ORDRE 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen l'accés, l'admissió i la matrícula a ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional de la Comunitat Valenciana. [2016/4016]
(DOGV núm. 7797 de 03.06.2016) Ref. Base de dades 003904/2016
-
Anàlisi jurídica
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport Grup temàtic: Legislació Matèries: Educació Descriptors: Temàtics: accés a l'educació, ensenyament públic, alumne, alumnat, ensenyament professional , monografies
ORDRE 18/2016, d'1 de juny, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen l'accés, l'admissió i la matrícula a ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de Formació Professional de la Comunitat Valenciana. [2016/4016]
Índex
Preàmbul
Capítol I. Disposicions generals
Article 1. Objecte i àmbit daplicació
Article 2. Definicions
Article 3. Participants en el procediment dadmissió
Article 4. Compatibilitat de la matrícula en els cicles formatius de formació professional amb altres ensenyaments
Article 5. Requisits daccés
Article 6. Reserva de places i quotes de places
Article 7. Criteris de prioritat
Article 8. Comissions sectorials descolarització de formació professional
Article 9. Calendari del procediment dadmissió i matrícula
Article 10. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula
Article 11. Documentació necessària per a la matrícula
Article 12. Alumnat en possessió destudis estrangers homologats
Article 13. Mobilitat de lalumnat
Article 14. Constitució efectiva de les unitats i determinació de vacants
Article 15. Reclamacions i recursos al procediment dadmissió
Capítol II. Admissió i matrícula en règim presencial en la modalitat doferta completa
Article 16. Vacants
Article 17. Participants en el procediment dadmissió
Article 18. Requisits i condicions daccés
Article 19. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula
Capítol III. Admissió i matrícula en règim semipresencial o a distància en la modalitat doferta completa
Article 20. Vacants
Article 21. Participants en el procediment dadmissió
Article 22. Requisits i condicions daccés
Article 23. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula
Capítol IV. Admissió i matrícula en règim presencial i semipresencial o a distància en la modalitat doferta parcial
Article 24. Vacants
Article 25. Participants en el procediment dadmissió
Article 26. Requisits i condicions daccés
Article 27. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula
Disposició addicional primera. Execució
Disposició addicional segona. Aprovació dannexos
Disposició addicional tercera. Adaptació dannexos
Disposició addicional quarta. Incidència en les dotacions de despesa
Disposició transitòria primera. Calendari dadmissió del curs 2016-2017
Disposició transitòria segona. Procediment dadmissió en oferta parcial
Disposició derogatòria única. Derogació normativa
Disposició final primera. Modificació de larticle 5. apartat 1, de lOrdre de 27 de juny de 2008, de la Conselleria dEducació, per la qual es regula loferta parcial dels ensenyaments dels cicles formatius de Formació Professional.
Disposició final segona. Entrada en vigor
PREÀMBUL
La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, dEducació (LOE), estableix en el títol I, capítol V, article 41, les condicions daccés a la formació professional.
El Reial Decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual sestableix lordenació general de la formació professional del sistema educatiu, regula en el capítol III del títol IV ladmissió i matrícula en els cicles formatius, i en el capítol VI (Ensenyaments de Formació Professional a Distància) estableix que les administracions educatives, en làmbit de les seues competències, adoptaran les mesures necessàries per a la posada en marxa i funcionament daquesta oferta educativa.
LOrdre 78/2010, de 27 dagost, de la Conselleria dEducació, per la qual es regulen determinats aspectes de lordenació i organització acadèmica dels cicles formatius de formació professional del sistema educatiu en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana, regula, en larticle 3 laccés de lalumnat, en larticle 4, ladmissió de lalumnat i en larticle 5, la matrícula de lalumnat, en la formació professional del sistema educatiu.
Per mitjà de el Reial Decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències professionals adquirides per experiència laboral, sestableix el procediment i els requisits per a lavaluació i acreditació de les competències professionals adquirides per les persones a través de lexperiència laboral o de vies no formals de formació, així com els efectes daquesta avaluació i acreditació de competències.
Respecte daixò, larticle 40 del Reial Decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual sestableix lordenació general de la formació professional del sistema educatiu, preveu que lacreditació parcial dunitats de competència obtinguda a través del procediment determinat pel Reial Decret 1224/2009, permetrà, als qui desitgen cursar els ensenyaments de la Formació Professional del sistema educatiu, sol·licitar la convalidació o exempció dels mòduls professionals establits en la norma que regule cada títol o curs despecialització, a fi de completar o finalitzar aquests ensenyaments.
LOrde 33/2011, de 18 de maig, de la Conselleria dEducació, va regular laccés, ladmissió i la matriculació per a lalumnat de les ensenyances de grau mitjà i grau superior de formació professional, modificada per lOrde 46/2012, de 12 de juliol i lOrde 86/2013, de 20 de setembre
La Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa ha introduït aspectes nous en les condicions daccés i admissió de lalumnat a les ensenyances de grau mitjà i grau superior de formació professional.
Per tot això, és convenient, duna banda actualitzar la normativa daccés, admissió i matrícula de lalumnat a les esmentades ensenyances i daltra banda unificar-la en un mateix compendi normatiu.
Aquesta ordre precisa, desenvolupa i articula els diferents aspectes que regulen el procediment que sha de seguir per a determinar lordre dadmissió, laccés i la matrícula de lalumnat en els ensenyaments de Formació Professional del sistema educatiu en règim presencial i semipresencial o a distància en oferta completa o parcial a la Comunitat Valenciana, i adapta aquests procediments a la normativa vigent.
En virtut daixò, previ dictamen del Consell Valencià de Formació Professional, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i vista la proposta conjunta de la Direcció General de Política Educativa, la Direcció General de Centres i Personal Docent i la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, de data 27 de maig de 2016, en exercici de les competències que confereix larticle 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.
ORDENE
CAPÍTOL I
Disposicions generals
Article 1. Objecte i àmbit daplicació
1. Aquesta ordre té com a objecte regular el desenvolupament del procediment daccés, admissió i matrícula de lalumnat en cicles formatius de Formació Professional de grau mitjà i superior, en règim presencial en modalitat doferta completa o parcial en centres docents públics i privats amb ensenyaments concertats i en règim semipresencial o a distància en modalitat completa o parcial, en centres docents públics de làmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
2. Es desenvoluparà un únic procediment daccés, admissió i matrícula en cada curs escolar.
Article 2. Definicions
1. Als efectes daquesta norma, sentén per oferta completa en règim presencial de cicles formatius, la constituïda pels ensenyaments de formació professional de grau mitjà i superior, que inclou tots els mòduls que els configuren i que simparteix en règim presencial ordinari en horari de matí, de vesprada o dels dos i en horari especial, nocturn.
2. Loferta completa en règim semipresencial o a distància està constituïda per tots els mòduls que componen cada cicle formatiu de formació professional de grau mitjà i superior en els centres que tenen autoritzats aquests ensenyaments en lesmentat règim.
3. Sentén per oferta parcial la referida a mòduls professionals inclosos en els cicles formatius de Formació Professional del sistema educatiu. Aquesta modalitat es podrà realitzar en règim presencial i semipresencial o a distància en els centres autoritzats específicament per a això.
Article 3. Participants en el procediment dadmissió
1. El procediment dadmissió saplicarà a lalumnat que accedeix a un cicle formatiu, així com lalumnat que promocione dun curs a un altre en règim presencial en oferta completa que comporte canvi de centre, no saplicarà a aquells que, en el mateix centre, promocionen dun curs a un altre en règim presencial en oferta completa.
2. També serà aplicable a lalumnat que sol·licite ladmissió a:
2.1. Qualsevol mòdul en règim presencial en modalitat doferta parcial.
2.2. Qualsevol mòdul en règim semipresencial o a distància en centres públics en modalitat doferta completa o parcial regulades per esta orde encara que en cursos previs haguera estat matriculat en:
2.2.1. Règim presencial en la modalitat doferta parcial.
2.2.2 Règim semipresencial o a distància en la modalitat doferta completa o parcial. Així mateix haurà de sol·licitar ladmissió daquells mòduls que, si és el cas, tinguera pendents del curs o cursos anteriors.
3. Lalumnat que haja superat algun mòdul professional en règim presencial en la modalitat doferta parcial, en les proves dobtenció del títol o en règim semipresencial o a distància en la modalitat doferta completa o parcial, haurà de participar en el procediment dadmissió per a cursar la resta de mòduls professionals, pertanyents al mateix cicle formatiu, en règim presencial, en la modalitat doferta completa, sempre que reunisca els requisits daccés establits en aquesta ordre.
4. Lalumnat estranger menor de 18 anys podrà participar en el procediment dadmissió als ensenyaments regulats en aquesta ordre sempre que:
4.1. Dispose dalgun dels documents acreditatius següents:
a) DNI, NIE o targeta didentitat destranger, expedida per la comissaria de policia o oficina destrangers,
b) Certificat dempadronament en un municipi,
c) Visat destudis
d) Targeta destudiant estranger, i
4.2. Complisca els requisits següents:
a) Requisits daccés als ensenyaments corresponents,
b) Convalidació de títols o estudis anteriors
5. Lalumnat estranger major de 18 anys podrà participar en el procediment dadmissió als ensenyaments regulats en aquest ordre quan:
5.1. Dispose dalgun dels següents documents acreditatius:
a) Targeta didentitat destranger expedida per la comissaria de policia o oficina destrangers.
b) Visat destudis o targeta destudiant estranger.
5.2. Complisca els requisits següents:
a) Requisits daccés als ensenyaments corresponents.
b) Convalidació de títols o estudis anteriors.
6. En el procediment dadmissió per mitjà de la reserva de discapacitat, lalumnat haurà de sol·licitar un informe del departament dorientació del centre sol·licitat en primera opció en què, vist linforme del titular de la direcció de la família professional del cicle corresponent sobre les capacitats i habilitats requerides per a poder adquirir els objectius finals de capacitació professional, se li informe sobre els resultats daprenentatge relacionats amb les competències professionals del títol que, en atenció a la seua discapacitat, podrà aconseguir.
De no existir departament dorientació linforme semetrà directament per la direcció de la família professional del cicle corresponent.
Article 4. Compatibilitat de la matrícula en els cicles formatius de formació professional amb altres ensenyaments
1. La matrícula en un cicle formatiu en règim presencial, siga quina siga la seua modalitat, serà compatible amb la matrícula en qualsevol altre cicle formatiu siga quin siga el règim i/o modalitat, o altres ensenyaments, sempre que existisca compatibilitat dhoraris.
