Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ de 5 d'abril de 2018, del secretari autonòmic d'Ocupació i director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, sobre delegació de competències en matèria de personal, contractació, gestió de subvencions i gestió financera i pressupostària. [2018/3549]

(DOGV núm. 8281 de 25.04.2018) Ref. Base de dades 004094/2018

RESOLUCIÓ de 5 d'abril de 2018, del secretari autonòmic d'Ocupació i director general del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, sobre delegació de competències en matèria de personal, contractació, gestió de subvencions i gestió financera i pressupostària. [2018/3549]
Mitjançant el Decret 104/2017, de 21 de juliol, del Consell, es va aprovar un nou Reglament orgànic i funcional per a la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, conselleria a la qual es troba adscrit el Servei Valencià d’Ocupació i Formació.
Els canvis organitzatius produïts en la citada estructura amb la creació de la Secretaria Autonòmica d’Ocupació, així com la nova Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, aconsellen, per raons de seguretat jurídica i eficàcia administrativa, efectuar una nova disposició reguladora de delegació de competències.
En virtut d’això, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 28 i 63 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en l’article 9 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic i en l’article 59 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:

Primer. Delegació de competències en matèria de gestió de personal

Es deleguen en els òrgans que a continuació s’indiquen i en els termes que s’expressen, les competències següents:
1. En matèria d’horaris de treball, permisos, llicències i vacances es delega:
a) En el/la director/a general de Planificació i Serveis les competències atribuïdes per la normativa vigent en matèria d’horaris de treball.

b) En la Subdirecció General Administrativa la concessió de permisos, llicències i vacances del personal del SERVEF.
c) Així mateix, es delega en els/les caps dels serveis territorials de Gestió Administrativa i Coordinació de Centres respectius la concessió de permisos, llicències i vacances quan corresponguen al personal destinat en les respectives direccions territorials i en els centres dependents de la província corresponent.
2. La competència per a autoritzar les comissions de servei amb dret a les indemnitzacions previstes en la normativa vigent, a realitzar pel personal de les direccions territorials i dels centres dependents de la província, correspondrà als caps dels serveis territorials respectius, sempre que la destinació de la comissió se situe dins de l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i es delegarà en el/la director/a general de Planificació i Serveis aquesta competència en la resta de casos.

3. En relació amb el personal docent que imparteix la formació professional per a l’ocupació en els centres de la Generalitat, es delega en el director/a general d’Ocupació i Formació l’aprovació dels mòduls econòmics que determinen la seua retribució.
4. Es delega en el/la director/a general de Planificació i Serveis l’exercici de la resta de competències atribuïdes directament al director/a general del SERVEF per la normativa vigent en matèria de gestió de personal i de funció pública.

Segon. Delegació de competències en matèria de contractació administrativa, patrimonial i de dret privat
Es deleguen en els òrgans que a continuació s’indiquen i en els termes que s’expressen, les competències següents:
1. En el/la director/a general de Planificació i Serveis les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa i de dret privat respecte a les unitats adscrites a aqueixa direcció general, relatives a contractes l’import dels quals no supere els 15.000 euros, IVA exclòs.
2. En el/la director/a general d’Ocupació i Formació les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa i de dret privat respecte a les unitats adscrites a aqueixa direcció general, relatives a contractes l’import dels quals no supere els 15.000 euros, IVA exclòs.
3. No obstant això, es delega en els caps dels serveis territorials respectius les facultats ordinàries en matèria de contractació administrativa respecte de les unitats, dependències i centres del seu àmbit territorial, relatives a contractes l’import dels quals no excedisca de 6.000 euros, IVA exclòs.
Per a la resta de contractes administratius de les unitats, dependències i centres d’àmbit territorial per import superior a 6.000 euros, IVA exclòs, les facultats ordinàries en matèria de contractació recauran en el/la director/a general corresponent, amb el límit dels 15.000 euros, IVA exclòs.
4. En el/la director/a general de Planificació i Serveis l’exercici de les competències que, en matèria patrimonial, té atribuïdes l’òrgan executiu del SERVEF per la normativa vigent, amb les limitacions i requisits continguts en aquesta, amb excepció de les adquisicions de béns immobles.
5. Així mateix, es delega en el director/a general de Planificació i Serveis la representació del SERVEF davant d’altres administracions en els actes conduents a l’atorgament de llicències i autoritzacions administratives que resulten necessàries en els procediments de contractació administrativa, privada i patrimonial.
6. En el cap del Servei de Contractació i Gestió Administrativa i Patrimonial la signatura de les certificacions d’inventari de béns mobles.

