Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDRE d'1 d'abril de 2009, de la Conselleria de Governació, per la qual s'aproven les bases generals i la convocatòria de la prova avaluadora per a l'acreditació del personal del Servei Específic d'Admissió a efectuar el 28 de juny de 2009. [2009/3749]

(DOGV núm. 5989 de 06.04.2009) Ref. Base de dades 003933/2009

ORDRE d'1 d'abril de 2009, de la Conselleria de Governació, per la qual s'aproven les bases generals i la convocatòria de la prova avaluadora per a l'acreditació del personal del Servei Específic d'Admissió a efectuar el 28 de juny de 2009. [2009/3749]
L'article 23 de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, regula el dret d'admissió com a facultat que ostenten tots els titulars i organitzadors d'establiments públics on es desenvolupen espectacles públics i activitats recreatives.
Per la seua banda, el Decret 197/2008, de 5 de desembre, del Consell, pel qual es regula el dret, la reserva i el servei d'admissió en els establiments públics destinats a la realització d'espectacles públics i activitats recreatives (Correcció d'errades publicada en el DOCV núm. 5942 de 28.01.2009), desenvolupa el referit precepte tot establint una normativa l'objecte de la qual es basa a establir un règim jurídic adequat a la realitat ara mateix vigent en aquest àmbit.
Una de les qüestions previstes en l'esmentat decret és la previsió de l'ordenació del servei d'admissió com aquell destinat a procedir al control de l'accés dels clients o usuaris a un local o recinte. Un servei de què gaudeixen sense exclusió tots i cada un dels establiments, espectacles i activitats oberts a la pública concurrència.
Sense perjudici d'aquesta facultat de caràcter general, això no és obstacle per a la presència d'un "servei específic d'admissió", amb personal destinat exclusivament per a aquesta comesa, que siga exigible a determinats establiments, espectacles o activitats que, pel seu important aforament o per la seua peculiaritat, requerisquen d'aquesta figura com a element imprescindible d'ordre i salvaguarda.
En aquest sentit, el decret adés citat estableix en el seu capítol V la necessitat acreditar la condició d'aquest personal específic a través de la superació d'una prova avaluadora que verifique la possessió d'una capacitació mínima exigible per a poder actuar com a tal.
En aquest marc, i en funció del que preveu el Decret 197/2008, la present ordre conté les bases i la convocatòria de la primera prova avaluadora per a les persones que desitgen optar al «servei específic d'admissió» a efectuar dins del primer semestre de l'any 2009.
Per tot això, en virtut del que disposa l'article 23 de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, del que estableix el capítol V i Disposició Final Primera del Decret 197/2008, de 5 de desembre, en relació amb l'article 5 del Decret 100/2007, de 13 de juliol pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Governació, oïda la Comissió d'Espectacles Públics i Activitats Recreatives, en la seua reunió del dia 27 de novembre de 2008.
ORDENE
Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació
1. És objecte de la present ordre la regulació de les bases i la convocatòria de la prova avaluadora a efectuar dins del primer semestre de l'any 2009 per a l'obtenció del certificat individual d'acreditació per a l'exercici de les funcions pròpies del servei específic d'admissió.
2. La prova avaluadora s'efectuarà el 28 de juny de 2009 en convocatòria única a realitzar a les ciutats d'Alacant, Castelló i València, al lloc i hora que s'indiquen en la resolució per la qual s'aprove la llista definitiva d'admesos i exclosos per a prova esmentada.
3. En virtut de la present ordre, queda convocada la prova avaluadora per a l'obtenció de la certificació acreditativa de personal de «servei específic d'admissió», a què es refereix el present article.
Article 2. Requisits dels aspirants
1. Per a la realització de les proves del personal del «servei específic d'admissió», els aspirants hauran de reunir, per a la convocatòria a efectuar dins del primer semestre de 2009, els requisits següents:
a) Ser major d'edat.
b) Ser espanyol o ciutadà dels països de la Unió Europea o estar en possessió de permís de residència i treball.
c) No haver estat condemnat per delictes contra les persones o el patrimoni.
d) Estar en possessió, com a mínim, del títol de graduat en educació secundària obligatòria o formació professional de grau mitjà, o equivalents.
e) En el cas que l'interessat present alguna discapacitat, haurà de presentar documentació acreditativa d'acord amb el que preveu apartat 4 del present article.