2. Durant un mateix curs acadèmic, un alumne o alumna no podrà simultaniejar matrícula en el mateix mòdul professional en règim presencial, semipresencial o a distància en la modalitat doferta completa i en la modalitat doferta parcial.
3. La matrícula en un cicle formatiu, tant en règim presencial com en règim semipresencial o a distància, no serà compatible amb la matrícula, durant el mateix curso acadèmic, en les proves per a lobtenció del títol de Tècnic i de Tècnic Superior de Formació Professional que convoque la conselleria competent en matèria deducació del mateix mòdul professional que lalumne o lalumna es trobe cursant, excepte anul·lació de matrícula, dels mòduls corresponents, prèvia a la sol·licitud de participació en la prova per a lobtenció del títol.
4. Cap alumne o alumna podrà estar matriculat en el mateix o diferent centre, en el mateix o distints règims o modalitats doferta, en un mateix cicle formatiu, excepte en el supòsit de lalumnat matriculat en règim semipresencial que es matricule en el mòdul de formació en centres de treball o de projecte para cicles formatius de grau superior.
5. En un mateix curs acadèmic no es podrà obtindre plaça en la modalitat doferta completa en més dun cicle formatiu, siga quin siga el seu règim, excepte en aquells cicles en què siguen coincidents tots els mòduls dun mateix curs, sense perjuí de tot això la persona interessada podrà sol·licitar ladmissió en altres cicles formatius si existiren vacants després del període de matrícula prèvia renúncia a la plaça adjudicada en el procediment dadmissió, a lefecte del qual haurà de presentar còpia segellada de lescrit de renúncia i omplir la casella prevista a este efecte en els annexos I, II i/o III.
6. Serà possible obtindre plaça simultàniament, a través dels procediments dadmissió regulats en aquesta ordre en la modalitat doferta completament i complementàriament en la modalitat doferta parcial.
Article 5. Requisits daccés
1. Cicles formatius de grau mitjà.
1.1. Accés directe.
1.1.1. Per a accedir als cicles formatius de grau mitjà de formació professional es requereix estar en possessió del Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o estar en possessió del Títol Professional Bàsic.
1.1.2. Sense perjuí del requisit establit en lapartat 1.1.1, podran accedir als cicles formatius de grau mitjà els qui es troben en algun dels supòsits següents:
a) Posseïsquen el Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria sempre que lalumne o alumna haja superat lavaluació final deducació secundària obligatòria per lopció densenyaments aplicats, que serà requisit necessari quan simplante aquesta avaluació final excepte per a lalumne o alumna que haguera obtingut el títol amb anterioritat a la implantació de lavaluació final.
b) Posseïsquen el títol de Tècnic Auxiliar.
c) Posseïsquen el títol de Tècnic.
d) Hagen superat el segon curs del Batxillerat Unificat i Polivalent o acrediten un nombre de dos assignatures pendents com a màxim en els dos primers cursos.
e) Hagen superat el segon curs del primer cicle experimental de la Reforma dels Ensenyaments Mitjans.
f) Hagen superat el tercer curs del Pla dEstudis de 1963, o segon curs de comuns experimental dels ensenyaments dArts Aplicades i Oficis Artístics.
g) Hagen superat el Batxiller.
h) Posseïsquen el títol de Tècnic Superior o Tècnic Especialista.
i) Posseïsquen una titulació universitària o equivalent.
j) Posseïsquen alguna de les titulacions equivalents per a laccés als cicles formatius de grau superior.
k) Hagen superat altres estudis declarats equivalents a efectes acadèmics amb algun dels anteriors.
1.2. Accés per mitjà dun programa de qualificació professional inicial establit en el Reial Decret 1147/2011, de 29 de juliol:
Podrà accedir als cicles formatius de grau mitjà de Formació Professional sense reunir el requisit mencionat en lapartat 1.1 lalumnat que haguera superat el primer nivell dun programa de qualificació professional inicial.
1.3. Accés per mitjà de curs o prova.
1.3.1. Podran accedir als cicles formatius de grau mitjà de Formació Professional sense reunir el requisit esmentat en lapartat 1.1 els sol·licitants que es troben en algun dels supòsits següents:
a) Hagen superat el curs de formació específic per a laccés directe a cicles de grau mitjà en centres públics o privats autoritzats per lAdministració educativa, previst en el punt 2.c de larticle 41 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig.
b) Hagen aprovat en qualsevol convocatòria la prova daccés als cicles formatius de grau mitjà prevista en el punt 2.d de larticle 41 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig.
En els dos supòsits es requerirà tindre dèsset anys com a mínim, complits lany de superació del curs i realització de la prova, respectivament.
1.4. Quedaran exempts de realitzar la prova:
a) Els qui hagueren superat el curs de formació específic daccés directe a cicles de grau mitjà.
b) Els qui hagueren superat la prova daccés a la universitat per a majors de 25 anys.
c) Els qui hagueren superat la prova daccés a la Formació Professional de grau superior en qualsevol de les opcions.
d) Els qui hagueren superat el primer nivell dun programa de qualificació professional inicial.
2. Cicles formatius de grau superior
2.1. Accés directe.
2.1.1. Per a accedir als cicles formatius de grau superior de Formació Professional es requereix estar en possessió del títol de Batxiller o del títol de Tècnic de Formació Professional.
2.1.2. Sense perjuí del requisit establit en lapartat 2.1.1, podran accedir als cicles formatius de grau superior els qui es troben en algun dels casos següents:
a) Estiguen en possessió del títol de Batxiller establit en la Llei Orgànica 1/1990, de 3 doctubre, dOrdenació General del Sistema Educatiu.
b) Hagen superat el segon curs de qualsevol modalitat de Batxillerat Experimental.
c) Hagen superat el curs dorientació universitària o preuniversitària.
d) Posseïsquen el títol de Tècnic Especialista, Tècnic Superior o equivalent a efectes acadèmics.
e) Posseïsquen una titulació universitària o equivalent.
2.1.3. Sacceptarà com a títol de Batxiller a qui es refereix larticle 41.3.a de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, el títol de Batxiller expedit després de cursar lantic Batxillerat Unificat i Polivalent.
2.2. Accés per mitjà de prova i altres vies daccés
2.2.1 Podran accedir als cicles formatius de grau superior sense reunir el requisit esmentat en lapartat 2.1 els sol·licitants que hagueren aprovat en qualsevol convocatòria la prova daccés als cicles formatius de grau superior prevista en larticle 41 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig. En tot cas, lopció de la prova superada haurà de permetre laccés al cicle formatiu per al qual se sol·licita ladmissió. Per a accedir per aquesta via es requerirà tindre 19 anys complits lany natural de realització de la prova.
2.2.2. Quedaran exempts de realitzar la prova: els qui hagueren superat la prova daccés a la universitat per a majors de 25 anys.
2.2.3. També podran accedir acollint-se a la quota de places oferides per prova daccés i altres vies daccés aquells sol·licitants que estant en possessió del títol de Tècnic de Formació Professional tinguen superada la prova daccés o opten per realitzar-la i la superen, i en este cas es requerirà tindre 18 anys complits lany de realització de la prova.
3. Horari especial nocturn
Podrà accedir a la modalitat dhorari especial nocturn lalumnat major de 18 anys. Així mateix podrà accedir lalumnat major de 16 anys que tinguera un contracte laboral el compliment del qual li impedira acudir al centre educatiu en règim ordinari o fora esportista dalt rendiment o delit de la Comunitat Valenciana.
4. Oferta parcial
Sense perjuí dels requisits daccés establits en els apartats anteriors, podrà accedir a loferta parcial de mòduls professionals de cicles formatius de grau mitjà i superior lalumnat amb experiència laboral que, sense reunir aquests requisits, sol·licite la seua admissió en mòduls professionals associats a unitats de competència. Per a ladmissió en mòduls no associats a unitats de competència i, si és el cas, posterior obtenció dun títol de Formació Professional, haurà dacreditar en tot cas els requisits daccés establits en els apartats 1, en el cas dels mòduls professionals de cicles formatius de grau mitjà, o 2, en el supòsit dels mòduls professionals de cicles formatius de grau superior.
Article 6. Reserva de places i quotes de places
Per a la determinació de les places vacants en els ensenyaments impartits en centres docents públics i privats concertats el procediment dadmissió de les quals regula aquesta ordre, es tindrà en compte el següent:
1. Es reservarà en primer lloc un 5 % del total de les places escolars oferides per a les persones amb discapacitat, sense que en cap cas la reserva puga ser inferior a una vacant; en cas de no resultar nombre enter sarredonirà al nombre enter més pròxim.
En el procediment dadmissió per mitjà de la reserva de discapacitat, lalumnat haurà de sol·licitar un informe del departament dorientació del centre sol·licitat en primera opció en què, vist linforme del titular de la direcció de la família professional del cicle corresponent sobre les capacitats i habilitats requerides per a poder adquirir els objectius finals de capacitació professional, se li informe sobre els resultats daprenentatge relacionats amb les competències professionals del títol que, en atenció a la seua discapacitat, podrà aconseguir.
De no existir departament dorientació linforme semetrà directament per la direcció de la família professional del cicle corresponent.
2. En segon lloc es reservarà un 5 % de les places escolars oferides per als esportistes que acrediten la condició desportista delit de nivell A i de nivell B de la Comunitat Valenciana, considerats en el Decret 13/2006, de 20 de gener, del Consell de la Generalitat, sobre els esportistes delit de la Comunitat Valenciana i dalt nivell o dalt rendiment, sense que en cap cas la reserva puga ser inferior a una vacant; en cas de no resultar nombre enter sarredonirà al nombre enter més pròxim.
3. Ladmissió a través de les reserves previstes en els apartats 1 i 2 es realitzen a priori i la distribució de les quotes per a les vacants que resten que preveu lapartat 4 es realitzarà amb posterioritat.
4. Una vegada realitzades les reserves previstes en els apartats anteriors, del nombre de places resultant es detrauran les quotes següents tenint en compte que en cas de no resultar nombres enters sarredonirà a lalça i la plaça correspondrà a la resta major i, en cas dempat, tindrà prioritat la quota daccés directe:
4.1. En el cas de laccés a cicles formatius de grau mitjà:
a) Una quota del 60 % de les places per a laccés directe de graduats en educació secundària obligatòria i titulació equivalent.
b) Una quota del 20 % de les places per a laccés directe de titulats de formació professional bàsica.
c) Una quota del 20 % de les places per a laccés per mitjà de curs específic de formació daccés directe, prova daccés i altres vies daccés.
