatiu de grau mitjà en l’annex V-c.
1.2. En la quota d’accés per mitjà de curs de formació específic d’accés directe, prova d’accés i altres vies d’accés es tindrà en compte el següent:
a) En el cas d’accés per mitjà de curs o prova, les sol·licituds es prioritzaran respectivament en funció de la nota obtinguda en el curs de formació específic d’accés directe als cicles formatius de grau mitjà o l’obtinguda en la prova d’accés a aquests cicles, en la prova d’accés a cicles de grau superior en qualsevol de les opcions o en la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys, amb independència que els sol·licitants procedisquen del mateix o de distint centre.

b) En el cas d’alumnat procedent del programa de qualificació professional inicial, la qualificació serà de 5 o la que corresponga si va optar per millorar la seua nota a través de la prova d’accés.
c) En el cas d’alumnat procedent d’altres comunitats autònomes que haguera cursat un programa de qualificació professional inicial, establit en el Reial Decret 1147/2011, de 29 de juliol, les sol·licituds es prioritzaran en funció de la nota mitjana del certificat acadèmic del primer nivell d’aquest programa.
1.3. Les sol·licituds d’admissió en mòduls professionals associats a unitats de competència corresponents a oferta parcial s’ordenaran pel seu registre d’entrada i a continuació de les sol·licituds rebudes en el procediment d’admissió en la modalitat d’oferta completa, en la quota pel qual accedisca el/la sol·licitant.
1.4. Els empats en la valoració de les sol·licituds es dirimiran per l’ordre alfabètic dels cognoms dels sol·licitants.
Aquest ordre es fixarà a partir de la lletra determinada en el sorteig que celebre la conselleria competent en matèria de funció pública per a establir l’ordre d’intervenció dels aspirants en totes les proves selectives que tinguen lloc durant l’any natural. Si en el moment de dictar la resolució en què es fixa el calendari d’admissió no s’haguera publicat el resultat del sorteig en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, s’aplicarà el resultat de l’últim sorteig publicat.

2. Cicles de grau superior
2.1. En les quotes d’accés directe a cicles formatius de grau superior les sol·licituds es prioritzaran en funció de l’expedient acadèmic, tenint en compte que tindran preferència en l’adjudicació els qui en convocatòria final ordinària per a l’obtenció del títol de Batxillerat o equivalent o convocatòria final ordinària de cicle formatiu reunisquen els requisits acadèmics o bé els hagueren obtingut en cursos anteriors.

La valoració de l’expedient estarà referida a les modalitats i matèries vinculades a cada títol, amb independència que els sol·licitants procedisquen del mateix o de distint centre, segons s’indica en els apartats 2.1.1. i 2.1.2. del present article.
2.1.1 Dins de la quota d’accés directe per estar en possessió del títol de batxiller o en estudis equivalents s’estableixen els següents criteris de prioritat per a cada cicle formatiu dels indicats en la primera columna del quadre que constitueix l’annex V-a:
a) Tindran preferència, ordenades segons la nota mitjana que figure en l’expedient acadèmic, les sol·licituds dels qui hagueren cursat alguna de les modalitats de Batxillerat o de Batxillerat Experimental, així com les respectives opcions del Curs d’Orientació Universitària, assenyalades en la segona columna de l’annex V-a.
b) Dins de les indicades en la lletra anterior, tindran preferència les sol·licituds dels qui hagueren superat la matèria o matèries assenyalades en la tercera columna de l’annex V-a, ordenades, al seu torn, segons nota mitjana de l’expedient acadèmic. Quan consten dos matèries, tindran preferència les sol·licituds dels qui hagueren superat les dos matèries; en cada subgrup les sol·licituds s’ordenaran per nota mitjana de l’expedient acadèmic.
c) La resta de sol·licituds s’ordenaran segons la nota mitjana de l’expedient a continuació de les indicades en les lletres anteriors.
Dins d’aquestes, tindran preferència les sol·licituds dels qui hagueren superat la matèria o matèries assenyalades en la tercera columna de l’annex V-a, ordenades, al seu torn, segons nota mitjana de l’expedient acadèmic.
Quan consten dos matèries, es donarà preferència a les sol·licituds dels qui hagueren superat les dos matèries; en cada subgrup les sol·licituds s’ordenaran per nota mitjana de l’expedient acadèmic.
2.1.2. Dins de la quota d’accés directe per estar en possessió del títol de tècnic de formació professional tindran prioritat, ordenats segons la nota mitjana que figure en l’expedient acadèmic, les sol·licituds dels qui hagueren superat algun cicle de grau mitjà de la mateixa família professional a què pertanga el cicle a què pretenguen accedir.

2.2. En la quota d’accés per mitjà de prova d’accés i altres vies d’accés es tindrà en compte el següent:
2.2.1 La certificació acreditativa d’haver superat la prova d’accés prevista en l’article 5.2.2 indicarà l’opció o opcions superades i les famílies o cicles a què dóna accés. Aquestes sol·licituds s’ordenaran de major a menor qualificació quan l’opció de prova d’accés superada no es corresponga amb la família o cicles que sol·licita d’acord amb allò que s’ha indicat en l’annex V-b, el sol·licitant serà exclòs del procediment d’admissió.
2.2.2. Les sol·licituds dels qui hagueren superat la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys s’ordenaran per la nota mitjana que figure en el seu certificat sempre que desitge accedir als cicles formatius de grau superior adscrits a la mateixa branca de coneixement que l’opció de prova que va superar d’acord amb allò que s’ha indicat en l’annex V-b i s’atendrà al que disposa l’annex II de l’Ordre EDU/3242/2010, de 9 de desembre, per la qual es determina l’adscripció a les branques de coneixement de l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials o norma que la substituïsca.
Quan el sol·licitant desitge accedir a altres cicles no adscrits a la branca de coneixement corresponent a la seua opció de prova se li assignarà la qualificació de 5 i s’atendrà al que disposa la normativa reguladora de les proves d’accés a cicles formatius.
2.2.3. Quan el sol·licitant estiguera en possessió del títol de Tècnic de Formació Professional i haguera optat per concórrer al procediment per la quota d’accés per mitjà de prova d’accés i altres vies d’accés, caldrà ajustar-se exclusivament a la qualificació obtinguda en la prova i a les regles aplicables a aquesta quota.
2.3. Les sol·licituds d’admissió en mòduls professionals associats a unitats de competència corresponents a oferta parcial s’ordenaran pel seu registre d’entrada i a continuació de les sol·licituds rebudes en el procediment d’admissió en la modalitat d’oferta completa, en la quota pel qual accedisca el/la sol·licitant.
2.4. En cas d’empat en la valoració de les sol·licituds, s’aplicarà el que disposa l’apartat 1.4

Article 8. Comissions sectorials d’escolarització de formació professional
1. Cada direcció territorial amb competències en matèria d’Educació establirà una única Comissió Sectorial d’Escolarització de Formació Professional que s’ocuparà del procediment d’admissió en els cicles formatius de grau mitjà i superior de formació professional en règim presencial, i semipresencial o a distància en oferta completa o oferta parcial, que s’impartisquen en el seu àmbit competencial. Els seus membres seran designats per la persona titular de la direcció territorial corresponent i estaran integrades, almenys, per:
a) President, inspector o inspectora de Educació, que representarà l’administració educativa.
b) Secretari, inspector o inspectora de Educació.
c) El director o directora d’un centre públic.
d) El titular d’un centre privat concertat, o el seu representant.
e) Un representant de les associacions de mares i pares d’alumnes i alumnes.
f) Un representant de les associacions de l’alumnat.
g) Un representant de l’administració local, proposat per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.
2. Les comissions Sectorials d’Escolarització de formació professional es regiran quant al seu funcionament pel que disposa la Llei de Procediment Administratiu Comú.
3. Les comissions d’escolarització realitzaran, en el seu àmbit respectiu, les funcions següents:
a) Rebre dels centres tota la informació i documentació que necessiten per a l’exercici de les seues funcions.
b) Supervisar el procés d’admissió de l’alumnat i el compliment de les normes que ho regulen.
c) Assessorar i informar les persones interessades i els propis centres docents.
d) Quantificar les places que, en els centres del seu àmbit competencial, es reserven per a l’alumnat al qual es refereix l’ article 6 en els seus apartats 1 i 2 d’aquesta orde.
e) Resoldre els problemes d’escolarització que es plantegen.
f) Demanar la informació i la documentació que consideren necessària per a l’exercici de les seues funcions als centres docents, als ajuntaments o a les direccions territorials.
g) Solucionar les incidències que es plantegen contra les llistes definitives als centres públics.
h) Informar a la direcció territorial que corresponga, dels problemes d’escolarització del seu àmbit competencial, i proposar, si pertoca, l’adopció de les mesures que consideren pertinents.
4. Les comissions sectorials d’escolarització de formació professional en la sessió constitutiva, fixaran el calendari de reunions a celebrar en el procediment d’admissió de l’alumnat per a aquest curs escolar.