7. Documents comptables
7.1. La signatura dels documents comptables que es deriven de les competències delegades en aquest resolc segon en el/la director/a general de Planificació i Serveis correspondrà al titular de la Subdirecció General Administrativa.
7.2. La signatura dels documents comptables que es deriven de les competències delegades en aquest resolc segon en el/la director/a general d’Ocupació i Formació correspondrà al titular de la subdirecció general dependent d’aquesta que corresponga per raó de la matèria.
7.3. La signatura dels documents comptables que es deriven de les competències delegades en aquest resolc segon els caps dels serveis territorials correspondrà als titulars de les subdirecció generals de les quals depenguen funcionalment. En el cas de les competències delegades en els caps dels serveis territorials de Gestió Administrativa i Coordinació de Centres la signatura dels documents comptables correspondrà sempre a la Subdirecció General Administrativa.
7.4. La signatura dels documents comptables de les competències no delegades en matèria de contractació correspondrà a la Subdirecció General Administrativa.

Tercer. Delegació de competències en matèria de gestió de subvencions i altres procediments
Es delega en els òrgans que a continuació s’indiquen i en els termes que s’expressen, les competències que a continuació s’indiquen amb referència, tant a les subvencions corrents i de capital de caràcter genèric, i queden excloses de la delegació les competències en matèria de subvencions corrents i de capital de caràcter nominatiu, excepte l’expressat en l’apartat 2.3; com a la resta de procediments que s’expressen:

1. Es delega en l’àmbit funcional de la Direcció General de Planificació i Serveis l’exercici de les competències següents.
1.1. En la persona titular de la Direcció General de Planificació i Serveis es delega:
a) La resolució dels procediments i la signatura de tots aquells documents administratius que siguen necessaris per a formalitzar la seua concessió.
b) La resolució d’acceptació del desistiment o renúncia per part del sol·licitant, així com qualsevol altra incidència que es produïsca amb posterioritat a la concessió.
c) El reconeixement de l’obligació i la proposta de pagament, així com la justificació de la persona beneficiària.
d) Les resolucions relatives a les garanties per pagaments anticipades que corresponga aportar en relació amb les subvencions concedides.
i) La minoració de la subvenció concedida en els supòsits d’incompliment per part del beneficiari establits en la normativa vigent.

f) La incoació i resolució dels procediments de revocació, minoració, reintegrament i interessos de demora de subvencions, així com qualssevol altres incidències que, si escau, se’n deriven.
2. Es delega en l’àmbit funcional de la Direcció General d’Ocupació i Formació l’exercici de les següents competències.
2.1. En la persona titular de la Direcció General d’Ocupació i Formació
2.1.1. En matèria d’ocupació es delega:
a) La resolució de les sol·licituds presentades a l’empara de convocatòries en els àmbits de l’ocupació pública, acords territorials i concertació local, i ocupació protegida.
b) La resolució de les sol·licituds presentades a l’empara de convocatòries en les quals s’haguera atribuït expressament la seua gestió a la Subdirecció General d’Ocupació.
c) La resolució de qualsevol incidència que puga tindre lloc en relació amb les subvencions de l’àmbit de l’ocupació protegida i d’aquelles a les quals fa referència la lletra b d’aquest apartat, i s’inclourà les relatives a les garanties per pagaments anticipats.
d) Les resolucions relatives al reconeixement d’obligacions i a la proposta de pagaments corresponents a les subvencions de l’àmbit de l’ocupació protegida i d’aquelles a les quals fan referència les lletra b d’aquest apartat.
i) La incoació i la resolució dels procediments de revocació, reintegrament de subvencions i interessos de demora de l’àmbit de l’ocupació protegida i d’aquelles a les quals fa referència la lletra b d’aquest apartat.
f) La resolució dels procediments de qualificació, desqualificació i registre dels centres especials d’ocupació i de les empreses d’inserció.