4.2. En el cas de laccés a cicles formatius de grau superior:
a) Una quota del 60 % de les places per a laccés directe de titulats de batxiller i titulació equivalent.
b) Una quota del 20 % de les places per a laccés directe de titulats de tècnic de formació professional.
c) Una quota del 20 % de les places per a laccés per mitjà de prova daccés i altres vies daccés.
5. En el procediment dadmissió les vacants corresponents a cada reserva i quota soferiran als sol·licitants ordenats per la nota mitjana del seu expedient acadèmic o prova.
No obstant això, en el cas que en alguna quota quedaren vacants sense cobrir, soferiran de forma proporcional a la resta de quotes establides, i es tindrà en compte que en cas de no resultar nombres enters sarredonirà a lalça corresponent la plaça a la resta major i que en el cas dempat tindrà prioritat la quota daccés directe.
Article 7. Criteris de prioritat
1. Cicles de grau mitjà
1.1. En les quotes daccés directe a cicles formatius de grau mitjà, les sol·licituds es prioritzaran en funció de la nota mitjana obtinguda en leducació secundària obligatòria per lopció densenyaments aplicats o en estudis equivalents o en el Títol Professional Bàsic, tenint en compte que tindran preferència en ladjudicació els qui en convocatòria final ordinària per a lobtenció del títol dEducació Secundària Obligatòria o equivalent o convocatòria final ordinària de cicle formatiu reunisquen els requisits acadèmics o bé els hagueren obtingut en cursos anteriors.
Al seu torn, dins de la quota daccés directe per estar en possessió del Títol Professional Bàsic, tindran preferència, ordenades segons la nota mitjana que figure en lexpedient acadèmic, les sol·licituds dels qui hagueren cursat el títol professional bàsic que sindica per a cada cicle formatiu de grau mitjà en lannex V-c.
1.2. En la quota daccés per mitjà de curs de formació específic daccés directe, prova daccés i altres vies daccés es tindrà en compte el següent:
a) En el cas daccés per mitjà de curs o prova, les sol·licituds es prioritzaran respectivament en funció de la nota obtinguda en el curs de formació específic daccés directe als cicles formatius de grau mitjà o lobtinguda en la prova daccés a aquests cicles, en la prova daccés a cicles de grau superior en qualsevol de les opcions o en la prova daccés a la universitat per a majors de 25 anys, amb independència que els sol·licitants procedisquen del mateix o de distint centre.
b) En el cas dalumnat procedent del programa de qualificació professional inicial, la qualificació serà de 5 o la que corresponga si va optar per millorar la seua nota a través de la prova daccés.
c) En el cas dalumnat procedent daltres comunitats autònomes que haguera cursat un programa de qualificació professional inicial, establit en el Reial Decret 1147/2011, de 29 de juliol, les sol·licituds es prioritzaran en funció de la nota mitjana del certificat acadèmic del primer nivell daquest programa.
1.3. Les sol·licituds dadmissió en mòduls professionals associats a unitats de competència corresponents a oferta parcial sordenaran pel seu registre dentrada i a continuació de les sol·licituds rebudes en el procediment dadmissió en la modalitat doferta completa, en la quota pel qual accedisca el/la sol·licitant.
1.4. Els empats en la valoració de les sol·licituds es dirimiran per lordre alfabètic dels cognoms dels sol·licitants.
Aquest ordre es fixarà a partir de la lletra determinada en el sorteig que celebre la conselleria competent en matèria de funció pública per a establir lordre dintervenció dels aspirants en totes les proves selectives que tinguen lloc durant lany natural. Si en el moment de dictar la resolució en què es fixa el calendari dadmissió no shaguera publicat el resultat del sorteig en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, saplicarà el resultat de lúltim sorteig publicat.
2. Cicles de grau superior
2.1. En les quotes daccés directe a cicles formatius de grau superior les sol·licituds es prioritzaran en funció de lexpedient acadèmic, tenint en compte que tindran preferència en ladjudicació els qui en convocatòria final ordinària per a lobtenció del títol de Batxillerat o equivalent o convocatòria final ordinària de cicle formatiu reunisquen els requisits acadèmics o bé els hagueren obtingut en cursos anteriors.
La valoració de lexpedient estarà referida a les modalitats i matèries vinculades a cada títol, amb independència que els sol·licitants procedisquen del mateix o de distint centre, segons sindica en els apartats 2.1.1. i 2.1.2. del present article.
2.1.1 Dins de la quota daccés directe per estar en possessió del títol de batxiller o en estudis equivalents sestableixen els següents criteris de prioritat per a cada cicle formatiu dels indicats en la primera columna del quadre que constitueix lannex V-a:
a) Tindran preferència, ordenades segons la nota mitjana que figure en lexpedient acadèmic, les sol·licituds dels qui hagueren cursat alguna de les modalitats de Batxillerat o de Batxillerat Experimental, així com les respectives opcions del Curs dOrientació Universitària, assenyalades en la segona columna de lannex V-a.
b) Dins de les indicades en la lletra anterior, tindran preferència les sol·licituds dels qui hagueren superat la matèria o matèries assenyalades en la tercera columna de lannex V-a, ordenades, al seu torn, segons nota mitjana de lexpedient acadèmic. Quan consten dos matèries, tindran preferència les sol·licituds dels qui hagueren superat les dos matèries; en cada subgrup les sol·licituds sordenaran per nota mitjana de lexpedient acadèmic.
c) La resta de sol·licituds sordenaran segons la nota mitjana de lexpedient a continuació de les indicades en les lletres anteriors.
Dins daquestes, tindran preferència les sol·licituds dels qui hagueren superat la matèria o matèries assenyalades en la tercera columna de lannex V-a, ordenades, al seu torn, segons nota mitjana de lexpedient acadèmic.
Quan consten dos matèries, es donarà preferència a les sol·licituds dels qui hagueren superat les dos matèries; en cada subgrup les sol·licituds sordenaran per nota mitjana de lexpedient acadèmic.
2.1.2. Dins de la quota daccés directe per estar en possessió del títol de tècnic de formació professional tindran prioritat, ordenats segons la nota mitjana que figure en lexpedient acadèmic, les sol·licituds dels qui hagueren superat algun cicle de grau mitjà de la mateixa família professional a què pertanga el cicle a què pretenguen accedir.
2.2. En la quota daccés per mitjà de prova daccés i altres vies daccés es tindrà en compte el següent:
2.2.1 La certificació acreditativa dhaver superat la prova daccés prevista en larticle 5.2.2 indicarà lopció o opcions superades i les famílies o cicles a què dóna accés. Aquestes sol·licituds sordenaran de major a menor qualificació quan lopció de prova daccés superada no es corresponga amb la família o cicles que sol·licita dacord amb allò que sha indicat en lannex V-b, el sol·licitant serà exclòs del procediment dadmissió.
2.2.2. Les sol·licituds dels qui hagueren superat la prova daccés a la universitat per a majors de 25 anys sordenaran per la nota mitjana que figure en el seu certificat sempre que desitge accedir als cicles formatius de grau superior adscrits a la mateixa branca de coneixement que lopció de prova que va superar dacord amb allò que sha indicat en lannex V-b i satendrà al que disposa lannex II de lOrdre EDU/3242/2010, de 9 de desembre, per la qual es determina ladscripció a les branques de coneixement de lordenació dels ensenyaments universitaris oficials o norma que la substituïsca.
Quan el sol·licitant desitge accedir a altres cicles no adscrits a la branca de coneixement corresponent a la seua opció de prova se li assignarà la qualificació de 5 i satendrà al que disposa la normativa reguladora de les proves daccés a cicles formatius.
2.2.3. Quan el sol·licitant estiguera en possessió del títol de Tècnic de Formació Professional i haguera optat per concórrer al procediment per la quota daccés per mitjà de prova daccés i altres vies daccés, caldrà ajustar-se exclusivament a la qualificació obtinguda en la prova i a les regles aplicables a aquesta quota.
2.3. Les sol·licituds dadmissió en mòduls professionals associats a unitats de competència corresponents a oferta parcial sordenaran pel seu registre dentrada i a continuació de les sol·licituds rebudes en el procediment dadmissió en la modalitat doferta completa, en la quota pel qual accedisca el/la sol·licitant.
2.4. En cas dempat en la valoració de les sol·licituds, saplicarà el que disposa lapartat 1.4
Article 8. Comissions sectorials descolarització de formació professional
1. Cada direcció territorial amb competències en matèria dEducació establirà una única Comissió Sectorial dEscolarització de Formació Professional que socuparà del procediment dadmissió en els cicles formatius de grau mitjà i superior de formació professional en règim presencial, i semipresencial o a distància en oferta completa o oferta parcial, que simpartisquen en el seu àmbit competencial. Els seus membres seran designats per la persona titular de la direcció territorial corresponent i estaran integrades, almenys, per:
a) President, inspector o inspectora de Educació, que representarà ladministració educativa.
b) Secretari, inspector o inspectora de Educació.
c) El director o directora dun centre públic.
d) El titular dun centre privat concertat, o el seu representant.
e) Un representant de les associacions de mares i pares dalumnes i alumnes.
f) Un representant de les associacions de lalumnat.
g) Un representant de ladministració local, proposat per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.
2. Les comissions Sectorials dEscolarització de formació professional es regiran quant al seu funcionament pel que disposa la Llei de Procediment Administratiu Comú.
3. Les comissions descolarització realitzaran, en el seu àmbit respectiu, les funcions següents:
a) Rebre dels centres tota la informació i documentació que necessiten per a lexercici de les seues funcions.
b) Supervisar el procés dadmissió de lalumnat i el compliment de les normes que ho regulen.
c) Assessorar i informar les persones interessades i els propis centres docents.
d) Quantificar les places que, en els centres del seu àmbit competencial, es reserven per a lalumnat al qual es refereix l article 6 en els seus apartats 1 i 2 daquesta orde.
e) Resoldre els problemes descolarització que es plantegen.
f) Demanar la informació i la documentació que consideren necessària per a lexercici de les seues funcions als centres docents, als ajuntaments o a les direccions territorials.
g) Solucionar les incidències que es plantegen contra les llistes definitives als centres públics.
h) Informar a la direcció territorial que corresponga, dels problemes descolarització del seu àmbit competencial, i proposar, si pertoca, ladopció de les mesures que consideren pertinents.
4. Les comissions sectorials descolarització de formació professional en la sessió constitutiva, fixaran el calendari de reunions a celebrar en el procediment dadmissió de lalumnat per a aquest curs escolar.