Aquest acord tindrà els efectes de convocatòria per a les successives reunions.

Article 9. Calendari del procediment d’admissió i matrícula
En el primer trimestre de l’any natural, la persona titular de la secretaria autonòmica competent en matèria d’educació dictarà una resolució en què es determine el calendari de les successives fases del procediment d’admissió i matrícula de l’alumnat per als cicles formatius de grau mitjà i superior en els centres públics i privats amb ensenyances concertades.

Article 10. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula
1. Sol·licitud
1.1. La sol·licitud d’admissió es realitzarà en els models oficials que figuren com a annexos I, II, III i IV a aquesta ordre.
1.2. Les persones interessades formularan la seua sol·licitud de forma telemàtica per mitjà del procediment informàtic establit a aquest efecte en l’aplicació corresponent per a l’admissió de l’alumnat en el portal institucional de la conselleria competent en matèria d’Educació en l’adreça http://www.ceice.gva.es, hauran d’imprimir la sol·licitud omplida telemàticament i entregar-la, junt amb la documentació corresponent, al centre educatiu elegit en primera opció. A aquest efecte s’habilitaran mitjans tecnològics necessaris en els centres educatius i es prestarà l’assessorament necessari. El termini de presentació de sol·licituds serà el determinat en la convocatòria que s’establisca per la resolució dictada per la persona titular de la de la secretària autonòmica competent en matèria d’ educació a què fa referència l’article 9.

1.3. En la sol·licitud per a l’assignació de places s’indicaran les opcions per ordre de prioritat determinades per a cada règim i modalitat d’ensenyament.
1.4. Només es podrà sol·licitar plaça per a aquells cicles formatius i/o mòduls professionals respecte dels quals s’haja publicat vacant.
1.5. Cada sol·licitant podrà presentar una única sol·licitud en cada un dels models dels annexos I, II, III i IV.
1.6. En el cas de sol·licitar els mateixos cicles i/o mòduls en règim presencial i semipresencial o a distància, haurà d’especificar, necessàriament, en la sol·licitud d’admissió en règim semipresencial o a distància en modalitat d’oferta completa, la preferència pel règim presencial o pel règim semipresencial o a distància en cas de ser admés en ambdós, i en la modalitat d’oferta parcial en aquesta instància.

Quan no s’especifique l’opció es considerarà que opta per l’admissió en règim presencial en qualsevol de les modalitats d’oferta sol·licitades.
1.7. Quan es presente més d’una sol·licitud pel mateix annex o es constate falsedat en les dades o documentació aportada, totes les sol·licituds seran excloses del procediment d’admissió. Tot això sense perjuí de l’exigència de responsabilitats que, respecte d’això, es pogueren derivar.
1.8. Rebudes les sol·licituds, els centres les incorporaran a l’aplicació informàtica establida a aquest efecte prèvia aportació per les persones interessades de la documentació acreditativa necessària per a l’accés sense perjuí del que disposa l’apartat 1.11 d’aquest article.
1.9. A la sol·licitud s’adjuntarà tota la documentació acreditativa necessària per a l’accés, així com la necessària per a l’aplicació dels criteris de prioritat a què es fa referència en aquesta ordre.
1.10. Si en el moment de presentar la sol·licitud no s’aportara el certificat del requisit d’accés corresponent en què conste la nota mitjana obtinguda o el certificat acadèmic de mòduls superats, s’introduirà posteriorment aquesta dada, una vegada entregat el certificat en el termini determinat en la resolució dictada per la persona titular de la de la secretària autonòmica competent en matèria d’ educació a què fa referència l’article 9. El centre publicarà el llistat de l’alumnat que no ha presentat el requisit d’accés corresponent. La publicació d’aquest llistat tindrà efectes de requeriment a la persona interessada perquè en el termini de 10 dies hàbils esmene les faltes o acompanye els documents preceptius.
1.11. Si no s’aporta la documentació que constituïsca el requisit d’accés junt amb la sol·licitud, haurà de realitzar-se en el termini establit a aquest efecte, entés com a termini d’esmena i, en el cas de no presentar-se en el dit termini, la sol·licitud quedarà exclosa. En el cas que la documentació no aportada en termini únicament poguera haver donat lloc a l’aplicació d’un determinat ordre de prioritat, aquest no serà aplicable.
1.12. Quan les qualificacions de les certificacions acadèmiques presentades no siguen aritmètiques es valoraran segons la següent escala numèrica:
Molt deficient: 2 exclusivament per al supòsit previst en l’article 5.1.1.2.d
Insuficient: 4 exclusivament per al supòsit previst en l’article 5.1.1.2.d
Suficient 5,5
Bé 6,5
Notable 7,5
Excel·lent 9.
1.13. El titular de la secretaria en els centres públics i la titularitat dels centres privats amb ensenyaments concertats són els responsables de la custòdia de les sol·licituds d’admissió de l’alumnat, de la documentació complementària i de la documentació presentada per al procediment d’admissió.
1.14. El tractament de les dades personals obtingudes en el procediment d’admissió s’ajustarà al que estableix la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
2. Admissió
2.1. L’assignació de places de cicles formatius de formació professional, es realitzarà per mitjà d’una aplicació informàtica dissenyada a aquest efecte, que assignarà les places tenint en compte el que disposa l’article 7 d’aquesta ordre i la resta de normativa vigent.
2.2. L’aplicació informàtica realitzarà el procediment d’adjudicació provisional de places en concurrència competitiva d’acord amb els criteris de prioritat establits en l’article 7 i seguint l’ordre de preferència en què hagueren demandat plaça els sol·licitants, tenint en compte que tindran preferència en l’adjudicació els qui en convocatòria ordinària d’avaluació reunisquen els requisits acadèmics o bé els hagueren obtingut en cursos anteriors, d’acord amb el que disposen els articles 7.1.1, 7.2.1.1 i 7.2.1.2..
2.3. Si no s’obté plaça escolar en el centre de primera opció, el procediment informàtic establit a aquest efecte realitzarà l’adjudicació de plaça als centres de segona i successives opcions. En tot cas no es podrà adjudicar plaça a un sol·licitant en la seua primera o successives opcions, si hi haguera un altre sol·licitant que haguera demandat aquesta plaça en opció o opcions posteriors i gaudira d’un ordre de prioritat superior d’acord amb el que estableix l’article 7, i en aquest cas aquest últim tindrà preferència en l’adjudicació.
2.4. Les direccions dels centres públics i les persones titulars dels centres privats concertats seran els responsables de la introducció de les dades de la sol·licitud, de la seua verificació, de l’assignació de la nota del certificat acadèmic que corresponga i de la publicació de les llistes provisionals de l’alumnat admés i no admés.
2.5. Els centres tindran accés a aquests llistats a través de la pròpia aplicació informàtica.
2.6. Aquests llistats tindran inicialment el caràcter de relació provisional d’alumnat admés i no admés. S’ajustaran als models recollits en els annexos IX-a, IX-b,IX-c en cicles de grau mitjà en règim presencial en modalitat d’oferta completa; en els annexos XI-a, XI-b, XI-c en cicles de grau superior en règim presencial en modalitat d’oferta completa; en els annexos XIII-a, XIII-b, XIII-c en règim semipresencial o a distància en modalitat d’oferta completa i en els annexos XV-a, XV-b, XV-c en la modalitat d’oferta parcial en règim presencial, semipresencial o a distància. Tots aquests es publicaran en el tauler d’anuncis dels centres.
2.7. Les persones interessades podran presentar una reclamació contra les llistes provisionals davant la direcció dels centres públics o la titularitat, en el cas dels centres privats concertats
El consell escolar del centre, amb caràcter previ a la resolució de les reclamacions que es presenten contra les llistes provisionals, emetrà un informe en què es pronunciarà sobre les qüestions que s’hagen plantejat.