2.1.2. En matèria de formació professional es delega:
a) La resolució dels procediments en matèria de subvencions corrents i de capital genèriques i la signatura de tots aquells documents administratius que siguen necessaris per a formalitzar la seua concessió; així com la resolució d’altres procediments no afectes a la matèria subvencional.
b) La resolució de les incidències que suposen modificació de la resolució de concessió, i es produïsquen amb posterioritat a aquesta.
c) El reconeixement de l’obligació i la proposta de pagament, així com l’aprovació de la justificació de la persona beneficiària.
d) Les resolucions relatives a les garanties per pagaments anticipats que corresponga aportar en relació amb les subvencions concedides.
i) La resolució dels procediments de revocació, minoració, reintegrament i interessos de demora d’aquestes subvencions.
f) La resolució d’altes i baixes relatives a l’homologació, acreditació i/o inscripció de centres col·laboradors per a impartir especialitats formatives a la Comunitat Valenciana.
g) La resolució d’autorització d’activitats de formació professional per a l’ocupació no finançades amb fons públics desenvolupades per empreses, entitats i centres d’iniciativa pública o privada, així com la vinculada als contractes de formació i aprenentatge, sempre que estiguen relacionats amb certificats de professionalitat.
h) Les relatives a la designació i altres circumstàncies que puguen derivar-se’n, del personal funcionari docent de la conselleria competent en matèria d’educació, que imparteix la formació professional per a l’ocupació en els centres de formació professional de la Generalitat i l’aprovació dels mòduls econòmics que determinen la seua retribució.

2.2. En els titulars de les direccions territorials del SERVEF.
2.2.1. En matèria d’ocupació i en l’àmbit provincial corresponent es delega:
a) La resolució de les sol·licituds presentades a l’empara de convocatòries de l’àmbit de l’ocupació privada (inclòs l’ocupació amb el suport en el mercat ordinari de treball) o que s’emmarquen en programes sectorials especials.
b) La resolució de qualsevol incidència que puga tindre lloc en relació amb les subvencions de caràcter genèric dels àmbits de l’ocupació pública, de l’ocupació privada (inclòs l’ocupació amb suport en el mercat ordinari de treball), dels acords territorials i concertació local, i de les quals s’emmarquen en programes sectorials especials, en què s’inclouen les relatives a les garanties per pagaments anticipats.
c) Les resolucions relatives al reconeixement d’obligacions i a la proposta de pagaments corresponents a les subvencions a les quals fa referència la lletra b d’aquest apartat.
d) La incoació i resolució dels procediments de revocació, reintegrament i d’interessos de demora corresponents a les subvencions a les quals fa referència la lletra b d’aquest apartat.
2.2.2. En matèria de formació professional i en l’àmbit provincial corresponent, es delega l’exercici de les atribucions següents, exceptuant les relatives a programes de gestió centralitzada que es deleguen en la subdirecció general competent en matèria de formació:
a) L’aprovació de la documentació justificativa de la despesa, així com la proposta de pagament de les bestretes i liquidacions.
b) La incoació dels procediments de revocació, reintegrament i d’interessos de demora des del moment del pagament de les subvencions en els supòsits contemplats en la normativa vigent, excepte quan aquests hagen d’iniciar-se com a conseqüència d’un informe emés per un òrgan de control, en aquest cas s’incoaran per la direcció general competent en matèria de formació.
c) La resolució d’acceptació del desestiment o renúncia per part de les persones sol·licitants.
d) Declarar la inadmissió de les sol·licituds de reconeixement de drets no previstos en l’ordenament jurídic o manifestament mancats de fonament.
i) La resolució de la suspensió cautelar del desenvolupament de les accions formatives, així com el seu aixecament.
f) La resolució de denegació de sol·licituds de certificats de professionalitat i de les certificacions i denegacions corresponents a les sol·licituds d’acreditacions parcials acumulables de les unitats de competència corresponents.
g) L’emissió dels certificats individualitzats d’aprofitament o diplomes expedits a les persones que hagen superat amb èxit, de conformitat amb la normativa reguladora, els cursos corresponents a qualsevol programa formatiu gestionat per la direcció general competent en matèria de formació professional per a l’ocupació que s’hagen d’emetre en aquesta matèria segons la normativa vigent.
h) L’emissió dels certificats relatius a les competències clau necessàries per a accedir a les accions formatives corresponents als certificats de professionalitat.
i) L’emissió dels certificats d’exempció de mòduls de formació pràctica contemplada en l’article 5 bis del Reial decret 34/2008, de 18 de gener.
2.3. La signatura de tots aquells documents comptables que es necessiten, tant en les subvencions i transferències corrents i de capital de caràcter genèric, com de caràcter nominatiu, correspondrà al titular de la subdirecció general corresponent per raó de la matèria.