Aquest acord tindrà els efectes de convocatòria per a les successives reunions.
Article 9. Calendari del procediment dadmissió i matrícula
En el primer trimestre de lany natural, la persona titular de la secretaria autonòmica competent en matèria deducació dictarà una resolució en què es determine el calendari de les successives fases del procediment dadmissió i matrícula de lalumnat per als cicles formatius de grau mitjà i superior en els centres públics i privats amb ensenyances concertades.
Article 10. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula
1. Sol·licitud
1.1. La sol·licitud dadmissió es realitzarà en els models oficials que figuren com a annexos I, II, III i IV a aquesta ordre.
1.2. Les persones interessades formularan la seua sol·licitud de forma telemàtica per mitjà del procediment informàtic establit a aquest efecte en laplicació corresponent per a ladmissió de lalumnat en el portal institucional de la conselleria competent en matèria dEducació en ladreça http://www.ceice.gva.es, hauran dimprimir la sol·licitud omplida telemàticament i entregar-la, junt amb la documentació corresponent, al centre educatiu elegit en primera opció. A aquest efecte shabilitaran mitjans tecnològics necessaris en els centres educatius i es prestarà lassessorament necessari. El termini de presentació de sol·licituds serà el determinat en la convocatòria que sestablisca per la resolució dictada per la persona titular de la de la secretària autonòmica competent en matèria d educació a què fa referència larticle 9.
1.3. En la sol·licitud per a lassignació de places sindicaran les opcions per ordre de prioritat determinades per a cada règim i modalitat densenyament.
1.4. Només es podrà sol·licitar plaça per a aquells cicles formatius i/o mòduls professionals respecte dels quals shaja publicat vacant.
1.5. Cada sol·licitant podrà presentar una única sol·licitud en cada un dels models dels annexos I, II, III i IV.
1.6. En el cas de sol·licitar els mateixos cicles i/o mòduls en règim presencial i semipresencial o a distància, haurà despecificar, necessàriament, en la sol·licitud dadmissió en règim semipresencial o a distància en modalitat doferta completa, la preferència pel règim presencial o pel règim semipresencial o a distància en cas de ser admés en ambdós, i en la modalitat doferta parcial en aquesta instància.
Quan no sespecifique lopció es considerarà que opta per ladmissió en règim presencial en qualsevol de les modalitats doferta sol·licitades.
1.7. Quan es presente més duna sol·licitud pel mateix annex o es constate falsedat en les dades o documentació aportada, totes les sol·licituds seran excloses del procediment dadmissió. Tot això sense perjuí de lexigència de responsabilitats que, respecte daixò, es pogueren derivar.
1.8. Rebudes les sol·licituds, els centres les incorporaran a laplicació informàtica establida a aquest efecte prèvia aportació per les persones interessades de la documentació acreditativa necessària per a laccés sense perjuí del que disposa lapartat 1.11 daquest article.
1.9. A la sol·licitud sadjuntarà tota la documentació acreditativa necessària per a laccés, així com la necessària per a laplicació dels criteris de prioritat a què es fa referència en aquesta ordre.
1.10. Si en el moment de presentar la sol·licitud no saportara el certificat del requisit daccés corresponent en què conste la nota mitjana obtinguda o el certificat acadèmic de mòduls superats, sintroduirà posteriorment aquesta dada, una vegada entregat el certificat en el termini determinat en la resolució dictada per la persona titular de la de la secretària autonòmica competent en matèria d educació a què fa referència larticle 9. El centre publicarà el llistat de lalumnat que no ha presentat el requisit daccés corresponent. La publicació daquest llistat tindrà efectes de requeriment a la persona interessada perquè en el termini de 10 dies hàbils esmene les faltes o acompanye els documents preceptius.
1.11. Si no saporta la documentació que constituïsca el requisit daccés junt amb la sol·licitud, haurà de realitzar-se en el termini establit a aquest efecte, entés com a termini desmena i, en el cas de no presentar-se en el dit termini, la sol·licitud quedarà exclosa. En el cas que la documentació no aportada en termini únicament poguera haver donat lloc a laplicació dun determinat ordre de prioritat, aquest no serà aplicable.
1.12. Quan les qualificacions de les certificacions acadèmiques presentades no siguen aritmètiques es valoraran segons la següent escala numèrica:
Molt deficient: 2 exclusivament per al supòsit previst en larticle 5.1.1.2.d
Insuficient: 4 exclusivament per al supòsit previst en larticle 5.1.1.2.d
Suficient 5,5
Bé 6,5
Notable 7,5
Excel·lent 9.
1.13. El titular de la secretaria en els centres públics i la titularitat dels centres privats amb ensenyaments concertats són els responsables de la custòdia de les sol·licituds dadmissió de lalumnat, de la documentació complementària i de la documentació presentada per al procediment dadmissió.
1.14. El tractament de les dades personals obtingudes en el procediment dadmissió sajustarà al que estableix la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
2. Admissió
2.1. Lassignació de places de cicles formatius de formació professional, es realitzarà per mitjà duna aplicació informàtica dissenyada a aquest efecte, que assignarà les places tenint en compte el que disposa larticle 7 daquesta ordre i la resta de normativa vigent.
2.2. Laplicació informàtica realitzarà el procediment dadjudicació provisional de places en concurrència competitiva dacord amb els criteris de prioritat establits en larticle 7 i seguint lordre de preferència en què hagueren demandat plaça els sol·licitants, tenint en compte que tindran preferència en ladjudicació els qui en convocatòria ordinària davaluació reunisquen els requisits acadèmics o bé els hagueren obtingut en cursos anteriors, dacord amb el que disposen els articles 7.1.1, 7.2.1.1 i 7.2.1.2..
2.3. Si no sobté plaça escolar en el centre de primera opció, el procediment informàtic establit a aquest efecte realitzarà ladjudicació de plaça als centres de segona i successives opcions. En tot cas no es podrà adjudicar plaça a un sol·licitant en la seua primera o successives opcions, si hi haguera un altre sol·licitant que haguera demandat aquesta plaça en opció o opcions posteriors i gaudira dun ordre de prioritat superior dacord amb el que estableix larticle 7, i en aquest cas aquest últim tindrà preferència en ladjudicació.
2.4. Les direccions dels centres públics i les persones titulars dels centres privats concertats seran els responsables de la introducció de les dades de la sol·licitud, de la seua verificació, de lassignació de la nota del certificat acadèmic que corresponga i de la publicació de les llistes provisionals de lalumnat admés i no admés.
2.5. Els centres tindran accés a aquests llistats a través de la pròpia aplicació informàtica.
2.6. Aquests llistats tindran inicialment el caràcter de relació provisional dalumnat admés i no admés. Sajustaran als models recollits en els annexos IX-a, IX-b,IX-c en cicles de grau mitjà en règim presencial en modalitat doferta completa; en els annexos XI-a, XI-b, XI-c en cicles de grau superior en règim presencial en modalitat doferta completa; en els annexos XIII-a, XIII-b, XIII-c en règim semipresencial o a distància en modalitat doferta completa i en els annexos XV-a, XV-b, XV-c en la modalitat doferta parcial en règim presencial, semipresencial o a distància. Tots aquests es publicaran en el tauler danuncis dels centres.
2.7. Les persones interessades podran presentar una reclamació contra les llistes provisionals davant la direcció dels centres públics o la titularitat, en el cas dels centres privats concertats
El consell escolar del centre, amb caràcter previ a la resolució de les reclamacions que es presenten contra les llistes provisionals, emetrà un informe en què es pronunciarà sobre les qüestions que shagen plantejat.
En el cas dels centres públics, aquest informe sefectuarà en aplicació del que estableix larticle 127.e de la Llei Orgànica 2/2006.
En el cas de centres privats concertats, lesmentat informe sefectuarà per a fer efectives les funcions previstes en larticle 57.c de la Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a leducació.
2.8. Les direccions dels centres públics i les persones titulars dels centres privats concertats resoldran les reclamacions que sinterposen contra estes llistes i publicaran les llistes definitives.
2.9. Si no sobté plaça en cap dels centres elegits es remetran les sol·licituds no ateses a la Comissió Sectorial dEscolarització de formació professional.
2.10. Una vegada resoltes les reclamacions aquests llistats tindran caràcter definitiu i es publicaran per mitjà daquests procediments que els anteriors dacord amb els models recollits en els annexos X-a, X-b,X-c en cicles de grau mitjà en règim presencial en modalitat doferta completa; els annexos XII-a, XII-b, XII-c en cicles de grau superior en règim presencial en modalitat doferta completa; els annexos XIV-a, XIV-b, XIV-c en règim semipresencial o a distància en modalitat doferta completa; i els annexos XVI-a, XVI-b, XVI-c en la modalitat doferta parcial en règim presencial, semipresencial o a distància.
2.11. Les persones interessades podran presentar al·legacions davant de la Comissió Sectorial dEscolarització de formació professional contra aquestes llistes definitives.
2.12. Les persones sol·licitants no admeses en algun dels cicles formatius sol·licitats quedaran en llista despera ordenades en funció dels criteris establits en larticle 7, i podran ser admeses en cas de quedar places vacants. A aquest efecte sha de tindre en compte que el/la participant només figurarà en la llista de no admesos de la seua primera opció. La vigència de la llista despera sindicarà en la resolució de la persona titular de la de la secretària autonòmica competent en matèria d educació per la qual sestablix el calendari i el procediment dadmissió.
3. Matrícula
3.1. Després del procediment dadmissió lalumnat admés haurà de formalitzar la matrícula en el termini que determine la convocatòria establida per resolució dictada per la persona titular de la secretària autonòmica competent en matèria d educació, a què fa referència larticle 9.
3.2. Si lalumnat admés no formalitzara matrícula en el termini indicat, sentendrà que renúncia a la plaça escolar i la seua plaça es considerarà vacant per renúncia.
3.3. Acabat el termini de matrícula, cada centre publicarà el llistat de lalumnat que, estant en la llista dadmesos, no lhaguera formalitzat.
3.4. A les vacants que es produïren per renúncia o altres circumstàncies se sumaran les vacants existents de les reservades i detretes de loferta inicial que no hagen sigut ocupades. Aquestes places soferiran a lalumnat de la llista de no admesos prevista en lapartat 2.12 daquest article segons lordre de puntuació obtinguda, dacord amb la seua pertinença a la quota que procedisca.
3.5. Lalumnat que haja obtingut vacant en el procediment formalitzarà matrícula en el termini assignat per a cobrir les places vacants per renúncia.