En el cas dels centres públics, aquest informe s’efectuarà en aplicació del que estableix l’article 127.e de la Llei Orgànica 2/2006.
En el cas de centres privats concertats, l’esmentat informe s’efectuarà per a fer efectives les funcions previstes en l’article 57.c de la Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació.

2.8. Les direccions dels centres públics i les persones titulars dels centres privats concertats resoldran les reclamacions que s’interposen contra estes llistes i publicaran les llistes definitives.
2.9. Si no s’obté plaça en cap dels centres elegits es remetran les sol·licituds no ateses a la Comissió Sectorial d’Escolarització de formació professional.
2.10. Una vegada resoltes les reclamacions aquests llistats tindran caràcter definitiu i es publicaran per mitjà d’aquests procediments que els anteriors d’acord amb els models recollits en els annexos X-a, X-b,X-c en cicles de grau mitjà en règim presencial en modalitat d’oferta completa; els annexos XII-a, XII-b, XII-c en cicles de grau superior en règim presencial en modalitat d’oferta completa; els annexos XIV-a, XIV-b, XIV-c en règim semipresencial o a distància en modalitat d’oferta completa; i els annexos XVI-a, XVI-b, XVI-c en la modalitat d’oferta parcial en règim presencial, semipresencial o a distància.

2.11. Les persones interessades podran presentar al·legacions davant de la Comissió Sectorial d’Escolarització de formació professional contra aquestes llistes definitives.
2.12. Les persones sol·licitants no admeses en algun dels cicles formatius sol·licitats quedaran en llista d’espera ordenades en funció dels criteris establits en l’article 7, i podran ser admeses en cas de quedar places vacants. A aquest efecte s’ha de tindre en compte que el/la participant només figurarà en la llista de no admesos de la seua primera opció. La vigència de la llista d’espera s’indicarà en la resolució de la persona titular de la de la secretària autonòmica competent en matèria d’ educació per la qual s’establix el calendari i el procediment d’admissió.

3. Matrícula
3.1. Després del procediment d’admissió l’alumnat admés haurà de formalitzar la matrícula en el termini que determine la convocatòria establida per resolució dictada per la persona titular de la secretària autonòmica competent en matèria d’ educació, a què fa referència l’article 9.
3.2. Si l’alumnat admés no formalitzara matrícula en el termini indicat, s’entendrà que renúncia a la plaça escolar i la seua plaça es considerarà vacant per renúncia.
3.3. Acabat el termini de matrícula, cada centre publicarà el llistat de l’alumnat que, estant en la llista d’admesos, no l’haguera formalitzat.

3.4. A les vacants que es produïren per renúncia o altres circumstàncies se sumaran les vacants existents de les reservades i detretes de l’oferta inicial que no hagen sigut ocupades. Aquestes places s’oferiran a l’alumnat de la llista de no admesos prevista en l’apartat 2.12 d’aquest article segons l’ordre de puntuació obtinguda, d’acord amb la seua pertinença a la quota que procedisca.
3.5. L’alumnat que haja obtingut vacant en el procediment formalitzarà matrícula en el termini assignat per a cobrir les places vacants per renúncia.
3.6. L’alumnat de la llista de no admesos, que no haguera obtingut plaça escolar en cap de les opcions sol·licitades després de finalitzar el procediment d’admissió i haver-se procedit d’acord amb allò que s’ha indicat en els apartats 3.1, 3.2, 3.3 i 3.4, podrà sol·licitar informació, o els seus pares o tutors en cas de menors d’edat, a la comissió sectorial d’escolarització de les places escolars vacants en altres centres per a formalitzar matrícula en alguna d’aquestes si reuneix els requisits necessaris per a això amb independència de la quota pel qual haguera concorregut.

Article 11. Documentació necessària per a la matrícula
Per a la formalització de matrícula l’alumnat admés haurà de presentar, en el centre educatiu en el qual haja obtingut plaça, la documentació següent:
1. Documentació acreditativa de la identitat i edat de la persona sol·licitant.
S’acreditarà per mitjà de fotocòpia del DNI, NIE o qualsevol altre document oficial en què figuren les dades personals i la data de naixement del sol·licitant.
2. Per a l’acreditació del requisit acadèmic en les quotes d’accés directe als cicles formatius:
2.1. Grau mitjà. Es presentarà el certificat acadèmic en què consten les qualificacions obtingudes en l’educació secundària obligatòria o equivalent i la nota mitjana de l’expedient acadèmic o del cicle de formació professional bàsica, segons els casos. S’acompanyarà fotocòpia compulsada del títol corresponent o de la seua sol·licitud.
2.2. Grau superior. Es presentarà certificat acadèmic en què consten les qualificacions obtingudes en cada una de les matèries del títol de Batxiller o equivalent i la nota mitjana de l’expedient acadèmic o del cicle de grau mitjà de formació professional, segons els casos.
S’acompanyarà fotocòpia compulsada del títol corresponent o de la seua sol·licitud.
3. Per a l’acreditació del requisit en les quotes d’accés per prova d’accés i altres vies d’accés es tindrà en compte el següent:
3.1. Grau mitjà:
3.1.1. Per al supòsit d’accés per haver superat el primer nivell d’un programa de qualificació professional inicial establit en el Reial Decret 1147/2011, de 29 de juliol, es presentarà el certificat acadèmic corresponent, que haurà d’incloure la nota mitjana obtinguda i la data de superació.
3.1.2. En el cas d’accés per mitjà de curs de formació específic o prova, es presentarà algun dels documents següents, segons corresponga:
a) El certificat de superació del curs de formació específic d’accés directe als cicles formatius de grau mitjà, que haurà d’incloure la puntuació obtinguda i la data de superació i indicarà que dóna accés a qualsevol cicle formatiu de grau mitjà.
b) El certificat de superació de la prova d’accés a cicles formatius de grau mitjà, que haurà d’incloure la puntuació obtinguda i la data de superació i indicarà que dóna accés a qualsevol cicle formatiu de grau mitjà.
c) El certificat de superació de la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys, amb expressió de la puntuació obtinguda.
3.2. Grau superior:
Per al supòsit d’accés per mitjà de prova, es presentarà algun dels documents següents, segons corresponga:
a) El certificat de superació de la prova d’accés a cicles formatius de grau superior, que haurà d’incloure la puntuació obtinguda i la data de superació i indicarà l’opció de prova superada i la família professional i cicles formatius a què dóna accés.
b) El certificat de superació de la prova d’accés a la universitat per a majors de 25 anys, amb indicació de la puntuació obtinguda.
4. Acreditació de la discapacitat: l’alumnat amb greus problemes d’audició, visió, motricitat o altres necessitats educatives especials que participe en el procediment d’admissió per la reserva per a persones amb discapacitat haurà de presentar la documentació següent:

a) Certificació vigent acreditativa d’un grau de discapacitat o minusvalidesa igual o superior al 33 % i dictamen tècnic facultatiu vigent, emesos respectivament per la direcció del centre de valoració i orientació de discapacitats i l’equip de valoració i orientació que corresponga dependents de la conselleria competent en matèria de benestar social o òrgan equivalent d’altres Administracions autonòmiques.

b) Declaració responsable en què manifeste el seu coneixement de les capacitats terminals o resultats d’aprenentatge i criteris d’avaluació dels cicles o mòduls que sol·licita cursar.
5. Acreditació de la discapacitat del familiar de primer grau del sol·licitant: s’acreditarà per mitjà de certificació del dictamen emés per l’òrgan competent.
6. Acreditació de la condició d’esportista d’elit de nivell A i de nivell B de la Comunitat Valenciana o d’alt rendiment: s’acreditarà per mitjà de certificació del dictamen emés per l’òrgan públic competent.