2. Aquests requisits hauran de ser acreditats en el moment de la presentació de la instància de sol·licitud per a participar en la prova avaluadora, mitjançant presentació de la documentació original o fotocòpia compulsada.
La instància esmentada serà facilitada gratuïtament en les direccions territorials de la Conselleria de Governació de les tres províncies (a Alacant, avinguda Rambla Méndez Núñez, núm. 41; a Castelló, carrer Major núm. 78; i a València, carrer Historiador Chabás, núm. 2), en la Direcció General de Seguretat i Protecció Ciutadana (carrer Historiador Chabás, núm. 2 de València) i en qualsevol de les oficines PROP.
Així mateix, la referida instància estarà accessible en la pàgina web del PROP.
3. A l'efecte de l'acreditació indicada en l'apartat anterior, els aspirants hauran de presentar els documents següents:
a) Sol·licitud de l'interessat d'acord amb el model d'instància que es recull en l'annex I d'aquesta ordre.
b) Fotocòpia compulsada del DNI. Els aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran de presentar fotocòpia compulsada del document que acredite la seua nacionalitat i, en cas de no pertànyer a la Unió Europea, targeta de residència i permís de treball en vigor.
c) Certificat acreditatiu que l'interessat no ha estat condemnat per delicte contra les persones o el patrimoni.
d) Fotocòpia compulsada del títol acadèmic, o resguard d'aquest, que permeta l'accés a la prova. En cas de títols estrangers, acreditació de la seua homologació per l'òrgan competent.
4. Els aspirants amb discapacitat hauran d'acreditar aquesta circumstància en virtut de certificat mèdic emès per facultatiu competent. Així mateix, indicaran per mitjà d'un escrit annex a la instància de la sol·licitud, quan convinga, les possibles adaptacions de temps i mitjans que estimen necessàries per a la realització de les proves.
Article 3. Lloc de presentació de la documentació
La sol·licitud i la documentació a què es refereix l'article anterior podran presentar-se als llocs següents:
a) En el registre de la Conselleria de Governació (planta 3ª) ubicat a l'avinguda Rambla Méndez Núñez, núm. 41 d'Alacant.
b) En el registre de l'Oficina PROP ubicada al carrer Major, núm. 78 de Castelló de la Plana.
c) En el Registre General de la Conselleria de Governació ubicat al carrer Historiador Chabás, número 2 de València.
d) A les oficines PROP de la Generalitat.
e) En qualsevol dels llocs i formes establits en l'article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en compliment del qual, les sol·licituds subscrites en l'estranger podran cursar-se a través de les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.
Article 4. Termini de presentació de la documentació
1. El termini de presentació de les sol·licituds i documentació serà de 25 dies hàbils a computar des de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre en el DOCV.
2. La presentació de la sol·licitud i documentació annexa per l'aspirant implica l'acceptació de les bases generals i de les particulars de la present convocatòria.
Article 5. Admissió d'aspirants
1. Acabat el termini de presentació de sol·licituds la Conselleria de Governació publicarà en el DOCV i als taulers d'anuncis del departament a les tres províncies, la resolució que aprove la llista provisional d'admesos i exclosos. Respecte a aquests últims se n'indicarà la causa o motiu de l'exclusió, als efectes pertinents.
2. Als aspirants que figuren exclosos en l'anterior resolució se'ls atorgarà un termini de deu dies hàbils a comptar de l'endemà de la seua publicació, a fi que aporten la documentació que esmene el defecte o defectes que n'hagen motivat l'exclusió, de conformitat amb l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
3. En el termini de deu dies hàbils a comptar de la finalització del període d'esmena, la Direcció General de Seguretat i Protecció Ciutadana procedirà a publicar en el DOCV i als taulers d'anuncis del Departament en les tres províncies la llista definitiva d'admesos i exclosos de la convocatòria. En la resolució esmentada s'indicarà hora i lloc en què tindrà lloc la prova avaluadora. Contra la resolució que faça pública la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos podrà interposar-se el recurs administratiu corresponent en els termes de la Llei 30/1992.
Article 6. Comissió avaluadora
1 . La Comissió avaluadora que qualificarà aquesta prova serà la que es designe en la disposició addicional d'aquesta ordre sent, en tot cas, imparell el seu nombre de membres.