3.6. Lalumnat de la llista de no admesos, que no haguera obtingut plaça escolar en cap de les opcions sol·licitades després de finalitzar el procediment dadmissió i haver-se procedit dacord amb allò que sha indicat en els apartats 3.1, 3.2, 3.3 i 3.4, podrà sol·licitar informació, o els seus pares o tutors en cas de menors dedat, a la comissió sectorial descolarització de les places escolars vacants en altres centres per a formalitzar matrícula en alguna daquestes si reuneix els requisits necessaris per a això amb independència de la quota pel qual haguera concorregut.
Article 11. Documentació necessària per a la matrícula
Per a la formalització de matrícula lalumnat admés haurà de presentar, en el centre educatiu en el qual haja obtingut plaça, la documentació següent:
1. Documentació acreditativa de la identitat i edat de la persona sol·licitant.
Sacreditarà per mitjà de fotocòpia del DNI, NIE o qualsevol altre document oficial en què figuren les dades personals i la data de naixement del sol·licitant.
2. Per a lacreditació del requisit acadèmic en les quotes daccés directe als cicles formatius:
2.1. Grau mitjà. Es presentarà el certificat acadèmic en què consten les qualificacions obtingudes en leducació secundària obligatòria o equivalent i la nota mitjana de lexpedient acadèmic o del cicle de formació professional bàsica, segons els casos. Sacompanyarà fotocòpia compulsada del títol corresponent o de la seua sol·licitud.
2.2. Grau superior. Es presentarà certificat acadèmic en què consten les qualificacions obtingudes en cada una de les matèries del títol de Batxiller o equivalent i la nota mitjana de lexpedient acadèmic o del cicle de grau mitjà de formació professional, segons els casos.
Sacompanyarà fotocòpia compulsada del títol corresponent o de la seua sol·licitud.
3. Per a lacreditació del requisit en les quotes daccés per prova daccés i altres vies daccés es tindrà en compte el següent:
3.1. Grau mitjà:
3.1.1. Per al supòsit daccés per haver superat el primer nivell dun programa de qualificació professional inicial establit en el Reial Decret 1147/2011, de 29 de juliol, es presentarà el certificat acadèmic corresponent, que haurà dincloure la nota mitjana obtinguda i la data de superació.
3.1.2. En el cas daccés per mitjà de curs de formació específic o prova, es presentarà algun dels documents següents, segons corresponga:
a) El certificat de superació del curs de formació específic daccés directe als cicles formatius de grau mitjà, que haurà dincloure la puntuació obtinguda i la data de superació i indicarà que dóna accés a qualsevol cicle formatiu de grau mitjà.
b) El certificat de superació de la prova daccés a cicles formatius de grau mitjà, que haurà dincloure la puntuació obtinguda i la data de superació i indicarà que dóna accés a qualsevol cicle formatiu de grau mitjà.
c) El certificat de superació de la prova daccés a la universitat per a majors de 25 anys, amb expressió de la puntuació obtinguda.
3.2. Grau superior:
Per al supòsit daccés per mitjà de prova, es presentarà algun dels documents següents, segons corresponga:
a) El certificat de superació de la prova daccés a cicles formatius de grau superior, que haurà dincloure la puntuació obtinguda i la data de superació i indicarà lopció de prova superada i la família professional i cicles formatius a què dóna accés.
b) El certificat de superació de la prova daccés a la universitat per a majors de 25 anys, amb indicació de la puntuació obtinguda.
4. Acreditació de la discapacitat: lalumnat amb greus problemes daudició, visió, motricitat o altres necessitats educatives especials que participe en el procediment dadmissió per la reserva per a persones amb discapacitat haurà de presentar la documentació següent:
a) Certificació vigent acreditativa dun grau de discapacitat o minusvalidesa igual o superior al 33 % i dictamen tècnic facultatiu vigent, emesos respectivament per la direcció del centre de valoració i orientació de discapacitats i lequip de valoració i orientació que corresponga dependents de la conselleria competent en matèria de benestar social o òrgan equivalent daltres Administracions autonòmiques.
b) Declaració responsable en què manifeste el seu coneixement de les capacitats terminals o resultats daprenentatge i criteris davaluació dels cicles o mòduls que sol·licita cursar.
5. Acreditació de la discapacitat del familiar de primer grau del sol·licitant: sacreditarà per mitjà de certificació del dictamen emés per lòrgan competent.
6. Acreditació de la condició desportista delit de nivell A i de nivell B de la Comunitat Valenciana o dalt rendiment: sacreditarà per mitjà de certificació del dictamen emés per lòrgan públic competent.
7. Acreditació de la condició de treballador: sacreditarà per mitjà de contracte de treball, certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social o mutualitat laboral en què sestiguera afiliat. En el cas de treballadors per compte propi el període de cotització en el Règim Especial de Treballadors Autònoms i en cas de desocupació certificació de lorganisme competent de la condició de treballador desempleat.
8. Acreditació de superació dalgun mòdul dun cicle formatiu:
Sacreditarà per mitjà de certificat acadèmic emés pel centre educatiu públic en què conste la qualificació obtinguda en el mateix i el curs acadèmic en què es va superar amb indicació expressa dels mòduls cursats i el nombre dhores superades.
9. Acreditació destar cursant un altre cicle formatiu o altres ensenyaments reglats: sacreditarà per mitjà de certificat expedit pel centre docent corresponent.
10. Acreditació de tindre unitats de competències acreditades: sacreditarà per mitjà de la presentació del certificat justificatiu segons lannex III-a del Reial Decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de les competències adquirides per experiència laboral.
Article 12. Alumnat en possessió destudis estrangers homologats
1. Amb lobjecte de garantir la igualtat de condicions en el procediment dadmissió dels qui estiguen en possessió destudis estrangers homologats amb el sistema educatiu espanyol, per al càlcul de la nota mitjana que ha de figurar en les credencials de convalidació i homologació destudis i títols estrangers amb el Batxiller espanyol, caldrà ajustar-se al que disposa el punt 11 de la Resolució de 29 dabril de 2010, de la Secretaria dEstat deducació i formació professional per la qual sestablixen les instruccions per al càlcul de la nota mitjana que ha de figurar en les credencials de convalidació i homologació destudis i títols estrangers amb el Batxiller espanyol o la que la substituïsca. En el cas de les credencials de convalidació amb el primer curs de batxillerat o dhomologació amb el títol de Batxiller que, amb anterioritat a lentrada en vigor de lesmentada resolució, van ser emeses sense la nota mitjana, a petició de la persona interessada semetrà un certificat en què figure la nota mitjana junt amb la data i número de la credencial a què correspon, fent constar que la nota mitjana ha sigut calculada dacord amb el que estableix la disposició addicional 3a, 5 del Reial Decret 1467/2007, de 2 de novembre.
2. Per al càlcul de la nota mitjana dels estudis estrangers homologables al títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria caldrà ajustar-se al que disposa la resolució anteriorment esmentada o norma que la substituïsca. En el certificat de la nota mitjana, haurà de constar que ha sigut calculada dacord amb el que estableix la disposició addicional 2a, 7 del Reial Decret 1631/2006, de 29 de desembre, junt amb la data i número de la credencial dhomologació amb el títol de Graduat o Graduada en Educació Secundària Obligatòria a la qual correspon.
3. Les persones interessades que estiguen en possessió de la credencial podran sol·licitar un certificat de la nota mitjana. Hauran de sol·licitar-ho, preferentment, en el mateix lloc en què van sol·licitar la convalidació/homologació a fi de facilitar els tràmits, llevat que no residisquen en el mateix lloc. Així mateix han dentregar un certificat amb les qualificacions obtingudes.
Article 13. Mobilitat de lalumnat
Conforme a larticle 48.3 del Reial Decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual sestableix lordenació general de la Formació Professional del sistema educatiu, a fi de garantir el dret a la mobilitat dels alumnes, les administracions educatives hauran de permetre la matriculació en règim presencial o a distància dels qui hagen superat algun mòdul professional en una altra Comunitat Autònoma i no hagen esgotat el nombre de convocatòries establit. Per a això, tals alumnes podran realitzar matrícula parcial en aquells mòduls professionals que tinguen pendents de superar.
Article 14. Constitució efectiva de les unitats i determinació de vacants
1. La direcció general competent en matèria de planificació educativa determinarà les unitats/grups que en cada curs hagen de constituir-se en centres públics per a atendre les necessitats descolarització.
2. Les vacants dels distints cursos dels cicles formatius de formació professional en oferta completa o mòduls en oferta parcial es determinaran per la direcció general competent en matèria de planificació educativa basant-se en els informes de les direccions territorials amb competències en matèria dEducació corresponents. Les direccions territorials demanaran informes del Consell Escolar en els centres públics, del Consell Social dels centres integrats públics de formació professional i del titular del centre en els centres amb ensenyaments concertats basant-se en el concert del nombre dunitats establit en aquest centre.
3. Quan el nombre de sol·licituds que complisquen el requisit daccés no aconseguisca el mínim establit per a constituir unitat, aquesta no sautoritzarà, i a lalumnat que haguera optat per aquest cicle o mòdul, segons els casos, se li considerarà les altres opcions formulades segons el seu ordre de preferència.
4. La direcció general competent en matèria de personal atendrà les necessitats de personal que es deriven de les unitats autoritzades en els centres docents públics.
Article 15. Reclamacions i recursos al procediment dadmissió
1. Les reclamacions, que sempre es dirigiran al centre de primera opció, shauran de formular en el termini de dos dies hàbils a comptar de lendemà de la publicació de les llistes provisionals dalumnat admés i no admés i es resoldran amb anterioritat a la publicació de les llistes definitives.
2. En el cas que ladmissió shaja sol·licitat en un centre públic, les persones interessades podran presentar al·legacions contra les llistes definitives dalumnat admés i no admés, en el termini de dos dies hàbils des de lendemà de la seua publicació, davant de la Comissió Sectorial dEscolarització que corresponga, que resoldrà en el termini de tres dies hàbils.
3. Contra aquesta resolució les persones interessades podran interposar recurs dalçada davant de la Direcció Territorial amb competències en matèria dEducació corresponent en el termini dun mes comptat des de lendemà de la publicació de lacord adoptat per la Comissió Sectorial dEscolarització o al del venciment del termini establit per a la seua adopció. La resolució de la Direcció Territorial posarà fi a la via administrativa i el silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.