7. Acreditació de la condició de treballador: s’acreditarà per mitjà de contracte de treball, certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social o mutualitat laboral en què s’estiguera afiliat. En el cas de treballadors per compte propi el període de cotització en el Règim Especial de Treballadors Autònoms i en cas de desocupació certificació de l’organisme competent de la condició de treballador desempleat.

8. Acreditació de superació d’algun mòdul d’un cicle formatiu:
S’acreditarà per mitjà de certificat acadèmic emés pel centre educatiu públic en què conste la qualificació obtinguda en el mateix i el curs acadèmic en què es va superar amb indicació expressa dels mòduls cursats i el nombre d’hores superades.
9. Acreditació d’estar cursant un altre cicle formatiu o altres ensenyaments reglats: s’acreditarà per mitjà de certificat expedit pel centre docent corresponent.
10. Acreditació de tindre unitats de competències acreditades: s’acreditarà per mitjà de la presentació del certificat justificatiu segons l’annex III-a del Reial Decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències adquirides per experiència laboral.

Article 12. Alumnat en possessió d’estudis estrangers homologats
1. Amb l’objecte de garantir la igualtat de condicions en el procediment d’admissió dels qui estiguen en possessió d’estudis estrangers homologats amb el sistema educatiu espanyol, per al càlcul de la nota mitjana que ha de figurar en les credencials de convalidació i homologació d’estudis i títols estrangers amb el Batxiller espanyol, caldrà ajustar-se al que disposa el punt 11 de la Resolució de 29 d’abril de 2010, de la Secretaria d’Estat d’educació i formació professional per la qual s’establixen les instruccions per al càlcul de la nota mitjana que ha de figurar en les credencials de convalidació i homologació d’estudis i títols estrangers amb el Batxiller espanyol o la que la substituïsca. En el cas de les credencials de convalidació amb el primer curs de batxillerat o d’homologació amb el títol de Batxiller que, amb anterioritat a l’entrada en vigor de l’esmentada resolució, van ser emeses sense la nota mitjana, a petició de la persona interessada s’emetrà un certificat en què figure la nota mitjana junt amb la data i número de la credencial a què correspon, fent constar que la nota mitjana ha sigut calculada d’acord amb el que estableix la disposició addicional 3a, 5 del Reial Decret 1467/2007, de 2 de novembre.

2. Per al càlcul de la nota mitjana dels estudis estrangers homologables al títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria caldrà ajustar-se al que disposa la resolució anteriorment esmentada o norma que la substituïsca. En el certificat de la nota mitjana, haurà de constar que ha sigut calculada d’acord amb el que estableix la disposició addicional 2a, 7 del Reial Decret 1631/2006, de 29 de desembre, junt amb la data i número de la credencial d’homologació amb el títol de Graduat o Graduada en Educació Secundària Obligatòria a la qual correspon.

3. Les persones interessades que estiguen en possessió de la credencial podran sol·licitar un certificat de la nota mitjana. Hauran de sol·licitar-ho, preferentment, en el mateix lloc en què van sol·licitar la convalidació/homologació a fi de facilitar els tràmits, llevat que no residisquen en el mateix lloc. Així mateix han d’entregar un certificat amb les qualificacions obtingudes.

Article 13. Mobilitat de l’alumnat
Conforme a l’article 48.3 del Reial Decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s’estableix l’ordenació general de la Formació Professional del sistema educatiu, a fi de garantir el dret a la mobilitat dels alumnes, les administracions educatives hauran de permetre la matriculació en règim presencial o a distància dels qui hagen superat algun mòdul professional en una altra Comunitat Autònoma i no hagen esgotat el nombre de convocatòries establit. Per a això, tals alumnes podran realitzar matrícula parcial en aquells mòduls professionals que tinguen pendents de superar.

Article 14. Constitució efectiva de les unitats i determinació de vacants
1. La direcció general competent en matèria de planificació educativa determinarà les unitats/grups que en cada curs hagen de constituir-se en centres públics per a atendre les necessitats d’escolarització.

2. Les vacants dels distints cursos dels cicles formatius de formació professional en oferta completa o mòduls en oferta parcial es determinaran per la direcció general competent en matèria de planificació educativa basant-se en els informes de les direccions territorials amb competències en matèria d’Educació corresponents. Les direccions territorials demanaran informes del Consell Escolar en els centres públics, del Consell Social dels centres integrats públics de formació professional i del titular del centre en els centres amb ensenyaments concertats basant-se en el concert del nombre d’unitats establit en aquest centre.

3. Quan el nombre de sol·licituds que complisquen el requisit d’accés no aconseguisca el mínim establit per a constituir unitat, aquesta no s’autoritzarà, i a l’alumnat que haguera optat per aquest cicle o mòdul, segons els casos, se li considerarà les altres opcions formulades segons el seu ordre de preferència.
4. La direcció general competent en matèria de personal atendrà les necessitats de personal que es deriven de les unitats autoritzades en els centres docents públics.

Article 15. Reclamacions i recursos al procediment d’admissió
1. Les reclamacions, que sempre es dirigiran al centre de primera opció, s’hauran de formular en el termini de dos dies hàbils a comptar de l’endemà de la publicació de les llistes provisionals d’alumnat admés i no admés i es resoldran amb anterioritat a la publicació de les llistes definitives.
2. En el cas que l’admissió s’haja sol·licitat en un centre públic, les persones interessades podran presentar al·legacions contra les llistes definitives d’alumnat admés i no admés, en el termini de dos dies hàbils des de l’endemà de la seua publicació, davant de la Comissió Sectorial d’Escolarització que corresponga, que resoldrà en el termini de tres dies hàbils.
3. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar recurs d’alçada davant de la Direcció Territorial amb competències en matèria d’Educació corresponent en el termini d’un mes comptat des de l’endemà de la publicació de l’acord adoptat per la Comissió Sectorial d’Escolarització o al del venciment del termini establit per a la seua adopció. La resolució de la Direcció Territorial posarà fi a la via administrativa i el silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

4. En el cas que l’admissió s’haja sol·licitat en un centre privat amb ensenyaments concertats, les persones interessades podran formular reclamació davant de la Direcció Territorial amb competències en matèria d’Educació corresponent, la qual iniciarà, si és el cas, el procediment previst en els articles 61 i següents de la Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol, Reguladora del Dret a l’Educació, modificats per la disposició final primera punt 10 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació.


CAPÍTOL II
Admissió i matrícula en règim presencial
en la modalitat d’oferta completa

Article 16. Vacants
1. En el primer curs dels cicles formatius de grau mitjà i superior de formació professional, els centres públics i privats concertats en aquests ensenyaments, oferiran totes les places de primer, sense perjuí que per causes degudament justificades la direcció territorial corresponent resolga oferir un nombre inferior de vacants. Les places escolars de l’alumnat que repetisca curs quan es mantinga el cicle i curs en el centre, es detrauran abans de determinar les vacants de primer. Les vacants de Cicles formatius de grau mitjà es publicaran per mitjà de l’annexa VIa, VI-a.1 i VI-a.2. Les vacants de cicle formatiu de grau superior es publicaran per mitjà dels annexos VI-b, VI-b.1 i VI-b.2.