2. El règim jurídic aplicable a la Comissió avaluadora serà el que s'estableix per als òrgans col·legiats en el capítol II del títol II de la Llei 30/1992 i en les altres normes d'aplicació. En tot cas, almenys un dels membres de la Comissió, o el seu suplent, haurà d'estar present als llocs on s'efectue l'examen al dia, hora i lloc convocats. A aquests efectes, s'assegurarà la coordinació entre les tres províncies a través de la persona que ostente la Presidència de la Comissió.
3. Sobre la percepció de dietes dels membres de la Comissió caldrà ajustar-se al que disposa la normativa en vigor.
4. La persona que ostente la Presidència haurà de sol·licitar als membres de la Comissió avaluadora una declaració expressa de no trobar-se en cap de les causes d'abstenció i recusació previstes en els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992. Aquesta declaració haurà de ser també omplida, si és el cas, pels assessors especialistes i pel personal auxiliar que la Comissió incorpore als seus treballs.
5. Els interessats podran promoure la recusació dels membres de la Comissió quan, al seu parer, hi concórrega alguna de les causes previstes en la normativa vigent.
6. Amb anterioritat suficient a la iniciació de les proves, la Conselleria de Governació publicarà en el DOCV resolució per la qual nomena els nous membres de la Comissió que hagen de substituir als qui hagueren perdut la seua condició per alguna de les causes previstes en el present article.
7. En tot allò no previst en aquestes bases generals, la Comissió queda autoritzada per a resoldre qualsevol dubte o circumstància que es puga plantejar i adoptar els acords que garantisquen el bon ordre de la convocatòria.
8. Si la Comissió avaluadora, en qualsevol moment del procés, tinguera coneixement o dubtes fonamentats que algun dels aspirants incompleix un o més dels requisits exigits en la convocatòria, podrà requerir-li els documents acreditatius del seu compliment. En el cas que no queden acreditats, la Comissió, amb audiència prèvia a l'interessat haurà d'emetre proposta motivada de la seua exclusió del procediment dirigida a la Conselleria de Governació comunicant-li, així mateix, les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud d'admissió a la prova avaluadora. Contra aquesta resolució d'exclusió podrà interposar-se recurs administratiu en els termes de la Llei 30/1992.
Article 7. Contingut de les proves
1. Els aspirants a prestar el «servei específic d'admissió» hauran de superar les proves de contingut teoricopràctic a què es refereix el Decret 197/2008, de 5 de desembre, del Consell. Les matèries objecte d'examen seran les previstes en l'annex del referit decret.
2. L'examen consistirà en una prova teoricopràctica tipus test i en una prova psicotècnica. El test tindrà tres respostes possibles de les quals només una serà la correcta. Les contestacions en blanc no es computaran. Les respostes errònies no suposaran penalització.
3. El temps per a les dues proves de l'examen serà com a mínim de 2 hores i com a màxim de 3 hores. Les dues proves es realitzaran en la mateixa sessió.
Article 8. Desplegament de les proves
1. Una vegada determinada la llista definitiva d'admesos i, convocats aquests el dia i hora assenyalats en la resolució en què aquella s'anuncie, la seua distribució a les aules tindrà lloc per rigorós ordre alfabètic segons l'organització prevista.
2. Els aspirants que no compareguen el dia i hora de l'examen seran exclosos. Així mateix, no s'admetrà cap aspirant quan comparega al lloc on tinga lloc la prova avaluadora una vegada aquesta haja començat. A aquests efectes s'entendrà que la prova ha donat començament quan les portes de les aules, una vegada cridats els aspirants, ja es troben tancades.
3. Els aspirants hauran d'acudir a la realització de les proves proveïts del DNI original o passaport. Durant les proves, els membres de la Comissió avaluadora podran requerir als aspirants que acrediten la seua identitat en qualsevol moment.
Article 9. Qualificació de les proves
Cada una de les dues proves de l'exercici es qualificarà per separat amb la qualificació d'«Apte» o «No apte». Per a aconseguir el certificat haurà d'obtenir-se la qualificació d'«apte» en ambdues proves.