4. En el cas que ladmissió shaja sol·licitat en un centre privat amb ensenyaments concertats, les persones interessades podran formular reclamació davant de la Direcció Territorial amb competències en matèria dEducació corresponent, la qual iniciarà, si és el cas, el procediment previst en els articles 61 i següents de la Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol, Reguladora del Dret a lEducació, modificats per la disposició final primera punt 10 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, dEducació.
CAPÍTOL II
Admissió i matrícula en règim presencial
en la modalitat doferta completa
Article 16. Vacants
1. En el primer curs dels cicles formatius de grau mitjà i superior de formació professional, els centres públics i privats concertats en aquests ensenyaments, oferiran totes les places de primer, sense perjuí que per causes degudament justificades la direcció territorial corresponent resolga oferir un nombre inferior de vacants. Les places escolars de lalumnat que repetisca curs quan es mantinga el cicle i curs en el centre, es detrauran abans de determinar les vacants de primer. Les vacants de Cicles formatius de grau mitjà es publicaran per mitjà de lannexa VIa, VI-a.1 i VI-a.2. Les vacants de cicle formatiu de grau superior es publicaran per mitjà dels annexos VI-b, VI-b.1 i VI-b.2.
2. En el segon curs dels cicles formatius de grau mitjà i superior de formació professional, els centres públics i privats concertats en aquests ensenyaments, oferiran les places resultants després de detraure les de lalumnat que ha promocionat de primer curs o que repetisca curs, sense perjuí que per causes degudament justificades la direcció territorial corresponent resolga oferir un número inferior de vacants en els centres docents públics.
Article 17. Participants en el procediment dadmissió
Haurà de participar en el procediment dadmissió lalumnat, que complint els requisits dadmissió, accedeix per primera vegada a un cicle formatiu de grau mitjà o superior en règim presencial, i no saplicarà a aquells que, en el mateix centre, promocionen dun curs a un altre. Serà aplicable a aquells que sol·liciten plaça en segon curs, o posterior en el cas dhorari especial (nocturn), en un altre centre diferent del qual van cursar lanterior.
Article 18. Requisits i condicions daccés
1. Els requisits daccés als ensenyaments de formació professional en règim presencial seran els establits en larticle 5.
Article 19. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula
1. Sol·licitud.
1.1. La sol·licitud dadmissió en els cicles formatius de formació professional en règim presencial en la modalitat doferta completa, es realitzarà per cursos en règim presencial en horari ordinari i per blocs en horari especial (nocturn).
1.2. Les persones interessades formularan la seua sol·licitud de forma telemàtica per mitjà del procediment informàtic establit en larticle 10, i faran entrega duna còpia daquesta sol·licitud junt amb la documentació corresponent en el centre educatiu elegit en primera opció.
1.3. La sol·licitud dadmissió sajustarà al model oficial que figura en aquesta ordre com a annex I per als cicles formatius de grau mitjà i annex II per als cicles formatius de grau superior.
1.4. Cada sol·licitant presentarà una única sol·licitud dadmissió a cicles de grau mitjà i/o una única sol·licitud dadmissió a cicles de grau superior. En la mateixa es relacionaran fins a un màxim de 5 opcions corresponents a un màxim de cinc cicles formatius de formació professional de grau mitjà o superior, segons els casos, en centres educatius que tinguen autoritzats aquests ensenyaments.
2. Admissió
El procediment dadjudicació de places es realitzarà utilitzant laplicació informàtica a què es refereix larticle 10.2 de la present ordre.
3. Matrícula
Lalumnat admés estarà al que disposa larticle 10.3.
En formalitzar la matrícula en règim presencial, en el cas que en un centre es constituïsquen dos grups dun mateix cicle formatiu en horari ordinari i distint torn, les persones interessades hauran de sol·licitar expressament el torn elegit per a cursar els ensenyaments.
Lassignació a un o altre grup sefectuarà segons lordre prioritari següent:
1r) Treballadors ocupats.
2n) Alumnat amb discapacitat o amb familiars de primer grau amb discapacitat igual o superior al 33 %.
3r) Esportistes dalt rendiment o delit A i B de la Comunitat Valenciana.
4t) Alumnat matriculat en un altre cicle formatiu o en altres ensenyaments reglats.
CAPÍTOL III
Admissió i matrícula en règim semipresencial
o a distància en la modalitat doferta completa
Article 20. Vacants
Els centres educatius que tinguen autoritzat aquest règim i modalitat densenyament oferiran per a cada curs escolar i para cada un dels mòduls que componen el cicle formatiu 45 places.
La relació de vacants de mòduls professionals en règim semipresencial o a distància es publicarà en els annexos VII-a i VII-b.
Article 21. Participants en el procediment dadmissió
Haurà de participar en el procediment dadmissió tot lalumnat, que complint els requisits daccés, vulga realitzar els estudis dun cicle formatiu de grau mitjà o superior en règim semipresencial o a distància en la modalitat doferta completa, amb independència que haja cursat amb anterioritat estudis del mateix cicle en qualsevol règim i/o modalitat i haja superat o no aquests estudis.
Article 22. Requisits i condicions daccés
Els requisits daccés als ensenyaments de formació professional en règim semipresencial o a distància seran els establits en larticle 5.
Article 23. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula
1. Sol·licitud
1.1. La sol·licitud dadmissió i matrícula en els cicles formatius de formació professional del sistema educatiu en règim semipresencial o a distància en la modalitat doferta completa es realitzarà per mòduls professionals.
1.2. Les persones interessades formularan la seua sol·licitud de forma telemàtica per mitjà del procediment informàtic establit en larticle 10, i entregaran una còpia daquesta sol·licitud en el centre educatiu elegit en primera opció.
1.3. La sol·licitud dadmissió sajustarà al model oficial que figura com a annex III a aquesta ordre.
1.4. Cada sol·licitant presentarà una única sol·licitud. En aquesta es relacionaran fins a un màxim de 50 mòduls professionals, tant si corresponen a cicles formatius de grau mitjà com de grau superior o els dos, corresponents a un màxim de cinc centres educatius que tinguen autoritzats ensenyaments en règim semipresencial o a distància.
1.5. Només podran ser adjudicades aquelles sol·licituds de mòduls professionals la suma total de les quals per a un mateix cicle formatiu en un centre educatiu no excedisca de 1.000 hores, o tots els mòduls corresponents a un curs del cicle formatiu en règim presencial en la modalitat doferta completa.
1.6. Lordre dadjudicació atendrà a lordre de prioritat de centre sol·licitat on existisca vacant en algun o alguns dels mòduls sol·licitats, i se li adjudicarà en aquest centre el nombre de mòduls que corresponga dels sol·licitats amb el límit establit en lapartat anterior corresponents a un mateix cicle.
1.7. Quan lalumnat participe en el procediment dadmissió en oferta completa pel règim presencial i pel règim semipresencial i a distància indicarà en la sol·licitud dadmissió la preferència per cursar els mòduls professionals en un dels dos règims. En cas de no indicar-ho, es considerarà que opta per ladmissió en règim presencial.
1.8. En la sol·licitud dadmissió a cicles formatius de formació professional en règim semipresencial o a distància no es podrà sol·licitar el mòdul de Formació en Centres de Treball i, si és el cas, de Projecte. Ladmissió i matrícula en aquests mòduls es realitzarà en règim presencial una vegada shaja obtingut plaça en un centre educatiu i estarà condicionada a allò que sha establit respecte a la matrícula, promoció i accés a aquests mòduls.
Els participants amb mòduls susceptibles de convalidació per tindre superats mòduls coincidents amb els del cicle formatiu a què pretenguen accedir, ben susceptibles de convalidació per altres circumstàncies o per tindre mòduls superats amb idèntica codificació (LOE), podran incloure els dits mòduls en la seua sol·licitud i, posteriorment, en el cas que resultaren admesos en algun mòduls dels arreplegats en la seua sol·licitud podran realitzar la matrícula en els uns i els altres.
2. Admissió
El procediment dadjudicació de places es realitzarà utilitzant laplicació informàtica a què es refereix larticle 10 de la present ordre.
2.1. En aquells centres on haguera suficients places disponibles per a atendre totes les sol·licituds presentades, seran admesos tots els sol·licitants que complisquen els requisits establits en aquesta ordre.
2.2. Quan en els centres no existisquen places suficients per a atendre totes les sol·licituds que complisquen els requisits establits en aquesta ordre, caldrà ajustar-se a lordre de preferència següent:
2.2.1. En primer lloc aquelles presentades per sol·licitants que estiguen cursant en el curs acadèmic immediatament anterior a aquell en què es pretenga ser admés, en règim semipresencial o a distància, algun o alguns mòduls del mateix cicle a què es desitja accedir ordenats pel nombre dhores superades en aquest curs.
2.2.2. En segon lloc aquelles sol·licituds que reunisquen els requisits daccés a què es referix larticle 5, ordenades pels criteris següents:
A. Tindran prioritat els residents a la Comunitat Valenciana, la qual cosa sacreditarà per mitjà dalgun dels documents següents: DNI o permís de residència, o certificat dempadronament.
B. Les persones sol·licitants residents a la Comunitat Valenciana sordenaran segons els criteris de prioritat previstos en larticle 6 7.
C. Dins de cada quota, en cas dempat, tindran prioritat els sol·licitants que acrediten la condició de treballador, ocupat o desocupat o bé acreditar alguna unitat de competència del títol a què pertany el mòdul professional sol·licitat, a través dun procediment dacreditació de competències a lempara del Reial Decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de competències professionals adquirides per experiència laboral.
Si persistira lempat en la valoració de les sol·licituds de plaça escolar per a cursar els ensenyaments previstos en aquesta ordre es resoldrà ordenant els sol·licitants per ordre alfabètic dels seus cognoms per mitjà del procediment establit en larticle 7.1.4
D. Una vegada adjudicades les places als residents, les vacants es destinaran als no residents a la Comunitat Valenciana, que sordenaran segons els criteris de prioritat previstos en larticle 6. Dins de cada quota, en cas dempat, tindran prioritat en ladjudicació els sol·licitants que acrediten la condició de treballador, ocupat o desocupat o bé acrediten alguna unitat de competència del títol a què pertany el mòdul professional sol·licitat, a través dun procediment dacreditació de competències a lempara del Reial Decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de competències professionals adquirides per experiència laboral.