2. En el segon curs dels cicles formatius de grau mitjà i superior de formació professional, els centres públics i privats concertats en aquests ensenyaments, oferiran les places resultants després de detraure les de l’alumnat que ha promocionat de primer curs o que repetisca curs, sense perjuí que per causes degudament justificades la direcció territorial corresponent resolga oferir un número inferior de vacants en els centres docents públics.

Article 17. Participants en el procediment d’admissió
Haurà de participar en el procediment d’admissió l’alumnat, que complint els requisits d’admissió, accedeix per primera vegada a un cicle formatiu de grau mitjà o superior en règim presencial, i no s’aplicarà a aquells que, en el mateix centre, promocionen d’un curs a un altre. Serà aplicable a aquells que sol·liciten plaça en segon curs, o posterior en el cas d’horari especial (nocturn), en un altre centre diferent del qual van cursar l’anterior.

Article 18. Requisits i condicions d’accés
1. Els requisits d’accés als ensenyaments de formació professional en règim presencial seran els establits en l’article 5.

Article 19. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula
1. Sol·licitud.
1.1. La sol·licitud d’admissió en els cicles formatius de formació professional en règim presencial en la modalitat d’oferta completa, es realitzarà per cursos en règim presencial en horari ordinari i per blocs en horari especial (nocturn).
1.2. Les persones interessades formularan la seua sol·licitud de forma telemàtica per mitjà del procediment informàtic establit en l’article 10, i faran entrega d’una còpia d’aquesta sol·licitud junt amb la documentació corresponent en el centre educatiu elegit en primera opció.
1.3. La sol·licitud d’admissió s’ajustarà al model oficial que figura en aquesta ordre com a annex I per als cicles formatius de grau mitjà i annex II per als cicles formatius de grau superior.
1.4. Cada sol·licitant presentarà una única sol·licitud d’admissió a cicles de grau mitjà i/o una única sol·licitud d’admissió a cicles de grau superior. En la mateixa es relacionaran fins a un màxim de 5 opcions corresponents a un màxim de cinc cicles formatius de formació professional de grau mitjà o superior, segons els casos, en centres educatius que tinguen autoritzats aquests ensenyaments.
2. Admissió
El procediment d’adjudicació de places es realitzarà utilitzant l’aplicació informàtica a què es refereix l’article 10.2 de la present ordre.

3. Matrícula
L’alumnat admés estarà al que disposa l’article 10.3.
En formalitzar la matrícula en règim presencial, en el cas que en un centre es constituïsquen dos grups d’un mateix cicle formatiu en horari ordinari i distint torn, les persones interessades hauran de sol·licitar expressament el torn elegit per a cursar els ensenyaments.
L’assignació a un o altre grup s’efectuarà segons l’ordre prioritari següent:
1r) Treballadors ocupats.
2n) Alumnat amb discapacitat o amb familiars de primer grau amb discapacitat igual o superior al 33 %.
3r) Esportistes d’alt rendiment o d’elit A i B de la Comunitat Valenciana.
4t) Alumnat matriculat en un altre cicle formatiu o en altres ensenyaments reglats.


CAPÍTOL III
Admissió i matrícula en règim semipresencial
o a distància en la modalitat d’oferta completa

Article 20. Vacants
Els centres educatius que tinguen autoritzat aquest règim i modalitat d’ensenyament oferiran per a cada curs escolar i para cada un dels mòduls que componen el cicle formatiu 45 places.
La relació de vacants de mòduls professionals en règim semipresencial o a distància es publicarà en els annexos VII-a i VII-b.

Article 21. Participants en el procediment d’admissió
Haurà de participar en el procediment d’admissió tot l’alumnat, que complint els requisits d’accés, vulga realitzar els estudis d’un cicle formatiu de grau mitjà o superior en règim semipresencial o a distància en la modalitat d’oferta completa, amb independència que haja cursat amb anterioritat estudis del mateix cicle en qualsevol règim i/o modalitat i haja superat o no aquests estudis.


Article 22. Requisits i condicions d’accés
Els requisits d’accés als ensenyaments de formació professional en règim semipresencial o a distància seran els establits en l’article 5.


Article 23. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula
1. Sol·licitud
1.1. La sol·licitud d’admissió i matrícula en els cicles formatius de formació professional del sistema educatiu en règim semipresencial o a distància en la modalitat d’oferta completa es realitzarà per mòduls professionals.
1.2. Les persones interessades formularan la seua sol·licitud de forma telemàtica per mitjà del procediment informàtic establit en l’article 10, i entregaran una còpia d’aquesta sol·licitud en el centre educatiu elegit en primera opció.
1.3. La sol·licitud d’admissió s’ajustarà al model oficial que figura com a annex III a aquesta ordre.
1.4. Cada sol·licitant presentarà una única sol·licitud. En aquesta es relacionaran fins a un màxim de 50 mòduls professionals, tant si corresponen a cicles formatius de grau mitjà com de grau superior o els dos, corresponents a un màxim de cinc centres educatius que tinguen autoritzats ensenyaments en règim semipresencial o a distància.

1.5. Només podran ser adjudicades aquelles sol·licituds de mòduls professionals la suma total de les quals per a un mateix cicle formatiu en un centre educatiu no excedisca de 1.000 hores, o tots els mòduls corresponents a un curs del cicle formatiu en règim presencial en la modalitat d’oferta completa.
1.6. L’ordre d’adjudicació atendrà a l’ordre de prioritat de centre sol·licitat on existisca vacant en algun o alguns dels mòduls sol·licitats, i se li adjudicarà en aquest centre el nombre de mòduls que corresponga dels sol·licitats amb el límit establit en l’apartat anterior corresponents a un mateix cicle.
1.7. Quan l’alumnat participe en el procediment d’admissió en oferta completa pel règim presencial i pel règim semipresencial i a distància indicarà en la sol·licitud d’admissió la preferència per cursar els mòduls professionals en un dels dos règims. En cas de no indicar-ho, es considerarà que opta per l’admissió en règim presencial.

1.8. En la sol·licitud d’admissió a cicles formatius de formació professional en règim semipresencial o a distància no es podrà sol·licitar el mòdul de Formació en Centres de Treball i, si és el cas, de Projecte. L’admissió i matrícula en aquests mòduls es realitzarà en règim presencial una vegada s’haja obtingut plaça en un centre educatiu i estarà condicionada a allò que s’ha establit respecte a la matrícula, promoció i accés a aquests mòduls.
Els participants amb mòduls susceptibles de convalidació per tindre superats mòduls coincidents amb els del cicle formatiu a què pretenguen accedir, ben susceptibles de convalidació per altres circumstàncies o per tindre mòduls superats amb idèntica codificació (LOE), podran incloure els dits mòduls en la seua sol·licitud i, posteriorment, en el cas que resultaren admesos en algun mòduls dels arreplegats en la seua sol·licitud podran realitzar la matrícula en els uns i els altres.
2. Admissió
El procediment d’adjudicació de places es realitzarà utilitzant l’aplicació informàtica a què es refereix l’article 10 de la present ordre.

2.1. En aquells centres on haguera suficients places disponibles per a atendre totes les sol·licituds presentades, seran admesos tots els sol·licitants que complisquen els requisits establits en aquesta ordre.