Article 10. Llista d'aspirants declarats «aptes»
1. Finalitzades les proves i acabada la correcció dels exàmens, la Comissió farà pública i elevarà a la Conselleria de Governació la relació d'aspirants declarats «aptes» a l'efecte del que disposa l'article 26 del Decret 197/2008, de 5 de desembre.
2. La publicació de la llista d'aspirants qualificats com a «aptes» s'efectuarà als taulers d'anuncis de la Conselleria de Governació de les tres províncies així com en qualsevol altre lloc que la Comissió considere convenient per a la seua millor difusió entre les persones interessades.
3. Alhora, la resolució en què s'aprove la llista definitiva a què es refereix el present article es publicarà en el DOCV.
4. Els aspirants declarats com a «no aptes» podran interposar oportú recurs d'acord amb el que preveu la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
El llistat definitiu es publicarà en el DOCV i als taulers d'anuncis de la Conselleria de Governació de les 3 províncies.
Article 11. Acreditació dels aspirants que hagen superat la prova avaluadora
1. Els aspirants que hagen superat la prova a què es refereix la present ordre obtindran de la Direcció General competent de la Conselleria de Governació una certificació individual d'acreditació per a l'exercici de les funcions pròpies del «servei específic d'admissió».
2. La referida certificació serà emesa i posada a disposició per la Conselleria de Governació en el termini màxim de dos mesos als aspirants que hagen estat declarats «aptes». En aquest sentit, els interessats que hagen aprovat la prova avaluadora podran exigir l'entrega de la certificació esmentada, una vegada transcorregut el termini indicat.
Article 12. Comunicació d'incidències
A fi d'atendre les possibles comunicacions i resoldre les incidències que puguen plantejar-se en relació amb aquestes proves, els interessats podran dirigir-se al president o secretari de la Comissió avaluadora a l'efecte de la seua consideració. La Comissió resoldrà en el termini més breu possible.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. Composició de la Comissió avaluadora
Titulars:
Presidència: Adoración de Rufino Ramón. Secretària general administrativa de la Conselleria de Governació.
Secretaria: Fernando Castellano Martí. Cap del Servei d'Espectacles de la Conselleria de Governació.
Vocals:
- Juan Carlos Valderrama Zurián. Director territorial de la Conselleria de Governació a València.
- Araceli Martínez Márquez. Directora territorial de la Conselleria de Governació a Alacant.
- Juan Ramón Barberá Ibáñez. Director territorial de la Conselleria de Governació a Castelló.
- Milagros Pastor Jiménez. Psicòloga de l'IVASP. Conselleria de Governació.
- Rafael Moratal Margarit. Facultatiu mèdic. SAMU. Conselleria de Sanitat.
Suplents:
Presidència: Juan Carlos Herrero de Lara. Cap d'Àrea de Seguretat Pública i Formació de la Conselleria de Governació.
Secretaria: Juan José Falaguera Aguilar. Cap de Secció de Gestió Administrativa del Servei d'Espectacles de la Conselleria de Governació.
Vocals:
- Vicente Barberá Puig. Cap de Secció d'Espectacles Públics i Activitats Recreatives de la Direcció Territorial de la Conselleria de Governació a València.
- Delfina Miravet Monfort. Cap de Secció d'Interior de la Direcció Territorial de la Conselleria de Governació a Castelló.
- María Pilar Ferriols Gimeno. Tècnic d'Administració General de la Direcció Territorial de la Conselleria de Governació a Alacant.
- Margarita Oliver Castelló. Psicòloga Conselleria Benestar Social
- Ana Murie Roig. Facultativa mèdica. SAMU. Conselleria de Sanitat.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES
Primera. Persones declarades «no aptes»
Totes aquelles persones que no hagen superat la prova avaluadora feta en el primer semestre de 2009, així com aquelles que no s'hi hagen presentat, podran concórrer a la segona convocatòria i podran continuar als seus llocs de treball fins a la resolució definitiva que declare «aptes» els aspirants presentats en aquesta segona convocatòria.
Segona. Taxes
La realització de les dues proves avaluadores a efectuar durant l'any 2009 no meritarà taxes a càrrec dels aspirants a «servei específic d'admissió».
València, 1 d'abril de 2009
El conseller de Governació,
SERAFÍN CASTELLANO GÓMEZ
ANNEX
Instància de la sol·licitud.

linea
Mapa web