Si persistira lempat en la valoració de les sol·licituds de plaça escolar per a cursar els ensenyaments prevists en aquesta ordre es resoldrà ordenant els sol·licitants per ordre alfabètic dels seus cognoms per mitjà del procediment establit en larticle 7.1.4
3. Matrícula
3.1. Els candidats admesos formalitzaran la seua matrícula en els mòduls professionals en què hagueren sigut admesos dels relacionats en la seua sol·licitud, fins a un màxim de 1.000 hores o tots els mòduls corresponents a un curs del cicle en règim presencial en la modalitat doferta completa, excepte incompatibilitats de matrícula en un determinat mòdul per no acreditar-se la superació daltres mòduls anteriors que la normativa vigent establisca com incompatibles o per ser continuació del mòdul no superat. La matrícula del mòdul de Formació en Centres de Treball i, si és el cas de Projecte es podrà realitzar quan lalumne o alumna haja superat amb anterioritat un mínim de 800 hores i estarà condicionada a la confirmació daquesta. En els límits establits no computarà la càrrega horària del mòdul de Formació en Centres de Treball.
Al seu torn els candidats admesos també podran formalitzar matrícula directa en els mòduls que siguen objecte exclusiu de sol·licitud de convalidació en el cas que siguen convalidables i en els mòduls superats amb idèntica codificació (LOE).
3.2. En formalitzar la matrícula, les persones interessades hauran de sol·licitar expressament el torn de demà o de vesprada en què volen rebre la tutoria col·lectiva. Tindran prioritat en lelecció:
1r) Treballadors ocupats.
2n) Alumnat discapacitat o amb familiars de primer grau amb discapacitat igual o superior al 33 %.
3r) Esportistes dalt rendiment o delit A i B de la Comunitat Valenciana.
4t) Alumnat matriculat en un altre cicle formatiu o altres ensenyaments reglats.
CAPÍTOL IV
Admissió i matrícula en règim presencial
i semipresencial o a distància en la modalitat doferta parcial
Article 24. Vacants
1. Règim presencial
En els cicles formatius de grau mitjà i superior de formació professional, els centres públics i privats concertats en aquests ensenyaments, oferiran com a vacants totes les places dels mòduls professionals autoritzats sense perjuí que per causes degudament justificades la direcció territorial amb competències en matèria dEducació corresponent resolga oferir un número inferior de vacants en els centres docents públics.
2. Règim semipresencial o a distància
Els centres educatius públics que tinguen autoritzat aquest règim i modalitat densenyament oferiran per a cada curs escolar 45 places escolars per cada un dels mòduls que sautoritzen.
3. Les vacants de mòduls professionals en la modalitat doferta parcial en règim presencial i semipresencial o a distància es publicaran per mitjà de lannex VIII.
4. Les places escolars de lalumnat que no supere un determinat mòdul quan es mantinga loferta daquest mòdul en el centre, es detrauran per a determinar les vacants.
Article 25. Participants en el procediment dadmissió
1. Haurà de participar en el procediment dadmissió tot lalumnat, que complint els requisits daccés vulga cursar mòduls dun cicle formatiu de grau mitjà o superior en aquesta modalitat densenyament amb independència que haja cursat amb anterioritat estudis del mateix cicle en qualsevol règim i/o modalitat i els haja superat o siga repetidor.
2. Podran participar en ladmissió en oferta parcial de mòduls professionals de cicles formatius de formació professional de grau mitjà i superior les persones interessades que, no reunint els requisits daccés, sol·liciten ladmissió en mòduls professionals associats a unitats de competència. Per a ladmissió en mòduls no associats a unitats de competència i la posterior obtenció dun títol de formació professional hauran dacreditar els requisits daccés establits.
Article 26. Requisits i condicions daccés
Els requisits daccés als ensenyaments de formació professional en la modalitat doferta parcial en règim presencial i semipresencial o a distància seran els establits en larticle 5; no obstant això, en els mòduls associats a unitats de competència no serà exigible el requisit daccés i satendrà al que estableix lapartat 4 daquest article.
Article 27. Procediment de sol·licitud, admissió i matrícula
1. Sol·licitud.
1.1. La sol·licitud dadmissió i matrícula en la modalitat doferta parcial es realitzarà per mòduls professionals.
1.2. Les persones interessades formularan la sol·licitud de forma telemàtica per mitjà del procediment informàtic establit a aquest efecte en larticle 10, i faran entrega duna còpia daquesta sol·licitud en el centre educatiu elegit en primera opció.
1.3. La sol·licitud dadmissió sajustarà al model oficial que figura com a annex IV a aquesta ordre.
1.4. Cada sol·licitant presentarà una única sol·licitud. En la mateixa es relacionaran fins a un màxim 15 mòduls professionals, tant si correspon a cicles formatius de grau mitjà com de grau superior o els dos, corresponents a un màxim de cinc centres educatius que tinguen autoritzats ensenyaments en aquesta modalitat i règim.
1.5. Només podran ser adjudicades aquelles sol·licituds de mòduls professionals la suma total de les quals per a un mateix cicle formatiu en un centre educatiu no excedisca de 1.000 hores o tots els mòduls corresponents a un curs del cicle en règim presencial en la modalitat doferta completa.
1.6. Lordre dadjudicació atendrà a lordre de prioritat de centre sol·licitat on existisca vacant en algun o alguns dels mòduls sol·licitats, i se li adjudicarà en aquest centre el nombre de mòduls que corresponga dels sol·licitats amb el límit establit en lapartat anterior corresponents a un mateix cicle.
1.7. Quan lalumnat participe en el procediment dadmissió en oferta parcial pel règim presencial i pel règim semipresencial i a distància indicarà en la sol·licitud dadmissió la preferència per cursar els mòduls professionals en un dels dos règims. En cas de no indicar-ho, es considerarà que opta per ladmissió en règim presencial.
1.8. En la sol·licitud dadmissió a cicles formatius de formació professional en règim semipresencial o a distància no es podrà sol·licitar el mòdul de Formació en Centres de Treball i, si és el cas, de Projecte. Ladmissió i matrícula en aquests mòduls es realitzarà en règim presencial una vegada shaja obtingut plaça en un centre educatiu i estarà condicionada a allò que sha establit respecte a la matrícula, promoció i accés a aquests mòduls.
Els participants amb mòduls superats coincidents amb els del cicle formatiu a què pretenguen accedir o bé susceptibles de convalidació per altres circumstàncies, podran no incloure aquests mòduls en la seua sol·licitud i, posteriorment, en el cas que resultaren admesos en algun mòdul dels recollits en la seua sol·licitud podran realitzar la matrícula en els uns i els altres.
2. Admissió
El procediment dadjudicació de places es realitzarà utilitzant laplicació informàtica a què es refereix larticle 10.2 de la present ordre.
2.1. En aquells centres on haguera suficients places disponibles per a atendre totes les sol·licituds presentades, seran admesos tots els sol·licitants que complisquen els requisits establits en aquesta orde.
2.2. Quan en els centres no existisquen places suficients per a atendre totes les sol·licituds que complisquen els requisits establits en larticle 5.1, 5.2 i 5.3 daquesta ordre, caldrà ajustar-se a lordre de preferència següent:
a) En primer lloc aquelles presentades per sol·licitants que estiguen cursant en el curs acadèmic immediatament anterior a aquell en què es pretenga ser admés, en la modalitat doferta parcial, algun o alguns mòduls del mateix cicle a què es desitja accedir ordenats pel nombre dhores superades en aquest curs.
b) En segon lloc aquelles presentades per sol·licitants que reunisquen els requisits daccés a què es refereix larticle 5 daquesta ordre ordenades segons els criteris de prioritat previstos en larticle 6. Dins de cada quota, en cas dempat, tindrà prioritat en ladjudicació els sol·licitants que acrediten la condició de treballador, ocupat o desocupat o bé acrediten alguna unitat de competència del títol a què pertany el mòdul professional sol·licitat, a través dun procediment dacreditació de competències a lempara del Reial Decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de competències professionals adquirides per experiència laboral. Si persistira lempat en la valoració de les sol·licituds de plaça escolar es resoldrà ordenant els sol·licitants per ordre alfabètic dels seus cognoms per mitjà del procediment establit en larticle 7.1.4
c) En tercer lloc aquelles presentades per sol·licitants que no reunisquen els requisits daccés a què es refereix larticle 5 daquesta ordre si es tracta de mòduls professionals associats a unitats de competència, tenint prioritat en ladjudicació els sol·licitants que acrediten la condició de treballador, ocupat o desocupat o bé acrediten alguna unitat de competència del títol a què pertany el mòdul professional sol·licitat, a través dun procediment dacreditació de competències a lempara del Reial Decret 1224/2009, de 17 de juliol, de reconeixement de competències professionals adquirides per experiència laboral. Si haguera empat en la valoració de les sol·licituds de plaça escolar es resoldrà ordenant els sol·licitants per ordre alfabètic dels seus cognoms per mitjà del procediment establit en larticle 7.1.4
3. Matrícula
3.1. Els candidats admesos formalitzaran la seua matrícula en els mòduls professionals en què hagueren sigut admesos dels relacionats en la seua sol·licitud fins a un màxim de 1.000 hores o tots els mòduls corresponents a un curs del cicle en règim presencial en la modalitat doferta completa, excepte incompatibilitats de matrícula en un determinat mòdul per no acreditar-se la superació daltres mòduls anteriors que la normativa vigent establisca com a incompatibles o per ser continuació del mòdul no superat. La matrícula del mòdul de Formació en Centres de Treball i, si és el cas, del mòdul Projecte, es podrà realitzar quan lalumne o alumna haja superat amb anterioritat un mínim de 800 hores i estarà condicionada a la confirmació daquesta quan es complisquen els criteris de promoció a aquests mòduls. En els límits establits no computarà la càrrega horària del mòdul de Formació en Centres de Treball.
Els participants amb mòduls susceptibles de convalidació per tindre superats mòduls coincidents amb els del cicle formatiu a què pretenguen accedir, ben susceptibles de convalidació per altres circumstàncies, podran incloure els dits mòduls en la seua sol·licitud i, posteriorment, en el cas que resultaren admesos en algun mòduls dels arreplegats en la seua sol·licitud podran realitzar la matrícula en els uns i els altres.
3.2. En formalitzar la matrícula en règim presencial, en el cas que en un centre es constituïsquen dos grups dun mateix cicle formatiu en horari ordinari i distint torn, les persones interessades hauran de sol·licitar expressament el torn elegit per a cursar els ensenyaments.
3.3. En formalitzar la matrícula en règim semipresencial o a distància, les persones interessades hauran de sol·licitar expressament el torn de demà o de vesprada en què volen rebre la tutoria col·lectiva.