2.2. Quan en els centres no existisquen places suficients per a atendre totes les sol·licituds que complisquen els requisits establits en aquesta ordre, caldrà ajustar-se a l’ordre de preferència següent:
2.2.1. En primer lloc aquelles presentades per sol·licitants que estiguen cursant en el curs acadèmic immediatament anterior a aquell en què es pretenga ser admés, en règim semipresencial o a distància, algun o alguns mòduls del mateix cicle a què es desitja accedir ordenats pel nombre d’hores superades en aquest curs.
2.2.2. En segon lloc aquelles sol·licituds que reunisquen els requisits d’accés a què es referix l’article 5, ordenades pels criteris següents:

A. Tindran prioritat els residents a la Comunitat Valenciana, la qual cosa s’acreditarà per mitjà d’algun dels documents següents: DNI o permís de residència, o certificat d’empadronament.
B. Les persones sol·licitants residents a la Comunitat Valenciana s’ordenaran segons els criteris de prioritat previstos en l’article 6 7.
C. Dins de cada quota, en cas d’empat, tindran prioritat els sol·licitants que acrediten la condició de treballador, ocupat o desocupat o bé acreditar alguna unitat de competència del títol a què pertany el mòdul professional sol·licitat, a través d’un procediment d’acreditació de competències a l’empara del Reial Decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de competències professionals adquirides per experiència laboral.
Si persistira l’empat en la valoració de les sol·licituds de plaça escolar per a cursar els ensenyaments previstos en aquesta ordre es resoldrà ordenant els sol·licitants per ordre alfabètic dels seus cognoms per mitjà del procediment establit en l’article 7.1.4
D. Una vegada adjudicades les places als residents, les vacants es destinaran als no residents a la Comunitat Valenciana, que s’ordenaran segons els criteris de prioritat previstos en l’article 6. Dins de cada quota, en cas d’empat, tindran prioritat en l’adjudicació els sol·licitants que acrediten la condició de treballador, ocupat o desocupat o bé acrediten alguna unitat de competència del títol a què pertany el mòdul professional sol·licitat, a través d’un procediment d’acreditació de competències a l’empara del Reial Decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de competències professionals adquirides per experiència laboral.
Si persistira l’empat en la valoració de les sol·licituds de plaça escolar per a cursar els ensenyaments prevists en aquesta ordre es resoldrà ordenant els sol·licitants per ordre alfabètic dels seus cognoms per mitjà del procediment establit en l’article 7.1.4
3. Matrícula
3.1. Els candidats admesos formalitzaran la seua matrícula en els mòduls professionals en què hagueren sigut admesos dels relacionats en la seua sol·licitud, fins a un màxim de 1.000 hores o tots els mòduls corresponents a un curs del cicle en règim presencial en la modalitat d’oferta completa, excepte incompatibilitats de matrícula en un determinat mòdul per no acreditar-se la superació d’altres mòduls anteriors que la normativa vigent establisca com incompatibles o per ser continuació del mòdul no superat. La matrícula del mòdul de Formació en Centres de Treball i, si és el cas de Projecte es podrà realitzar quan l’alumne o alumna haja superat amb anterioritat un mínim de 800 hores i estarà condicionada a la confirmació d’aquesta. En els límits establits no computarà la càrrega horària del mòdul de Formació en Centres de Treball.

Al seu torn els candidats admesos també podran formalitzar matrícula directa en els mòduls que siguen objecte exclusiu de sol·licitud de convalidació en el cas que siguen convalidables i en els mòduls superats amb idèntica codificació (LOE).
3.2. En formalitzar la matrícula, les persones interessades hauran de sol·licitar expressament el torn de demà o de vesprada en què volen rebre la tutoria col·lectiva. Tindran prioritat en l’elecció:
1r) Treballadors ocupats.
2n) Alumnat discapacitat o amb familiars de primer grau amb discapacitat igual o superior al 33 %.
3r) Esportistes d’alt rendiment o d’elit A i B de la Comunitat Valenciana.
4t) Alumnat matriculat en un altre cicle formatiu o altres ensenyaments reglats.


CAPÍTOL IV
Admissió i matrícula en règim presencial
i semipresencial o a distància en la modalitat d’oferta parcial

Article 24. Vacants
1. Règim presencial
En els cicles formatius de grau mitjà i superior de formació professional, els centres públics i privats concertats en aquests ensenyaments, oferiran com a vacants totes les places dels mòduls professionals autoritzats sense perjuí que per causes degudament justificades la direcció territorial amb competències en matèria d’Educació corresponent resolga oferir un número inferior de vacants en els centres docents públics.

2. Règim semipresencial o a distància
Els centres educatius públics que tinguen autoritzat aquest règim i modalitat d’ensenyament oferiran per a cada curs escolar 45 places escolars per cada un dels mòduls que s’autoritzen.
3. Les vacants de mòduls professionals en la modalitat d’oferta parcial en règim presencial i semipresencial o a distància es publicaran per mitjà de l’annex VIII.
4. Les places escolars de l’alumnat que no supere un determinat mòdul quan es mantinga l’oferta d’aquest mòdul en el centre, es detrauran per a determinar les vacants.

Article 25. Participants en el procediment d’admissió
1. Haurà de participar en el procediment d’admissió tot l’alumnat, que complint els requisits d’accés vulga cursar mòduls d’un cicle formatiu de grau mitjà o superior en aquesta modalitat d’ensenyament amb independència que haja cursat amb anterioritat estudis del mateix cicle en qualsevol règim i/o modalitat i els haja superat o siga repetidor.

2. Podran participar en l’admissió en oferta parcial de mòduls professionals de cicles formatius de formació professional de grau mitjà i superior les persones interessades que, no reunint els requisits d’accés, sol·liciten l’admissió en mòduls professionals associats a unitats de competència. Per a l’admissió en mòduls no associats a unitats de competència i la posterior obtenció d’un títol de formació professional hauran d’acreditar els requisits d’accés establits.


Article 26. Requisits i condicions d’accés
Els requisits d’accés als ensenyaments de formació professional en la modalitat d’oferta parcial en règim presencial i semipresencial o a distància seran els establits en l’article 5; no obstant això, en els mòduls associats a unitats de competència no serà exigible el requisit d’accés i s’atendrà al que estableix l’apartat 4 d’aquest article.


Article 27. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula
1. Sol·licitud.
1.1. La sol·licitud d’admissió i matrícula en la modalitat d’oferta parcial es realitzarà per mòduls professionals.
1.2. Les persones interessades formularan la sol·licitud de forma telemàtica per mitjà del procediment informàtic establit a aquest efecte en l’article 10, i faran entrega d’una còpia d’aquesta sol·licitud en el centre educatiu elegit en primera opció.
1.3. La sol·licitud d’admissió s’ajustarà al model oficial que figura com a annex IV a aquesta ordre.
1.4. Cada sol·licitant presentarà una única sol·licitud. En la mateixa es relacionaran fins a un màxim 15 mòduls professionals, tant si correspon a cicles formatius de grau mitjà com de grau superior o els dos, corresponents a un màxim de cinc centres educatius que tinguen autoritzats ensenyaments en aquesta modalitat i règim.
1.5. Només podran ser adjudicades aquelles sol·licituds de mòduls professionals la suma total de les quals per a un mateix cicle formatiu en un centre educatiu no excedisca de 1.000 hores o tots els mòduls corresponents a un curs del cicle en règim presencial en la modalitat d’oferta completa.
1.6. L’ordre d’adjudicació atendrà a l’ordre de prioritat de centre sol·licitat on existisca vacant en algun o alguns dels mòduls sol·licitats, i se li adjudicarà en aquest centre el nombre de mòduls que corresponga dels sol·licitats amb el límit establit en l’apartat anterior corresponents a un mateix cicle.
1.7. Quan l’alumnat participe en el procediment d’admissió en oferta parcial pel règim presencial i pel règim semipresencial i a distància indicarà en la sol·licitud d’admissió la preferència per cursar els mòduls professionals en un dels dos règims. En cas de no indicar-ho, es considerarà que opta per l’admissió en règim presencial.