Quart. Delegació de competències en matèria de gestió financera i pressupostària
Es delega en els òrgans que a continuació s’indiquen i en els termes que s’expressen, les competències següents:
1. Gestió de despeses de personal
Es delega en la Subdirecció General Administrativa:
a) L’exercici de les competències relatives a la gestió de les despeses imputables al capítol I del pressupost del SERVEF, inclosa la signatura de tots aquells documents de gestió pressupostària que es requerisquen en la tramitació de les citades despeses, així com l’autorització de les modificacions tècniques entre crèdits del capítol I que resulten necessàries per a una adequada gestió d’aquestes despeses.
b) La subscripció de les parts d’inclusió de variacions en nòmina al fet que es refereix l’article 4 de l’Ordre de 30 de maig de 1990, sobre confecció, fiscalització, comptabilització i pagament de les nòmines del personal de la Generalitat Valenciana, així com la totalitat dels actes administratius conduents a la gestió del pagament de la nòmina, inclosa la gestió de les retencions de l’IRPF i de les cotitzacions a la Seguretat Social i altres mutualitats de previsió social, referit tot això a la totalitat del personal del SERVEF.
c) La certificació de retribucions i retencions a compte.
2. Gestió pressupostària de despeses no recollides en els resolcs anteriors i que resulten imputables al capítol II del pressupost del SERVEF
Es delega en la Subdirecció General Administrativa la signatura de tots aquells documents de gestió comptable es necessiten en la tramitació d’aquestes despeses.
3. Gestió pressupostària de despeses que resulten imputables al capítol III del pressupost del SERVEF
Es delega en la Subdirecció General Administrativa la resolució d’aprovació de la liquidació d’interessos de demora al fet que pertocara, prèvia sol·licitud de la persona interessada i amb la proposta prèvia presentada per l’òrgan gestor de les despeses el pagament de les quals ha incorregut en demora.
Es delega igualment en la Subdirecció General Administrativa la signatura de tots aquells documents de gestió comptable que es necessiten en la tramitació d’aquestes despeses.
4. Pagaments
4.1. Les referències fetes a la delegació de signatura dels documents de gestió comptable efectuades en aquesta resolució, s’entenen realitzades a totes les fases comptables excepte a la formalització de les fases P i T de l’ordenació de pagaments.
4.2. Es delega en el/la director/a general de Planificació i Serveis la signatura de tots aquells documents que siguen necessaris per a formalitzar les ordres de pagament (fase P).
4.3. Es delega en la Subdirecció General Administrativa la signatura de tots aquells documents que siguen necessaris per a materialitzar els pagaments (fase T) corresponents a les ordres de pagaments lliurades a favor dels creditors del SERVEF.
5. Operacions extrapressupostàries
Es delega en la Subdirecció General Administrativa la signatura de tots aquells documents comptables que siguen necessaris per al fidel reflex comptable de les retencions a compte i altres operacions extrapressupostàries.
6. Ingressos
6.1. Es delega en el/la director/a de Planificació i Serveis les compensacions de dèbits i crèdits així com els ajornaments i fraccionaments dels reintegraments que es generen.
6.2. Es delega en la Subdirecció General Administrativa la signatura de tots aquells documents comptables que siguen necessaris per a formalitzar els ingressos competència del SERVEF, inclosos aquells relatius a reintegraments, interessos de demora, ajornaments, fraccionaments i compensacions de deute.