3.4. En els casos a què es referixen els apartats 3.2 i 3.3 anteriors tindran prioritat en lelecció:
1r) Treballadors ocupats.
2n) Alumnat discapacitat o amb familiars de primer grau amb discapacitat igual o superior al 33 %.
3r) Esportistes dalt rendiment o delit A i B de la Comunitat Valenciana.
4t) Alumnat matriculat en un altre cicle o altres ensenyaments reglades.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera. Execució
Es faculta les direccions generals competents en matèria de planificació educativa, centres docents i formació professional i a les direccions territorials amb competències en matèria dEducació perquè dicten, en els seus respectius àmbits competencials, les instruccions i resolucions necessàries per a lexecució i aplicació del que preveu aquesta ordre.
Segona. Aprovació dannexos
Saproven els annexos que se citen a continuació:
Annex I. Sol·licitud dadmissió en cicles formatius de grau mitjà en règim presencial en oferta completa
Annex I-a. Relació de cicles formatius de grau mitjà disponibles
Annex II. Sol·licitud dadmissió en cicles formatius de grau superior en règim presencial en oferta completa
Annex II-a. Relació de cicles formatius de grau superior disponibles
Annex III. Sol·licitud dadmissió en centres públics per a cursar cicles formatius de grau mitjà i grau superior en règim semipresencial/ distància en oferta completa
Annex III-a. Relació de mòduls professionals de cicles formatius disponibles en règim semipresencial o a distància en modalitat doferta completa
Annex IV. Sol·licitud dadmissió en centres públics per a cursar ensenyaments en oferta parcial de Formació Professional de cicles formatius de grau mitjà i grau superior en règim semipresencial/ distància i en centres públics i privats concertats en el règim presencial
Annex Va. Criteris en ordre de prioritat, per a ladmissió dalumnat daccés directe a cicles formatius de grau superior
Annex V-b. Criteris per a ladmissió dalumnat per prova daccés a cicles formatius de grau superior
Annex Vc. Criteris en ordre de prioritat, per a ladmissió dalumnat daccés directe a cicles formatius de grau mitjà.
Annexa VI-a. Vacants en règim presencial de cicles formatius de grau mitjà
Annexa VI-a.1. Vacants de cicles formatius de grau mitjà en règim presencial en la modalitat doferta completa per municipi
Annexa VI-a.2. Vacants del cicle formatiu de grau mitjà indicat en el centre de referència i en els altres centres on simparteix
Annex VI-b. Vacants en règim presencial i modalitat doferta completa de cicles formatius de grau superior
Annex VI-b.1. Vacants de cicles formatius de grau superior en règim presencial en la modalitat doferta completa per municipi
Annex VI-b. 2. Vacants del cicle formatiu de grau superior indicat en el centre de referència i en els altres centres de la província on simparteix
Annex VII-a. Vacants per centre de mòduls professionals en règim semipresencial o a distància en la modalitat doferta completa
Annex VII-b. Vacants per cicle formatiu de mòduls professionals en règim semipresencial o a distància en la modalitat doferta completa
Annex VIII. Vacants de mòduls professionals en la modalitat doferta parcial en règim presencial i semipresencial o a distància
Annex IX-a. Relació provisional dalumnat admés en règim presencial en cicles formatius de grau mitjà
Annex IX-b. Relació provisional per centre dalumnat no admés en la 1a opció en cicles formatius de grau mitjà en règim presencial
Annex IX-c. Relació provisional per cicle formatiu dalumnat no admés en la 1a opció en cicles formatius de grau mitjà en règim presencial
Annex X-a. Relació definitiva dalumnat admés en cicles formatius de grau mitjà en règim presencial en la modalitat doferta completa
Annex X-b. Relació definitiva per centre dalumnat no admés en la 1a opció en cicles formatius de grau mitjà en règim presencial en la modalitat doferta completa
Annex X-c. Relació definitiva per cicle formatiu dalumnat no admés en la 1a opció en cicles formatius de grau mitjà en règim presencial en la modalitat doferta completa
Annex XI-a. Relació provisional dalumnat admés en cicles formatius de grau superior en règim presencial en la modalitat doferta completa
Annex XI-b. Relació provisional per centre dalumnat no admés en la 1a opció en cicles formatius de grau superior en règim presencial en la modalitat doferta completa
Annex XI-c. Relació provisional per cicle formatiu dalumnat no admés en la 1a opció en cicles formatius de grau superior en règim presencial en la modalitat doferta completa
Annex XII-a. Relació definitiva dalumnat admés en cicles formatius de grau superior en règim presencial en la modalitat doferta completa
Annex XII-b. Relació definitiva per centre dalumnat no admés en la 1a opció en cicles formatius de grau superior en règim presencial en la modalitat doferta completa
Annex XII-c. Relació definitiva per cicle formatiu dalumnat no admés en la 1a opció en cicles formatius de grau superior en règim presencial en la modalitat doferta completa
Annex XIII-a Relació provisional dalumnat admés en règim semipresencial o a distància en la modalitat doferta completa
Annex XIII-b Relació provisional per mòdul professional dalumnat no admés en la 1a opció en règim semipresencial o a distància en la modalitat doferta completa
Annex XIII-c Relació provisional per centre dalumnat no admés en la 1a opció en règim semipresencial o a distància en la modalitat doferta completa
Annex XIV-a Relació definitiva dalumnat admés en règim semipresencial o a distància en la modalitat doferta completa
Annex XIV-b Relació definitiva per mòdul professional dalumnat no admés en la 1a opció en règim semipresencial o a distància en la modalitat doferta completa
Annex XIV-c Relació definitiva per centre dalumnat no admés en la 1a opció en règim semipresencial o a distància en la modalitat doferta completa
Annex XV-a. Relació provisional dalumnat admés en la modalitat doferta parcial en règim presencial, semipresencial o a distància
Annex XV-b. Relació provisional per mòdul professional dalumnat no admés en la 1a opció en la modalitat doferta parcial en règim presencial, semipresencial o a distància
Annex XV-c. Relació provisional per centre dalumnat no admés en la 1a opció en la modalitat doferta parcial en règim presencial, semipresencial o a distància
Annex XVI-a. Relació definitiva dalumnat admés en la modalitat doferta parcial en règim presencial, semipresencial o a distància
Annex XVI-b. Relació definitiva per mòdul professional dalumnat no admés en la 1a opció en la modalitat doferta parcial en règim presencial, semipresencial o a distància
Annex XVI-c. Relació definitiva per centre dalumnat no admés en la 1a opció en la modalitat doferta parcial en règim presencial, semipresencial o a distància
Annex XVII. Comunicació de vacant inexistent
Tercera. Adaptació dannexos
Així mateix, es faculta les direccions generals competents en matèria de planificació educativa, centres docents i formació professional per a modificar, segons les seues competències respectives, per resolució els annexos daquesta ordre amb lobjecte dadaptar-los a noves titulacions i legislació que incidisca en el seu contingut.
Quarta. Incidència en les dotacions de despesa.
La implementació i el posterior desplegament daquesta ordre no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de despesa assignada a aquesta conselleria i, en tot cas, haurà de ser atés amb els mitjans personals i materials de la conselleria competent per raó de la matèria.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES
Primera. Calendari dadmissió del curs 2016-2017.
La resolució dictada per la persona titular de la secretària autonòmica competent en matèria d educació en què es determine el calendari dadmissió corresponent al curs 2016-2017, mencionada en larticle 9 de la present orde, podrà dictar-se durant el tercer trimestre del curs acadèmic 2015-2016.
Segona. Procediment dadmissió en oferta parcial
El procediment dadmissió i adjudicació telemàtica en relació a loferta parcial de mòduls professionals de cicles formatius previst en el capítol IV daquesta ordre fins que no sestablisca laplicació informàtica corresponent es realitzarà per mitjà de la presentació de la sol·licitud en el centre educatiu elegit en primera opció.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació normativa
1. Queda derogada lOrdre 33/2011, de 18 de maig, de la Conselleria dEducació, per la qual es regula laccés, ladmissió i matrícula per a lalumnat que curse ensenyaments de grau mitjà i de grau superior de formació professional en règim presencial en modalitat completa o parcial en centres docents públics i privats amb ensenyaments concertats i semipresencial o a distància en modalitat completa o parcial, en centres docents públics de la Comunitat Valenciana a excepció del que estableixen les disposicions finals primera a quinta de la norma esmentada.
2. Queda derogat larticle 6 de lOrdre de 27 de juny de 2008, de la Conselleria dEducació, per la qual es regula loferta parcial dels ensenyaments dels cicles formatius de Formació Professional a la Comunitat Valenciana i sestableix el procediment dadmissió en els centres docents públics, privats i privats concertats.
3. Així mateix queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o dun rang inferior soposen al que disposa aquesta ordre.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Modificació de larticle 5, apartat 1, de lOrdre de 27 de juny de 2008, de la Conselleria dEducació, per la qual es regula loferta parcial dels ensenyaments dels cicles formatius de Formació Professional.
Es modifica larticle 5 apartat 1, de lOrdre de 27 de juny de 2008 que passarà a tindre la redacció següent:
5.1. Oferta de places en lopció A.
Els centres docents destinaran a aquesta modalitat densenyament les places lliures dels mòduls que resulten una vegada finalitzat el procés dadmissió de lalumnat que ha sol·licitat plaça per a realitzar els cicles formatius de Formació Professional, que seran completades fins al nombre de places autoritzades en el cicle formatiu, per a laccés de les persones que tinguen prèviament sol·licitada la seua admissió per a la realització de determinats mòduls formatius a través de loferta parcial densenyaments de cicles formatius.
Lalumnat que sincorpore en virtut del que disposa aquesta ordre dacord amb lopció A) sí que computarà als efectes dels desdoblaments que procedisca autoritzar per cada mòdul individualment considerat, en funció del número de matriculats en cada un dels mòduls, sempre que lincrement de matrícula es produïsca en el termini establit amb caràcter general per a autoritzar els desdoblaments segons la normativa vigent.
En el cas que existira més dun grup, no es podran autoritzar desdoblaments per acumulació de la nova matrícula corresponent a lopció A) en algun dels grups en el cas que aquesta matrícula poguera ser distribuïda entre els grups existents i, daquesta manera, no saconseguira el nombre mínim de matriculats que determine la necessitat de desdoblaments.
Segona. Entrada en vigor
Aquesta ordre entrarà en vigor lendemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
València, 1 de juny de 2016
El conseller dEducació, Investigació, Cultura i Esport,
VICENT MARZÀ IBÁÑEZ