1.8. En la sol·licitud d’admissió a cicles formatius de formació professional en règim semipresencial o a distància no es podrà sol·licitar el mòdul de Formació en Centres de Treball i, si és el cas, de Projecte. L’admissió i matrícula en aquests mòduls es realitzarà en règim presencial una vegada s’haja obtingut plaça en un centre educatiu i estarà condicionada a allò que s’ha establit respecte a la matrícula, promoció i accés a aquests mòduls.
Els participants amb mòduls superats coincidents amb els del cicle formatiu a què pretenguen accedir o bé susceptibles de convalidació per altres circumstàncies, podran no incloure aquests mòduls en la seua sol·licitud i, posteriorment, en el cas que resultaren admesos en algun mòdul dels recollits en la seua sol·licitud podran realitzar la matrícula en els uns i els altres.
2. Admissió
El procediment d’adjudicació de places es realitzarà utilitzant l’aplicació informàtica a què es refereix l’article 10.2 de la present ordre.

2.1. En aquells centres on haguera suficients places disponibles per a atendre totes les sol·licituds presentades, seran admesos tots els sol·licitants que complisquen els requisits establits en aquesta orde.
2.2. Quan en els centres no existisquen places suficients per a atendre totes les sol·licituds que complisquen els requisits establits en l’article 5.1, 5.2 i 5.3 d’aquesta ordre, caldrà ajustar-se a l’ordre de preferència següent:
a) En primer lloc aquelles presentades per sol·licitants que estiguen cursant en el curs acadèmic immediatament anterior a aquell en què es pretenga ser admés, en la modalitat d’oferta parcial, algun o alguns mòduls del mateix cicle a què es desitja accedir ordenats pel nombre d’hores superades en aquest curs.
b) En segon lloc aquelles presentades per sol·licitants que reunisquen els requisits d’accés a què es refereix l’article 5 d’aquesta ordre ordenades segons els criteris de prioritat previstos en l’article 6. Dins de cada quota, en cas d’empat, tindrà prioritat en l’adjudicació els sol·licitants que acrediten la condició de treballador, ocupat o desocupat o bé acrediten alguna unitat de competència del títol a què pertany el mòdul professional sol·licitat, a través d’un procediment d’acreditació de competències a l’empara del Reial Decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de competències professionals adquirides per experiència laboral. Si persistira l’empat en la valoració de les sol·licituds de plaça escolar es resoldrà ordenant els sol·licitants per ordre alfabètic dels seus cognoms per mitjà del procediment establit en l’article 7.1.4

c) En tercer lloc aquelles presentades per sol·licitants que no reunisquen els requisits d’accés a què es refereix l’article 5 d’aquesta ordre si es tracta de mòduls professionals associats a unitats de competència, tenint prioritat en l’adjudicació els sol·licitants que acrediten la condició de treballador, ocupat o desocupat o bé acrediten alguna unitat de competència del títol a què pertany el mòdul professional sol·licitat, a través d’un procediment d’acreditació de competències a l’empara del Reial Decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de competències professionals adquirides per experiència laboral. Si haguera empat en la valoració de les sol·licituds de plaça escolar es resoldrà ordenant els sol·licitants per ordre alfabètic dels seus cognoms per mitjà del procediment establit en l’article 7.1.4

3. Matrícula
3.1. Els candidats admesos formalitzaran la seua matrícula en els mòduls professionals en què hagueren sigut admesos dels relacionats en la seua sol·licitud fins a un màxim de 1.000 hores o tots els mòduls corresponents a un curs del cicle en règim presencial en la modalitat d’oferta completa, excepte incompatibilitats de matrícula en un determinat mòdul per no acreditar-se la superació d’altres mòduls anteriors que la normativa vigent establisca com a incompatibles o per ser continuació del mòdul no superat. La matrícula del mòdul de Formació en Centres de Treball i, si és el cas, del mòdul Projecte, es podrà realitzar quan l’alumne o alumna haja superat amb anterioritat un mínim de 800 hores i estarà condicionada a la confirmació d’aquesta quan es complisquen els criteris de promoció a aquests mòduls. En els límits establits no computarà la càrrega horària del mòdul de Formació en Centres de Treball.
Els participants amb mòduls susceptibles de convalidació per tindre superats mòduls coincidents amb els del cicle formatiu a què pretenguen accedir, ben susceptibles de convalidació per altres circumstàncies, podran incloure els dits mòduls en la seua sol·licitud i, posteriorment, en el cas que resultaren admesos en algun mòduls dels arreplegats en la seua sol·licitud podran realitzar la matrícula en els uns i els altres.
3.2. En formalitzar la matrícula en règim presencial, en el cas que en un centre es constituïsquen dos grups d’un mateix cicle formatiu en horari ordinari i distint torn, les persones interessades hauran de sol·licitar expressament el torn elegit per a cursar els ensenyaments.
3.3. En formalitzar la matrícula en règim semipresencial o a distància, les persones interessades hauran de sol·licitar expressament el torn de demà o de vesprada en què volen rebre la tutoria col·lectiva.
3.4. En els casos a què es referixen els apartats 3.2 i 3.3 anteriors tindran prioritat en l’elecció:
1r) Treballadors ocupats.
2n) Alumnat discapacitat o amb familiars de primer grau amb discapacitat igual o superior al 33 %.
3r) Esportistes d’alt rendiment o d’elit A i B de la Comunitat Valenciana.

4t) Alumnat matriculat en un altre cicle o altres ensenyaments reglades.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. Execució
Es faculta les direccions generals competents en matèria de planificació educativa, centres docents i formació professional i a les direccions territorials amb competències en matèria d’Educació perquè dicten, en els seus respectius àmbits competencials, les instruccions i resolucions necessàries per a l’execució i aplicació del que preveu aquesta ordre.

Segona. Aprovació d’annexos
S’aproven els annexos que se citen a continuació:
Annex I. Sol·licitud d’admissió en cicles formatius de grau mitjà en règim presencial en oferta completa
Annex I-a. Relació de cicles formatius de grau mitjà disponibles

Annex II. Sol·licitud d’admissió en cicles formatius de grau superior en règim presencial en oferta completa
Annex II-a. Relació de cicles formatius de grau superior disponibles

Annex III. Sol·licitud d’admissió en centres públics per a cursar cicles formatius de grau mitjà i grau superior en règim semipresencial/ distància en oferta completa
Annex III-a. Relació de mòduls professionals de cicles formatius disponibles en règim semipresencial o a distància en modalitat d’oferta completa
Annex IV. Sol·licitud d’admissió en centres públics per a cursar ensenyaments en oferta parcial de Formació Professional de cicles formatius de grau mitjà i grau superior en règim semipresencial/ distància i en centres públics i privats concertats en el règim presencial

Annex Va. Criteris en ordre de prioritat, per a l’admissió d’alumnat d’accés directe a cicles formatius de grau superior
Annex V-b. Criteris per a l’admissió d’alumnat per prova d’accés a cicles formatius de grau superior
Annex Vc. Criteris en ordre de prioritat, per a l’admissió d’alumnat d’accés directe a cicles formatius de grau mitjà.
Annexa VI-a. Vacants en règim presencial de cicles formatius de grau mitjà
Annexa VI-a.1. Vacants de cicles formatius de grau mitjà en règim presencial en la modalitat d’oferta completa per municipi
Annexa VI-a.2. Vacants del cicle formatiu de grau mitjà indicat en el centre de referència i en els altres centres on s’imparteix
Annex VI-b. Vacants en règim presencial i modalitat d’oferta completa de cicles formatius de grau superior
Annex VI-b.1. Vacants de cicles formatius de grau superior en règim presencial en la modalitat d’oferta completa per municipi
Annex VI-b. 2. Vacants del cicle formatiu de grau superior indicat en el centre de referència i en els altres centres de la província on s’imparteix
Annex VII-a. Vacants per centre de mòduls professionals en règim semipresencial o a distància en la modalitat d’oferta completa
Annex VII-b. Vacants per cicle formatiu de mòduls professionals en règim semipresencial o a distància en la modalitat d’oferta completa