Cinqué. Suplència dels òrgans delegats
En cas de vacant, absència o malaltia dels titulars dels òrgans delegats en aquesta resolució, les competències delegades s’exerciran a través del règim següent:
a) En cas d’absència, vacant o malaltia dels titulars dels òrgans delegats amb rang de subdirecció general o inferior, les competències delegades seran assumides automàticament, mentre perdure aquesta situació, pel seu superior jeràrquic. En el cas que, al seu torn, el superior jeràrquic es trobe en la mateixa situació, assumiran les competències els òrgans que se citen en l’apartat c, en l’ordre establit.

b) S’exceptua de l’anterior la situació d’absència, vacant o malaltia dels directors/es territorials del SERVEF, en aquest cas les competències delegades seran assumides pel cap de servei territorial del SERVEF que corresponga per raó de la matèria que es tracte. En cas d’absència, vacant o malaltia simultània del citat cap del servei territorial, les competències delegades seran assumides pels caps de servei territorial descrits en l’article 23 del Reglament d’organització i règim jurídic del SERVEF i per aqueix ordre.

c) En cas d’absència, vacant o malaltia dels titulars dels òrgans delegats amb rang de director general, les competències delegades seran assumides pels òrgans directius descrits en l’article 15 del Reglament d’organització i règim jurídic del SERVEF, per aqueix ordre, i en absència d’aquests pels titulars dels òrgans amb rang de subdirecció general que figuren successivament en els articles 16 i 20 de l’esmentat Reglament, per l’ordre allí determinat.

Sisé. Constància expressa de la delegació
Les resolucions administratives que s’adopten per delegació indicaran expressament aquesta circumstància i es consideraran dictades per l’òrgan delegant, sense que càpia la delegació de competències delegades.

Seté. Revocació i avocació de la competència
Aquesta delegació d’atribucions podrà ser revocada en qualsevol moment per l’òrgan delegant, de conformitat amb l’establit en l’article 63.5 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.

Les atribucions delegades en aquesta resolució podran ser reclamades, en els termes i amb els requisits que estableix la normativa aplicable.

Huité. Revocacions expresses
Queden revocades totes aquelles delegacions que s’oposen a l’establit en aquesta resolució i, especialment, la delegació d’atribucions efectuada per Resolució de 10 de febrer de 2014, del secretari autonòmic d’Economia i Ocupació i director general del Servei Valencià d’Ocupació i Formació, per la qual es deleguen atribucions en determinats òrgans i unitats administratives del SERVEF.

Nové. Entrada en vigor
Aquesta resolució produirà efecte des de l’endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 5 d’abril de 2018.– El secretari autonòmic d’Ocupació i director general del SERVEF: Enric Nomdedéu i Biosca.

linea
Mapa web