Annex VIII. Vacants de mòduls professionals en la modalitat d’oferta parcial en règim presencial i semipresencial o a distància
Annex IX-a. Relació provisional d’alumnat admés en règim presencial en cicles formatius de grau mitjà
Annex IX-b. Relació provisional per centre d’alumnat no admés en la 1a opció en cicles formatius de grau mitjà en règim presencial

Annex IX-c. Relació provisional per cicle formatiu d’alumnat no admés en la 1a opció en cicles formatius de grau mitjà en règim presencial
Annex X-a. Relació definitiva d’alumnat admés en cicles formatius de grau mitjà en règim presencial en la modalitat d’oferta completa
Annex X-b. Relació definitiva per centre d’alumnat no admés en la 1a opció en cicles formatius de grau mitjà en règim presencial en la modalitat d’oferta completa
Annex X-c. Relació definitiva per cicle formatiu d’alumnat no admés en la 1a opció en cicles formatius de grau mitjà en règim presencial en la modalitat d’oferta completa
Annex XI-a. Relació provisional d’alumnat admés en cicles formatius de grau superior en règim presencial en la modalitat d’oferta completa
Annex XI-b. Relació provisional per centre d’alumnat no admés en la 1a opció en cicles formatius de grau superior en règim presencial en la modalitat d’oferta completa
Annex XI-c. Relació provisional per cicle formatiu d’alumnat no admés en la 1a opció en cicles formatius de grau superior en règim presencial en la modalitat d’oferta completa
Annex XII-a. Relació definitiva d’alumnat admés en cicles formatius de grau superior en règim presencial en la modalitat d’oferta completa
Annex XII-b. Relació definitiva per centre d’alumnat no admés en la 1a opció en cicles formatius de grau superior en règim presencial en la modalitat d’oferta completa
Annex XII-c. Relació definitiva per cicle formatiu d’alumnat no admés en la 1a opció en cicles formatius de grau superior en règim presencial en la modalitat d’oferta completa
Annex XIII-a Relació provisional d’alumnat admés en règim semipresencial o a distància en la modalitat d’oferta completa
Annex XIII-b Relació provisional per mòdul professional d’alumnat no admés en la 1a opció en règim semipresencial o a distància en la modalitat d’oferta completa
Annex XIII-c Relació provisional per centre d’alumnat no admés en la 1a opció en règim semipresencial o a distància en la modalitat d’oferta completa
Annex XIV-a Relació definitiva d’alumnat admés en règim semipresencial o a distància en la modalitat d’oferta completa
Annex XIV-b Relació definitiva per mòdul professional d’alumnat no admés en la 1a opció en règim semipresencial o a distància en la modalitat d’oferta completa
Annex XIV-c Relació definitiva per centre d’alumnat no admés en la 1a opció en règim semipresencial o a distància en la modalitat d’oferta completa
Annex XV-a. Relació provisional d’alumnat admés en la modalitat d’oferta parcial en règim presencial, semipresencial o a distància

Annex XV-b. Relació provisional per mòdul professional d’alumnat no admés en la 1a opció en la modalitat d’oferta parcial en règim presencial, semipresencial o a distància
Annex XV-c. Relació provisional per centre d’alumnat no admés en la 1a opció en la modalitat d’oferta parcial en règim presencial, semipresencial o a distància
Annex XVI-a. Relació definitiva d’alumnat admés en la modalitat d’oferta parcial en règim presencial, semipresencial o a distància

Annex XVI-b. Relació definitiva per mòdul professional d’alumnat no admés en la 1a opció en la modalitat d’oferta parcial en règim presencial, semipresencial o a distància
Annex XVI-c. Relació definitiva per centre d’alumnat no admés en la 1a opció en la modalitat d’oferta parcial en règim presencial, semipresencial o a distància
Annex XVII. Comunicació de vacant inexistent

Tercera. Adaptació d’annexos
Així mateix, es faculta les direccions generals competents en matèria de planificació educativa, centres docents i formació professional per a modificar, segons les seues competències respectives, per resolució els annexos d’aquesta ordre amb l’objecte d’adaptar-los a noves titulacions i legislació que incidisca en el seu contingut.

Quarta. Incidència en les dotacions de despesa.
La implementació i el posterior desplegament d’aquesta ordre no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de despesa assignada a aquesta conselleria i, en tot cas, haurà de ser atés amb els mitjans personals i materials de la conselleria competent per raó de la matèria.

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Primera. Calendari d’admissió del curs 2016-2017.
La resolució dictada per la persona titular de la secretària autonòmica competent en matèria d’ educació en què es determine el calendari d’admissió corresponent al curs 2016-2017, mencionada en l’article 9 de la present orde, podrà dictar-se durant el tercer trimestre del curs acadèmic 2015-2016.

Segona. Procediment d’admissió en oferta parcial
El procediment d’admissió i adjudicació telemàtica en relació a l’oferta parcial de mòduls professionals de cicles formatius previst en el capítol IV d’aquesta ordre fins que no s’establisca l’aplicació informàtica corresponent es realitzarà per mitjà de la presentació de la sol·licitud en el centre educatiu elegit en primera opció.


DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa
1. Queda derogada l’Ordre 33/2011, de 18 de maig, de la Conselleria d’Educació, per la qual es regula l’accés, l’admissió i matrícula per a l’alumnat que curse ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de formació professional en règim presencial en modalitat completa o parcial en centres docents públics i privats amb ensenyaments concertats i semipresencial o a distància en modalitat completa o parcial, en centres docents públics de la Comunitat Valenciana a excepció del que estableixen les disposicions finals primera a quinta de la norma esmentada.
2. Queda derogat l’article 6 de l’Ordre de 27 de juny de 2008, de la Conselleria d’Educació, per la qual es regula l’oferta parcial dels ensenyaments dels cicles formatius de Formació Professional a la Comunitat Valenciana i s’estableix el procediment d’admissió en els centres docents públics, privats i privats concertats.
3. Així mateix queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d’un rang inferior s’oposen al que disposa aquesta ordre.


DISPOSICIONS FINALS

Primera. Modificació de l’article 5, apartat 1, de l’Ordre de 27 de juny de 2008, de la Conselleria d’Educació, per la qual es regula l’oferta parcial dels ensenyaments dels cicles formatius de Formació Professional.
Es modifica l’article 5 apartat 1, de l’Ordre de 27 de juny de 2008 que passarà a tindre la redacció següent:
5.1. Oferta de places en l’opció A.
Els centres docents destinaran a aquesta modalitat d’ensenyament les places lliures dels mòduls que resulten una vegada finalitzat el procés d’admissió de l’alumnat que ha sol·licitat plaça per a realitzar els cicles formatius de Formació Professional, que seran completades fins al nombre de places autoritzades en el cicle formatiu, per a l’accés de les persones que tinguen prèviament sol·licitada la seua admissió per a la realització de determinats mòduls formatius a través de l’oferta parcial d’ensenyaments de cicles formatius.
L’alumnat que s’incorpore en virtut del que disposa aquesta ordre d’acord amb l’opció A) sí que computarà als efectes dels desdoblaments que procedisca autoritzar per cada mòdul individualment considerat, en funció del número de matriculats en cada un dels mòduls, sempre que l’increment de matrícula es produïsca en el termini establit amb caràcter general per a autoritzar els desdoblaments segons la normativa vigent.

En el cas que existira més d’un grup, no es podran autoritzar desdoblaments per acumulació de la nova matrícula corresponent a l’opció A) en algun dels grups en el cas que aquesta matrícula poguera ser distribuïda entre els grups existents i, d’aquesta manera, no s’aconseguira el nombre mínim de matriculats que determine la necessitat de desdoblaments.
Segona. Entrada en vigor
Aquesta ordre entrarà en vigor l’endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

València, 1 de juny de 2016

El conseller d’Educació, Investigació, Cultura i Esport,
VICENT MARZÀ IBÁÑEZ

linea
Mapa web